ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het geluid is trouwens opgenomen met mijn fotocamera met externe microfoon, die staat naast mij (op 0:41 links onderin). Wel wat mee moeten knutselen want de drone volgt de trein natuurlijk veel langer Overigens is een microfoon bij de drone zelf geen optie: dan zou je alleen maar gezoem horen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, het is de keus tussen dit geknutsel of geen geluid. En dan vind ik het zeker bij een optrekkende stoomtrein toch mooier met wat geknutsel Wat een kutwerk is dat trouwens, diep respect voor Ton Pruissen met al zijn stoomfilms....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 september 2016 00:41 schreef dennistd het volgende: Het geluid is trouwens opgenomen met mijn fotocamera met externe microfoon, die staat naast mij (op 0:41 links onderin). Wel wat mee moeten knutselen want de drone volgt de trein natuurlijk veel langer Overigens is een microfoon bij de drone zelf geen optie: dan zou je alleen maar gezoem horen
Klopt het dat je bij vertrek tijdens/na het wisseloverlopen tsjoektsjoektsjoekstjoek geloopt hebt?
Op zondag 18 september 2016 00:46 schreef dennistd het volgende: Ja, het is de keus tussen dit geknutsel of geen geluid. En dan vind ik het zeker bij een optrekkende stoomtrein toch mooier met wat geknutsel
Ik vind het een tof filmpje hoor
quote:
Wat een kutwerk is dat trouwens, diep respect voor Ton Pruissen met al zijn stoomfilms....
Een foto (of video) maken is zo gedaan, maar alle nabewerking daarna...
Klopt het dat je bij vertrek tijdens/na het wisseloverlopen tsjoektsjoektsjoekstjoek geloopt hebt?
Ja, klopt Ik moest de boel flink langer maken: ik ben zeker zo'n 600 meter meegevlogen, dus ik had veel meer geluid nodig dan ik op één punt op kon nemen. Dan ontkom je niet aan wat kopiëer- en plakwerk helaas. Misschien voor een volgende keer maar een microfoon aan een touw 50 meter onder de drone hangen of zo
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, klopt Ik moest de boel flink langer maken: ik ben zeker zo'n 600 meter meegevlogen, dus ik had veel meer geluid nodig dan ik op één punt op kon nemen. Dan ontkom je niet aan wat kopiëer- en plakwerk helaas. Misschien voor een volgende keer maar een microfoon aan een touw 50 meter onder de drone hangen of zo
Het was mij niet opgevallen hoor. Dus knap gemonteerd
Het is een screenshot van een filmpje met lage kwaliteit, de goede versie komt later nog wel
Heuj, die trein ken ik. Daar zat ik in! Op de terugweg vanavond even Amsterdam op stelten gezet Zovaak komt daar geen stoomtrein, en met de goede machinist en stoker is het wel eens een sport om je te laten horen. Er stonden 13 (!!!) personen bij de TRDL-post Amsterdam Centraal voor het raam te loeren naar onze trein Het fluitconcert was al ver voor de post begonnen, eindigde net voorbij de post, en bij het moment dat de lok een meter of 50 voor het perron was deed men nogmaals hetzelfde En na de geplande stop van 16 minuten werd er met de nodige stoom en fluitjes vertrokken van onder de kap vandaan
Op zondag 18 september 2016 00:56 schreef greavy het volgende: Heuj, die trein ken ik. Daar zat ik in! Op de terugweg vanavond even Amsterdam op stelten gezet
Na lokomlopen op de Westhaven mochten we nog even 16 minuten op de 10 halverwege onder de kap voor het dwergseintje geparkeerd staan. Trok veel bekijks Ik zal ongetwijfeld jou trein dan wel gezien hebben dus een late
Ah, dan kwamen jullie zeker ook door Gouda. Ik zat al even raar te kijken toen ik gisterenavond met het sprintertje uit Alphen ad Rijn aan kwam en die stoomtrein daar opeens stond.
Op zondag 18 september 2016 10:47 schreef MTL het volgende: Ah, dan kwamen jullie zeker ook door Gouda. Ik zat al even raar te kijken toen ik gisterenavond met het sprintertje uit Alphen ad Rijn aan kwam en die stoomtrein daar opeens stond.
Ja, klopt. Waren daar rond een uur of 11 in de avond inderdaad.
Op zondag 18 september 2016 01:12 schreef dennistd het volgende: Denken jullie trouwens aan de NVBS Railquiz op 22 oktober? Mede georganiseerd door James dit jaar als het goed is!
Het is tegenwoordig een stuk minder ver in ieder geval
Straks thuis jouw filmpje maar op de tv kijken, aan de reacties te zien is het een mobiel schermpje niet waard.
Heel vervelend voor diegene (en de omstanders & machinist) maar moet daardoor het hele station (3 perrons) plat? Een paar sporen en wat afzetschermen moet toch ook voldoende zijn lijkt me...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja dat was echt wel de verrassing van de dag, sowieso heel dat park trouwens, echt wat voor jouw. Zwemmen. wassertreddinges... Je kan er BBQen. Metro stopt er voor de deur...moet je eigenlijk wel een keer doen.
Zuipen en verder? Niks, volgens mij. Dat doen die Duitsers vaker. Ergens met een partytrein heen, stomdronken arriveren, daar nog even doorfeesten en weer terug al feestend.
Op zondag 18 september 2016 15:38 schreef greavy het volgende: Zuipen en verder? Niks, volgens mij. Dat doen die Duitsers vaker. Ergens met een partytrein heen, stomdronken arriveren, daar nog even doorfeesten en weer terug al feestend.
Op zondag 18 september 2016 18:52 schreef greavy het volgende: Thalys krijgt tijdens de revisie een aangepast en vernieuwd kleurenschema. Onder andere de deuren worden rood. [ afbeelding ]
Op zondag 18 september 2016 18:52 schreef greavy het volgende: Thalys krijgt tijdens de revisie een aangepast en vernieuwd kleurenschema. Onder andere de deuren worden rood.
SNCF heeft inderdaad al een paar NoL-stellen naar de sloper gestuurd, die ze hadden overgenomen omdat Eurostar er toch niks mee deed. Er zijn tenslotte nooit North of London-Eurostars gekomen...
Tegenwoordig rijden er in het weekend vaak GTW's tussen Almelo en Hardenberg, om zo de Lintjes wat meer onderhoud te kunnen geven. Vanwege detectie-eisen moet dat ook direct met twee gekoppelde GTW's gebeuren: de dieselversie is los niet toegelaten tussen Mariënberg en Hardenberg.
Op zondagavond zit het werk in Twente er op en mogen de stellen weer terug naar de Achterhoek. GTW's 258 'Frans Godard van Lynden van Hemmen' en 262 'Dames Jolink' zijn als trein 82586 onderweg van Almelo naar Zutphen en moeten in Hengelo kopmaken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geldrop lijkt me waarschijnlijker. Allebei Brabant trouwens, dus zoveel maakt het niet uit
Gennep ligt in Limburg
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ondertussen zie ik op Twitter voorbijkomen dat er iets is ontploft op een treinstation in New Jersey, terwijl de politie bezig was met her ontmantelen van een verdacht pakketje.
Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Op maandag 19 september 2016 11:43 schreef Peterselieman het volgende: Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen. EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
Onderweg als IC 1561 van Enkhuizen naar Amsterdam Centraal komen de ICM's 4058 en 4210 langs de molen 'Ceres' in Bovenkarspel. De molen is gebouwd in 1849 terwijl de spoorlijn er pas in 1885 kwam. De bovenleiding kwam er nog veel later: sinds 1974 kan er elektrisch naar Enkhuizen gereden worden.
Net achter de molen ligt het station Bovenkarspel Flora. Tot de sluiting in 1930 heette deze halte Broekerhaven. In 1963 werd op deze plaats de evenementenhalte Floraweg geopend, vanwege de jaarlijkse Westfriese Flora. Sinds 1977 wordt het station onder de naam Bovenkarspel Flora gedurende het hele jaar bediend.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb vandaag ruim 3 uur in de trein gezeten over redelijk lange afstanden, ik heb het treinpersoneel niet één keer gezien. Zelfs een serviceronde is al teveel gevraagd tegenwoordig?
Ik ben niet zo iemand die vindt dat hij net zo goed had kunnen zwartrijden als z'n kaartje niet wordt gecontroleerd, maar als ik na drie uur reizen niet één NS'er heb gezien in de trein ga ik wel twijfelen aan de meerwaarde van een conducteur.
Pluspunt: in Schiphol stonden er aardig wat mensen heel nadrukkelijk op de perrons reizigers naar de juiste sporen te verwijzen en motiveerden ze mensen om zich beter te spreiden.
Het wisselt gewoon heel sterk. Je kunt tien keer Deventer - Den Haag op en neer rijden en anderhalf keer iemand zien, terwijl je er op Deventer - Zutphen vrijwel niet aan ontkomt. Geen idee hoe die mensjes denken.
Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'. En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
Op dinsdag 20 september 2016 10:57 schreef MTL het volgende: Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'. En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
Ze hebben het flippersysteem van Schiphol ook geloof ik nog niet helemaal door. De IC naar Groningen was vijf minuten te laat en daardoor kwam de IC Direct eerder binnen. Dus die wisselen dan standaard van spoor, ondanks dat ze allebei op spoor 1 staan aangekondigd. Ik loop dus rustig richting spoor 2, word ik weer aangesproken: 'Intercity Groningen, meneer?'. Dus ik zeg 'ja, klopt'. Krijg ik de terechtwijzing dat ik op spoor 1 moet zijn. Dus ik zeg: 'Nu nog wel, ja, maar hij komt zo op spoor 2 binnen'. Nou, dat kon natuurlijk niet. Ik ben toch naar spoor 2 gelopen (foei), waar vervolgens een paar minuten later keurig de IC naar Groningen binnen komt. Ik geloof niet dat ik mij daar heel erg geliefd heb gemaakt. Als blikken konden doden...
Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen