Racisme is heel vaak heel subtiel.quote:
De enige reden dat enkel een kleine groep dat kan zeggen, is omdat de meeste mensen er de ogen voor sluiten. Als je enigszins moeite doet, kun jij ook subtiel racisme herkennen.quote:En jouw uitleg sluit eigenlijk (ongetwijfeld onbedoeld) voor 100% aan op wat ik al zeg. Er wordt gedaan alsof racisme een moeilijk zichtbaar iets is waarvan enkel een kleine groep kan zeggen dat het er is.
Racisme kan wel degelijk subtiel zijn.quote:Maar dat is het niet: zoals ik al zei is racisme niet subtiel maar juist keihard. Als iemand jou racistisch benaderd dan doet ie dat niet door jouw muziek over te nemen.
Racisme heeft meer gevolgen dan alleen je beledigd voelen.quote:En je kunt niet onder het mom van "racisme" proberen de wereld te reinigen van alles dat je niet zint: niemand heeft dat recht. "je beledigd voelen" is nog geen racisme. Sterker nog: "je beledigd voelen" zou (los van het racisme-vraagstuk) sowieso niets moeten betekenen, want dat is een kraantje dat je naar eigen wil kunt opendraaien.
Er was geen discussie, er was ophef omdat die koekenbakkers gezwicht zouden zijn voor die nare negers.quote:Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik herinner me toch echt een discussie. Heel veel discussie zelfs. Ondanks dat het inderdaad een marketingstunt was (wat bij mij wel bekend was).
Beetje racistisch om alle racisten over dezelfde kam te scheren.quote:Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gedrag hier is in vele topics wel kenmerkend voor racisten
Tegenwoordig ben je al een racist zodra je iets vervelends over de islam, Marokkanen of vluchtelingen zegt. Aangezien het woord dusdanig te pas en te onpas gebruikt wordt voel ik me daar niet op aangesproken nee.quote:Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gedrag hier is in vele topics wel kenmerkend voor racisten maar als je zelf van mening bent dat het allemaal wel meevalt is dat ook prima natuurlijk.
Ja, net zoals bijvoorbeeld jaren terug rondom de negerzoenen.quote:Op zondag 18 september 2016 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
Gaan we nou verontwaardigd zitten doen om een niet-bestaand probleem?
Degenen die het woord 'racist' het meest fanatiek misbruiken, zijn mensen zoals jij. Eerst beweren dat anderen van alles en nog wat racistisch vinden, en dan klagen dat het woord zijn betekenis verliest.quote:Op zondag 18 september 2016 12:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Tegenwoordig ben je al een racist zodra je iets vervelends over de islam, Marokkanen of vluchtelingen zegt. Aangezien het woord dusdanig te pas en te onpas gebruikt wordt voel ik me daar niet op aangesproken nee.
Nou, dan gaat het blijkbaar erg goed met de wereld. Goed nieuws.quote:Op zondag 18 september 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, net zoals bijvoorbeeld jaren terug rondom de negerzoenen.
Prima hoor. Maar wellicht is het een tip om dan wat meer na te denken over wat je schrijft want dat komt in die zin dan wel wat bijzonder over...quote:Op zondag 18 september 2016 12:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Tegenwoordig ben je al een racist zodra je iets vervelends over de islam, Marokkanen of vluchtelingen zegt. Aangezien het woord dusdanig te pas en te onpas gebruikt wordt voel ik me daar niet op aangesproken nee.
Het is tegenwoordig erg populair om alle schuld op anderen af te schuiven. Word ik racist genoemd? Dat is de schuld van anderen!quote:Op zondag 18 september 2016 12:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar wellicht is het een tip om dan wat meer na te denken over wat je schrijft want dat komt in die zin dan wel wat bijzonder over...
Correct.quote:Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig erg populair om alle schuld op anderen af te schuiven. Word ik racist genoemd? Dat is de schuld van anderen!
Zie ook: de hedendaagse populariteit van bepaalde politieke partijen.
Ik heb negers niet echt hoog zitten inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Voor een aantal heb ik zelfs heel veel respect.quote:Op zondag 18 september 2016 09:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vlucht je nu weg voor de verdediging van een onfris standpunt ?
Welke status moeten zwarte mensen accepteren? Dat ze minderwaardig zijn?
Zwartepietprotest was onvermijdelijk, met de opkomst van het internet en de dominantie van de Angelsaksische cultuur, waarin "blackface" het toppunt van racisme is.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu is het een randverschijnsel, zoals Sinterklaasprotest dat 20 jaar geleden was. Als je niet uitkijkt wordt het mainstream.
https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window
Interessant leesvoer als je wil weten hoe aanvankelijk als ondenkbaar of radicaal beschouwde ideeën door een belangengroep tot mainstream of zelfs beleid gemaakt kunnen worden.
pciesquote:Op zaterdag 17 september 2016 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja, dit. Is gewoon onzin. Negeren. Niet waard om je druk over te maken.
Hoe bedoel je ? Een aantal verdienen je respect, maar je kijkt wel neer op de meerderheid ?quote:Op zondag 18 september 2016 12:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb negers niet echt hoog zitten inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Voor een aantal heb ik zelfs heel veel respect.
Ja, als ras hebben ze niet veel bereikt.quote:Op zondag 18 september 2016 15:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Een aantal verdienen je respect, maar je kijkt wel neer op de meerderheid ?
Welke status moeten ze accepteren dan ?
Wow.quote:Op zondag 18 september 2016 16:22 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, als ras hebben ze niet veel bereikt.
Terwijl ze daar natuurlijk alle kans voor hebben gekregen..quote:Op zondag 18 september 2016 16:22 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, als ras hebben ze niet veel bereikt.
Ben benieuwd waar dit zal eindigen, als Hillary straks universiteitsonderwijs "gratis" gaat maken.quote:Op zondag 18 september 2016 14:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zwartepietprotest was onvermijdelijk, met de opkomst van het internet en de dominantie van de Angelsaksische cultuur, waarin "blackface" het toppunt van racisme is.
"Cultural appropriation", safe places, trigger warnings zijn typisch Amerikaanse verschijnselen, een gevolg van het doorgedraaide anti-discriminatie beleid dat universiteiten hebben ingevoerd, wat op z'n beurt het gevolg is van anti-discriminatie wetgeving die de verantwoordelijkheid bij de universiteitsadministratie legt.
Men verplicht universiteiten om klachten over discriminatie te onderzoeken en behandelen, waardoor faculteiten zowel rechter als betrokken partij zijn, en een taak moeten uitvoeren waarvoor ze niet zijn opgeleid (het interpreteren van de wet). Ze moeten oordelen, maar in tegenstelling tot een echte rechter riskeren ze aanklacht en veroordeling (en verlies van subsidies) wegens discriminatie als ze de verkeerde beslissing nemen. En negatieve publiciteit kan hen reeds tientallen miljoenen in bijdragen van alumni kosten.
In zo'n situatie is het vrij logisch dat campussen een speeltuin voor SJW's worden.
Een ander vb van onbedoelde gevolgen van anti-discriminatie wetgeving: Regels die bedoeld waren om vrouwen gelijke sportfaciliteiten te garanderen hebben geleid tot een reductie in universitaire sportteams, want het is makkelijker en goedkoper om mannelijke sportteams op te doeken dan vrouwelijke tegenhangers op poten te zetten (zeker voor worstelen, boksen etc..).
Ja, mooier kan ik het niet maken.quote:
Tsja, lullig, maar ik kan er niks aan doen dat hun eigen leiders ze als slaven gebruikten, vervolgens doorverkochten aan zowat alle grote beschavingen van de wereld en verder niet mee zijn gekomen in de moderne wereld. Ik heb nog een beetje hoop voor landen als Zuid-Afrika of Nigeria, maar de rest is echt nog steeds kansloos.quote:Op zondag 18 september 2016 16:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Terwijl ze daar natuurlijk alle kans voor hebben gekregen..
Dit in tegenstelling tot Jan met de Pet in de Straat. Die weet precies hoe het zit met racisme, want hij heeft al jaren een buurman met een bruine hond.quote:Op zondag 18 september 2016 14:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zwartepietprotest was onvermijdelijk, met de opkomst van het internet en de dominantie van de Angelsaksische cultuur, waarin "blackface" het toppunt van racisme is.
"Cultural appropriation", safe places, trigger warnings zijn typisch Amerikaanse verschijnselen, een gevolg van het doorgedraaide anti-discriminatie beleid dat universiteiten hebben ingevoerd, wat op z'n beurt het gevolg is van anti-discriminatie wetgeving die de verantwoordelijkheid bij de universiteitsadministratie legt.
Men verplicht universiteiten om klachten over discriminatie te onderzoeken en behandelen, waardoor faculteiten zowel rechter als betrokken partij zijn, en een taak moeten uitvoeren waarvoor ze niet zijn opgeleid (het interpreteren van de wet). Ze moeten oordelen, maar in tegenstelling tot een echte rechter riskeren ze aanklacht en veroordeling (en verlies van subsidies) wegens discriminatie als ze de verkeerde beslissing nemen. En negatieve publiciteit kan hen reeds tientallen miljoenen in bijdragen van alumni kosten.
In zo'n situatie is het vrij logisch dat campussen een speeltuin voor SJW's worden.
Een ander vb van onbedoelde gevolgen van anti-discriminatie wetgeving: Regels die bedoeld waren om vrouwen gelijke sportfaciliteiten te garanderen hebben geleid tot een reductie in universitaire sportteams, want het is makkelijker en goedkoper om mannelijke sportteams op te doeken dan vrouwelijke tegenhangers op poten te zetten (zeker voor worstelen, boksen etc..).
Andersom. Elk wissewasje wordt tegenwoordig racisme of discriminatie genoemd.quote:Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig erg populair om alle schuld op anderen af te schuiven. Word ik racist genoemd? Dat is de schuld van anderen!
Zie ook: de hedendaagse populariteit van bepaalde politieke partijen.
Dat is makkelijk gezegd als je zelf vrijwel geen last hebt van racisme.quote:Op zondag 18 september 2016 18:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Andersom. Elk wissewasje wordt tegenwoordig racisme of discriminatie genoemd.
White privileges, micro agressie... Fucking hell.de aanstellerij.
Janken, piepen, zeiken, zelfmedelijden en zieligheid. Ga godverdomme gewoon naar school, zoek werk of begon een bedrijf en maak er wat van. Want godverdetyfus wat een ding betreft zijn al die racismepiepers zeer goed geïntegreerd in Nederland. Zeiken kunnen ze als de beste.
Wtf?quote:Op zondag 18 september 2016 12:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb negers niet echt hoog zitten inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Voor een aantal heb ik zelfs heel veel respect.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |