abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:44:49 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165850689
Er is inmiddels ook een petitie gestart om de B-HUJ in Kai Tak te laten staan als museumstuk. Loopt alleen nog niet echt storm:
https://www.change.org/p/(...)t-747-400-at-kai-tak
So we just called him Fred
pi_165855846
<disregard>

[ Bericht 71% gewijzigd door inkjet op 09-10-2016 18:24:36 ]
--
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:30:22 #178
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_165863040
22.04 vertrokken,met een behoorlijke vertraging dus.

  zondag 9 oktober 2016 @ 23:03:25 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165863879
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen? :P

Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease
quote:
Pegasus Airlines (PC, Istanbul Sabiha Gökcen) has availed its A320-200 and B737-800 fleets to the longterm ACMI/wet-lease markets amid weak demand for travel to Turkey.

The Turkish scheduled carrier took the unprecedented step of placing an advert in an international magazine this week stating that its seventy-four aircraft (twelve A320-200s, four A320neo, and fifty-eight B737-800s) would be available from October 1 onwards.

Currently, Pegasus Airlines wet-leases two B737-800s to Saudi Arabia's flynas (XY, Riyadh).

Turkey's tourism market has suffered from the impact of regional conflicts as well as political instability at home that culminated in July's failed military coup.
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 23:07:56 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165863958
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:03 schreef OEM het volgende:
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen? :P

Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease

[..]

In het treinentopic doen ze altijd een nieuwjaarsrondje met de trein. Misschien kunnen wij dat ook doen :+

Eindhoven-Amsterdam-Eelde een vervolgens Airbus A340's kijken in München ofzo dan beetje vreten en zuipen en obernavhten in een leuke stad in Oost Europa en dan weer terug vliegen.

Zal even offerteaanvraag indienen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165904853


De gewone sterveling kan op Schiphol in The Residence
quote:
Deze week staat Etihad met de Mobile Exposition op Schiphol. Deze vrachtwagen heeft alle klassen van de A380 en B787 aan boord.

De truck staat bij de ingang van Schiphol Plaza (tegenover het IAmsterdam-teken). Van de economy class tot en met The Residence, alles is aan boord. Etihad biedt hiermee de gelegenheid andere toestellen dan de A330 te testen. De maatschappij vliegt dagelijks met de A330 op Schiphol. De komende tijd worden deze toestellen vernieuwd met het ‘product’ zoals dat in de Mobile Exposition te zien is.

Sterveling
Voor de gewone sterveling waarschijnlijk de enige manier om The Residence eens te bezoeken. De butler, opgeleid in het Savoy hotel, legt de bezoeker op Schiphol uit wat het driekamerappartement te bieden heeft. De tweepersoonszitbank in de ‘woonkamer’ is van Ferrari-leer gemaakt en uiteraard van alle gemakken voorzien. De badkamer bevat de persoonlijke douche en toilet. Daarachter (voorin het vliegtuig) is de slaapkamer met een tweepersoonsbed. Een passagier hoeft het appartement gedurende de hele vlucht niet te verlaten, tenzij hij/zij naar de bar wil.

De vrachtwagen is voor het publiek toegankelijk op maandag van 11 tot 18u, dinsdag van 8 tot 18u, woensdag van 8 tot 18u, donderdag van 8 tot 20u en vrijdag van 8 tot 17u.
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:

Azerbaijan Airlines opent lijndienst naar Schiphol
quote:
BAKU - Azerbaijan Airlines start in mei volgend jaar een lijndienst tussen Baku en Schiphol. Dat bevestigen bronnen binnen de luchtvaartmaatschappij aan Reismedia. Voor Schiphol betekent Baku een nieuwe bestemming. Voorheen was ook KLM actief op de route.

De luchtvaartmaatschappij uit Azerbeidzjan wil vanaf 17 mei 2017 vier keer per week naar Schiphol vliegen. Slots daarvoor moeten nog officieel worden goedgekeurd. Schiphol wordt op dit moment ook al aangeboden in de dienstregeling, in samenwerking met Air France via Parijs.
(...)
In 2011 wilde Azerbaijan Airlines ook al een route naar Schiphol openen, maar die vond uiteindelijk geen doorgang. De plannen voor een lijndienst zijn nu een stuk concreter.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 21:36:14 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165920564
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
So we just called him Fred
pi_165921386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)

Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad :')
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:33:26 #184
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165921780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)

Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad :')
Smaak hangt van de persoon af natuurlijk. De ene airline kist voor diepvries en de andere gebruikt verse producten. Dan heb je nog de crew aanboord, als die de maaltijd te lang opnieuw opwarmen dan is het een drama.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:59:39 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165922452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Of het gedoemd is te mislukken betwijfel ik. Air Berlin heeft, mede door de algehele bezuinigingen op de kosten van zakelijk vliegen en hun code sharing, nogal wat zakelijke reizigers naar zich toegetrokken. Daarnaast is het privé vliegen altijd weer een afweging van de combi vertrektijd, overstap duur en prijs. En wanneer je vóór vertrek een maaltijd op de luchthaven nuttigt, ben je incl. een glaasje wijn ook zo minstens 25 euro kwijt. Ik zou het toejuichen wanneer KLM dit ook zou aanbieden op longhaul bestemmingen naar Azie die rond 18:00 uur vertrekken. Daar zou ik zeker óók privé gebruik van maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165924864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.

Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
pi_165924874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.

Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
Ook de business class maaltijden missen vaak smaak die je wel hebt bij vers bereid eten. Niet dat de airline daar iets aan kan doen uiteraard, wat dat betreft is het roeien met de riemen die je hebt (al is het inderdaad een stuk beter dan een economymaaltijd).

Grote uitzondering is overigens de Indonesische rijsttafel die KLM op bepaalde vluchten serveert, die is echt fantastisch :D.
pi_165929908
Zoals al eerder aangehaald reageren je smaakpupillen anders op hoogte/druk. Als je vliegtuigvoedsel probeert als je weer geland bent zal je opvallen dat het enorm zout smaakt ;)
pi_165931474
Als je fatsoenlijk business class voer hebt smaakt dat echt meer dan prima hoor. ^O^

AirBerlin heeft gewoon een identiteitscrisis, mensen weten niet wat te verwachten, dat is hun grote probleem... Een idee als dit kan best werken, maar ik vraag mij af of het op veel routes gaat werken (en of het hun doelgroep zo aanspreekt, veel (quasi) premium traffic in Duitsland zal toch al naar LH gaan ofzo in plaats van economy AB en dan een maaltijd erbij kopen).
Jack does it in real time...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:29:17 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165943306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)
Die maaltijd is dan vast bereid door een kok ter plaatse ;) Er zijn online diverse artikelen te vinden die beschrijven hoe het komt dat eten in het vliegtuig op hoogte minder lekker smaakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
Dan krijg je natuurlijk wel een maaltijd van een cateraar die gespecialiseerd is in het maken van maaltijden voor de business class van een vliegtuig en die worden opgewarmd door een crew die de tijd voor krijgt om te doen.
Bij Air Berlin worden de maaltijden gemaakt door een regulier restaurant en dan is het maar afwachten hoe goed zij in staat zijn om iets te maken dat ook lekker smaakt in het vliegtuig en het wordt opgewarmd tussen andere maaltijden door.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:35:44 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165943481
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165944723
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
De A350-800 zal niet worden gebouwd. Elke maatschappij is voor de -900 gegaan en anders heb je de A330neo.

Airbus heeft dan ook nog maar 16 orders open staan voor de -800; de 8 van Aeroflot en 8 van Asiana. Beide maatschappijen hebben ook orders staan voor de -900.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 23:34:16 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165944822
Aha, mogelijk omgezet in extra orders voor de 900 dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165958694



Vandaag is de 10.000e Airbus afgeleverd; een A350-900 (9V-SMF) aan Singapore Airlines.

Msn54 9V-SMF 13/10/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr



Alle geleverde Airbus toestellen:

Airbus-afleveringen tot 30 september 2016
A300: 561
A310: 255
A318: 80
A319: 1456
A320: 4344 (o.a. 24 neo)
A321: 1376
A330: 1297
A340: 377
A350: 41
A380: 195

Sindsdien zijn er dus nog 18 extra geleverd. Op 30 september had Airbus nog 6749 orders open staan.

De eerst geleverde Airbus; een A300 (F-BVGA) aan Air France op 10 mei 1974:

  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:09:32 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165959768
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:29:56 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165960326
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Routes naar Amerika doen ze al veel langer. Voordat ze naar Schiphol vlogen was Zaventem de tussenstop. En daarentegen, Delta had ook een vlucht naar India met tussenstop op Schiphol. Afstand zal wel te lang zijn voor een directe vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165960997
161005 PH-BFA B744 KLM by mzunguwamap, on Flickr
PH-BFA eerder deze maand op Schiphol-Oost.

Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.

Op N662US van Delta Airlines na is/was -BFA de oudste 747-400 nog in gebruik.
Een maand geleden had ze er al ruim 125.000 vlieguren op zitten.

En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.

  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:52:42 #198
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165964747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v40]afbeelding[/url] ]
Wat een toffe plaat O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_165967678
quote:
Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.

Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 15-10-2016 11:09:11 (Datum) ]
--
pi_165976227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:08 schreef inkjet het volgende:
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?
Ik kreeg vanmorgen inderdaad een melding. Aan de hand van de informatie dat ik heb betekent dat ze na terugkomst uit Curaçao wordt uitgefaseerd óf maandag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')