abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165601967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:33 schreef djh77 het volgende:
India (Lendahand) heeft ook een laag risico (gelijk met Cambodja); korte leningen 3,0%:, langere (vanaf 30mnd) 3,25%
En het eerste project in India is opengesteld. :)
pi_165602865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef tiara1977 het volgende:
Een verdubbeling van de kosten in H1 2016 tov van heel 2015, een negatief EV en een verlies over H1 2016 waar vorig jaar over het hele jaar een winst van 105k staat. Wel een flinke omzetgroei tov voorgaande jaren.
op basis van de cijfers niet echt een A-tje... :?
pi_165603879
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15485

Cafe Restaurant De Witte Venlo
Project:15485 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,31
Creditsafe score:24
Kredietbedrag: 46.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
pi_165603973
Van de onschrijving van het doel van de lening snap ik niks, dus voor mij een 'nee'. Lenen voor al gerealiseerde investeringen?

[quote] De verbouwingswerkzaamheden van met name de thans gerealiseerde achtergelegen overdekte binnentuin en aangrenzende keuken werden recent afgerond en inmiddels is het café restaurant al enkele weken geleden geopend. Tijdens de bouwwerkzaamheden werd besloten om uitgebreidere investeringen te doen omdat dit naderhand fors duurder zou zijn. Daarnaast werd een toegezegde achtergestelde lening niet gerealiseerd. Gevraagde financiering is nodig voor afronding van de inmiddels gerealiseerde investeringen. [\quote]
pi_165604179
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor de liefhebbers het complete plaatje van Lendahand:
pi_165604326
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:26 schreef dubbeltjez het volgende:
Subsidieadvieskantoor De Breed & Partners neemt meerderheidsbelang in Investormatch
Ik ben wel benieuwd naar de redenen hier voor. Hebben eerdere eigenaren hun belang gecasht, of raakte het geld op en is het belang van de vorige eigenaren verwaterd door uitgifte van nieuwe aandelen? Vaak is dit soort nieuws veroorzaakt door slechte ontwikkelingen.
pi_165604480
dat Lendahand staatje.....dat rentepercentage?
Is dat per maand?
pi_165604515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Is dat per maand?
Rente op jaarbasis over openstaande bedrag, Aflossing gebeurd elke 6 maanden. contractpartij is niet de lokale ondernemer, maar lokale partner van Lendahand. Dit geeft wat meer garantie. Blijkt ook wel. Geld wordt netjes terugbetaald en geen defaults.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:40:49 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165604517
quote:
Is dat per maand?
per jaar, over je uitstaande geld
pi_165604790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:02 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15485

Cafe Restaurant De Witte Venlo
Project:15485 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,31
Creditsafe score:24
Kredietbedrag: 46.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Bij Collin zou zoiets 'GOED' genoemd worden want er zit 71% risicodragend vermogen in de tent, de prognose is ongewijfeld fantastisch en de liquiditeit is vast 'ontspannen' zeker na overmaken van deze lening. :) :)

Toch vind ik hem wel leuk. Lijkt me een heel mooi sfeervol plekje en de solvabiliteit is inderdaad uitstekend. Heb er een bedragje ingestopt.
Pecunia non olet
pi_165605344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:09 schreef Incitatus3 het volgende:
Van de onschrijving van het doel van de lening snap ik niks, dus voor mij een 'nee'. Lenen voor al gerealiseerde investeringen?

[quote] De verbouwingswerkzaamheden van met name de thans gerealiseerde achtergelegen overdekte binnentuin en aangrenzende keuken werden recent afgerond en inmiddels is het café restaurant al enkele weken geleden geopend. Tijdens de bouwwerkzaamheden werd besloten om uitgebreidere investeringen te doen omdat dit naderhand fors duurder zou zijn. Daarnaast werd een toegezegde achtergestelde lening niet gerealiseerd. Gevraagde financiering is nodig voor afronding van de inmiddels gerealiseerde investeringen. [\quote]

Dus kort gezegd, in een keer de verbouwing compleet en goed gedaan, en iemand heeft zijn toezegging ingetrokken voor het lenen van geld. Dus dan biedt crowdfunding op KT een uitkomst.

Bedrag 46k is ook nog te overzien qua financiering en aflossing in 60 mnd, en aanvraag en bedrijf is eenvoudig van structuur, plus indien het onverhoopt op termijn niet lukt is de evt restschuld een te nog overkomen bedrag.
Lokatie is verder goed, alleen weet ik niet hoe het is met het terras aan de straatzijde, om publiek te trekken.
Ook kan hij als het goed gaat altijd nog de mogelijkheden van versnelde / vervroegde aflossing gaan onderzoeken.

Ik heb geld ingezet, weliswaar beetje gun, ook prima
pi_165605500
quote:
Is dat per maand?
Ja hoor, de rente is 50% op jaarbasis... Kom op, wat denk je zelf? :P
pi_165606668
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:27 schreef k_man het volgende:

[..]

gelijk maar even meegepakt. Voor de diversification wel lekker en mooi kort project :)

En niet onbelangrijk; een sympathiek project imho
pi_165606683
Weer een nieuwe op duurzaaminvesteren:

https://www.duurzaaminves(...)tijdenstroomcentrale

Voor u betekent dit het volgende:
• U betaalt per obligatie ¤515 dat is de nominale waarde vermeerderd met de transactiekosten
• Gedurende de Looptijd ontvangt u jaarlijks ¤30 rente. Na 60 maanden wordt de Obligatie afgelost
• In totaal ontvangt u gedurende de looptijd van 60 maanden ¤650
• Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 5,3% op jaarbasis

Neem hem zelf overigens niet mee, hou niet van aflossingsvrij

[ Bericht 4% gewijzigd door crowdiefunder op 27-09-2016 19:11:53 ]
pi_165607646
Ook een nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Colorista-Nijmegen de 3e colorista
pi_165607735
Ik doe eigenlijk geen kappers, veel te dunne marges en er valt niks te halen als het mis gaat.
pi_165607961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:26 schreef djh77 het volgende:
Ook een nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Colorista-Nijmegen de 3e colorista
"Vanuit de risico inschatting is besloten het ondernemerschap te verzwaren als ook de ontwikkelingen in de branche. Uit de jaarrekeningen van 2014 en 2015 blijkt dat er beide jaren een negatief eigen vermogen is. Bovendien zijn de verwachtingen voor Colorista erg ambitieus. Er wordt verwacht dat de omzet verdrievoudigd ten op zichte van Scissors Up"
Hockey stick prognose? En in principe investeer ik niet meer bij KOM tenzij er iets zeer leuks komt.
pi_165608367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:29 schreef tiara1977 het volgende:
Ik doe eigenlijk geen kappers, veel te dunne marges en er valt niks te halen als het mis gaat.
Ik "doe" toevallig wel de dochter van een kapper, maar neem geen kappers mee in portfolio.
pi_165610440
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:53 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik "doe" toevallig wel de dochter van een kapper, maar neem geen kappers mee in portfolio.
:D :D Maar net als ik niet de kapper zelf dus :).
pi_165612085
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

"Stapelfinanciering
Ondernemers worden creatiever in het aantrekken van financiering voor hun ambitie. Zij maken steeds vaker gebruik van een mix van beschikbare financieringsmiddelen. Samen met DB&P bieden wij nu een volledig palet voor de financiering van innovatie bestaande uit technologie-subsidies, fiscale voordelen, crowdfunding, kredieten én participaties. Dit betekent voor innovatieve klanten een one-stop-shop voor financiering.
"

Hm, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de transparantie en zekerhedenpositie van de projecten...
Ik vond IVM veruit het beste platform.
Maar als ze projecten met stapelfinanciering gaan aanbieden dan haak ik af. Ik zit er nl. niet op te wachten dat i.g.v. problemen de banken de krenten uit de pap pikken en de crowd het nakijken heeft.
pi_165613215
quote:
"Vanuit de risico inschatting is besloten het ondernemerschap te verzwaren als ook de ontwikkelingen in de branche. Uit de jaarrekeningen van 2014 en 2015 blijkt dat er beide jaren een negatief eigen vermogen is. Bovendien zijn de verwachtingen voor Colorista erg ambitieus. Er wordt verwacht dat de omzet verdrievoudigd ten op zichte van Scissors Up"
Even los van de inhoud: wat een bedroevend slecht geschreven stukje is dit weer. Ik tel in deze vier zinnen minstens 9 taalfouten... Dat kan toch eigenlijk niet voor een bedrijf dat serieus genomen wil worden als een betrouwbare financiële dienstverlener.

[ Bericht 7% gewijzigd door OpDieFiets op 27-09-2016 22:08:59 ]
pi_165613360
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:52 schreef tiara1977 het volgende:

[..]

:D :D Maar net als ik niet de kapper zelf dus :).
Nee dat is mijn schoonvader :) wel altijd gratis knippen :)

Ik pak zowel ivm, gve en kom vandaag niet mee. Snap ook niet helemaal dat ivm deze erop zet.
pi_165613602
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:23 schreef bleyenburg het volgende:
stukkie van de IT universiteit even gelezen...
de 2e alinea begint gelijk goed...."peilers".....
:)
Tja je kunt er geen pijl op trekken. O-)
pi_165613628
80.000 euro voor een glasvezel-verbinding...

"Bijna alle bestaande traditionele klassikale IT opleiders innoveren nauwelijks en blijven ‘hangen’ in oude business modellen."

Als innovatieve IT opleider zou je dan toch kunnen bedenken dat je je software ook in de cloud kunt zetten...

Absolute no-go voor mij.
(nog los van de al genoemde bedenkingen bij de andere lening en het IVM-overname verhaal)
pi_165614159
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:02 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik pak zowel ivm, gve en kom vandaag niet mee. Snap ook niet helemaal dat ivm deze erop zet.
Same here. Ik ga wel even bij Lendahand kijken morgen naar de nieuwe website. Wellicht doe ik nog wat ontwikkelingshulp deze maand maar ik weet het nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')