abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:07:32 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165532956
Nooit geweten dat Malaga in Amsterdam lag:


Oorzaak van deze ongeplande binnenlandse vlucht was een birdstrike bij het opstijgen.
So we just called him Fred
  zondag 25 september 2016 @ 05:26:58 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165547594
Creatieve route:


JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 07:12:27 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165547662
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165548307
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
:P daarom dus
pi_165548541
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Een kortere route vliegen. :P
  zondag 25 september 2016 @ 10:20:17 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165548902
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.

En wat betreft de vliegroute, dit is één van de twee routes die KLM ook regelmatig kiest voor routes die kant op. Geen idee waarom KLM de laatste tijd steevast die route kiest ipv de noordelijke route. Ets met het weer en gunstigere luchtstromem misschien?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165548994
quote:
Dat heeft niks te maken met de route die deze TUI-vlucht heeft uitgevoerd. Als je aanneemt wat voor antwoord TS krijgt in dat topic zou er met een boog over Rusland en China moeten worden gevlogen, want dat is de kortste route (omdat de aarde dus bol is en niet plat) :P
pi_165549336
pi_165549350
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2016 10:55 schreef Awsom het volgende:
[ afbeelding ]
Exact! Alleen vraag ik mij idd net zoals buzz1291 nog wel af waarom TUI zo vliegt.
  PR/Manusje van alles zondag 25 september 2016 @ 12:41:05 #60
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_165551201
Omdat Taipei natuurlijk. Puur pesten van China. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 25 september 2016 @ 14:20:24 #61
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165553192
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Omdat Taipei natuurlijk. Puur pesten van China. :D
De KL807 vloog de afgelopen dagen toch echt over Rusland en China naar Taipei ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 14:29:10 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165553362
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Dat is aanzienlijk korter. Dat zie je eigenlijk pas goed als je deze route op een wereldbol uitlegt.
quote:
Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Een 767 is niet per se krap, maar de kisten van TUI zijn inmiddels zo'n 16 jaar en hebben nog steeds dezelfde stoelen die in economy in een krappe 2-4-2 opstelling staan. Ik ben nu 8 uur blij als ik er uit mag (en dat zat ik nog in de ruimere 2-3-2 opstelling voorin het toestel), moet er niet aan denken om er dan nog 6 uur in te moeten zitten.

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.
Die van Seatguru kloppen inderdaad niet. Dit zijn de juiste cijfers: http://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=13422
So we just called him Fred
pi_165554094
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Heeft waarschijnlijk te maken met rechten om de Y1-route te vliegen. Of een gebrek aan benodigde apparatuur. Of ze kunnen niet aan de zuurstofeisen voldoen voor die hoogvlakten, maar dat lijkt me sterk.

Geen idee waarom KLM soms de zuidelijke route kiest, ik heb het nog niet meegemaakt. Wellicht een sluiting van de airway of inderdaad gunstigere winden.

Overigens zijn Chinezen ATC-wise inderdaad de grootste eikels ter wereld. Zie bijvoorbeeld de vreemde zuidelijke knik aan het einde van de route... Kansloos :P
pi_165567438

PH-BFK eerder deze maand op Schiphol-Oost waar ze o.a. in de Martinair hangar is uitgefaseerd.

Deze ochtend verlaat alweer de 3e Boeing 747-400 voorgoed Schiphol.
Om 09:15 uur verlaat PH-BFK "City of Karachi" voorgoed Nederlandse bodem als het als vlucht KL9865 naar Chicago vertrekt.
Hier stopt het voor een customs stop waarna nog een korte vlucht naar Mojave Air and Space Port in Californië maakt.
Op Schiphol zijn alle vier motoren al vervangen; de motoren die er nu onder hangen worden deze week nog van de vleugels verwijderd in Californië.
Dit gegeven plus het feit dat het toestel verkocht is aan een externe partij (in tegenstelling tot PH-BFM en -BFO) doet bij mij vermoeden dat dit toestel snel gestript zal zijn.

Karachi is de 854e 747 van de productielijn en de 131e gebouwde -400.
Ze vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht vanaf Everett. 18 dagen later werd ze op 21 mei aan KLM afgeleverd.
25 jaar, 4 maanden en 2 dagen na haar eerste vlucht en 129.500 vlieguren en 15.417 cycles verder maakt ze nu haar laatste vlucht.

Haar laatste commerciële vlucht maakte ze op zondag 4 september vanuit Shanghai naar Amsterdam als KL896.

Over een kleine 3 weken wordt alweer de vierde 747 uitgefaseerd; de op een na oudste nog operationale
747-400 ter wereld; PH-BFA "City of Atlanta".


(Foto van zondag 26 september)

Zinloos weetje; PH-BFK was de 747 die op 30 januari 2010 moest uitwijken naar Rotterdam wegens hevige sneeuwval op Schiphol; een bijzonder gezicht: een 747 op Rotterdam.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-09-2016 01:24:54 ]
  maandag 26 september 2016 @ 12:45:17 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165577957
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

?
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
PH-BFK eerder deze maand op Schiphol-Oost waar ze o.a. in de Martinair hangar is uitgefaseerd.

Deze ochtend verlaat alweer de 3e Boeing 747-400 voorgoed Schiphol.
Om 09:15 uur verlaat PH-BFK "City of Karachi" voorgoed Nederlandse bodem als het als vlucht KL9865 naar Chicago vertrekt.
Hier stopt het voor een customs stop waarna nog een korte vlucht naar Mojave Air and Space Port in Californië maakt.
Op Schiphol zijn alle vier motoren al vervangen; de motoren die er nu onder hangen worden deze week nog van de vleugels verwijderd in Californië.
Dit gegeven plus het feit dat het toestel verkocht is aan een externe partij (in tegenstelling tot PH-BFM en -BFO) doet bij mij vermoeden dat dit toestel snel gestript zal zijn.

Karachi is de 854e 747 van de productielijn en de 131e gebouwde -400.
Ze vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht vanaf Everett. 18 dagen later werd ze op 21 mei aan KLM afgeleverd.
25 jaar, 4 maanden en 2 dagen na haar eerste vlucht en 129.500 vlieguren en 15.417 cycles verder maakt ze nu haar laatste vlucht.

Haar laatste commerciële vlucht maakte ze op zondag 4 september vanuit Shanghai naar Amsterdam als KL896.

[ afbeelding ]
  maandag 26 september 2016 @ 21:27:20 #68
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165586989
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_165587627
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.

De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
  maandag 26 september 2016 @ 21:53:41 #70
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165587963
Jet Airways doet het zeker goed op Schiphol. Het transferfilter begint klein te worden voor de drukte van de 9W-transferpax.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:10:52 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165588610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:53 schreef G-Pier het volgende:
Jet Airways doet het zeker goed op Schiphol. Het transferfilter begint klein te worden voor de drukte van de 9W-transferpax.
De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?
Die is inderdaad krap bemeten. Bij de bouw was het uitgangspunt dat de meeste transferpassagiers op de E- of F-Pier zouden aankomen en daar is de securitycheck voor transfers ook aanzienlijk groter.
Waar ze al helemaal geen rekening mee hebben gehouden is de transfer van passagiers die weer instappen in het toestel waar ze net uitkwamen voor het tweede deel van hun vlucht:
9W 234/233 New Delhi - Toronto is op Schiphol in tweeën geknipt voor een branstofstop. Aangezien het toestel 3,5u aan de grond staat vermoed ik dat de passagiers er allemaal uit moeten en als transfer in de Lounges mogen wachten. En door het nieuwe concept moet elke reiziger dan weer opnieuw door de security.

Vóór de centrale security werd ingevoerd hadden de reizigers opgevangen kunnen worden in de gesloten wachtruimtes bij de gates. Geen pretje, maar het had gekund.
So we just called him Fred
  maandag 26 september 2016 @ 22:12:32 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165588647
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.
So we just called him Fred
  maandag 26 september 2016 @ 22:14:00 #73
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165588681
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.
Ik weet het niet, aan de ene kant wel maar aan de andere kant weer niet sinds de kisten sinds augustus op G worden gezet. Daarvoor zaten ze altijd op E/F.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:19:50 #74
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165588860
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?
Die is inderdaad krap bemeten. Bij de bouw was het uitgangspunt dat de meeste transferpassagiers op de E- of F-Pier zouden aankomen en daar is de securitycheck voor transfers ook aanzienlijk groter.
Waar ze al helemaal geen rekening mee hebben gehouden is de transfer van passagiers die weer instappen in het toestel waar ze net uitkwamen voor het tweede deel van hun vlucht:
9W 234/233 New Delhi - Toronto is op Schiphol in tweeën geknipt voor een branstofstop. Aangezien het toestel 3,5u aan de grond staat vermoed ik dat de passagiers er allemaal uit moeten en als transfer in de Lounges mogen wachten. En door het nieuwe concept moet elke reiziger dan weer opnieuw door de security.

Vóór de centrale security werd ingevoerd hadden de reizigers opgevangen kunnen worden in de gesloten wachtruimtes bij de gates. Geen pretje, maar het had gekund.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:24:24 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165589047
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.

De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
De codesharing met KLM zal daar zeker ook aan bij hebben gedragen.
So we just called him Fred
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:55:03 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165610542
De PH-DDZ is op pad naar Lelystad:

mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31 Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6 reageer retweet
So we just called him Fred
pi_165625863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:55 schreef FredvZ het volgende:
De PH-DDZ is op pad naar Lelystad:

mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31 Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6[ afbeelding ] reageer retweet
Gisteren door de grachten van Amsterdam, vandaag verder naar Lelystad:





  woensdag 28 september 2016 @ 16:20:05 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165626485
De Belgen zitten inmiddels weer zonder grote airline waarvan ze zelf de meerderheid van de aandelen bezitten: http://www.luchtvaartnieu(...)handen-van-lufthansa

De restanten van Sabena waren al voor 45% in handen van Lufthansa, nu de overige 55% ook.
So we just called him Fred
pi_165632636
;( PH-BFK "Karachi" maakt haar allerlaatste reis: https://www.flightradar24.com/KLM9865/b25b0ba

EDIT:



[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2016 00:21:03 ]
  woensdag 28 september 2016 @ 20:55:09 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165633093
Het goede nieuws is dat stukjes van haar nog vele kilometers zullen vliegen.
So we just called him Fred
  donderdag 29 september 2016 @ 16:55:07 #81
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165649393
quote:
Air France-KLM sluit megadeal voor WiFi in vloot

PARIJS - Air France-KLM gaat 124 vliegtuigen voor de lange afstand voorzien van draadloos internet. Daarover heeft de Franse-Nederlandse luchtvaartonderneming een akkoord gesloten met de Amerikaanse leverancier Gogo. De toestellen worden uitgerust met het nieuwe satellietsysteem 2Ku.

Bij KLM krijgen vanaf eind 2017 29 Boeing 777’s en twaalf Airbus A330’s het Gogo-systeem. Bij Air France gaat het om 68 Boeing 777’s en vijftien A330’s.

Passagiers in de Boeing 747’s zullen het ook in de toekomst moeten stellen zonder WiFi. KLM haalt deze toestellen in de komende jaren uit de vloot. De Airbus A340’s en A380’s van Air France krijgen het systeem evenmin.

De Boeing 787’s van beide maatschappijen worden al vanaf de fabriek afgeleverd met WiFi van Panasonic Avionics. KLM heeft er inmiddels acht in dienst, Air France neemt de eerste in januari in dienst.

Het Gogo-systeem stelt passagiers in staat om tegen betaling met hun eigen smartphone of tablet te surfen op het internet. Ook kunnen ze gebruikmaken van een gratis portal waarop relevante vlucht- en reisinformatie is te vinden. Daarnaast worden entertainmentopties geboden.
Werd tijd.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 16:58:17 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165649451
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 september 2016 @ 17:01:52 #83
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165649544
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 17:03:53 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165649594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 september 2016 @ 17:11:08 #85
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165649761
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?
Ik doel idd op het uitfaseren. Maar ik ben er niet 100 procent zeker van dat dat ook het plan is.
  donderdag 29 september 2016 @ 19:05:47 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165652097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten. Het is dat de infrastructuur op Curaçao er niet geschikt voor is, maar volgens mij krijg je zo'n kist wel vol in de zomer die kant op.
So we just called him Fred
pi_165653004
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
Het lijkt erop dat AF niet weet wat ze met die 10 toestellen aanmoeten.
2 overgebleven orders zijn geannuleerd. Tijd geleden kwam het nieuws naar buiten dat ze over een reconfiguratie van de indeling nadachten met eventueel een high-density indeling.
In de tussentijd is de verbouwing van de toestellen constant uitgesteld.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:05 schreef FredvZ het volgende:
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 19:41:23 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165653073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Tussenlanding op Amsterdam dan? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165653575
BA gaat verder met de afbrak van hun image:

British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten
quote:
LONDEN - British Airways stopt definitief met het aanbieden van gratis eten en drinken in economy class op vluchten binnen Europa. Vanaf 11 januari moet op British Airways-vluchten vanaf Londen Heathrow en Gatwick worden betaald voor inflight catering. Op vluchten vanaf Londen City en Stansted wordt de gratis catering vanaf het zomerseizoen van 2017 geschrapt.

De Britse luchtvaartmaatschappij meldt dat met Marks & Spencer een deal is gesloten voor het leveren van een uitgebreid 'Food on the move'-aanbod. Daarbij gaat het om onder meer sandwiches en salades. De nadruk ligt volgens BA op topkwaliteit en vers.

De prijzen zullen varieren van een pond voor een zakje chips tot 4,95 pond voor picante kip met quinoa en rijst. Het aanbod wordt afgestemd op het moment van de dag. Frisdrank zal verkrijgbaar zijn vanaf 1,50 pond terwijl alcoholische versnaperingen minimaal 4 pond gaan kosten.

De stap van BA gratis inflight catering te schrappen is een manier om kosten te besparen en tegelijkertijd meer inkomsten te kunnen genereren. Paar passagiers verliezen wel weer een van de extra’s waarmee BA zich juist onderscheidt van low cost carriers als easyJet, Ryanair en Norwegian.

Met de maatregel om gratis cateringservice te schrappen is bij British Airways de hand zichtbaar van de eerder dit jaar aangetreden nieuwe topman Alex Cruz, die overkwam van de Spaanse budgetmaatschappij Vueling. In BA's Club Europe (short-haul business class) blijft het cateringaanbod gratis. Het menu zal vanaf het voorjaar van 2017 worden verbeterd.
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Want die tickets worden écht niet goedkoper...

Morgen overigens een lange post; iets waar ik veel te veel tijd aan heb besteedt :%
pi_165656939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:

British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten

[..]

BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
:r :r :r

Niet dat hun eten nu al veel voorstelde, maar even een glaasje water tijdens de vlucht is wel zo fijn.

Hun business klas is ook al een aanfluiting. Gewoon dezelfde stoelen maar dan de middenstoel geblokkeerd. Als je samen reist kun je dus niet meer naast elkaar zitten en de beenruimte is ook nog steeds zo beroerd als altijd.

quote:
Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Idd. Sterker nog, de verandering is miv 11 januari geloof ik en mensen die al een ticket hebben krijgen alleen een mailtje met een waarschuwing om, ehm, hun verwachtingen wat bij te stellen. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165659213
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Werd tijd.
12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
--
  donderdag 29 september 2016 @ 23:18:36 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165660927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:27 schreef inkjet het volgende:

[..]

12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
So we just called him Fred
pi_165663141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:

British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten

[..]

BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 08:55:08 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165664147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 05:12 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165664528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar ;)
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
pi_165664573
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?

(Qua alliance iig..)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:38:58 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165664654
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
pi_165665370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:30 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?

(Qua alliance iig..)
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
Alles wat richting Azie gaat zit vol met Aziaten, ze zijn ook met meer en hebben meer centen.
pi_165665974
En weer een Boeing 747 operator minder.


Even geleden is B-HUJ vertrokken
vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.

Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.



De eerste 747 - een 747-200 "VR-HKG" (vernoemd hun thuishaven) - werd op 20 juli 1979 geleverd.
De 747 zorgt bij Cathay Pacific voor een enorme groei; het aantal vervoerde passagiers groeit enorm en de maatschappij heeft nu de mogelijkheid om flink uit te breiden qua routes naar Europa en Noord-Amerika waaronder San Francisco, Vancouver, London, Brisbane, Frankfurt, Amsterdam, Rome, Paris, Zurich and Manchester. Ook Hong Kong groeit uit tot een van de belangrijkste luchthavens ter wereld.
De eerste vlucht naar Amsterdam vond plaats op 26 oktober 1986 met de 747.



Hun eerste 747-400 ("VR-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
De zo'n 11 uur durende non-stop delivery flight naar Hong Kong was destijds de langste/verste delivery flight ooit voor de 747. 4 dagen later maakte deze kist de eerste commerciële 747-400 vlucht voor de maatschappij; via Melbourne naar Sydney en weer terug.

Cathay 747 boven Kowloon bij nadering van Kai Tak



In de vroege ochtend van 6 juli 1998 sloot het beroemde/beruchte Kai Tak Airport in Hong Kong. Deze thuishaven van Cathay Pacific werd opgevolgd door het nieuwe Chek Lap Kok Airport dat zo'n 30 kilometer verderop ligt. De allerlaatste commerciële vlucht die vanaf de oude luchthaven vertrok was vlucht CX251 naar London Heathrow dat vertrok om 00:00 uur; uitgevoerd door de Boeing 747-400 B-HOW.
De gezagvoerder van die vlucht ging na die vlucht met pensioen.




De eerste commerciële vlucht dat binnenkwam op het nieuwe Chek Lap Kok was eveneens een 747-400; CX889 B-HUJ uit New York dat om 06:20 uur arriveerde. Deze vlucht (bijgenaamd "Polar One") uit New York verbrak destijds het record voor langste non-stop commerciële vlucht.
Hiervoor moesten vluchten tussen New York en Hong Kong een tussenstop maken want vliegen door Russisch luchtruim was verboden wat voor een lange reistijd zorgde.

In april 2009 wordt hun laatste nieuwe 747-400 geleverd in de vorm van B-LIF; een 747-400ERF en tevens een van de laatste (vanuit Boeing zelf) geleverde 747-400 vrachttoestellen en daarmee ook een van de laatste gebouwde en geleverde 747-400's.

In april 2015 werd begonnen aan de verbouw van Cathay 747-400 B-HOU naar een vrachttoestel.
Dit toestel werd de eerste 747-400BCF (Boeing Converted Freighter) en werd in december dat jaar terug aan Cathay geleverd.

In totaal heeft Cathay Pacific 59 orders bij Boeing geplaatst voor de 747; 8 747-200B, 2 -200F, 6 -300,
17 -400, 6 -400ERF, 6 -400F en 14 -8F.
Tel je alles bij elkaar op dan heeft de maatschappij met 84 747's gevlogen.

De laatste long-haul bestemming van de Cathay 747 was San Francisco; eind augustus 2014 werd die route vervangen door de 777-300ER.




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2016 12:49:44 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:32:08 #100
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165666304
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Dit is een position flight voor onderhoud dat wordt uitgevoerd in Taipei door EGAT(Evergreen Aviation Technologies).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')