Als je kan werken zetten ze gewoon je Wajong stop hoor. Wel met een overgangsperiode.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:20 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet heel handig op een radicale verandering aan te brengen als het stoppen van je WaJOng, deze ontvang je niet voor de lol. Ik zou je sterk aan willen raden hiervoor een herbeoordeling bij het UWV aan te vragen.
Ik wilde net schrijven om naar een Jobcoach te vragen. Doe er je voordeel mee. Wees blij dat ze je in staat achten te kunnen werken. Geef aan dat je vooral zelfstandig wil werken e.d.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:22 schreef Mister-Bradge het volgende:
Nou... Ik ben dus beoordeeld en dáárom heb ik nu een jobcoach die mij aan het werk wil hebben omdat ze vinden dat ik wel kan werken.
Hahaha, net gekeken. Baas !quote:Op woensdag 21 september 2016 15:23 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Daar voor moet je bij hem wezen, die zuipt de hele dag door (Verschrikkelijk aardige kerel trouwens)
Ik drink niet
Zo makkelijk zit het niet.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:24 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Als je kan werken zetten ze gewoon je Wajong stop hoor. Wel met een overgangsperiode.
Is er dan sprake van proefplaatsing op basis van de Participatiewet zoals je dat ook bij bijstanders en WW'ers ziet ?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:27 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Zo makkelijk zit het niet.
Ik heb inderdaad wel een periode (mocht ik via die jobcoach aan werk geraken) Dat er overgegaan word van Uitkering naar Loon, maar ik blijf de eerste periode dat ik aan het werk ben wel m`n Wajong houden, zodat het een soort vangnet is, mocht het fout gaan op het werk of het toch niks zijn, dat ik niet meteen geen geld meer heb zeg maar.
Ja, dat doe ik ook zeker!quote:Op woensdag 21 september 2016 17:24 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ik wilde net schrijven om naar een Jobcoach te vragen. Doe er je voordeel mee. Wees blij dat ze je in staat achten te kunnen werken. Geef aan dat je vooral zelfstandig wil werken e.d.
Ja, er is sprake van proefplaatsing, geloof dat die 30-60 dagen is. Mocht het binnen die periode toch blijken dat het niets is dan zoeken we verder en veranderd er niets voor mij op dat gebied.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:29 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Is er dan sprake van proefplaatsing op basis van de Participatiewet zoals je dat ook bij bijstanders en WW'ers ziet ?
En die kans kreeg je, waarom niet gewoon gedaan? Van daaruit kun je altijd zoeken naar iets anders. Beetje je eigen geld verdienen is ook wel lekker toch?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:29 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook zeker!
Maar het probleem is met deze mensen (zeker met mijn jobcoach) Is dat ze wel even voor jou gaan beslissen wat je wel/niet fijn vind.
Ik zou bijvoorbeeld gráág koeriersdienst willen rijden, en dan interesseert het mij geen fuck of ik om half 6 s'ochtends op moet, of dat het een nachtdienst is, maakt mij écht niets uit.
Alleen vinden die mensen het leuk om te zeggen dat dit natuurlijk onmogelijk is, en dat het onbegrijpelijke tijden zijn
Afgelopen week hebben ze buiten mijn weten om m`n telefoon nummer aan een kringloop winkel gegeven, werd ik door gebeld gisteren m.b.t een sollicitatie die ik daar zou hebben lopen, weet ik niets van.
Gelukkig belde ze om te zeggen dat die al aan iemand anders was gegeven (gelukkig)
Fair enough, anders gewoon lekker op Polkatour gaanquote:Op woensdag 21 september 2016 17:30 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ja, er is sprake van proefplaatsing, geloof dat die 30-60 dagen is. Mocht het binnen die periode toch blijken dat het niets is dan zoeken we verder en veranderd er niets voor mij op dat gebied.
Voor zo'n wajong regel je een postbus, gooi je een paar onderbroeken in de kofferbak en kan je wereldwijd fictieve pakketjes bezorgen joh. Open hier een topique en wij vertellen wel waar je volgende pakketje bezorgd moet worden. Keyboards op het dak en gaan. Wat boeit jou het.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:29 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld gráág koeriersdienst willen rijden, en dan interesseert het mij geen fuck of ik om half 6 s'ochtends op moet, of dat het een nachtdienst is, maakt mij écht niets uit.
Alleen vinden die mensen het leuk om te zeggen dat dit natuurlijk onmogelijk is, en dat het onbegrijpelijke tijden zijn
We zien het jaquote:Op woensdag 21 september 2016 17:22 schreef Mister-Bradge het volgende:
Nou... Ik ben dus beoordeeld en dáárom heb ik nu een jobcoach die mij aan het werk wil hebben omdat ze vinden dat ik wel kan werken.
Afwegende dat je er nauwelijks op vooruit gaat blijf je natuurlijk in de waajong, lekker veel vrije tijd.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:33 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En die kans kreeg je, waarom niet gewoon gedaan? Van daaruit kun je altijd zoeken naar iets anders. Beetje je eigen geld verdienen is ook wel lekker toch?
Met die instelling kom je er wel.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Afwegende dat je er nauwelijks op vooruit gaat blijf je natuurlijk in de waajong, lekker veel vrije tijd.
quote:Op woensdag 21 september 2016 17:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Afwegende dat je er nauwelijks op vooruit gaat blijf je natuurlijk in de waajong, lekker veel vrije tijd.
quote:Op woensdag 21 september 2016 17:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Met die instelling kom je er wel.
Ik zou nog veel liever voor vijf euro per uur stront scheppen dan een uitkering te moeten krijgen. Totaal niet aantrekkelijk voor vrouwen.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg nu +- 900 euro in de maand omdat ik arbeidsongeschikt ben verklaard ja? Ze hebben mij opnieuw beoordeeld en vinden mij toch wel arbeidsgeschikt, en willen dus ook dat ik aan het werk ga.
Als ik zou gaan werken, en ik zou voor +- 500 euro elke maand 32 uur per week werken, dan ben ik toch gek of niet?
Het is de bedoeling dat ik van die Wajong af kom op een gegeven moment maar dat ik er tegelijkertijd NIET op achteruit ga, dat is in elk geval de insteek van m`n jobcoach/het UWV, dus dan ben ik toch gek als ik 130 uur per maand ga werken voor 500 euro per maand? Doe even een beetje rationeel denken alsjeblieft.
Erop achteruit gaan is natuurlijk ook maar relatief als je zelf geen vaste lasten hoeft te betalen. Je zou bijv. ook dat koeriersbaantje kunnen aannemen en van daaruit zoeken naar iets waardoor je wel boven die 900 per maand uit komt. Iets met arbeidsethos enzo.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg nu +- 900 euro in de maand omdat ik arbeidsongeschikt ben verklaard ja? Ze hebben mij opnieuw beoordeeld en vinden mij toch wel arbeidsgeschikt, en willen dus ook dat ik aan het werk ga.
Als ik zou gaan werken, en ik zou voor +- 500 euro elke maand 32 uur per week werken, dan ben ik toch gek of niet?
Het is de bedoeling dat ik van die Wajong af kom op een gegeven moment maar dat ik er tegelijkertijd NIET op achteruit ga, dat is in elk geval de insteek van m`n jobcoach/het UWV, dus dan ben ik toch gek als ik 130 uur per maand ga werken voor 500 euro per maand? Doe even een beetje rationeel denken alsjeblieft.
Wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden, jezelf of ons?quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
Wil juist graag van die kut wajong af, heel graag, liever gisteren dan vandaag. En ik snap OOK dat ik weinig te kiezen heb, en het moet doen met wat ze mij aanleveren
Maar ik ga niet werken voor het loon van een 13 jarige staan te werken.
Daarom heb ik ook voornemens om orde op zaken te brengen.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zou nog veel liever voor vijf euro per uur stront scheppen dan een uitkering te moeten krijgen. Totaal niet aantrekkelijk voor vrouwen.
Wordt het dan niet aangevuld tot ¤900? En van jaren niks doen tot fulltime is een hele grote stap, dus misschien is eerst een stapje achteruit toch wel slimmer.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
Wil juist graag van die kut wajong af, heel graag, liever gisteren dan vandaag. En ik snap OOK dat ik weinig te kiezen heb, en het moet doen met wat ze mij aanleveren
Morgen dus weer lekker uitslapen tot een uurtje of 1quote:Op woensdag 21 september 2016 18:00 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
[..]
Zo onredelijk vind je dat niet? Ik word 26 over 2,5 maand...quote:Op woensdag 21 september 2016 18:13 schreef Chai het volgende:
¤5,50 per uur is trouwens eerder het minimumloon voor een 20-jarige, niet voor een 13-jarige. Zo onredelijk vind ik dat niet.
Ja maar qua werkervaring ben je meer vergelijkbaar met een 20-jarige...quote:Op woensdag 21 september 2016 18:14 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Zo onredelijk vind je dat niet? Ik word 26 over 2,5 maand...
Ja, dat word aangevuld.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Wordt het dan niet aangevuld tot ¤900? En van jaren niks doen tot fulltime is een hele grote stap, dus misschien is eerst een stapje achteruit toch wel slimmer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |