motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 16:53 |
![]() Komende zondag wordt alweer de vijftiende Grand Prix van het seizoen verreden. Het Marina Bay Street Circuit zal voor de negende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd. Als er één circuit is waarop de Mercedessen dit jaar nog verslagen kunnen worden is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Het resultaat van vorig jaar onderschrijft dat ook: het team greep tijdens de kwalificatie naast de polepositie en een dag later ook naast het podium. Zowel op zaterdag als op zondag heerste Sebastian Vettel in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is dit jaar nog zonder zege en zal er dus meer dan ooit op gebrand zijn om opnieuw te winnen. De concurrentie zal echter stevig zijn. Want het lijkt op voorhand niet alleen Ferrari te zijn dat Mercedes aan zal kunnen vallen. Het team van Red Bull zal, zo is de verwachting, op Singapore veel voordeel ondervinden van het goede ontwerp van de wagen. De auto van Max Verstappen en Daniel Ricciardo gaat het hele jaar immers al goed op technische en bochtige banen. Bovendien heeft Renault de motor voorafgaand aan deze race versterkt met de nodige extra PK's. Goed nieuws dus voor Verstappen die na een moeizame race in Italië, zal mikken op een goede podiumklassering in Singapore. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Singapore Informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Singapore | |
SnowOokami | zondag 18 september 2016 @ 16:54 |
np ![]() Maar tis wel wel een "bad karma" dingetje, vorige keer anti stall (software probleem) en dit keer versleten koppeling (mechanisch...) ![]() Daarna gefrustreerd en banden op roken... | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 16:55 |
Op naar de volgende! | |
Klummie | zondag 18 september 2016 @ 16:56 |
Koppeling oorzaak slechte start Verstappen [ Bericht 56% gewijzigd door Nattekat op 18-09-2016 17:02:32 (:P) ] | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 16:57 |
Ted's Notebook ![]() | |
SnowOokami | zondag 18 september 2016 @ 16:58 |
Where? | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 17:00 |
nu gewoon live bezig nog. Zal straks wel op YT staan ![]() | |
Sinister-D- | zondag 18 september 2016 @ 17:03 |
Nico die voor een lege tribune zijn trofee laat zien ![]() ![]() | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 17:04 |
was voor foto op, niet voor het publiek. | |
Peterselieman | zondag 18 september 2016 @ 17:05 |
Het zijn zijn fans
| |
Sinister-D- | zondag 18 september 2016 @ 17:08 |
uiteraard, want die zat er niet om de trofee aan te laten zien ![]() | |
tja77 | zondag 18 september 2016 @ 17:10 |
Pfff wat een kutrace. Vettel start als laatste, Max als 4e, en Vettel eindigde 43 seconde voor Max. Pijnlijk. | |
TheArt | zondag 18 september 2016 @ 17:12 |
| |
beantherio | zondag 18 september 2016 @ 17:12 |
Max is gewoon slecht in starten. Dat doet Sainz toch beter. ![]() | |
tja77 | zondag 18 september 2016 @ 17:15 |
Met die start verloor hij niet 43+ seconden op Vettel. Feit is dat Max 0,8 seconde per ronde langzamer is geweest over de gehele race genomen tov Vettel, waar vantevoren gezegd werd dat dit een goede RBR baan zou zijn. Ricciardo deed het daarentegen wel netjes | |
potjecreme | zondag 18 september 2016 @ 17:16 |
Vettel had zijn strategie al kunnen bepalen omdat hij van achter moest starten! | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 17:17 |
Jij bent echt goed in Scorebordjournalistiek. | |
Peterselieman | zondag 18 september 2016 @ 17:20 |
Vettel had vrije bandenkeus en veel nieuwe banden. Daarnaast had Vettel een groot deel van de race vrij baan en Max niet. Dat scheelt echt veel. Als Max in de beginfase meteen Sainz, Kvyat en Alonso voorbij was gegaan had Vettel nooit voor hem kunnen eindigen. | |
Scrutinizer | zondag 18 september 2016 @ 17:22 |
Ja, wat had die Vettel een mazzel dat-ie helemaal achteraan mocht starten. | |
Fir3fly | zondag 18 september 2016 @ 17:26 |
Matige race, wederom. Zeer slechte serie op dit moment, hopen dat richting het einde van het seizoen de vorm van de zomer weer terugkeert. | |
Peterselieman | zondag 18 september 2016 @ 17:29 |
Dat noem ik geen mazzel. Vettel heeft door een zeer goede race te rijden het maximale eruit gehaald | |
tja77 | zondag 18 september 2016 @ 17:29 |
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is. Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten. | |
Beach | zondag 18 september 2016 @ 17:30 |
Ik geef je geen ongelijk. | |
Swetsenegger | zondag 18 september 2016 @ 17:33 |
Ik weet niet hoeveel stops Vettel had. Een stop minder is al 30 seconden. | |
Peterselieman | zondag 18 september 2016 @ 17:34 |
3 stops voor Vettel, waarbij zijn eerste pas na 25 ronden was ofzo | |
nils7 | zondag 18 september 2016 @ 17:41 |
Max wordt toch geen kampioen meer dit jaar dus wat maakt t nog uit | |
potjecreme | zondag 18 september 2016 @ 17:44 |
Tuurlijk, is er iets niet goed gegaan. | |
opreis | zondag 18 september 2016 @ 17:48 |
Eigenlijk was alles wat max deed vandaag goed, behalve de start wat dus blijkbaar buiten zijn schuld bleek. Wederom aangetoond dat hij prima kan inhalen. Ik vraag me eigenlijk af waarom sky is gestopt met overtake of the day | |
zoem | zondag 18 september 2016 @ 17:52 |
Tja, het zijn ook feiten dat niet alleen de start maar ook het Alonso-treintje hem flink veel tijd hebben gekost. Op een gegeven moment scheelde dat 2s per ronde. Ook het meer op de baan aanvallen (Kvyat) hakte in op de levensduur van het rubber. Je koopt er natuurlijk verder weinig voor, maar de tegenvallende prestatie ligt genuanceerder dan "doe je echt iets fout". Een achterligger als Vettel maakte handig gebruik van de omstandigheden. Met een vrij veld en alternatieve pitstopstrategie kon hij op een krappe baan als deze alle treintjes en oponthoud omzeilen en z'n pace maximaliseren. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 18:23 |
Schijnt dat Vettel nog een gridstraf van 20 plaatsen heeft geďncasseerd voor het inzetten van een zesde motor + onderdelen. | |
potjecreme | zondag 18 september 2016 @ 18:31 |
Jup
| |
Weltschmerz | zondag 18 september 2016 @ 18:42 |
Dat deed Vettel dus wel, gewoon vlot er voorbij, zo krijg je vrij baan. Verstappen is een hele spectaculaire inhaler, maar er gewoon simpel en strak voorbij gaan als er een snelheidsverschilletje is, is ook een belangrijke vaardigheid. | |
opreis | zondag 18 september 2016 @ 18:48 |
Vettel is juist geen geweldige inhaler als er een klein snelheids verschil klein is | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 18:52 |
In een Ferrari een Sauber voorbij kunnen betekent idd dat Verstappen met gemak Kvyat voorbij had gekund. | |
superniger | zondag 18 september 2016 @ 19:06 |
Het is hier verboten om kritiek te hebben op Max. ![]() | |
Fer | zondag 18 september 2016 @ 19:07 |
Onzin, heeft ie in de Redbull al meerdere keren laten zien. Omdat op sommige tracks zijn top met drs nog te langzaam was op anderen. Maar wat Olaf over die koppeling vertelt klopt niet hoor. Dit jaar het weer volledig handbediend, dus de rijder zoekt zelf het bite-point en last hem daarna opkomen. Verklaart ook wel de verschillende slechte starts die we dit jaar zagen. Het is ook heel moeilijk omdat het bite-point enorm veranderd met de temperatuur van de koppeling. Maar als die van Verstappen stuk was, kan het natuurlijk nog moeilijker worden. Verder een rare strategie van met zoveel SS wissels en vrij korte stints. Vettel deed uiteindelijk S-US-US wat enorm goed werkte met traffic enzo. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 19:14 |
SS-US-US had nooit gewerkt natuurlijk, en Vettel had nog wat setjes over. | |
UltraR | zondag 18 september 2016 @ 19:33 |
Wat zat Olav Mol zichzelf trouwens voor schut te zetten met z'n geklets over 'brain management' bij Mercedes terwijl ze het over 'brake management' hadden. Onvoorstelbaar. ![]() | |
Swetsenegger | zondag 18 september 2016 @ 19:36 |
RBR Heeft dus wel tijdens Parc Ferme de koppeling gecontroleerd maar konden niets vinden. http://www.motorsport.com(...)be-difficult-828087/ | |
Weltschmerz | zondag 18 september 2016 @ 19:39 |
Ik denk dat je met Ricciardo, Vettel en Verstappen de 3 beste inhalers hebt. Op enige afstand gevolgd door Alonso, Button en daarachter de rest. | |
Fer | zondag 18 september 2016 @ 19:40 |
Misschien was het achteraf beter geweest om rustig die rondjes achter Sainz en Kvyat te maken, bandjes sparen en een paar bankers als ze naar binnen gaan. Dan een lange stint op S achter Alonso aan en op het laatste weer SS of nog ern keer S. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 19:43 |
De rest was op nieuwe banden altijd sneller geweest. | |
#ANONIEM | zondag 18 september 2016 @ 20:04 |
Volgens mij heeft Vettel vandaag alleen maar mensen ingehaald die hij anders op een ronde zet. Da's nou niet echt briljant of zo. | |
Fer | zondag 18 september 2016 @ 20:04 |
Misschien heb je gelijk, die anderen gingen toen naar SS. Met de kennis van achteraf had hij beter tijdens de safetycar naar Soft kunnen gaan, dan was hij er nog voor Vettel opgekomen. | |
Sjemmert | zondag 18 september 2016 @ 20:19 |
Ja want brain begint met br en brake begint ook met br dus misschien is het wel een dingetje wat ze zo afgesproken hebben bij Mercedes.... ![]() | |
Nober | zondag 18 september 2016 @ 20:21 |
Was Ricky Ardo maar Nederlands. | |
Swetsenegger | zondag 18 september 2016 @ 20:45 |
Want? | |
Geralt | zondag 18 september 2016 @ 20:49 |
Zo ik ben ook weer wakker ![]() Zo maar eens wat eten. En de afwas staat ook nog. ![]() | |
heywoodu | zondag 18 september 2016 @ 21:13 |
Hoe zit het nou met die koppeling van Verstappen die niet straffeloos vervangen mocht worden? Ik neem aan dat ze die voor de volgende race gewoon mogen vervangen en wat plekken op de grid incasseren? | |
Geralt | zondag 18 september 2016 @ 21:14 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 18 september 2016 @ 21:28 |
klopt. dat mag gewoon | |
maniack28 | zondag 18 september 2016 @ 21:35 |
Straffeloos? Vind het wel een beetje suf dat je voor de race niks mag vervangen en als je na de race vervangt dat je dan ook nog terug wordt gezet. Dan krijg je feitelijk gewoon 2 grid penalties.. | |
heywoodu | zondag 18 september 2016 @ 21:36 |
Niet straffeloos lijkt me, dat vroeg ik ook niet ![]() | |
maniack28 | zondag 18 september 2016 @ 21:39 |
Nee, dat was mijn vraag, sorry ![]() | |
MakkieR | zondag 18 september 2016 @ 21:46 |
Ik zit met een gekke vraag; Heeft F1 het beleid op de driver of the day veranderd? Normaal kon je toch 24 uur na de wedstrijd gewoon via hun site stemmen, maar nu is de driver vlak na de race al bekend. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 21:50 |
Ja. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 18 september 2016 @ 21:55 |
Heeft Olav gedurende de race verteld. Nu snap ik wel dat je niet naar alles luistert wat hij allemaal uitkraamt. | |
trein2000 | zondag 18 september 2016 @ 22:17 |
Olav brainmanagemant Mol. | |
VacaLoca | zondag 18 september 2016 @ 22:17 |
Dat was echt ongelooflijk ja. Nondeju. Overigens net pas de race gekeken. Past wel qua avondrace, maar wat een deceptie wederom met Max ![]() | |
MakkieR | zondag 18 september 2016 @ 22:27 |
Hmm dat is mij inderdaad ontgaan, hoe werkt de driver of the day award nu dan? | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 22:29 |
Tot zo ver de races op gezonde tijdstippen ook ![]() Ochtendraces vind ik echt niks ![]() | |
Monolith | zondag 18 september 2016 @ 22:30 |
Die sla ik ook lekker over, althans ik ga er niet mijn bed voor uit. ![]() | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 22:31 |
Gewoon op bed kijken ![]() | |
trein2000 | zondag 18 september 2016 @ 22:32 |
De vroegste tot einde seizoens is acht uur, dat is toch prima... En abu dhabi is gewoon om 14 uur. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 22:35 |
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat: - geen support races om een beetje in de mood te komen - VTs ![]() - voorbeschouwing en eerste helft van de race met een brakke kop kijken - geen spanningsopbouw - weekend is al voorbij terwijl m'n zondag nog moet beginnen. Gewoon ![]() | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 22:36 |
Zou echt zweren dat dat altijd 17:00 was... | |
THEFXR | zondag 18 september 2016 @ 22:37 |
kijk je niet! | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 22:40 |
50% van de beleving weg betekent niet dat de andere 50% weggelaten wordt ![]() | |
motorbloempje | zondag 18 september 2016 @ 22:41 |
| |
Monolith | zondag 18 september 2016 @ 22:41 |
Maleisië gaat inderdaad wel. Japan is me te vroeg. Katers heb ik niet zo'n last meer van, een jaar of vijftien geleden keek ik de F1 nog wel eens nadat ik net was thuisgekomen om vervolgens na tien minuten in slaap te vallen, maar dat is er tegenwoordig ook niet meer bij. ![]() | |
Beach | zondag 18 september 2016 @ 23:02 |
Beach | zondag 18 september 2016 @ 23:03 |
Je kan ook gewoon op tijd naar bed gaan op zaterdag. | |
trein2000 | zondag 18 september 2016 @ 23:07 |
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-abu-dhabi-2016/ | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 23:16 |
Ik geloof het wel, qua zonsondergang is het ook wel handig ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 september 2016 @ 23:17 |
Met Nasr had hij anders flink moeite. Kostte hem ruim 5 ronden. En een treintje inhalen is een stuk moeilijker dan een voor een. Los had Verstappen er duidelijk minder problemen mee (getuige zijn inhaalacties op Alonso en Magnussen) Daarbij was de strategie van Vettel veel beter dan RB. Die supersofts waren niet de goede banden voor de race. Langzamer dan de ultrasofts en ze gingen ook niet veel langer mee. Vettel had na Verstappen's tweede stop (2 rondjes na Vettels eerste stop) een volledige stop gewonnen en kon toen wegrijden op de ultrasofts. Ik denk dat als Ricciardo zijn supersoft stints had gereden op ultrasofts hij had kunnen winnen vandaag. | |
zoem | zondag 18 september 2016 @ 23:33 |
9u is nog net te doen voor een zondag, maar ik vind het ook maar niks zo vroeg. De rest van de dag ben je dan brak. De opbouw/voorprogramma kijken geeft inderdaad een mooiere beleving, maar daar kom ik mn bed echt niet voor uit. Overigens is de GP van de VS om 21u 's avonds. Dat is weer net het andere uiterste en hoeft van mij ook niet. Dan is de race pas om 23u klaar en is het direct het bed in. | |
Beach | zondag 18 september 2016 @ 23:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
zoem | zondag 18 september 2016 @ 23:49 |
Lach maar ![]() | |
Beach | zondag 18 september 2016 @ 23:51 |
Absoluut. Stel je niet zo aan. | |
Nattekat | zondag 18 september 2016 @ 23:55 |
Werkslaaf die elke dag 5u opstaat gespot. | |
Geralt | maandag 19 september 2016 @ 00:00 |
Waarom hebben ze dat niet op veiligheid gegooid eigenlijk? Voor hetzelfde geld was Max blijven staan op de grid. Dat is nogal onveilig. Hadden ze hem misschien wel mogen vervangen gratis. | |
trein2000 | maandag 19 september 2016 @ 00:02 |
Hebben ze wel gedaan, maar argument FIA was hij kan er mee rijden dus niet vervangen. | |
Geralt | maandag 19 september 2016 @ 00:08 |
Lewis kon ook rijden met die band. Dat was een stuk minder gevaarlijk. En die kreeg wel toestemming voor een nieuwe set. ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 september 2016 @ 00:28 |
Dat was een vervangende band met minimaal hetzelfde aantal gereden rondjes, niet een hele nieuwe set. | |
heywoodu | maandag 19 september 2016 @ 00:43 |
Waren er nog maar echt vroege races ipv dat aanpassen aan Europese kijkers ![]() Enkele jaren geleden, toen je om 3 uur 's nachts klaar zat voor Melbourne en het begin van een nieuw seizoen ![]() En een hele zondag brak zijn omdat je om 6-7 uur F1 bent gaan kijken, kom op zeg. Overdrijven is ook een kunst. | |
THEFXR | maandag 19 september 2016 @ 00:47 |
het zijn toch ook pussies hier | |
Geralt | maandag 19 september 2016 @ 00:54 |
Dat had wel charme ja. Anyway, bedtijd voor mij; de wekker rammelt alweer om 05:15 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
caspervc | maandag 19 september 2016 @ 08:08 |
Naar het werken in de kroeg tijdens de naborrel Jos kijken 👍 | |
franklop | maandag 19 september 2016 @ 08:16 |
ik viel na het stappen vaak in slaap tijdens die races ![]() | |
motorbloempje | maandag 19 september 2016 @ 08:19 |
sommige mensen zeiken graag. | |
Rossdale | maandag 19 september 2016 @ 08:25 |
Wat verschrikkelijk dat F1 service levert voor Europeanen om op tijden te rijden die niet in de nacht vallen. Hoe durven ze! | |
motorbloempje | maandag 19 september 2016 @ 08:26 |
afschuwelijk... ![]() | |
Drebbelman | maandag 19 september 2016 @ 08:54 |
Inderdaad, ik dacht dat ze voor meer GP's buiten Europa gingen om zo de sport mondialer te maken. Ik woon niet in Europa en nu kon ik zelfs voor een GP die normaal voor mij op een schappelijk tijdstip verreden zou zijn pas midden in de nacht de tv aanzetten. Beetje jammer is het wel. | |
bloodymary1 | maandag 19 september 2016 @ 09:01 |
Ah, was die vroeger echt vroeger? Ik meende me ook te herinneren dat ik die altijd na het stappen nog keek en dan steeds in slaap viel natuurlijk. Maar dacht laatst dat kan toch niet, zo vroeg is die race niet. | |
THEFXR | maandag 19 september 2016 @ 09:18 |
5 uur voorbeschouwing, 6 uur race | |
Fer | maandag 19 september 2016 @ 10:05 |
Ach leuk toch zo'n nachtrace. Ben meer beniewd naar Maleisie, dat altijd kunstmatig laat in de middag gehouden wordt en steevast een keiharde bui krijgt die er dagelijks valt. | |
motorbloempje | maandag 19 september 2016 @ 10:16 |
Wij moeten voor de volgende race nog even een goeie TV in de slaapkamer hosselen, dat scheelt weer heen en weer slepen met laptops. | |
Blik | maandag 19 september 2016 @ 10:18 |
Waar Singapore dan weer geen last van heeft omdat de race in de avond is. | |
Montelly | maandag 19 september 2016 @ 10:19 |
Volgende race een echte Verstappen circuit? | |
motorbloempje | maandag 19 september 2016 @ 10:24 |
die grap heb je al een paar keer geprobeerd te maken. | |
Nattekat | maandag 19 september 2016 @ 10:38 |
Er is een reden dat die race uit het voorjaar gehaald is ![]() | |
Bonobo11 | maandag 19 september 2016 @ 10:49 |
Ja. 8 Coronelpunten voor het motorgebruik. | |
Montelly | maandag 19 september 2016 @ 10:58 |
Ok ik zal er mee kappen ![]() | |
fathank | maandag 19 september 2016 @ 11:21 |
niks mis met vroeg opstaan. stelletje jankballen | |
Nattekat | maandag 19 september 2016 @ 11:37 |
Hel op aarde ![]() | |
VacaLoca | maandag 19 september 2016 @ 12:03 |
Race om zes uur 's ochtends is prima. Soms wel even haasten om vanuit de kroeg optijd thuis te zijn, maar goed. Vorig jaar was ik net toen de warmup ronde begon thuis. | |
Nober | maandag 19 september 2016 @ 12:49 |
Kroegen sluiten om 3 dan moet je wel echt Geralts zijn om dat niet te halen. | |
VacaLoca | maandag 19 september 2016 @ 13:27 |
lol, welk dorp woon jij dan? | |
Glijdt_licht | maandag 19 september 2016 @ 14:37 |
Nieuws over Schumacher. Hij kan niet lopen, en niet zelfstandig staan.. http://www.rtlnieuws.nl/s(...)r-hij-kan-niet-lopen | |
admiraal_anaal | maandag 19 september 2016 @ 14:42 |
Ik weet niet beter dan dat hij nog aan de beademing ligt en geen teken van leven geeft dus dit is geen nieuws voor mij ![]() | |
heywoodu | maandag 19 september 2016 @ 14:52 |
Als je dit nog steeds denkt is dit toch juist wel nieuws? ![]() Dat ze zo duidelijk zeggen dat hij zonder hulp niet kan staan zie ik als "met hulp kan hij wel staan". Waarom ze maar liefst 100.000 euro eisen is me dan wel een raadsel, belachelijk hoog bedrag voor het in de wereld gooien van een gerucht. | |
THEFXR | maandag 19 september 2016 @ 14:58 |
hij is gewoon een kasplant. en wat moet die familie met 100.00 euro, ze zijn steenrijk | |
heywoodu | maandag 19 september 2016 @ 14:59 |
Dat weet buiten die familie en advocaat dus nagenoeg niemand. | |
opgebaarde | maandag 19 september 2016 @ 15:12 |
Ik denk dat je dit even tegen Damm zeggen want nu brengt hij verkeerde informatie naar buiten | |
zoem | maandag 19 september 2016 @ 15:16 |
Juist omdat de familie zo weinig naar buiten brengt, is de drang om een primeur te scoren veel hoger. Gevolg is ook dat er allerlei fake verhalen opduiken. Natuurlijk het goed recht van de familie om te zwijgen, maar of het de beste wisselwerking met de media geeft betwijfel ik. | |
Nattekat | maandag 19 september 2016 @ 16:10 |
Het is in ieder geval mooi dat de familie bevestigt dat hij met hulp kan staan. Dat is al een heel stuk positiever dan velen dachten. | |
Glijdt_licht | maandag 19 september 2016 @ 16:13 |
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat iemand die met hulp kan staan een kasplant is. Dan zal er toch enig bewustzijn moeten zijn. | |
Afhaalchinees | maandag 19 september 2016 @ 16:24 |
![]() ![]() ![]() | |
Re | maandag 19 september 2016 @ 16:33 |
lijkt me gewoon een principe kwestie | |
heywoodu | maandag 19 september 2016 @ 16:34 |
Mij ook, maar om nou 100.000 euro voor een principekwestie te vragen vind ik wel ernstig ver gaan. | |
Rossdale | maandag 19 september 2016 @ 16:36 |
Meer afschrikken van andere journalisten die zulk soort dingen proberen te publiceren. | |
Re | maandag 19 september 2016 @ 16:36 |
ja als je 100 Euro vraagt dan zit daar niet echt een afschrikwekkende werking achter en kun je alles maar blijven publiceren maar goed dat is voor het andere topic ![]() | |
THEFXR | maandag 19 september 2016 @ 16:43 |
toen ze allerlei bezittingen aan het verkopen waren, dacht ik dat hij dood was. Hielde ze geheim zodat zijn graf geen bedevaartsoord werd. | |
KingRadler | maandag 19 september 2016 @ 17:44 |
Liever dood blijven in een F1 wagen dan een kast plantje. Het is gewoon erg om zo aan je eind te komen. | |
Smoofie | maandag 19 september 2016 @ 17:48 |
Maar als hij met hulp kan "staan" is hij geen kasplantje. | |
bloodymary1 | maandag 19 september 2016 @ 17:55 |
Zou wel mooi zijn als ze dat geld dan aan een revalidatiecentrum zouden schenken of zo. | |
fathank | maandag 19 september 2016 @ 18:17 |
Of een dikke rolstoel met 26" spinners en een dikke subwoofer achterop | |
potjecreme | maandag 19 september 2016 @ 18:21 |
Of gewoon zelf houden. | |
MakkieR | maandag 19 september 2016 @ 18:41 |
Ik heb het hier ook wel eens over gehad, wat er nu in het hoofd van Schumacher omgaat. Verdiend zo'n jongen niet een heldendood in plaats van het wegrotten als een kasplantje. Ja ik weet het, je zegt een keer Euthanasie en je krijgt meteen weer alle gelovigen op je dak. | |
Beach | maandag 19 september 2016 @ 18:54 |
Als er ook maar enige hoop is dat het ooit beter gaat komen lijkt me niet dat de familie er de stekker uit gaat trekken. | |
THEFXR | maandag 19 september 2016 @ 20:02 |
die is er niet, anders ga je niet spullen verkopen vraag me alleen af of hij al zijn herinneringen nog heeft | |
Adrie072 | dinsdag 20 september 2016 @ 03:01 |
Snelste ronde Rosberg is toch n stuk langzamer dan die van andere. https://www.formula1.com/(...)re/fastest-laps.html | |
opreis | dinsdag 20 september 2016 @ 04:09 |
Is toch logisch als hij een stop minder maakt | |
TheThirdMark | dinsdag 20 september 2016 @ 04:28 |
Och, ambtenaren bewegen ook. Maar of je van enige hersenactiviteit kan spreken is weer een andere discussie. Nee, een heldendood was voor Schumacher weggelegd als hij de crash had gehad op zijn top. Hij is ver over zijn top doorgegaan voor de centen, niet voor de sport. Dan verdien je ook geen heldendood. | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 08:26 |
Nounounou. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 september 2016 @ 08:31 |
Ontwikkeling van de Mercedes. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 20 september 2016 @ 08:54 |
Senna is wel in stijl gegaan en dat heeft zijn legende alleen maar groter gemaakt. Gestorven in het harnas. Dit in combinatie met zijn persoonlijkheid en de groezelige jaren 80/ 90 TV beelden maken dat Senna nog steeds fascinerend is. Der Schumi is lullig onderuit gegaan op een skipiste en heeft zijn verwondingen te danken aan de GoPro die hij op zijn helm had gemonteerd. Nu is hij waarschijnlijk zo gehandicapt dat het voor zijn familie te pijnlijk is om er mededelingen over te doen. Erg lullig allemaal. Zijn laatste jaren in de F1 hebben ook al afbreuk gedaan aan zijn status. Geen resultaten en lullige crashes zoals toen hij in Spanje achterop Bruno Senna reed en in Singapore toen hij op een onbegrijpelijke manier op Vergne botste. Schumacher had ook gewoon niet zoveel persoonlijkheid. Ik kan alleen nog herinneren toen hij moest huilen in Monza maar verder kan ik geen uitspraken of teksten van hem herinneren. Kleurloze man. | |
Bluurgh | dinsdag 20 september 2016 @ 09:00 |
Dat ie Coulthard aanvloog in Belgie ![]() Verder is en blijft het natuurlijk onwijs sneu ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 20 september 2016 @ 09:30 |
Ik dacht dat ze 3 opties hadden; koppeling vervangen en vanuit de pits starten of een complete versnellingsbak wissel en grid plekken incasseren en als laatste de gok wagen en volgende race de koppeling strafloos vervangen. //edit oh 2 dagen te laat ![]() | |
Greys | dinsdag 20 september 2016 @ 10:09 |
Dan laten ze het hopelijk wel uit hun hoofd om nog eens van die enorm pijnlijke leugens te verspreiden. Met een foei en 500 eu boete nemen ze dat risico gerust nog eens. | |
Weltschmerz | dinsdag 20 september 2016 @ 10:46 |
Je bedoelt jij een ander zjin heldendood verdient zodat jij lekker nostalgisch kunt mijmeren? Je gunt jezelf zijn heldendood. Vergeet de factor zeurbrazilianen niet. Die zijn misschien nog wel hysterischer chauvinistisch dan de Engelsen. Dat zeurderige taaltje van hun helpt natuurlijk ook, maar feitelijk komt het erop neer dat ze net zo lang en hard drammen dat hun nationale held de beste is tot de rest van de wereld dat gaat geloven. En een knappe man met een dromerige blik, dat scheelt ook altijd. Nee, niet bij vrouwen, die denken gewoon 'mmm, lekker ding', het zijn mannen die daardoor in de war raken en andere kwaliteiten op zo iemand gaan projecteren. | |
potjecreme | dinsdag 20 september 2016 @ 10:54 |
Vinden mannen Senna een knappe man ja? | |
Lokale_Notabele | dinsdag 20 september 2016 @ 11:37 |
Dat zal wel mee vallen. De sociale media moesten toen nog uitgevonden worden, dus zoveel invloed zal de Braziliaanse publieke opinie niet gehad hebben op zijn status. Persoonlijk blijf ik het een fascinerende man vinden op een of andere manier. Misschien omdat ik ten tijden van zijn dood een kind was dus dan ben je overal extra van onder de indruk natuurlijk. Of Senna nou perse 'de beste ooit' was bla bla bla valt onmogelijk te zeggen natuurlijk. | |
Dutchguy | dinsdag 20 september 2016 @ 11:57 |
Zeker. | |
Rossdale | dinsdag 20 september 2016 @ 12:36 |
Ik heb die Senna obsessie nooit zo gesnapt eigenlijk. Er zijn zoveel oude F1 helden, dat hij toen razend populair was snap ik. Waarom mensen na al die jaren nog steeds merchandise van Senna kopen... tsja... Dat er uberhaupt naast alle teams stands er ook een officiele Senna merchandise stand is bij alle GP's slaat toch ook nergens op? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 20 september 2016 @ 12:43 |
In België was een Max standje ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 12:44 |
Ik vond het ook wat overdreven ![]() ![]() ![]() | |
Klopkoek | dinsdag 20 september 2016 @ 13:00 |
Schumacher bracht alle commercie en geldklopperij wel naar een nieuw niveau. De generatie voor hem bleef er ver bij achter in hun eigen tijd. | |
Beach | dinsdag 20 september 2016 @ 13:09 |
Ik vond die Senna maar een klootzak op de baan. Laat je mij er niet langs beuk ik je ervan af. Daar kan ik niet tegen. | |
Abed | dinsdag 20 september 2016 @ 13:12 |
Vertel, dit detail wist ik nog niet. | |
bloodymary1 | dinsdag 20 september 2016 @ 13:15 |
Wat een onzin allemaal zeg. Toen hij F1 reed had ik echt een schijthekel aan Schumacher (ik was van Villeneuve en Hill), maar dat wil niet zeggen dat hij geen enorme held is en een legendarische coureur. Het is ook geen lullig ongeluk, hij zocht in alles wat hij deed de limiet op, ook met skiën en motorrijden. Als dit ongeluk niet was gebeurd was hij gewoon met de stille trom vertrokken net als alle andere legendarische coureurs. Je hoeft echt niet te verongelukken om legendarisch te zijn hoor. Prost is net zo legendarisch als Senna. | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 13:16 |
Nou ja, veel andere briljante coureurs doen nu TV-werk ![]() ![]() | |
KingRadler | dinsdag 20 september 2016 @ 13:25 |
doordat Schumacher nu een kastplantje is zie ik hem niet meer als een legende | |
buzz1291 | dinsdag 20 september 2016 @ 13:25 |
Dat, maar datzelfde gevoel heb ik bij Schumacher ![]() | |
KingRadler | dinsdag 20 september 2016 @ 13:26 |
dat heeft Max ook een beetje, jammer dat andere er niet zo blij mee zijn | |
Rossdale | dinsdag 20 september 2016 @ 13:28 |
Is me nooit opgevallen anders, zal iets van de laatste jaren zijn. De afgelopen 4 jaar in Hongarije geweest, maarja die hebben geen lokale rijder natuurlijk. In 2009 in Silverstone waren die Button en Coulthard standjes er nog niet in ieder geval. Ook in Barcelona geen Alonso stand en in Duitsland geen Vettel/Rosberg standjes. De andere circuits waar ik ben geweest hadden toen geen lokale rijders volgens mij | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 13:30 |
Ik dacht dat 't wel vrij normaal was ![]() Maargoed, de Senna stand vond ik wel echt vrij ![]() ![]() | |
Tijn | dinsdag 20 september 2016 @ 13:40 |
Dat is juist mooi. De winst krijg je niet, die dwing je af. Een stuk leuker dan vanaf pole bij iedereen wegrijden en een minuut eerder dan de rest over de streep komen. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 13:42 |
Er is een verschil tussen flink vechten om de winst of anderen er gewoon afbeuken. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 20 september 2016 @ 13:45 |
Statistisch gezien is Der Schumi de grootste legende uit de F1 maar persoonlijk doet het me niet zoveel. Zoveel incidenten hebben afbreuk gedaan aan zijn nalatenschap. Zelfs toen hij veruit de beste auto had moest Barrichello plaatsmaken in Oostenrijk 2002. Villeneuve proberen eraf te beuken, Hill etc. Liegen na de Monaco 2006 kwalificatie, nooit fouten toegeven. Achterbaks mannetje. Senna gaf tenminste toe dat hij Prost er expres afgereden had. Maar vooral zijn comeback was triest. Rare amateuristische crashes, echt slecht. Het ski ongeval had ik hem natuurlijk niet gegund maar hoe zijn familie zich nu opstelt is ook weer op zijn Schumachers. Erg egoďstisch en schijt aan de rest van de wereld. De man heeft miljoenen fans en heeft daar commercieel de vruchten van kunnen plukken maar nu krijgen deze fans 0,0 informatie over de toestand van Der Michael. We weten dat hij nog leeft maar daar houdt het wel mee op. Ik snap niet waarom dat zo moet. Als hij een kasplantje is en er nooit meer bovenop komt dan kun je dat toch communiceren? Ik denk dat niemand foto's hoeft te zien van Schumi anno 2016 maar iets meer informatie voor zijn fans zou wel netjes zijn. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 13:48 |
Fangio won 46% van zijn races, Ascari won eens driekwart van alle races in een seizoen en won in zijn loopbaan ook 39% van al zijn races, Clark won 34%. Schumacher "maar" 29%, dus statistisch gezien zou ik Fangio, Ascari en Clark bijvoorbeeld best boven hem kunnen zetten ![]() Wat maar weer aangeeft dat je iemand helemaal niet puur op statistieken "de beste/de grootste" kunt noemen ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 20 september 2016 @ 13:55 |
Je hebt nu 1 specifieke statistiek gevonden waarin Der Schumi niet bovenaan staat, en zo zijn er wel meer, jongste GP winnaar etc, maar de all time records die er toe doen(poles/wins/championships) heeft hij stevig in handen. En jaren 50 F1/ moderne F1 is natuurlijk appels met peren vergelijken. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 13:59 |
Poles/wins doen er juist helemaal niet zoveel toe als je all-time gaat vergelijken, alleen al vanwege het feit dat je nu 20+ races per jaar hebt en je er "vroeger" vaak nog geen tien had. Als we in 2050 35 races per jaar hebben komt er tegen die tijd ook echt wel iemand die het record van Schumacher verbreekt, want dan zijn er meer races. Als je zes races per jaar hebt ga je er geen 91 winnen nee. En dat laatste is dus precies wat ik duidelijk wilde maken: je kunt onmogelijk één coureur de beste/grootste of iets dergelijks noemen en je kunt simpelweg onmogelijk zeggen dat Schumacher beter was dan een Nuvolari, Ascari, Fangio, Clark etc ![]() Overigens kan ik me wel goed vinden in wat je zegt over het geven van informatie aan fans. Geef gewoon wat duidelijkheid, dan is al die speculatie gelijk de kop ingedrukt en dat verdienen de miljoenen fans wel denk ik. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2016 @ 14:00 |
![]() | |
Abed | dinsdag 20 september 2016 @ 14:00 |
Als je vroeger maar 10 races had was het ook niet zo bijzonder dat:
![]() | |
Nattekat | dinsdag 20 september 2016 @ 14:02 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 14:03 |
Bedankt voor 't delen. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 14:04 |
Klopt ![]() Of nou ja, "niet bijzonder" is ook maar relatief natuurlijk, maar ook dat geeft weer aan dat je niet op basis van statistieken iemand de beste of grootste ooit kunt noemen ![]() | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 14:05 |
Dit ![]() | |
BeamofLight | dinsdag 20 september 2016 @ 14:19 |
en koppeling? | |
sasquatsch | dinsdag 20 september 2016 @ 14:23 |
Absoluut gezien is Schumacher de beste, want meeste overwinningen, kampioenschappen, etc. Relatief gezien zijn er anderen die beter zijn. Zowel op het gebied van overwinningen, kampioenschappen, poles, snelste rondes, etc. Die statistieken zeggen mij persoonlijk wat meer dan de absolute statistieken. Des te meer omdat nu de auto's een stuk betrouwbaarder zijn dan vroeger. Maar vergelijking met elkaar blijft lastig gezien de verschillende tijdperken. Ze | |
Weltschmerz | dinsdag 20 september 2016 @ 14:53 |
Ik heb zijn opkomst nog bewust meegemaakt. Ik ben gewoon niet erg gevoelig voor alle onzin er omheen, als mensen beginnen over de uitstraling van een coureur dan denk ik 'hoezo? hij heeft toch een helm op, komt uitstraling daar doorheen?' Agressie, vastberadenheid, sluwheid, dat zie je aan de bewegingen van de auto en aan de tijden. De sportman bestaat voor mij in hoe hij zijn sport uitoefent en dromerig in de camera kijken terwijl je overmatige agressie verdedigt hoort daar niet bij. Met Prost had ik net zo weinig, maar ik vond Senna niet eens beter dan hij. Dus de discussie of Senna de grootste ooit is vind ik eigenlijk al een voorbeeld van het Braziliaanse doordrameffect. Hij is wel heel groot hoor, daar niet van, maar hij heeft in zijn carriere zowel zijn gelijke als zijn meerdere ontmoet, dan is wat mij betreft die discussie gesloten. | |
potjecreme | dinsdag 20 september 2016 @ 16:04 |
![]() ![]() Zie spoiler ![]()
| |
Rossdale | dinsdag 20 september 2016 @ 16:10 |
En dan niet de nieuwe vriendin van Max vermelden? ![]() | |
ondeugend | dinsdag 20 september 2016 @ 16:40 |
De nieuwe van Max, volgens de geruchten dan https://www.facebook.com/roos.vanderaa?fref=ts | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 16:41 |
Oh, het is weer SHO tijd ![]() | |
Beach | dinsdag 20 september 2016 @ 17:09 |
heeft die vriendin van Ham de MJ ziekte | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 17:09 |
Vitiligo | |
buzz1291 | dinsdag 20 september 2016 @ 17:28 |
Ach, het is een beetje van hetzelfde hoe een Wehrlein hier gehypt wordt zo af en toe. Zeg het vaak genoeg en velen gaan er nog in geloven ook, want meelullen met de meute is nu eenmaal makkelijker dan tegen de stroom inroeien. | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 17:43 |
Wordt Wehrlein hier gehyped? | |
Nattekat | dinsdag 20 september 2016 @ 17:43 |
Blijkbaar. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 17:44 |
Neuh. | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 17:45 |
Zie de PI. Ik wil het ook graag van onze buzz horen! | |
potjecreme | dinsdag 20 september 2016 @ 18:05 |
vergeet de toevoeging af en toe niet. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 20 september 2016 @ 18:06 |
Straks ga je nog zeggen dat Verstappen af en toe gehypt wordt ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 20 september 2016 @ 18:39 |
Wat wil je nou nog meer horen schatje? Ik ben toch redelijk duidelijk dacht ik. En nee ik ga niet uit oude topic nummers hier copy/pasten. Moest je op dit tijdstip overigens niet achter de pannen staan? | |
potjecreme | dinsdag 20 september 2016 @ 18:41 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 20 september 2016 @ 18:44 |
![]() | |
Geralt | dinsdag 20 september 2016 @ 19:31 |
Maar dat was dan wel een mooi sportmoment imo: ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 september 2016 @ 19:44 |
Kan me het dubbele gevoel voorstellen, marshall omgekomen bij de startcrash en het aantal overwinningen van Senna. Die crash staat me nog bij als de dag van gisteren, schrok ervan dat het alweer 16 jaar geleden is. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2016 @ 20:00 |
Zijn beste kans op een heldendood was Silverstone 1999. Was dat gebeurd, dan werd er totaal anders tegen hem aangekeken. Geen records meer. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2016 @ 20:03 |
Als Fangio net zoveel races had willen rijden als Schumacher, dan had hij tot ca. 1980 in de F1 moeten blijven. De percentages zeggen juist veel meer dan de absolute aantallen. Fangio heeft 52 races gereden, en er 24 gewonnen. | |
Nattekat | dinsdag 20 september 2016 @ 20:08 |
Vroeger was aan de top blijven ook veel makkelijker dan nu. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2016 @ 20:10 |
Niet zoveel makkelijker dat Fangio tot 1980 daar had kunnen blijven. Overigens was in leven blijven weer veel moeilijker dan nu. Eigenlijk denk ik dat het nu veel makkelijker is om aan de top te blijven, als je daar eenmaal bent. | |
sasquatsch | dinsdag 20 september 2016 @ 20:13 |
Wasr haal je dat vandaan? Vroeger waren wagens veel minder betrouwbaar. Des te indrukwekkender vind ik die prestatie. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2016 @ 20:14 |
Lijstje van coureurs met de meeste seizoenen: http://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote/divers/saison.aspx Bovenin vooral coureurs uit de laatste 30 jaar. | |
Peterselieman | dinsdag 20 september 2016 @ 20:51 |
De autoriteiten van Singapore ontkennen dat Ferrari-teambaas Arrivabene opgepakt en beboet is voor het op straat gooien van een sigarettenpeuk. Er gingen in diverse media geruchten over rond, maar ze blijken volgens de officiële kanalen niet te kloppen. | |
Geralt | dinsdag 20 september 2016 @ 20:55 |
Dat wist Olav ook al te melden tijdens de race. | |
Tijn | dinsdag 20 september 2016 @ 23:37 |
Tot 1980 ofzo was de kans dat je meerdere seizoenen überhaupt overleefde al niet al te groot. | |
Tijn | dinsdag 20 september 2016 @ 23:40 |
Overigens heeft Max vanwege z'n jonge leeftijd een goede kans om de eerste F1-carričre van 20 seizoenen te gaan hebben. | |
heywoodu | dinsdag 20 september 2016 @ 23:50 |
Vooralsnog is de kans natuurlijk wel een heel stuk groter dat dat niet gaat gebeuren ![]() Maar inderdaad, als iemand daar theoretisch kans op heeft is hij het gezien zijn leeftijd. | |
Toekito | woensdag 21 september 2016 @ 06:54 |
En dus liggen er div. records voor het oprapen. | |
THEFXR | donderdag 22 september 2016 @ 10:17 |
| |
Rossdale | donderdag 22 september 2016 @ 10:24 |
Hoofdsponsor lijkt me prima, overname zou jammer zijn. McLaren is toch wel een iconisch F1-merk | |
nils7 | donderdag 22 september 2016 @ 10:34 |
Aan de ene kant snap ik het wel, ze hebben pas geleden 600 man van (2/3) van hun auto project naar huis gestuurd. Oke McLaren is geen Apple maar ze weten wel hoe ze met technologie moeten om gaan en een auto moeten bouwen. | |
Sjemmert | donderdag 22 september 2016 @ 11:04 |
Schijnt niets van waar te zijn.
| |
Nattekat | donderdag 22 september 2016 @ 11:14 |
Appel ![]() | |
heywoodu | donderdag 22 september 2016 @ 11:19 |
Dat zegt niks natuurlijk. Het kan best zijn dat Apple McLaren wel aan het benaderen is (en het bericht dus klopt), maar dat McLaren nog niet in serieus gesprek erover is gegaan. | |
Sjemmert | donderdag 22 september 2016 @ 11:47 |
Mwah volgens financial times wou apple toen ook f1 overnemen van CVC. Bleek net als dit gerucht ook niet waar te zijn. Ik denk dat je eerder moet denken aan een samenwerking tussen Apple en McLaren ivm zelf rijdende auto's en software. Een overname geloof ik niet zo in. | |
Sjemmert | donderdag 22 september 2016 @ 12:20 |
http://www.f1today.net/nl(...)erhandelen-met-apple | |
fathank | donderdag 22 september 2016 @ 13:30 |
en dan zeker zelfrijdende supercars gaan bouwen kun je net zo goed een ritje in de achtbaan doen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 22 september 2016 @ 13:34 |
Dat zelf bouwen schijnt Apple in de ijskast gezet te hebben. Ze willen wel de technologie daarvoor leveren. Voor het bouwen zou McLaren dus een goede partner kunnen zijn. Edit: staat dus in het artikel hierboven. | |
Sjemmert | donderdag 22 september 2016 @ 13:36 |
Kun je lekker een dutje doen terwijl je door je I-MacLaren 6 plus met 250km/u over de autobahn naar je eindbestemming wordt gebracht ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 22-09-2016 13:45:58 ] | |
fathank | donderdag 22 september 2016 @ 13:37 |
En wat bouwt McLaren voor 'n auto's? Juist, supercars. Iphone erin voor de besturing straks en dan heb je een zelfrijdende supercar. Of denk je dat McLaren straks ineens een variant van de Aygo gaat bouwen | |
Beach | vrijdag 23 september 2016 @ 11:08 |
kans wordt steeds groter dat Lance Stroll naar Williams gaat | |
Sinister-D- | vrijdag 23 september 2016 @ 11:28 |
Heb het gisteren al voorbij zien komen op diverse sites. Gaan geruchten van ¤100.000.000 voor 3 jaar ![]() | |
THEFXR | vrijdag 23 september 2016 @ 11:44 |
| |
Beach | vrijdag 23 september 2016 @ 11:44 |
Mag Henno wel z'n zenderpark uitbreiden. | |
Rossdale | vrijdag 23 september 2016 @ 12:05 |
Lijkt me prima ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2016 @ 12:42 |
ik wist wel van 35 miljoen voor een jaar, maar damn, die jongen brengt echt veel geld mee, naast het nodige talent dat hij meebrengt. Superlicentie komt pas later dit jaar omdat hij nog geen 18 is | |
Nattekat | vrijdag 23 september 2016 @ 12:57 |
Lukt wel met de donaties van Beachmongool ![]() | |
Nattekat | vrijdag 23 september 2016 @ 12:58 |
Ik weet niet wie het is, dus ik ben zwaar teleurgesteld in die keuze. | |
heywoodu | vrijdag 23 september 2016 @ 13:03 |
Dit is een grap hoop ik? | |
heywoodu | vrijdag 23 september 2016 @ 13:04 |
Papa met 2,4 miljard dollar op de bank helpt wel lekker mee, gelukkig staat hij wel bekend als redelijk groot talent en is het dus niet puur een paydriver die verder weinig kan ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 23 september 2016 @ 13:06 |
Win win voor Williams wat dat betreft. Moet denk ik raar lopen al staat Stroll volgend jaar niet op de grid in die auto. | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2016 @ 13:09 |
op je 17e genoeg licentiepunten voor de F1 hebben zegt wel iets ja | |
Nattekat | vrijdag 23 september 2016 @ 13:10 |
Was het maar een grap. Ik kan de F3 niet volgen want betaalde sportkanalen. | |
heywoodu | vrijdag 23 september 2016 @ 13:11 |
Jammer dat er op internet inderdaad nooit iets over te vinden is, nooit een livestream te zien is en nooit ergens resultaten staan. | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2016 @ 13:15 |
Wat heb jij een zwaar leven zeg | |
Sjemmert | vrijdag 23 september 2016 @ 13:17 |
Op youtube kan je gewoon elke race terugzien op het officiële kanaal. https://m.youtube.com/user/FIAF3EUROPE | |
sasquatsch | vrijdag 23 september 2016 @ 13:21 |
Dat ligt dan meer aan jou. Hij lijkt op weg naar de F3 titel. Daarbij is zijn vader mede aandeelhouder bij Williams (hij heeft de aandelen van Toto overgenomen) dus via die weg zou je ook wat gehoord kunnen hebben. ![]() | |
Montelly | vrijdag 23 september 2016 @ 22:54 |
Max Verstappen kijkt erg uit naar het eerstvolgende Grand Prix-weekend in Maleisië. De Nederlandse coureur van Red Bull Racing is van mening dat het Sepang International Circuit hem goed ligt. Nou toch een echte "Verstappen" circuit weer. | |
Beach | vrijdag 23 september 2016 @ 23:48 |
je bedoelt dat er grindbakken liggen? | |
Gezicht | vrijdag 23 september 2016 @ 23:50 |
Elk circuit is een Red Bull circuit toch. | |
fathank | zaterdag 24 september 2016 @ 08:20 |
Modwaardig dit. Fok moest weer leuk worden dacht ik. Met zulke mods heb je geen trolls nodig om de boel te vergallen. | |
motorbloempje | zaterdag 24 september 2016 @ 09:12 |
Positief ja. Goh, jammer dat de race niet deze week is. Was nu wel vroeg wakker.... ![]() | |
Geralt | zaterdag 24 september 2016 @ 09:43 |
Mailtje van toms gekregen of ik even het geld over wil boeken, spas5019, 2016 Red Bull RB12 Tag Heuer #33 Winner Spanish GP M. Verstappen, blue is uit ![]() | |
Nattekat | zaterdag 24 september 2016 @ 10:32 |
En als je een beetje mee had gelezen, had je geweten dat dit helemaal niks met Beach te maken heeft... Denk je nou echt dat ik iemand openlijk uit het niets voor mongool ga uitmaken? ![]() | |
Geralt | zaterdag 24 september 2016 @ 10:37 |
Niet iedereen heeft dat beachmongool meegekregen vorige GP denk ik. Dus dan komt dat misschien een beetje raar over ![]() | |
Nattekat | zaterdag 24 september 2016 @ 10:41 |
Maar alsnog, tweede alinea. Beetje nadenken en je snapt dat dat niet richting Beach is. Los van het feit dat ik heel toevallig reageer op Beach ![]() | |
Beach | zaterdag 24 september 2016 @ 11:17 |
'toevallig' | |
fathank | zaterdag 24 september 2016 @ 13:20 |
Zo leest het wel voor mensen die niet alle slowchat meelezen. | |
Beach | zaterdag 24 september 2016 @ 13:25 |
één of andere sneue grapjas die mij alleen anoniem uit durft te schelden via de donatie optie van de Henno stream | |
Nattekat | zaterdag 24 september 2016 @ 13:28 |
Je moet wat positiever lezen ![]() | |
Meike26 | zaterdag 24 september 2016 @ 16:27 |
Ik heb de laatste 2/3 topics ook niet meegelezen en ik had ook even een wtf momentje.. wat is hier aan de hand? ![]() Dat heeft niets met negatief/positief lezen te maken, maar met interpunctie en de tegenwoordige tijd: gebruik van emoticons Als je een appje krijgt met "Je bent gewoon een zeikerd" kan je dat heel anders opvatten ipv dat er even een emo bij is gezet "Je bent gewoon een zeikerd " ![]() ![]() | |
Twieki | zaterdag 24 september 2016 @ 19:52 |
Sinds Max de GP van Spanje won, vind ik 't hier persoonlijk een stuk minder gezellig, eerlijk gezegd. Ik ben zelf niet echt een hele actieve user, maar lees hier tijdens een race graag mee omdat ik doof ben. Zo krijg ik toch een beetje commentaar mee wat er allemaal op de baan gebeurt. En ja, ik ben op de hoogte van de text-stream van F1.com en GPupdate.net. Die lees ik overigens ook. En eerlijk is eerlijk: FOK! is met de grote schare aan users in dit topic (zeker live!) veel sneller dan bovengenoemde twee sites. Het vervelende is alleen dat er sinds de GP van Spanje allerlei mensen bij zijn gekomen die nogal zitten te baggeren, trollen en mensen proberen uit te lokken. Wat mij betreft mag hier veel strenger op gemod worden. | |
polderturk | zaterdag 24 september 2016 @ 20:39 |
Hebben ze op Ziggo geen ondertiteling voor doven zoals op NOS teletekst 888? Op BBC hebben ze volgens mij ondertiteling voor doven. | |
Geralt | zaterdag 24 september 2016 @ 20:43 |
Max heeft in elk geval een hoop extra users naar deze reeks getrokken. Of het gezelliger of juist niet is maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit. Ben je altijd al doof geweest of is dat later gekomen? Wel apart eigenlijk dat iemand F1 volgt die doof is; het geluid is toch ook een behoorlijk stuk van de hele beleving, zeker als je een GP bezoekt. Aan de andere kant, dan zullen die V6 motoren jou geen hol uitmaken ![]() | |
BeamofLight | zaterdag 24 september 2016 @ 21:20 |
ja nie voor blinden | |
Monolith | zaterdag 24 september 2016 @ 21:28 |
Wel voor kleurenblinden? | |
Doevelaer | zaterdag 24 september 2016 @ 23:29 |
Ik ben het hier jammergenoeg helemaal mee eens. ![]() | |
Twieki | zondag 25 september 2016 @ 10:14 |
Ik heb geen Ziggo maar glasvezel. En op de BBC wordt het al een tijdje niet meer uitgezonden. Sowieso vind ik de ondertiteling op de BBC niet fijn. Dat wordt woord voor woord getoond, in plaats van zinnen. Dat leest érg irritant.
| |
Beach | zondag 25 september 2016 @ 10:46 |
BBC ondertiteling loopt ook gewoon een halve zin achter. | |
buzz1291 | zondag 25 september 2016 @ 10:56 |
Alsof dat wat uitmaakt wanneer je doof bent ![]() | |
Afhaalchinees | zondag 25 september 2016 @ 11:38 |
nou ja, wel wanneer het commentaar over bewegende beelden gaat, he ![]() | |
motorbloempje | zondag 25 september 2016 @ 11:38 |
![]() | |
Abed | zondag 25 september 2016 @ 11:43 |
Scheelt dat de n00bs na een paar mindere races wel weer afhaken. | |
Nattekat | zondag 25 september 2016 @ 11:50 |
Waarom nou weer zo neerbuigend? Het gaat om trollen, niet mensen die het graag willen gaan volgen. | |
Abed | zondag 25 september 2016 @ 11:53 |
Ik heb geen last van trolls hier eigenlijk, maar kom hier ook een stuk minder sinds de nieuwe aanwas hier het topic overspoeld heeft. Ik snap dat mods en FOK! daar heel blij mee zijn hoor. Maar voor mensen die al tientallen jaren kijken stoor ik me mateloos aan dat soort users door het spamposten en idioterie als feiten posten. | |
Twieki | zondag 25 september 2016 @ 12:14 |
Ik juich het van harte toe dat Max de Formule 1 in Nederland weer op de kaart heeft gezet. En ik ben ook niet te beroerd om bijvoorbeeld een doodsimpele vraag als: "Wat is 't verschil tussen de gele en witte band" uit te leggen. Iedereen die hier komt wilt het spelletje leren en begrijpen. Dat moest ik ook 20 jaar geleden, en dat is met vrijwel iedere sport zo. Maar er zijn gewoon een aantal users in dit topic, die enkel en alleen tijdens de kwalificatie / race hier komen, debiele vragen stellen en de sfeer tijdens de race in dit topic echt volledig verzieken. En dát vind ik zo ontzettend jammer. Niemand heeft er wat aan namelijk, enkel de user die er wellicht een stijfje van krijgt. | |
motorbloempje | zondag 25 september 2016 @ 12:20 |
![]() | |
buzz1291 | zondag 25 september 2016 @ 12:23 |
Een behoorlijk paradoxale stelling lijkt me dit. Meer een contradictio in terminis en bijna een oxymoron. Bedoel je nu te zeggen dat je het eigenlijk zelf niet (meer) weet, nu er zoveel door de "kenners" met de meeste rechten hier als onwetende achterlijke gekken worden weggezet? | |
opgebaarde | zondag 25 september 2016 @ 12:27 |
Jij post toch ook af en toe in een wielrentopic, zoals Tour de France? | |
Abed | zondag 25 september 2016 @ 14:08 |
Ik volg dat ook al lange tijd wielrennen ![]() | |
Gezicht | maandag 26 september 2016 @ 10:04 |
Raceweek ![]() Wat zijn de verwachtingen? | |
motorbloempje | maandag 26 september 2016 @ 10:13 |
Dat er gereden wordt. En dat er iemand wint. En wrsch ook iemand uitvalt. | |
Geralt | maandag 26 september 2016 @ 10:18 |
Dat klinkt me in de oren als een realistische verwachting. Ik kan niet wachten! | |
motorbloempje | maandag 26 september 2016 @ 10:24 |
![]() | |
Beach | maandag 26 september 2016 @ 10:28 |
gillende v10 motoren | |
Gezicht | maandag 26 september 2016 @ 10:30 |
Bedankt voor deze verdiepte voorspellingen. | |
Nattekat | maandag 26 september 2016 @ 10:31 |
Mag ik je behoeden voor een teleurstelling? | |
motorbloempje | maandag 26 september 2016 @ 10:32 |
Graag gedaan, ik deed m'n best! | |
JeMoeder | maandag 26 september 2016 @ 13:55 |
Zijn er nog FOKkers die ik komend weekend kan ontmoeten op Sepang? | |
motorbloempje | maandag 26 september 2016 @ 14:02 |
VOlgens mij gaan er best veel Nederlanders naar Maleisie om te 'fokken' ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 26 september 2016 @ 14:08 |
FOK!-meet in Maleisië? | |
motorbloempje | maandag 26 september 2016 @ 14:13 |
Ik geloof dat je 't niet helemaal begrijpt ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 14:17 |
op de zolderkamertjes daar ![]() | |
Beach | maandag 26 september 2016 @ 14:59 |
dat was toch visvakantie in Thailand | |
JeMoeder | maandag 26 september 2016 @ 15:01 |
Ik weet niet wat mensen op Sepang gaan doen, maar ik zit op tribune K1. Dus als je vlakbij zit laat maar weten ![]() | |
opreis | maandag 26 september 2016 @ 15:44 |
Sepang is volgens mij best populair onder de nederlanders hier, ik ben vorig jaar ook geweest en er zijn volgens mij minimaal 2 actief in dit topic die er dit jaar zijn | |
SnowOokami | dinsdag 27 september 2016 @ 11:27 |
Zelfs al zou je Ziggo hebben... Olav maakt zoveel fouten dat het er links in gaat en rechts meteen weer uit, ja het is leuk voor op de achtergrond maar kijken is nog steeds het beste. Met z'n brainmanagement onzin in Singapore ![]() | |
Nattekat | dinsdag 27 september 2016 @ 11:29 |
Laten we afspreken dat iedereen die haat op Olav gewoon een stream erbij pakt, zodat we dit gezeik niet meer hoeven te horen. | |
Beach | dinsdag 27 september 2016 @ 14:30 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 14:34 |
plaats het plaatje dan zo ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 27 september 2016 @ 14:35 |
Vraag me af wat ze met die tweede bedoelen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 14:38 |
Als er in de eerste 40 minuten van FP1 een rode vlag is geweest mag een bepaalde set banden x minuten langer gebruikt worden, waarbij x staat voor de tijd dat de rode vlag van kracht was | |
Rossdale | dinsdag 27 september 2016 @ 15:48 |
Waarom uberhaupt een tijdslimiet op het gebruik van de banden? Gelimiteerde simulaties van long runs ofzo? Beetje raar... | |
Abed | dinsdag 27 september 2016 @ 16:15 |
![]() Dat was briljant. Brainmanagement, toen ik dat hoorde ging ik stuk. Ging hij het later nog uitleggen als codetaal, Bra-inmanagement, Bra-kemanagement, in beide zit Bra ![]() Laatst riep hij ook dat de Ferrar's niet hoefde te stoppen terwijl er vol in beeld een Ferrari door de pitstraat reed, vraag me af wat die vent allemaal aan het doen is tijdens een uitzending. Roept ook regelmatig 'goede start' van die en die, en die blijkt dan een slechte start te hebben ![]() | |
Twieki | dinsdag 27 september 2016 @ 16:58 |
Jij behoort dus exact tot de mensen die ik bedoel. Trollen om niks. Heb jij er last van naar welk kanaal een user hier kijkt? | |
Fer | dinsdag 27 september 2016 @ 17:22 |
Omdat er anders helemaal niemand rijdt de eerste 40 minuten, omdat ze de banden liever in fp2 en 3 willen gebruiken of uitsparen voor de race. En ik begrijp het probleem van Olaf wel, ik merk zelf ook dat je met een livetiming erbij bijna 40-50% er ook naar gaat kijken, omdat het net zo interesant is. Daarnaast kijken wie welke banden al gehad heeft en hoeveel rondjes op een setje gereden zijn. | |
Nattekat | dinsdag 27 september 2016 @ 17:37 |
Tweede van onder bedoel ik ![]() ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 27 september 2016 @ 17:49 |
waarschijnlijk om dat gezeur van Hamilton laatst te vermijden waarbij die 1 band om zeep had geholpen in de quali en juist op die set ook moest starten.... Dan denk ik hij mezelf, help je banden dan niet om zeep ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 17:52 |
mja, er staat niet dat de regel ook kan gelden voor het setje geldt waarop gestart moet worden. Volgens mij gaat het om de setjes die er bij een stop om gelegd worden. | |
ondeugend | dinsdag 27 september 2016 @ 18:19 |
motorbloempje | dinsdag 27 september 2016 @ 18:22 |
Jezus wat slecht ![]() | |
Scrutinizer | dinsdag 27 september 2016 @ 18:39 |
Je bent gewoon jaloers dat Max niet in de UK bezorgt. | |
motorbloempje | dinsdag 27 september 2016 @ 18:44 |
Sssssssht ![]() (dat zou zo'n auto nooit overleven met al die gaten in het wegdek hier ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 27 september 2016 @ 19:36 |
Ik een trol? ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 27 september 2016 @ 19:38 |
Ja te ernstig ![]() Maar goed, zolang ze niemand naast hem neerzetten zoals de andere kanalen wel doen snap ik best dat hij het allemaal niet kan volgen. | |
Abed | dinsdag 27 september 2016 @ 19:42 |
Eens, en zijn enthousiasme en stem door de jaren heen hoort gewoon bij F1. Crofty bij Sky vindt zichzelf ook interessanter dan wat er op de baan gebeurt. | |
ESF1Gamer | dinsdag 27 september 2016 @ 19:54 |
Olav of sky maakt mij niet uit. Alleen is enthousiasme van Olav wel aanstekelijk |