Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?quote:
De theoretische vervanger is de 747-8.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:02 schreef xcachet het volgende:
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
Sad news, maar onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?quote:Hun eerste 747-400 ("VH-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
Helemaal gelijk. Typo inderdaad.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
Dat zou de AOF zijn maar dat is uitgesteld. Misschien gebeurt het nu dan alsnog. Het zou wel betekenen dat de vloot iets krimpt volgend jaar, qua aantal voor de lange afstand.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
Thanks!quote:Op vrijdag 30 september 2016 18:22 schreef Blistering het volgende:
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
D'oh, maar natuurlijk. Hersenscheet van mijn kant.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:33 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.
Absoluut!quote:Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?
Ik zou je vraag (ook) hier stellen:quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef Xetran het volgende:
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..
Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
quote:Q: Why it's green?
A: It's a coating that protects the exposed aluminum from corroding. It's washed off just before the plane gets painted.
Lol.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:13 schreef DeeBee het volgende:
Alleen al aan de wijzigingen van o.a. Turkish Airlines voor W16 kan je ongeveer 3 posts wijden volgens mij!
Aha, super interessant. Thanks!quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De theoretische vervanger is de 747-8.
Maar in de praktijk is het de 777. Gaan net zoveel passagiers in, nog meer vracht en vergelijkbaar bereik. Daarnaast goedkoper, minder onderhoud etc. etc.
Je zou de A380 inderdaad als vervanger kunnen zien maar dan van Airbus. Er is immers hevige concurrentie tussen beide fabrikanten. Maar het lijkt er sterk op dat de markt van deze grootste toestellen uit hun assortiment tanende is. De A380 verkoopt slecht en een aantal maatschappijen lijken 'm liever kwijt dan rijk te zijn en om over de 747-8 (de nieuwste versie van de 747) nog maar niet te spreken.
De luchtvaart lijkt steeds meer de kant op te gaan van kleinere, efficiënte toestellen die rechtstreeks tussen twee punten gaan vliegen i.p.v. grote toestellen tussen grote luchthavens en dan door met kleine toestellen naar je eindpunt.
Toestel is al wel een aantal keren op Schiphol geweest.quote:SCHIPHOL - Luchtvaartliefhebbers kunnen zondag 2 oktober kennis maken met de Sukhoi SSJ100 Superjet tijdens een speciale rondvlucht vanaf Schiphol. The Aviation Factory heeft een toestel van CityJet beschikbaar voor een vlucht van circa anderhalf uur. "Er zijn voldoende tickets verkocht, dus hij gaat door", laat het bedrijf weten. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.
De Superjet wordt ingezet voor een klant, maar heeft tussendoor tijd voor de speciale vlucht. Tickets kosten 130 euro en er is plek voor 98 passagiers.
De Sukhoi Superjet is nog geen algemene verschijning op Schiphol. Binnen Europa zijn Aeroflot en CityJet de voornaamste gebruikers van het nieuwe type. Laatstgenoemde vervangt ermee de oude BAe RJ85’s, waardoor de Superjet op den duur een reguliere gast wordt op de lijndienst tussen Londen City en Schiphol.
Rondvlucht
De vlucht vertrekt op zondag 2 oktober om 18.30 en komt rond 20.00 weer aan. Bij de ticketprijs van 130 euro is een drankje inbegrepen. Ook worden tien schaalmodellen verloot onder de passagiers.
Oh echt? Dat is wel handig ja met wat exotischer vliegtuigtypenquote:Op zondag 2 oktober 2016 18:24 schreef DeeBee het volgende:
Towbar kan desnoods mee in de belly toch?
Bij KL Cargo gebeurde dat regelmatig volgens mij, zeker als je naar een exotisch veld in Afrika moet ofzo dan was dat wel nodig. En kan met pax-kisten ook wel denk ik, al lossen ze het misschien anders op.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is wel handig ja met wat exotischer vliegtuigtypen
Wat zou er tegenover staan?quote:Met de financiële ondersteuning van de Volksrepubliek China zal onze Internationale Luchthaven, de Johan Adolf Pengel Luchthaven, gemoderniseerd worden mede ter voldoening aan de internationale burgerluchtvaart-eisen, maar ook voor het kunnen doen afhandelen van meer vliegtuigen op hetzelfde moment.
Suriname is geen Tui bestemming. Tui biedt strandvakanties aan. De zee bij Suriname heeft dezelfde kleur als de Noordzee...quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
SLM benadert gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor samenwerking
Ben benieuwd waar ze op uit komen. KLM zal het vast niet worden, aangezien ze volgens mij juist een partij naast de KLM willen hebben die naar Nederland vliegt. Volgens het artikel willen ze ook mikken op toerisme dus misschien dat TUI instapt of dat Condor/Thomas Cook zich hiermee definitief wil gaan vestigen op Schiphol met eigen vliegtuigen.
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Misschien kunnen ze er nog wat rondreizen verkopen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Suriname is geen Tui bestemming. Tui biedt strandvakanties aan. De zee bij Suriname heeft dezelfde kleur als de Noordzee...
Met alle respect maar het binnenland van Suriname is niet bijzonder. Het is geen Indonesië of Thailand... 95 procent van de mensen die naar Suriname gaat heeft er familie zitten die ze bezoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze er nog wat rondreizen verkopen?
Als je van bomen houdt zit je er goedquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:09 schreef Sunri5e het volgende:
Met alle respect maar het binnenland van Suriname is niet bijzonder. Het is geen Indonesië of Thailand... 95 procent van de mensen die naar Suriname gaat heeft er familie zitten die ze bezoeken.
Vlucht eens terug gekeken op FR24; toch wel een erg matig vluchtje hoor...quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:19 schreef Iemand91 het volgende:
Straks een rondvlucht van de Sukhoi Superjet 100 boven Nederland, van/naar Amsterdam.
Toestel is een 45 minuten geleden vanuit Stockholm op Schiphol geland.
Vertrek van rondvlucht is om 18:30 uur, aankomst om 20:20 uur.
Meer info:
Speciale rondvlucht Sukhoi Superjet van Schiphol
Toestel is al wel een aantal keren op Schiphol geweest.
Die investeren in alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
quote:Cathay Pacific will move to the much disliked 10-abreast economy seating from the standard, spacious nine-abreast in plans revealed to the South China Morning Post by the airline’s chief executive.
The changes will be “bad” for passengers, says the airline’s cabin crew union under plans that will see an extra row of economy seats installed on its Boeing aircraft and the width of each seat reduced by up to 1.5 inches (3.8cm).
Chief executive Ivan Chu Kwok-leung said in an exclusive interview: “If you look at the Boeing 777s, which everybody uses from the Gulf to the US to European carriers and ourselves, the standard is 3-4-3. I think we are moving towards that stage, it’s very clear.”
A shortage of take-off and landing slots at Hong Kong International Airport means Cathay and local rivals like HK Express, are unable to expand the number of flights with the two runways operating at almost 100 per cent capacity every day.
“Slots are very scarce,” Chu said. “We want to generate more seats per slot, that’s the key thing. That’s why we are doing it. It’s very important we do it.”
Goedkoop tickets!!quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
SLM benadert gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor samenwerking
Ben benieuwd waar ze op uit komen. KLM zal het vast niet worden, aangezien ze volgens mij juist een partij naast de KLM willen hebben die naar Nederland vliegt. Volgens het artikel willen ze ook mikken op toerisme dus misschien dat TUI instapt of dat Condor/Thomas Cook zich hiermee definitief wil gaan vestigen op Schiphol met eigen vliegtuigen.
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Meestal grondstoffen.quote:Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
De "race to the bottom" is nog laaaang niet voorbij kennelijk.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: en slecht nieuws voor de mensen die naar Azië reizen; in navolging van haast elke airline gaat ook Cathay Pacific naar 10 abreast in de 777-300ER; dus ook de 777's die van/naar Amsterdam vliegen...
Nope, maar dat is helaas de nieuwe realiteit. Wij kenners zijn bekend met de indelingen van vliegtuigen, hun comfort, personeel, etc.quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:40 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
De "race to the bottom" is nog laaaang niet voorbij kennelijk.
Ik hoop dat voor mensen met eigenwaarde premium economy nog lang (goed) zal blijven...
Ik vind het alleen altijd zo'n dooddoener als men dan zegt 'dan moet je maar meer betalen voor Premium Economy/Business/First class'...quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:16 schreef NewHorizon het volgende:
Nope, maar dat is helaas de nieuwe realiteit. Wij kenners zijn bekend met de indelingen van vliegtuigen, hun comfort, personeel, etc.
De 'doorsnee' economy vlieger kiest echter puur gebaseerd op prijs, en daar moet op ingespeeld worden.
Je kan als airline op servicegebied eigenlijk enkel nog bij frequent flyers het verschil maken.
De beperkingen zijn door Stichting Airport Coordination Netherlands opgelegd, niet door Schiphol; die laatste gaat daar niet eens over.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hier meer over het inperken van nachtvluchten door Schiphol bij Tui?
EDIT:quote:SCHIPHOL - Maandag is voor het eerst een Bombardier CSeries op Schiphol geland. Het ging om een CS300 van de Canadese vliegtuigbouwer die die een route-proving vlucht uitvoerde in samenwerking met airBaltic. Het toestel kwam uit Riga en vertrekt rond 14.30 weer naar de Letse hoofdstad.
AirBaltic is de eerste luchtvaartmaatschappij die met de CS300 gaat vliegen. Eind 2016 moet het type in gebruik worden genomen op Europese routes, waaronder Schiphol.
De Letse airline heeft twintig vliegtuigen in bestelling, die de verouderde Boeing 737-vloot vervangen. Daarnaast vliegt de luchtvaartmaatschappij met twaalf Q400 turboprops.
Naast de CS300 biedt Bombardier ook de kleinere CS100. Dat model werd dit jaar door SWISS als eerste klant in dienst genomen, maar de Zwitsers hebben het toestel nog niet ingezet op vluchten naar Schiphol.
quote:@flightradar24
WOW Air #WW404 was hit by lightning on departure from Kefalvik
https://www.flightradar24.com/WOW404/b318eab
Photo by Halldór Guðmundsson
En weer een die dan van mijn voorkeurs lijstje af kan, of ze moeten een ongelofelijk goede aanbieding naar ZO Azie hebben. Dan blijft er dus eigenlijk geen enkel Boeing toestel met een comfortabele zit in economy meer over. A-330 is nog steeds OK, alleen duurt zo'n trip dan door de bank genomen een uurtje langer. Of de A380 natuurlijk via Dubai, zolang ze daar nog niet naar 11 abreast geupgrade hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vlucht eens terug gekeken op FR24; toch wel een erg matig vluchtje hoor...
Misschien bevooroordeeld (), maar toch wel minder waar voor je geld dan met de twee vluchten van KLM.
EDIT: En dan is de vlucht ook nog opgestegen in het donker. Volgens een bron waren de inzittenden daar niet blij mee...
[..]
Die investeren in alles wat los en vast zit.
EDIT: en slecht nieuws voor de mensen die naar Azië reizen; in navolging van haast elke airline gaat ook Cathay Pacific naar 10 abreast in de 777-300ER; dus ook de 777's die van/naar Amsterdam vliegen...
[..]
Misschien de CX A350 vanuit Düsseldorf pakken? Tenzij dat natuurlijk wel weer heel ver weg is.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:50 schreef buzz1291 het volgende:
En weer een die dan van mijn voorkeurs lijstje af kan, of ze moeten een ongelofelijk goede aanbieding naar ZO Azie hebben.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Boeing toestellen zijn tegenwoordig krapper dan Airbus; de A330 en A350 zijn in hun meest voorkomende configuraties ruimer in de breedte dan de 787 en 777.quote:Dan blijft er dus eigenlijk geen enkel Boeing toestel met een comfortabele zit in economy meer over.
Dusseldorf is een beetje gedoe met de trein en nog overstappen ook. Maar dan vooral bij terugkomst. Finnair en Turkish Airlines zijn dan beide prima alternatieven. Met een lichte voorkeur voor Turkish want dat Helsinki Airport is een kille en geweldig dure bedoening. Maar de transfers daar gaan wel heel vlot.quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien de CX A350 vanuit Düsseldorf pakken? Tenzij dat natuurlijk wel weer heel ver weg is.
[..]
Daar lijkt het wel op inderdaad. Boeing toestellen zijn tegenwoordig krapper dan Airbus; de A330 en A350 zijn in hun meest voorkomende configuraties ruimer in de breedte dan de 787 en 777.
Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen altijd zo'n dooddoener als men dan zegt 'dan moet je maar meer betalen voor Premium Economy/Business/First class'...
Goede zaakquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:43 schreef Iemand91 het volgende:
Bombardier CSeries landt voor het eerst op Schiphol
2-4-2 voor de A350 was Premium Economy. 3-3-3 was altijd het uitgangspunt voor gewone Economy.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:29 schreef buzz1291 het volgende:
Bij die A350 begin ik toch ook steeds meer bedenkingen te krijgen. In oorsprong gebouwd, dacht ik, voor een 2-4-2 stoel opstelling, configureert iedereen deze nu als 3-3-3 en dat bij een maximale cabine breedte die slechts 33cm (561 - 528) meer is dan die van een A330. Het kan, maar beter wordt het er niet op. 2-4-2 is ideaal wanneer je alleen reist. Je hoeft altijd slecht de ene passagier naast je te storen om in het gangpad te geraken, of slechts door één gestoord te worden.
Nope. die blijven gelukkig nog even.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 01:19 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, klinkt alsof de 747 er bij BA iig nog niet uit gaat voorlopig? Ze gaan business class erin uitbreiden: http://www.flyertalk.com/forum/27296868-post100.html
Ze gaan ook de density vergroten in de short haul en de B777. Past in de trend die in deze draad al besproken wordt.quote:Hmm, klinkt alsof de 747 er bij BA iig nog niet uit gaat voorlopig? Ze gaan business class erin uitbreiden: http://www.flyertalk.com/forum/27296868-post100.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |