abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165580172
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ook even een leuk bericht.
Dit weekend wezen eten bij De Beren Oosterhout.
Ik zou raar opkijken als dit project vroegtijdig strandt.
Ah da's leuk om te lezen Sunshine 8-) . Ik zit hier ook in en heb de bon nog liggen...
Ik zit trouwens ook in de Beren in Houten. Daar ben ik al twee keer geweest (de eerste keer met Collin- bon voor twee diners) en beide keren was het zo goed als vol. De ligging is ideaal, in een druk bezocht winkelcentrum. Goede bediening en ook nog met de eigenaar gesproken. Hij heeft -naast de individuele gasten- ook veel grotere feesten en zakelijke boekingen zegt-ie en ziet de toekomst rooskleurig tegemoet. Dus ook vanuit de Beren in Houten positieve berichten !
pi_165580290
Nog een vervroegde aflossing bij Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in plaats dat hij vervroegd aflost omdat het heel goed gaat, was het toch wat minder goed nieuws.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165581202
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:58 schreef Murene het volgende:
Nog een vervroegde aflossing bij Collin

SPOILER
Maar in plaats dat hij vervroegd aflost omdat het heel goed gaat, was het toch wat minder goed nieuws.

SPOILER
Nette oplossing voor een probleem, en binnen de contractvoorwaarden van Collin.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-09-2016 18:01:53 ]
pi_165582222
Blij dat jullie beren goed lopen, "mijn" bezorgbeer is inmiddels gesloten en is ook niet meer op de site van de beren terug te vinden.
pi_165583367
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:46 schreef crowdiefunder het volgende:
Blij dat jullie beren goed lopen, "mijn" bezorgbeer is inmiddels gesloten en is ook niet meer op de site van de beren terug te vinden.
Was dat houten?
pi_165583928
Nee wateringen.
  maandag 26 september 2016 @ 19:59:50 #233
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165583979
Het gaat nu wel hard met al die defaults, ik stop sowieso voorlopig even. Alleen nog ff benieuwd naar die parfumboer idd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165584540
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hoop dat je een goede vakantie hebt gehad!

3285 is nieuw en hier nog niet besproken dat die failliet is. Zou jij me de gegevens van de lening kunnen geven per PM. Als ik het nummer bkijk is het al een oude lening uit 4 e kwartaal 2014.

Ten aanzien van die gasboer ben ik wel benieuwd of die gladde eigenaar al persoonlijk op HA aangesproken is? Of zijn daar geen mogelijkheden toe? Hij is volgens mij wel al doorgestart met dezelfde business in een nieuwe B.V.
heb een heerlijke vakantie gehad! dank.
project is ook nog niet officieel in de problemen, maar ik kwam dit dossier toevallig tegen. project is gestart in oktober 2013. heeft dus ook al 35 van de 60 termijnen betaald. vooralsnog geen bericht van GvE ontvangen.
pi_165591198
quote:
Waarom altijd snel willen groeien, die fitness tenten, 2e vestigingen etc, eerst stabiliseren ,continuïteit waarborgen, en zorgen dat je de winst een paar jaar vasthoudt. Dan heb je reserves en cash om desnoods een 2e tent te beginnen of te kopen 50k per halfjr is prima, maar kan allicht beter, eerst bestaande tent optimaliseren dan uitbreiden
  dinsdag 27 september 2016 @ 08:26:13 #236
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_165595388
Subsidieadvieskantoor De Breed & Partners neemt meerderheidsbelang in Investormatch

https://www.investormatch(...)ng-in-investormatch/
pi_165595425
Ook gelijk een nieuw project op IVM: https://www.investormatch(...)86-it-university-bv/

Voorwaarden lening
• ¤ 80.000,- euro
• 36 maanden looptijd
• 8.5% rente
• Investeren vanaf ¤ 100,-
• Investormatch rating: B+ rating
• Ondernemers zijn hoofdelijk aansprakelijk
• Graydon PD-% IT University BV: 1,39%
• Graydon PD-% SalesChange BV: 0,95%
• Graydon PD-% Stichting Administratiekantoor SalesChange: 0,04%

Heeft reeds een lening via CCF lopen
quote:
Collin is gevraagd ook deze funding te doen. Collin geeft aan dat ze ondanks de financiële ruimte dit op deze korte termijn niet willen doen omdat ze bang zijn dat hun investeerders vreemd opkijken en gaan denken dat Collin de eerste funding niet grondig genoeg heeft beoordeeld.

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 27-09-2016 08:36:29 ]
pi_165595607
Kan ik me goed voorstellen van Collin, die andere lening is vorige maand pas gefund!
(75K 7.5%, https://www.collincrowdfund.nl/it-university/).
Ik ben bij Collin niet ingestapt, nu al helemaal niet.
pi_165595636
Hmmm, ik weet het niet. Dat ze al een lening bij Collin hebben en Collin ze niet nog een keer wil, verbaast me. Ik snap het prima maar had niet gedacht dat Collin daar zoveel rekening mee zou houden dat ze het project laten schieten. Twee kansen dus: ofwel Colling vindt het veel te risicovol ofwel Collin vindt het echt te kort na de ander.

Het geeft me niet veel vertrouwen dat dit bandbreedte issue nu opeens opkomt, hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken en gelijk meefinancieren bij Collin? What's next zou je bijna denken...

Over het algemeen ben ik wel gecharmeerd van IVM maar nu twijfel ik toch wel stevig. 3 jaar en 8.5% is wel verleidelijk.
pi_165595850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:51 schreef marathon2000 het volgende:
Idem.
pi_165595922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:26 schreef dubbeltjez het volgende:
Subsidieadvieskantoor De Breed & Partners neemt meerderheidsbelang in Investormatch

https://www.investormatch(...)ng-in-investormatch/
"Stapelfinanciering
Ondernemers worden creatiever in het aantrekken van financiering voor hun ambitie. Zij maken steeds vaker gebruik van een mix van beschikbare financieringsmiddelen. Samen met DB&P bieden wij nu een volledig palet voor de financiering van innovatie bestaande uit technologie-subsidies, fiscale voordelen, crowdfunding, kredieten én participaties. Dit betekent voor innovatieve klanten een one-stop-shop voor financiering.
"

Hm, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de transparantie en zekerhedenpositie van de projecten...
pi_165595980
Ik blijf hier van weg. Als IVM was ik hier toch kritischer op geweest, zelfs als het financieel allemaal kan. Persoonlijk vind ik dit toch een beetje overkomen alsof IVM hier de leftovers oppikt van iets dat zelfs Collin niet wil doen. Twee keer zo snel achter elkaar een lening oogt niet sterk.
pi_165596004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:28 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik blijf hier van weg. Als IVM was ik hier toch kritischer op geweest, zelfs als het financieel allemaal kan. Persoonlijk vind ik dit toch een beetje overkomen alsof IVM hier de leftovers oppikt van iets dat zelfs Collin niet wil doen. Twee keer zo snel achter elkaar een lening oogt niet sterk.
Precies. Bij twijfel niet oversteken, dus ik pas.
pi_165596008
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:51 schreef marathon2000 het volgende:
Kan ik me goed voorstellen van Collin, die andere lening is vorige maand pas gefund!
(75K 7.5%, https://www.collincrowdfund.nl/it-university/).
Dat is wel heel snel!!. Vraag me af wat die hoofdelijke aansprakelijkheid in privé nog waard is. 75K + 80K
  dinsdag 27 september 2016 @ 10:04:13 #245
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_165596486
Benieuwd ook wat deze overname (meerderheidsbelang) betekent voor de afhandeling van lopende issues. Tot nu toe geen klagen gehad over de informatiestroom en ook het idee gehad dat IVM er het beste bovenop zat. Echter met een nieuwe kapitein op het schip is het weer afwachten...
pi_165596774
stukkie van de IT universiteit even gelezen...
de 2e alinea begint gelijk goed...."peilers".....
:)
pi_165596929
Als het pand van de ondernemer zelf is dan was er misschien ook wel wat mogelijk geweest met een hypotheekrecht. Nu zijn de zekerheden me iets te onduidelijk.

Wat zegt de hoogte van de aanwezige verzekeringen ? Die lijken me vrij fors, zouden die nodig zijn in geval dat ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas88 op 27-09-2016 10:38:20 ]
pi_165598084
India (Lendahand) heeft ook een laag risico (gelijk met Cambodja); korte leningen 3,0%:, langere (vanaf 30mnd) 3,25%
pi_165599782
FNC:
Hypotheekshop Eindhoven
100.000 - 3jr - 7.35%- A categorie
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/11726

Deze begint op te krabbelen vanuit de crisisjaren.
Al de vraag neergelegd of de tussentijdse cijfers 2016 juist zijn, de kosten liggen heel hoog.

Aanvraag is nog niet concreet: overname van (toekomstige) assurantieportefeuilles.

Als hypotheekshop geen gebruik willen (of kunnen?) maken van een bank, is wel weer mooi :)

[ Bericht 49% gewijzigd door marathon2000 op 27-09-2016 12:49:57 ]
pi_165601894
Een verdubbeling van de kosten in H1 2016 tov van heel 2015, een negatief EV en een verlies over H1 2016 waar vorig jaar over het hele jaar een winst van 105k staat. Wel een flinke omzetgroei tov voorgaande jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')