We are lostquote:Op woensdag 14 september 2016 23:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling. Dit is er snel doorgeloodst en de meeste apathische schijtnederlanders boeit het niets.
Heb jij al so you think you can the next boy girl holland bakt seizoen 2 gezien?quote:
Nog niet, maar ik denk maar dat ik me bij ze aansluit. Wel zo ontspannen, volgens mij.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb jij al so you think you can the next boy girl holland bakt seizoen 2 gezien?
Dan ben je nog niet helemaal lost.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik denk maar dat ik me bij ze aansluit. Wel zo ontspannen, volgens mij.
Ik ben de kranten afgegaan en kon alleen in het ad een artikeltje vinden:quote:
Vergeet de tuigvloggers uit Zaandam nietquote:Op donderdag 15 september 2016 00:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben de kranten afgegaan en kon alleen in het ad een artikeltje vinden:
http://www.ad.nl/gezond/z(...)ers-inzien~a8305bbd/
En op nos.nl kiezen ze ook een interessante insteek:
http://nos.nl/artikel/213(...)jkje-in-dossier.html
Niks te vinden in andere main stream "kwaliteits" kranten. Donorwet, KNVB, en kattenfilmpjes zijn blijkbaar belangrijker.
quote:Op donderdag 15 september 2016 00:46 schreef Farenji het volgende:
En op nos.nl kiezen ze ook een interessante insteek:
http://nos.nl/artikel/213(...)jkje-in-dossier.html
Fijne bewoording ook. Alsof ze ons een gunst doen door het iig even te laten weten.quote:Zorgverzekeraars moeten patiënten informeren als ze inzage hebben gehad in het medisch dossier van de patiënt. Dat heeft de Tweede Kamer besloten.
quote:Zorgverzekeraar mag van Kamer patiëntendossiers inzien
Ziektekostenverzekeraars mogen straks bij een zorgaanbieder, zoals een ziekenhuis, de persoonsgegevens van hun verzekerden inzien om te controleren of de gedeclareerde behandelkosten kloppen. Dat wetsvoorstel van minister Schippers heeft de Tweede Kamer gisteren goedgekeurd. Vandaag stellen critici dat het besluit de bijl zou zijn aan de wortel van het medisch beroepsgeheim.
Het voorstel, dat de miljoenenfraude met zorggeld moet terugdringen, kreeg gisteren een ruime meerderheid achter zich. VVD, PvdA, CDA, PVV, SGP en Bontes/Van Klaveren gingen akkoord, al sneeuwde dat nieuws onder door de plotselinge goedkeuring van het D66-donorplan.
Als het wetsvoorstel ook door de Senaat komt, dan kunnen verzekeraars straks systematische controles uitvoeren en fraudeonderzoek plegen op de in rekening gebrachte tarieven van een behandeling, de vergoeding aan de patiënt, de eigen bijdrage van een verzekerde en het eigen risico.
Daar valt ook onderzoek naar persoonsgegevens onder, zowel medische als strafrechtelijke data. De Kamer regelde gisteren wel dat verzekerden bij zulk gedetailleerd onderzoek naar hun gegevens zo spoedig mogelijk, in principe binnen drie maanden, op de hoogte worden gesteld. Ook moet minister Schippers van het parlement regels maken die de systematische controles netjes laten verlopen.
Geen garanties
Desondanks vinden tegenstanders, zoals privacyorganisaties en de SP, dat de nieuwe wet een paar bruggen te ver is. ,,Hiermee wordt feitelijk het medisch beroepsgeheim afgeschaft", meent SP'er Renske Leijten. ,,Welke arts kan mij straks nog garanderen dat mijn gegevens veilig zijn?"
Zij wil bij de controles een onafhankelijk arts betrekken, zoals dat nu al gebeurt bij strafrechtelijke onderzoeken door het Openbaar Ministerie, en vindt dat er geen informatie over de diagnose mag worden geleverd van een verzekerde patiënt bij een declaratie. Leijten: ,,Die zorgverzekeraars zijn allemaal commerciële instellingen, die hoeven mijn medisch dossier niet te kennen. Wie weet wat ze ermee doen."
De medische gegevens worden met niemand gedeeld
-Marith Volp, PvdA
Geen aantasting
Kamerlid Marith Volp (PvdA) zegt dat het beroepsgeheim niet wordt aangetast. ,,Een onafhankelijk medisch adviseur, een arts, kan in het uiterste geval, nadat een aantal stappen doorlopen is, een controle uitvoeren. De medische gegevens worden met niemand gedeeld. Ik ben zelf arts en zou nooit in de Kamer het medisch beroepsgeheim uit handen geven."
,,Maar," gaat Volp verder, "helaas is er ook een hoop misbruik en daarom moet de controle op orde worden gebracht. Alleen wel op een goed vastgelegde en gecontroleerde wijze. Dat houdt de Autoriteit Persoonsgegevens nauwlettend in de gaten."
Nee, alle pijlen op het donorplan, wat er met je lijf gebeurt als je dood bent is kennelijk belangrijker dan wat er met je gegevens gebeurt als je nog leeft.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:06 schreef Odaiba het volgende:
Bijna geen enkele media besteed hier aandacht aan?
Het is niet zozeer de invloed die je hebt, maar meer dat er bij autoverzekeringen veel minder risicofactoren aanwezig zijn.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En daarom betaal je ook bijna niks meer. In tegenstelling tot een notoire brokkenpiloot.
De oplettende lezer zal nu opmerken dat de vergelijking scheef gaat, omdat je meer invloed hebt op je rijgedrag dan op je gezondheid. Wat natuurlijk klopt. En het vormt de basis voor een morele discussie over collectiviteit in de zorg die nooit stopt.
De Correspondent (met natuurlijk een beperkt publiek) heeft er wel over geschreven:quote:Op donderdag 15 september 2016 11:06 schreef Odaiba het volgende:
Bijna geen enkele media besteed hier aandacht aan?
Ook op de hoodvloggers in Zaandam. Of de perikelen binnen de Turkse gemeenschap.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, alle pijlen op het donorplan, wat er met je lijf gebeurt als je dood bent is kennelijk belangrijker dan wat er met je gegevens gebeurt als je nog leeft.
Ja idd, ik hoop dat ze in de eerste kamer wel wakker zijn.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ook op de hoodvloggers in Zaandam. Of de perikelen binnen de Turkse gemeenschap.
Je zou bijna opzet gaan vermoeden he... Precies zo'n moment uitkiezen zodat dit nieuws lekker in de luwte blijft; en de voornaamste nieuwsleverancer het ANP (een commercieel winstbelust bedrijf in handen van het grote geld), dat dan ook expres geen berichten erover uitgeeft maar wel de donorwet overdreven breed uitmeet. Ik vertrouw de media echt steeds minder. Allemaal in handen van slechts een paar mega-corporaties. Verlengstukken van de propaganda-machine die ons afleidt en in slaap sust met onbelangrijk kutnieuws, terwijl ondertussen allerlei pijlers van de democratie en rechtstaat afgebroken worden door krachten die steeds meer buiten onze invloed liggen.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, alle pijlen op het donorplan, wat er met je lijf gebeurt als je dood bent is kennelijk belangrijker dan wat er met je gegevens gebeurt als je nog leeft.
is een corrupte hoer die niet werkt voor het volk maar voor haar man (belangenverstrengeling) en toekomstige baan.quote:Op donderdag 15 september 2016 02:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Fijne bewoording ook. Alsof ze ons een gunst doen door het iig even te laten weten.![]()
Echt, die Schippers...
Nou ja, laat ik die zin maar niet afmaken.![]()
Ik vond dat over die strafrechtelijke gegevens een beetje onduidelijk, maar ze bedoelen dus dat de zorgverzekeraar die ook in mag zien...?quote:Op donderdag 15 september 2016 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, ik hoop dat ze in de eerste kamer wel wakker zijn.
Maar die hebben destijds het landelijk EPD ook (terecht) afgeschoten, dus er is nog hoop.
Ik denk dat dat wel meevalt. En dit lijkt me ook niet iets wat je met inkijk tot het medisch dossier kunt stoppen.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een rekening indienen bij verzekeraar en het geld terugkrijgen, daar kan natuurlijk wel mee gefraudeerd worden.
quote:Op donderdag 15 september 2016 11:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je zou bijna opzet gaan vermoeden he... Precies zo'n moment uitkiezen zodat dit nieuws lekker in de luwte blijft; en de voornaamste nieuwsleverancer het ANP (een commercieel winstbelust bedrijf in handen van het grote geld), dat dan ook expres geen berichten erover uitgeeft maar wel de donorwet overdreven breed uitmeet. Ik vertrouw de media echt steeds minder. Allemaal in handen van slechts een paar mega-corporaties. Verlengstukken van de propaganda-machine die ons afleidt en in slaap sust met onbelangrijk kutnieuws, terwijl ondertussen allerlei pijlers van de democratie en rechtstaat afgebroken worden door krachten die steeds meer buiten onze invloed liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |