quote:Pegasus Airlines (PC, Istanbul Sabiha Gökcen) has availed its A320-200 and B737-800 fleets to the longterm ACMI/wet-lease markets amid weak demand for travel to Turkey.
The Turkish scheduled carrier took the unprecedented step of placing an advert in an international magazine this week stating that its seventy-four aircraft (twelve A320-200s, four A320neo, and fifty-eight B737-800s) would be available from October 1 onwards.
Currently, Pegasus Airlines wet-leases two B737-800s to Saudi Arabia's flynas (XY, Riyadh).
Turkey's tourism market has suffered from the impact of regional conflicts as well as political instability at home that culminated in July's failed military coup.
In het treinentopic doen ze altijd een nieuwjaarsrondje met de trein. Misschien kunnen wij dat ook doenquote:Op zondag 9 oktober 2016 23:03 schreef OEM het volgende:
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen?
Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease
[..]
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:quote:Deze week staat Etihad met de Mobile Exposition op Schiphol. Deze vrachtwagen heeft alle klassen van de A380 en B787 aan boord.
De truck staat bij de ingang van Schiphol Plaza (tegenover het IAmsterdam-teken). Van de economy class tot en met The Residence, alles is aan boord. Etihad biedt hiermee de gelegenheid andere toestellen dan de A330 te testen. De maatschappij vliegt dagelijks met de A330 op Schiphol. De komende tijd worden deze toestellen vernieuwd met het ‘product’ zoals dat in de Mobile Exposition te zien is.
Sterveling
Voor de gewone sterveling waarschijnlijk de enige manier om The Residence eens te bezoeken. De butler, opgeleid in het Savoy hotel, legt de bezoeker op Schiphol uit wat het driekamerappartement te bieden heeft. De tweepersoonszitbank in de ‘woonkamer’ is van Ferrari-leer gemaakt en uiteraard van alle gemakken voorzien. De badkamer bevat de persoonlijke douche en toilet. Daarachter (voorin het vliegtuig) is de slaapkamer met een tweepersoonsbed. Een passagier hoeft het appartement gedurende de hele vlucht niet te verlaten, tenzij hij/zij naar de bar wil.
De vrachtwagen is voor het publiek toegankelijk op maandag van 11 tot 18u, dinsdag van 8 tot 18u, woensdag van 8 tot 18u, donderdag van 8 tot 20u en vrijdag van 8 tot 17u.
quote:BAKU - Azerbaijan Airlines start in mei volgend jaar een lijndienst tussen Baku en Schiphol. Dat bevestigen bronnen binnen de luchtvaartmaatschappij aan Reismedia. Voor Schiphol betekent Baku een nieuwe bestemming. Voorheen was ook KLM actief op de route.
De luchtvaartmaatschappij uit Azerbeidzjan wil vanaf 17 mei 2017 vier keer per week naar Schiphol vliegen. Slots daarvoor moeten nog officieel worden goedgekeurd. Schiphol wordt op dit moment ook al aangeboden in de dienstregeling, in samenwerking met Air France via Parijs.
(...)
In 2011 wilde Azerbaijan Airlines ook al een route naar Schiphol openen, maar die vond uiteindelijk geen doorgang. De plannen voor een lijndienst zijn nu een stuk concreter.
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd etenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Smaak hangt van de persoon af natuurlijk. De ene airline kist voor diepvries en de andere gebruikt verse producten. Dan heb je nog de crew aanboord, als die de maaltijd te lang opnieuw opwarmen dan is het een drama.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten
Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad
Of het gedoemd is te mislukken betwijfel ik. Air Berlin heeft, mede door de algehele bezuinigingen op de kosten van zakelijk vliegen en hun code sharing, nogal wat zakelijke reizigers naar zich toegetrokken. Daarnaast is het privé vliegen altijd weer een afweging van de combi vertrektijd, overstap duur en prijs. En wanneer je vóór vertrek een maaltijd op de luchthaven nuttigt, ben je incl. een glaasje wijn ook zo minstens 25 euro kwijt. Ik zou het toejuichen wanneer KLM dit ook zou aanbieden op longhaul bestemmingen naar Azie die rond 18:00 uur vertrekken. Daar zou ik zeker óók privé gebruik van maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Ook de business class maaltijden missen vaak smaak die je wel hebt bij vers bereid eten. Niet dat de airline daar iets aan kan doen uiteraard, wat dat betreft is het roeien met de riemen die je hebt (al is het inderdaad een stuk beter dan een economymaaltijd).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
Die maaltijd is dan vast bereid door een kok ter plaatse Er zijn online diverse artikelen te vinden die beschrijven hoe het komt dat eten in het vliegtuig op hoogte minder lekker smaakt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten
Dan krijg je natuurlijk wel een maaltijd van een cateraar die gespecialiseerd is in het maken van maaltijden voor de business class van een vliegtuig en die worden opgewarmd door een crew die de tijd voor krijgt om te doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
De A350-800 zal niet worden gebouwd. Elke maatschappij is voor de -900 gegaan en anders heb je de A330neo.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
Routes naar Amerika doen ze al veel langer. Voordat ze naar Schiphol vlogen was Zaventem de tussenstop. En daarentegen, Delta had ook een vlucht naar India met tussenstop op Schiphol. Afstand zal wel te lang zijn voor een directe vlucht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Wat een toffe plaatquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v40]afbeelding[/url] ]
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?quote:Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.
Ik kreeg vanmorgen inderdaad een melding. Aan de hand van de informatie dat ik heb betekent dat ze na terugkomst uit Curaçao wordt uitgefaseerd óf maandag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:08 schreef inkjet het volgende:
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |