abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165981179
Net geen Throwback Saturday, editie #2.
(Editie #1)

De NASA Boeing 747 Shuttle Carrier Aircraft met de Endeavour op haar rug, geëscorteerd door 2 NASA McDonnell Douglas F/A-18 Hornet boven Los Angeles toen deze lage fly-overs over de stad maakte bij de aflevering van de Endeavour aan het museum.
(Heb hier wel eens een post over gemaakt)

  zondag 16 oktober 2016 @ 00:22:06 #202
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_165981578
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
De NASA Boeing 747 Shuttle Carrier Aircraft met de Endeavour op haar rug, geëscorteerd door 2 NASA McDonnell Douglas F/A-18 Hornet boven Los Angeles toen deze lage fly-overs over de stad maakte bij de aflevering van de Endeavour aan het museum.

Wát een vette foto _O_ Kon zo een scène uit een film zijn.
Tics van je petten.
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:47:45 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165986830
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Net geen Throwback Saturday, editie #2.
(Editie #1)

De NASA Boeing 747 Shuttle Carrier Aircraft met de Endeavour op haar rug, geëscorteerd door 2 NASA McDonnell Douglas F/A-18 Hornet boven Los Angeles toen deze lage fly-overs over de stad maakte bij de aflevering van de Endeavour aan het museum.
(Heb hier wel eens een post over gemaakt)

[ afbeelding ]
Mooie tijden waren dat. Ergens is het wel jammer dat herbruikbare ruimteschepen geen blijvertje zijn gebleken.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 13:16:26 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165987474
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:22 schreef nattermann het volgende:

[..]

Wát een vette foto _O_ Kon zo een scène uit een film zijn.
Ja echt hè :D Die kleuren ook, ook typisch voor een film.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165988545
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?
Je zou *bijna* denken dat de BFB nog heavy maintenance krijgt.
--
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:21:50 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_165988939
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Net geen Throwback Saturday, editie #2.
(Editie #1)

De NASA Boeing 747 Shuttle Carrier Aircraft met de Endeavour op haar rug, geëscorteerd door 2 NASA McDonnell Douglas F/A-18 Hornet boven Los Angeles toen deze lage fly-overs over de stad maakte bij de aflevering van de Endeavour aan het museum.
(Heb hier wel eens een post over gemaakt)

[ afbeelding ]
W-A-U-W _O_ Wat een vette plaat _O_
pi_165989815
Een near miss in Shanghai, twee kisten op de baan terwijl eentje met een take-off bezig is.

Ook interessant dat de luchtverkeersleiding dacht het onder de pet te kunnen houden.

http://m.scmp.com/news/ch(...)tion-why-air-traffic
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:50:33 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165994090
So we just called him Fred
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:25:48 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165994973
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Net geen Throwback Saturday, editie #2.
(Editie #1)

De NASA Boeing 747 Shuttle Carrier Aircraft met de Endeavour op haar rug, geëscorteerd door 2 NASA McDonnell Douglas F/A-18 Hornet boven Los Angeles toen deze lage fly-overs over de stad maakte bij de aflevering van de Endeavour aan het museum.
(Heb hier wel eens een post over gemaakt)

[ afbeelding ]
Mooie plaat
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:28:24 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:23:33 #211
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166016417
quote:
Eerste Boeing 747-400 van KLM voltooit laatste vlucht

SCHIPHOL – Het oudste vliegtuig in de KLM-vloot heeft zondag de laatste lijndienstvlucht voltooid. Als KL736 arriveerde de Boeing 747-400 'City of Atlanta' vanuit Curaçao. De PH-BFA werd in mei 1989 aan KLM afgeleverd en was destijds het eerste vliegtuig van dit type voor een Europese airline. Na 27 jaar trouwe dienst wordt het toestel nu buiten dienst genomen.

KLM is begonnen met het uitfaseren van de Boeing 747’s, die de komende jaren de vloot geleidelijk gaan verlaten. De ‘Atlanta’ verlaat als vierde 747-400 de KLM-vloot. Een toekomst bij een andere luchtvaartmaatschappij zit er bij deze relatief oude toestellen niet meer in.

“Er zijn bijna geen partijen die willen vliegen met een 25 jaar oude viermotorige kist van dat formaat”, zegt Henk-Jan van der Hoek, director aircraft trading op de afdeling Fleet Development & Aircraft Trading bij KLM. Hij is verantwoordelijk voor de verkoop van de 747’s.

“We verkopen ze dan ook meestal voor onderdelen; het airframe aan de ene partij en de motoren aan de andere. Dan levert het veel meer op. Het grootste deel van de waarde zit in de motoren”, zegt Van der Hoek. Op eenzelfde wijze verkocht KLM eerder de MD-11’s.

Motoren
Wat is dan de waarde van een KLM Boeing 747-400 uit 1989? Van der Hoek kan daar geen eenduidig antwoord op geven. “Dat hangt helemaal af van hoeveel leven er nog in zit. Hebben de motoren net een onderhoudsbeurt ondergaan, dan betaal je de hoofdprijs. Dan zit je ruim boven die tien miljoen. Maar zijn die motoren helemaal op en due for a shop visit, dan ruim onder de 10 miljoen.”

KLM heeft nu nog 21 Boeing 747-400’s in dienst, waarvan vijf met een volledige passagiersconfiguratie (408 stoelen), dertien combi’s (268 stoelen) en drie full freighters.
pi_166018067
quote:
Helaas was mijn informatie dus correct...
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 19:11:22 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166018488
Is er nog belangstelling in die motoren dan? Omdat die kosten steeds meer uitgefaseerd worden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:16:13 #214
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166018593
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Is er nog belangstelling in die motoren dan? Omdat die kosten steeds meer uitgefaseerd worden?
En 2,5 miljoen per motor. Sow dat had ik niet verwacht. Hoeveel keer wordt er bij zo'n Boeing 747 in 25 jaar een motorwissel gedaan?
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:56:19 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166019607
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Is er nog belangstelling in die motoren dan? Omdat die kosten steeds meer uitgefaseerd worden?
Die motoren zijn vaak ook te gebruiken onder andere vliegtuig typen. De CF6-80C2 van General Electric die KLM er onder heeft hangen passen bijvoorbeeld ook onder een 767, MD11 of Airbus 300/310. De meeste van die toestellen zijn inmiddels ook aardig op leeftijd en kan me goed voorstellen dat een airline dan eerder kiest voor een set refurbished motoren dan nieuwe motoren als deze vervangen moeten worden.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 20:24:18 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166020246
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die motoren zijn vaak ook te gebruiken onder andere vliegtuig typen. De CF6-80C2 van General Electric die KLM er onder heeft hangen passen bijvoorbeeld ook onder een 767, MD11 of Airbus 300/310. De meeste van die toestellen zijn inmiddels ook aardig op leeftijd en kan me goed voorstellen dat een airline dan eerder kiest voor een set refurbished motoren dan nieuwe motoren als deze vervangen moeten worden.
Is dat vaak nodig dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:35:59 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166020681
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat vaak nodig dan?
Motoren slijten hun leven vaak onder verschillende toestellen. Om de zoveel jaar hebben ze een revisiebeurt nodig. Meestal worden dan de motoren onder het toestel vandaan gehaald en vervangen door andere motoren. Het kan dus handig zijn om als airline meerdere motoren zelf in voorraad te hebben.

Zaken als een birdstrike kunnen er voor zorgen dat een motor veel eerder vervangen moet worden.
So we just called him Fred
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:36:02 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166020683
In Kathmandu hebben ze blijkbaar "waakgeiten" ter beveiliging van het vliegveld:

Bhutan A319 at Kathmandu on Oct 15th 2016, goat around
quote:
Preliminary investigation shows the goat came from the army battalion responsible for airport security.
So we just called him Fred
pi_166020996
Meneer van der Hoek is wel een beetje heel erg optimistisch over de waarde van een 747...
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2016 @ 21:04:16 #220
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_166021844
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:42 schreef Iemand91 het volgende:
Meneer van der Hoek is wel een beetje heel erg optimistisch over de waarde van een 747...
hij zal het toch wel weten?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_166022338
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hij zal het toch wel weten?
Vast wel, maar de vraag was wat een 747-400 uit 1989 waard is; met andere woorden; wat is PH-BFA nog waard?

En dan heeft hij het over ¤10+ miljoen in de beste conditie en ruim onder dat bedrag als er groot onderhoud nodig is.

Maar de praktijk is dat de marktwaarde van een 747-400 tussen de $3.6 en $9.1 miljoen ligt.
En aangezien -BFA de op een na oudste -400 is die nog rondvliegt, ruim over de 125.000 vlieguren zit zal de waarde van "Atlanta" onderin die schaal zitten.

PR-technisch kun je natuurlijk wel wat andere bedragen naar buiten brengen.

Bulgaarse Mig-29's escorteren A380 van Lufthansa
quote:
SOFIA - Zondag bezocht voor het eerst een Airbus A380 Bulgarije. Lufthansa zette bij uitzondering het grootste toestel in de vloot in op een vlucht van Frankfurt naar Sofia. De Bulgaarse luchtmacht stuurde drie Mig-29’s de lucht in om de speciale gast op grote hoogte te begroeten. Dat leverde bijzondere beelden op.

Lufthansa vloog met de A380 naar Sofia ter promotie bij het Bulgaarse publiek van langafstandsvluchten die de maatschappij aanbiedt via Frankfurt. Aan boord van het toestel waren naast reguliere passagiers ook politici en media aanwezig. Het toestel werd gevlogen door de enige Bulgaarse A380-piloot bij Lufthansa.




pi_166023887
quote:
KLM heeft nu nog 21 Boeing 747-400’s in dienst, waarvan vijf met een volledige passagiersconfiguratie (408 stoelen), dertien combi’s (268 stoelen) en drie full freighters.
Volgens mij zes full PAX en 12 74M's. De BFK is overigens vertrokken met andere motoren dan er operationeel onder zaten. Volgens sommige bronnen zou ook voor de BFA een wissel plaatsvinden.
--
pi_166024026
quote:
Maar de praktijk is dat de marktwaarde van een 747-400 tussen de $3.6 en $9.1 miljoen ligt.
En aangezien -BFA de op een na oudste -400 is die nog rondvliegt, ruim over de 125.000 vlieguren zit zal de waarde van "Atlanta" onderin die schaal zitten.
Bovendien heeft men het toestel vast 'opgevlogen' qua ruimte tot heavy maintenance.
--
pi_166024391
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:55 schreef inkjet het volgende:
Volgens mij zes full PAX en 12 74M's. De BFK is overigens vertrokken met andere motoren dan er operationeel onder zaten. Volgens sommige bronnen zou ook voor de BFA een wissel plaatsvinden.
Correct. En ze hebben (net hoe je het bekijkt) 4 of 6 full freighters (ze vergeten sowieso PH-MPS en je zou de twee in Teruel ook mee kunnen reken (wordt nog steeds lease over betaalt).
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:59 schreef inkjet het volgende:
Bovendien heeft men het toestel vast 'opgevlogen' qua ruimte tot heavy maintenance.
Pretty much yeah.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:53:24 #225
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166026446
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel, maar de vraag was wat een 747-400 uit 1989 waard is; met andere woorden; wat is PH-BFA nog waard?

En dan heeft hij het over ¤10+ miljoen in de beste conditie en ruim onder dat bedrag als er groot onderhoud nodig is.

Maar de praktijk is dat de marktwaarde van een 747-400 tussen de $3.6 en $9.1 miljoen ligt.
En aangezien -BFA de op een na oudste -400 is die nog rondvliegt, ruim over de 125.000 vlieguren zit zal de waarde van "Atlanta" onderin die schaal zitten.
Als KLM PH-BFA aflevert met 4 spiksplinter nieuwe motoren (10 miljoen dollar per stuk ofzo), dan gaat een KLM 747 uit 1989 behoorlijk veel meer opleveren dan de "marktwaarde" van een gebruikte 747. Als KLM de meest afgetrapte motoren er onder hangt die ze kunnen vinden (wat ze neem ik aan gaan doen), dan gaan ze er idd weinig voor vangen.

Precies wat die beste man zegt. Dat de kist aan z'n eind van z'n leven is, wil niet zeggen dat de motoren (en andere onderdelen) ook op hun eind zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 17-10-2016 23:01:07 ]
pi_166026940
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vast wel, maar de vraag was wat een 747-400 uit 1989 waard is; met andere woorden; wat is PH-BFA nog waard?

En dan heeft hij het over ¤10+ miljoen in de beste conditie en ruim onder dat bedrag als er groot onderhoud nodig is.

Maar de praktijk is dat de marktwaarde van een 747-400 tussen de $3.6 en $9.1 miljoen ligt.
En aangezien -BFA de op een na oudste -400 is die nog rondvliegt, ruim over de 125.000 vlieguren zit zal de waarde van "Atlanta" onderin die schaal zitten.

PR-technisch kun je natuurlijk wel wat andere bedragen naar buiten brengen.

Bulgaarse Mig-29's escorteren A380 van Lufthansa

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whut?Welke bouwjaar?Zo goedkoop kunnen ze toch niet zijn?
pi_166027340
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:53 schreef OEM het volgende:
Als KLM PH-BFA aflevert met 4 spiksplinter nieuwe motoren (10 miljoen dollar per stuk ofzo), dan gaat een KLM 747 uit 1989 behoorlijk veel meer opleveren dan de "marktwaarde" van een gebruikte 747. Als KLM de meest afgetrapte motoren er onder hangt die ze kunnen vinden (wat ze neem ik aan gaan doen), dan gaan ze er idd weinig voor vangen.

Precies wat die beste man zegt. Dat de kist aan z'n eind van z'n leven is, wil niet zeggen dat de motoren (en andere onderdelen) ook op hun eind zijn.
Daar heb je zeker een punt, maar ik ga uit van de praktijk.
KLM gaat daar daar geen nieuwe motoren onder hangen, ze hebben onwijs veel uren op de klok staan en zijn letterlijk op.
Geen enkele 747-400 uit 1989 (wat de vraag was) gaat over de $10 miljoen, tenzij je zo'n rare streek uithaalt als nieuwe motoren eronder hangen.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Whut?Welke bouwjaar?Zo goedkoop kunnen ze toch niet zijn?
Helaas wel. Oud (ik durf met grote zekerheid te zeggen dat geen enkele 787/A350/A380 etc. ooit zo'n leeftijd gaat halen in reguliere service), veel vlieguren en voorbij gehaald door nieuwere, efficiëntere toestellen.

En mocht zo'n kist tegen groot onderhoud aanlopen, dan lopen deze kosten bijna net zo hoog op als het toestel zelf überhaupt waard is.

EDIT: hier is ze overigens; gisteravond ;( :

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2016 23:49:03 ]
pi_166031765
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt, maar ik ga uit van de praktijk.
KLM gaat daar daar geen nieuwe motoren onder hangen, ze hebben onwijs veel uren op de klok staan en zijn letterlijk op.
Geen enkele 747-400 uit 1989 (wat de vraag was) gaat over de $10 miljoen, tenzij je zo'n rare streek uithaalt als nieuwe motoren eronder hangen.

[..]

Helaas wel. Oud (ik durf met grote zekerheid te zeggen dat geen enkele 787/A350/A380 etc. ooit zo'n leeftijd gaat halen in reguliere service), veel vlieguren en voorbij gehaald door nieuwere, efficiëntere toestellen.

En mocht zo'n kist tegen groot onderhoud aanlopen, dan lopen deze kosten bijna net zo hoog op als het toestel zelf überhaupt waard is.


EDIT: hier is ze overigens; gisteravond ;( :

[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr

WOW :D

Boeing 747-400 fan(sinds begin 1997)!(dankzij Nat Geo en Disc Chan docu's)! O+
pi_166038386
Het zal voor de meesten hier wel oud-nieuws zijn, maar laat ik het toch maar even noemen.

Zoals bekend gaat eind deze maand (zondag 30 oktober) het winterseizoen in van de luchtvaart.
In de nacht van 29 op 30 oktober gaat ook de wintertijd in (dus klok 1 uur achteruit).
T/m zaterdagavond is het panoramaterras op Schiphol geopend t/m 21:00 uur. Vanaf zondag 30 oktober gaat deze al om 17:00 uur dicht.

Omdat het nu al zo vroeg donker wordt en het terras dus nog tot laat open is, kun je de komende anderhalve week nog 's avonds in het donker foto's maken op het terras.

pi_166040072
quote:
En mocht zo'n kist tegen groot onderhoud aanlopen, dan lopen deze kosten bijna net zo hoog op als het toestel zelf überhaupt waard is.
Dan is het feitelijk total loss. Je vraagt je in dit verband wel af wat er in de afgelopen maand met de BFB is gebeurd. Uren/cycles gespaard? Misschien een check? Vroeger deed men een C-check in een maand.
Ze is vandaag weer in gebruik genomen met een vlucht naar... jawel Curacao. Aflossing van de wacht.
--
pi_166062319
Vandaag voert PH-BVC haar eerste vlucht uit na de cabin upgrade. Voor de PH-BVB was 25 dagen nodig, nu waren het er 20. Eens kijken of ervaring helpt voor de BVD ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door inkjet op 19-10-2016 18:09:01 (Typo) ]
--
pi_166069579
Idee en uitvoering is ondertussen wel bekend, maar blijft geinig:

mpkelleydotcom twitterde op maandag 17-10-2016 om 23:14:11 Happy to announce a new series, Airportraits. Two years, 75,000 miles traveled, way too much time in Photoshop.… https://t.co/7RdVekHc03 reageer retweet
http://www.mpkelley.com/projects/

pi_166081098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
Het zal voor de meesten hier wel oud-nieuws zijn, maar laat ik het toch maar even noemen.

Zoals bekend gaat eind deze maand (zondag 30 oktober) het winterseizoen in van de luchtvaart.
In de nacht van 29 op 30 oktober gaat ook de wintertijd in (dus klok 1 uur achteruit).
T/m zaterdagavond is het panoramaterras op Schiphol geopend t/m 21:00 uur. Vanaf zondag 30 oktober gaat deze al om 17:00 uur dicht.

Omdat het nu al zo vroeg donker wordt en het terras dus nog tot laat open is, kun je de komende anderhalve week nog 's avonds in het donker foto's maken op het terras.

[ afbeelding ]
Zojuist even contact opgenomen via Facebook met Schiphol, om te vragen of honden ook op het terras mochten komen. Echter kreeg ik als antwoord dat het terras sluit zodra het donker wordt. Dit omdat de verlichting het op dit moment niet goed doet. Helaas.
pi_166082143
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:10 schreef xcachet het volgende:
Zojuist even contact opgenomen via Facebook met Schiphol, om te vragen of honden ook op het terras mochten komen. Echter kreeg ik als antwoord dat het terras sluit zodra het donker wordt. Dit omdat de verlichting het op dit moment niet goed doet. Helaas.
Dat las ik elders ook maar ook dat er mensen zijn die er (bijvoorbeeld) afgelopen maandag nog rond 21:00 uur hebben gestaan.

Ook zie ik op Flickr nog foto's verschijnen van (i.i.g.) ná 20:00 uur. (te zien aan de toestellen)
Sowieso is het berichtgeving over het Panoramaterras een zooitje; want oorspronkelijk zou deze in november 2014 weer 'helemaal' open gaan...
pi_166086263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat las ik elders ook maar ook dat er mensen zijn die er (bijvoorbeeld) afgelopen maandag nog rond 21:00 uur hebben gestaan.

Ook zie ik op Flickr nog foto's verschijnen van (i.i.g.) ná 20:00 uur. (te zien aan de toestellen)
Sowieso is het berichtgeving over het Panoramaterras een zooitje; want oorspronkelijk zou deze in november 2014 weer 'helemaal' open gaan...
Weet ook niet precies sinds wanneer de verlichting kapot is gegaan hoor :+

Maar ze raadde mij aan in de winter periode langs te komen voor foto's in het donker. Maar dat gaat niet als het al om 17u. sluit he.. :')
pi_166086394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:50 schreef Iemand91 het volgende:
Idee en uitvoering is ondertussen wel bekend, maar blijft geinig:

mpkelleydotcom twitterde op maandag 17-10-2016 om 23:14:11 Happy to announce a new series, Airportraits. Two years, 75,000 miles traveled, way too much time in Photoshop.… https://t.co/7RdVekHc03 reageer retweet
http://www.mpkelley.com/projects/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.mpkelley.com/projects/

Hij heeft nog veel meer ontzettend toffe foto's _O_
pi_166086471
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:14 schreef xcachet het volgende:
Weet ook niet precies sinds wanneer de verlichting kapot is gegaan hoor :+

Maar ze raadde mij aan in de winter periode langs te komen voor foto's in het donker. Maar dat gaat niet als het al om 17u. sluit he.. :')
Handig. :')

Ik weet niet of je ver weg woont maar je zou het anders ook gewoon eens kunnen proberen.
Als ik dichtbij zou wonen zou ik zeker gaan kijken; maar ja; anderhalf uur enkele reis. -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:21 schreef xcachet het volgende:
http://www.mpkelley.com/projects/

Hij heeft nog veel meer ontzettend toffe foto's _O_
Klopt, maar ik heb maar even de twee van Amsterdam gepakt. :P
pi_166094633
Etihad kwam vandaag voor het eerste met de Boeing 787-9 naar Amsterdam.
Een dag later dan gepland. De 787 komt nog tot eind deze maand, daarna komt de reguliere A330-200 weer.
De 787 komt nu naar Amsterdam omdat het nog niet ingezet kan worden naar Johannesburg.

Vandaag kwamen ze met A6-BLJ; toestel dat afgelopen zaterdag aan Etihad werd geleverd; de vlucht naar Amsterdam is pas de 3e uitgaande commerciële vlucht van het toestel.



Op 24 en 28 november komen ze met de 777-300ER naar Amsterdam vanwege de GP van Abu Dhabi.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 22:39:58 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166094771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:36 schreef Iemand91 het volgende:
Etihad kwam vandaag voor het eerste met de Boeing 787-9 naar Amsterdam.
Een dag later dan gepland. De 787 komt nog tot eind deze maand, daarna komt de reguliere A330-200 weer.
De 787 komt nu naar Amsterdam omdat het nog niet ingezet kan worden naar Johannesburg.

Vandaag kwamen ze met A6-BLJ; toestel dat afgelopen zaterdag aan Etihad werd geleverd; de vlucht naar Amsterdam is pas de 3e uitgaande commerciële vlucht van het toestel.

[ afbeelding ]

Op 24 en 28 november komen ze met de 777-300ER naar Amsterdam vanwege de GP van Abu Dhabi.
Hebben die 777's speciale bestickering ofzo? Net als die A340's?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166096441
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:39 schreef derLudolf het volgende:
Hebben die 777's speciale bestickering ofzo? Net als die A340's?
Niet zo bijzonder als de A340, maar wel een aantal met wat stickers zoals:
(sponsor van de Abu Dhabi Grand Prix)

Etihad Airways B777-300ER by MT Aviation ✈, on Flickr
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:09:29 #241
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166102677


:9~
pi_166102772
Etihad, leukste livery _O_
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:46:23 #243
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166104361
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:14 schreef xcachet het volgende:
Etihad, leukste livery _O_
Rommeliger dan Etihad bestaan ze toch niet. Wanneer je al die toestellen op AUH naast elkaar ziet staan is het een echt zooitje ongeregeld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166107619
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Rommeliger dan Etihad bestaan ze toch niet. Wanneer je al die toestellen op AUH naast elkaar ziet staan is het een echt zooitje ongeregeld.
Ze doen wel lekker gek ja :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166107919
Als je er ook nog een Gulf Air toestel tussen zet wordt het vanzelf wel een rommeltje ja. :P
Jack does it in real time...
pi_166117061
De eerste Boeing 787-9 voor Air France.
Ze hebben even een 'stock 787-9' genomen en er een sticker 'Air France' opgeplakt. :P


F-HRBA Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:12:44 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166123837
So we just called him Fred
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:18:05 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166123968
En mocht het niet niet lukken met de 787-9 van Etihad mee te vliegen:
So we just called him Fred
pi_166123995
quote:
De eerste Boeing 787-9 voor Air France.
Ze hebben even een 'stock 787-9' genomen en er een sticker 'Air France' opgeplakt.
Het toestel zou eerst naar KLM gaan, maar AF wil versneld van zijn A340's af.
--
pi_166124044
Het nieuwste toestel voor KLM-C is onderweg. De voor KLM afwijkende registratie PH-EXJ is nog niet bekend bij FR24, vandaar dat er allen de hexcode 4853F4 bij staat ;)
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')