Leuk.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:59 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat kan de man van jojoortje prima omschrijven.
Voor de discussie vond ik dit wel een mooie. Ik zelf zit er niet zo in. Ik juich het niet toe, maar in zeer uitzonderlijke gevallen moet het mogelijk zijn (en dan alleen in een vroeg stadium).quote:
een kleine 1% dusquote:Op donderdag 15 september 2016 14:03 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Voor de discussie vond ik dit wel een mooie. Ik zelf zit er niet zo in. Ik juich het niet toe, maar in zeer uitzonderlijke gevallen moet het mogelijk zijn (en dan alleen in een vroeg stadium).
Een van mijn beste vrienden heeft dat dus gehad. Met een chick die hij op een datingsite had leren kennen. Nu is hij overigens enorm blij met het kindje, maar toen kon hij wel janken.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh is dat weer Twents?
Simpelweg gezegd: vrouw wil kinderen, man niet.. Maar vrouw laat bv. de pil links liggen.
Of een alleenstaande vrouw wil heel graag kinderen, doet aan een one night stand, zegt dat ze aan de pil is en de kerel is te dom om een jasje aan te doen.
Dat soort verhalen.
Daar was ik bijna echt kwaad geweestquote:Op donderdag 15 september 2016 14:03 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Voor de discussie vond ik dit wel een mooie. Ik zelf zit er niet zo in. Ik juich het niet toe, maar in zeer uitzonderlijke gevallen moet het mogelijk zijn (en dan alleen in een vroeg stadium).
Mwoah in het eerste geval ook?quote:
De vraag is heel erg of door deze aanpassing er nu heel veel meer donoren bij komen. Het middel is erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ergens gaat het ook wel tegen mijn liberale principes in hoor. Maar er wordt nu ook wel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat er een tekort is aan donoren in Nederland, en dat er mensenlevens op het spel staan. Er is gewoon een grote groep die het niks uitmaakt of ze wel of niet donor zijn, en er zijn zieke mensen bij gebaat dat hun onverschilligheid niet langer negatief maar positief wordt uitgelegd. Ik heb begrepen dat je vrij gemakkelijk kunt aangeven dat je geen donor wilt zijn, dus dat kan toch geen struikelblok zijn als je in Nederland wilt dat de gezondheidsinstellingen niet aan je lichaam komen.
Dat mag nooit voor de individuele vrijheid gaan.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Maar er wordt nu ook wel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat er een tekort is aan donoren in Nederland, en dat er mensenlevens op het spel staan.
Ohquote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een van mijn beste vrienden heeft dat dus gehad. Met een chick die hij op een datingsite had leren kennen. Nu is hij overigens enorm blij met het kindje, maar toen kon hij wel janken.
Als je als man seks hebt met wie dan ook, geef je simpelweg de controle uit handen. Een ongelukje kan altijd gebeuren. In het geval dat abortus legaal is, dan ligt die keuze ook (terecht) totaal bij de vrouw.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Mwoah in het eerste geval ook?
Vrouw en man hebben een relatie. Man ziet het niet helemaal meer zitten en de vrouw raakt ineens zwanger want ze wil hem niet kwijt.
Ik neem aan dat jij je vriendin toen toch ook altijd hebt vertrouwd wat dat betreft?
Daarom meer adoptie. Er zijn zo veel mensen die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Wachtlijsten zijn nog altijd enorm.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef Saind het volgende:
[..]
Daar was ik bijna echt kwaad geweest
Kweenie, vind dat ze in de VS wel erg laat nog abortus plegen maar verder vind ik het helemaal prima. Liever abortus dan ongewenste kinderen die met een flinke achterstand geboren worden en slecht eindigen enzo.
Prima, maar dat is een natuurlijk gegeven. Mensen worden ziek en gaan dood. We moeten met onze 'fix'-mentaliteit niet doorslaan en allerlei fundamentele grondrechten gaan treden met voeten om te zorgen dat zo min mogelijk mensen doodgaan.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ergens gaat het ook wel tegen mijn liberale principes in hoor. Maar er wordt nu ook wel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat er een tekort is aan donoren in Nederland, en dat er mensenlevens op het spel staan. Er is gewoon een grote groep die het niks uitmaakt of ze wel of niet donor zijn, en er zijn zieke mensen bij gebaat dat hun onverschilligheid niet langer negatief maar positief wordt uitgelegd. Ik heb begrepen dat je vrij gemakkelijk kunt aangeven dat je geen donor wilt zijn, dus dat kan toch geen struikelblok zijn als je in Nederland wilt dat de gezondheidsinstellingen niet aan je lichaam komen.
Lijkt me niet dat die wachtlijsten in verhouding staan met hoeveelheid abortus toch?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Daarom meer adoptie. Er zijn zo veel mensen die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Wachtlijsten zijn nog altijd enorm.
Nee, maar dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:07 schreef Saind het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die wachtlijsten in verhouding staan met hoeveelheid abortus toch?
Ik vermoed van wel.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De vraag is heel erg of door deze aanpassing er nu heel veel meer donoren bij komen. Het middel is erger dan de kwaal.
Nouja je kunt zelf een condoom om doen natuurlijk...quote:Op donderdag 15 september 2016 14:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je als man seks hebt met wie dan ook, geef je simpelweg de controle uit handen. Een ongelukje kan altijd gebeuren. In het geval dat abortus legaal is, dan ligt die keuze ook (terecht) totaal bij de vrouw.
Dus ik vind als je geen kind wilt kun je beter geen seks hebben
lijkt me walgelijkquote:Op donderdag 15 september 2016 14:08 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nouja je kunt zelf een condoom om doen natuurlijk...
(Ook niet 100%)
bij wie dan?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
lijkt me walgelijk
maar kan
maar zelfs dan weet je niet zeker, en dan weet je dat de keuze niet bij jou ligt
Ze zei dat ze de pil was vergeten, maar ik vind dat eigenlijk zo'n bullshit. Als je sex hebt is dat toch het eerste waar je aan denkt.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:06 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh
Maar de vrouw deed dat bewust? Of schrokken ze allebei heel erg?
Klopt.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
lijkt me walgelijk
maar kan
maar zelfs dan weet je niet zeker, en dan weet je dat de keuze niet bij jou ligt
zoals ik zei, in het geval dat je abortus legaliseert in je land moet die keuze alleen bij de vrouw liggenquote:
Ik vind het lastig te zeggen maar als je binnen een paar klikken je je keuze kan wijzigen vind ik niet dat het ten koste gaat van de individuele vrijheid.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat mag nooit voor de individuele vrijheid gaan.
Wat ik heb begrepen is dat 24 procent van Nederland orgaandonor is, en dat er een tekort aan donoren is. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan dus ik kan weinig zinnigs zeggen of er veel donoren bijkomen en mocht dat het geval zijn vind ik de kwaal erger dan de middelen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De vraag is heel erg of door deze aanpassing er nu heel veel meer donoren bij komen. Het middel is erger dan de kwaal.
Dat is een vrij versimpelde voorstelling van de werkelijkheid. Evolutionair gezien is een man zodanig ontwikkeld dat hij weinig keuze heeft dan een enorme drang naar seks hebben. Ook als daar risico's bij komen kijken. Dat is niet zo'n objectieve keuze als je doet voorkomen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je als man seks hebt met wie dan ook, geef je simpelweg de controle uit handen. Een ongelukje kan altijd gebeuren. In het geval dat abortus legaal is, dan ligt die keuze ook (terecht) totaal bij de vrouw.
Dus ik vind als je geen kind wilt kun je beter geen seks hebben
Maar ja daar zal het ook gebeuren. Maar dan op manieren die iets minder vrouwvriendelijk zijn.quote:
Ik hoef geen kind van twee tokkies.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Daarom meer adoptie. Er zijn zo veel mensen die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Wachtlijsten zijn nog altijd enorm.
Ja idd zeg.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ze zei dat ze de pil was vergeten, maar ik vind dat eigenlijk zo'n bullshit. Als je sex hebt is dat toch het eerste waar je aan denkt.
denk nietquote:Op donderdag 15 september 2016 14:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar ja daar zal het ook gebeuren. Maar dan op manieren die iets minder vrouwvriendelijk zijn.
Het is nogal lang droog, dus de oogst valt wat tegen dit jaar.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:07 schreef Insomnia_ het volgende:
misschien moet nederland gewoon wat geld meer steken in kweken van organen
Precies.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar ja daar zal het ook gebeuren. Maar dan op manieren die iets minder vrouwvriendelijk zijn.
Wat is er conservatief aan zelf willen beslissen over je lichaam?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:08 schreef Saind het volgende:
Ik ben iedere keer weer een beetje verbaasd ook als ik jonge mensen hoor die echt conservatief zijn.
Zit te diep in die linkse elite denk ik
Het was nu ook al niet zo dat als je geen donor was er niks met je organen zou gebeuren. Maar dan was het na overleg met de nabestaanden volgens mij.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te zeggen maar als je binnen een paar klikken je je keuze kan wijzigen vind ik niet dat het ten koste gaat van de individuele vrijheid.
Ik vind het ook een lastig dilemma aangezien ik ook erg gehecht ben aan mijn individuele vrijheid, maar als er mensenlevens op het spel staan wordt het voor mij toch anders. Bovendien, wat ik zeg, je kan gemakkelijk online je keuze wijzigen dus de opt-out is nog steeds gemakkelijk bereikbaar.
[..]
Wat ik heb begrepen is dat 24 procent van Nederland orgaandonor is, en dat er een tekort aan donoren is. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan dus ik kan weinig zinnigs zeggen of er veel donoren bijkomen en mocht dat het geval zijn vind ik de kwaal erger dan de middelen.
Zelf zou ik denken dat ik het me niet kan voorstellen dat 76 procent van Nederland principieel er op tegen is dat zijn of haar organen gebruikt worden na het overlijden dus dan ga ik er van uit dat het aantal donoren zal stijgen.
sterkte met een arts vinden maatjequote:Op donderdag 15 september 2016 14:12 schreef Saind het volgende:
Binnenkort eens laten steriliseren denk ik
Meer in het algemeen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is er conservatief aan zelf willen beslissen over je lichaam?
Hoezo?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
sterkte met een arts vinden maatje
Je zou nooit hoeven te opt-outen over zo'n fundamenteel individueel recht.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik vind het lastig te zeggen maar als je binnen een paar klikken je je keuze kan wijzigen vind ik niet dat het ten koste gaat van de individuele vrijheid.
Ik vind het ook een lastig dilemma aangezien ik ook erg gehecht ben aan mijn individuele vrijheid, maar als er mensenlevens op het spel staan wordt het voor mij toch anders. Bovendien, wat ik zeg, je kan gemakkelijk online je keuze wijzigen dus de opt-out is nog steeds gemakkelijk bereikbaar.
Er zijn maar erg weinig artsen die zich daar aan wagen op onze leeftijd.quote:
Dat heeft er mee te maken dat er 1 bepaald beeld wordt geschapen in de media. Iedereen die anders denkt is gek.quote:
M'n punt idd.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:12 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja idd zeg.
Btw dan was ze wel met meer pillen nalatig. Als je er eentje vergeet is er nog geen man overboord.
Meer in mijn omgeving.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat heeft er mee te maken dat er 1 bepaald beeld wordt geschapen in de media. Iedereen die anders denkt is gek.
ja absoluutquote:Op donderdag 15 september 2016 14:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ja komt denk ik door universiteitsleven
Dat is geen probleem.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
sterkte met een arts vinden maatje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |