abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165436876
Voor de deur van mijn werk op straat was laatst een man gevallen toen ie dronken op zijn fiets probeerde te stappen. Hij kwam met zijn hoofd op de straat en had een flinke wond op zijn wenkbrauw. Hij wou gewoon door fietsen maar dat leek me niet handig. Ik heb hem dus maar naar binnen gebracht. Een doek ertegen aan gedrukt en een ambulance besteld.

Nou vraag ik me af of dat echt nodig was, of ik voor de volgende keer beter het nummer van een huisartsenpost in mijn telefoon kan zetten. Het was 's nachts, maar er is hier in de stad als ik het goed heb wel een soort roulerende nacht huisarts.

Ik wou hem sowieso niet laten weg fietsen omdat ik bang was dat ie verderop neer zou gaan door bloed verlies. En het was rustig op straat, dan had ie er wel een tijdje gelegen.

Ik kon niet echt een vergelijkbare foto vinden maar het leek een beetje op de foto die ik bijgevoegd heb. En het hoofd van de meneer zat onder het bloed, het droop ook op straat. Binnen lag uiteindelijk ook best een plas.

Dus ambulance? Of beter taxi en (nacht) huisarts? De laatste optie is natuurlijk een stuk goedkoper. Al weet ik niet of de taxi een of andere bloedende dude mee wil nemen.

En als ie nou wel door was gefietst. En verderop out was gegaan. Was ie dan volgende dag met koppijn op straat wakker geworden? Of was ie leeg gebloed? Ik heb echt geen idee.

Misschien binnenkort maar eens een EHBO cursus gaan doen. Dit was op zaterdag avond in het centrum dus ze waren er binnen een paar minuten. Maar als je wat verder buiten de stad bent is het wel fijn als je in ieder geval zelfstandig het bloed in de persoon kan houden :')

Ik had er achteraf gezien beter direct een doek tegen gedrukt om het bloeden te stoppen. Nu heb ik hem eerst naar binnen gesleept (hij was niet erg coöperatief) en 112 gebeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 16:21:06 ]
pi_165436945
Dronken, hoofd op straat, zo'n snee? Lekker de ambulance bellen. Dan heb je niet echt veel aan een huisarts.
  maandag 19 september 2016 @ 20:57:56 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165436961
Ik zou gewoon de ambu bellen. Dat het hem misschien een hoop geld kost is zijn eigen probleem.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 19 september 2016 @ 20:58:31 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_165436980
De ambulance zal gaarne een man oppikken met een vagina in zijn wenkbrauw.
pi_165436989
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou gewoon de ambu bellen. Dat het hem misschien een hoop geld kost is zijn eigen probleem.
Ja eigen schuld dikke bult. Maar als de huisarts het afkan kan de ambulance wat beters doen?
pi_165437008
Met zo'n ketser is een ambulance absoluut een goed plan.
pi_165437022
Bij twijfel gewoon ambulance bellen. Nederland is rijk genoeg om ook voor onnodige situaties een ambulance te sturen. Het is hier geen Congo-Kinshasa of Malawi of zo.
pi_165437072
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2016 20:58 schreef TNA het volgende:
De ambulance zal gaarne een man oppikken met een vagina in zijn wenkbrauw.
Hodfr. :').
  maandag 19 september 2016 @ 21:03:21 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165437174
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:58 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ja eigen schuld dikke bult. Maar als de huisarts het afkan kan de ambulance wat beters doen?
Daar heb je ook wel weer een punt. Toch zou ik voor alles wat ik zelf niet afkan en spoed heeft een ambulance bellen.
pi_165437287
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer een punt. Toch zou ik voor alles wat ik zelf niet afkan en spoed heeft een ambulance bellen.
Ja de ambulance broeders kwamen vrij nonchalant over. Alsof ze wel wat beters te doen hadden. Maar ze gingen hem wel naar het ziekenhuis brengen. Als het niks was hadden ze het ter plekke wel even kunnen verbinden.

Hoeveel bloed kan er eigenlijk uitlopen voordat iemand weg zakt? Hij was al wel behoorlijk in de war leek het. Er was een pint uitgekomen denk ik zo.
pi_165437364
Eigen schuld dikke bult.
Als hij mans genoeg is om zich dronken te zuipen, zoekt het maar uit als hij op straat valt.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 19 september 2016 @ 21:09:19 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165437404
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:06 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ja de ambulance broeders kwamen vrij nonchalant over. Alsof ze wel wat beters te doen hadden. Maar ze gingen hem wel naar het ziekenhuis brengen. Als het niks was hadden ze het ter plekke wel even kunnen verbinden.

Hoeveel bloed kan er eigenlijk uitlopen voordat iemand weg zakt? Hij was al wel behoorlijk in de war leek het. Er was een pint uitgekomen denk ik zo.
Die zullen er inderdaad niet gelukkig van worden dat ze alweer een dronken idioot moeten helpen.
pi_165437416
Op de ehbocursus die ik volgde, werd gezegd dat je voor een dronken persoon die een hoofdwond heeft, best meteen een ambulance belt. Je zal een aantal keer ten onrechte bellen, maar dronken mensen voelen veel minder pijn en schatten verwondingen verkeerd in en de symptomen van een hersentrauma zijn moeilijk te herkennen bij iemand die sowieso al een verminder bewustzijn heeft door de alcohol. Maar als er een dokter komt, zal die ook wel meteen een inschatting maken. Mag dan wel niet te lang duren, natuurlijk..
pi_165437427
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Eigen schuld dikke bult.
Als hij mans genoeg is om zich dronken te zuipen, zoekt het maar uit als hij op straat valt.
Naja dan moet ik een lijkwagen bellen, dat had nog veel langer geduurd denk ik. Weet niet eens of die 's nachts gelijk komen. Een lijk voor de zaak is ook geen reclame.
pi_165437469
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:09 schreef MarieAlice het volgende:
zijn moeilijk te herkennen bij iemand die sowieso al een verminder bewustzijn heeft door de alcohol. Maar als er een dokter komt, zal die ook wel meteen een inschatting maken. Mag dan wel niet te lang duren, natuurlijk..
Ja komt de huis arts ook denk je? Of moet je er dan naartoe. Ik had sowieso geen tijd om mee te gaan. Had wel een taxi kunnen bellen, maar die doen er vaak wel een half uur of langer over.
pi_165437553
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:11 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ja komt de huis arts ook denk je? Of moet je er dan naartoe. Ik had sowieso geen tijd om mee te gaan.
Hier is de kans dat de huisarts voor zoiets onverwachts komt heel erg klein, tenzij een huisarts van wacht, maar dat kan dan weer behoorlijk lang duren :(
pi_165437591
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Naja dan moet ik een lijkwagen bellen, dat had nog veel langer geduurd denk ik. Weet niet eens of die 's nachts gelijk komen. Een lijk voor de zaak is ook geen reclame.
Niet gefilmd?
Zou ik doen.
En dan naar binnen gaan als hij er weer zit en zeggen dat hij eens normaal moet doen en niet 2 keer een ambulance gaat bellen want dat zijn verdomme onze belastingcenten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165437731
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:13 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Hier is de kans dat de huisarts voor zoiets onverwachts komt heel erg klein, tenzij een huisarts van wacht, maar dat kan dan weer behoorlijk lang duren :(
Ja ik zie wel eens een soort dokter auto's rijden. Die hebben wel een soort zwaailichtje. Zijn wit met strepen en niet ambulancegeel. Beetje als politie auto maar dan zijn de strepen in andere kleuren.
pi_165437973
Dat is een huisarts van de HAP. Die komt bijvoorbeeld als mijn oma ziek op bed ligt.

Maar die kerel zal je vast vervloeken als er 350¤ van zijn eigen risico afgaat straks.
.
  maandag 19 september 2016 @ 21:27:54 #20
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165438093
Een dergelijke wond moet sowieso gehecht worden. Dat gaat een huisarts ook niet doen.
pi_165438902
De centralisten bij de meldkamer zijn ook dusdanig getraind dat zij het wel aangeven als ze denken dat een ambu niet nodig is hoor.

Ik zou zelf ook 112 bellen, hoor van de centralist wel wat er wel of niet nu gaat gebeuren.
pi_165439060
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:27 schreef Tinos85 het volgende:
Een dergelijke wond moet sowieso gehecht worden. Dat gaat een huisarts ook niet doen.
Kan een huisarts wel doen, maar als je met een fiets overdekop slaat met je hoofd op een stoeprand kan er binnenin ook wel wat kapot zijn.. SEH is dan sowieso handig..
dag
pi_165439303
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:25 schreef Fer het volgende:
Dat is een huisarts van de HAP. Die komt bijvoorbeeld als mijn oma ziek op bed ligt.

Maar die kerel zal je vast vervloeken als er 350¤ van zijn eigen risico afgaat straks.
Ja heb het zelf ook een keer gehad. Was wel een slagaderlijke bloeding, dus sowieso blij dat ik het overleefd heb. Maar het ritje nog geen kilometer met de ambu was al over de 1000 euro. Eigen risico ben je sowieso wel kwijt dus.
pi_165439418
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 21:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
De centralisten bij de meldkamer zijn ook dusdanig getraind dat zij het wel aangeven als ze denken dat een ambu niet nodig is hoor.

Ik zou zelf ook 112 bellen, hoor van de centralist wel wat er wel of niet nu gaat gebeuren.
Ja die stuurde wel direct zonder morren een ambulance. Nou rijden er hier denk ik wel standaard ambulances rondjes door de stad voor dit soort dingen op weekeind avonden. Ze waren er ook echt met hooguit 2 minuten zonder sirene.
pi_165439525
Prima gedaan. Dat die kerel nu zijn ER kwijt is omdat hij met zijn dronken hoofd wilde gaan fietsen is dikke pech voor hem. Maar niet jouw schuld. Hij mag blij zijn dat jij je zo over hem bekommerd hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165439593
Bij een EHBO-cursus leer je ook dat je iemand met een hoofdwond door een arts moet laten nakijken, dus goed gehandeld ^O^.
dag
pi_165440190
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2016 20:55 schreef autoknutselaar het volgende:
Voor de deur van mijn werk op straat was laatst een man gevallen toen ie dronken op zijn fiets probeerde te stappen. Hij kwam met zijn hoofd op de straat en had een flinke wond op zijn wenkbrauw. Hij wou gewoon door fietsen maar dat leek me niet handig. Ik heb hem dus maar naar binnen gebracht. Een doek ertegen aan gedrukt en een ambulance besteld.

Nou vraag ik me af of dat echt nodig was, of ik voor de volgende keer beter het nummer van een huisartsenpost in mijn telefoon kan zetten. Het was 's nachts, maar er is hier in de stad als ik het goed heb wel een soort roulerende nacht huisarts.

Ik wou hem sowieso niet laten weg fietsen omdat ik bang was dat ie verderop neer zou gaan door bloed verlies. En het was rustig op straat, dan had ie er wel een tijdje gelegen.

Ik kon niet echt een vergelijkbare foto vinden maar het leek een beetje op de foto die ik bijgevoegd heb. En het hoofd van de meneer zat onder het bloed, het droop ook op straat. Binnen lag uiteindelijk ook best een plas.

Dus ambulance? Of beter taxi en (nacht) huisarts? De laatste optie is natuurlijk een stuk goedkoper. Al weet ik niet of de taxi een of andere bloedende dude mee wil nemen.

En als ie nou wel door was gefietst. En verderop out was gegaan. Was ie dan volgende dag met koppijn op straat wakker geworden? Of was ie leeg gebloed? Ik heb echt geen idee.

Misschien binnenkort maar eens een EHBO cursus gaan doen. Dit was op zaterdag avond in het centrum dus ze waren er binnen een paar minuten. Maar als je wat verder buiten de stad bent is het wel fijn als je in ieder geval zelfstandig het bloed in de persoon kan houden :')

Ik had er achteraf gezien beter direct een doek tegen gedrukt om het bloeden te stoppen. Nu heb ik hem eerst naar binnen gesleept (hij was niet erg coöperatief) en 112 gebeld.

[ afbeelding ]
Ze kunnen soms voor dit soort gevallen ook een kleine auto of politie sturen, verder weet je niet wat een hoofdwond is (zo te zien een flinke smakkerd), hij moet sowieso foto's laten maken dus je hebt het prima gedaan. Een ambulance wordt regelmatig voor mindere zaken gemeld.
pi_165441250
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:59 schreef Stratotanker het volgende:
Met zo'n ketser is een ambulance absoluut een goed plan.
Dit.
Zoiets moet écht wel gehecht worden, daar wil je niet mee rond blijven lopen ;)
pi_165441720
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:25 schreef Fer het volgende:

Tsja eigen schuld, dikke bult. Had ie maar niet met zijn ladderzatte kop op een fiets moeten stappen.
pi_165443328
Ambulance bellen, die beoordelen de situatie per telefoon en geven je daarop advies. Eventueel verbinden ze je door met de huisartsenpost of ze sturen een ambulance. In dit geval het laatste waarschijnlijk.
pi_165444033
Als iemand zo dronken is en een schedeltrauma oploopt wordt er eigenlijk altijd voor de zekerheid een scan gemaakt. Je kunt iemands reactievermogen namelijk niet meten als diegene heeft gezopen en je wil uitsluiten of er letsel is.

Goed gehandeld dus TS ^O^
pi_165444093
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:07 schreef Cat22 het volgende:
Prima gedaan. Dat die kerel nu zijn ER kwijt is omdat hij met zijn dronken hoofd wilde gaan fietsen is dikke pech voor hem. Maar niet jouw schuld. Hij mag blij zijn dat jij je zo over hem bekommerd hebt.
Mag hopen dat ie meer moeten betalen als ie dronken is.
pi_165444124
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:06 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Hangt van de omstandigheden (temperatuur, etc) en de persoon (fysiek) af. Na een liter gaat het erg snel bergafwaarts en komt een transfusie snel in zicht. Accuut bloedverlies, dus een hoge snelheid van verlies, maakt het nog sneller kritisch. Het is cruciaal om dat direct tegen te gaan.

Overigens is de wond op de foto in de OP al schoongemaakt. Ik weet zeker dat zijn hele bakkes en shirt hevig onder het bloed heeft gezeten. Bij een verwonding aan het gezicht gutst het bloed er heel snel uit. Het lijkt daarom vaak erger dan het werkelijk is. Je hebt sowieso goed gehandeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 03:42:41 ]
pi_165450794
Wat een goeie man ben jij toch ook :)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:05:43 #35
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_165452473
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2016 20:55 schreef autoknutselaar het volgende:

[ afbeelding ]
één groot kwats verhaal. Als de ambulance hiervoor komt kost het je helemaal niks. Zelf ook een keer de ambulance gebeld toen ik onderweg van het stappen naar huis een kerel op de grond aantrof die iets de fanatiek van een heuveltje naar beneden heeft willen fietsen en daarbij het stoeprandje niet had gezien. Ambulance gebeld. 0,0 kosten. Voor mij dan. Voor hem ook niet, alleen als een ambulance voor jan lul komt.
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_165453030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:05 schreef Pensylvania het volgende:

[..]

één groot kwats verhaal. Als de ambulance hiervoor komt kost het je helemaal niks. Zelf ook een keer de ambulance gebeld toen ik onderweg van het stappen naar huis een kerel op de grond aantrof die iets de fanatiek van een heuveltje naar beneden heeft willen fietsen en daarbij het stoeprandje niet had gezien. Ambulance gebeld. 0,0 kosten. Voor mij dan. Voor hem ook niet, alleen als een ambulance voor jan lul komt.
Gaat van je verzekering. En opname op de eerste hulp kost je zo ver ik weet wel je eigen risico.
pi_165453095
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:05 schreef Pensylvania het volgende:

[..]

Een ambulancerit valt gewoon onder je eigen risico en zo'n A-rit kost ¤ 670 plus ¤ 3,81 de kilometer, dus succes met je quatsch.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_165453112
En prima gehandeld verder, TS.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:43:30 #39
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_165453129
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Een ambulancerit valt gewoon onder je eigen risico en zo'n A-rit kost ¤ 670 plus ¤ 3,81 de kilometer, dus succes met je quatsch.
jullie zijn jullie allemaal de moeder een oor aan genaaid.
Alles klakkeloos betalen dat per rekening gestuurd wordt :')
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_165453252
Bij twijfel, bellen.

Het is aan de centrale om te bepalen of een ambulance inderdaad noodzakelijk is. Bij zo'n jaap is het nodig om te hechten en aangezien deze persoon dronken was, is het handig om deze via een ambulance te vervoeren.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')