abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2016 @ 12:19:34 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165400458
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Racisme is niet subtiel.
Racisme is heel vaak heel subtiel.
quote:
En jouw uitleg sluit eigenlijk (ongetwijfeld onbedoeld) voor 100% aan op wat ik al zeg. Er wordt gedaan alsof racisme een moeilijk zichtbaar iets is waarvan enkel een kleine groep kan zeggen dat het er is.
De enige reden dat enkel een kleine groep dat kan zeggen, is omdat de meeste mensen er de ogen voor sluiten. Als je enigszins moeite doet, kun jij ook subtiel racisme herkennen.
quote:
Maar dat is het niet: zoals ik al zei is racisme niet subtiel maar juist keihard. Als iemand jou racistisch benaderd dan doet ie dat niet door jouw muziek over te nemen.
Racisme kan wel degelijk subtiel zijn.
quote:
En je kunt niet onder het mom van "racisme" proberen de wereld te reinigen van alles dat je niet zint: niemand heeft dat recht. "je beledigd voelen" is nog geen racisme. Sterker nog: "je beledigd voelen" zou (los van het racisme-vraagstuk) sowieso niets moeten betekenen, want dat is een kraantje dat je naar eigen wil kunt opendraaien.
Racisme heeft meer gevolgen dan alleen je beledigd voelen.
pi_165400579
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik herinner me toch echt een discussie. Heel veel discussie zelfs. Ondanks dat het inderdaad een marketingstunt was (wat bij mij wel bekend was).
Er was geen discussie, er was ophef omdat die koekenbakkers gezwicht zouden zijn voor die nare negers.
pi_165400630
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je gedrag hier is in vele topics wel kenmerkend voor racisten
Beetje racistisch om alle racisten over dezelfde kam te scheren.
Conscience do cost.
pi_165400658
Gaan we nou verontwaardigd zitten doen om een niet-bestaand probleem?
pi_165400671
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je gedrag hier is in vele topics wel kenmerkend voor racisten maar als je zelf van mening bent dat het allemaal wel meevalt is dat ook prima natuurlijk :).
Tegenwoordig ben je al een racist zodra je iets vervelends over de islam, Marokkanen of vluchtelingen zegt. Aangezien het woord dusdanig te pas en te onpas gebruikt wordt voel ik me daar niet op aangesproken nee.
pi_165400717
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
Gaan we nou verontwaardigd zitten doen om een niet-bestaand probleem?
Ja, net zoals bijvoorbeeld jaren terug rondom de negerzoenen.
  zondag 18 september 2016 @ 12:33:12 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165400737
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben je al een racist zodra je iets vervelends over de islam, Marokkanen of vluchtelingen zegt. Aangezien het woord dusdanig te pas en te onpas gebruikt wordt voel ik me daar niet op aangesproken nee.
Degenen die het woord 'racist' het meest fanatiek misbruiken, zijn mensen zoals jij. Eerst beweren dat anderen van alles en nog wat racistisch vinden, en dan klagen dat het woord zijn betekenis verliest.
pi_165400738
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, net zoals bijvoorbeeld jaren terug rondom de negerzoenen.
Nou, dan gaat het blijkbaar erg goed met de wereld. Goed nieuws.
pi_165400739
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Prima hoor. Maar wellicht is het een tip om dan wat meer na te denken over wat je schrijft want dat komt in die zin dan wel wat bijzonder over...
  zondag 18 september 2016 @ 12:36:36 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165400804
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2016 12:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Prima hoor. Maar wellicht is het een tip om dan wat meer na te denken over wat je schrijft want dat komt in die zin dan wel wat bijzonder over...
Het is tegenwoordig erg populair om alle schuld op anderen af te schuiven. Word ik racist genoemd? Dat is de schuld van anderen!

Zie ook: de hedendaagse populariteit van bepaalde politieke partijen.
pi_165400819
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig erg populair om alle schuld op anderen af te schuiven. Word ik racist genoemd? Dat is de schuld van anderen!

Correct.
pi_165401141
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vlucht je nu weg voor de verdediging van een onfris standpunt ?
Welke status moeten zwarte mensen accepteren? Dat ze minderwaardig zijn?
Ik heb negers niet echt hoog zitten inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Voor een aantal heb ik zelfs heel veel respect.
  zondag 18 september 2016 @ 14:43:38 #113
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165403504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu is het een randverschijnsel, zoals Sinterklaasprotest dat 20 jaar geleden was. Als je niet uitkijkt wordt het mainstream.
https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window
Interessant leesvoer als je wil weten hoe aanvankelijk als ondenkbaar of radicaal beschouwde ideeën door een belangengroep tot mainstream of zelfs beleid gemaakt kunnen worden.
Zwartepietprotest was onvermijdelijk, met de opkomst van het internet en de dominantie van de Angelsaksische cultuur, waarin "blackface" het toppunt van racisme is.

"Cultural appropriation", safe places, trigger warnings zijn typisch Amerikaanse verschijnselen, een gevolg van het doorgedraaide anti-discriminatie beleid dat universiteiten hebben ingevoerd, wat op z'n beurt het gevolg is van anti-discriminatie wetgeving die de verantwoordelijkheid bij de universiteitsadministratie legt.
Men verplicht universiteiten om klachten over discriminatie te onderzoeken en behandelen, waardoor faculteiten zowel rechter als betrokken partij zijn, en een taak moeten uitvoeren waarvoor ze niet zijn opgeleid (het interpreteren van de wet). Ze moeten oordelen, maar in tegenstelling tot een echte rechter riskeren ze aanklacht en veroordeling (en verlies van subsidies) wegens discriminatie als ze de verkeerde beslissing nemen. En negatieve publiciteit kan hen reeds tientallen miljoenen in bijdragen van alumni kosten.

In zo'n situatie is het vrij logisch dat campussen een speeltuin voor SJW's worden.

Een ander vb van onbedoelde gevolgen van anti-discriminatie wetgeving: Regels die bedoeld waren om vrouwen gelijke sportfaciliteiten te garanderen hebben geleid tot een reductie in universitaire sportteams, want het is makkelijker en goedkoper om mannelijke sportteams op te doeken dan vrouwelijke tegenhangers op poten te zetten (zeker voor worstelen, boksen etc..).
are we infinite or am I alone
  zondag 18 september 2016 @ 15:09:12 #114
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165404311
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja, dit. Is gewoon onzin. Negeren. Niet waard om je druk over te maken.
pcies
Niet voor niks een Engelse naam
pi_165405521
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:55 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb negers niet echt hoog zitten inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn. Voor een aantal heb ik zelfs heel veel respect.
Hoe bedoel je ? Een aantal verdienen je respect, maar je kijkt wel neer op de meerderheid ?
Welke status moeten ze accepteren dan ?
pi_165406737
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? Een aantal verdienen je respect, maar je kijkt wel neer op de meerderheid ?
Welke status moeten ze accepteren dan ?
Ja, als ras hebben ze niet veel bereikt.
pi_165406903
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:22 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wow.
wooblabalurg
pi_165407095
quote:

[..]

Terwijl ze daar natuurlijk alle kans voor hebben gekregen..
pi_165407209
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zwartepietprotest was onvermijdelijk, met de opkomst van het internet en de dominantie van de Angelsaksische cultuur, waarin "blackface" het toppunt van racisme is.

"Cultural appropriation", safe places, trigger warnings zijn typisch Amerikaanse verschijnselen, een gevolg van het doorgedraaide anti-discriminatie beleid dat universiteiten hebben ingevoerd, wat op z'n beurt het gevolg is van anti-discriminatie wetgeving die de verantwoordelijkheid bij de universiteitsadministratie legt.
Men verplicht universiteiten om klachten over discriminatie te onderzoeken en behandelen, waardoor faculteiten zowel rechter als betrokken partij zijn, en een taak moeten uitvoeren waarvoor ze niet zijn opgeleid (het interpreteren van de wet). Ze moeten oordelen, maar in tegenstelling tot een echte rechter riskeren ze aanklacht en veroordeling (en verlies van subsidies) wegens discriminatie als ze de verkeerde beslissing nemen. En negatieve publiciteit kan hen reeds tientallen miljoenen in bijdragen van alumni kosten.

In zo'n situatie is het vrij logisch dat campussen een speeltuin voor SJW's worden.

Een ander vb van onbedoelde gevolgen van anti-discriminatie wetgeving: Regels die bedoeld waren om vrouwen gelijke sportfaciliteiten te garanderen hebben geleid tot een reductie in universitaire sportteams, want het is makkelijker en goedkoper om mannelijke sportteams op te doeken dan vrouwelijke tegenhangers op poten te zetten (zeker voor worstelen, boksen etc..).
Ben benieuwd waar dit zal eindigen, als Hillary straks universiteitsonderwijs "gratis" gaat maken.

Kwaliteitspost, BTW.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165407630
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wow.
Ja, mooier kan ik het niet maken.

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Terwijl ze daar natuurlijk alle kans voor hebben gekregen..
Tsja, lullig, maar ik kan er niks aan doen dat hun eigen leiders ze als slaven gebruikten, vervolgens doorverkochten aan zowat alle grote beschavingen van de wereld en verder niet mee zijn gekomen in de moderne wereld. Ik heb nog een beetje hoop voor landen als Zuid-Afrika of Nigeria, maar de rest is echt nog steeds kansloos.

Moet wel zeggen dat ze meer in harmonie met de natuur leefden dan wij en daardoor dus niet meegingen met de rest van de wereld, maar ook dat is niet meer aan de orde nu.
  zondag 18 september 2016 @ 17:51:58 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165409183
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dit in tegenstelling tot Jan met de Pet in de Straat. Die weet precies hoe het zit met racisme, want hij heeft al jaren een buurman met een bruine hond.
pi_165410256
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Andersom. Elk wissewasje wordt tegenwoordig racisme of discriminatie genoemd.

White privileges, micro agressie... Fucking hell.de aanstellerij.

Janken, piepen, zeiken, zelfmedelijden en zieligheid. Ga godverdomme gewoon naar school, zoek werk of begon een bedrijf en maak er wat van. Want godverdetyfus wat een ding betreft zijn al die racismepiepers zeer goed geïntegreerd in Nederland. Zeiken kunnen ze als de beste.
Whatever...
  zondag 18 september 2016 @ 18:31:43 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165410295
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 18:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Andersom. Elk wissewasje wordt tegenwoordig racisme of discriminatie genoemd.

White privileges, micro agressie... Fucking hell.de aanstellerij.

Janken, piepen, zeiken, zelfmedelijden en zieligheid. Ga godverdomme gewoon naar school, zoek werk of begon een bedrijf en maak er wat van. Want godverdetyfus wat een ding betreft zijn al die racismepiepers zeer goed geïntegreerd in Nederland. Zeiken kunnen ze als de beste.
Dat is makkelijk gezegd als je zelf vrijwel geen last hebt van racisme.
pi_165410318
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:55 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wtf?
Whatever...
pi_165410400
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 18:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wtf?
genoeg getroll nu. Ik hou het hierbij.
pi_165410413
Ik kijk gewoon neer op iedereen om racisme te vermijden.
Conscience do cost.
pi_165410443
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:35 schreef ems. het volgende:
Ik kijk gewoon neer op iedereen om racisme te vermijden.
Qft. Ik haat iedereen, ongeacht kleur, geslacht of wat dan ook ;)
Whatever...
pi_165410501

[ Bericht 100% gewijzigd door Bluesdude op 18-09-2016 18:38:38 ]
pi_165410558
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 18:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Qft. Ik haat iedereen, ongeacht kleur, geslacht of wat dan ook ;)
waauuwwww prachtige poltiekcorrecte smoes _O_
pi_165410671
quote:

[..]

Er is maar één ras... En die heet mens.
Of je kunt toch een rassenindeling maken en dan erkennen dat al die rassen voortkomen uit hetzelfde zwarte ras te Afrika.
Het blanke ras bijv zou veel bereikt hebben met wetenschap ... Ja toch..
Al die moordwapens die men uitvond... Van gaskamer tot atoombommen
Al die doden in de vorige eeuw met hun wapens.
Is dat reden genoeg om het hele blanke ras te verdoemen tot minderwaardig ?
pi_165410733
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nuh. Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van of je de eerdergenoemde zaken afkeurt.
Conscience do cost.
pi_165410859
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Nuh. Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van of je de eerdergenoemde zaken afkeurt.
Tjaaa er zijn gewetenloze mensen die de vele doden in de vorige eeuw niet afkeuren.
Als die voornamelijk blank zijn op Fok , zijn die dan het levend bewijs van de minderwaardigheid van het blanke ras ?
pi_165410873
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is maar één ras... En die heet mens.
Of je kunt toch een rassenindeling maken en dan erkennen dat al die rassen voortkomen uit hetzelfde zwarte ras te Afrika.
Het blanke ras bijv zou veel bereikt hebben met wetenschap ... Ja toch..
Al die moordwapens die men uitvond... Van gaskamer tot atoombommen
Al die doden in de vorige eeuw met hun wapens.
Ja, we zijn allemaal 1 soort, maar door evolutie verschillende rassen ontstaan. Aniways.

Ja, vreselijk allemaal. De mens is een verdorven schepsel, en ik denk ook niet dat we snel van die slechte eigenschappen afkomen.
pi_165410905
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

genoeg getroll nu. Ik hou het hierbij.
ah je drukt je snor.. je weigert uit de leggen wat die status van zwarte mensen is wat ze moeten accepteren van jou.
Wat versta je onder "status" ? Dat jij hoger staat? dat alle niet-zwarte mensen van een hogere status zijn ?
pi_165410923
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als die voornamelijk blank zijn op Fok , zijn die dan het levend bewijs van de minderwaardigheid van het blanke ras ?
Minderwaardigheid is sowieso een subjectieve constructie dus of dat zo is verschilt per persoon. Maar dat blanken en negers minderwaardig zijn staat verder natuurlijk als een paal boven water.
Conscience do cost.
pi_165410934
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, we zijn allemaal 1 soort, maar door evolutie verschillende rassen ontstaan. Aniways.

Ja, vreselijk allemaal. De mens is een verdorven schepsel, en ik denk ook niet dat we snel van die slechte eigenschappen afkomen.
Ik relativeer even jouw visie van dat andere rassen meer bereikt hebben.
pi_165410978
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef ems. het volgende:
. Maar dat blanken en negers minderwaardig zijn staat verder natuurlijk als een paal boven water.
Dus niet-blanken en niet-zwarten zijn hoogstaander ?
hee dat ben ik dus... *O*
pi_165411059
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik relativeer even jouw visie van dat andere rassen meer bereikt hebben.
Dat hebben ze ook.
pi_165411156
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ah je drukt je snor.. je weigert uit de leggen wat die status van zwarte mensen is wat ze moeten accepteren van jou.
Wat versta je onder "status" ? Dat jij hoger staat? dat alle niet-zwarte mensen van een hogere status zijn ?
Ja, als we het over beschaving en ontwikkeling hebben staan zij inderdaad onderaan de lijst. Misschien dat ik nog van gedachte kan veranderen als Afrikaanse landen net zulke grote stappen gaan maken als de de rest van de wereld. Armzalig triest zootje daar.
pi_165413149
Ze zijn alleen nog vergeten het ontkennen van racisme te definiëren als een vorm van racisme.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het nog altijd mogelijk is dat een beschuldiging van racisme ongegrond is.
pi_165415083
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is ook makkelijk om jezelf te verschuilen achter racisme terwijl je eigen gedrag ervoor zorgt dat je anders behandeld wordt en het NIETS met je kleur of afkomst te maken heeft.

Ik ontken niet dat er racisme en discriminatie is. En ook niet dat sommige mensen daar last van hebben. Ik wil wel aangeven dat er juist onder groepen die zichzelf zo snel gediscrimineerd voelen, vaak zelf ontzettend veel racistische, seksistische en discriminerende vooroordelen richting anderen zijn. Meestal niet op het gebied van kleur (nee, dat snap je wel, als jouw huidskleur tot de minderheid behoort), maar gaan we het hebben over homosexualiteit, vrouwenrechten, religie/atheisme, dan ineens geldt het niet meer.

Verwijt een ander geen splinter in het oog, zolang je je niet bewust bent van e balk in het jouwe.
Whatever...
  zondag 18 september 2016 @ 21:21:28 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165415164
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is ook makkelijk om jezelf te verschuilen achter racisme terwijl je eigen gedrag ervoor zorgt dat je anders behandeld wordt en het NIETS met je kleur of afkomst te maken heeft.

Ik ontken niet dat er racisme en discriminatie is. En ook niet dat sommige mensen daar last van hebben. Ik wil wel aangeven dat er juist onder groepen die zichzelf zo snel gediscrimineerd voelen, vaak zelf ontzettend veel racistische, seksistische en discriminerende vooroordelen richting anderen zijn. Meestal niet op het gebied van kleur (nee, dat snap je wel, als jouw huidskleur tot de minderheid behoort), maar gaan we het hebben over homosexualiteit, vrouwenrechten, religie/atheisme, dan ineens geldt het niet meer.

Verwijt een ander geen splinter in het oog, zolang je je niet bewust bent van e balk in het jouwe.
Neemt niet weg dat ze nog steeds regelmatig terecht klagen over racisme.
pi_165415450
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ze nog steeds regelmatig terecht klagen over racisme.
Het probleem is nu, dat de aanstellerij de echte klachten overstemt. Straks betekent racisme niet zo veel meer. Vroeger stelde dat nog iets vvore, inmiddels is de inflatie toegeslagen en staat het al bijna synoniem aan aanstellerij. Dat is een serieus probleem, vooral voor degenen die gediscrimineerd worden.

Al die extremistische belangenclubjes werken dit in de hand. Ze zijn ziende blind. Net als een flink aantal apologeten op dit forum.
Whatever...
  zondag 18 september 2016 @ 21:45:18 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165416022
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het probleem is nu, dat de aanstellerij de echte klachten overstemt. Straks betekent racisme niet zo veel meer. Vroeger stelde dat nog iets vvore, inmiddels is de inflatie toegeslagen en staat het al bijna synoniem aan aanstellerij. Dat is een serieus probleem, vooral voor degenen die gediscrimineerd worden.

Al die extremistische belangenclubjes werken dit in de hand. Ze zijn ziende blind. Net als een flink aantal apologeten op dit forum.
Dat valt reuze mee. Het zijn vooral de tegenstanders die overal maar het stempel racisme opplakken, al dan niet gebaseerd op uitspraken van extremisten aan de andere kant. Nogal wiedes dat de term devalueert, maar dat is vooral hun eigen schuld. Als zij stoppen met die extremisten als serieuze debatpartners te zien, blijkt het vast reuze mee te vallen.

Maar het is natuurlijk stukken makkelijker om te doen of de extremisten de mainstream vormen. Op die manier hoef je niet zo hard na te denken om je tegenstanders te weerleggen en kun je meteen alle kritiek negeren, ook als die wel goed is.
pi_165416594
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Het zijn vooral de tegenstanders die overal maar het stempel racisme opplakken, al dan niet gebaseerd op uitspraken van extremisten aan de andere kant. Nogal wiedes dat de term devalueert, maar dat is vooral hun eigen schuld. Als zij stoppen met die extremisten als serieuze debatpartners te zien, blijkt het vast reuze mee te vallen.

Maar het is natuurlijk stukken makkelijker om te doen of de extremisten de mainstream vormen. Op die manier hoef je niet zo hard na te denken om je tegenstanders te weerleggen en kun je meteen alle kritiek negeren, ook als die wel goed is.
Het wordt dan ook een probleem als dat kleine groepje extremisten waar jij het over hebt regels erdoor weten te krijgen waar de grote groep die niet extremistisch is mee moet leven.
(Geen sushi op de lunchkaart omdat dat valt onder cultural appropriation... ;'( )
compact en kleverig.
  zondag 18 september 2016 @ 22:28:00 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165417630
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het wordt dan ook een probleem als dat kleine groepje extremisten waar jij het over hebt regels erdoor weten te krijgen waar de grote groep die niet extremistisch is mee moet leven.
(Geen sushi op de lunchkaart omdat dat valt onder cultural appropriation... ;'( )
Zoals welke regels?
  zondag 18 september 2016 @ 22:31:28 #147
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165417760
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven en overal racisme of discriminatie zien. Appropriation overkomt elke cultuur en subcultuur. Punk, grunge, rastafari, boeddhisme, hindoeïsme.. Kijk hoeveel we uit Aziatische culturen hebben overgenomen, van papieren lampekappen tot halskettingen met yin-yang symbolen. Mensen laten zelfs woorden als "hoop", "liefde", "vrede" en "respect" tatoeëren, in Chinees schrift. Disney die Europese sprookjes "veramerikaniseert"...

Het zijn net degenen met de meeste kansen, de elite die naar Ivy league universiteiten gaan, die het meest klagen over micro-aggressions, die safe spaces eisen, en trigger warnings in lesboeken. Als iemand trigger warnings bij het lesmateriaal nodig heeft, wat hoopt ie dan later met dat diploma te doen? Gaat ie dat bij potentiële werkgevers ook als voorwaarde stellen?

Het lijkt me ook eerder contraproduktief, sterkt de tegenstanders in hun overtuiging en doet gematigde medestanders afhaken. Het maakt het makkelijker om ook gegronde klachten over discriminatie of racisme te negeren, en men creëert precedenten die tegen hen gebruikt kunnen worden. Zo kregen studenten die een sit-in hielden te horen dat het personeel zich door hun aanwezigheid bedreigd voelde (of kon voelen), en ze dus inbreuk pleegden op het recht op "safe spaces". Ze hebben hun protest beëindigd...

En dan heb ik het nog niet over de excessen die regelmatig de pers halen. Mensen het recht op spreken ontnemen (zoals bij persconferentie van Bernie Sanders), roepen en tieren tegen professoren ("You should not sleep at night!"), mensen bespuwen, uitschelden, het ontslag eisen van een academicus wegens een opiniestuk van z'n echtgenote, een publieke ruimte (grasveld) op de campus bezetten en dan een student-verslaggever met fysiek geweld willen verwijderen omdat hij hun "safe space" niet respecteert ("Who wants to help me get this reporter out of here? I need some muscle over here")...
are we infinite or am I alone
  zondag 18 september 2016 @ 22:35:57 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165417899
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven en overal racisme of discriminatie zien. Appropriation overkomt elke cultuur en subcultuur. Punk, grunge, rastafari, boeddhisme, hindoeïsme.. Kijk hoeveel we uit Aziatische culturen hebben overgenomen, van papieren lampekappen tot halskettingen met yin-yang symbolen. Mensen laten zelfs woorden als "hoop", "liefde", "vrede" en "respect" tatoeëren, in Chinees schrift. Disney die Europese sprookjes "veramerikaniseert"...

Het zijn net degenen met de meeste kansen, de elite die naar Ivy league universiteiten gaan, die het meest klagen over micro-aggressions, die safe spaces eisen, en trigger warnings in lesboeken. Als iemand trigger warnings bij het lesmateriaal nodig heeft, wat hoopt ie dan later met dat diploma te doen? Gaat ie dat bij potentiële werkgevers ook als voorwaarde stellen?

Het lijkt me ook eerder contraproduktief, sterkt de tegenstanders in hun overtuiging en doet gematigde voorstanders afhaken. Het maakt het makkelijker om ook gegronde klachten over discriminatie of racisme te negeren, en men creëert precedenten die tegen hen gebruikt kunnen worden. Zo kregen studenten die een sit-in hielden te horen dat het personeel zich door hun aanwezigheid bedreigd voelde (of kon voelen), en ze dus inbreuk pleegden op het recht op "safe spaces". Ze hebben hun protest beëindigd...

En dan heb ik het nog niet over de excessen die regelmatig de pers halen. Mensen het recht op spreken ontnemen (zoals bij persconferentie van Bernie Sanders), roepen en tieren tegen professoren ("You should not sleep at night!"), mensen bespuwen, uitschelden, het ontslag eisen van een academicus wegens een opiniestuk van z'n echtgenote, een publieke ruimte (grasveld) op de campus bezetten en dan een student-verslaggever met fysiek geweld willen verwijderen omdat hij hun "safe space" niet respecteert ("Who wants to help me get this reporter out of here? I need some muscle over here")...
Kijk, dat bedoel ik dus. Jij hoeft niet te kijken of ze misschien een punt hebben, want je kunt een paar puntjes aanwijzen waar andere studenten stomme dingen deden. Dat is wel een stuk makkelijker dan serieus met hen praten, hé.
  maandag 19 september 2016 @ 08:18:02 #149
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_165421732
Ik eet met regelmaat chinees, ben ik nu een racist?

Gelukkig vind werkelijk niemand (behalve de 'beledigde' mensen) dat dit racisme is. Ik zou niet een goede reden kunnen bedenken waarom je geen dingen van elkaar over zou mogen nemen. Het is ook niet dat het ergens niet toegestaan is, sommige beroepszeurders zeuren alleen graag.
Laffe huichelaar
  maandag 19 september 2016 @ 08:19:33 #150
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_165421744
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik dus. Jij hoeft niet te kijken of ze misschien een punt hebben, want je kunt een paar puntjes aanwijzen waar andere studenten stomme dingen deden. Dat is wel een stuk makkelijker dan serieus met hen praten, hé.
Vind jij dan dat ze een punt hebben als ze gaan mopperen dat op een modeshow een blanke rasta's heeft? Om maar een voorbeeld te noemen uit de OP
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')