Altijd leuk.. mensen die je uitmaken voor troll als je gewoon de waarheid zegt...quote:Op woensdag 21 september 2016 12:01 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Laat Zolderkamer toch lekker... Reageren op trollen vervuilt alleen maar de thread. TS weet niet wat ze ziet als ze straks komt kijken of ze al reacties heeft.
Nuhou Pa dat is niet eens zo'n slecht adviesquote:Op woensdag 21 september 2016 12:03 schreef zovty het volgende:
Als je op jezelf gaat wonen moet je aan zoveel nieuwe dingen wennen, misschien is dit niet het juiste moment om zo'n lifestyle verandering door te voeren.
Het is Fok Mopquote:Op woensdag 21 september 2016 12:01 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Laat Zolderkamer toch lekker... Reageren op trollen vervuilt alleen maar de thread. TS weet niet wat ze ziet als ze straks komt kijken of ze al reacties heeft.
Gewend zijn is iets anders dan stimulerenquote:Op woensdag 21 september 2016 12:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Het is Fok Mopdat is altijd even wennen ....
Ik vind het wel slecht advies. Op jezelf gaan wonen betekent verantwoordelijkheid dragen voor je eigen boodschappen en andere handelingen. Daarbij is een veganistische leefstijl een hele verantwoordelijke keuze.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Nuhou Pa dat is niet eens zo'n slecht adviesmaar als ze zich er nu al in verdiept hoe je in elk
geval, gezond en lekker vegetarisch kan eten én dus ook rekening kan houden met de boodschappen enzo, is ook wel weer handig toch?
Neu... maar je kan er een heel vervelende discussie van gaan maken, zodat de hele boel belachlijk wordt gemaakt of je kan er gewoon plezier in hebben om het er over te hebben...quote:Op woensdag 21 september 2016 12:58 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Gewend zijn is iets anders dan stimuleren
Maar dat zeg ik ook...quote:Op woensdag 21 september 2016 12:59 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Ik vind het wel slecht advies. Op jezelf gaan wonen betekent verantwoordelijkheid dragen voor je eigen boodschappen en andere handelingen. Daarbij is een veganistische leefstijl een hele verantwoordelijke keuze.
Ik denk dat je daarbij veganisme vooral als een dieet ziet. Maar als je perspectief veranderd is de stap helemaal niet zo groot meer. Dan is het een logisch gevolg, of consequentie, van dat perspectief. Dieren gebruiken (exploiteren) en doden is voor de meeste mensen normaal, maar een hond schoppen niet. Als je die zaken combineert in je hoofd kun je alleen maar tot de conclusie komen dat veganisme de enige moreel verdedigbare keuze is. Om dieren geven en ze tegelijkertijd exploiteren kan alleen zolang je er niet kritisch over nadenkt.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Neu... maar je kan er een heel vervelende discussie van gaan maken, zodat de hele boel belachlijk wordt gemaakt of je kan er gewoon plezier in hebben om het er over te hebben...
en gewoon te discuseren..
[..]
Maar dat zeg ik ook...het is wel een goed advies maar...........
en dan zeg ik beter eerst beginnen met vegetarisch, in één klap veganistisch is best wel
véél wat je moet schrappen en als je dan nog niet goed op de hoogte bent van alles is
dát dan weer niet zo verstandig, maar vegetarisch kan best en is juist ook wel
goed om daarmee meteen te beginnen.
dat zei ik
Precies een hele verantwoordelijke keuze..Je kan dus beter eerst even de boel goed bekijken ipv alles tegelijk te willen...quote:Op woensdag 21 september 2016 12:59 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Ik vind het wel slecht advies. Op jezelf gaan wonen betekent verantwoordelijkheid dragen voor je eigen boodschappen en andere handelingen. Daarbij is een veganistische leefstijl een hele verantwoordelijke keuze.
Nou TS vraagt vooral naar de eet en leefgewoonte van veganisten, als jij veganist bent,quote:Op woensdag 21 september 2016 13:06 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarbij veganisme vooral als een dieet ziet. Maar als je perspectief veranderd is de stap helemaal niet zo groot meer. Dan is het een logisch gevolg, of consequentie, van dat perspectief. Dieren gebruiken (exploiteren) en doden is voor de meeste mensen normaal, maar een hond schoppen niet. Als je die zaken combineert in je hoofd kun je alleen maar tot de conclusie komen dat veganisme de enige moreel verdedigbare keuze is. Om dieren geven en ze tegelijkertijd exploiteren kan alleen zolang je er niet kritisch over nadenkt.
quote:Op zondag 18 september 2016 22:41 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi mede-FOK!kers,
Heeft er hier iemand ervaring met veganisme? Ik probeer er meer informatie over in te winnen.
Ik ga komende week op mezelf wonen, en vind dat een mooie gelegenheid om ook eens de eet- en leefgewoonten onder de loep te nemen. Ik zie steeds vaker de term veganisme voorbij komen, en geloof ook wel dat dat erg gezond is. Door de interesse wil ik me er graag in gaan verdiepen.
Graag serieuze reacties hierop
Veganisme kan ook alleen als je er niet te kritisch over nadenkt.. Het meest veganistische is namelijk stoppen met leven...quote:Op woensdag 21 september 2016 13:06 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarbij veganisme vooral als een dieet ziet. Maar als je perspectief veranderd is de stap helemaal niet zo groot meer. Dan is het een logisch gevolg, of consequentie, van dat perspectief. Dieren gebruiken (exploiteren) en doden is voor de meeste mensen normaal, maar een hond schoppen niet. Als je die zaken combineert in je hoofd kun je alleen maar tot de conclusie komen dat veganisme de enige moreel verdedigbare keuze is. Om dieren geven en ze tegelijkertijd exploiteren kan alleen zolang je er niet kritisch over nadenkt.
Eindelijk een serieuze reactie.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vegansime kan ook alleen als je er niet te kritisch over nadenkt..
Hoe groeien de groente die je eet..? Met dierlijke mest? En wat gebeurt er zoal met die dieren?
Wat ga je waarvandaan halen?
Hoeveel kilometer is een biologische banaan onderweg en is die dan slechter of beter dan je stukje vlees van de bioboer op de hoek.. etc etc..
Maar TS vraagt toch niet hoe ze meteen de hele wereld kan redden?quote:Op woensdag 21 september 2016 13:13 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Eindelijk een serieuze reactie.
Je gaat er nog steeds vanuit dat veganisme perfect pretendeert te zijn. Dat er geen dieren gedood worden of milieu geschaad wordt door onze consumptie. Dat is een onterecht vooroordeel. Hierboven kun je zien dat ik de definitie van veganisme (welliswaar in het engels) heb neergezet. Ik zou dat nog eens lezen.
Als je diergebruik / leed kwantitatief zou uitdrukken (iets waar ik een hekel aan heb, want ik denk dat het individu telt) kun je ook stellen dat de veelvoud aan planten die nodig zijn voor dierlijk voedsel (de dieren eten die planten om te groeien) dus meer leed veroorzaken dan de planten die nodig zijn voor directe consumptie.
Nee eindelijk een reactie die je serieus wilt nemen.. das heel iets anders..quote:Op woensdag 21 september 2016 13:13 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Eindelijk een serieuze reactie.
Je gaat er nog steeds vanuit dat veganisme perfect pretendeert te zijn. Dat er geen dieren gedood worden of milieu geschaad wordt door onze consumptie. Dat is een onterecht vooroordeel. Hierboven kun je zien dat ik de definitie van veganisme (welliswaar in het engels) heb neergezet. Ik zou dat nog eens lezen.
Als je diergebruik / leed kwantitatief zou uitdrukken (iets waar ik een hekel aan heb, want ik denk dat het individu telt) kun je ook stellen dat de veelvoud aan planten die nodig zijn voor dierlijk voedsel (de dieren eten die planten om te groeien) dus meer leed veroorzaken dan de planten die nodig zijn voor directe consumptie.
TS kan uit dit topic heel goed een gemiddelde halen denk ik..quote:Op woensdag 21 september 2016 13:24 schreef FANN het volgende:
Als ik TS was zou ik naar http://www.veganisme.org/forum/ gaan...
nou eh... als ik iedere keer als ik een banaan eet moet uitrekenen hoe lang dat ding onderweg isquote:Op woensdag 21 september 2016 13:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
TS kan uit dit topic heel goed een gemiddelde halen denk ik..
Er lijkt mij een duidelijk verschil in bedoeling tussenquote:Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee eindelijk een reactie die je serieus wilt nemen.. das heel iets anders..
Uiteraard. Ik denk dat kritisch denken aan de grondslag ligt van menselijke vooruitgang. Elkaar bekritiseren is daar een heel belangrijk aspect in.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik ga er vanuit dat als jij zo kritisch bent op niet-veganisten.. dat ik dan net zo kritisch naar veganisten mag zijn.. wel zo eerlijk he?
Het gaat natuurlijk om de verantwoordelijkheid die we als mens nemen die dieren te fokken en te voeren. Als we dat doen kiezen we er voor om 10 kilo planten voor 1 kilo vlees te gebruiken. Als je dan in wilt gaan op het leed dat je veroorzaakt bij het oogsten van planten (en laten we het kappen van regenwouden niet vergeten om ruimte te maken voor die planten), dan moet je er dus ook vanuit gaan dat iemand die vlees gebruikt 10x zo veel veroorzaakt, plus het leed van het dier dat gebruikt wordt, dan iemand die dat niet gebruikt.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Waarom zou een dier geen planten mogen eten om te groeien en een mens wel? Een mens veroorzaakt veel meer natuurlijk leed.. Je had het over moreel verdedigbare keuzes...
"Een goed leven" is niet door jou in te vullen. Dat heet antropomorfisme. Het dier dient de vrijheid te hebben om daarin zelf een keuze te maken. Opsluiten, intensief gebruiken en doden kan je nog zo mooi opdoffen, maar het druist in tegen wat het dier als minimale rechten zou mogen verwachten.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Als je wel dieren dood, maar niet het hele dier wilt of kan gebruiken dan is dat meer moreel verwerpelijk dan het beestje een goed leven te geven en te gebruiken zoals een omnivoor dat altijd al gedaan heeft..
Nee maar ze kan er wel uit opmaken waar ze evt kritisch naar kan kijken...quote:Op woensdag 21 september 2016 13:31 schreef FANN het volgende:
[..]
nou eh... als ik iedere keer als ik een banaan eet moet uitrekenen hoe lang dat ding onderweg is
geweest hoef ik al geen banaan meer...
daar vraagt ze ook niet naar...
Absoluut. Deze discussie staat voor mij ook los van de vraag van TS. Ik heb die naar mijn weten al beantwoord en ga nu in op de discussie die er op volgt. Als zij nog vragen heeft kan ik daar natuurlijk verder op in gaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar TS vraagt toch niet hoe ze meteen de hele wereld kan redden?
TS wil de eet en leefgewoonte van jou en andere veganisten weten.
Dus wat je zoal eet....
Iets met een biefstuk van deeg...quote:Op woensdag 21 september 2016 13:36 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Er lijkt mij een duidelijk verschil in bedoeling tussen
"Worst is altijd goed...![]()
![]()
![]()
Droge, gerookte, je kan me voor iedere worst wakker maken!"
en dit.
[..]
Uiteraard. Ik denk dat kritisch denken aan de grondslag ligt van menselijke vooruitgang. Elkaar bekritiseren is daar een heel belangrijk aspect in.
[..]
Het gaat natuurlijk om de verantwoordelijkheid die we als mens nemen die dieren te fokken en te voeren. Als we dat doen kiezen we er voor om 10 kilo planten voor 1 kilo vlees te gebruiken. Als je dan in wilt gaan op het leed dat je veroorzaakt bij het oogsten van planten (en laten we het kappen van regenwouden niet vergeten om ruimte te maken voor die planten), dan moet je er dus ook vanuit gaan dat iemand die vlees gebruikt 10x zo veel veroorzaakt, plus het leed van het dier dat gebruikt wordt, dan iemand die dat niet gebruikt.
[..]
"Een goed leven" is niet door jou in te vullen. Dat heet antropomorfisme. Het dier dient de vrijheid te hebben om daarin zelf een keuze te maken. Opsluiten, intensief gebruiken en doden kan je nog zo mooi opdoffen, maar het druist in tegen wat het dier als minimale rechten zou mogen verwachten.
Hoe kan ik jouw provocaties en vragen beantwoorden zonder dat je me vervelend vindt?quote:Op woensdag 21 september 2016 13:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Iets met een biefstuk van deeg...
Verder vind ik je maar een vervelend persoon...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |