abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165501613
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Polytheïsten....hindoes. Dat zijn nooit Abrahamisten geweest. Maar ze weten er wel een leuke draai aan te geven, zeg! :D

Arabisch en Hebreeuws kan je wel op elkaar vergelijken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 22 september 2016 @ 23:18:15 #227
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165505628
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:23 schreef Manke het volgende:

[..]

ik denk dat het wel belangrijk is.
Een atheïst kan je niks kwalijk nemen dat hij aanneemt dat alle diersoorten en de mens het resultaat zijn van toeval, evolutie en natuurlijke selectie. Er zit gewoon een kern van logica in.
Maar als je ineens weet dat geesten bestaan, wat moet je dan denken waar ze vandaan komen? Natuurlijke selectie werkt alleen op biologisch leven en komt door mutaties in het dna.
Ik denk dat je dan best uit mag gaan van het bestaan van een schepper. En die van de bijbel is m.i. de ware.
Je kan trouwens ook gewoon denken: 'tja, ze bestaan.' En het daar bij laten.
Je hoeft verder niets met dat idee of die vaststelling. Niets noodzakelijks aan..
Schoot me nog ff te binnen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165536853
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2016 19:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Thanks voor de uitleg! ^O^

Maar hoe zit het dan met Jezus? Kwam die op aarde terwijl Satan aan de macht was?

En zou het Vaticaan echt Satan steunen? In Openbaringen staat geloof ik ook dat de antichrist op een troon op aarde zal regeren in naam van God, en hij drinkt bloed uit een kelk (Het bloed van Christus?) en verandert de tijd van God. (De rustdag op zondag i.p.v. de sabbat op zaterdag?)
Mijn kijk hierop...

De duivel inspireert verleidbare mensen tot het realiser en van zijn eigen verlangen om als god te heersen:
12 Hoe bent u uit de hemel gevallen,
morgenster, zoon van de dageraad!
U ligt geveld op de aarde,
overwinnaar over de heidenvolken!
13 En ú zei in uw hart:
Ik zal opstijgen naar de hemel;
tot boven Gods sterren
zal ik mijn troon verheffen,
ik zal zetelen op de berg van de ontmoeting
aan de noordzijde.
14 Ik zal opstijgen boven de wolkenhoogten,
ik zal mij gelijkstellen met de Allerhoogste.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.G4wjjwm0.dpuf

Hiervoor trekt hij als het ware steeds een ander kostuum aan in de vorm van goden, religies en filosofien en inspireert mensen tot het realiseren ervan, zonder dat zij er zich zelf noodzakelijk van bewust zijn wat de bron van hun inspiratie is.

Het vaticaan belichaamt een van de vele facades wasrachter de duivel zijn recruten inzet, met enkele specifieke karakteristieken diehet vaticaan en het vaticaan alleen tot wat de bijbel de 'hoer van Babylon' en de paus de 'man van zonde' of antichrisr kwalificeren, onder meer:

-Het vaticaan pretendeert een christelijke religie te vertegenwoordigen, maar onderwijst doctrines van duivels

-de hierarchie en theologie van het vaticaan maken het tot een poltico-religieus systeem wat ernaar streeft om iedereen onder haar eigen autoriteit te onderwerpen, iov die van God

-de wetten van het vaticaan gaan direct in tegen de wetten en principes in de bijbel, zij is niet onderworpen aan de god van de bijbel

-zij vervult alle profetische criteria voor de antichrist in termen van tijds: opkomst,schijnbare dood en heropbouw, evenals de geografische locatie

-zij is misleidend eant doet zich voor als christelijk, maar is dat in geen geval

-onfeilbaarheid van de paus, terwijl ieder mens zondigen feilbaar is

-verering en aanbidding van mensen in de plaats van god (maria, heiligen, de paus)

-een religie van meriet en werken, terwijl in de bijbel verlossing en het eeuwige leven een genadegift is, gratis door god uit liefde gegeven

-men voert bij elke mis een nieuw offer van Christus uit, terwijl Hij eenmaal voor de zonden van de wereld gestorven is, en er geen tweede maal nodig is

Enzovoorts enzovoorts.

Het hele systeem is anti-god en strikt imperialistisch van aard, met een allesoverheersende keizer met absolute auoriteit, zowel in temporele en spirituele zin. Een dictator die de plaats van god inneemt. Dit is het ultieme streven van satan (die uiteindelijk zelf de troon van de paus in zal nemen).

Het vaticaan is de erfgenaam van de romeinse, griekse,perzische en babylonische culturen (die elkaar in omgekeerde volgorde beinvloed hebben). Babylon was de eerste poging van de duivel na de vloed om de aarde aan zich te onderwerpen via zijn knechtje Nimrod. Gods reactie was de talen te verwarren. De reactie hierop was de symbolentaal en sinds babylon is de duivel bezig geweest de aarde te verenigen onder zijn autoriteit. Tegelijkertijd werkt God zijn plan van verlossing uit en haalde de victorie over de duivel dmv het zondenloze leven en bloedoffer van jezus.

Een groot deel van de mythologie is inderdaad gebaseerd op de bewegingen van de hemellichamen, echter heeft de bijbel astrologie (en alle andere spurituele praktijken van de heidenen) uitdrukkelijk aangewezen als een bron van kwaad. De bijbelse religie is biet gebaseerd op hemellichamen of iets dergelijks. Er zijn een boel videos (type jordan maxwell) in omloop die bijbelteksten erg verstoren od uit hun context alen om deze indruk te wekken maar iedereen die de tijd neemt om dit na te checken kan zien dat het om misinformatie gaat. Zie bijv:

12 Blijf maar bij uw bezweringen
en uw vele toverijen,
waarmee u zich vermoeid hebt vanaf uw jeugd.
Misschien kunt u er baat bij hebben,
misschien zult u zich sterk maken.
13 U bent moe geworden van uw vele plannen.
Laten zij toch opstaan
die de hemel waarnemen,
die naar de sterren kijken,
die bij nieuwe maan voorspellingen doen;
laten zij u verlossen van de dingen die over u zullen komen!
14 Zie, zij zijn als stoppels,
vuur verbrandt hen,
zij kunnen zichzelf niet redden
uit de greep van de vlammen.
Het is geen kolengloed om er zich bij te warmen,
geen vuur om erbij te zitten.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.kEiUrE1o.dpuf

Pasop met de vele informatie OVER God en OVER de bijbel, uit dubieuze bronnen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 16:56:21 #229
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165536977
Is het heel erg dat ik het een soort van lachwekkend vind hoe levendig er hier wordt gesproken over wezens die nooit ook maar één sterveling in levende lijve heeft gezien? Ze zijn met een hele kosmische oorlog bezig joh.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165537166
Wat betreft de namen:

Lucifer is latijn en betekent lichtbrenger.

Satan is hebreeuws en betekent vijand, of hij die weerstaat.

Duivel komt uit het grieks en betekent 'verdeler'.

Aangezien de duivel als god wil heersen approprieert hij alle titels en symbolen van Christus. Zo is de zon in de bijbel een symbool voor jezus, en de maan van de kerk (want de maan reflecteert het licht van de zon,de kerk dient het licht van christus te reflecteren (u bent het licht van de wereld)).

De duivel misvormt dit mooie symbool en verdraait het tot een religie die de zon zelf aanbidt, in plaats van degene die erdoor gesymboliseerd wordt. Maar de bijbel veroordeelt zonaanbidding:

14 Toen bracht Hij mij bij de ingang van de poort van het huis van de HEERE die aan de noordkant is, en zie, daar zaten vrouwen die de Tammuz beweenden.
15 Hij zei tegen mij: Hebt u het gezien, mensenkind? U zult, opnieuw, nog grotere gruweldaden zien dan deze.
16 Daarop bracht Hij mij naar de binnenste voorhof van het huis van de HEERE. En zie, bij de deur van de tempel van de HEERE, tussen de voorhal en het altaar, bevonden zich ongeveer vijfentwintig mannen, met hun rug naar de tempel van de HEERE en hun gezichten naar het oosten. Die bogen zich neer naar het oosten, voor de zon.
17 Toen zei Hij tegen mij: Hebt u het gezien, mensenkind? Is er iets geringer voor het huis van Juda dan deze gruweldaden hier te doen? Ja, zij vervullen het land met geweld. Steeds opnieuw verwekken zij Mij tot toorn. En zie, zij steken wijnranken in hun neus.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.OBsBgzLb.dpuf

Slechts enkele verzen vernietigen populaire ideeen op het internet.

De duivel pretendeert mensen te 'verlichten' door hen te leiden tot het overtreden van Gods geboden, door middel van leugens die werken op menselijke verlangens tot grootsheid, faam, macht, bezittingen, aanzien, autoriteit, bevrediging van lusten, enzovoorts.

Het probleem is echter dat God de bron van het leven is. Zonder God ia stof stofen zal stof blijven. Alle leven bestaat uit stof, God geeft het leven.

Tevens bestaat alle wat is uit licht. Alle materiaal in de kern bestaat uit fotonen. Fotonen kunnen zich als golf of als deeltje gedragen aangezien licht de basis is voor de gehele schepping, schiep God als eerste het licht, op dag 1, vervolgens de rest. Door het zondigen verwerpt men het leven, het licht, et zit inde duisternis, gaat dood. Het licht van Jezus is het leven. De duivel pretendeert licht te geven in de vorm van intelligentie, maar altijd door daden en overtuigingen die tegen God ingaan.

12 Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.IiHOnKWc.dpuf

De duivel wordt aanklager genoemd, of vijand, omdat hij bij het oordeel mensen zal aanklagen voor alles wat hij hen verleid heedt te doen, waarvoor ze veroordeeld dienen te worden.
pi_165537353
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is het heel erg dat ik het een soort van lachwekkend vind hoe levendig er hier wordt gesproken over wezens die nooit ook maar één sterveling in levende lijve heeft gezien? Ze zijn met een hele kosmische oorlog bezig joh.
Het is een beetje als de wind. Die zie je ook niet, maar als ie guur is, klaagt iedereen erover. Als ie aangenaam is, zijn we tevreden.
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:31:08 #232
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165537444
Volgens mij gaat dit topic nog lachen worden. Ik heb er weer zin in. Ik ga er eens lekker voor zitten als ik vanavond thuis ben!
pi_165537973
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is een beetje als de wind. Die zie je ook niet, maar als ie guur is, klaagt iedereen erover. Als ie aangenaam is, zijn we tevreden.
Het grappige is dat de wind/lucht juist hetgene is waar "god" zijn krachten aan te danken heeft. Eerst was het slechts een vulkaan, tot de joden een volk tegenkwamen die de lucht als god had: "Onze god geeft leven, is onzichtbaar en is overal. Het zit zelfs letterlijk boven jullie god en is dus ook groter dan jullie god!"
En de joden wilden natuurlijk de machtigste god van allemaal hebben, dus sindsdien was het gen vulkaan meer, maar een god die omnipresent is en almachtig en leven geeft enzo.

Dus ja, wat dat betreft is jullie God (van de joden, christenen en moslims) inderdaad precies als de wind, ja. ^O^

Overigens heeft "God" de joden dat volk laten uitroeien. Misschien om de geschiedvervalsing zo te kunnen verdoezelen?
pi_165541230
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Villas__Rubin het volgende:
Je moet toch wel bekend zijn met het fenomeen NDA (near death experiences)

Hoe verklaar je die dan?

Of is dit de zoveelste marketing complot ? :D( van de kerk ofzo om op deze manier zieltjes te winnen )

Of niets meer dan hallucinaties ?

Of is er heel misschien een andere verklaring mogelijk ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165541476
Ik verklaar ook altijd alle dingen die ik niet begrijp met 'god'. Dat scheelt nadenken en toegeven dat ik iets niet weet.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 september 2016 @ 21:25:09 #236
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165541856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoe verklaar je die dan?

Of is dit de zoveelste marketing complot ? :D( van de kerk ofzo om op deze manier zieltjes te winnen )

Uiteraard ben ik daar bekend mee. Ik haal dat in sommige discussies ook wel eens aan om daarmee de onwaarschijnlijkheid van een godheid als jahweh/allah mee aan te tonen (want nog nooit iets gelezen daarover dat een strenge, vermanende, toornige God waarschijnlijk maakt, maar eerder een hele liefdevolle, vergevende 'energie' die niet oordeelt), maar dan word ik er altijd op gewezen dat dat geen geldig argument is. Ook door moslims of christenen. Maar als het dan ineens wél uitkomt... >:)
pi_165542698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:25 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik daar bekend mee. Ik haal dat in sommige discussies ook wel eens aan om daarmee de onwaarschijnlijkheid van een godheid als jahweh/allah mee aan te tonen (want nog nooit iets gelezen daarover dat een strenge, vermanende, toornige God waarschijnlijk maakt, maar eerder een hele liefdevolle, vergevende 'energie' die niet oordeelt), maar dan word ik er altijd op gewezen dat dat geen geldig argument is. Ook door moslims of christenen. Maar als het dan ineens wél uitkomt... >:)
Daar ging het toch ook niet om ?

Je zei dat niemand ooit die ervaring heeft gehad

Welke van de 3000 goden het is tja dat is een compleet andere discussie :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165542737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoe verklaar je die dan?

Die kunnen makkelijk worden opgewekt door bepaalde delen in je hersenen te prikkelen met een machine. Het is puur een reactie in de hersenen en de invulling ervan is sterk cultuurafhankelijk; datgene waar je mee bent opgegroeid is ook hetgene wat je gaat zien.
Een oom van mij, die boer was, zag een tuintje en kippetjes bij de hemelpoort.
Ikzelf ben een tijdje meer spiritueel bezig geweest en tijdens een hartstilstand kreeg ik de tunnel met licht en echt een verrukkelijk zacht en liefdevol gevoel.
Biologisch proces om het sterven minder erg te maken.
pi_165542948
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Die kunnen makkelijk worden opgewekt door bepaalde delen in je hersenen te prikkelen met een machine. Het is puur een reactie in de hersenen en de invulling ervan is sterk cultuurafhankelijk; datgene waar je mee bent opgegroeid is ook hetgene wat je gaat zien.
Ikzelf ben een tijdje meer spiritueel bezig geweest en tijdens een hartstilstand kreeg ik de tunnel met licht en echt een verrukkelijk zacht en liefdevol gevoel.
HAIL LOGIC AND REASON ^O^
pi_165542964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

HAIL LOGIC AND REASON ^O^
Moge Christopher Hitchens u zegenen, broeder! B-)
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:07:32 #241
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165544053
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Daar ging het toch ook niet om ?

Je zei dat niemand ooit die ervaring heeft gehad

Welke van de 3000 goden het is tja dat is een compleet andere discussie :P
Ik zei: 'niemand heeft ooit één van die mythologische wezens gezien of gehoord, maar iedereen weet precies hun kosmische plannen'. Oké, dat zei ik niet letterlijk zo, maar daar kwam het wel op neer. :Y) En dan kom jij met NDE's om te zeggen: 'oh jawel hoor, op die manier is dat gebeurd!', maar goed, volgens mij zijn Satan en God (lekker dualistisch ook trouwens zeg, wat een regelrechte tweedeling) nooit zodanig duidelijk waargenomen dat daar hele plannen en protocolbeschrijvingen uit te herleiden zijn. Toch doet de religieuze wereld wel altijd net alsof dat klip en klaar ontegenzeggelijk zo is.
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:20:15 #242
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165544284
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar omdat het sterven ook een heel persoonlijk proces is, genereert het bewustzijn van de stervende ook een heel persoonlijk proces (en ervaring). Daar zie ik geen logisch probleem in verder...
Dat sluit op zich nog niet uit dat het een reële gebeurtenis is.
En of het navolging krijgt, tja, dat weet gewoon niemand. Daarover kunnen we alleen maar dingen wel of niet geloven.
pi_165544345
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:20 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar omdat het sterven ook een heel persoonlijk proces is, genereert het bewustzijn van de stervende ook een heel persoonlijk proces. Daar zie ik geen logisch probleem in verder...
Dat sluit op zich nog niet uit dat het een reële gebeurtenis is.
En of het navolging krijgt, tja, dat weet gewoon niemand. Daarover kunnen we alleen maar dingen wel of niet geloven.
Als het heel persoonlijk is wat je tijdens het sterven meemaakt, is het Hiernamaals (als het zou bestaan) dan ook heel persoonlijk? Krijgen moslims daadwerkelijk 72 maagden? Is er voor Jehova's daadwerkelijk heel beperkte ruimte?
Want als je al aan de hemelpoort staat zoals sommigen, dan ben je dus al op die plek en is het niet alleen maar een proces.
Tenzij dat ook maar een illusie is om het ware hiernamaals beter te kunnen begrijpen tot je echt dood bent.
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:29:52 #244
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165544502
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Als het heel persoonlijk is wat je tijdens het sterven meemaakt, is het Hiernamaals (als het zou bestaan) dan ook heel persoonlijk? Krijgen moslims daadwerkelijk 72 maagden? Is er voor Jehova's daadwerkelijk heel beperkte ruimte?
Persoonlijk denk ik dat de stervenservaring slechts een overgangservaring is. Het hiernamaals is waar je dan uiteindelijk op uitkomt na die overgang... En dat weet niemand. Maar als de stervenservaring mooi en enlightening is, dan denk ik wel dat je er vanuit mag gaan dat de volgende deur ook naar iets fijns leidt.. Onverwachtte, totaal onlogische verrassingen die ineens de shock'god' van de abrahamitische godsconcepten aan je zullen tonen als waarheid die je ontkent hebt en je nu vernietigen zal, ligt zeer laag in m'n verwachtingen.
pi_165544537
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:29 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de stervenservaring slechts een overgangservaring is. Het hiernamaals is waar je dan uiteindelijk op uitkomt na die overgang... En dat weet niemand. Maar als de stervenservaring mooi en enlightening is, dan denk ik wel dat je er vanuit mag gaan dat de volgende deur ook naar iets fijns leidt.. Onverwachtte, totaal onlogische verrassingen die ineens de shock'god' van de abrahamitische godsconcepten aan je zullen tonen als waarheid die je ontkent hebt en je nu vernietigen zal, ligt zeer laag in m'n verwachtingen.
_O- Inderdaad! Ik zou eerder Wodan verwachten, of Krishna. of Mars, of The Great Juju At The Bottom Of The Sea, of Osiris..... :P
pi_165545898
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2016 18:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Het grappige is dat de wind/lucht juist hetgene is waar "god" zijn krachten aan te danken heeft. Eerst was het slechts een vulkaan
Waar heb je dit in hemelsnaam vandaan?
pi_165546137
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 00:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waar heb je dit in hemelsnaam vandaan?
In behoorlijk veel documentaires gezien over Abrahamistische geloven. AronRa had het er bijvoorbeeld in 1 van zijn filmpjes over, maar meerdere anderen ook.

Dit is ff een willekeurig filmpje er over.

http://ohmyvolcano.blogsp(...)es-that-suggest.html en van de zelfde site: http://ohmyvolcano.blogspot.nl/2012/03/yahweh-volcano-god.html Leesvoer

Hier iets over dat de link met lucht gelegd wordt, maar het is niet met dat volk waar ik het over had: http://www.jesus-messiah.com/studies/yahweh-full-copy.html
Als het goed is, was die luchtgod van het volk dat op God's commando door de joden uitgeroeid is, of dat van die vrouw die Jezus weigerde te zegenen. (Of waren beiden het zelfde volk?) Ben ff de naam kwijt.

Freud had het er ook al over dat Yahweh een vulkaan was.

Meer over de wreedheid van God: http://www.jesusneverexisted.com/brutal.htm

en:

Ik zoek ondertussen wel even verder.
pi_165548142
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 01:11 schreef ToT het volgende:

[..]

In behoorlijk veel documentaires gezien over Abrahamistische geloven. AronRa had het er bijvoorbeeld in 1 van zijn filmpjes over, maar meerdere anderen ook.

http://ohmyvolcano.blogsp(...)es-that-suggest.html en van de zelfde site: http://ohmyvolcano.blogspot.nl/2012/03/yahweh-volcano-god.html Leesvoer

Hier iets over dat de link met lucht gelegd wordt, maar het is niet met dat volk waar ik het over had: http://www.jesus-messiah.com/studies/yahweh-full-copy.html
Als het goed is, was die luchtgod van het volk dat op God's commando door de joden uitgeroeid is, of dat van die vrouw die Jezus weigerde te zegenen. (Of waren beiden het zelfde volk?) Ben ff de naam kwijt.

en:

Ok dan... Waar te beginnene met debunken. Wat vind je zelf het meest overtuigende argument hiervoor?

Te weten dat de berg waarover gesproken wordt Sinai is, de vuur en rook kolom mobiel was en vanaf de rode zee leiding gaf, tot in het nieuwe testament God als een 'consumerend vuur' beschouwd wordt, het woord Yahweh een vervoeging is van het werkwoord 'zijn' in het hebreeuws en zoveel betekent als 'ik ben' of 'ik zal zijn' en eeuwigheid aanduidt, het oude testament constant alle heidense praktijken (orgies, idolenbeelden, kinderen verbranden, drugs en alcohol, sodomie, enz enz) sterk veroordeelt en daadwerkelijk anders is dan de religies van de heidenen, enz enz.

Ik verzeker je dat alleen een gebrek aan kennis van wat er in de bijbel staat ertoe kan leiden dat je een dergelijke theorie kan geloven. Het is natuurlijk volledig onbetrouwbaar om een paar verzen hier en daar te kiezen en daar je hele theologie op te baseren, terwijl je 66 boeken hebt... En dan die verzen ook allemaal letterlijk te interpreteren terwijl het ook om beeldspraak of proza kan gaan, of profetische symboliek. Je gaat toch ook niet uit 20 regels van Plato afleiden wat zijn hele filosofie was?
pi_165548170
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 01:11 schreef ToT het volgende:

[..]

en:

Ok dan... Waar te beginnene met debunken. Wat vind je zelf het meest overtuigende argument hiervoor?

Te weten dat de berg waarover gesproken wordt Sinai is, de vuur en rook kolom mobiel was en vanaf de rode zee leiding gaf, tot in het nieuwe testament God als een 'consumerend vuur' beschouwd wordt, het woord Yahweh een vervoeging is van het werkwoord 'zijn' in het hebreeuws en zoveel betekent als 'ik ben' of 'ik zal zijn' en eeuwigheid aanduidt, het oude testament constant alle heidense praktijken (orgies, idolenbeelden, kinderen verbranden, drugs en alcohol, sodomie, enz enz) sterk veroordeelt en daadwerkelijk anders is dan de religies van de heidenen, enz enz.

Ik verzeker je dat alleen een gebrek aan kennis van wat er in de bijbel staat ertoe kan leiden dat je een dergelijke theorie kan geloven. Het is natuurlijk volledig onbetrouwbaar om een paar verzen hier en daar te kiezen en daar je hele theologie op te baseren, terwijl je 66 boeken hebt... En dan die verzen ook allemaal letterlijk te interpreteren terwijl het ook om beeldspraak of proza kan gaan, of profetische symboliek. Je gaat toch ook niet uit 20 regels van Plato afleiden wat zijn hele filosofie was?

De bron van dit soort ideeen zikn vaak vrijmetselaars of new agers of theosofisten, mensen die de christelijke religie haten en er simpelweg naar streven hem in diskrediet te brengen. En vaak ook lucifer als de ware god of verlosser van deensheid noemen. Je bronnen zijn dus niet objectief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')