Waarom vinden ze dat?quote:Op maandag 19 september 2016 08:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind jij dan dat ze een punt hebben als ze gaan mopperen dat op een modeshow een blanke rasta's heeft? Om maar een voorbeeld te noemen uit de OP
Geen idee. Dat moet je aan het vragen. Ik kan alleen maar gissen.quote:
Ik lees nergens het woord racisme in die artikelen. De enige jankerd die daarover begint ben jij. Bovendien vind ik het een mooie term voor dit soort idioterie zonder het woord racisme te gebruiken:quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat erom dat men de definitie probeert te wijzigen. Racisme is blijkbaar niet meer puur het zeggen of denken dat iemand van een ander ras minderwaardig is (en er naar handelen). Nee, ineens kun je ook voor racist worden uitgemaakt omdat je je niet aan bepaalde, vaak moeilijk te volgen regels houdt. Regels die worden bepaald door een hele selecte groep die geen kritiek duld.
Dat is het enige positieve aan dit verhaal, het blijft af en toe lachenquote:
Dat soort wijven zijn de lucht die ze inademen toch niet waard, of wel soms?quote:
Waarom vraag je het niet, in plaats van te gissen? Gissen is makkelijker voor jezelf, omdat je dan allemaal makkelijk te weerleggen motieven kunt veronderstellen, maar echt eerlijk is het niet...quote:Op maandag 19 september 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee. Dat moet je aan het vragen. Ik kan alleen maar gissen.
Omdat ze vinden dat het van 'hen' is en 'onze' cultuur hun overal al opgedrongen wordt. Met andere woorden, ze vinden volledige integratie zo eng dat integratie van delen van hun cultuur in de onze uit den boze is?
Om de wij/zij tegenstelling in stand te houden, want als er geen wij/zij meer is maar zij deel uitmaken van ons en wij van hen hebben de mensen die graag boos zijn niks meer om boos op te zijn?
Een veel effectievere manier is om elke vooroordeel te bevestigenquote:Op maandag 19 september 2016 12:12 schreef HSG het volgende:
Ik snap ook niet waar waar nou ons druk over maken. Je kunt die racisme-gillers gewoon negeren.
"dat is racisme"
"oke *en loopt gewoon verder*"
Rasta's zijn dreadlocks toch, of? Gezien dat geen zwart-eigen cultureel element is en de oudst bekende notering ervan uit de Minoïsche samenleving stamt;quote:Op maandag 19 september 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee. Dat moet je aan het vragen. Ik kan alleen maar gissen.
Omdat ze vinden dat het van 'hen' is en 'onze' cultuur hun overal al opgedrongen wordt. Met andere woorden, ze vinden volledige integratie zo eng dat integratie van delen van hun cultuur in de onze uit den boze is?
Om de wij/zij tegenstelling in stand te houden, want als er geen wij/zij meer is maar zij deel uitmaken van ons en wij van hen hebben de mensen die graag boos zijn niks meer om boos op te zijn?
Het grote probleem is dat argumenten aandragen eigenlijk geen zin heeft. Dit is echt weer zo'n extreem clubje dat zijn religie in heeft geruild voor dit soort geklets. En dat is de absolute waarheid, dus iedereen verder bek houden en bukken...quote:Op maandag 19 september 2016 17:59 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Rasta's zijn dreadlocks toch, of? Gezien dat geen zwart-eigen cultureel element is en de oudst bekende notering ervan uit de Minoïsche samenleving stamt;
[ afbeelding ]
Die +-40.000 jaar voordat de blanke mens kwam stelen? Ja.quote:Op zondag 18 september 2016 16:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Terwijl ze daar natuurlijk alle kans voor hebben gekregen..
Grappig, ik heb begrijp dat de lokale stamhoofden onderworpen en overwonnen overige stammen als slaven verkochten. Het was gewoon goede handel... In feite is een goed aantal Afrikanen afstammeling van een slavenhaler...quote:Op dinsdag 20 september 2016 07:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die +-40.000 jaar voordat de blanke mens kwam stelen? Ja.
Het gaat erom dat je teveel waarde hecht aan wat dat selecte groepje volgens jou vindt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat erom dat men de definitie probeert te wijzigen. Racisme is blijkbaar niet meer puur het zeggen of denken dat iemand van een ander ras minderwaardig is (en er naar handelen). Nee, ineens kun je ook voor racist worden uitgemaakt omdat je je niet aan bepaalde, vaak moeilijk te volgen regels houdt. Regels die worden bepaald door een hele selecte groep die geen kritiek duld.
Laten we ook vooral de slavenhandel van de Arabieren en NoordAfrikaanse landen niet vergeten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:40 schreef Spanky78 het volgende:
Grappig, ik heb begrijp dat de lokale stamhoofden onderworpen en overwonnen overige stammen als slaven verkochten. Het was gewoon goede handel... In feite is een goed aantal Afrikanen afstammeling van een slavenhaler...
Yup, die kwamen kinderen stelen van de Hollandse kust; de moren. Vandaar zwarte piet; de slavenhaler die de kinderen in de zak meenam naar spanje...een moriaanse prins, zo zijn ze ook gekleed.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Laten we ook vooral de slavenhandel van de Arabieren en NoordAfrikaanse landen niet vergeten.
Eigenlijk onvoorstelbaar dat Sylvana Simons met een Marokkaan in een partij wil zitten
Het zijn twee van Turkse afkomst en het Ottomaanse rijk draaide grotendeels op slaven. Zelfs tot 1908.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Laten we ook vooral de slavenhandel van de Arabieren en NoordAfrikaanse landen niet vergeten.
Eigenlijk onvoorstelbaar dat Sylvana Simons met een Marokkaan in een partij wil zitten
Onzin. En dit geneuzel heeft ook niets met racisme te maken.quote:
Is het ook onzin dat mensen elkaar sneller beschuldigen van racisme?quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. En dit geneuzel heeft ook niets met racisme te maken.
En het boeit steeds minder mensen dat die kloof groter en groter word. Ik ben racist want ben van mening dat het ene volk gewoon dommer, lelijker, egocentrischer en luier is dan het andere en dat dit in de aard van het beestje zit, maar onderhand stel je als racist niets meer voor want iedereen is het.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:00 schreef Yamahihi het volgende:
Hoe is dit nieuws?
Ja mensen worden racistischer, en ja mensen beschuldigen sneller van racisme. Dit versterkt elkaar weer, en de kloof word groter en groter.
Beetje hetzelde als Zwarte Piet: het gaat om een kenmerk (dreads, zwarte huid, sombrero's, sushi) dat (in hun ogen exclusief) bij een cultuur/ras hoort. Als een andere cultuur dat gebruikt, maakt die daarmee (in hun ogen) de oorspronkelijke cultuur belachelijk, of is het gebruik respectloos en dat kan natuurlijk niet.quote:
Is het hele probleem niet, dat een bepaalde groep zichzelf veel te serieus neemt, zichzelf veel belangrijker acht dan ze zijn, samen met de "whitey helpers" die de belangrijkheid bevestigen? Dat ze niet kunnen relativeren omdat zonder dat hun positie al wankel is? Want dat blijkt ook uit het voortdurend respect eisen, terwijl niemand uit die groepen ook maar iets doet om werkelijk respect te verdienen (integendeel...)quote:
Zal marginaal zijn. Dit soort tactieken zijn relatief nieuw maar gelukkig tot nu toe beperkt tot wat linkse universiteiten in de VS.quote:Op woensdag 21 september 2016 05:45 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Is het ook onzin dat mensen elkaar sneller beschuldigen van racisme?
Oké dus volgens jou is het onzin dat mensen racistischer worden, en het is een kleine groep mensen die te snel beschuldigen van racisme.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal marginaal zijn. Dit soort tactieken zijn relatief nieuw maar gelukkig tot nu toe beperkt tot wat linkse universiteiten in de VS.
Je kunt alle wereld problemen terugleiden naar het menselijk ego (&isme)quote:Op woensdag 21 september 2016 05:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
En het boeit steeds minder mensen dat die kloof groter en groter word. Ik ben racist want ben van mening dat het ene volk gewoon dommer, lelijker, egocentrischer en luier is dan het andere en dat dit in de aard van het beestje zit, maar onderhand stel je als racist niets meer voor want iedereen is het.
Niemand die rekening houd met de gevoelens van racisten.
En die kloof, laat maar groter worden, vroeger of later gaat het toch wel fout, want ook dat zit in de aard van het beestje.
Ik zie wel een groeiende intolerantie naar bepaalde geloven toe, maar dat is geen racisme in mijn ogen. Echt racisme zoals we dat in de jaren '70 / '80 noemden zie ik amper tot niet groeien. Maak je de definitie breder zoals wat nu gebeurt, ja dan vallen er meer mensen onder de definitie.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:47 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Oké dus volgens jou is het onzin dat mensen racistischer worden, en het is een kleine groep mensen die te snel beschuldigen van racisme.
Als je het mij vraagt is het juist aan beide kanten een grote groep, en dat is nou net het probleem.
(Nog steeds niet nieuwswaardig)
Wat was de definitie van racisme in de jaren 70/80?quote:Op woensdag 21 september 2016 13:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zie wel een groeiende intolerantie naar bepaalde geloven toe, maar dat is geen racisme in mijn ogen. Echt racisme zoals we dat in de jaren '70 / '80 noemden zie ik amper tot niet groeien. Maak je de definitie breder zoals wat nu gebeurt, ja dan vallen er meer mensen onder de definitie.
Daarnaast was er altijd al wel onderhuids racisme, en door het net komt dat meer in het openbare, maar daarmee groeit het aantal racisten niet, ze krijgen alleen een groter toneel.
Echt extreem rechts, en de daarmee gepaard gaande aanvallen op gekleurden e.d. is naar mijn gevoel nu ook minder dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden. Extreem links lijkt te groeien, maar ook dat is in Nederland juist tammer dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden. Gevechten tussen krakers/links en voetbalfans/rechts zoals die in sommige steden schering en inslag waren in de jaren '80 kom je ook amper meer tegen.
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)quote:Op woensdag 21 september 2016 14:25 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Wat was de definitie van racisme in de jaren 70/80?
Ik denk niet dat dat onder de huidige definitie van racisme valt hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)
Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks hebt, zo'n gedachte hielden wij in de tachtiger jaren niet voor mogelijk.
slachtoffergejankquote:Op woensdag 21 september 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat je inderdaad andere "rassen" als minderwaardig beschouwde (tegenwoordig mag je zelfs niet meer van rassen spreken)
slachtoffergejankquote:Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks hebt, zo'n gedachte hielden wij in de tachtiger jaren niet voor mogelijk.
Wat voor droeftoeter ben jij nu weer?quote:Op woensdag 21 september 2016 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
slachtoffergejank
[..]
slachtoffergejank
Maar voor anderen wel, anders zou dit topic niet bestaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:52 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat onder de huidige definitie van racisme valt hoorvoor mij iig niet.
Je doet alsof je het slachtoffer ben....quote:Op woensdag 21 september 2016 15:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat voor droeftoeter ben jij nu weer?
Ik zie mijzelf niet als slachtoffer. Verre van zelfs.
Dus omdat ik aangeef dat ik iets van een ander niet zou mogen voel ik mij slachtoffer.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je doet alsof je het slachtoffer ben....
citaat 1 mag je zelfs niet meer van rassen spreken
citaat 2 Tegenwoordig ben je al racist als je als blanke dreadlocks
1 Hoezo "mag" je niet meer ? Niemand verbied of dwing je tot iets
2 Hoezo tegenwoordig ben je al racist.... ? Er bestaat geen officiële definitie van racist .En niemand dwingt je zijn definitie over te nemen en mensen lullen zoveel .. ook over dreadlocks.... ga nou niet doen alsof men nu zo algemeen denkt met dreadlocks tegenwoordig.
ahhh weer doe je het voorkomen dat je een slachtoffer bent, nu van mijquote:Op woensdag 21 september 2016 15:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus omdat ik aangeef dat ik iets van een ander niet zou mogen voel ik mij slachtoffer.
Wat ben jij tergend dom.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhh weer doe je het voorkomen dat je een slachtoffer bent, nu van mij
Er zijn mensen die geloven in aliens, maakt ze nog niet echt.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar voor anderen wel, anders zou dit topic niet bestaan.
Goed punt, geen idee wat ik ermee moet, maar goed puntquote:Op woensdag 21 september 2016 16:02 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Er zijn mensen die geloven in aliens, maakt ze nog niet echt.
Lolquote:Op woensdag 21 september 2016 16:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goed punt, geen idee wat ik ermee moet, maar goed punt
Het is een beetje ingewikkelder dan dat. Het gaat er vooral om dat mensen van een historisch onderdrukte minderheid het gevoel hebben dat 'hun' dingen afgepakt worden en aangepast worden aan de meerderheid. Het probleem is niet dat blanken dreadlocks dragen, het probleem is dat er een hele modeshow is waarbij dreadlocks van hun culturele bagage worden ontdaan door een meerderheid.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beetje hetzelde als Zwarte Piet: het gaat om een kenmerk (dreads, zwarte huid, sombrero's, sushi) dat (in hun ogen exclusief) bij een cultuur/ras hoort. Als een andere cultuur dat gebruikt, maakt die daarmee (in hun ogen) de oorspronkelijke cultuur belachelijk, of is het gebruik respectloos en dat kan natuurlijk niet.
Nou je mag het nog wel zeggen alleen krijg je een hele leger van zombies over je heen die het nodig vinden om je telkens te corrigerenquote:Op woensdag 21 september 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
1 Hoezo "mag" je niet meer ? Niemand verbied of dwing je tot iets
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |