SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 16:21:06 ]
Ja eigen schuld dikke bult. Maar als de huisarts het afkan kan de ambulance wat beters doen?quote:Op maandag 19 september 2016 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou gewoon de ambu bellen. Dat het hem misschien een hoop geld kost is zijn eigen probleem.
Hodfr.quote:Op maandag 19 september 2016 20:58 schreef TNA het volgende:
De ambulance zal gaarne een man oppikken met een vagina in zijn wenkbrauw.
Daar heb je ook wel weer een punt. Toch zou ik voor alles wat ik zelf niet afkan en spoed heeft een ambulance bellen.quote:Op maandag 19 september 2016 20:58 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Ja eigen schuld dikke bult. Maar als de huisarts het afkan kan de ambulance wat beters doen?
Ja de ambulance broeders kwamen vrij nonchalant over. Alsof ze wel wat beters te doen hadden. Maar ze gingen hem wel naar het ziekenhuis brengen. Als het niks was hadden ze het ter plekke wel even kunnen verbinden.quote:Op maandag 19 september 2016 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer een punt. Toch zou ik voor alles wat ik zelf niet afkan en spoed heeft een ambulance bellen.
Die zullen er inderdaad niet gelukkig van worden dat ze alweer een dronken idioot moeten helpen.quote:Op maandag 19 september 2016 21:06 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Ja de ambulance broeders kwamen vrij nonchalant over. Alsof ze wel wat beters te doen hadden. Maar ze gingen hem wel naar het ziekenhuis brengen. Als het niks was hadden ze het ter plekke wel even kunnen verbinden.
Hoeveel bloed kan er eigenlijk uitlopen voordat iemand weg zakt? Hij was al wel behoorlijk in de war leek het. Er was een pint uitgekomen denk ik zo.
Naja dan moet ik een lijkwagen bellen, dat had nog veel langer geduurd denk ik. Weet niet eens of die 's nachts gelijk komen. Een lijk voor de zaak is ook geen reclame.quote:Op maandag 19 september 2016 21:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Eigen schuld dikke bult.
Als hij mans genoeg is om zich dronken te zuipen, zoekt het maar uit als hij op straat valt.
Ja komt de huis arts ook denk je? Of moet je er dan naartoe. Ik had sowieso geen tijd om mee te gaan. Had wel een taxi kunnen bellen, maar die doen er vaak wel een half uur of langer over.quote:Op maandag 19 september 2016 21:09 schreef MarieAlice het volgende:
zijn moeilijk te herkennen bij iemand die sowieso al een verminder bewustzijn heeft door de alcohol. Maar als er een dokter komt, zal die ook wel meteen een inschatting maken. Mag dan wel niet te lang duren, natuurlijk..
Hier is de kans dat de huisarts voor zoiets onverwachts komt heel erg klein, tenzij een huisarts van wacht, maar dat kan dan weer behoorlijk lang durenquote:Op maandag 19 september 2016 21:11 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Ja komt de huis arts ook denk je? Of moet je er dan naartoe. Ik had sowieso geen tijd om mee te gaan.
Niet gefilmd?quote:Op maandag 19 september 2016 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Naja dan moet ik een lijkwagen bellen, dat had nog veel langer geduurd denk ik. Weet niet eens of die 's nachts gelijk komen. Een lijk voor de zaak is ook geen reclame.
Ja ik zie wel eens een soort dokter auto's rijden. Die hebben wel een soort zwaailichtje. Zijn wit met strepen en niet ambulancegeel. Beetje als politie auto maar dan zijn de strepen in andere kleuren.quote:Op maandag 19 september 2016 21:13 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Hier is de kans dat de huisarts voor zoiets onverwachts komt heel erg klein, tenzij een huisarts van wacht, maar dat kan dan weer behoorlijk lang duren
Kan een huisarts wel doen, maar als je met een fiets overdekop slaat met je hoofd op een stoeprand kan er binnenin ook wel wat kapot zijn.. SEH is dan sowieso handig..quote:Op maandag 19 september 2016 21:27 schreef Tinos85 het volgende:
Een dergelijke wond moet sowieso gehecht worden. Dat gaat een huisarts ook niet doen.
Ja heb het zelf ook een keer gehad. Was wel een slagaderlijke bloeding, dus sowieso blij dat ik het overleefd heb. Maar het ritje nog geen kilometer met de ambu was al over de 1000 euro. Eigen risico ben je sowieso wel kwijt dus.quote:Op maandag 19 september 2016 21:25 schreef Fer het volgende:
Dat is een huisarts van de HAP. Die komt bijvoorbeeld als mijn oma ziek op bed ligt.
Maar die kerel zal je vast vervloeken als er 350¤ van zijn eigen risico afgaat straks.
Ja die stuurde wel direct zonder morren een ambulance. Nou rijden er hier denk ik wel standaard ambulances rondjes door de stad voor dit soort dingen op weekeind avonden. Ze waren er ook echt met hooguit 2 minuten zonder sirene.quote:Op maandag 19 september 2016 21:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
De centralisten bij de meldkamer zijn ook dusdanig getraind dat zij het wel aangeven als ze denken dat een ambu niet nodig is hoor.
Ik zou zelf ook 112 bellen, hoor van de centralist wel wat er wel of niet nu gaat gebeuren.
Ze kunnen soms voor dit soort gevallen ook een kleine auto of politie sturen, verder weet je niet wat een hoofdwond is (zo te zien een flinke smakkerd), hij moet sowieso foto's laten maken dus je hebt het prima gedaan. Een ambulance wordt regelmatig voor mindere zaken gemeld.quote:Op maandag 19 september 2016 20:55 schreef autoknutselaar het volgende:
Voor de deur van mijn werk op straat was laatst een man gevallen toen ie dronken op zijn fiets probeerde te stappen. Hij kwam met zijn hoofd op de straat en had een flinke wond op zijn wenkbrauw. Hij wou gewoon door fietsen maar dat leek me niet handig. Ik heb hem dus maar naar binnen gebracht. Een doek ertegen aan gedrukt en een ambulance besteld.
Nou vraag ik me af of dat echt nodig was, of ik voor de volgende keer beter het nummer van een huisartsenpost in mijn telefoon kan zetten. Het was 's nachts, maar er is hier in de stad als ik het goed heb wel een soort roulerende nacht huisarts.
Ik wou hem sowieso niet laten weg fietsen omdat ik bang was dat ie verderop neer zou gaan door bloed verlies. En het was rustig op straat, dan had ie er wel een tijdje gelegen.
Ik kon niet echt een vergelijkbare foto vinden maar het leek een beetje op de foto die ik bijgevoegd heb. En het hoofd van de meneer zat onder het bloed, het droop ook op straat. Binnen lag uiteindelijk ook best een plas.
Dus ambulance? Of beter taxi en (nacht) huisarts? De laatste optie is natuurlijk een stuk goedkoper. Al weet ik niet of de taxi een of andere bloedende dude mee wil nemen.
En als ie nou wel door was gefietst. En verderop out was gegaan. Was ie dan volgende dag met koppijn op straat wakker geworden? Of was ie leeg gebloed? Ik heb echt geen idee.
Misschien binnenkort maar eens een EHBO cursus gaan doen. Dit was op zaterdag avond in het centrum dus ze waren er binnen een paar minuten. Maar als je wat verder buiten de stad bent is het wel fijn als je in ieder geval zelfstandig het bloed in de persoon kan houden![]()
Ik had er achteraf gezien beter direct een doek tegen gedrukt om het bloeden te stoppen. Nu heb ik hem eerst naar binnen gesleept (hij was niet erg coöperatief) en 112 gebeld.
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 19 september 2016 20:59 schreef Stratotanker het volgende:
Met zo'n ketser is een ambulance absoluut een goed plan.
Tsja eigen schuld, dikke bult. Had ie maar niet met zijn ladderzatte kop op een fiets moeten stappen.quote:Op maandag 19 september 2016 21:25 schreef Fer het volgende:
Dat is een huisarts van de HAP. Die komt bijvoorbeeld als mijn oma ziek op bed ligt.
Maar die kerel zal je vast vervloeken als er 350¤ van zijn eigen risico afgaat straks.
Mag hopen dat ie meer moeten betalen als ie dronken is.quote:Op maandag 19 september 2016 22:07 schreef Cat22 het volgende:
Prima gedaan. Dat die kerel nu zijn ER kwijt is omdat hij met zijn dronken hoofd wilde gaan fietsen is dikke pech voor hem. Maar niet jouw schuld. Hij mag blij zijn dat jij je zo over hem bekommerd hebt.
Hangt van de omstandigheden (temperatuur, etc) en de persoon (fysiek) af. Na een liter gaat het erg snel bergafwaarts en komt een transfusie snel in zicht. Accuut bloedverlies, dus een hoge snelheid van verlies, maakt het nog sneller kritisch. Het is cruciaal om dat direct tegen te gaan.quote:Op maandag 19 september 2016 21:06 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Hoeveel bloed kan er eigenlijk uitlopen voordat iemand weg zakt? Hij was al wel behoorlijk in de war leek het. Er was een pint uitgekomen denk ik zo.
één groot kwats verhaal. Als de ambulance hiervoor komt kost het je helemaal niks. Zelf ook een keer de ambulance gebeld toen ik onderweg van het stappen naar huis een kerel op de grond aantrof die iets de fanatiek van een heuveltje naar beneden heeft willen fietsen en daarbij het stoeprandje niet had gezien. Ambulance gebeld. 0,0 kosten. Voor mij dan. Voor hem ook niet, alleen als een ambulance voor jan lul komt.quote:Op maandag 19 september 2016 20:55 schreef autoknutselaar het volgende:
Voor de deur van mijn werk op straat was laatst een man gevallen toen ie dronken op zijn fiets probeerde te stappen. Hij kwam met zijn hoofd op de straat en had een flinke wond op zijn wenkbrauw. Hij wou gewoon door fietsen maar dat leek me niet handig. Ik heb hem dus maar naar binnen gebracht. Een doek ertegen aan gedrukt en een ambulance besteld.
Nou vraag ik me af of dat echt nodig was, of ik voor de volgende keer beter het nummer van een huisartsenpost in mijn telefoon kan zetten. Het was 's nachts, maar er is hier in de stad als ik het goed heb wel een soort roulerende nacht huisarts.
Ik wou hem sowieso niet laten weg fietsen omdat ik bang was dat ie verderop neer zou gaan door bloed verlies. En het was rustig op straat, dan had ie er wel een tijdje gelegen.
Ik kon niet echt een vergelijkbare foto vinden maar het leek een beetje op de foto die ik bijgevoegd heb. En het hoofd van de meneer zat onder het bloed, het droop ook op straat. Binnen lag uiteindelijk ook best een plas.
Dus ambulance? Of beter taxi en (nacht) huisarts? De laatste optie is natuurlijk een stuk goedkoper. Al weet ik niet of de taxi een of andere bloedende dude mee wil nemen.
En als ie nou wel door was gefietst. En verderop out was gegaan. Was ie dan volgende dag met koppijn op straat wakker geworden? Of was ie leeg gebloed? Ik heb echt geen idee.
Misschien binnenkort maar eens een EHBO cursus gaan doen. Dit was op zaterdag avond in het centrum dus ze waren er binnen een paar minuten. Maar als je wat verder buiten de stad bent is het wel fijn als je in ieder geval zelfstandig het bloed in de persoon kan houden![]()
Ik had er achteraf gezien beter direct een doek tegen gedrukt om het bloeden te stoppen. Nu heb ik hem eerst naar binnen gesleept (hij was niet erg coöperatief) en 112 gebeld.
[ afbeelding ]
Gaat van je verzekering. En opname op de eerste hulp kost je zo ver ik weet wel je eigen risico.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:05 schreef Pensylvania het volgende:
[..]
één groot kwats verhaal. Als de ambulance hiervoor komt kost het je helemaal niks. Zelf ook een keer de ambulance gebeld toen ik onderweg van het stappen naar huis een kerel op de grond aantrof die iets de fanatiek van een heuveltje naar beneden heeft willen fietsen en daarbij het stoeprandje niet had gezien. Ambulance gebeld. 0,0 kosten. Voor mij dan. Voor hem ook niet, alleen als een ambulance voor jan lul komt.
Een ambulancerit valt gewoon onder je eigen risico en zo'n A-rit kost ¤ 670 plus ¤ 3,81 de kilometer, dus succes met je quatsch.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:05 schreef Pensylvania het volgende:
[..]
één groot kwats verhaal. Als de ambulance hiervoor komt kost het je helemaal niks. Zelf ook een keer de ambulance gebeld toen ik onderweg van het stappen naar huis een kerel op de grond aantrof die iets de fanatiek van een heuveltje naar beneden heeft willen fietsen en daarbij het stoeprandje niet had gezien. Ambulance gebeld. 0,0 kosten. Voor mij dan. Voor hem ook niet, alleen als een ambulance voor jan lul komt.
jullie zijn jullie allemaal de moeder een oor aan genaaid.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Een ambulancerit valt gewoon onder je eigen risico en zo'n A-rit kost ¤ 670 plus ¤ 3,81 de kilometer, dus succes met je quatsch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |