En het eerste project in India is opengesteld.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:33 schreef djh77 het volgende:
India (Lendahand) heeft ook een laag risico (gelijk met Cambodja); korte leningen 3,0%:, langere (vanaf 30mnd) 3,25%
op basis van de cijfers niet echt een A-tje...quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef tiara1977 het volgende:
Een verdubbeling van de kosten in H1 2016 tov van heel 2015, een negatief EV en een verlies over H1 2016 waar vorig jaar over het hele jaar een winst van 105k staat. Wel een flinke omzetgroei tov voorgaande jaren.
Voor de liefhebbers het complete plaatje van Lendahand:quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:27 schreef k_man het volgende:
[..]
En het eerste project in India is opengesteld.
Ik ben wel benieuwd naar de redenen hier voor. Hebben eerdere eigenaren hun belang gecasht, of raakte het geld op en is het belang van de vorige eigenaren verwaterd door uitgifte van nieuwe aandelen? Vaak is dit soort nieuws veroorzaakt door slechte ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:26 schreef dubbeltjez het volgende:
Subsidieadvieskantoor De Breed & Partners neemt meerderheidsbelang in Investormatch
Rente op jaarbasis over openstaande bedrag, Aflossing gebeurd elke 6 maanden. contractpartij is niet de lokale ondernemer, maar lokale partner van Lendahand. Dit geeft wat meer garantie. Blijkt ook wel. Geld wordt netjes terugbetaald en geen defaults.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
dat Lendahand staatje.....dat rentepercentage?
Is dat per maand?
per jaar, over je uitstaande geldquote:Op dinsdag 27 september 2016 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Is dat per maand?
Bij Collin zou zoiets 'GOED' genoemd worden want er zit 71% risicodragend vermogen in de tent, de prognose is ongewijfeld fantastisch en de liquiditeit is vast 'ontspannen' zeker na overmaken van deze lening.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:02 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15485
Cafe Restaurant De Witte Venlo
Project:15485 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,31
Creditsafe score:24
Kredietbedrag: 46.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Dus kort gezegd, in een keer de verbouwing compleet en goed gedaan, en iemand heeft zijn toezegging ingetrokken voor het lenen van geld. Dus dan biedt crowdfunding op KT een uitkomst.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:09 schreef Incitatus3 het volgende:
Van de onschrijving van het doel van de lening snap ik niks, dus voor mij een 'nee'. Lenen voor al gerealiseerde investeringen?
[quote] De verbouwingswerkzaamheden van met name de thans gerealiseerde achtergelegen overdekte binnentuin en aangrenzende keuken werden recent afgerond en inmiddels is het café restaurant al enkele weken geleden geopend. Tijdens de bouwwerkzaamheden werd besloten om uitgebreidere investeringen te doen omdat dit naderhand fors duurder zou zijn. Daarnaast werd een toegezegde achtergestelde lening niet gerealiseerd. Gevraagde financiering is nodig voor afronding van de inmiddels gerealiseerde investeringen. [\quote]
Ja hoor, de rente is 50% op jaarbasis... Kom op, wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Is dat per maand?
gelijk maar even meegepakt. Voor de diversification wel lekker en mooi kort projectquote:Op dinsdag 27 september 2016 14:27 schreef k_man het volgende:
[..]
En het eerste project in India is opengesteld.
"Vanuit de risico inschatting is besloten het ondernemerschap te verzwaren als ook de ontwikkelingen in de branche. Uit de jaarrekeningen van 2014 en 2015 blijkt dat er beide jaren een negatief eigen vermogen is. Bovendien zijn de verwachtingen voor Colorista erg ambitieus. Er wordt verwacht dat de omzet verdrievoudigd ten op zichte van Scissors Up"quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:26 schreef djh77 het volgende:
Ook een nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Colorista-Nijmegen de 3e colorista
Ik "doe" toevallig wel de dochter van een kapper, maar neem geen kappers mee in portfolio.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:29 schreef tiara1977 het volgende:
Ik doe eigenlijk geen kappers, veel te dunne marges en er valt niks te halen als het mis gaat.
quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:53 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Ik "doe" toevallig wel de dochter van een kapper, maar neem geen kappers mee in portfolio.
Ik vond IVM veruit het beste platform.quote:Op dinsdag 27 september 2016 09:23 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
"Stapelfinanciering
Ondernemers worden creatiever in het aantrekken van financiering voor hun ambitie. Zij maken steeds vaker gebruik van een mix van beschikbare financieringsmiddelen. Samen met DB&P bieden wij nu een volledig palet voor de financiering van innovatie bestaande uit technologie-subsidies, fiscale voordelen, crowdfunding, kredieten én participaties. Dit betekent voor innovatieve klanten een one-stop-shop voor financiering. "
Hm, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de transparantie en zekerhedenpositie van de projecten...
Even los van de inhoud: wat een bedroevend slecht geschreven stukje is dit weer. Ik tel in deze vier zinnen minstens 9 taalfouten... Dat kan toch eigenlijk niet voor een bedrijf dat serieus genomen wil worden als een betrouwbare financiële dienstverlener.quote:"Vanuit de risico inschatting is besloten het ondernemerschap te verzwaren als ook de ontwikkelingen in de branche. Uit de jaarrekeningen van 2014 en 2015 blijkt dat er beide jaren een negatief eigen vermogen is. Bovendien zijn de verwachtingen voor Colorista erg ambitieus. Er wordt verwacht dat de omzet verdrievoudigd ten op zichte van Scissors Up"
Nee dat is mijn schoonvaderquote:Op dinsdag 27 september 2016 20:52 schreef tiara1977 het volgende:
[..]![]()
Maar net als ik niet de kapper zelf dus
.
Tja je kunt er geen pijl op trekken.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:23 schreef bleyenburg het volgende:
stukkie van de IT universiteit even gelezen...
de 2e alinea begint gelijk goed...."peilers".....
Same here. Ik ga wel even bij Lendahand kijken morgen naar de nieuwe website. Wellicht doe ik nog wat ontwikkelingshulp deze maand maar ik weet het nog niet.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:02 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Ik pak zowel ivm, gve en kom vandaag niet mee. Snap ook niet helemaal dat ivm deze erop zet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |