abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:40:58 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165757021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goede zaak :Y Amsterdam Vilnius duurt met zo'n turboprop toch wel een uurtje langer.

Gaat de ticketprijs ook omhoog? Want een turboprop is natuurlijk wel wat voordeliger in onderhoud.
Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdam :)
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:50:15 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165757252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdam :)
Sinds kort pas, in juli nog niet :)

Edit:
BT610 AMS-VNO afgelopen week nog gewoon met een Dash8


[ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 04-10-2016 21:13:47 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:35:57 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165758564
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jaren
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Sinds kort pas, in juli nog niet :)

Edit:
BT610 AMS-VNO afgelopen week nog gewoon met een Dash8
[ afbeelding ]
Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de file :)
So we just called him Fred
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:47:23 #154
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165758935
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:



[ Bericht 30% gewijzigd door Fiorano op 04-10-2016 23:10:54 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:03:56 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165759412
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:

Verkeerde filmpje
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:12:10 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165759651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jaren

[..]

Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de file :)
Dat is ook nog niet zo lang, in juli was dat volgens mij ook nog een Dash 8. Zijn nu zelfs twee rechtstreekse vluchten per dag, AMS-RIX
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:25:17 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165760002
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. *O* Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.

Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. Ik herrinner me nog de tijd dat KLM en BA het alleenrecht op AMS-LHR/LGW hadden. Iedere week een retour voor 800 gulden. Transavia stapte daar toen ook in voor, pats, 500 gulden. De eerste gevulde koeken vlucht. Zegt mijn buurman tegen die trolly dollie "je mot je schamen om dat te durven serveren" _O-

15 jaar geleden was het nog allemaal een beetje pre internet eigenlijk en betaalde ik iets van 1800 gulden voor een retour AMS-CDG-BKK, 1600 euro AMS-GRU en 4500 euro in Business class naar Mexico City. JFK en EWR waren ook iets van minimaal rond de duizend euro. Dat zijn bedragen die ik me herrinner. Later met Emirates een gecombineerde werk-vakantie trip AMS-DXB-BKK-HKG-BKK-PNH-BKK-DXB-AMS in Business class voor 2700 euro, en op alle plekken een stopover.

Dus ja het is veel goedkoper geworden, maar dat komt simpelweg door de toegenomen concurrentie neem ik aan. En vliegen in een periode dat ze die toestellen niet vol krijgen helpt ook. Ooit AMS-KUL-BKK vv met, ik denk de MH17, voor 420 euro, waar je nu door de bank genomen ook niet meer dan 600 euro voor hoeft neer te tellen.

En voor Premium Economy of Economy Comfort hoef je zonder FB silver/gold korting ook niet meer dan 180-200 euro per retour extra neer te tellen. Maar vlieg je dan met een KLM 777 / 747 in de nieuwste configuratie, dan is die 200 euro echt weggegooid geld. Die nieuwe dunne stoelen zitten echt perfect en 32 inch pitch is net OK. De recline niet. Over de ouwe meuk zullen we het maar niet hebben ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165761532
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. [...]
Precies, dat bedoel ik ook. Dat Premium Economy tickets nu ws net zo veel of zelfs ook nog minder kosten dan Economy tickets een zwik jaren geleden toen dat nog enige vorm van comfort bood. :+

Volgende week voor het eerst op de BA 787-9 naar SJC trouwens. Ben benieuwd. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165763650
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. *O* Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.

Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Gemiddelde transatlantische Economy Plus vlucht vanaf AMS is inmiddels minstens ¤700 wat een stuk hoger is dan economy in de pre-ECO+ era. Dit verdienmodrl is een stuk beter voor de airlines, heeft echt niet alleen maar met de voorkeur voor goedkoop vliegen vd massa te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_165763749
Er zijn grote verschillen tussen de premium economy. KLM geeft alleen een paar cm extra beenruimte maar gebruikt de zelfde stoelen. Cathay heeft andere, bredere stoelen met meer recline voor premium economy, maar dat heeft wel een prijskaartje.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 07:44:35 #161
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165764054
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:

Air Koryo _O_
Daar zou ik altijd nog een keer mee willen vliegen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 09:44:19 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165765202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Air Koryo _O_
Daar zou ik altijd nog een keer mee willen vliegen.
Ja in zo'n gave Il62 :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165765543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 05:24 schreef Sparqq het volgende:
Er zijn grote verschillen tussen de premium economy. KLM geeft alleen een paar cm extra beenruimte maar gebruikt de zelfde stoelen. Cathay heeft andere, bredere stoelen met meer recline voor premium economy, maar dat heeft wel een prijskaartje.
Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.

Die van BA vind ik op zich best fijn. Niks overdrevens, maar gewoon een behoorlijke stoel waar je niet al je ruimte verliest zodra de persoon voor je reclinet. En ook heel fijn is dat het een apart stuk cabine is met maar 4/5 rijen ofzo dus vaak heerlijk rustig.

Bij Virgin Atlantic is het nog net wat, euh, exclusiever. Champagne voor vertrek, etc. Leuk hoor maar ach.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165766288
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:10 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.

Die van BA vind ik op zich best fijn. Niks overdrevens, maar gewoon een behoorlijke stoel waar je niet al je ruimte verliest zodra de persoon voor je reclinet. En ook heel fijn is dat het een apart stuk cabine is met maar 4/5 rijen ofzo dus vaak heerlijk rustig.

Bij Virgin Atlantic is het nog net wat, euh, exclusiever. Champagne voor vertrek, etc. Leuk hoor maar ach.
De betere premium economy lijkt wel wat op de oude business class, toen de stoelen nog niet full flat gingen.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 09:32:33 #165
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165785009
KLM moet toch vluchten en bestemmingen inleveren

quote:
KLM uitgekleed

SCHIPHOL - Ondanks ernstige protesten van het kabinet, wordt KLM toch verder uitgehold door een opgelaaide machtsstrijd binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij Air France KLM. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.

De uitholling kost banen in Nederland. KLM’er Pieter Bootsma, inmiddels de hoogste Nederlander in Air France KLM, hevelt achter de schermen toch vluchten over van Schiphol naar Parijs. In juni zorgde een soortgelijk plan voor grote onrust bij KLM-personeel. Minister Dijsselbloem (Financiën) zei toen dat er van overheveling van KLM-vluchten geen sprake kan zijn, als er niet bezuinigd wordt bij Air France. Air France KLM ontkent het overhevelen van vluchten.

De vakbonden zijn alert. „Wij houden de KLM-directie aan de afspraken die we hebben gemaakt over banengroei in ruil voor bezuinigingen”, zegt Bob van de Wal van de Vereniging Hoger KLM Personeel.
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 09:35:50 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165785055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:32 schreef Sunri5e het volgende:
KLM moet toch vluchten en bestemmingen inleveren

[..]

Nou, gaan we hier nu ook maar es de nationale Franse volkssport (niet jeux de boules) beoefenen? Het zal tijd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165788858
D-AINC A320-NEO Lufthansa 26-08-16 eddf by Maarten Visser, on Flickr

Vanmorgen kwam voor het eerst een Airbus A320neo naar Schiphol.

D-AINC van Lufthansa kwam om 10:32 uur aan vanuit Frankfurt en om 11:42 uur ging de kist weer retour. Vanavond wordt ze weer verwacht vanuit Frankfurt; aankomst om 18:30 uur, vertrek om 19:40 uur.
Op dit moment zijn er 31 A320neo's (familie) gebouwd; waarvan 25 aan maatschappijen geleverd.

Ook misschien interessant; de nieuwste aanwinst van Ryanair - EI-FTA Boeing 737-800 - nadert op dit moment Schiphol. Dit toestel is gloednieuw en pas eergisteren aan Ryanair geleverd en is gistermiddag in Dublin aangekomen na de rechtstreekse vlucht uit Seattle.
De vlucht tussen Dublin en Amsterdam is de tweede rotatie van het toestel; eerder vandaag ging het naar London Gatwick.
pi_165814824
Heeft een van jullie iets gezien over uitfaseren van de PH-AOF? Deze wordt de laatste tijd heel weinig ingezet. Na twee eerdere rustperioden is het toestel sinds 28 september niet meer gebruikt.
--
pi_165815881
Qatar Airways shopt voor miljarden bij Boeing
quote:
WASHINGTON - Qatar Airways heeft een miljardenbestelling geplaatst bij Boeing. Het bedrijf plaatste een order voor dertig Boeing 787-9 Dreamliners en tien 777-300ER’s. De toestellen vertegenwoordigen een waarde van ruim 11,5 miljard dollar. Daarnaast werd een letter of intent getekend voor maar liefst zestig 737 MAX 8’s, met een totale waarde van bijna 7 miljard dollar.

Vooral de intentieverklaring voor de 737’s betekent een klap in het gezicht voor Airbus. Qatar Airways-topman Akbar Al Baker klaagt al langer steen en been over de productieproblemen met de A320neo. Officieel bestelde de luchtvaartmaatschappij één van die toestellen af, maar nu lijkt de totale order op losse schroeven te staan.

Qatar Airways heeft met de nieuwe order nog 105 toestellen in bestelling staan bij Boeing, waaronder 60 nieuwe 777X’en.
pi_165816055
Aardige stewardess vannacht tijdens een KLM-vlucht van LAX naar Amsterdam; we zaten met drie kleerkasten opgevouwen in de stoelen bij de uitgang. Die hebben veel beenruimte maar zijn wel wat krap door de entertainment die in de leuning zit. Om en om mochten we gebruik maken van haar stoel die alleen gebruikt wordt bij stijgen en landen waardoor we alledrie lekker de ruimte hadden.

Hoe heet zo'n stewardessenstoel eigenlijk?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:34:19 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_165816576
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:59:15 #172
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165817258
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
Knetters.
pi_165817636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoe heet zo'n stewardessenstoel eigenlijk?
Jump seat
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
Daar mogen wat onderbroeken verschoond worden. :o
pi_165820872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.


Even geleden is B-HUJ vertrokken
vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.

Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.
quote:
Our 747 is saying one last goodbye to Hong Kong this Saturday. Look to the skies above the harbour at 10:30am for a special and historic final fly over!
Share your photos of this unique moment in the comments section for the chance to win a scale model of the 747-8F signed by the late great, Joe Sutter (the father of the 747). ​
Note; dat is straks om 04:30 uur Nederlandse tijd.
Laag door de baai bij Hong Kong zal vast geweldige platen opleveren. :9~

EDIT: zojuist is B-HUJ naar de gate gesleept. Zal die dus wel worden. Zelfde kist die de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde van Tokyo Haneda naar Hong Kong.




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 08-10-2016 00:09:59 ]
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:42:07 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165850643
http://www.luchtvaartnieu(...)sleiders-van-de-baan

Menig touroperator in Europa heeft flink mogen puzzelen, voor niks zo blijkt. Het najaar is sowieso rumoerig begonnen voor touroperators met orkaan Matthew die long-haul operaties naar de Caribbean en Florida in de weg zit. En een bonus voor TUI die het nu zonder nachtslots op Schiphol moet doen. Daar schijnt een dezer dagen een rechtzaak over te beginnen.
So we just called him Fred
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:44:49 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165850689
Er is inmiddels ook een petitie gestart om de B-HUJ in Kai Tak te laten staan als museumstuk. Loopt alleen nog niet echt storm:
https://www.change.org/p/(...)t-747-400-at-kai-tak
So we just called him Fred
pi_165855846
<disregard>

[ Bericht 71% gewijzigd door inkjet op 09-10-2016 18:24:36 ]
--
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:30:22 #178
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_165863040
22.04 vertrokken,met een behoorlijke vertraging dus.

  zondag 9 oktober 2016 @ 23:03:25 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165863879
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen? :P

Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease
quote:
Pegasus Airlines (PC, Istanbul Sabiha Gökcen) has availed its A320-200 and B737-800 fleets to the longterm ACMI/wet-lease markets amid weak demand for travel to Turkey.

The Turkish scheduled carrier took the unprecedented step of placing an advert in an international magazine this week stating that its seventy-four aircraft (twelve A320-200s, four A320neo, and fifty-eight B737-800s) would be available from October 1 onwards.

Currently, Pegasus Airlines wet-leases two B737-800s to Saudi Arabia's flynas (XY, Riyadh).

Turkey's tourism market has suffered from the impact of regional conflicts as well as political instability at home that culminated in July's failed military coup.
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 23:07:56 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165863958
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:03 schreef OEM het volgende:
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen? :P

Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease

[..]

In het treinentopic doen ze altijd een nieuwjaarsrondje met de trein. Misschien kunnen wij dat ook doen :+

Eindhoven-Amsterdam-Eelde een vervolgens Airbus A340's kijken in München ofzo dan beetje vreten en zuipen en obernavhten in een leuke stad in Oost Europa en dan weer terug vliegen.

Zal even offerteaanvraag indienen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165904853


De gewone sterveling kan op Schiphol in The Residence
quote:
Deze week staat Etihad met de Mobile Exposition op Schiphol. Deze vrachtwagen heeft alle klassen van de A380 en B787 aan boord.

De truck staat bij de ingang van Schiphol Plaza (tegenover het IAmsterdam-teken). Van de economy class tot en met The Residence, alles is aan boord. Etihad biedt hiermee de gelegenheid andere toestellen dan de A330 te testen. De maatschappij vliegt dagelijks met de A330 op Schiphol. De komende tijd worden deze toestellen vernieuwd met het ‘product’ zoals dat in de Mobile Exposition te zien is.

Sterveling
Voor de gewone sterveling waarschijnlijk de enige manier om The Residence eens te bezoeken. De butler, opgeleid in het Savoy hotel, legt de bezoeker op Schiphol uit wat het driekamerappartement te bieden heeft. De tweepersoonszitbank in de ‘woonkamer’ is van Ferrari-leer gemaakt en uiteraard van alle gemakken voorzien. De badkamer bevat de persoonlijke douche en toilet. Daarachter (voorin het vliegtuig) is de slaapkamer met een tweepersoonsbed. Een passagier hoeft het appartement gedurende de hele vlucht niet te verlaten, tenzij hij/zij naar de bar wil.

De vrachtwagen is voor het publiek toegankelijk op maandag van 11 tot 18u, dinsdag van 8 tot 18u, woensdag van 8 tot 18u, donderdag van 8 tot 20u en vrijdag van 8 tot 17u.
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:

Azerbaijan Airlines opent lijndienst naar Schiphol
quote:
BAKU - Azerbaijan Airlines start in mei volgend jaar een lijndienst tussen Baku en Schiphol. Dat bevestigen bronnen binnen de luchtvaartmaatschappij aan Reismedia. Voor Schiphol betekent Baku een nieuwe bestemming. Voorheen was ook KLM actief op de route.

De luchtvaartmaatschappij uit Azerbeidzjan wil vanaf 17 mei 2017 vier keer per week naar Schiphol vliegen. Slots daarvoor moeten nog officieel worden goedgekeurd. Schiphol wordt op dit moment ook al aangeboden in de dienstregeling, in samenwerking met Air France via Parijs.
(...)
In 2011 wilde Azerbaijan Airlines ook al een route naar Schiphol openen, maar die vond uiteindelijk geen doorgang. De plannen voor een lijndienst zijn nu een stuk concreter.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 21:36:14 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165920564
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
So we just called him Fred
pi_165921386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)

Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad :')
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:33:26 #184
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165921780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)

Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad :')
Smaak hangt van de persoon af natuurlijk. De ene airline kist voor diepvries en de andere gebruikt verse producten. Dan heb je nog de crew aanboord, als die de maaltijd te lang opnieuw opwarmen dan is het een drama.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:59:39 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165922452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Of het gedoemd is te mislukken betwijfel ik. Air Berlin heeft, mede door de algehele bezuinigingen op de kosten van zakelijk vliegen en hun code sharing, nogal wat zakelijke reizigers naar zich toegetrokken. Daarnaast is het privé vliegen altijd weer een afweging van de combi vertrektijd, overstap duur en prijs. En wanneer je vóór vertrek een maaltijd op de luchthaven nuttigt, ben je incl. een glaasje wijn ook zo minstens 25 euro kwijt. Ik zou het toejuichen wanneer KLM dit ook zou aanbieden op longhaul bestemmingen naar Azie die rond 18:00 uur vertrekken. Daar zou ik zeker óók privé gebruik van maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165924864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord

vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.

Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
pi_165924874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.

Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
Ook de business class maaltijden missen vaak smaak die je wel hebt bij vers bereid eten. Niet dat de airline daar iets aan kan doen uiteraard, wat dat betreft is het roeien met de riemen die je hebt (al is het inderdaad een stuk beter dan een economymaaltijd).

Grote uitzondering is overigens de Indonesische rijsttafel die KLM op bepaalde vluchten serveert, die is echt fantastisch :D.
pi_165929908
Zoals al eerder aangehaald reageren je smaakpupillen anders op hoogte/druk. Als je vliegtuigvoedsel probeert als je weer geland bent zal je opvallen dat het enorm zout smaakt ;)
pi_165931474
Als je fatsoenlijk business class voer hebt smaakt dat echt meer dan prima hoor. ^O^

AirBerlin heeft gewoon een identiteitscrisis, mensen weten niet wat te verwachten, dat is hun grote probleem... Een idee als dit kan best werken, maar ik vraag mij af of het op veel routes gaat werken (en of het hun doelgroep zo aanspreekt, veel (quasi) premium traffic in Duitsland zal toch al naar LH gaan ofzo in plaats van economy AB en dan een maaltijd erbij kopen).
Jack does it in real time...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:29:17 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165943306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten ;)
Die maaltijd is dan vast bereid door een kok ter plaatse ;) Er zijn online diverse artikelen te vinden die beschrijven hoe het komt dat eten in het vliegtuig op hoogte minder lekker smaakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
Dan krijg je natuurlijk wel een maaltijd van een cateraar die gespecialiseerd is in het maken van maaltijden voor de business class van een vliegtuig en die worden opgewarmd door een crew die de tijd voor krijgt om te doen.
Bij Air Berlin worden de maaltijden gemaakt door een regulier restaurant en dan is het maar afwachten hoe goed zij in staat zijn om iets te maken dat ook lekker smaakt in het vliegtuig en het wordt opgewarmd tussen andere maaltijden door.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:35:44 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165943481
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165944723
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
De A350-800 zal niet worden gebouwd. Elke maatschappij is voor de -900 gegaan en anders heb je de A330neo.

Airbus heeft dan ook nog maar 16 orders open staan voor de -800; de 8 van Aeroflot en 8 van Asiana. Beide maatschappijen hebben ook orders staan voor de -900.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 23:34:16 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165944822
Aha, mogelijk omgezet in extra orders voor de 900 dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165958694



Vandaag is de 10.000e Airbus afgeleverd; een A350-900 (9V-SMF) aan Singapore Airlines.

Msn54 9V-SMF 13/10/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr



Alle geleverde Airbus toestellen:

Airbus-afleveringen tot 30 september 2016
A300: 561
A310: 255
A318: 80
A319: 1456
A320: 4344 (o.a. 24 neo)
A321: 1376
A330: 1297
A340: 377
A350: 41
A380: 195

Sindsdien zijn er dus nog 18 extra geleverd. Op 30 september had Airbus nog 6749 orders open staan.

De eerst geleverde Airbus; een A300 (F-BVGA) aan Air France op 10 mei 1974:

  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:09:32 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165959768
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:29:56 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165960326
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Routes naar Amerika doen ze al veel langer. Voordat ze naar Schiphol vlogen was Zaventem de tussenstop. En daarentegen, Delta had ook een vlucht naar India met tussenstop op Schiphol. Afstand zal wel te lang zijn voor een directe vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165960997
161005 PH-BFA B744 KLM by mzunguwamap, on Flickr
PH-BFA eerder deze maand op Schiphol-Oost.

Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.

Op N662US van Delta Airlines na is/was -BFA de oudste 747-400 nog in gebruik.
Een maand geleden had ze er al ruim 125.000 vlieguren op zitten.

En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.

  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:52:42 #198
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165964747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v40]afbeelding[/url] ]
Wat een toffe plaat O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_165967678
quote:
Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.

Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 15-10-2016 11:09:11 (Datum) ]
--
pi_165976227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:08 schreef inkjet het volgende:
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?
Ik kreeg vanmorgen inderdaad een melding. Aan de hand van de informatie dat ik heb betekent dat ze na terugkomst uit Curaçao wordt uitgefaseerd óf maandag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')