abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:08:13 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165393997


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:08:41 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165394007
Het filmpje van vanmorgen is trouwens klaar, zelfs met geluid!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165394506
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:08 schreef dennistd het volgende:
Het filmpje van vanmorgen is trouwens klaar, zelfs met geluid!
Oh. Mijn. Hemel. Wat is dit genieten <3

Ik ben echt diep onder de indruk van de geluidskwaliteit. Wauw!
Bier.
pi_165394612
Wauw drommels inderdaad zeg, dit ziet er ECHT heel goed uit _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 september 2016 @ 00:38:47 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165394672
Echt fraai, Dennis _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 18 september 2016 @ 00:39:18 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165394682
Tof _O_

Dat geldt ook voor de foto's van ZugChef :Y
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:41:46 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165394757
Het geluid is trouwens opgenomen met mijn fotocamera met externe microfoon, die staat naast mij (op 0:41 links onderin). Wel wat mee moeten knutselen want de drone volgt de trein natuurlijk veel langer :s)
Overigens is een microfoon bij de drone zelf geen optie: dan zou je alleen maar gezoem horen :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 september 2016 @ 00:44:23 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165394811
Ik dacht al "Zulk mooi geluid kun je toch niet krijgen met een drone? Waar is het geruis van de wind?" maar nu snap ik het :Y
pi_165394840
Maakt het uit *O* Het resultaat mag er zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:46:01 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165394844
Ja, het is de keus tussen dit geknutsel of geen geluid. En dan vind ik het zeker bij een optrekkende stoomtrein toch mooier met wat geknutsel ;)
Wat een kutwerk is dat trouwens, diep respect voor Ton Pruissen met al zijn stoomfilms....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165394920
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:41 schreef dennistd het volgende:
Het geluid is trouwens opgenomen met mijn fotocamera met externe microfoon, die staat naast mij (op 0:41 links onderin). Wel wat mee moeten knutselen want de drone volgt de trein natuurlijk veel langer :s)
Overigens is een microfoon bij de drone zelf geen optie: dan zou je alleen maar gezoem horen :X
Klopt het dat je bij vertrek tijdens/na het wisseloverlopen tsjoektsjoektsjoekstjoek geloopt hebt?
Bier.
  zondag 18 september 2016 @ 00:50:45 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165394973
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:46 schreef dennistd het volgende:
Ja, het is de keus tussen dit geknutsel of geen geluid. En dan vind ik het zeker bij een optrekkende stoomtrein toch mooier met wat geknutsel ;)
Ik vind het een tof filmpje hoor :Y
quote:
Wat een kutwerk is dat trouwens, diep respect voor Ton Pruissen met al zijn stoomfilms....
Een foto (of video) maken is zo gedaan, maar alle nabewerking daarna...
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:53:02 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165395042
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klopt het dat je bij vertrek tijdens/na het wisseloverlopen tsjoektsjoektsjoekstjoek geloopt hebt?
Ja, klopt :Y
Ik moest de boel flink langer maken: ik ben zeker zo'n 600 meter meegevlogen, dus ik had veel meer geluid nodig dan ik op één punt op kon nemen. Dan ontkom je niet aan wat kopiëer- en plakwerk helaas. Misschien voor een volgende keer maar een microfoon aan een touw 50 meter onder de drone hangen of zo 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165395061
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, klopt :Y
Ik moest de boel flink langer maken: ik ben zeker zo'n 600 meter meegevlogen, dus ik had veel meer geluid nodig dan ik op één punt op kon nemen. Dan ontkom je niet aan wat kopiëer- en plakwerk helaas. Misschien voor een volgende keer maar een microfoon aan een touw 50 meter onder de drone hangen of zo 8)7
Het was mij niet opgevallen hoor. Dus knap gemonteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 september 2016 @ 00:54:31 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165395080
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:53 schreef dennistd het volgende:

[..]
Misschien voor een volgende keer maar een microfoon aan een touw 50 meter onder de drone hangen of zo 8)7
_O-
pi_165395089
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2016 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het was mij niet opgevallen hoor. Dus knap gemonteerd :)
Toen ik het aan het luisteren was dacht ik eerst dat ik gek werd omdat ik het hoorde.Maar dat blijkt gelukkig mee te vallen.
Bier.
  zondag 18 september 2016 @ 00:56:24 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165395116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 11:25 schreef dennistd het volgende:
Half uurtje geleden in Woerden:

[ afbeelding ]

Het is een screenshot van een filmpje met lage kwaliteit, de goede versie komt later nog wel
Heuj, die trein ken ik. Daar zat ik in!
Op de terugweg vanavond even Amsterdam op stelten gezet :+
Zovaak komt daar geen stoomtrein, en met de goede machinist en stoker is het wel eens een sport om je te laten horen. Er stonden 13 (!!!) personen bij de TRDL-post Amsterdam Centraal voor het raam te loeren naar onze trein 8-)
Het fluitconcert was al ver voor de post begonnen, eindigde net voorbij de post, en bij het moment dat de lok een meter of 50 voor het perron was deed men nogmaals hetzelfde *O*
En na de geplande stop van 16 minuten werd er met de nodige stoom en fluitjes vertrokken van onder de kap vandaan })
pi_165395120
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Toen ik het aan het luisteren was dacht ik eerst dat ik gek werd omdat ik het hoorde.Maar dat blijkt gelukkig mee te vallen.
Ik ben dan ook slechthorend he. Misschien word je wel echt gek :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165395436
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:56 schreef greavy het volgende:
Heuj, die trein ken ik. Daar zat ik in!
Op de terugweg vanavond even Amsterdam op stelten gezet
zag/hoorde em binnenkomen vanaf 13b :Y
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 01:12:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165395459
Denken jullie trouwens aan de NVBS Railquiz op 22 oktober? Mede georganiseerd door James dit jaar als het goed is! :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 september 2016 @ 01:16:05 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165395534
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 01:12 schreef dennistd het volgende:
Mede georganiseerd door James dit jaar als het goed is! :+
:Y
  zondag 18 september 2016 @ 01:20:28 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165395623
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 01:11 schreef Maegrim het volgende:

[..]

zag/hoorde em binnenkomen vanaf 13b :Y
Na lokomlopen op de Westhaven mochten we nog even 16 minuten op de 10 halverwege onder de kap voor het dwergseintje geparkeerd staan. Trok veel bekijks :D
Ik zal ongetwijfeld jou trein dan wel gezien hebben dus een late :W :W
pi_165398915
Ah, dan kwamen jullie zeker ook door Gouda. Ik zat al even raar te kijken toen ik gisterenavond met het sprintertje uit Alphen ad Rijn aan kwam en die stoomtrein daar opeens stond.
  zondag 18 september 2016 @ 10:55:13 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165399023
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:47 schreef MTL het volgende:
Ah, dan kwamen jullie zeker ook door Gouda. Ik zat al even raar te kijken toen ik gisterenavond met het sprintertje uit Alphen ad Rijn aan kwam en die stoomtrein daar opeens stond.
Ja, klopt. Waren daar rond een uur of 11 in de avond inderdaad.
pi_165399269
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 01:12 schreef dennistd het volgende:
Denken jullie trouwens aan de NVBS Railquiz op 22 oktober? Mede georganiseerd door James dit jaar als het goed is! :+
Het is tegenwoordig een stuk minder ver in ieder geval :P

Straks thuis jouw filmpje maar op de tv kijken, aan de reacties te zien is het een mobiel schermpje niet waard.
  zondag 18 september 2016 @ 11:40:23 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165399743
Hmm, station Breda plat. Iemand op het station voor de trein gekomen :'(
  zondag 18 september 2016 @ 11:41:05 #27
67174 Dos37
Come on Twente
pi_165399750
Auw
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_165399877
Niet zo handig.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 18 september 2016 @ 11:48:29 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165399900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je alle zweefbanen gehad? Doe eens wat foto's? :P
Ja, dat komt nog, geheugenkaart is brak

Ik heb de Grugabahn gedaan O+

En ik heb Essener U-Bahn bingo bij elkaar gesprokkeld :o

U-bahn daar slaat op een gegeven moment echt nergens op, die U lijn 17 is op een punt echt geen U-bahn meer, want die gaat.

*Boven de grond met gelijkvloerse kruisingen

* Enkelspoor 8)7

* Een flinke helling af

* Dwars door een villa wijk met rieten daken enzo

(En dit allemaal gelijktijdig)
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 11:48:45 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165399904
quote:
8s.gif Op zondag 18 september 2016 11:40 schreef greavy het volgende:
Hmm, station Breda plat. Iemand op het station voor de trein gekomen :'(
Heel vervelend voor diegene (en de omstanders & machinist) maar moet daardoor het hele station (3 perrons) plat? Een paar sporen en wat afzetschermen moet toch ook voldoende zijn lijkt me...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165400295
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat komt nog, geheugenkaart is brak

Ik heb de Grugabahn gedaan O+
Leuk! Nooit van gehoord :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 september 2016 @ 12:15:43 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165400397
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2016 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk! Nooit van gehoord :)
Ja dat was echt wel de verrassing van de dag, sowieso heel dat park trouwens, echt wat voor jouw. Zwemmen. wassertreddinges... Je kan er BBQen. Metro stopt er voor de deur...moet je eigenlijk wel een keer doen.

http://www.grugapark.de/aktuell.html
pi_165400603
Oeh wauw dat klinkt goed!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165400810
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat komt nog, geheugenkaart is brak

Ik heb de Grugabahn gedaan O+

En ik heb Essener U-Bahn bingo bij elkaar gesprokkeld :o

U-bahn daar slaat op een gegeven moment echt nergens op, die U lijn 17 is op een punt echt geen U-bahn meer, want die gaat.

*Boven de grond met gelijkvloerse kruisingen

* Enkelspoor 8)7

* Een flinke helling af

* Dwars door een villa wijk met rieten daken enzo

(En dit allemaal gelijktijdig)
Daarom heet het ook “U-Stadtbahn“ en niet U-Bahn. :)
  zondag 18 september 2016 @ 14:09:41 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165402689
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Daarom heet het ook “U-Stadtbahn“ en niet U-Bahn. :)
Ik ga dat toch moeten tegenspreken
http://www.evag.de/fahrplan/linienfahrplaene/u-bahn.html
pi_165402817
quote:
Oh, ja, dan heeft de EVAG tegenwoordig een beetje grootheidswaan.
  zondag 18 september 2016 @ 14:30:52 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165403173
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 14:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, ja, dan heeft de EVAG tegenwoordig een beetje grootheidswaan.
Was verder wel goed geregeld daar eigenlijk, vooral tram en U-Stadtbahn op 1 rails. :P

Weet iemand eigenlijk hoe t transport daar zit met oud en nieuw?
pi_165403906
Oh jee, weer een zwik rode BahnTouristik smut of zo door Deventer richting het oosten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 15:23:11 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165404751
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, weer een zwik rode BahnTouristik smut of zo door Deventer richting het oosten.
Zijn ze weer zat van het kuilen graven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 18 september 2016 @ 15:31:35 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165405030
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn ze weer zat van het kuilen graven?
Feestende Duitse zatlappen uit Alkmaar terug naar Duitsland.
pi_165405122
Wat was er in Alkmaar te doen dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 september 2016 @ 15:38:38 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165405246
Zuipen en verder? Niks, volgens mij. Dat doen die Duitsers vaker. Ergens met een partytrein heen, stomdronken arriveren, daar nog even doorfeesten en weer terug al feestend.
pi_165405282
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat was er in Alkmaar te doen dan? :?
Ze gingen naar Egmond aan Zee
pi_165405331
:D _O-

Best goed concept wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165405395
Das war eine super mega geile party!

Blijft raar klinken... ;)
  zondag 18 september 2016 @ 16:17:15 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165406558
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
:D _O-

Best goed concept wel.
Klopt. Treinen zitten altijd stampvol. Volgens mij moet zo'n trein een extra wagon meenemen voor de drankvoorraad :o
pi_165406751
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Treinen zitten altijd stampvol. Volgens mij moet zo'n trein een extra wagon meenemen voor de drankvoorraad :o
Vond dat hij niet bepaald overvol was..
  zondag 18 september 2016 @ 16:29:33 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165406974
Oh, misschien deze niet. Maar er rijden er genoeg in Duitsland die steeds uitverkocht zijn.
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 16:38:44 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165407222
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Treinen zitten altijd stampvol. Volgens mij moet zo'n trein een extra wagon meenemen voor de drankvoorraad :o
Ach ja als één extra wagon de hele trein rendabel maakt :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 16:40:49 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165407274
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat was er in Alkmaar te doen dan? :?
Käsemarkt mit Frau Antje natürlich!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 16:42:53 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165407326
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:38 schreef greavy het volgende:
Zuipen en verder? Niks, volgens mij. Dat doen die Duitsers vaker. Ergens met een partytrein heen, stomdronken arriveren, daar nog even doorfeesten en weer terug al feestend.
Nederlanders doen hetzelfde maar dan met de bus :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 18 september 2016 @ 18:16:03 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165409896
Clinnick1 twitterde op zondag 18-09-2016 om 17:45:47 1st Eurostar 373 set moved to Kingsbury for scrap this wk. Full 18 vehicle set to be hauled by @GBRailfreight 66. Start of 4yr deal. reageer retweet
Het eerste Eurostarstel gaat naar de sloper.
  zondag 18 september 2016 @ 18:52:05 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165410855
Thalys krijgt tijdens de revisie een aangepast en vernieuwd kleurenschema. Onder andere de deuren worden rood.


pi_165410900
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:52 schreef greavy het volgende:
Thalys krijgt tijdens de revisie een aangepast en vernieuwd kleurenschema. Onder andere de deuren worden rood.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er nogsteeds jaren '80 uit :@
dag
pi_165410964
Andere kleur rood of ligt dat aan mij?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 september 2016 @ 18:59:37 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165410999
Op Innotrans is een NS Flirt te zien
InnoTrans twitterde op zondag 18-09-2016 om 15:39:08 All trains are ready and well placed. Just waiting for you at #InnoTrans2016 #OutdoorDisplay https://t.co/DxiYYOUU2K reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 19:35:20 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165411929
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
Clinnick1 twitterde op zondag 18-09-2016 om 17:45:47 1st Eurostar 373 set moved to Kingsbury for scrap this wk. Full 18 vehicle set to be hauled by @GBRailfreight 66. Start of 4yr deal. reageer retweet
Het eerste Eurostarstel gaat naar de sloper.
En tegelijk stromen nieuwe stellen in of rijden die al?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165412067
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:16 schreef James1988 het volgende:
Clinnick1 twitterde op zondag 18-09-2016 om 17:45:47 1st Eurostar 373 set moved to Kingsbury for scrap this wk. Full 18 vehicle set to be hauled by @GBRailfreight 66. Start of 4yr deal. reageer retweet
Het eerste Eurostarstel gaat naar de sloper.
Dat is toch niet de eerste?
Bier.
  zondag 18 september 2016 @ 20:05:40 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165412834
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:57 schreef b2py het volgende:
Andere kleur rood of ligt dat aan mij?
Klopt ook ja
pi_165413248
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:52 schreef greavy het volgende:
Thalys krijgt tijdens de revisie een aangepast en vernieuwd kleurenschema. Onder andere de deuren worden rood.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:57 schreef b2py het volgende:
Andere kleur rood of ligt dat aan mij?
Verandert er ook iets belangrijks? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165413310
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Op Innotrans is een NS Flirt te zien
InnoTrans twitterde op zondag 18-09-2016 om 15:39:08 All trains are ready and well placed. Just waiting for you at #InnoTrans2016 #OutdoorDisplay https://t.co/DxiYYOUU2K reageer retweet
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk ook wel twee parende lieveheersbeestjes.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 september 2016 @ 20:35:31 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165413657
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is toch niet de eerste?
SNCF heeft inderdaad al een paar NoL-stellen naar de sloper gestuurd, die ze hadden overgenomen omdat Eurostar er toch niks mee deed. Er zijn tenslotte nooit North of London-Eurostars gekomen...

Net als de Nightstar, ook zo'n nachtkaars :')
pi_165415011
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Op Innotrans is een NS Flirt te zien
InnoTrans twitterde op zondag 18-09-2016 om 15:39:08 All trains are ready and well placed. Just waiting for you at #InnoTrans2016 #OutdoorDisplay https://t.co/DxiYYOUU2K reageer retweet
[ afbeelding ]
Gaat er hier nog iemand namens BES ernaartoe?
  zondag 18 september 2016 @ 21:17:34 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165415059
Ik ga deze keer niet :N
pi_165419021
Gave video Dennis van die stoommeuk :Y
  Redactie Sport maandag 19 september 2016 @ 00:07:42 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165420264
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 23:09 schreef b2py het volgende:
Gave video Dennis van die stoommeuk :Y
Dank je *)

Vanavond in Hengelo:
Tegenwoordig rijden er in het weekend vaak GTW's tussen Almelo en Hardenberg, om zo de Lintjes wat meer onderhoud te kunnen geven. Vanwege detectie-eisen moet dat ook direct met twee gekoppelde GTW's gebeuren: de dieselversie is los niet toegelaten tussen Mariënberg en Hardenberg.

Op zondagavond zit het werk in Twente er op en mogen de stellen weer terug naar de Achterhoek. GTW's 258 'Frans Godard van Lynden van Hemmen' en 262 'Dames Jolink' zijn als trein 82586 onderweg van Almelo naar Zutphen en moeten in Hengelo kopmaken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2016 @ 07:14:01 #67
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165421474
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geldrop lijkt me waarschijnlijker. Allebei Brabant trouwens, dus zoveel maakt het niet uit :+
Gennep ligt in Limburg
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 19 september 2016 @ 07:54:08 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165421610
Jantoeternuitje wat een drukte in de ICd zo vroeg op de dag. Had NS niet wat DDZ-bakken naar de HSL kunnen verplaatsen? :P
  maandag 19 september 2016 @ 07:55:52 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165421619
Iets voor achten vroeg noemen :{w.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 19 september 2016 @ 08:09:03 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165421678
Ik had de trein die om 7:27 uit Breda vertrok. Tien minuten voor vertrek zat alles al vol en stonden er mensen op de balkons.

Op twee stoelen na, dus ik zit alsnog :P
  maandag 19 september 2016 @ 08:13:54 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165421709
Ondertussen zie ik op Twitter voorbijkomen dat er iets is ontploft op een treinstation in New Jersey, terwijl de politie bezig was met her ontmantelen van een verdacht pakketje.
pi_165422528
Explosieven gevonden bij treinstation New Jersey - http://nos.nl/l/2133144

Valt allemaal wel mee
  maandag 19 september 2016 @ 09:29:31 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165422591
Er zijn explosieven gevonden, maar geen timers of telefoons.

Ehh, wat? Iemand had nog wat explosieven over ofzo? 8)7
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 09:32:58 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165422654
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:29 schreef James1988 het volgende:
Er zijn explosieven gevonden, maar geen timers of telefoons.

Ehh, wat? Iemand had nog wat explosieven over ofzo? 8)7
Beginnersfout. Als zijn bitcoins uitgegeven aan explosieven een toen geen geld meer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165422694
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:29 schreef James1988 het volgende:
Er zijn explosieven gevonden, maar geen timers of telefoons.

Ehh, wat? Iemand had nog wat explosieven over ofzo? 8)7
Handige manier om het door te geven aan de volgende
  maandag 19 september 2016 @ 09:42:28 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165422836
Langzaam rijden nu tussen Utrecht en Amsterdam want er is een melding van een zwaan op het spoor.

Edit: na een half uur stilstaan (waarin werd gedreigd met terugrijden naar Utrecht) was de zwaan blijkbaar weggehaald en konden we weer verder.

[ Bericht 44% gewijzigd door ReisT op 19-09-2016 10:19:11 ]
  maandag 19 september 2016 @ 10:57:50 #77
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_165424392
Weet iemand waar die RailPro Hippel/Bakkies voor zijn bij Groningen? Afgelopen week stond er ééntje, en nu staan er twee :o
pi_165424471
Werkzaamheden :)
  maandag 19 september 2016 @ 11:31:49 #79
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_165425058
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:02 schreef b2py het volgende:
Werkzaamheden :)
Ahh, is er ergens een overzichtje te zien waar? lijkt me wel gaaf om die ouwe krengen misschen in actie te zien
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2016 @ 11:43:30 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165425320
Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 11:53:27 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165425571
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Kunnen ze ze niet meenemen in een werktrein dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165426386
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2016 @ 12:52:21 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165426973
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:22 schreef tripel7 het volgende:
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
Precies. De Haan uit Nijkerk zal de Bakkies later vandaag wel ophalen vermoed ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2016 @ 18:54:40 #84
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_165433686
treinen. _O_ we kunnen niet zonder. _O_
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 19:17:25 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165434184
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:22 schreef tripel7 het volgende:
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
Aha.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 01:02:40 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165443788
Wat een stilte hier vanavond... Plaatje van zondag dan maar:

Onderweg als IC 1561 van Enkhuizen naar Amsterdam Centraal komen de ICM's 4058 en 4210 langs de molen 'Ceres' in Bovenkarspel. De molen is gebouwd in 1849 terwijl de spoorlijn er pas in 1885 kwam. De bovenleiding kwam er nog veel later: sinds 1974 kan er elektrisch naar Enkhuizen gereden worden.

Net achter de molen ligt het station Bovenkarspel Flora. Tot de sluiting in 1930 heette deze halte Broekerhaven. In 1963 werd op deze plaats de evenementenhalte Floraweg geopend, vanwege de jaarlijkse Westfriese Flora. Sinds 1977 wordt het station onder de naam Bovenkarspel Flora gedurende het hele jaar bediend.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 september 2016 @ 01:29:12 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165443908
Ik heb vandaag ruim 3 uur in de trein gezeten over redelijk lange afstanden, ik heb het treinpersoneel niet één keer gezien. Zelfs een serviceronde is al teveel gevraagd tegenwoordig?

Ik ben niet zo iemand die vindt dat hij net zo goed had kunnen zwartrijden als z'n kaartje niet wordt gecontroleerd, maar als ik na drie uur reizen niet één NS'er heb gezien in de trein ga ik wel twijfelen aan de meerwaarde van een conducteur.

Pluspunt: in Schiphol stonden er aardig wat mensen heel nadrukkelijk op de perrons reizigers naar de juiste sporen te verwijzen en motiveerden ze mensen om zich beter te spreiden.
pi_165444386
Het wisselt gewoon heel sterk. Je kunt tien keer Deventer - Den Haag op en neer rijden en anderhalf keer iemand zien, terwijl je er op Deventer - Zutphen vrijwel niet aan ontkomt. Geen idee hoe die mensjes denken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165444427
Rustige trein = makkelijker.

Ik ben nog maar 1 keer gecontroleerd in die bijna 2 maanden..
pi_165445838
twee weken geleden een tripje gemaakt in Italie van Pisa naar Piombino Marittima

goede airco in de coupes. geen controle gehad van een conducteur. trein ging stipt op tijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_165446486
Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'.
En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
pi_165446671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:57 schreef MTL het volgende:
Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'.
En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
nee. je ziet er gewoon uit als een buitenlander
pi_165446810
_O-

Ze hebben het flippersysteem van Schiphol ook geloof ik nog niet helemaal door. De IC naar Groningen was vijf minuten te laat en daardoor kwam de IC Direct eerder binnen. Dus die wisselen dan standaard van spoor, ondanks dat ze allebei op spoor 1 staan aangekondigd. Ik loop dus rustig richting spoor 2, word ik weer aangesproken: 'Intercity Groningen, meneer?'. Dus ik zeg 'ja, klopt'. Krijg ik de terechtwijzing dat ik op spoor 1 moet zijn.
Dus ik zeg: 'Nu nog wel, ja, maar hij komt zo op spoor 2 binnen'.
Nou, dat kon natuurlijk niet. Ik ben toch naar spoor 2 gelopen (foei), waar vervolgens een paar minuten later keurig de IC naar Groningen binnen komt.
Ik geloof niet dat ik mij daar heel erg geliefd heb gemaakt. Als blikken konden doden... })
pi_165446847
Alsof je hele marathons loopt van 1 naar 2 :')
pi_165446866
Oh, als er DESinformatie gegeven moet worden zijn ze er wel he?! o|O ~O>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 11:20:18 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165446906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:15 schreef b2py het volgende:
Alsof je hele marathons loopt van 1 naar 2 :')
Als je maar vaak genoeg heen en weer loopt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 11:27:15 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165447000
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je maar vaak genoeg heen en weer loopt :P
en elk rondje is anders :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165447050
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, als er DESinformatie gegeven moet worden zijn ze er wel he?! o|O ~O>
Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
pi_165447171
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:30 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:41:24 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165447305
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen :')
Voor alles een 10 gegeven zeker :'(
pi_165447429
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Voor alles een 10 gegeven zeker :'(
neehoor gewoon naar eer en geweten :)
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:55:43 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165448856
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_165449167
quote:
hij is leuk :D
pi_165450204
Over Den Helder zou ik ook liever zwijgen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:31:09 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165450548
Alstom heeft vandaag hun nieuwe trein gepresenteerd, de Coradia iLint.

De iLint is een waterstoftrein die geen CO2 uitstoot maar slechts waterdamp. Schoner voor het milieu dus.



[ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 20-09-2016 14:36:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 14:43:33 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165450809
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft vandaag hun nieuwe trein gepresenteerd, de Coradia iLint.

De iLint is een waterstoftrein die geen CO2 uitstoot maar slechts waterdamp. Schoner voor het milieu dus.

Een actieradius van 600 tot 800 kilometer is best netjes. Het zou nog een paar honderd kilometer omhoog moeten wil je een treinstel de hele dag door kunnen gebruiken, maar het lijkt een serieuze poging om diesel van de troon te stoten.

Voor Noord-Nederland zie ik ook wel mogelijkheden nu zowel het rijk als de provincies het geld niet over hebben voor elektrificatie, terwijl je wel schonere treinen wilt laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165451495
Een trein rijdt per dag maar 600-800, zeker de sprinters..
pi_165451680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Een trein rijdt per dag maar 600-800, zeker de sprinters..
2 slagen retour op Den Helder-Maastricht is al 1200km....
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:27 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165451795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Een trein rijdt per dag maar 600-800, zeker de sprinters..
True, maar je wilt niet dat de trein tijdens de laatste slag van de dag stilvalt door een gebrek aan brandstof. Daarom zou je richting de 900 kilometer moeten om een stel gerust 13 of 14 uur op een dag dienst te kunnen laten draaien voordat deze voor de laatste uren uitgewisseld wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:32:58 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165451904
Hoe lang duurt bijtanken van een trein eigenlijk?
pi_165451937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:32 schreef James1988 het volgende:
Hoe lang duurt bijtanken van een trein eigenlijk?
Ik vermoed dat de brandstofcel in maximaal 15 minuten maar ik denk eerder rond de 5 minuten gewisseld kan worden.
Bier.
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 15:35:01 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165451952
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

True, maar je wilt niet dat de trein tijdens de laatste slag van de dag stilvalt door een gebrek aan brandstof. Daarom zou je richting de 900 kilometer moeten om een stel gerust 13 of 14 uur op een dag dienst te kunnen laten draaien voordat deze voor de laatste uren uitgewisseld wordt.
Wat is het probleem om zeg rond 20u een stel even opnieuw af te tanken? Avondspits is dan wel al geweest er zijn al wat stellen aan de kant.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 15:38:05 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452012
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem om zeg rond 20u een stel even opnieuw af te tanken? Avondspits is dan wel al geweest er zijn al wat stellen aan de kant.
Daar doel ik met 13 of 14 uur dienst op een dag ook op, zodat je rond 7 uur de eerste stellen uit kunt wisselen voor stellen die op die dag nog niet zoveel gereden hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:39:48 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165452052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de brandstofcel in maximaal 15 minuten maar ik denk eerder rond de 5 minuten gewisseld kan worden.
En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?

quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar doel ik met 13 of 14 uur dienst op een dag ook op, zodat je rond 7 uur de eerste stellen uit kunt wisselen voor stellen die op die dag nog niet zoveel gereden hebben.
Bijtanken buiten de spitsen lijkt me niet zo'n bezwaar.
pi_165452111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?
Geen idee. DM'90 heeft 2x1000L en doet 1:1.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 15:49:29 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452239
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?
1000 liter volgens mij en zal 1:1 doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 15:52:12 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165452290
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Geen idee. DM'90 heeft 2x1000L en doet 1:1.
1:1 is dat gecombineerd verbruik of per motor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 15:53:22 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165452307
Hebben ze bij de spoorwegen eigenlijk ook veel last van diesel diefstal? :) In de landbouw en transport is dat verschrikkelijk namelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165452317
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef derLudolf het volgende:
Hebben ze bij de spoorwegen eigenlijk ook veel last van diesel diefstal? :) In de landbouw en transport is dat verschrikkelijk namelijk.
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 15:55:17 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452337
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

1:1 is dat gecombineerd verbruik of per motor?
volgens mij gecombineerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:55:50 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165452344
Dus dan zou een DM90 2000 km kunnen rijden tussen twee tankbeurten?
pi_165452371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

2 slagen retour op Den Helder-Maastricht is al 1200km....
Het zijn sprinters, en die slagen maakt materieel niet. Nooit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 15:58:54 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:55 schreef James1988 het volgende:
Dus dan zou een DM90 2000 km kunnen rijden tussen twee tankbeurten?
Er staat me iets van bij dat zoiets mogelijk kan zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 16:11:26 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165452555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk...
Koper levert per liter ook meer op natuurlijk :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 16:13:03 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165452577
Een Lint doet 1,5km met een liter dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 16:19:33 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452683
op 1.07 minuten kun je in dit filmpje duidelijk het verbruik van de GTW zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 16:35:55 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165452982
kwam deze ook nog tegen. Abellio heeft met de FLIRT testritten gehad op de Betuweroute
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165453322
Chill, DDZ ipv SLT, echt zitten een keertje :Y
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 17:02:43 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165453524
Ik zit in een Veolia-Lint. Interieur zit het Syntus-logo nog in :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:05:13 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165453572
Het Belgische TreinTramBus (broertje van ROVER) schrijft dat de Benelux maarliefst een jaar via Roosendaal zal blijven rijden omdat Bombardier maar blijft aanprutsen met ETCS. :{

http://treintrambus.be/ac(...)e-uitbreidingen.html
pi_165453645
Dan is het blijkbaar opnieuw uitgesteld :X
Het laatste dat ik had gehoord was april 2017, maar als het inmiddels december 2017 is, dan loopt Bombardier wel echt te prutsen, zeg :o
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:10:47 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165453669
Het past weer eens goed binnen het thema 'NS op de HSL', zullen we maar zeggen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:18:55 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165453842
Ik vraag me wel af waar TTB hun bericht op baseert. Als dat enkel en alleen op basis van HAFAS is hecht ik niet te veel waarde aan die mededeling, dat kan immers met een later wijzigingsblad nog veranderen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:34:16 #134
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165454187
Het stomme is dus.. Dat toen NS een alternatief voor de Fyra zocht alleen Bombardier de belofte deed dat ze locs konden leveren die geschikt waren voor de HSL. Kennelijk is Siemens te eerlijk geweest want anders hadden we allang goed rijdende Br 189/ES64U4-loc's gehad.
pi_165454219
Damn, ES64U4! Zoiets had veel beter onder de kap geklonken van Amsterdam dan zo'n TRAXX
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:59:16 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165454642
Er waren feitelijk drie opties:
1) Siemens ES64U4
2) MRCE ES64F4
3) Angel Trains TRAXX.

Siemens wilde wel ES64U4-locs leveren, maar hierbij zou handmatig moeten worden overgeschakeld tussen ATB en ETCS. Ook wilde Siemens niet instaan voor de toelatingsprocedure. MRCE had aangeboden om ES64F4's te leveren (die zouden ook op de Betuweroute gaan rijden), maar dit voorstel was nog niet concreet genoeg. MRCE haakte vervolgens af.

Er is ook onderzocht of de infrastructuur aangepast kon worden: er is gekeken naar het aanleggen van ATB-NG of TBL2 op de HSL, maar ook naar het toevoegen van ERTMS L1 op de klassieke baanvakken. Dit bleek allemaal niet tijdig haalbaar te zijn, het aanleggen van ERTMS L1 op het klassieke netwerk zou ook nog eens flink wat overlast opleveren voor reizigers.

De Traxx-locomotieven van Angel Trains was dus de enige optie die overbleef.
pi_165454696
Probleem met die dingen was dat Siemens geen oplossing had voor het al rijdend wisselen van ATB naar ETCS, omdat ATB als losse hardware was toegevoegd in plaats van via STM/ETCS module.
Dat zou betekenen dat elke rit die loc bij de wisseling stilgezet zou moeten worden, zou moeten inbellen en daarna pas verder zou kunnen rijden. Aangezien het al een lapmiddel was tot de V250 er zou zijn, zou dat tot nog meer slechte publiciteit zorgen.
Bombardier kon het wel leveren, dus is het Bombardier geworden.

Edit: en er was weer iemand sneller :( :P
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:07:27 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165454780
Dat omschakelprobleem speelde niet alleen bij de ES64U4, ook bij de ICE. Een ICE-machinist die van Brussel naar Frankfurt rijdt moest in Luik handmatig de TBL2-installatie uitzetten (voor HSL 2) en ETCS inschakelen (voor HSL 3).

Tegenwoordig hoeft dat naar mijn weten niet meer, omdat de installatie is vernieuwd.
pi_165454937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:53 schreef b2py het volgende:
Chill, DDZ ipv SLT, echt zitten een keertje :Y
Ipv "dubbelgehoekt staan" _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:20:14 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165455072
En daar is de Bombardier TALENT 3, volgens de Canadezen is het een "European EMU" die eigenlijk overal wel inzetbaar moet zijn.



Bombardier levert 'm nu ook als 200 km/u-versie, waar de voorganger beperkt was tot 160 km/u.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:32:01 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165455315
Uit het MIRT: ERTMS in OV-SAAL wordt uitgesteld omdat het programma ERTMS op de schop gaat.. Nu was 2023 waarschijnlijk een goed haalbare planning dus het zal nu op z'n minst 2025 gaan worden.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:52:47 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165455684
Ik heb ook eens op HGBTF nagevraagd hoe het zit met de Benelux, FLV-FGSP schreef daar het volgende:

quote:
In eerste instantie wel, maar inmiddels is duidelijk dat de vroegst haalbare datum voor de 'omklap' 1 september 2017 zou zijn. Dan wachten NS en NMBS liever tot de grote dienstregelingswissel van december 2017.
Ofwel, MTL heeft gelijk en Bombardier loopt ontzettend te beunen.

En het is nou niet alsof ze er maar 2 weken de tijd voor hadden. Al in het najaar van 2013 werd bekend wat de plannen met de Benelux zouden zijn, dat de ETCS in het najaar van 2016 nog altijd niet op punt staat is gewoon triest te noemen.

Het is ook niet alsof HSL 4 een nieuwe lijn is voor de Traxx-locs, in het vorige decennium zijn er volop testritten geweest met die locomotieven op lijn 4. Heel succesvol waren die niet, daarom kwam er uiteindelijk de dromedarisopstelling met 2xM6 + HLE 13 + 2xM6.

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 20-09-2016 19:00:38 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 19:02:35 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165455851
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Uit het MIRT: ERTMS in OV-SAAL wordt uitgesteld omdat het programma ERTMS op de schop gaat.. Nu was 2023 waarschijnlijk een goed haalbare planning dus het zal nu op z'n minst 2025 gaan worden.
Toevallig zometeen bij een presentatie over SAAL, bij NVBS afd. 't Gooi in Hilversum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165457333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Uit het MIRT: ERTMS in OV-SAAL wordt uitgesteld omdat het programma ERTMS op de schop gaat.. Nu was 2023 waarschijnlijk een goed haalbare planning dus het zal nu op z'n minst 2025 gaan worden.
Dat was wel te verwachten als ze sowieso al twijfelen aan indienststellingsdata omdat om ons heen niemand het doet. Verder gingen ze daarmee PHS tekorten opvullen dacht ik?
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:43:45 #145
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165458403
Op zich zijn de indienststellingsdata en de wil om die te halen nog niet zo'n probleem. De begroting van het programma ERTMS is afgekeurd en daarnaast zijn er wat andere planningstechnische problemen. Het project is ook eigenlijk veel complexer dan je zou denken: Het gaat niet om het inbouwen van het systeempje, dat is immers behoorlijk overzichtelijk, maar een combinatie van functionele eisen, veiligheidseisen, niet weten wat de consequenties daarvan zijn over en weer en vervolgens nog een sausje van dat de techneuten maar iets moeten verzinnen.

Iets leuks wat bijvoorbeeld boven water is gekomen is dat ATB-vv een hoger veiligheidsniveau geeft dan ERTMS bij een trein waarvan de ERTMS net is opgestart. ATB-vv doet het immers altijd, een trein waarvan ERTMS nog niet is opgestart weet niet waar die is, waar de rijtoestemming begint of ophoudt en weet dat niet eerder dan het eerstvolgende punt waar dat wijzigt. Voor dat punt kan ERTMS ook nog geen ingreep doen. Dat terwijl ATB-vv dat vanaf 120, 30 of 3 meter van te voren doet. De oplossing is om maar op zicht te gaan rijden tot dat punt terwijl je zonder sein helemaal niet kan zien of je daar wel voorbij mag. Dat geeft natuurlijk veiligheidsrisico's die je kan mitigeren door een flink stuk vrije ruimte achter het blokbord aan te houden. Dit om te voorkomen dat in een rijweg van een andere trein kan komen. Probleem is dan weer dat Nederlandse stations zo zijn gebouwd dat meteen na het perron de wisselstraat begint. Voordat we verder gaan moet hier dus een oplossing voor komen. Anders moeten we of ontzettende hoeveelheden spoorlengte (en dus treinlengte) of veiligheid inleveren. Dat wil natuurlijk niemand dus het zou mij niets verbazen als iemand kijkt of je binnen de specificaties van ERTMS dat beter kan oplossen. Dat alles kost veel tijd maar ook veel geheen-en-weer tussen ProRail en vervoerders. Vertraging is dus onvermijdelijk.
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:51:23 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165458618
ERTMS Level 1 gebruiken in de stationsgebieden, samen met lichtseinen? Buiten de stationsgebieden zou je dan naar L2 kunnen.

Dan heb je nog steeds het probleem dat de trein niet weet waar hij is bij het inschakelen, zoals je dat hebt bij alle puntgebaseerde treinbeveiligingssystemen. Bij het passeren van het eerste baken is dat dan wel opgelost.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 20:55:02 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165458708
Zou je niet een soort van ATB-NG oplossing kunnen verzinnen met lussen en dergelijke?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165458752
Interessant. Klinkt ook niet als iets wat niemand had kunnen zien aankomen, wat mij betreft :') Maar na weet ik hoeveel jaar blijkt dit ineens een probleem en een oplossing is niet in zicht. Okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165458847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou je niet een soort van ATB-NG oplossing kunnen verzinnen met lussen en dergelijke?
Lussen? ATB-NG is sinds de invoering ook gehandicapt en het is nooit gerepareerd, vertrekken bij een station waar geen P-sein bij vertrek staat, maar een bediend sein, daar moet altijd stapvoets gereden worden tot het baken achter het sein waar de nieuwe instructie vandaan komt. Gemiddeld één keer per week wel een ingreep tussen Zwolle en Wierden.....
Bier.
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:00:27 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165458865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou je niet een soort van ATB-NG oplossing kunnen verzinnen met lussen en dergelijke?
Zoiets bestaat al (het heet Euroloop) maar is denk ik alleen voor L1.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 21:11:01 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165459235
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoiets bestaat al (het heet Euroloop) maar is denk ik alleen voor L1.
ik las het net ja. Level 1 gebruikt idd al zoiets.
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Lussen? ATB-NG is sinds de invoering ook gehandicapt en het is nooit gerepareerd, vertrekken bij een station waar geen P-sein bij vertrek staat, maar een bediend sein, daar moet altijd stapvoets gereden worden tot het baken achter het sein waar de nieuwe instructie vandaan komt. Gemiddeld één keer per week wel een ingreep tussen Zwolle en Wierden.....
Ja. Liggen her en der, zodat je al voor het sein nieuwe instructies kunt krijgen. Zie het gootje tussen beide rails in onderstaand filmpje vanaf 9.10 minuten
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')