abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:07:32 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165532956
Nooit geweten dat Malaga in Amsterdam lag:


Oorzaak van deze ongeplande binnenlandse vlucht was een birdstrike bij het opstijgen.
So we just called him Fred
  zondag 25 september 2016 @ 05:26:58 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165547594
Creatieve route:


JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 07:12:27 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165547662
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165548307
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
:P daarom dus
Trotse Twentenaar
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 09:58:10 #55
257132 crew  Awsom
pi_165548541
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Een kortere route vliegen. :P
  zondag 25 september 2016 @ 10:20:17 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165548902
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?

Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.

En wat betreft de vliegroute, dit is één van de twee routes die KLM ook regelmatig kiest voor routes die kant op. Geen idee waarom KLM de laatste tijd steevast die route kiest ipv de noordelijke route. Ets met het weer en gunstigere luchtstromem misschien?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165548994
quote:
Dat heeft niks te maken met de route die deze TUI-vlucht heeft uitgevoerd. Als je aanneemt wat voor antwoord TS krijgt in dat topic zou er met een boog over Rusland en China moeten worden gevlogen, want dat is de kortste route (omdat de aarde dus bol is en niet plat) :P
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 10:55:11 #58
257132 crew  Awsom
pi_165549336
pi_165549350
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2016 10:55 schreef Awsom het volgende:
[ afbeelding ]
Exact! Alleen vraag ik mij idd net zoals buzz1291 nog wel af waarom TUI zo vliegt.
  PR/Manusje van alles zondag 25 september 2016 @ 12:41:05 #60
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_165551201
Omdat Taipei natuurlijk. Puur pesten van China. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 25 september 2016 @ 14:20:24 #61
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165553192
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Omdat Taipei natuurlijk. Puur pesten van China. :D
De KL807 vloog de afgelopen dagen toch echt over Rusland en China naar Taipei ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 14:29:10 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165553362
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:12 schreef derLudolf het volgende:
Redelijk rechte lijn toch? Wat zou je boven Rusland willen?
Dat is aanzienlijk korter. Dat zie je eigenlijk pas goed als je deze route op een wereldbol uitlegt.
quote:
Zijn die 767 zo krap dan? Of erg oncomfortabel op een andere manier? Delta vliegt er ook veel mee naar AMS toch
Een 767 is niet per se krap, maar de kisten van TUI zijn inmiddels zo'n 16 jaar en hebben nog steeds dezelfde stoelen die in economy in een krappe 2-4-2 opstelling staan. Ik ben nu 8 uur blij als ik er uit mag (en dat zat ik nog in de ruimere 2-3-2 opstelling voorin het toestel), moet er niet aan denken om er dan nog 6 uur in te moeten zitten.

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:20 schreef buzz1291 het volgende:
In feite zijn die 767 toestellen in een 2-3-2 opstelling zoals bij Delta, niet eens zo krap, maar door de lederen bekleding en de dikke rugleuningen geeft het en krap gevoel. Tuifly daarentegen plakt er per rij nog een stoel bij, dus 2-4-2 en een 767 lijkt me qua diameter wat smaller dan een A330/340 met dezelfde stoelopstelling. De stoelbreedte van een 767 vanTuifly bij seatguru vertrouw in voor geen meter.
Die van Seatguru kloppen inderdaad niet. Dit zijn de juiste cijfers: http://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=13422
So we just called him Fred
pi_165554094
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Heeft waarschijnlijk te maken met rechten om de Y1-route te vliegen. Of een gebrek aan benodigde apparatuur. Of ze kunnen niet aan de zuurstofeisen voldoen voor die hoogvlakten, maar dat lijkt me sterk.

Geen idee waarom KLM soms de zuidelijke route kiest, ik heb het nog niet meegemaakt. Wellicht een sluiting van de airway of inderdaad gunstigere winden.

Overigens zijn Chinezen ATC-wise inderdaad de grootste eikels ter wereld. Zie bijvoorbeeld de vreemde zuidelijke knik aan het einde van de route... Kansloos :P
pi_165567438

PH-BFK eerder deze maand op Schiphol-Oost waar ze o.a. in de Martinair hangar is uitgefaseerd.

Deze ochtend verlaat alweer de 3e Boeing 747-400 voorgoed Schiphol.
Om 09:15 uur verlaat PH-BFK "City of Karachi" voorgoed Nederlandse bodem als het als vlucht KL9865 naar Chicago vertrekt.
Hier stopt het voor een customs stop waarna nog een korte vlucht naar Mojave Air and Space Port in Californië maakt.
Op Schiphol zijn alle vier motoren al vervangen; de motoren die er nu onder hangen worden deze week nog van de vleugels verwijderd in Californië.
Dit gegeven plus het feit dat het toestel verkocht is aan een externe partij (in tegenstelling tot PH-BFM en -BFO) doet bij mij vermoeden dat dit toestel snel gestript zal zijn.

Karachi is de 854e 747 van de productielijn en de 131e gebouwde -400.
Ze vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht vanaf Everett. 18 dagen later werd ze op 21 mei aan KLM afgeleverd.
25 jaar, 4 maanden en 2 dagen na haar eerste vlucht en 129.500 vlieguren en 15.417 cycles verder maakt ze nu haar laatste vlucht.

Haar laatste commerciële vlucht maakte ze op zondag 4 september vanuit Shanghai naar Amsterdam als KL896.

Over een kleine 3 weken wordt alweer de vierde 747 uitgefaseerd; de op een na oudste nog operationale
747-400 ter wereld; PH-BFA "City of Atlanta".


(Foto van zondag 26 september)

Zinloos weetje; PH-BFK was de 747 die op 30 januari 2010 moest uitwijken naar Rotterdam wegens hevige sneeuwval op Schiphol; een bijzonder gezicht: een 747 op Rotterdam.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-09-2016 01:24:54 ]
  maandag 26 september 2016 @ 12:45:17 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165577957
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

?
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
PH-BFK eerder deze maand op Schiphol-Oost waar ze o.a. in de Martinair hangar is uitgefaseerd.

Deze ochtend verlaat alweer de 3e Boeing 747-400 voorgoed Schiphol.
Om 09:15 uur verlaat PH-BFK "City of Karachi" voorgoed Nederlandse bodem als het als vlucht KL9865 naar Chicago vertrekt.
Hier stopt het voor een customs stop waarna nog een korte vlucht naar Mojave Air and Space Port in Californië maakt.
Op Schiphol zijn alle vier motoren al vervangen; de motoren die er nu onder hangen worden deze week nog van de vleugels verwijderd in Californië.
Dit gegeven plus het feit dat het toestel verkocht is aan een externe partij (in tegenstelling tot PH-BFM en -BFO) doet bij mij vermoeden dat dit toestel snel gestript zal zijn.

Karachi is de 854e 747 van de productielijn en de 131e gebouwde -400.
Ze vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht vanaf Everett. 18 dagen later werd ze op 21 mei aan KLM afgeleverd.
25 jaar, 4 maanden en 2 dagen na haar eerste vlucht en 129.500 vlieguren en 15.417 cycles verder maakt ze nu haar laatste vlucht.

Haar laatste commerciële vlucht maakte ze op zondag 4 september vanuit Shanghai naar Amsterdam als KL896.

[ afbeelding ]
Trotse Twentenaar
  maandag 26 september 2016 @ 21:27:20 #68
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165586989
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_165587627
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.

De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
  maandag 26 september 2016 @ 21:53:41 #70
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165587963
Jet Airways doet het zeker goed op Schiphol. Het transferfilter begint klein te worden voor de drukte van de 9W-transferpax.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:10:52 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165588610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:53 schreef G-Pier het volgende:
Jet Airways doet het zeker goed op Schiphol. Het transferfilter begint klein te worden voor de drukte van de 9W-transferpax.
De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?
Die is inderdaad krap bemeten. Bij de bouw was het uitgangspunt dat de meeste transferpassagiers op de E- of F-Pier zouden aankomen en daar is de securitycheck voor transfers ook aanzienlijk groter.
Waar ze al helemaal geen rekening mee hebben gehouden is de transfer van passagiers die weer instappen in het toestel waar ze net uitkwamen voor het tweede deel van hun vlucht:
9W 234/233 New Delhi - Toronto is op Schiphol in tweeën geknipt voor een branstofstop. Aangezien het toestel 3,5u aan de grond staat vermoed ik dat de passagiers er allemaal uit moeten en als transfer in de Lounges mogen wachten. En door het nieuwe concept moet elke reiziger dan weer opnieuw door de security.

Vóór de centrale security werd ingevoerd hadden de reizigers opgevangen kunnen worden in de gesloten wachtruimtes bij de gates. Geen pretje, maar het had gekund.
So we just called him Fred
  maandag 26 september 2016 @ 22:12:32 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165588647
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Gerucht van de wandelgang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.
So we just called him Fred
  maandag 26 september 2016 @ 22:14:00 #73
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165588681
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan zullen de vluchten denk ik ook "meeverhuizen" naar de E/F pier.
Ik weet het niet, aan de ene kant wel maar aan de andere kant weer niet sinds de kisten sinds augustus op G worden gezet. Daarvoor zaten ze altijd op E/F.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:19:50 #74
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_165588860
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De securitycheck bij T9 op de G-pier bedoel je?
Die is inderdaad krap bemeten. Bij de bouw was het uitgangspunt dat de meeste transferpassagiers op de E- of F-Pier zouden aankomen en daar is de securitycheck voor transfers ook aanzienlijk groter.
Waar ze al helemaal geen rekening mee hebben gehouden is de transfer van passagiers die weer instappen in het toestel waar ze net uitkwamen voor het tweede deel van hun vlucht:
9W 234/233 New Delhi - Toronto is op Schiphol in tweeën geknipt voor een branstofstop. Aangezien het toestel 3,5u aan de grond staat vermoed ik dat de passagiers er allemaal uit moeten en als transfer in de Lounges mogen wachten. En door het nieuwe concept moet elke reiziger dan weer opnieuw door de security.

Vóór de centrale security werd ingevoerd hadden de reizigers opgevangen kunnen worden in de gesloten wachtruimtes bij de gates. Geen pretje, maar het had gekund.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  maandag 26 september 2016 @ 22:24:24 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165589047
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daarnaast worden alle Jet Airways vluchten van/naar Amsterdam (Mumbai, Delhi en Toronto) opgewaardeerd naar de 777-300ER van de huidige A330-300 (Mumbai vanaf eind oktober, overige 2 vanaf januari 2017) en Jet Airways voegt vluchten toe naar Bangalore.

De stap van Jet Airways om van Brussel naar Amsterdam te gaan lijkt goed te hebben uitgepakt...
De codesharing met KLM zal daar zeker ook aan bij hebben gedragen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')