abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2016 @ 13:43:44 #151
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:41 schreef Qternocq het volgende:

[..]

Hoe kan ik jouw provocaties en vragen beantwoorden zonder dat je me vervelend vindt?

Biefstuk van deeg?
Wat bedoel je? Dat dat een serieuze reactie was van je? Ja, prima. Het staat je niet aan om dat te eten. Ik begrijp het.

Verder ga je (natuurlijk) niet in op wat ik je uitleg over het dierenleed wat gepaard gaat met het oogsten van planten. Een drogreden inderdaad, die had je beter niet kunnen noemen.
Nee.. ik ga niet in op jou.. Dat heb je zelf zojuist veroorzaakt.. ^O^
Doe je de groeten aan de slager die geen vlees heeft?
pi_165470271
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee.. ik ga niet in op jou.. Dat heb je zelf zojuist veroorzaakt.. ^O^
Doe je de groeten aan de slager die geen vlees heeft?
Ik zie dat je ook niet bekend bent met de verantwoordelijkheid die je hebt over je eigen handelen. Als je me te veel macht over je geeft ga ik die misschien nog misbruiken 8-)

Wat kan ik je nog meer laten doen?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Neu... maar je kan er een heel vervelende discussie van gaan maken, zodat de hele boel belachlijk wordt gemaakt of je kan er gewoon plezier in hebben om het er over te hebben...

en gewoon te discuseren..

[..]

Beter?
pi_165470308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:46 schreef Qternocq het volgende:

[..]

Beter?
Je begint het door te krijgen :+
  woensdag 21 september 2016 @ 13:48:43 #154
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:46 schreef Qternocq het volgende:

[..]

Ik zie dat je ook niet bekend bent met de verantwoordelijkheid die je hebt over je eigen handelen. Als je me te veel macht over je geeft ga ik die misschien nog misbruiken 8-)

Wat kan ik je nog meer laten doen?

[..]

Beter?
Je maakt goede reclame voor je overtuiging...
pi_165470343
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:48 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je maakt goede reclame voor je overtuiging...
Dat het jou irriteert begrijp ik wel. Ik begrijp echter niet waarom je je argument niet meer verdedigd of toegeeft dat je het mis had. Je wilde zo graag serieus genomen worden, maar op het moment dat ik je argument ontkracht vlucht je.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:51:41 #156
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165470379
Wat ik me trouwens afvraag. Waarom doen veganisten en vegetariėrs zoveel moeite om geen vlees te eten, om vervolgens weer veel geld neer te leggen voor eten dat er uit ziet als vlees en in sommige gevallen zelfs schijnt te smaken als vlees (maar het niet is)?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165470411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:51 schreef MutedFaith het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag. Waarom doen veganisten en vegetariėrs zoveel moeite om geen vlees te eten, om vervolgens weer veel geld neer te leggen voor eten dat er uit ziet als vlees en in sommige gevallen zelfs schijnt te smaken als vlees (maar het niet is)?
Dat doen ze omdat ze dat lekker vinden om te eten... Niets meer, niets minder.

Die markt wordt ook veelvuldig gebruikt door vlees-eters die om het milieu of voor dierenleed graag minder vlees willen eten, maar hun maaltijd niet te veel willen aanpassen.

Het is toch handig? Wel de smaak, niet de exploitatie.
pi_165470414
quote:
Kun je dat nou echt niet zelf bedenken? Wat zou nou de reden kunnen zijn dat vegetariėrs en veganisten geen vlees eten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 21 september 2016 @ 13:53:46 #159
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470422
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:50 schreef Qternocq het volgende:

[..]

Dat het jou irriteert begrijp ik wel. Ik begrijp echter niet waarom je je argument niet meer verdedigd of toegeeft dat je het mis had. Je wilde zo graag serieus genomen worden, maar op het moment dat ik je argument ontkracht vlucht je.
Omdat ik de moeite niet steek in mensen die een ander belachelijk proberen te maken om hun eigen gedrag te verhullen..
pi_165470427
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat ik de moeite niet steek in mensen die een ander belachelijk proberen te maken om hun eigen gedrag te verhullen..
Wow...
  woensdag 21 september 2016 @ 13:56:31 #161
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165470481
Ik vind t vooral getuigen van een gebrek aan creativiteit. Er is zoveel lekkers te maken zonder vlees. En nepvlees draagt echt niet bij aan bewustwording van de kant van de omnivoren. Die zien het meer als een bevestiging dat vlees inderdaad onmisbaar is.

Overigens eet ik gemiddeld 2 of 3 dagen per week vegetarisch. Bevalt prima, maar ik zou niet volledig vlees- en visloos willen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:56:32 #162
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470483
quote:
Gouden handel.. En dan vooral namen van meest voorkomende stukken vlees gebruiken.. :Y
Want een groenteburger klinkt veel truttiger dan een vegetarische hamburger..
pi_165470494
quote:
Ik kan niet voor įlle vegetariėrs en al helemaal niet voor de veganisten praten, maar ik eet
bijvoorbeeld ''wel eens'' en dat is echt maar een enkele keer de plantaardige kip van de Vega
slager, gewoon omdat ik kip altijd lekker vond en eigenlijk vind ik het dus nog steeds lekker :Y

Die plantaardige kip van de vega slager vind ik nét zo lekker als kip, die is écht verbazend goed
kan ik je vertellen, al zal je dat wel niet geloven en wat ik meestal bij een ''Hollandse Maaltijd''
eet is een Vega braadworstje, die lijken precies op de saucijsjes die mijn moeder vroeger
altijd maakte...

daarom dus....

Als je vegetarisch gaat eten wil dat niet altijd zeggen dat je vlees vies vind hoor, dat is een heel
raar misverstand.

Ik eet zo af en toe wel vis trouwens, dus ik hang er een beetje tusenin... al ik stampot eet
neem ik biologische spekkies, want die sojaspekkies vind ik niet te hachelen.
pi_165470515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik kan niet voor įlle vegetariėrs en al helemaal niet voor de veganisten praten, maar ik eet
bijvoorbeeld ''wel eens'' en dat is echt maar een enkele keer de plantaardige kip van de Vega
slager, gewoon omdat ik kip altijd lekker vond en eigenlijk vind ik het dus nog steeds lekker :Y

Die plantaardige kip van de vega slager vind ik nét zo lekker als kip, die is écht verbazend goed
kan ik je vertellen, al zal je dat wel niet geloven en wat ik meestal bij een ''Hollandse Maaltijd''
eet is een Vega braadworstje, die lijken precies op de saucijsjes die mijn moeder vroeger
altijd maakte...

daarom dus....

Als je vegetarisch gaat eten wil dat niet altijd zeggen dat je vlees vies vind hoor, dat is een heel
raar misverstand.

Ik eet zo af en toe wel vis trouwens, dus ik hang er een beetje tusenin... al ik stampot eet
Ken je de spekjes van de vegaslager?
  woensdag 21 september 2016 @ 13:59:19 #165
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:57 schreef FANN het volgende:

[..]

altijd maakte...

daarom dus....

raar misverstand.

Ik eet vaak stukken kip (in kipmasala bijv) omdat het bot zoveel meer smaak afgeeft..
Bestaat zoiets ook in de vegawereld?
pi_165470543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:56 schreef MutedFaith het volgende:
Ik vind t vooral getuigen van een gebrek aan creativiteit. Er is zoveel lekkers te maken zonder vlees. En nepvlees draagt echt niet bij aan bewustwording van de kant van de omnivoren. Die zien het meer als een bevestiging dat vlees inderdaad onmisbaar is.

Overigens eet ik gemiddeld 2 of 3 dagen per week vegetarisch. Bevalt prima, maar ik zou niet volledig vlees- en visloos willen.
als je maar 2 of 3 dagen vegetarish eet heb je ook helemaal geen behoefte aan vleesvervangers
hé hé :')

maar als je na 2 maanden een keer lekker Kip / kerrie wil eten dan kan je de Vega kip
nemen, is dat zo moeilijk te begrijpen?
pi_165470550
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:58 schreef Qternocq het volgende:

[..]

Ken je de spekjes van de vegaslager?
vin ik niet lekker
pi_165470561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:56 schreef MutedFaith het volgende:

Tja.. Een zak chips opentrekken is ook niet creatief. Dat hoeft toch niet altijd? Ik ben vaak creatief in de keuken hoor... Maar soms heb ik zin in een stuk taai vlees, en ja, dan wil ik nog steeds geen dieren lastigvallen met die behoefte.

Dat het niet bijdraagt aan bewustzijn kan ik geen uitspraken over doen. Ik vrees jij ook niet, maar misschien heb je er wel iets over gelezen. Ik zou dan graag je bron zien. Ik denk dat het lastig is om in te schatten. Het gaat er natuurlijk om waarom ze het doen. Zo lang het niet hun eindstation is houd ik hoop dat hun perspectief op een dag veranderd.
pi_165470563
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik eet vaak stukken kip (in kipmasala bijv) omdat het bot zoveel meer smaak afgeeft..
denk het niet heh? zit geen bot in de vegakip
pi_165470584
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gouden handel.. En dan vooral namen van meest voorkomende stukken vlees gebruiken.. :Y
Want een groenteburger klinkt veel truttiger dan een vegetarische hamburger..
een groentenburger is ook heel iets anders dan een vega burger :P
pi_165470588
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik denk dat smaak het minst relevant is in een discussie over ethiek...

Ik denk echter wel dat ik kipmasala kan maken die jij ook lekker vindt :)
pi_165470608
quote:
Omdat geen vlees meer willen eten wat anders is dan vlees niet lekker vinden.
Persoonlijk vind ik het meestal vooral teleurstellend, dus eet ik liever geen vleesvervangers.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165470626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat geen vlees meer willen eten wat anders is dan vlees niet lekker vinden.
dat zeg ik :D
  woensdag 21 september 2016 @ 14:03:33 #174
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470633
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:00 schreef FANN het volgende:

[..]

denk het niet heh? zit geen bot in de vegakip
Ja nee nou ja.. ik weet niet wat er zoal op de markt is..
Zou prima gemaakt kunnen worden denk ik..
Kip(beter gezegd vlees) met of zonder bot is een wereld van verschil in smaak.. Als de kip zonder vlees dan zo goed zou zijn ben ik ook wel benieuwd natuurlijk..
Ik blijf het een beetje de saromapudding/karton met een smaakje vinden in mijn gedachte..
  woensdag 21 september 2016 @ 14:05:03 #175
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165470655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:01 schreef FANN het volgende:

[..]

een groentenburger is ook heel iets anders dan een vega burger :P
Ja dat weet ik toch ook heulemaal niet? Ik vind het maar vreemd om voedsel onherkenbaar te maken.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')