Zal marginaal zijn. Dit soort tactieken zijn relatief nieuw maar gelukkig tot nu toe beperkt tot wat linkse universiteiten in de VS.quote:Op woensdag 21 september 2016 05:45 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Is het ook onzin dat mensen elkaar sneller beschuldigen van racisme?
Oké dus volgens jou is het onzin dat mensen racistischer worden, en het is een kleine groep mensen die te snel beschuldigen van racisme.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal marginaal zijn. Dit soort tactieken zijn relatief nieuw maar gelukkig tot nu toe beperkt tot wat linkse universiteiten in de VS.
Je kunt alle wereld problemen terugleiden naar het menselijk ego (&isme)quote:Op woensdag 21 september 2016 05:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
En het boeit steeds minder mensen dat die kloof groter en groter word. Ik ben racist want ben van mening dat het ene volk gewoon dommer, lelijker, egocentrischer en luier is dan het andere en dat dit in de aard van het beestje zit, maar onderhand stel je als racist niets meer voor want iedereen is het.
Niemand die rekening houd met de gevoelens van racisten.
En die kloof, laat maar groter worden, vroeger of later gaat het toch wel fout, want ook dat zit in de aard van het beestje.
Ik zie wel een groeiende intolerantie naar bepaalde geloven toe, maar dat is geen racisme in mijn ogen. Echt racisme zoals we dat in de jaren '70 / '80 noemden zie ik amper tot niet groeien. Maak je de definitie breder zoals wat nu gebeurt, ja dan vallen er meer mensen onder de definitie.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:47 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Oké dus volgens jou is het onzin dat mensen racistischer worden, en het is een kleine groep mensen die te snel beschuldigen van racisme.
Als je het mij vraagt is het juist aan beide kanten een grote groep, en dat is nou net het probleem.
(Nog steeds niet nieuwswaardig)
Wat was de definitie van racisme in de jaren 70/80?quote:Op woensdag 21 september 2016 13:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zie wel een groeiende intolerantie naar bepaalde geloven toe, maar dat is geen racisme in mijn ogen. Echt racisme zoals we dat in de jaren '70 / '80 noemden zie ik amper tot niet groeien. Maak je de definitie breder zoals wat nu gebeurt, ja dan vallen er meer mensen onder de definitie.
Daarnaast was er altijd al wel onderhuids racisme, en door het net komt dat meer in het openbare, maar daarmee groeit het aantal racisten niet, ze krijgen alleen een groter toneel.
Echt extreem rechts, en de daarmee gepaard gaande aanvallen op gekleurden e.d. is naar mijn gevoel nu ook minder dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden. Extreem links lijkt te groeien, maar ook dat is in Nederland juist tammer dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden. Gevechten tussen krakers/links en voetbalfans/rechts zoals die in sommige steden schering en inslag waren in de jaren '80 kom je ook amper meer tegen.
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)quote:Op woensdag 21 september 2016 14:25 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Wat was de definitie van racisme in de jaren 70/80?
Ik denk niet dat dat onder de huidige definitie van racisme valt hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)
Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks hebt, zo'n gedachte hielden wij in de tachtiger jaren niet voor mogelijk.
slachtoffergejankquote:Op woensdag 21 september 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)
slachtoffergejankquote:Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks hebt, zo'n gedachte hielden wij in de tachtiger jaren niet voor mogelijk.
Wat voor droeftoeter ben jij nu weer?quote:Op woensdag 21 september 2016 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
slachtoffergejank
[..]
slachtoffergejank
Maar voor anderen wel, anders zou dit topic niet bestaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:52 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat onder de huidige definitie van racisme valt hoorvoor mij iig niet.
Je doet alsof je het slachtoffer ben....quote:Op woensdag 21 september 2016 15:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat voor droeftoeter ben jij nu weer?
Ik zie mijzelf niet als slachtoffer. Verre van zelfs.
Dus omdat ik aangeef dat ik iets van een ander niet zou mogen voel ik mij slachtoffer.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je doet alsof je het slachtoffer ben....
citaat 1 mag je zelfs niet meer van rassen spreken
citaat 2 Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks
1 Hoezo "mag" je niet meer ? Niemand verbied of dwing je tot iets
2 Hoezo tegenwoordig ben je al racist.... ? Er bestaat geen officiële definitie van racist .En niemand dwingt je zijn definitie over te nemen en mensen lullen zoveel .. ook over dreadlocks.... ga nou niet doen alsof men nu zo algemeen denkt met dreadlocks tegenwoordig.
ahhh weer doe je het voorkomen dat je een slachtoffer bent, nu van mijquote:Op woensdag 21 september 2016 15:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus omdat ik aangeef dat ik iets van een ander niet zou mogen voel ik mij slachtoffer.
Wat ben jij tergend dom.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhh weer doe je het voorkomen dat je een slachtoffer bent, nu van mij
Er zijn mensen die geloven in aliens, maakt ze nog niet echt.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar voor anderen wel, anders zou dit topic niet bestaan.
Goed punt, geen idee wat ik ermee moet, maar goed puntquote:Op woensdag 21 september 2016 16:02 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Er zijn mensen die geloven in aliens, maakt ze nog niet echt.
Lolquote:Op woensdag 21 september 2016 16:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goed punt, geen idee wat ik ermee moet, maar goed punt
Het is een beetje ingewikkelder dan dat. Het gaat er vooral om dat mensen van een historisch onderdrukte minderheid het gevoel hebben dat 'hun' dingen afgepakt worden en aangepast worden aan de meerderheid. Het probleem is niet dat blanken dreadlocks dragen, het probleem is dat er een hele modeshow is waarbij dreadlocks van hun culturele bagage worden ontdaan door een meerderheid.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beetje hetzelde als Zwarte Piet: het gaat om een kenmerk (dreads, zwarte huid, sombrero's, sushi) dat (in hun ogen exclusief) bij een cultuur/ras hoort. Als een andere cultuur dat gebruikt, maakt die daarmee (in hun ogen) de oorspronkelijke cultuur belachelijk, of is het gebruik respectloos en dat kan natuurlijk niet.
Nou je mag het nog wel zeggen alleen krijg je een hele leger van zombies over je heen die het nodig vinden om je telkens te corrigerenquote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Allicht moet je dan je sociale kringen heroverwegen want ik heb daar nooit last van gehad.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nou je mag het nog wel zeggen alleen krijg je een hele leger van zombies over je heen die het nodig vinden om je telkens te corrigeren
Toen ik je vroeg wat je nou van Marokkanen vindquote:Op woensdag 21 september 2016 18:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Allicht moet je dan je sociale kringen heroverwegen want ik heb daar nooit last van gehad.
Dat was ook een beetje een domme vraag. Aardige Marokkanen vind ik aardig, onaardige Marokkanen niet. Het is hetzelfde als vragen wat je van Nederlanders vindt.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Toen ik je vroeg wat je nou van Marokkanen vind
Krijg ik alleen politiek correcte prietpraat van je te horen
Dat je daar geen last van hebt verbaasd mij dus niets
Je bedoelt dat je je in de slachtofferrol wilt plaatsen door allerlei dingen te verzinnen die je vermeend opgelegd zouden worden.quote:Wanneer je politieke correctheid haat met passie, zoals bij mij het geval is, krijg je nu eenmaal meer shit over je heen
Als je uit die mening extrapoleert dat jij die mening er niet op na mag houden dan is dat wel een redelijk accurate veronderstelling.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat ben jij tergend dom.
Dat ik een mening bij een ander constateer is geen enkele aanleiding om te veronderstelling dat ik mij daardoor een slachtoffer voel. Wat een ongelofelijk achterlijke constatering.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant.quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
Als je uit die mening extrapoleert dat jij die mening er niet op na mag houden
quote:Op zaterdag 24 september 2016 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant.
Wijs mij even op de exacte woorden waar ik dit zou beweren.
quote:Op woensdag 21 september 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je leest wat je lezen wil. Fijn weekend verder.quote:
quote:Op zaterdag 24 september 2016 19:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je leest wat je lezen wil. Fijn weekend verder.
quote:tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken
"Niet mogen" omdat het wetenschappelijke onzin zou zijn, bedoelt hij misschien. Dat zie je regelmatig in discussies opduiken, bvb als het gaat om correlaties tussen ras en intelligentie of criminaliteit. Wordt vaak bij voorbaat als pseudowetenschap bestempeld omdat "er geen verschillende rassen bestaan", omdat in de "echte" wetenschap alle mensen tot hetzelfde ras behoren.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
2 Hoezo tegenwoordig ben je al racist.... ? Er bestaat geen officiële definitie van racist .En niemand dwingt je zijn definitie over te nemen en mensen lullen zoveel .. ook over dreadlocks.... ga nou niet doen alsof men nu zo algemeen denkt met dreadlocks tegenwoordig.
Nee, hij bedoelt dat anderen dan reageren op een manier die bij hem de facto overkomt als een verbod.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Niet mogen" omdat het wetenschappelijke onzin zou zijn, bedoelt hij misschien.
quote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt wel vaker gevoelig te liggen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:40 schreef beantherio het volgende:
Vanessa Hudgens accused of ‘cultural appropriation’ over braided hair on Snapchat
Oei. Je zou jezelf maar eens een haarstijl aanmeten waarvan specifieke bevolkingsgroepen denken dat het hun 'bezit' is.
Neem je een crew-cut gaan ze in de leger van de VS zeiken?quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:40 schreef beantherio het volgende:
Vanessa Hudgens accused of ‘cultural appropriation’ over braided hair on Snapchat
Oei. Je zou jezelf maar eens een haarstijl aanmeten waarvan specifieke bevolkingsgroepen denken dat het hun 'bezit' is.
En zoals een reageerder onder het door jou gelinkte artikel fijntjes opmerkt is het niet ongewoon dat dat haartype van nature voorkomt bij blanke mensen (specifiek Joodse mensen).quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt wel vaker gevoelig te liggen.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)el-bij-blanke-vrouw/
Blondeert? Het is fucking oranje man, ze lijkt als twee druppels water op Vilhena.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:46 schreef Mortaxx het volgende:
Walgelijk dat sylvana haar haar blondeertde vuige racist
Ze zwelgen in zelfmedelijden, valt niet mee te praten.quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Geen cultural appropriation maar wel weer een voorbeeld van absurde politieke correctheid. Op een universiteit nog wel. (Alhoewel, hoe hoger opgeleid, hoe kwetsbaarder ze vaak zijn).
Volgens mij is dat gewoon wat er gebeurt als donkere vrouw je haar blondeert (of ontkleurt).quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blondeert? Het is fucking oranje man, ze lijkt als twee druppels water op Vilhena.
Ik had het ook gelezen. Misschien dat een deel van de klagers enkel valt over het gebruik van het woord 'Afro', wat ik nog enigszins kan begrijpen. Veel andere klagers vonden echter dat gebruik van het kapsel alleen al foute boel was. De Tweets toentertijd waren echt niet mis.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
En zoals een reageerder onder het door jou gelinkte artikel fijntjes opmerkt is het niet ongewoon dat dat haartype van nature voorkomt bij blanke mensen (specifiek Joodse mensen).
Welnee, kijk naar Beyonce, dat ziet er tenminste blond uit, dit is gewoon een Bassie en Adriaan coupe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon wat er gebeurt als donkere vrouw je haar blondeert (of ontkleurt).
Dit inderdaad.. man man man..quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:20 schreef Hathor het volgende:
Maar even tussendoor...als blanken met dreadlocks (wat er overigens niet uitziet, maar goed) verwijten naar hun kop krijgen gesmeten, waarom is het dan de normaalste zaak van de wereld dat tegenwoordig zo'n beetje 99% van alle negerinnen hun haar laten stijlen? Hun natuurlijke haar is kroes, niet stijl. Stijl haar is een typisch Europees en Aziatisch kenmerk, maar ze gebruiken het massaal. Dus waar gaat dit kutgezeik nou eigenlijk over?
Het gaat uiteraard helemaal nergens over behalve een heel onredelijke vorm van territorialiteit. En bij gebrek aan argumenten daarvoor plakt men er het stickertje "racisme" op. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:20 schreef Hathor het volgende:
Maar even tussendoor...als blanken met dreadlocks (wat er overigens niet uitziet, maar goed) verwijten naar hun kop krijgen gesmeten, waarom is het dan de normaalste zaak van de wereld dat tegenwoordig zo'n beetje 99% van alle negerinnen hun haar laten stijlen? Hun natuurlijke haar is kroes, niet stijl. Stijl haar is een typisch Europees en Aziatisch kenmerk, maar ze gebruiken het massaal. Dus waar gaat dit kutgezeik nou eigenlijk over?
Had het daar niet gewoon kunnen blijven dan? Het is zo onhygienisch als de pest.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:27 schreef Twiitch het volgende:
Dreadlocks zijn van oorsprong Egyptisch dacht ik
Stukje van een artikel op Dreadlove.nl:quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:27 schreef Twiitch het volgende:
Dreadlocks zijn van oorsprong Egyptisch dacht ik
Met andere woorden: dreadlocks kom je in de geschiedenis over de hele wereld tegen.quote:Het dragen van dreadlocks als haarstijl kent een lange en zeer interesse geschiedenis. Aangezien het klitten van ons haar en daarmee het ontstaan van dreadlocks een volledig natuurlijk verschijnsel is, moeten onze prehistorische soortgenoten al een soort van dreads hebben gedragen. Zij beschikten immers niet over de juiste instrumenten om hun haar uit de klit te houden door het te knippen of kammen.
De oorsprong van het dragen van dreadlocks als uiterlijk of cultureel verschijnsel dateert van duizenden vóór onze jaartelling. Zo is van Egyptische farao’s en andere gezaghebbenden bekend dat ze zich uitdosten met pruiken bestaande uit dreadlocks. Dit voornamelijk om macht en rijkdom uit te stralen. Dreadlocks hebben daarom ook een zekere mythische status. Maar niet alleen de sarcofagen van de oude Egyptenaren herbergden resten van dreadlocks. Ook bij de ontdekking van Inca mummies in Peru, daterend van 200 tot 800 jaar na Christus, werden sporen van, wat wij nu dreads noemen, teruggevonden. Sommige bronnen beweren dat zelfs Jezus Christus en zijn volgelingen, kort na het begin van onze jaartelling, door het leven gingen met de natuurlijke haardracht. Later in de geschiedenis, ten tijde van de 14e en 15e eeuw, kenmerkten onder andere Azteekse priesters en sommige Keltische volkeren zich door het dragen van dreadlocks.
Feitelijk geef je daarmee aan dat je een laag iq hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik ben een racist , so what!
Wordt zo moe van al dat pc gezeik.
Het is maar hoe je er naar kijkt, NWS / Nederlandse universiteiten te witquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:01 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Feitelijk geef je daarmee aan dat je een laag iq hebt.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-lager-iq~a3151600/
http://psycho-welzijn.blo(...)-hebben-een.html?m=1
niet wanneer de definitie van racist zo ver afdwaalt van de origine.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 23:01 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Feitelijk geef je daarmee aan dat je een laag iq hebt.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-lager-iq~a3151600/
http://psycho-welzijn.blo(...)-hebben-een.html?m=1
twitter:SpecialPatrols twitterde op donderdag 01-03-2018 om 12:02:24Put up some posters for @legallyblackuk and @AdvocacyAcademy because these kids are the future... (1/4)#LegallyBlack #Brixton https://t.co/X4RGwQQk0y reageer retweet
Mooi dat je echt tig voorbeelden geeft waaruit blijkt dat je totaal geen idee hebt van wat het concept nu precies inhoudt.quote:Op zondag 4 maart 2018 20:01 schreef beantherio het volgende:
Cultural appropriation werkt trouwens maar een kant op. Sterker nog: het omgekeerde wordt toegejuicht en bejubeld.
Activists deliver powerful message by recreating famous film and TV posters with black actors[ afbeelding ]twitter:SpecialPatrols twitterde op donderdag 01-03-2018 om 12:02:24Put up some posters for @legallyblackuk and @AdvocacyAcademy because these kids are the future... (1/4)#LegallyBlack #Brixton https://t.co/X4RGwQQk0y reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het gebruikelijke excuus is daar: "je snapt het gewoon niet".quote:Op zondag 4 maart 2018 21:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooi dat je echt tig voorbeelden geeft waaruit blijkt dat je totaal geen idee hebt van wat het concept nu precies inhoudt.
Cultural appropriation werkt volgens de aanhangers maar een kant op. Alleen 'onderdrukte' groepen kunnen slachtoffer zijn. De formule is 'racisme is vooroordeel + macht'. De cultuur van de machthebbers, oftewel de blanke witte man, moet juist worden beperkt doordat alles moet worden verwijderd dat racistisch is of wat herinnert aan het racistische verleden. De machthebbende mag dan ook geen cultuur stelen, zoals dreadlocks. Door het toepassen van deze beperkingen zal de macht van de blanke overheerser ingeperkt worden waardoor die gelijkgetrokken wordt met de onderdrukten, oftewel mensen met een donkere huidskleur, vrouwen en LGBTQI+quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:46 schreef Mortaxx het volgende:
quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:46 schreef Mortaxx het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |