Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?quote:Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]
JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
quote:Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Een kortere route vliegen.quote:Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.quote:Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Dat heeft niks te maken met de route die deze TUI-vlucht heeft uitgevoerd. Als je aanneemt wat voor antwoord TS krijgt in dat topic zou er met een boog over Rusland en China moeten worden gevlogen, want dat is de kortste route (omdat de aarde dus bol is en niet plat)quote:
De KL807 vloog de afgelopen dagen toch echt over Rusland en China naar Taipeiquote:Op zondag 25 september 2016 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Omdat Taipei natuurlijk. Puur pesten van China.
Dat is aanzienlijk korter. Dat zie je eigenlijk pas goed als je deze route op een wereldbol uitlegt.quote:Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Een 767 is niet per se krap, maar de kisten van TUI zijn inmiddels zo'n 16 jaar en hebben nog steeds dezelfde stoelen die in economy in een krappe 2-4-2 opstelling staan. Ik ben nu 8 uur blij als ik er uit mag (en dat zat ik nog in de ruimere 2-3-2 opstelling voorin het toestel), moet er niet aan denken om er dan nog 6 uur in te moeten zitten.quote:Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Die van Seatguru kloppen inderdaad niet. Dit zijn de juiste cijfers: http://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=13422quote:Op zondag 25 september 2016 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.
Heeft waarschijnlijk te maken met rechten om de Y1-route te vliegen. Of een gebrek aan benodigde apparatuur. Of ze kunnen niet aan de zuurstofeisen voldoen voor die hoogvlakten, maar dat lijkt me sterk.quote:Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]
JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
?quote:Op maandag 26 september 2016 11:44 schreef Iemand91 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM9865/b1f3491
quote:
quote:Op maandag 26 september 2016 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
PH-BFK eerder deze maand op Schiphol-Oost waar ze o.a. in de Martinair hangar is uitgefaseerd.
Deze ochtend verlaat alweer de 3e Boeing 747-400 voorgoed Schiphol.
Om 09:15 uur verlaat PH-BFK "City of Karachi" voorgoed Nederlandse bodem als het als vlucht KL9865 naar Chicago vertrekt.
Hier stopt het voor een customs stop waarna nog een korte vlucht naar Mojave Air and Space Port in Californië maakt.
Op Schiphol zijn alle vier motoren al vervangen; de motoren die er nu onder hangen worden deze week nog van de vleugels verwijderd in Californië.
Dit gegeven plus het feit dat het toestel verkocht is aan een externe partij (in tegenstelling tot PH-BFM en -BFO) doet bij mij vermoeden dat dit toestel snel gestript zal zijn.
Karachi is de 854e 747 van de productielijn en de 131e gebouwde -400.
Ze vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht vanaf Everett. 18 dagen later werd ze op 21 mei aan KLM afgeleverd.
25 jaar, 4 maanden en 2 dagen na haar eerste vlucht en 129.500 vlieguren en 15.417 cycles verder maakt ze nu haar laatste vlucht.
Haar laatste commerciële vlucht maakte ze op zondag 4 september vanuit Shanghai naar Amsterdam als KL896.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?quote:Op maandag 26 september 2016 21:53 schreef G-Pier het volgende:
Jet Airways doet het zeker goed op Schiphol. Het transferfilter begint klein te worden voor de drukte van de 9W-transferpax.
quote:Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred
Ik weet het niet, aan de ene kant wel maar aan de andere kant weer niet sinds de kisten sinds augustus op G worden gezet. Daarvoor zaten ze altijd op E/F.quote:Op maandag 26 september 2016 22:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.
quote:Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?
Die is inderdaad krap bemeten. Bij de bouw was het uitgangspunt dat de meeste transferpassagiers op de E- of F-Pier zouden aankomen en daar is de securitycheck voor transfers ook aanzienlijk groter.
Waar ze al helemaal geen rekening mee hebben gehouden is de transfer van passagiers die weer instappen in het toestel waar ze net uitkwamen voor het tweede deel van hun vlucht:
9W 234/233 New Delhi - Toronto is op Schiphol in tweeën geknipt voor een branstofstop. Aangezien het toestel 3,5u aan de grond staat vermoed ik dat de passagiers er allemaal uit moeten en als transfer in de Lounges mogen wachten. En door het nieuwe concept moet elke reiziger dan weer opnieuw door de security.
Vóór de centrale security werd ingevoerd hadden de reizigers opgevangen kunnen worden in de gesloten wachtruimtes bij de gates. Geen pretje, maar het had gekund.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
De codesharing met KLM zal daar zeker ook aan bij hebben gedragen.quote:Op maandag 26 september 2016 21:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.
De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
twitter:mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6
reageer retweet
Gisteren door de grachten van Amsterdam, vandaag verder naar Lelystad:quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:55 schreef FredvZ het volgende:
De PH-DDZ is op pad naar Lelystad:twitter:mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6[ afbeelding ] reageer retweet
Werd tijd.quote:Air France-KLM sluit megadeal voor WiFi in vloot
PARIJS - Air France-KLM gaat 124 vliegtuigen voor de lange afstand voorzien van draadloos internet. Daarover heeft de Franse-Nederlandse luchtvaartonderneming een akkoord gesloten met de Amerikaanse leverancier Gogo. De toestellen worden uitgerust met het nieuwe satellietsysteem 2Ku.
Bij KLM krijgen vanaf eind 2017 29 Boeing 777’s en twaalf Airbus A330’s het Gogo-systeem. Bij Air France gaat het om 68 Boeing 777’s en vijftien A330’s.
Passagiers in de Boeing 747’s zullen het ook in de toekomst moeten stellen zonder WiFi. KLM haalt deze toestellen in de komende jaren uit de vloot. De Airbus A340’s en A380’s van Air France krijgen het systeem evenmin.
De Boeing 787’s van beide maatschappijen worden al vanaf de fabriek afgeleverd met WiFi van Panasonic Avionics. KLM heeft er inmiddels acht in dienst, Air France neemt de eerste in januari in dienst.
Het Gogo-systeem stelt passagiers in staat om tegen betaling met hun eigen smartphone of tablet te surfen op het internet. Ook kunnen ze gebruikmaken van een gratis portal waarop relevante vlucht- en reisinformatie is te vinden. Daarnaast worden entertainmentopties geboden.
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?quote:Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Ik doel idd op het uitfaseren. Maar ik ben er niet 100 procent zeker van dat dat ook het plan is.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten. Het is dat de infrastructuur op Curaçao er niet geschikt voor is, maar volgens mij krijg je zo'n kist wel vol in de zomer die kant op.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Het lijkt erop dat AF niet weet wat ze met die 10 toestellen aanmoeten.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
quote:Op donderdag 29 september 2016 19:05 schreef FredvZ het volgende:
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten.
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.quote:LONDEN - British Airways stopt definitief met het aanbieden van gratis eten en drinken in economy class op vluchten binnen Europa. Vanaf 11 januari moet op British Airways-vluchten vanaf Londen Heathrow en Gatwick worden betaald voor inflight catering. Op vluchten vanaf Londen City en Stansted wordt de gratis catering vanaf het zomerseizoen van 2017 geschrapt.
De Britse luchtvaartmaatschappij meldt dat met Marks & Spencer een deal is gesloten voor het leveren van een uitgebreid 'Food on the move'-aanbod. Daarbij gaat het om onder meer sandwiches en salades. De nadruk ligt volgens BA op topkwaliteit en vers.
De prijzen zullen varieren van een pond voor een zakje chips tot 4,95 pond voor picante kip met quinoa en rijst. Het aanbod wordt afgestemd op het moment van de dag. Frisdrank zal verkrijgbaar zijn vanaf 1,50 pond terwijl alcoholische versnaperingen minimaal 4 pond gaan kosten.
De stap van BA gratis inflight catering te schrappen is een manier om kosten te besparen en tegelijkertijd meer inkomsten te kunnen genereren. Paar passagiers verliezen wel weer een van de extra’s waarmee BA zich juist onderscheidt van low cost carriers als easyJet, Ryanair en Norwegian.
Met de maatregel om gratis cateringservice te schrappen is bij British Airways de hand zichtbaar van de eerder dit jaar aangetreden nieuwe topman Alex Cruz, die overkwam van de Spaanse budgetmaatschappij Vueling. In BA's Club Europe (short-haul business class) blijft het cateringaanbod gratis. Het menu zal vanaf het voorjaar van 2017 worden verbeterd.
quote:Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:
British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten
[..]
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Idd. Sterker nog, de verandering is miv 11 januari geloof ik en mensen die al een ticket hebben krijgen alleen een mailtje met een waarschuwing om, ehm, hun verwachtingen wat bij te stellen.quote:Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.quote:Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:
British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten
[..]
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maarquote:Op vrijdag 30 september 2016 05:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
Cathay Pacific geniet mijn voorkeurquote:Op vrijdag 30 september 2016 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:30 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?
(Qua alliance iig..)
Alles wat richting Azie gaat zit vol met Aziaten, ze zijn ook met meer en hebben meer centen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
Dit is een position flight voor onderhoud dat wordt uitgevoerd in Taipei door EGAT(Evergreen Aviation Technologies).quote:Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]
JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |