quote:
Op woensdag 14 september 2016 22:38 schreef Typisch het volgende:[..]
Ik kan right-wing gedachtes prima waarderen hoor. Maar als het niet verder komt dan wat dom geschreeuw vind ik het wel storend. Overigens ook vanaf de andere kant of welke mening dan ook.

Nou het is niet per sé dom geschreeuw, ik ben gewoon een grote hypocriet geworden door de hypocrisie van andere (volkeren). Zoals turken, marokkanen, voornamelijk moslims eigenlijk. CHristengekkies hoor je niet zo vaak gelukkig maar dat zijn ook idioten natuurlijk.
Enfin, ik kan er niet zo goed tegen wanneer er geklaagd wordt hoe wij geen respect hebben voor mohammed, racistisch zijn etc. Vaak ook in gebrekkig Nederlands. Er is veel te weinig sprake van zelfreflectie, het is de schuld van onze westerse maatschappij blabalba. Maar eigen verantwoordelijkheid nemen? No fucking way. School afmaken? No way. En in de loop der jaren is er zo ook een (terecht) vooroordeel ontstaan bij vele nederlanders, gecreeërd mede door henzelf. Vervolgens hoor je dan de argumenten dat het te maken met hun sociaaleconomische omstandigheden, dat ze daarom ook conservatief blijven met hun geloof gepushed door de gebrekkige acceptatie van de maatschappij. Maar shiiiiihiiiiit, het is wel heel toevallig dat het vaak bij moslims is. Het ligt ook gewoon aan hun cultuur, het gebrek aan integratie. Islamitische normen en waarden , of islamtische culturen kunnen gewoon niet samen met de onze, in de meeste gevallen.
Tegelijkertijd hebben ze vaak geen positieve gedachten over joden en Israël. Oké, het zij zo. Maar goddamn, wanneer je dan begint over de onderdrukking van de koerden, dorpen die daar weg worden gevaagd, de saudis die jemen platbombarderen , in beide gevallen veeeeeel meer kinderen enz dood dan de Israëliers ooit hebben gedaan bij de palestijnen. Dan kun je ook kijken in welke landen moslims het meeste vrijheid hebben en het rijkst zijn. Alleen maar westerse landen komen dan naar voren.
En last but not least, wij zijn gewoon beter, feitelijk gezien.