Als je antwoorden krijgt van FNC, dan ben ik daar heel benieuwd naar. Zit namelijk nog te twijfelen of ik hier iets in stop. En zoals vaker wordt geschreven op dit forum; bij twijfel niet inhalen. Dus vooralsnog houd ik nog even de hand op de knip!quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:42 schreef marathon2000 het volgende:
FNC:
Hypotheekshop Eindhoven
100.000 - 3jr - 7.35%- A categorie
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/11726
Deze begint op te krabbelen vanuit de crisisjaren.
Al de vraag neergelegd of de tussentijdse cijfers 2016 juist zijn, de kosten liggen heel hoog.
Aanvraag is nog niet concreet: overname van (toekomstige) assurantieportefeuilles.
Als hypotheekshop geen gebruik willen (of kunnen?) maken van een bank, is wel weer mooi
Of zouden ze echt onafhankelijk advies willen geven en zodoende geen banklening willen hebben?quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:42 schreef marathon2000 het volgende:
Als hypotheekshop geen gebruik willen (of kunnen?) maken van een bank, is wel weer mooi
Ik zat net even te kijken bij Lendahand, maar zijn ze nu afgestapt van de hogere rente vanaf een X leenbedrag?quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:23 schreef tiara1977 het volgende:
[..]
Same here. Ik ga wel even bij Lendahand kijken morgen naar de nieuwe website. Wellicht doe ik nog wat ontwikkelingshulp deze maand maar ik weet het nog niet.
Bij een langere looptijd wel, bij een hoger bedrag volgens mij niet. zie ook het staatje met rentepercentages per land dat hierboven is gepost.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:52 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Ik zat net even te kijken bij Lendahand, maar zijn ze nu afgestapt van de hogere rente vanaf een X leenbedrag?
Ik kon me herinneren dat de hogere rentes waren bij minimaal 36 maanden en boven de 20/30000euro
Zo is er een project uit India met 44000euro als leenbedrag, vroeger stond daar toch een hogere rente tegenover?
Klopt. Projecten van 25k of hoger hadden altijd 4% rente. Lendahand krijgt van de lokale partner geen hoger percentage, dus zijn de rentepercentages nu alleen nog maar afhankelijk van de looptijd en niet van de hoogte van de lening. Op zich ook wel weer logisch omdat de lokale partner partij is voor de investeerders en niet de lokale ondernemer.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:52 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Ik zat net even te kijken bij Lendahand, maar zijn ze nu afgestapt van de hogere rente vanaf een X leenbedrag?
Ik kon me herinneren dat de hogere rentes waren bij minimaal 36 maanden en boven de 20/30000euro
Zo is er een project uit India met 44000euro als leenbedrag, vroeger stond daar toch een hogere rente tegenover?
blijkbaar zijn er veel mensen (zoals ik ook) die voor India 12 maanden lang zat vinden en stroomt zo'n project snel vol. Overigens vind ik het nog steeds maf al die franjes bij lendahand met projecten. Voor mij zou het gewoon kunnen zijn India 12 maanden heeft deze partner deze maand 50K tegen 3% nodig 24 mnd 25k tegen 3.5% etc en laat hij dan zelf maar de projectjes uitzoeken die goed terug betalen. Al die flauwekul eromheen met leuke plaatjes van kleine bedrijven met vrouwen bij een boom zegt me niet zo veel. Ik heb liever wat meer rente en minder van deze overhead franje.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Bij een langere looptijd wel, bij een hoger bedrag volgens mij niet. zie ook het staatje met rentepercentages per land dat hierboven is gepost.
LAH moet het niet hebben van mensen die vooral veel rente willen. Je investeert juist via LAH vanwege het ethische aspect, vanwege het steunen van die projecten. Het is half investeren, half ontwikkelingshulp. Als het je alleen gaat om rendement kun je veel beter bij andere platfroms terecht.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens vind ik het nog steeds maf al die franjes bij lendahand met projecten. Voor mij zou het gewoon kunnen zijn India 12 maanden heeft deze partner deze maand 50K tegen 3% nodig 24 mnd 25k tegen 3.5% etc en laat hij dan zelf maar de projectjes uitzoeken die goed terug betalen. Al die flauwekul eromheen met leuke plaatjes van kleine bedrijven met vrouwen bij een boom zegt me niet zo veel. Ik heb liever wat meer rente en minder van deze overhead franje.
Valt op zich nog wel mee. Rendement per jaar is maar een fractie lager dan GvE (met 3 defaults).quote:Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef k_man het volgende:
Als het je alleen gaat om rendement kun je veel beter bij andere platfroms terecht.
Omdat het vooralsnog goed gaat bij LAH. Je hebt daar echter maar weinig kans om te spreiden. Bij GvE kun je kiezen uit honderden projecten, bij LAH moet je spreiden over minder dan 10 lokale partners. Zo gauw één van die partners omvalt dondert het rendement veel harder in elkaar dan wanneer er bij GvE 'ns een keer een projectje uitvalt (ik heb daar nu één default op een totaal van 33 projecten).quote:Op woensdag 28 september 2016 11:50 schreef djh77 het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee. Rendement per jaar is maar een fractie lager dan GvE (met 3 defaults).
Of je nu ontwikkelingshulp aan het ene vrouwtje bij een boom geeft of aan de andere of misschien een heer bij wat potten en pannen je kent ze niet dus of ik nu de een of de ander "ontwikkel " dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef k_man het volgende:
[..]
LAH moet het niet hebben van mensen die vooral veel rente willen. Je investeert juist via LAH vanwege het ethische aspect, vanwege het steunen van die projecten. Het is half investeren, half ontwikkelingshulp. Als het je alleen gaat om rendement kun je veel beter bij andere platfroms terecht.
Ja, ik heb daar ook niet zo veel mee. Ik help liever een ondernemer bij mij om de hoek. Maar het is natuurlijk wel zo dat die extra informatie door LAH gecontroleerd kan worden als ze een keer op bezoek gaan. Dan hoop je dat het geld niet naar de nieuwe auto van de bankdirecteur is gegaan.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Of je nu ontwikkelingshulp aan het ene vrouwtje bij een boom geeft of aan de andere of misschien een heer bij wat potten en pannen je kent ze niet dus of ik nu de een of de ander "ontwikkel " dat maakt niet uit.
Ik ben het in principe met je eens, maar ik denk ook zeker dat dit soort leuke plaatjes en verhaaltjes wel degelijk effect hebben op het merendeel van de doelgroep van Lendahand.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Of je nu ontwikkelingshulp aan het ene vrouwtje bij een boom geeft of aan de andere of misschien een heer bij wat potten en pannen je kent ze niet dus of ik nu de een of de ander "ontwikkel " dat maakt niet uit.
Antwoord FNC:quote:Op woensdag 28 september 2016 08:39 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Als je antwoorden krijgt van FNC, dan ben ik daar heel benieuwd naar. Zit namelijk nog te twijfelen of ik hier iets in stop. En zoals vaker wordt geschreven op dit forum; bij twijfel niet inhalen. Dus vooralsnog houd ik nog even de hand op de knip!
Voor mij is het wel toegevoegde waarde. Het maakt dat er een bepaalde 'gunfactor' bij komt en acceptatie van minder rendement of zelfs omvallen. (dan boeken we het wel af op het potje goede doelenquote:Op woensdag 28 september 2016 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als het puntje bij paaltje komt vinden we het toch allemaal belangrijk dat de partner het netjes doet ,overeind blijft en wij ons geld terug krijgen met de beloofde rente . Afijn misschien ben ik wel te nuchter voor deze zaken.
Thanks, marathon2000!quote:Op woensdag 28 september 2016 14:38 schreef marathon2000 het volgende:
[..]
Antwoord FNC:
"In de interim cijfers voor 2016 zitten nu twee eenmalige investeringen verwerkt. Deze zijn gemaakt om de groei te faciliteren. Einde jaar verwacht men een positief resultaat en 2017 sterke groei."
Heb besloten niet te investeren, dus ga niet door vragen (hoeveel euro, waarvoor, waarom kosten niet geactiveerd, etc).
Het is al eerder gezegd; FNC zou het de investeerders makkelijker maken door meer achtergrond info te verstrekken, zodat er minder aannames gedaan hoeven worden.
Het is een absolute plus dat er cijfers (balans, W&V) worden gepresenteerd, iets meer uitleg maakt de transparantie groter en ben ervan overtuigd dat dan ook de investeringsbereidheid toeneemt (als de projecten van voldoende kwaliteit zijn).
Leuk project, qua inhoud dan. Jammer van de stapelfinanciering, de aflossingsvrije periode van een jaar en de totale duur van 72 maanden zonder enige zekerheid.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:05 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE:
Project: The Outstanding Partner
Product: Groeilening
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: ¤ 50.000,-
Rente: 8,0%
Looptijd: 72 maanden
Aantal maanden uitstel: 12
Classificatie: 5
G-PD %: 0,99%
Creditsafe: 69
Ja, hopelijk vertilt hij zich niet aan die stapelfinanciering....quote:Op woensdag 28 september 2016 16:18 schreef tiara1977 het volgende:
[..]
Leuk project, qua inhoud dan. Jammer van de stapelfinanciering, de aflossingsvrije periode van een jaar en de totale duur van 72 maanden zonder enige zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 90% gewijzigd door xzaz op 28-09-2016 16:32:12 ]
met deze samenvatting ga ik de pitch niet eens lezenquote:Op woensdag 28 september 2016 16:18 schreef tiara1977 het volgende:
[..]
Leuk project, qua inhoud dan. Jammer van de stapelfinanciering, de aflossingsvrije periode van een jaar en de totale duur van 72 maanden zonder enige zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er na maart (opheffingsdatum bedrijf volgens deze link) eigenlijk nog betalingen geweest?
De pitch is opmerkelijk eerlijk. Met wat zekerheden er bij,had ik het hem graag gegund. Nu zijn er teveel risico's.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Leuk project zo'n kraanwagen.Daar hebben we als kind allemaal wel eens van gedroomd!Geen zekerheden maar maar ook geen schijnzekerheden! Dat maakt alles goed duidelijk.
Ik geloof wel in de man maar ik geloof er niet in om dit in een eenmanszaak te exploiteren dan zijn de risico's wel erg groot temeer daar ik niets lees t.a.v een aov. Ik lees alleen wat over het verzekeren van de individuele projecten.
Voor mij een nee tegen dit overgefinancierde project zonder eigen geldelijke inbreng en eventuele partners die de kraan ook kunnen bemensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |