Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdamquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goede zaak Amsterdam Vilnius duurt met zo'n turboprop toch wel een uurtje langer.
Gaat de ticketprijs ook omhoog? Want een turboprop is natuurlijk wel wat voordeliger in onderhoud.
Sinds kort pas, in juli nog nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdam
Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jarenquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de filequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sinds kort pas, in juli nog niet
Edit:
BT610 AMS-VNO afgelopen week nog gewoon met een Dash8
[ afbeelding ]
Verkeerde filmpjequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:
Dat is ook nog niet zo lang, in juli was dat volgens mij ook nog een Dash 8. Zijn nu zelfs twee rechtstreekse vluchten per dag, AMS-RIXquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jaren
[..]
Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de file
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. Ik herrinner me nog de tijd dat KLM en BA het alleenrecht op AMS-LHR/LGW hadden. Iedere week een retour voor 800 gulden. Transavia stapte daar toen ook in voor, pats, 500 gulden. De eerste gevulde koeken vlucht. Zegt mijn buurman tegen die trolly dollie "je mot je schamen om dat te durven serveren"quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.
Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Precies, dat bedoel ik ook. Dat Premium Economy tickets nu ws net zo veel of zelfs ook nog minder kosten dan Economy tickets een zwik jaren geleden toen dat nog enige vorm van comfort bood.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. [...]
Gemiddelde transatlantische Economy Plus vlucht vanaf AMS is inmiddels minstens ¤700 wat een stuk hoger is dan economy in de pre-ECO+ era. Dit verdienmodrl is een stuk beter voor de airlines, heeft echt niet alleen maar met de voorkeur voor goedkoop vliegen vd massa te maken.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.
Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Air Koryoquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:
Ja in zo'n gave Il62quote:Op woensdag 5 oktober 2016 07:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Air Koryo
Daar zou ik altijd nog een keer mee willen vliegen.
Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 05:24 schreef Sparqq het volgende:
Er zijn grote verschillen tussen de premium economy. KLM geeft alleen een paar cm extra beenruimte maar gebruikt de zelfde stoelen. Cathay heeft andere, bredere stoelen met meer recline voor premium economy, maar dat heeft wel een prijskaartje.
De betere premium economy lijkt wel wat op de oude business class, toen de stoelen nog niet full flat gingen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.
Die van BA vind ik op zich best fijn. Niks overdrevens, maar gewoon een behoorlijke stoel waar je niet al je ruimte verliest zodra de persoon voor je reclinet. En ook heel fijn is dat het een apart stuk cabine is met maar 4/5 rijen ofzo dus vaak heerlijk rustig.
Bij Virgin Atlantic is het nog net wat, euh, exclusiever. Champagne voor vertrek, etc. Leuk hoor maar ach.
quote:KLM uitgekleed
SCHIPHOL - Ondanks ernstige protesten van het kabinet, wordt KLM toch verder uitgehold door een opgelaaide machtsstrijd binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij Air France KLM. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.
De uitholling kost banen in Nederland. KLM’er Pieter Bootsma, inmiddels de hoogste Nederlander in Air France KLM, hevelt achter de schermen toch vluchten over van Schiphol naar Parijs. In juni zorgde een soortgelijk plan voor grote onrust bij KLM-personeel. Minister Dijsselbloem (Financiën) zei toen dat er van overheveling van KLM-vluchten geen sprake kan zijn, als er niet bezuinigd wordt bij Air France. Air France KLM ontkent het overhevelen van vluchten.
De vakbonden zijn alert. „Wij houden de KLM-directie aan de afspraken die we hebben gemaakt over banengroei in ruil voor bezuinigingen”, zegt Bob van de Wal van de Vereniging Hoger KLM Personeel.
Nou, gaan we hier nu ook maar es de nationale Franse volkssport (niet jeux de boules) beoefenen? Het zal tijd worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:32 schreef Sunri5e het volgende:
KLM moet toch vluchten en bestemmingen inleveren
[..]
quote:WASHINGTON - Qatar Airways heeft een miljardenbestelling geplaatst bij Boeing. Het bedrijf plaatste een order voor dertig Boeing 787-9 Dreamliners en tien 777-300ER’s. De toestellen vertegenwoordigen een waarde van ruim 11,5 miljard dollar. Daarnaast werd een letter of intent getekend voor maar liefst zestig 737 MAX 8’s, met een totale waarde van bijna 7 miljard dollar.
Vooral de intentieverklaring voor de 737’s betekent een klap in het gezicht voor Airbus. Qatar Airways-topman Akbar Al Baker klaagt al langer steen en been over de productieproblemen met de A320neo. Officieel bestelde de luchtvaartmaatschappij één van die toestellen af, maar nu lijkt de totale order op losse schroeven te staan.
Qatar Airways heeft met de nieuwe order nog 105 toestellen in bestelling staan bij Boeing, waaronder 60 nieuwe 777X’en.
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloottwitter:ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Knetters.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloottwitter:ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Jump seatquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoe heet zo'n stewardessenstoel eigenlijk?
Daar mogen wat onderbroeken verschoond worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloottwitter:ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Even geleden is B-HUJ vertrokken vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.
Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.
Note; dat is straks om 04:30 uur Nederlandse tijd.quote:Our 747 is saying one last goodbye to Hong Kong this Saturday. Look to the skies above the harbour at 10:30am for a special and historic final fly over!
Share your photos of this unique moment in the comments section for the chance to win a scale model of the 747-8F signed by the late great, Joe Sutter (the father of the 747).
quote:Pegasus Airlines (PC, Istanbul Sabiha Gökcen) has availed its A320-200 and B737-800 fleets to the longterm ACMI/wet-lease markets amid weak demand for travel to Turkey.
The Turkish scheduled carrier took the unprecedented step of placing an advert in an international magazine this week stating that its seventy-four aircraft (twelve A320-200s, four A320neo, and fifty-eight B737-800s) would be available from October 1 onwards.
Currently, Pegasus Airlines wet-leases two B737-800s to Saudi Arabia's flynas (XY, Riyadh).
Turkey's tourism market has suffered from the impact of regional conflicts as well as political instability at home that culminated in July's failed military coup.
In het treinentopic doen ze altijd een nieuwjaarsrondje met de trein. Misschien kunnen wij dat ook doenquote:Op zondag 9 oktober 2016 23:03 schreef OEM het volgende:
Iemand nog interesse om een vliegtuigje te wetleasen?
Turkey's Pegasus Airlines puts entire fleet up for lease
[..]
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:quote:Deze week staat Etihad met de Mobile Exposition op Schiphol. Deze vrachtwagen heeft alle klassen van de A380 en B787 aan boord.
De truck staat bij de ingang van Schiphol Plaza (tegenover het IAmsterdam-teken). Van de economy class tot en met The Residence, alles is aan boord. Etihad biedt hiermee de gelegenheid andere toestellen dan de A330 te testen. De maatschappij vliegt dagelijks met de A330 op Schiphol. De komende tijd worden deze toestellen vernieuwd met het ‘product’ zoals dat in de Mobile Exposition te zien is.
Sterveling
Voor de gewone sterveling waarschijnlijk de enige manier om The Residence eens te bezoeken. De butler, opgeleid in het Savoy hotel, legt de bezoeker op Schiphol uit wat het driekamerappartement te bieden heeft. De tweepersoonszitbank in de ‘woonkamer’ is van Ferrari-leer gemaakt en uiteraard van alle gemakken voorzien. De badkamer bevat de persoonlijke douche en toilet. Daarachter (voorin het vliegtuig) is de slaapkamer met een tweepersoonsbed. Een passagier hoeft het appartement gedurende de hele vlucht niet te verlaten, tenzij hij/zij naar de bar wil.
De vrachtwagen is voor het publiek toegankelijk op maandag van 11 tot 18u, dinsdag van 8 tot 18u, woensdag van 8 tot 18u, donderdag van 8 tot 20u en vrijdag van 8 tot 17u.
quote:BAKU - Azerbaijan Airlines start in mei volgend jaar een lijndienst tussen Baku en Schiphol. Dat bevestigen bronnen binnen de luchtvaartmaatschappij aan Reismedia. Voor Schiphol betekent Baku een nieuwe bestemming. Voorheen was ook KLM actief op de route.
De luchtvaartmaatschappij uit Azerbeidzjan wil vanaf 17 mei 2017 vier keer per week naar Schiphol vliegen. Slots daarvoor moeten nog officieel worden goedgekeurd. Schiphol wordt op dit moment ook al aangeboden in de dienstregeling, in samenwerking met Air France via Parijs.
(...)
In 2011 wilde Azerbaijan Airlines ook al een route naar Schiphol openen, maar die vond uiteindelijk geen doorgang. De plannen voor een lijndienst zijn nu een stuk concreter.
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd etenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Smaak hangt van de persoon af natuurlijk. De ene airline kist voor diepvries en de andere gebruikt verse producten. Dan heb je nog de crew aanboord, als die de maaltijd te lang opnieuw opwarmen dan is het een drama.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten
Het eten is doorgaans niet lekker omdat het opgewarmd houdbaar spul is inderdaad. Geen of weinig smaak daardoor. Gerechten bij KLM zijn ook samengesteld door sterrenchefs, maar dat proef je er niet aan terug inderdaad
Of het gedoemd is te mislukken betwijfel ik. Air Berlin heeft, mede door de algehele bezuinigingen op de kosten van zakelijk vliegen en hun code sharing, nogal wat zakelijke reizigers naar zich toegetrokken. Daarnaast is het privé vliegen altijd weer een afweging van de combi vertrektijd, overstap duur en prijs. En wanneer je vóór vertrek een maaltijd op de luchthaven nuttigt, ben je incl. een glaasje wijn ook zo minstens 25 euro kwijt. Ik zou het toejuichen wanneer KLM dit ook zou aanbieden op longhaul bestemmingen naar Azie die rond 18:00 uur vertrekken. Daar zou ik zeker óók privé gebruik van maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
Bij Airberlin kan je straks op vluchten vanaf Berlijn een maaltijd uit een echt restaurant krijgen. M.i. is dat gedoemd te mislukken. enerzijds verwacht ik niet dat iemand die voor Airberlin kiest 20~40 euro uit gaat geven aan een maaltijd en anderzijds vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:36 schreef FredvZ het volgende:
Airberlin biedt restaurantservice aan boord
vraag me af of de kwaliteit van de maaltijden wel aan de verwachtingen gaat voldoen: je smaakpapillen reageren anders op grote hoogte en hoe goed de kok in het restaurant zijn best doen: uiteindelijk wordt het geserveerd vanuit de oven in het vliegtuig.
Ook de business class maaltijden missen vaak smaak die je wel hebt bij vers bereid eten. Niet dat de airline daar iets aan kan doen uiteraard, wat dat betreft is het roeien met de riemen die je hebt (al is het inderdaad een stuk beter dan een economymaaltijd).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
Het verschil is dat een gewone economy maaltijd mag niet meer dan een euro of 2 mag kosten en moet in een seconden of 10 per passagier geserveerd kunnen worden.
Die maaltijd is dan vast bereid door een kok ter plaatse Er zijn online diverse artikelen te vinden die beschrijven hoe het komt dat eten in het vliegtuig op hoogte minder lekker smaakt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:14 schreef NewHorizon het volgende:
Zou het echt met de hoogte/luchtdruk te maken hebben? Ik bedoel, in Quito kan je ook een prima maaltijd eten
Dan krijg je natuurlijk wel een maaltijd van een cateraar die gespecialiseerd is in het maken van maaltijden voor de business class van een vliegtuig en die worden opgewarmd door een crew die de tijd voor krijgt om te doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:05 schreef Sparqq het volgende:
Wel eens business class gevlogen? Ze zijn prima instaat om zeer goede maaltijden te serveren, op echte borden, met echt bestek en in 3 gangen. Kost alleen wel wat, en dat is de crux.
De A350-800 zal niet worden gebouwd. Elke maatschappij is voor de -900 gegaan en anders heb je de A330neo.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Aeroflot wat orders gewijzigd? Op de NL wiki staan orders voor zowel A350-800 als 900 (18 resp 4 stuks). Op de Engelse wiki spreken ze het over 22 A350-900's
Routes naar Amerika doen ze al veel langer. Voordat ze naar Schiphol vlogen was Zaventem de tussenstop. En daarentegen, Delta had ook een vlucht naar India met tussenstop op Schiphol. Afstand zal wel te lang zijn voor een directe vlucht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Huisgenoot van me vloog vandaag AMS Toronto. Met Het, wat doet een Indiase maatschappij op deze v verbinding?
Wat een toffe plaatquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
En Etihad komt tijdelijk met de Boeing 787-9 naar Amsterdam in plaats van de gebruikelijke Airbus A330-200.
Van 19 t/m 31 oktober komt dit toestel naar Schiphol.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v40]afbeelding[/url] ]
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?quote:Het lijkt er sterk dat het oudste toestel van KLM haar laatste commerciële vlucht heeft gemaakt.
PH-BFA vloog haar laatste vlucht KL612 vanuit Chicago en kwam gisterochtend om 06:36 uur aan op Schiphol.
Ik kreeg vanmorgen inderdaad een melding. Aan de hand van de informatie dat ik heb betekent dat ze na terugkomst uit Curaçao wordt uitgefaseerd óf maandag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:08 schreef inkjet het volgende:
Ze is net vertrokken naar Curacao. Misschien omdat de BFB al sinds 17 september in onderhoud is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |