abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165659213
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Werd tijd.
12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
--
  donderdag 29 september 2016 @ 23:18:36 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165660927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:27 schreef inkjet het volgende:

[..]

12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
So we just called him Fred
pi_165663141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:

British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten

[..]

BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 08:55:08 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165664147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 05:12 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165664528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar ;)
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
pi_165664573
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?

(Qua alliance iig..)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:38:58 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165664654
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
pi_165665370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:30 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?

(Qua alliance iig..)
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
Alles wat richting Azie gaat zit vol met Aziaten, ze zijn ook met meer en hebben meer centen.
pi_165665974
En weer een Boeing 747 operator minder.


Even geleden is B-HUJ vertrokken
vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.

Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.



De eerste 747 - een 747-200 "VR-HKG" (vernoemd hun thuishaven) - werd op 20 juli 1979 geleverd.
De 747 zorgt bij Cathay Pacific voor een enorme groei; het aantal vervoerde passagiers groeit enorm en de maatschappij heeft nu de mogelijkheid om flink uit te breiden qua routes naar Europa en Noord-Amerika waaronder San Francisco, Vancouver, London, Brisbane, Frankfurt, Amsterdam, Rome, Paris, Zurich and Manchester. Ook Hong Kong groeit uit tot een van de belangrijkste luchthavens ter wereld.
De eerste vlucht naar Amsterdam vond plaats op 26 oktober 1986 met de 747.



Hun eerste 747-400 ("VR-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
De zo'n 11 uur durende non-stop delivery flight naar Hong Kong was destijds de langste/verste delivery flight ooit voor de 747. 4 dagen later maakte deze kist de eerste commerciële 747-400 vlucht voor de maatschappij; via Melbourne naar Sydney en weer terug.

Cathay 747 boven Kowloon bij nadering van Kai Tak



In de vroege ochtend van 6 juli 1998 sloot het beroemde/beruchte Kai Tak Airport in Hong Kong. Deze thuishaven van Cathay Pacific werd opgevolgd door het nieuwe Chek Lap Kok Airport dat zo'n 30 kilometer verderop ligt. De allerlaatste commerciële vlucht die vanaf de oude luchthaven vertrok was vlucht CX251 naar London Heathrow dat vertrok om 00:00 uur; uitgevoerd door de Boeing 747-400 B-HOW.
De gezagvoerder van die vlucht ging na die vlucht met pensioen.




De eerste commerciële vlucht dat binnenkwam op het nieuwe Chek Lap Kok was eveneens een 747-400; CX889 B-HUJ uit New York dat om 06:20 uur arriveerde. Deze vlucht (bijgenaamd "Polar One") uit New York verbrak destijds het record voor langste non-stop commerciële vlucht.
Hiervoor moesten vluchten tussen New York en Hong Kong een tussenstop maken want vliegen door Russisch luchtruim was verboden wat voor een lange reistijd zorgde.

In april 2009 wordt hun laatste nieuwe 747-400 geleverd in de vorm van B-LIF; een 747-400ERF en tevens een van de laatste (vanuit Boeing zelf) geleverde 747-400 vrachttoestellen en daarmee ook een van de laatste gebouwde en geleverde 747-400's.

In april 2015 werd begonnen aan de verbouw van Cathay 747-400 B-HOU naar een vrachttoestel.
Dit toestel werd de eerste 747-400BCF (Boeing Converted Freighter) en werd in december dat jaar terug aan Cathay geleverd.

In totaal heeft Cathay Pacific 59 orders bij Boeing geplaatst voor de 747; 8 747-200B, 2 -200F, 6 -300,
17 -400, 6 -400ERF, 6 -400F en 14 -8F.
Tel je alles bij elkaar op dan heeft de maatschappij met 84 747's gevlogen.

De laatste long-haul bestemming van de Cathay 747 was San Francisco; eind augustus 2014 werd die route vervangen door de 777-300ER.




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2016 12:49:44 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:32:08 #100
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165666304
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]

JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
Dit is een position flight voor onderhoud dat wordt uitgevoerd in Taipei door EGAT(Evergreen Aviation Technologies).
pi_165666376
Gaan er steeds meer 747'ens uit?
pi_165666564
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:35 schreef xcachet het volgende:
Gaan er steeds meer 747'ens uit?
Helaas wel.
pi_165666901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Helaas wel.
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
pi_165666991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:02 schreef xcachet het volgende:
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
De theoretische vervanger is de 747-8.
Maar in de praktijk is het de 777. Gaan net zoveel passagiers in, nog meer vracht en vergelijkbaar bereik. Daarnaast goedkoper, minder onderhoud etc. etc.

Je zou de A380 inderdaad als vervanger kunnen zien maar dan van Airbus. Er is immers hevige concurrentie tussen beide fabrikanten. Maar het lijkt er sterk op dat de markt van deze grootste toestellen uit hun assortiment tanende is. De A380 verkoopt slecht en een aantal maatschappijen lijken 'm liever kwijt dan rijk te zijn en om over de 747-8 (de nieuwste versie van de 747) nog maar niet te spreken.

De luchtvaart lijkt steeds meer de kant op te gaan van kleinere, efficiënte toestellen die rechtstreeks tussen twee punten gaan vliegen i.p.v. grote toestellen tussen grote luchthavens en dan door met kleine toestellen naar je eindpunt.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:17:44 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165667110
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Sad news, maar onvermijdelijk.
Mooie uitgebreide post ^O^

quote:
Hun eerste 747-400 ("VH-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
So we just called him Fred
pi_165667582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
Helemaal gelijk. Typo inderdaad.
pi_165671212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
Dat zou de AOF zijn maar dat is uitgesteld. Misschien gebeurt het nu dan alsnog. Het zou wel betekenen dat de vloot iets krimpt volgend jaar, qua aantal voor de lange afstand.
--
pi_165673333
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_165673791
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:22 schreef Blistering het volgende:
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
Thanks! :D

Toeval is dat ook vandaag exact 48 jaar geleden de eerste 747 de fabriek uitrolde:





En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan China Airlines geleverd. Ze hebben er 14 besteld en opties voor nog eens 6. Het toestel is op dit moment onderweg naar Taipei.

Dit type vervangt hun A340-300 (7 gehad; nu nog slechts 4 in de vloot) en wordt vanaf 9 januari 2017 ingezet naar Amsterdam. Amsterdam wordt (naar mijn weten) de eerste longhaul bestemming van dit type.

De huidige A340 wordt sinds begin deze maand niet meer dagelijks maar viermaal per week via Bangkok naar Amsterdam gestuurd. Vanaf 3 december gaat deze vlucht non-stop uitgevoerd worden; vanaf dan komt de stop in Bangkok voorgoed te vervallen.
Vanaf volgend jaar wordt de frequentie mogelijk weer opgevoerd naar dagelijkse vluchten.





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2016 18:59:18 ]
pi_165678076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:33 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.

D'oh, maar natuurlijk. Hersenscheet van mijn kant. :+

Zonde van de 747. Maar wat een gave foto's van Kai Tak zeg. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165686269
Ruim 3 uur geleden is CX543 geland in Hong Kong. Nu is na ruim 37 jaar het tijdperk van Cathay pax-747 echt voorbij...

Vertrek vanuit Haneda:






Aankomst in Hong Kong:




Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2016 11:49:36 ]
pi_165686408
Ik vind de posts die je maakt altijd erg interessant Iemand. Laat die winterpost maar komen ^O^
pi_165687012
Altijd welkom, graag!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:01:41 #114
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165687641
Jouw posts zijn altijd interessant Iemand.
pi_165695128
quote:
Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?
Absoluut!
--
pi_165695772
Alleen al aan de wijzigingen van o.a. Turkish Airlines voor W16 kan je ongeveer 3 posts wijden volgens mij! :P

Maar zoals de rest ook al zei, ik bedoel vooral dat ik graag zo'n post zou lezen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_165696207
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..

Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:57:52 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165696643
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef Xetran het volgende:
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..

Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
Ik zou je vraag (ook) hier stellen:
TRV / Vragen over vliegen #46 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
pi_165696653
Ah dat topic was ik kwijt en het stond niet in de op, thank you :+
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:59:08 #120
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165696660

quote:
Q: Why it's green?

A: It's a coating that protects the exposed aluminum from corroding. It's washed off just before the plane gets painted.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')