Dat blijft dan doorgaan natuurlijk. Is dat dan één keertje 's nachts? #kolfnoobquote:Op zaterdag 17 september 2016 05:55 schreef Dot. het volgende:
Baby uit logeren is moeder kolvenZelfs al zou ze dus doorslapen, een hele nacht red ik toch niet met stuwing.
Nog lekker geslapen Quoi?
Warm je het dan ook weer opnieuw op?quote:Op zaterdag 17 september 2016 08:58 schreef Arja het volgende:
Hoezo gooi je veel weg q? In de koelkast blijft het een poos goed
Ja, gelukkig dus maar 1 keer iddquote:Op zaterdag 17 september 2016 06:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat blijft dan doorgaan natuurlijk. Is dat dan één keertje 's nachts? #kolfnoob
Eigenlijk wel. Van 1 tot 5:30. Vriend deed er nog eentje tussendoor.
Hem zelf laten komen betekent ook genoegen nemen met een klein flesje (40), besef ik me. Meneertje heeft 'm zo voorbeeldig gedronken met dito boer. Als 'ie weer honger heeft zien we 'm wel weer
Je gooit alleen zoveel van dat spul weg eigenlijk
edit: En inderdaad, daar istie weer binnen twee uurtjes. We beginnen elkaar te snappen
Ja ik zet het even in een glas warm waterquote:Op zaterdag 17 september 2016 09:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Warm je het dan ook weer opnieuw op?
Koude fv? Je weet dat je na een uur moet weggooien?quote:Op zondag 18 september 2016 00:05 schreef Quoi het volgende:
Miezziej wat fijn dat het ging! Mijlpaaltje![]()
Vieve, dat is dus een bekend probleem? Hier ook 's nachts geen plannen om in eigen wiegje te slapen. Overdags wel. Nu straks eens kijken. 's Nachts zijn de darmpjes wat actiever heb ik het idee. As we speak gaat er een koud flesje in (want over van 22u). Kan ook dus
Voor wie dat geldt: hopelijk een geslaagde nacht
No worries. Koelkastquote:Op zondag 18 september 2016 06:28 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Koude fv? Je weet dat je na een uur moet weggooien?
Overigens dat eigen bedje S nachts: baby's zitten 9 maanden warm en geborgen in een buik. Zo gek is het niet dat ze niet bij mama weg willen zijn.
Dat is waar en begrijp ik ook, maar soms is het handig als ze wat langer alleen kan zijn dan een kwartiertjequote:Op zondag 18 september 2016 06:28 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Koude fv? Je weet dat je na een uur moet weggooien?
Overigens dat eigen bedje S nachts: baby's zitten 9 maanden warm en geborgen in een buik. Zo gek is het niet dat ze niet bij mama weg willen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En geen schande hoor, dat je wil dat je dochter op d'r eigen kamer leert slapen. Maar ook dat heeft tijd en geduld nodig. Ze moet dat echt leren.. Hier heeft het mij wat nachtrust terug gegeven en dat is ook wat waard..How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat vind ik ook zo cute!quote:Op zondag 18 september 2016 07:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
No worries. Koelkast
Nou, mijn kerel heeft heeeeeeerlijjk in zijn wieg geslapen vannacht, op wel 10 cm afstand van zijn moeder.
Niks mooiers om hem nu langzaam wakker te zien worden. Dat uitrekken!
Heerlijk geluid hé. En wat heb je dat mooi gefilmd! F kan ook echt schateren als zus en/of ik zelf hardop lachen.quote:Op zondag 18 september 2016 17:31 schreef Chanty het volgende:
Mijn baby lachte net voor het eerst hardop
Nou ja, hij had nog niet door dat een giraffe een giraffe was, zeg maar. Maar wel dat dat spannend was. Net zoals de hijskraan, en elk ander kindje...quote:Op zondag 18 september 2016 17:51 schreef Nouk84 het volgende:
Chanty![]()
Jagar; wat heerlijk lijkt me dat. Die herkenning. Ik vroeg me toevallig vandaag af wanneer dat een beetje zou komen. Nog 2 dagen baby![]()
Hoe gaan de nachten nu?
Dat laatstequote:Op zondag 18 september 2016 20:53 schreef Amsel het volgende:
Chanty, gek genoeg heeft mijn eerste alle mijlpalen telkens voor thuis bewaard en niet op de crèche gedaan. Of ze zijn zo lief geweest om het me niet te vertellen zodat ik dacht dat thuis de eerste keer was
quote:Op zondag 18 september 2016 21:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat laatste. Heeft een van de leidsters mij ook eens verteld dat ze dat idd niet doen totdat ze het vaker hebben gezien of van de ouders hebben gehoord ofzo
Leuk, zo'n lodge!quote:Op zondag 18 september 2016 18:16 schreef Sull het volgende:
[..]
Heerlijk geluid hé. En wat heb je dat mooi gefilmd! F kan ook echt schateren als zus en/of ik zelf hardop lachen.![]()
Quoi, als de plas en poepluiers goed zijn, zal het wel goed zijn toch? Hoe is zijn gewicht nu t.o.v. het geboortegewicht dan?
We zijn vanochtend met F en zus gaan zwemmen, ze genoot er erg van. Volgend weekend gaan we glamping op de Beerze bulten in een lodge (ingerichte safaritent), ook veel zwemmen en spelen (voor met name zus natuurlijk)Zin in!
Kan zo maar gebeuren hoor,quote:Op maandag 19 september 2016 08:46 schreef Nouk84 het volgende:
Vroeger wist ik/snapte ik dat natuurlijk niet, maar grappig om te zien dat ze van tenminste 3 mnd oude baby bevalt
quote:Op maandag 19 september 2016 08:03 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi wat balen dat het gewicht niet omhoog gaat ondanks dat het zo goed gaat. Hebben ze het start gewicht wel goed gewogen?
Goehoed! Scheelt toch weer hè?quote:Op maandag 19 september 2016 08:31 schreef Nazil het volgende:
Twinkle was een snelle bevalling en fijn dat ze zich op temperatuur kan houden, geniet er van!
Wij hadden een hele goede nacht met L. In zijn eigen ledikant!
Ja vreselijk is dat, dat kan echt nog veel beter geregeld worden helaas.quote:Op maandag 19 september 2016 10:44 schreef Adrian4 het volgende:
Welkom Twinkle!
Quoi, wat vervelend allemaal. Succes!
Ik ben voor de verwerking van de bevalling (waar ik nu pas mee bezig ben, 11 maanden later) mijn medisch dossier aan het opvragen in het ziekenhuis. Pffff wat een bureaucratie zeg. Ik ben al een week bezig en ik heb vandaag al iemand aan de telefoon gehad die het voor mij in orde gaat brengen met de opmerking dat het een tijdje gaat duren omdat ze het druk hebben.
Time flies, maar wel met een heel leuk kereltje erbij nuquote:Op maandag 19 september 2016 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb alvast mijn 1 jaar overzicht van T gemaakt...Ik geloof dat ik er mentaal nog niet helemaal aan toe ben dat mijn baby bijna geen baby meer is. Gek, hoe sentimenteel ik eronder ben, dat had ik niet verwacht.
Vandaag 1 jaar geleden was het zaterdag, en had ik zo nu en dan een wee. We zijn maar een rondje gaan wandelen door het park, toen. Hebben nog dik 2 uur gewandeld denk ik...
Dat is meestal inderdaad een regel op het kdv, bij ons rolden sommige kleintjes al een paar keer om en dan 3 dagen later kregen we van de ouders te horen dat ze zich voor het eerst echt had omgeroldquote:Op zondag 18 september 2016 20:53 schreef Amsel het volgende:
Chanty, gek genoeg heeft mijn eerste alle mijlpalen telkens voor thuis bewaard en niet op de crèche gedaan. Of ze zijn zo lief geweest om het me niet te vertellen zodat ik dacht dat thuis de eerste keer was
Die instructies op het pak zijn echt debiel Arja, ik zou gewoon je baby volgen in behoefte.quote:Op maandag 19 september 2016 13:04 schreef Arja het volgende:
Vraagje over fv: achter op het pak nutrilon staat dat kinderen van meer dan 6 kilo 4 flesjes per 24 uur zouden moeten krijgen en kinderen tussen 5-6 kilo 5 flesjes.
Emmy is nu ruim 6 kilo en drinkt ook niet altijd meer een heel flesje leeg. Dus ik wil meer tijd tussen de voedingen laten zitten en een flesje schrappen.
Maar is het niet onlogisch dat zwaardere kinderen minder drinken?
Ja maar ik merk dus al dat ze lang niet meer iedere fles leegdrinkt, terwijl ze hem voorheen gulzig leegdronk en de fles er bijna bij op at. Maar sommige flessen gaan wel weer snel leeg dus zit te denken wat nu wijsheid isquote:Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Die instructies op het pak zijn echt debiel Arja, ik zou gewoon je baby volgen in behoefte.Ze is nog klein toch? Ik zou haar gewoon laten aangeven wanneer ze wil drinken, ze schrapt die fles zelf wel als ze hem niet hoeft.
Als je er eentje minder wil, kun je anders kiezen voor vollere flessen?quote:Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja maar ik merk dus al dat ze lang niet meer iedere fles leegdrinkt, terwijl ze hem voorheen gulzig leegdronk en de fles er bijna bij op at. Maar sommige flessen gaan wel weer snel leeg dus zit te denken wat nu wijsheid is
Q goed nieuws!
Dat geeft toch niet? Voed je op schema of op verzoek? Sommige babies gaan nooit de echt grote flessen drinken, dat kun je niet afdwingen. Als je op schema voed zou ik proberen het schema los te laten, kijken of er meer tijd tussen komt als ze blijkbaar nog geen riezenhunger heeft als je normaal al een fles aanbiedt. Ophogen pas doen als ze onrustig blijft na de fles lijkt me?quote:Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja maar ik merk dus al dat ze lang niet meer iedere fles leegdrinkt, terwijl ze hem voorheen gulzig leegdronk en de fles er bijna bij op at. Maar sommige flessen gaan wel weer snel leeg dus zit te denken wat nu wijsheid is
Q goed nieuws!
Hoe merk je dat dan?!quote:Op maandag 19 september 2016 15:49 schreef Chanty het volgende:
Wat een goed nieuws Quoi! En knippen is de eerste keer zo spannend! Mij werd wel aangeraden de eerste zes weken te vijlen omdat de nagels nog niet gehard zijn en de kans op scheuren dan groter is.
Mijn gekke baby wil trouwens alleen maar staankan haar gewoon bij haar handjes vasthouden en dan blijft ze zo een minuut staan
Ze strekt echt de hele tijd haar benen en probeert zich omhoog te trekken, gaat gewoon huilen als we haar laten zitten. Op het cb merkten ze het ook al. En we laten haar echt niet de hele tijd staanquote:Op maandag 19 september 2016 16:43 schreef Sull het volgende:
[..]
Hoe merk je dat dan?!
Maar ik zou het je heel hard afraden, het is voor haar lichaam en ontwikkeling echt niet zo goed.
Ik heb wel gewoon gezogen... Ook al vond de kraam dat ik dat nog een paar weken moest laten. Gewoon kijken wat lukt en anders wat chanty zegt in etappes.quote:Op maandag 19 september 2016 17:08 schreef Quoi het volgende:
Sterke beenspieren, die madame van jou Chanty![]()
Wij hebben de eerste dag zonder papa met vlag en wimpel overleefd. Zelfs nog een huishoudelijk iets gedaan. En hoe zit dat met stofzuigen ed? Is dat te ambitieus (hehe) na twee weken? Ik krijg tenslotte de Jgz over de vloer morgenochtend
Haha, ik wil niet weten hoe mijn huis er dan uit zietquote:Op maandag 19 september 2016 18:04 schreef Quoi het volgende:
Ik hoopte natuurlijk dat jullie gingen zeggen: eerste jaar nog even niet.
Haha, ja idd, hoe the hell heb je dat gefliktquote:Op maandag 19 september 2016 09:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Kan zo maar gebeuren hoor,elke keer als ik naar F. kijk denk ik weer holymoly hoe kan ik een kind hebben gemaakt van 63cm
![]()
![]()
maar ja suf is het wel
beter dan film laatst die geen echte baby had maar een pop. Dat was echt heel stom want het viel enorm op.
Welkom Twinkle
Ik heb een zeer huishoudelijk ingestelde man. Meer dan ik zelfs. Maar dat zou niet aardig zijnquote:Op maandag 19 september 2016 18:13 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Haha, ik wil niet weten hoe mijn huis er dan uit zietIk vind het na 2 dagen al een ravage
![]()
Dus hier idd ook dag 2 geloof ik al
60 gram
Ik snap sws niet hoe jij met 3 kinderen alles in je 1tje kan doenquote:Op maandag 19 september 2016 18:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Quoi, over dat stofzuigen.
Je wil niet weten wat ik vanaf dag 4 allemaal alweer zelf deed, inclusief knip en scheur.
Geen tips, maar lees ze wel graag mee.quote:Op maandag 19 september 2016 22:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Lesage dat is snel!Gefeliciteerd!
Jagar lekker aan het memorylanen.
Heeft iemand tips voor fijne broekjes voor kleintjes die kruiptijgeren op vnl koude, gladde vloeren?
Het helpt ook dat ik niet wist dat hij zo groot was, dat had denk ik heel anders geperst.quote:Op maandag 19 september 2016 18:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Haha, ja idd, hoe the hell heb je dat gefliktMijn baby is nu 63 cm, kan me voorstellen dat ik dan wat anders uit de 'strijd' was gekomen.
http://www.ah.nl/producte(...)aard-1-kant-en-klaarquote:Op dinsdag 20 september 2016 10:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Iemand vertelde hier over babyvoeding kant en klaarpakjes voor de nacht. Waar kwamen die vandaan? Ik kan ze alleen van hogere opvolgnummers vinden, van 1 alleen zakjes poedermelk. Ik wil er een paar voor de zekerheid in de auto leggen (met fles), want ik ken mezelf .
Als je vandaag of morgen bij Farmaline bestelt (veel goedkoper dan die van de AH) krijg je gratis verzending vanaf ¤15- met code HGL16quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh jezus, zelfs de AH heeft ze? Ik moet ook eens leren verder te kijken dan mijn neus lang is zeg.Ook in de winkel? Zal wel dan, toch?
Ik kan ze daar niet vindenquote:Op dinsdag 20 september 2016 10:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je vandaag of morgen bij Farmaline bestelt (veel goedkoper dan die van de AH) krijg je gratis verzending vanaf ¤15- met code HGL16
Ik kreeg toevallig vandaag code inijn mailbox.
Ik vind ze ideaal, gaan altijd mee in de tas als we op pad gaan en voor de nacht.
In de auto bewaren zou ik niet doen ivm temperatuur die erg kan oplopen
Gefeliciteerd Jagär, een eenjarige T, leuk!
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik kan ze daar niet vindenEn als ik ze niet in de auto kan laten liggen, wordt het al minder aantrekkelijk. Ik ben niet zo goed met luiertas en voorbereidingen. Ik heb standaard wat luiers in de auto liggen en zou dus ook graag standaard voeding in de auto hebben liggen.
Wat een mooi meisjequote:Op dinsdag 20 september 2016 10:46 schreef Ericr het volgende:
Julia is inmiddels bijna 8 maanden. Tandjes komen al door sinds ze 4.5 maanden was, nu toe aan haar zevende tandje dat doorkomt. Voor een maand te vroeg geboren baby doet ze het heel goed. Gelukkig buiten een paar verkoudheidjes geen gezondheidsklachten
Morgen weer een controle bij het consultatiebureau, de enige keren dat ze ook gewogen wordt.
Bijzonder, zowel jouw als mijn link doet het niet....quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:28 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/
Voor de kwaliteit is het voor zowel kant en klaar als poedermelk in poedervorm niet goed om het in de auto te leggen.
Ik heb een tas waar ik alles in mik, verschoningsmatje etc, daar doe ik de flesjes ook in om mee te nemen
Nee, precies.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:44 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Bijzonder, zowel jouw als mijn link doet het niet....
Ik heb overigens gewoon gezocht op 'Nutrilon' op die site en kwam het op de eerste pagina tegen... Maar goed, als je het niet in de auto kan laten liggen heb je er eigenlijk niets aan (zoals jij het wilde gebruiken dan...)quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nee, precies.
Anyways, ik dwing mezelf wel te wennen aan het meeslepen van een tas.
De Dr. Brownsflesquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:27 schreef Chanty het volgende:
Jagär gefeliciteerd met je dreumes!![]()
![]()
LeSage wat ontzettend snel! Gefeliciteerd![]()
Hier was het een vrij beroerde nachtmadam wilde eerst niet slapen, toen ze sliep, ben ik weggesneakt om te douchen. Vervolgens wilden ik haar in haar cosleeper leggen en werd ze weer wakker. Dus voor we sliepen was het 00:30 uur. Om 3 uur had mevrouw weer dorst (heb haar niet terug in de cosleeper durven leggen) en om half 4 kwam Lucas die pas om 04.45 weer sliep (bij mij in bed) en toen begon mevrouw weer te morrelen dus werd ik telkens wakker. Vervolgens lag ik ingeklemd tussen twee kinderen die beiden tegen me aan wilden liggen
![]()
En toen ging de wekker om 7.30 uur
![]()
Wennen ging goed, niet anders verwacht. Alleen wil ze de fles niet pakken. We hebben nu nuk geprobeerd en twee soorten aventspenen. Iemand ervaring met flessen die flesweigeraars wel blieven?
Ik heb die twee uur benut om te shoppen trouwensaangezien ik nog altijd veel kleding niet pas en binnenkort moet werken, vond ik dat dat we mocht.
En nu ga ik bijlezen.
Die meende ik idd vaker gehoord te hebben. Dan ga ik die in ieder geval proberenquote:
Overgieten, kan gewoon zo zonder opwarmen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:41 schreef Amsel het volgende:
Die kant en klare Nutrilon, giet je die dan over in de fles, of draai je er een speen op of wat? Lijkt me superhandig voor onderweg!
Hier weer een dag zonder enig ritme. En ik wil heus wel baby's behoeftes volgen, maar het zou fijn zijn als ik eens iets kon plannen en dan niet hoef te schrikken van een kind dat opeens wil eten of spontaan in slaap valt net als ik de deur uit wil.
Dentalspeen? En evt fopspeen (meer) gebruiken?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:27 schreef Chanty het volgende:
Jagär gefeliciteerd met je dreumes!![]()
![]()
LeSage wat ontzettend snel! Gefeliciteerd![]()
Hier was het een vrij beroerde nachtmadam wilde eerst niet slapen, toen ze sliep, ben ik weggesneakt om te douchen. Vervolgens wilden ik haar in haar cosleeper leggen en werd ze weer wakker. Dus voor we sliepen was het 00:30 uur. Om 3 uur had mevrouw weer dorst (heb haar niet terug in de cosleeper durven leggen) en om half 4 kwam Lucas die pas om 04.45 weer sliep (bij mij in bed) en toen begon mevrouw weer te morrelen dus werd ik telkens wakker. Vervolgens lag ik ingeklemd tussen twee kinderen die beiden tegen me aan wilden liggen
![]()
En toen ging de wekker om 7.30 uur
![]()
Wennen ging goed, niet anders verwacht. Alleen wil ze de fles niet pakken. We hebben nu nuk geprobeerd en twee soorten aventspenen. Iemand ervaring met flessen die flesweigeraars wel blieven?
Ik heb die twee uur benut om te shoppen trouwensaangezien ik nog altijd veel kleding niet pas en binnenkort moet werken, vond ik dat dat we mocht.
En nu ga ik bijlezen.
Thanks, heb besteld - met jouw kortingscodequote:Op dinsdag 20 september 2016 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Overgieten, kan gewoon zo zonder opwarmen.
En is inderdaad echt superhandig
Nuk hebben we de dentalspeen van. En fopspeen wil ze vrijwel nooit. Proberen we haar al drie maanden te gevenquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:28 schreef Sull het volgende:
[..]
Dentalspeen? En evt fopspeen (meer) gebruiken?
Ook interessant misschien
http://www.ad.nl/dossier-(...)-fles-niet~a5602874/
Dat zou ik wel prefereren boven duimen wat ze volgens mij gaat doen zodra ze haar duim heeft gevonden. Maar bibi en difrax wil ze beide niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:34 schreef LeSage het volgende:
Chanty, weet niet of je graag een fopspeen zou willen, maar hier was de truc om over te stappen op een andere speen. Meneer bliefde geen difrax, maar de bibi ineens wel. En ik vind het met inslapen wel handig.
Dr Browns hier ook. Was een verademing na de avent (ging veel te snel).
Goed om te weten van de fopspeen. Maar eens proberen dan. En file had betekend dat ik te laat op t kdv 's zou zijn dus dat was echt geen optiesquote:Op dinsdag 20 september 2016 21:06 schreef ikke_84 het volgende:
uni
Chanty hopelijk werkt de dr Brown fles. Lijkt me lastig als je kindje ineens besluit om de fles te weigeren. Hier werkt naast de dr Brown fles de fopspeen van dr Brown ook goed trouwens. Floept alleen snel uit de mond als hij niet meer zuigt maar hij pakt hem super goed.
En wat een dagik had denk ik voor die file gekozen
![]()
Hopelijk was je afspraak leuk.
Mijn baby slaapt al 2 avonden vanaf 20 uuren zonder huilen! Ben zo blij dat die periode voorbij is. Vandaag lekker een uur in de speeltuin gezeten met peuter terwijl baby sliep in de wagen en ik bij kletste met allemaal mama's uit de buurt
Gefeliciteerd nog met Twix! Tot over een paar maandjes bij de dreumessen!quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:08 schreef Malteser het volgende:
Welkom aan alle mama's met verse baby's!
Inmiddels heb ik de overstap gemaakt naar de dreumessen. Ik wil jullie bedanken voor het meelezen, adviseren, jompelen, steunen, duimen en zoveel meer gedurende het afgelopen jaar. Tot bij de dreumessen!
Dr Brown heeft 2 soorten spenen: zo'n dental-vorm en eentje in de vorm van hun flessenspenen. Ik heb van beide versies hier ongebruikte exemplaren liggen omdat baby toch liever Difrax wilde uiteindelijk, maar toen had ik deze al gekocht. Als je ze wilt proberen kan ik ze wel opsturen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:45 schreef Chanty het volgende:
[..]
Goed om te weten van de fopspeen. Maar eens proberen dan.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:08 schreef Malteser het volgende:
Welkom aan alle mama's met verse baby's!
Inmiddels heb ik de overstap gemaakt naar de dreumessen. Ik wil jullie bedanken voor het meelezen, adviseren, jompelen, steunen, duimen en zoveel meer gedurende het afgelopen jaar. Tot bij de dreumessen!
Oh graag! Ik dm je zo ffquote:Op woensdag 21 september 2016 02:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dr Brown heeft 2 soorten spenen: zo'n dental-vorm en eentje in de vorm van hun flessenspenen. Ik heb van beide versies hier ongebruikte exemplaren liggen omdat baby toch liever Difrax wilde uiteindelijk, maar toen had ik deze al gekocht. Als je ze wilt proberen kan ik ze wel opsturen?
Correctie: 150mlquote:Op woensdag 21 september 2016 07:38 schreef Bloesem. het volgende:
Jeetje Uni, 80 mlDat heb je snel voor elkaar! Ik hoop dat je kleintje binnenkort lekker bij je gaat drinken (zodat je geen borstvoedingscornflakes meer hoeft te eten
Wel gezond!) Gefeliciteerd met je kleintje
http://moedermelknetwerk.nl/donormelkquote:Op woensdag 21 september 2016 10:05 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Correctie: 150ml
...![]()
Iemand nog melk nodig? Hoe werkt doneren?
Invriezen in porties van 30-50-80-100 ml (ik weet niet zo goed wat ukjes uit de fles drinkenquote:Op woensdag 21 september 2016 10:05 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Correctie: 150ml
...![]()
Iemand nog melk nodig? Hoe werkt doneren?
Ohja, de snotzuiger.. die was ik gisterenavond al aan 't zoeken voor dreumes.. die heeft hij vakkundig verstopt denk ik!quote:Op woensdag 21 september 2016 11:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
Spoelen met een monodose zoutoplossing! vriendelijker voor de neus dan een spray en je kan echt doorspoelen. eventueel ook de neus uitzuigen
Borstvoeding is lichtverteerbaarder dan kunstvoeding. Maar daardoor hebben borstvoedingskindjes vaker weer een nieuwe dosis nodig terwijl kinderen die kunstvoeding krijgen langer erop slapen. Maar het is geen geschreven wet of zo. Er zijn ook borstvoedingskinderen die gewoon de hele nacht doortukken en kunstvoeding geven is geen garantie op een doorslaapkind. In mijn omgeving zie ik echter ook dat alle mama's die kunstvoeding geven een kind hebben dat na een paar maanden klokje rond slaaptquote:Op woensdag 21 september 2016 03:38 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Uni! Zo te lezen is de borstvoeding goed op gang![]()
Ikke, doe mij ook een baby die slaapt vanaf 20! Ik weet niet of het toeval is, of dat het gewoon zo is, maar als ik zo de verhalen hoor van moeders in de buurt enzo lijkt het wel alsof fv kindjes sneller doorslapen.
Wat een reisavontuur Chanty![]()
Verder weet ik niet meer wat ik allemaal gelezen heb
Ik heb opeens weer harde pijnlijke plekken in mijn borstOndanks regelmatig aanleggen of kolven, masseren, warmte etc, blijft het terugkomen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 14:01:15 ]
Eerder 62/68 denk ik. Maar als je 74/80 geeft zit je altijd goed want op de groei kopen is ook fijnquote:Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef E.T. het volgende:
Ff snel.. Een rompertje voor een baby van 3,5 maand... maat 74/80??
Zo stom dat ik dat niet meer weet...
Dat draagt mijn tweemaander nuquote:
quote:Op woensdag 21 september 2016 14:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn Tas lijkt alweer zo'n reus dan vergeleken daarbij. Ik merk dat het sinds hij een half jaar is ineens allemaal een stuk makkelijker is geworden. Hij rolt twee kanten op, begint te oefenen met tijgeren, eet als een bootwerker (hij eet meer dan z'n peuterzus) en sliep vannacht voor het eerst klokje rond. Ik ben zo verliefd op hem soms, hij is echt al-tijd vrolijk en gewoon een heel gezellig, guitig kind.
Met 'n ploatje d'rbie:Daar word je toch instant vrolijk vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<-- toepasselijke smiley
@Cassandra, dat is zeker al een grotert!
Max (2,5 wk) heeft vanmorgen naast een baby van 8 weken gelegen die met 37w is geboren. Max was alsnog groter! Alleen de andere baby duidelijk al verder in ontwikkeling. Apart gezicht en heel leuk om te zien
Kwam Max eerst nog stipt uit zichzelf op gezette tijden voor volle flessen, ineens lijkt hij de kolder in zijn koppie te hebben en zijn ritme compleet om te gooien. Nu om de twee uur voor een halve fles (twee stuks optellend tot 100cc). Misschien komt het door gisteravond of misschien is het dan toch zo'n regeldag? Dat zou dan betekenen dat hij iig groeit
Nu ligt hij wel al drie uurtjes te tukken.
quote:Op woensdag 21 september 2016 14:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Met 'n ploatje d'rbie:Die armen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ok, ik geef het vegetarisme nu op.![]()
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Tnxquote:Op woensdag 21 september 2016 14:45 schreef Piekie81 het volgende:
Chanty, als je wilt heb ik ook nog breastflowflessen. Dat waren de enige die werkten bij M.
Als je er een wilt proberen kan ik hem wel opsturen. Stuur dan even een pm/DM.
Emmy is morgen 3 maanden (quote:Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef E.T. het volgende:
Ff snel.. Een rompertje voor een baby van 3,5 maand... maat 74/80??
Zo stom dat ik dat niet meer weet...
Ja dat gaat het worden idd.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:13 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Invriezen in porties van 30-50-80-100 ml (ik weet niet zo goed wat ukjes uit de fles drinken) voor later? Als het goed is stabiliseert je productie op de duur wel en een voorraad is sws fijn om te hebben.
Of je blijft voor altijd een kolfkanon, maar dat zie je dan wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast wordt er deze dagen zeer wakker rondgekeken
[ Bericht 40% gewijzigd door Quoi op 21-09-2016 19:25:33 ]
4 schepjes. 120 water.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:19 schreef Quoi het volgende:
Nazil, wat betekent de 4 in jouw notatie 120/4?
Miezziej, superfoto! Dan maar een ernstige blik. Ik kreeg er gister ook eentje om in te lijsten.
Wat tof dat het zo goed loopt! Hopelijk stemt je productie zich uiteindelijk wel echt af naar behoefte. Nu kun je sparen voor nachtrust, weet je! Net als bij de appie, als je kolfkaart met 5 eenheden vol zit kun je die bij je man inleveren voor een nacht slaapquote:Op woensdag 21 september 2016 19:53 schreef Unihipili het volgende:
Yes voorraad opbouwen it is.
Ik was ook niet heel serieus met al direct gaan doneren (gedoe en sowieso al na 1 dag..). Meer van dat ik een beetje schrok hoeveel ik heb en waar laat ik het.* Unihipili
![]()
Hahaha zeer herkenbaar van die afstandsbedieningquote:Op woensdag 21 september 2016 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Sarah wat shit zeg, je arme kleintje, heel veel beterschap. Heel begrijpelijk hoor, het is ook mega frustrerend als zo'n kleintje zich niet goed voelt en je kan niks doen.
bloesemhet ís ook knap, jouw N kan al zoveel
.
Hee Cassandrahoe gaat ie? Lang niet gezien hier.
Wat is dat met mijn baby en haar obsessie voor de tv afstandsbediening. Dat ding blijft reuze interessant en absoluut favoriet boven elk ander speeltje. En ze wil natuurlijk alleen de echte afstandsbediening, niet de speelgoedvariant die ik voor d'r gekocht heb
.
Ohw heerlijk is dat hé! en die stuipjes bij het is slaap vallenquote:Op donderdag 22 september 2016 06:45 schreef Quoi het volgende:
Dat die kleintjes na een voeding acuut in een slaap gepaard met 100 verschillende gezichtsuitdrukkingen kunnen vallen
Zelf van 23 tot 6 geslapen. Hoezee!
Check. Alle rompers nog 62/68 (dus ook de niet stretch). Maar dan 12 maanden oud.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:56 schreef LeSage het volgende:
Mijn 7 maander (bijna 8!) past ook nog in maat 62/68 rompers soms. Het is niet zo'n snelle groeier. Die energie stopt hij liever in kruipen, zelf gaan staan en aan de hand meelopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oei Q. Dat klinkt als een drukke ochtend..
Ik vervloek dat badje, ze gaat hier lekker op de arm mee onder de douche, dat werkt voor mij beter! (Gelukkig hadden we 't badje nog niet weggedaan na T. want de kraam vond het ding 't eerste half jaar toch zeer essentieel..)
Wij hadden vanmorgen kraamvisite. Mijn Amerikaanse oom en tante zijn naar J.olien komen kijken en kochten haar een super stoer roze overalletje met regenlaarsjes om te kunnen helpen in de tuin.
Dit cadeautje vind ik nog toffer als dat van T. Vorig jaar, die kreeg een broekje en shirtje van het universiteitsteam van de uni waar mijn oom werkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ggirl op 22-09-2016 12:57:45 ]
Wat?! Echt? met 6,5 week al krap in 62/68?quote:Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn baby van 6.5 week zit nog in 62/68 maar dat zit aardig krap. Ik heb de rompers in 74 al klaar liggen![]()
Chanty wat fijnis dat met de dr Brown fles gelukt?
Al die foto's van jullie kindjes
quote:Op donderdag 22 september 2016 12:47 schreef Ggirl het volgende:
Fijn om te lezen Chanty!
Even klagen;Zo hebben wij dan iemand die vervolgens ook nog alles terug wil hebben dat ik niet hoef. Ben er een keer ingetrapt en vervolgens is het idd Nee dank je...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oei Q. Dat klinkt als een drukke ochtend..
Ik vervloek dat badje, ze gaat hier lekker op de arm mee onder de douche, dat werkt voor mij beter! (Gelukkig hadden we 't badje nog niet weggedaan na T. want de kraam vond het ding 't eerste half jaar toch zeer essentieel..)
Wij hadden vanmorgen kraamvisite. Mijn Amerikaanse oom en tante zijn naar J.olien komen kijken en kochten haar een super stoer roze overalletje met regenlaarsjes om te kunnen helpen in de tuin.
Dit cadeautje vind ik nog toffer als dat van T. Vorig jaar, die kreeg een broekje en shirtje van het universiteitsteam van de uni waar mijn oom werkt.
Wat fijn Chanty!
Ik vind het zo heerlijk verhelderend om te lezen dat jij, als moeder van inmiddels 3(!), ook sommige dingen niet zo goed weet of misschien niet op let. Ik voel me soms een kluns als iets te krap of te klein zit, maar dat heeft dus niets te maken met het verse moeder zijn. Voorbeeld; ik had d'r van de week een spijkerbroekje aan gedaan. Zat goed dacht ik; tot ik d'r in de draagzak wilde doen. D'r benen konden niet wijd genoeg..quote:Op donderdag 22 september 2016 13:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Wat?! Echt? met 6,5 week al krap in 62/68?![]()
Ik heb echt een gigababy hier nl, maar die kan echt nog niet naar maat 74 hoor! Of wel? Ik zou eens moeten checken.
Ja hier ook zoiets, maar goed, van mensen die geen kinderen hebben snap ik dat heel goed.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:51 schreef Nazil het volgende:
L zit nu in 56 en we hebben allemaal korte mouwen 62 gekregendenk aan het seizoen mensen
Heb haar net opgehaald van het kdv dus alle details gehoordquote:Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn baby van 6.5 week zit nog in 62/68 maar dat zit aardig krap. Ik heb de rompers in 74 al klaar liggen![]()
Chanty wat fijnis dat met de dr Brown fles gelukt?
Al die foto's van jullie kindjes
Dat ja, dat je zo'n hele leuke toffe romper krijgt en er dan vervolgens een jumpsuit overheen trekt. Gewoon omdat voor mijn hormonen een romper met een broekje niet 'klopt'.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hier ook zoiets, maar goed, van mensen die geen kinderen hebben snap ik dat heel goed.
Ik kocht ook weleens leuke rompers voor mensen maar merk nu bijvoorbeeld dat ik zelf zulke nauwelijks gebruik omdat ze altijd jumpsuits aan heeft
Oh had het niet opgevat als kritiek hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 19:45 schreef Sull het volgende:
Chanty, vervelend hoor het fles weigeren. Hoop dat ze het snel onder de knie krijgt. In het artikel stond de achtergrond waarom ze gaan weigeren rond deze periode , was niet bedoeld als kritiek op het wel/niet oefenen![]()
Wij hebben hetzelfde gehad bij L. dus nog offense.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op donderdag 22 september 2016 16:52 schreef Marjolijntje het volgende:
M zit ook in rompers 62/68Morgen 6 weken. Maar hij heeft ook een lang bovenlijf en dikke wasbare luiers, dus ik speel wel een beetje vals
Voor zn bovenlijf heeft ie echt ook wel 62 nodig, broekjes kunnen nog wel in 56 maar heb ik al uit zn kast gehaald, 62 werkt ook. (En 5,5kg ongeveer, kleine bollie)
Verder nog steeds haat aan krampjes, krijgt ie meer krampjes van de daktarin die we nodig hebben ivm spruw en zijn we allebei verkouden. Slapen, wat is dat?mn wallen hebben wallen
Daktarin mag toch pas vanaf 4 maanden (was een veiligheidswaarschuwing voor afgegeven 3 jaar geleden)? Wij kregen nystatine. Dat werkte bij zus na 3 kuren nog niet en zat echt te wachten tot we daktarin mochten, maar toen ontdekte ik Gentiaan Violet. Ook een aanrader.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over krijgertjes, ik heb ook veel gekregen en best wat leuks bij. En wij hadden een doorgeeftas met vrienden, daar gingen de krijgertjes in die niet je smaak waren. En we hebben nogal verschillende kids dus ook verschillende stijl, ideaal dus.
Klopt, maar nystatine is prut en gentiaan violet werkte hier niet (na 7 dagen waren niet alle plekken weg en dan moet je dus 7 dagen stoppen, en toen groeide de spruw alleen maar sneller en kreeg ik weer pijn). Dus nu toch Daktarin, en niet volgens voorschrift (want dan idd veel te veel plakkerige troep in 1x in dat mondje) maar na iedere voeding een klein beetje in de wangen en op de tong. Na 2 dagen waren de witte plekken op zijn wangen al weg.quote:Op donderdag 22 september 2016 18:56 schreef Sull het volgende:
[..]
Daktarin mag toch pas vanaf 4 maanden (was een veiligheidswaarschuwing voor afgegeven 3 jaar geleden)? Wij kregen nystatine. Dat werkte bij zus na 3 kuren nog niet en zat echt te wachten tot we daktarin mochten, maar toen ontdekte ik Gentiaan Violet. Ook een aanrader.
Over krijgertjes, ik heb ook veel gekregen en best wat leuks bij. En wij hadden een doorgeeftas met vrienden, daar gingen de krijgertjes in die niet je smaak waren. En we hebben nogal verschillende kids dus ook verschillende stijl, ideaal dus.
Haha. Dat zegt misschien iets over onze aard inderdaad, dan over het aantal kinderen dat we wel of niet hebben.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:29 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik vind het zo heerlijk verhelderend om te lezen dat jij, als moeder van inmiddels 3(!), ook sommige dingen niet zo goed weet of misschien niet op let. Ik voel me soms een kluns als iets te krap of te klein zit, maar dat heeft dus niets te maken met het verse moeder zijn. Voorbeeld; ik had d'r van de week een spijkerbroekje aan gedaan. Zat goed dacht ik; tot ik d'r in de draagzak wilde doen. D'r benen konden niet wijd genoeg..Arm meisje de hele dag een te strakke broek aan gehad
Ooh ja, mijn meisje zit ook nog in de strech romper 62/68, qua kleding gaan we langzaam richting 68 nu...
Huh, daktarin? Wij kampen ook nog steeds met spruw omdat nystatine en gentiaan violet niet werken, maar ik krijg van huisarts en apotheker tot 3 maanden geen daktarin mee (zie hier de vierde en vijfde alinea: https://mijnkinderarts.nl(...)/spruw-bij-een-baby/ ) dus we moeten de spruw maar uitzittenquote:Op donderdag 22 september 2016 16:52 schreef Marjolijntje het volgende:
Verder nog steeds haat aan krampjes, krijgt ie meer krampjes van de daktarin die we nodig hebben ivm spruw
High five. Niks mis mee en blij zijn met zo'n ventquote:Op vrijdag 23 september 2016 09:16 schreef Quoi het volgende:
Mijn vriend is vandaag thuis en presenteert me nu net een lekker pruttelmannetje, terwijl ik pas net wakker word. Ik heb zowel de nacht als ochtend gewoon gemist(zat er wel rond middernacht klaar voor, maar toen sliep de kleine meneer).
Eens met je laatste alineaquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Volgens mij moeten ze die gemiddelde-lijn eens onder de loep nemen, wat groeien jullie baby's hard! Hier zijn we net over naar maat 74, maar die zit nog wat ruim (maar 62/68 is echt te strak vond ik). Ze is over 2 dagen 10 maanden.
Ik heb E om 9 uur op bed gelegd, hoorde d'r nog even kletsen maar nu slaapt ze nog. Al twee uur. Ik weet niet wat ik meemaak. Intussen zit ik me hier te vervelen want ik had gepland om even het dorp in te gaan met d'r tussen fruithap en boterham. Ik had kunnen weten dat het niet ging werken, altijd als ik plannen maak trekt ze zich niets aan van het ritme dat ze normaal heeft
.
Ik vind het wel lief dat mensen zo benieuwd zijn en interesse tonen naar je baby Twink, en pasgeboren baby's zijn ook supersnoezig natuurlijkdesalniettemin moeten ze je wens gewoon respecteren natuurlijk
.
Je mag best apart langskomen (ook zonder cadeautjesquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind (persoonlijk) kraamfeesten echt ver.schrik.ke.lijk. Nooit de lans om even echt interesse te tonen en even echt enpraten. Laatste kraamfeesten waar ik was heb ik de baby niet eens gezien en de ouders 1 sec. gesproken. Voelde als een soort vage birtel en cadeautje afgeven.
Ik zou ook vragen of ik even apart mocht langskomen en als ik dat echt niet mag dan zou ik dat wel echt heel jammer vinden. En ik zou me afvragen of ik wel bevriend wil zijn met die mensen als ze me zo behandelen.
Zo bijzonder is het krijgen van een baby nou ook weer niet, ik snap echt niet dat je dan drie maanden lang (bv) niet even een vriendin op de koffie kunt krijgen.
Wat is een birtel?quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind (persoonlijk) kraamfeesten echt ver.schrik.ke.lijk. Nooit de lans om even echt interesse te tonen en even echt enpraten. Laatste kraamfeesten waar ik was heb ik de baby niet eens gezien en de ouders 1 sec. gesproken. Voelde als een soort vage birtel en cadeautje afgeven.
Ik zou ook vragen of ik even apart mocht langskomen en als ik dat echt niet mag dan zou ik dat wel echt heel jammer vinden. En ik zou me afvragen of ik wel bevriend wil zijn met die mensen als ze me zo behandelen.
Zo bijzonder is het krijgen van een baby nou ook weer niet, ik snap echt niet dat je dan drie maanden lang (bv) niet even een vriendin op de koffie kunt krijgen.
Volgens Google deze meneerquote:
Ik had het eigenlijk niet tegen jou, had jouw post nog niet eens gezien. Het gaat mij overigens niet om het zien van het kind, maar het zien van mijn vriendinquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:21 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Je mag best apart langskomen (ook zonder cadeautjes) maar na die zes weken. Ik wil er de volgende keer alles aan doen om te voorkomen dat ik me voel zoals ik me nu voel. Zes weken rust inplannen en met andere dingen rekening houden dan met kraamvisite geeft geen garantie dat het niet opnieuw gebeurt, maar zorgt er misschien wel voor dat ik iets meer innerlijke ruimte heb om het aan te gaan en iets weerbaarder ben voor de kraamvisite en de wereld zelf. Ik zou op mijn beurt dus niet bevriend willen zijn met iemand die me die ruimte (met deze reden in het achterhoofd al helemaal) niet gunt. Ik snap ook niet zo goed waarom een baby alleen in de eerste maand super is om te zien en daarna niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voeden en verschonen in het wild: check![]()
Zelf nu aardig moe, want dat was toch ca 5 km wandelen. Ook meneertje is moe en keert terug naar de foetushouding (hoe heeft dit + 180g kunnen passen?).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |