abonnement Unibet Coolblue
pi_165296297
Maaltijdbox ervaringstopic!

Praat hier mee over de diverse maaltijdbox services die op de markt zijn. Een maaltijdbox is een doos vol ingrediënten met recepten erbij, online te bestellen. Zo hoef je niet meer na te denken over wat je zal gaan eten. Voor de luiwammesen onder ons, voor diegenen die eens wat anders willen en voor diegenen die het gewoon eens uit willen proberen met een kortingscode.

http://maaltijdbox-vergelijken.nl/

Hellofresh

http://www.hellofresh.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 34 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 1-6

Extra info: Hellofresh heeft ook een Familybox, geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar. Tevens een ontbijtbox, fruitbox en een wijnbox. Een eenmalige proefbox is mogelijk voor 37 euro.
Je kan zelf 3 of 5 maaltijden kiezen uit 9 verschillende maaltijden. De ingrediënten zijn per maaltijd verpakt.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marley Spoon

http://www.marleyspoon.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39,90 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-8

Extra info: bij Marley Spoon kun je zelf kiezen uit 6 verschillende maaltijden per week. De maaltijden zijn altijd per 2 personen per gerecht verpakt, dus als je voor 4 personen bestelt krijg je voor elke maaltijd 2 verpakkingen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allerhande box

http://www.ah.nl/Allerhande_Box

Abonnement: nee.
Prijs: vanaf 35 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Allerhande box is een initiatief van de AH. Bij aanschaf van de Allerhande Box is de bezorging van je reguliere boodschappen gratis.

Mathijs Maaltijdbox

www.mathijsmaaltijdbox.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: Mathijs Maaltijdbox heeft ook een Familybox, deze is geschikt voor mee-etende kinderen (1-3 kinderen).

Beebox

https://beebox.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 32,50 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 1-4

Extra info: Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.

De Krat

https://www.dekrat.nl/

Abonnement: Ja, flexibel lidmaatschap
Prijs: vanaf 37 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Krat biedt ook een Weekendbox aan, die bevat verschillende ingrediënten en een aantal recepten ter inspiratie. Deze is ook voor 1 persoon bestelbaar. Tevens is er een optie om iemand een krat cadeau te doen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Streekbox

http://www.streekbox.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Streekbox is ook eenmalig te bestellen.

Kromme Rijn Krat

http://krommerijnfruit.luondo.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap met opzegtermijn van 1 maand. De eerste keer betaal je 4 keer vooruit.
Prijs: vanaf 25 euro (maar alleen per 4 keer te bestellen, dus 100 euro).
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Kromme Rijn Krat bezorgt alleen in de regio Kromme Rijn (Bunnik, Odijk en Houten). De kratten bevatten lokale producten waarmee 3 a 4 maaltijden bereid kunnen worden maar geen recepten.

Lekker Lokaal

http://lekkerlokaal.nl/

Abonnement: Met en zonder abonnement. Je kunt losse kistjes bestellen of een wekelijks abonnement nemen dat op ieder moment is op te zeggen.
Prijs: Afhankelijk van de inhoud. Statiegeld voor het kistje is ¤10.
Vegetarisch mogelijk: ja
Aantal personen: zelf te bepalen

Extra info: Lekker Lokaal levert vanuit het principe van duurzaamheid alleen in het Rijk van Nijmegen, en heeft alleen producten uit het Rijk van Nijmegen in het assortiment. Er zijn twee kistjes: Lokaal en Lokaal Biologisch. De keuze voor de inhoud en hoeveelheid is vrij. Zelf alles bepalen kan, maar de keuze aan Lekker Lokaal laten kan ook. Er zitten groente, aardappelen en fruit in het assortiment, maar ook diverse soorten zuivel, kaas, eieren, brood, vlees, vleeswaren en lokale delicatessen. Kistjes worden op woensdag bezorgd, er komen ook afhaalpunten aan. Er worden geen recepten meegeleverd.

Zoyummy

www.zoyummy.nl

Abonnement: Wekelijks, om de twee weken of maandelijks. Is ieder moment opzegbaar tot 2 dagen voor de volgende levering.
Prijs: Vanaf 23,95 euro
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 1-5

Extra info: Zoyummy heeft ook een Familybox (2 volwassen en 1 of 2 kinderen). Zoyummy heeft ook een Verrassings Maaltijdenbox. Dan beslist Zoyummy voor jou welke box uit welk land je opgestuurd krijgt.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 13-09-2016 19:45:00 ]
pi_165296341
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:02 schreef AnneX het volgende:
Check @ Serinde :Y)
Ik open mijn mail:
11:00 mail van HF: je krijgt je eerste box gratis. Tof!
11:30 mail van HF: het aanbod van Anne verloopt binnenkort!
8)7 :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 september 2016 @ 17:07:30 #3
163650 Greys
pi_165296711
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:50 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik open mijn mail:
11:00 mail van HF: je krijgt je eerste box gratis. Tof!
11:30 mail van HF: het aanbod van Anne verloopt binnenkort!
8)7 :')
OF JE EFFE OP WIL SCHIETEN :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 september 2016 @ 17:08:19 #4
163650 Greys
pi_165296726
Marley Spoon reageerde netjes op mijn mail over de bruine groenten en ik krijg 9 eu korting op een volgende box.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165298295
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:08 schreef Greys het volgende:
Marley Spoon reageerde netjes op mijn mail over de bruine groenten en ik krijg 9 eu korting op een volgende box.
An sich netjes, alleen jammer dat ze je een standaard aanbod gaven. Dit is meer iets voor een vaste afnemer. Nu word je haast gedwongen nog een box af te nemen om die korting te krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165298745
Iemand nog een gratis Marley Spoon box weg te geven?

Enkele weken geleden de beebox opgezegd, omdat alles zo lang duurde om te maken. Wil nu toch ook iets anders proberen.

Verder iemand nog ervaring met de allerhandebox? Geen pakjes en zakjes?
Shine bright like a diamond.
pi_165300108
Als iemand nog een kortingscode wilt voor HelloFresh, laat het dan maar weten :)
pi_165300264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:48 schreef June. het volgende:
Iemand nog een gratis Marley Spoon box weg te geven?

Enkele weken geleden de beebox opgezegd, omdat alles zo lang duurde om te maken. Wil nu toch ook iets anders proberen.

Verder iemand nog ervaring met de allerhandebox? Geen pakjes en zakjes?
Ik was net benieuwd of er nog mensen waren die wekelijks iets anders kregen dan HF, MS of AH :+ Hoelang duurde het maken van zo'n beebox maaltijd dan? En was het verder wel lekker?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 september 2016 @ 19:53:08 #9
163650 Greys
pi_165300437
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

An sich netjes, alleen jammer dat ze je een standaard aanbod gaven. Dit is meer iets voor een vaste afnemer. Nu word je haast gedwongen nog een box af te nemen om die korting te krijgen.
Dat snap ik van hun kant ook wel weer een beetje. Deze box was gratis, dus 'geld terug' was toch al geen optie. Ze hebben niet echt iets anders te bieden dan dan korting op een volgende, toch :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:09:40 #10
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165300783
Wij hadden afgelopen zaterdag laat van een bezorgfailtje.

Ik krijg vrijdag een sms van HF dat ze zaterdagochtend om 09:55 komen bezorgen. Prima tijd. Dus ik zorg dat ik netjes om 08:55 klaar zit, ze kunnen immers een uur vroeger of later zijn. Gebeurd nooit, maar t kan volgens de sms.

Enfin, ik zit dus tot 11.00 een beetje aan de eetkamertafel te internetten en ondertussen met een scheef oog TV te kijken. Geen HF. Dus ik stuur ze een berichtje op Facebook, ga nog netjes kijken of er geen briefje in de brievenbus ligt (nee dus) en na telefonisch contact met een HF-meisje gaat zij voor me uitzoeken waar t mis gaat. Volgens de gegevens die de bezorger doorgegeven heeft is de box namelijk gewoon bezorgd, en heeft er zelfs iemand voor getekend.

10 minuten later staat de bezorg neger in de straat. Ik zie m aankomen, dus loop alvast naar buiten. Hij kijkt moeilijk naar mij. Dan naar zijn papiertje. Dan weer naar mij. Dan naar ons huisnummer.

Blijkt dat ie de doos bij nr 23 ipv 33 heeft afgegeven. Daar woont een bejaard stel, die ondertussen niet meer open doen.

Na drie keer op en neer lopen en ondertussen druk bellend met iemand waarvan ik aanneem dat t zijn baas is komt hij terug met de mededeling dat ik een nieuwe doos krijg. En dat hij bij die andere mensen een briefje in de bus heeft gedaan. De klantenservice gaat contact met me opnemen.

Half uurtje later belt een ander HF-meisje. Of zondagmiddag iemand thuis is om een nieuwe doos in ontvangst te nemen. En als die andere mensen de 1e doos nog af komen geven mag ik die ook houden. Of weggeven. Of wat ik er ook mee wil doen.

Zondag 12 uur belt hetzelfde HF-meisje. 3 uur komt uit? 3 uur is prima. Stipt 3 uur komt de 2e HF box. De 1e box hebben we ondertussen ook teruggehad en aan een bevriend stel gegeven om te proberen.

Prima opgelost van HF. Alleen die bezorger kan z'n bonus wel vergeten deze maand denkik.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165301119
Die prijzen, is dat per maaltijd? :{
pi_165301189
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:28 schreef Bo-7 het volgende:
Die prijzen, is dat per maaltijd? :{
Welke prijzen zie je precies? Noem eens wat.

Die in de OP is 2 personen, 3 maaltijden. Totaal 6 maaltijden dus.
Make my day!
pi_165301301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was net benieuwd of er nog mensen waren die wekelijks iets anders kregen dan HF, MS of AH :+ Hoelang duurde het maken van zo'n beebox maaltijd dan? En was het verder wel lekker?
We hebben denk ik in totaal 5 boxen gehad van de beebox. Ik vond alle recepten echt super lekker, met name het vlees. Maar ook de groenten waren altijd vers en lekker, beter dan bij de Hellofresh die we eerder gehad hebben.

Nadeel is dat ze weinig voorverpakt en voorgesneden hebben dus daarom duurt het soms wat langer. De laatste 2 boxen hadden gerechten die volgens recept 45 minuten zouden moeten duren. Maar met mijn snijtechniek duurde het soms wel een uur >:O Dat is me wel een beetje veel van het goede, zo doordeweeks.

Ik begreep wel dat ze naar een concept willen gaan, net zoals bij Marley Spoon, dat je uit een aantal gerechten kan gaan kiezen. Dat zal al schelen denk ik.
Shine bright like a diamond.
pi_165301318
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:31 schreef agter het volgende:

[..]

Welke prijzen zie je precies? Noem eens wat.

Die in de OP is 2 personen, 3 maaltijden. Totaal 6 maaltijden dus.
Die bedoelde ik inderdaad. Bedankt ^O^
pi_165301329
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat snap ik van hun kant ook wel weer een beetje. Deze box was gratis, dus 'geld terug' was toch al geen optie. Ze hebben niet echt iets anders te bieden dan dan korting op een volgende, toch :@
Je kunt ook een aardigheidje laten bezorgen. Ze doen regelmatig blikjes drinken, ovenwanten etc in hun boxen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 september 2016 @ 20:40:37 #16
163650 Greys
pi_165301414
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je kunt ook een aardigheidje laten bezorgen. Ze doen regelmatig blikjes drinken, ovenwanten etc in hun boxen.
Ah dat wist ik idd niet. Dat had ook een optie geweest dan ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165304365
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:50 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik open mijn mail:
11:00 mail van HF: je krijgt je eerste box gratis. Tof!
11:30 mail van HF: het aanbod van Anne verloopt binnenkort!
8)7 :')
Haha...zag later pas: tot 28 september.
Dat red je toch wel!
pi_165319331
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:48 schreef AnneX het volgende:

[..]

Haha...zag later pas: tot 28 september.
Dat red je toch wel!
Ik voelde me meteen onder druk gezet door HF :+

Ik red het zeker wel, heb gisteren voor a.s. maandag een box met 5 maaltijden (2p) besteld. Ben erg benieuwd!
pi_165320166
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:59 schreef Serinde het volgende:

Ik voelde me meteen onder druk gezet door HF :+

Ik red het zeker wel, heb gisteren voor a.s. maandag een box met 5 maaltijden (2p) besteld. Ben erg benieuwd!
Ik heb die van volgende week stop gezet omdat ik geen 5 lekkere maaltijden zag :+
De week er op wil ik er wel 7 kiezen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165329129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb die van volgende week stop gezet omdat ik geen 5 lekkere maaltijden zag :+
De week er op wil ik er wel 7 kiezen :')
Ik heb alleen maar naar volgende week gekeken. Kwam budgetrechnisch erg goed uit :+ :@
Varkensworst met bulgur, conchiglie met oa geitenkaas en rode biet, nasi met kip en spiegelei, spaghetti spinazie/tomatensaus en parelcouscous met oa ricotta en cranberry.
Had ook wel zin in vis maar de man des huizes zeurt dan dagenlang over stank in huis :') dus dat eten we zelden.

Volgende orders meteen gepauzeerd, net als bij MS. Als het bevalt kunnen we wat afwisselen :)
pi_165329495
10eur korting op nieuwe AH box met kortingscode Ahbox11916
pi_165387584
Ik heb vorige week mijn eerste MS box ontvangen. *O* Direct mn hele koelkast vol met producten lol, maar wauw. Zijn hun porties altijd zo groot?

Eergister de cajun kipburger met koolsla en pompoen gemaakt, daar konden we met een beetje passen en meten al twee dagen van eten en vandaag de paddenstoelen stir-fry. Maar daar heb ik ook nog voldoende van over. :'). Achja, mij hoor je niet klagen. Lekker!
pi_165410877
Net de nasi van HF op, echt superlekker. Bestond voor 1/2 uit bloemkoolkruimels, maar proef je vrijwel niks van dus ook echt slim voor kinderen :)
pi_165435190
Jeutje...wat lekker :Y) de kippedijfilet met bataatpuree en rode wijnsaus. Smullen. :9
pi_165439734
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeutje...wat lekker :Y) de kippedijfilet met bataatpuree en rode wijnsaus. Smullen. :9
Mee eens. Die was erg lekker :Y
pi_165440312
Ik wil ook een box gaan proberen. Welke is het leukst/fijnst/lekkerst om mee te beginnen als test? Ik neig naar AH, maar HF heeft ook vaak lekkere recepten zie ik. :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165448498
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:28 schreef Diconnected het volgende:
Ik wil ook een box gaan proberen. Welke is het leukst/fijnst/lekkerst om mee te beginnen als test? Ik neig naar AH, maar HF heeft ook vaak lekkere recepten zie ik. :9
Ligt er maar net aan wat je wilt ;) zou er gewoon paar uitproberen. Heb evt gratis HF box voor je. Hierboven staat nog ergens kortingscode voor de AH Box.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 september 2016 @ 13:19:55 #28
163650 Greys
pi_165449290
Zou iemand mij aan een probeer-HF box kunnen helpen, zodat ik ze kan vergelijken? Ik denk dat ik ze daarna wil gaan afwisselen, Marley Spoon en HF. Maar ben voornamelijk benieuwd naar de grootte van de porties van HF en de versheid van de groenten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165449341
Ik heb de indruk dat je altijd uren in de keuken moet staan voor maaltijdbox-maaltijden. Is dat zo? Het concept lijkt me ideaal, maar zeker doordeweeks wil ik het eten in no time op tafel hebben staan.
pi_165449538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:23 schreef Amsel het volgende:
Ik heb de indruk dat je altijd uren in de keuken moet staan voor maaltijdbox-maaltijden. Is dat zo? Het concept lijkt me ideaal, maar zeker doordeweeks wil ik het eten in no time op tafel hebben staan.
HF en AH rond de 30 min
MS tussen de 30 en 50 mins

Maar je kiest zelf de gerechten en daarbij staat het duidelijk aangegeven. :)
Make my day!
pi_165450379
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:34 schreef agter het volgende:

[..]

HF en AH rond de 30 min
MS tussen de 30 en 50 mins

Maar je kiest zelf de gerechten en daarbij staat het duidelijk aangegeven. :)
ik was bij hf een stuk meer tijd kwijt, al dat zand van die aardappels zien te krijgen, zand van de groente krijgen, dat lukte mij alles bij elkaar echt niet in 30 minuten. Kwam ook niet overeen met de tijd die werd aangegeven.
pi_165450421
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:23 schreef gelestipjes het volgende:

ik was bij hf een stuk meer tijd kwijt, al dat zand van die aardappels zien te krijgen, zand van de groente krijgen, dat lukte mij alles bij elkaar echt niet in 30 minuten. Kwam ook niet overeen met de tijd die werd aangegeven.
Zand van aardappelen herken ik wel en zo klaar, maar groente kan ik me niet herinneren dat die ooit echt zanderig waren. Meestal al van te voren gewassen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165450472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zand van aardappelen herken ik wel en zo klaar, maar groente kan ik me niet herinneren dat die ooit echt zanderig waren. Meestal al van te voren gewassen.
was bij 1 of andere stamppot, weet even niet meer welke
pi_165450613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:28 schreef gelestipjes het volgende:

was bij 1 of andere stamppot, weet even niet meer welke
Zo'n struik andijvie met zand of zo :D Ja, dan duurt het langer voor je je eten kan klaar maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165450683
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:28 schreef Diconnected het volgende:
Ik wil ook een box gaan proberen. Welke is het leukst/fijnst/lekkerst om mee te beginnen als test? Ik neig naar AH, maar HF heeft ook vaak lekkere recepten zie ik. :9
Als je interesse hebt in wen MS box dan heb ik er 1 gratis voor jou.
pi_165452567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je wilt ;) zou er gewoon paar uitproberen. Heb evt gratis HF box voor je. Hierboven staat nog ergens kortingscode voor de AH Box.
Ja, graag! Heb nu even boodschappen besteld voor een week bij de Appie, maar voor volgende week kan ik dan zo'n box proberen :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:37 schreef Najieto het volgende:

[..]

Als je interesse hebt in wen MS box dan heb ik er 1 gratis voor jou.
Daar heb ik wel oren naar ja! :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:01:37 #37
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165453509
Het enige waar ik qua tijd mee worstel bij HF is t koken van pasta. Als ik de aangegeven tijd volgens recept aanhoudt is ie echt nooit gaar. Moet altijd minimaal 5 minuten langer en dan is t nog pas net aan al dente.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165454131
Nou, de rode kool laatst mocht ook wel 5 minuutjes extra.
Gelukkig kon ik de buurman nog waarschuwen. 😎
pi_165454475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:01 schreef MutedFaith het volgende:
Het enige waar ik qua tijd mee worstel bij HF is t koken van pasta. Als ik de aangegeven tijd volgens recept aanhoudt is ie echt nooit gaar. Moet altijd minimaal 5 minuten langer en dan is t nog pas net aan al dente.
Als je hun zilvervliesrijst in 12 min gaar krijgt hoor ik het ook graag haha
pi_165454881
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:19 schreef Greys het volgende:
Zou iemand mij aan een probeer-HF box kunnen helpen, zodat ik ze kan vergelijken? Ik denk dat ik ze daarna wil gaan afwisselen, Marley Spoon en HF. Maar ben voornamelijk benieuwd naar de grootte van de porties van HF en de versheid van de groenten.
PM

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:12 schreef Diconnected het volgende:
Ja, graag! Heb nu even boodschappen besteld voor een week bij de Appie, maar voor volgende week kan ik dan zo'n box proberen :)
PM
pi_165455062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:12 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ja, graag! Heb nu even boodschappen besteld voor een week bij de Appie, maar voor volgende week kan ik dan zo'n box proberen :)

[..]

Daar heb ik wel oren naar ja! :)
Als je mij een e-mail adres wilt dm'en komt er een code jouw kant op.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 september 2016 @ 19:30:59 #42
163650 Greys
pi_165456530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:12 schreef Trusten het volgende:

[..]

PM

[..]

PM

Lief van je, dank je!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165458908
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:30 schreef Greys het volgende:

Lief van je, dank je!
Graag gedaan!

Het verrassingsrecept van Smaken Verschillen van komende week ziet er erg lekker uit trouwens. Ribeye O+ met courgettelinten en aardappelschotel :Y)
pi_165459517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:01 schreef Trusten het volgende:

Graag gedaan!

Het verrassingsrecept van Smaken Verschillen van komende week ziet er erg lekker uit trouwens. Ribeye O+ met courgettelinten en aardappelschotel :Y)
Van de 9 gerechten lijken mij er 8 heel erg lekker volgende week :') Nu nog kiezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165459754
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:31 schreef AnneX het volgende:
Nou, de rode kool laatst mocht ook wel 5 minuutjes extra.
Gelukkig kon ik de buurman nog waarschuwen. 😎
Nog wel iets meer ook, wat mij betreft. Maar meestal vind ik de bereidingstijden van hf redelijk kloppen, soms ben ik zelfs wat sneller, omdat ik dingen tegelijk doe die zij na elkaar doen.

Wij hadden gisteren heekfilet met aardappelsalade en vandaag bulgur met worst van Brandt en Levie, beide prima.
pi_165467407
Gisteren ontmaagding HF :P
We hadden de pasta met rode biet, peer en geitenkaas. Ik vond het zelf érg lekker (alleen maar ingrediënten die ik lekker vind), vriend vond het 'goed te eten' (hele positieve uitspraak voor een vegetarisch gerecht ;) ) De ingrediënten van de overige maaltijden zien er ook goed uit, ben erg benieuwd; vooral naar de kwaliteit van het vlees t.o.v. MS.
pi_165467740
Deze week staat hier de AH inspiratiebox op het menu. Ik ben niet echt enthousiast over de nieuwe formule. De hoeveelheid van de inspiratiebox was goed voor ons gezin van 1 grote eter, 1 kleine eter en 1 mini etertje. Maar qua smaak viel het vies tegen en niet geschikt voor ons mini etertje. De tomatenstoof gister was veel te zuur. Maar de familiebox is weer veel te veel, en invriezen of voor 2 dagen koken werkt hier niet. Dus exit de AH boxen.
pi_165468278
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:52 schreef Serinde het volgende:
Gisteren ontmaagding HF :P
We hadden de pasta met rode biet, peer en geitenkaas. Ik vond het zelf érg lekker (alleen maar ingrediënten die ik lekker vind), vriend vond het 'goed te eten' (hele positieve uitspraak voor een vegetarisch gerecht ;) ) De ingrediënten van de overige maaltijden zien er ook goed uit, ben erg benieuwd; vooral naar de kwaliteit van het vlees t.o.v. MS.
Ik vind de kwaliteit van vlees van MS nog een tikkeltje beter dan HF. Dat komt denk ik ook doordat MS vlees vacuüm verpakt en HF niet. Ook de hoeveel is bij net iets meer.

Tegenwoordig doe ik soms een extra vegetarische burger oid bij een vega gerecht maken. Omdat De porties vaak net iets te klein zijn voor mij.
pi_165469627
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:34 schreef agter het volgende:

[..]

HF en AH rond de 30 min
MS tussen de 30 en 50 mins

Maar je kiest zelf de gerechten en daarbij staat het duidelijk aangegeven. :)
Hm dat vind ik eigenlijk echt te lang, jammer!
  woensdag 21 september 2016 @ 13:04:17 #50
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165469660
Een half uur te lang? Je eet nu alleen van die kantenklaar dingen ofzo?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165469757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:04 schreef MutedFaith het volgende:
Een half uur te lang? Je eet nu alleen van die kantenklaar dingen ofzo?
Nou ja, koken met die maaltijdboxen kostte mij ook duidelijk meer tijd dan wanneer ik gewoon zelf wat maak. Genoeg dingen die toch wel ruim binnen een half uur klaar kunnen zijn.

Krijg zelf volgende week de Mathijs maaltijdbox, was 24 euro, en dan krijg je er een gratis fruitbox twv 14 euro bij, dus ik ben benieuwd.
pi_165469779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:04 schreef MutedFaith het volgende:
Een half uur te lang? Je eet nu alleen van die kantenklaar dingen ofzo?
Nee hoor, maar doordeweeks wel simpele dingen die ik in een kwartier op tafel kan hebben staan. Anders krijg ik het echt niet gecombineerd met laat uit werk komen en kinderen die vroeg naar bed moeten en daar tussendoor dus ook nog moeten eten..
  woensdag 21 september 2016 @ 13:20:09 #53
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165469892
In een kwartier krijg ik echt niks fatsoenlijks op tafel. In elk geval niks met gekookte of gebakken aardappelen, rijst, pasta of alles wat een oven nodig heeft.

En dat is ook direct waar de tijd bij HF vaak vandaan komt. Koken/bakken van rijst, pasta of aardappelen. En terwijl dat op staat ook het meeste van de rest doen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165469938
Pasta of iets met gebakken aardappelen/groente/vlees lukt mij toch echt wel ruim binnen 30 minuten.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:33:52 #55
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165470060
Aardappelen schillen, snijden, voorkoken en bakken?

Of zoeen bakje voorgekookte aardappelschijfjes?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165471671
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:42 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ik vind de kwaliteit van vlees van MS nog een tikkeltje beter dan HF. Dat komt denk ik ook doordat MS vlees vacuüm verpakt en HF niet. Ook de hoeveel is bij net iets meer.

Tegenwoordig doe ik soms een extra vegetarische burger oid bij een vega gerecht maken. Omdat De porties vaak net iets te klein zijn voor mij.
Ik ben iig heel positief over het vlees van MS.
Wij zijn beide grote eters en de pasta van gisteren was qua hoeveelheid ook gewoon goed. Maar dat kwam ook doordat er o.a. 5 bietjes en 200 gram champignons bij zaten, gelukkig riant.
pi_165477089
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:33 schreef MutedFaith het volgende:
Aardappelen schillen, snijden, voorkoken en bakken?

Of zoeen bakje voorgekookte aardappelschijfjes?
zo'n zak of bakje uiteraard. En ik koop vaak gesneden groente, dat scheelt natuurlijk ook tijd
pi_165477152
Heeft iemand een code voor een gratis MS box? HF af en aan geprobeerd maar dat vonden zowel vriend als ik 99/100x niet te nassen, heb gelezen dat MS vaak beter is?
pi_165477302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:27 schreef Negentiendertig het volgende:
Heeft iemand een code voor een gratis MS box? HF af en aan geprobeerd maar dat vonden zowel vriend als ik 99/100x niet te nassen, heb gelezen dat MS vaak beter is?
Ja, kan ik regelen. Moet je even je voornaam en emailadres aan me pm-en, dan geef ik die aan Marley Spoon en dan zou het verder vanzelf moeten gaan. Wel zelf op tijd weer afmelden bij MS.

[ Bericht 0% gewijzigd door OutOfThisWorld op 21-09-2016 19:46:43 ]
pi_165478286
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:36 schreef OutOfThisWorld het volgende:

[..]

Ja, kan ik regelen. Moet je even je voornaam en emailadres aan me pm-en, dan geef ik die aan Marley Spoon en dan zou het verder vanzelf moeten gaan. Wel zelf op tijd weer afmelden bij MS.
Cool, doe ik, thanks!
pi_165480100
Als iemand nog zo'n code voor mij heeft, ik zou ook wel graag eens zo'n box uitproberen!
pi_165480209
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:06 schreef Fokpop het volgende:
Als iemand nog zo'n code voor mij heeft, ik zou ook wel graag eens zo'n box uitproberen!
Ja, ik heb er nog wel een (Marley Spoon)
PM je voornaam en email
pi_165480586
Wat vonden jullie eigenlijk van de nakd-repen die deze week bij de hf zaten? Wij vonden ze niet te eten, eigenlijk.

De pasta met bietjes en peer was een succes, ook bij de kinderen, al vonden die warme peer wel heel vreemd.
pi_165480721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:20 schreef Bleie het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk van de nakd-repen die deze week bij de hf zaten? Wij vonden ze niet te eten, eigenlijk.

De pasta met bietjes en peer was een succes, ook bij de kinderen, al vonden die warme peer wel heel vreemd.
Wij vonden die maaltijd ook zalig! Behalve dochter, die at alleen de blote pasta.

Die repen, tja. Die ene met amandel vond ik goor, die andere wel aardig. Maar mijn eigen bananenbrood of blueberry muffins heb ik liever als gezond tussendoortje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165486994
Heeft iemand een code voor een gratis MS box? Ben toch wel heel benieuwd om dat eens te testen.
pi_165487649
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 01:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heeft iemand een code voor een gratis MS box? Ben toch wel heel benieuwd om dat eens te testen.
Als je mij een dm stuurt met je e-mailadres dan heb ik er 1 voor je.
  donderdag 22 september 2016 @ 07:20:40 #67
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165487818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:20 schreef Bleie het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk van de nakd-repen die deze week bij de hf zaten? Wij vonden ze niet te eten, eigenlijk.

De pasta met bietjes en peer was een succes, ook bij de kinderen, al vonden die warme peer wel heel vreemd.
ik neem ze af en toe ook van de winkel mee. Het is wel iets waar je aan moet wennen, vooral de structuur.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 september 2016 @ 12:48:11 #68
163650 Greys
pi_165512227
Kan je bij Hello Fresh het aantal maaltijden ook per week wijzigen? Of als je bij je eerste box 5 maaltijden neemt, zit je daar dan verder aan vast? Ik zou bv de ene keer 3 maaltijden willen als ik die week buiten de deur eet en een andere week 5. Kan dat? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165512617
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:48 schreef Greys het volgende:
Kan je bij Hello Fresh het aantal maaltijden ook per week wijzigen? Of als je bij je eerste box 5 maaltijden neemt, zit je daar dan verder aan vast? Ik zou bv de ene keer 3 maaltijden willen als ik die week buiten de deur eet en een andere week 5. Kan dat? :P
Ja, dat kan :Y Aantal personen kan je ook steeds wijzigen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165512671
Vraagje voordat ik de gratis MS box aanvraag- kan ik wel zelf kiezen welke gerechten we krijgen? Ik lijk die optie niet te krijgen?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 september 2016 @ 13:25:05 #71
163650 Greys
pi_165512926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat kan :Y Aantal personen kan je ook steeds wijzigen.
Oh dat is echt top, dank voor de geruststelling, dan ga ik mijn eerste bestelling daar nu plaatsen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165515499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:11 schreef Negentiendertig het volgende:
Vraagje voordat ik de gratis MS box aanvraag- kan ik wel zelf kiezen welke gerechten we krijgen? Ik lijk die optie niet te krijgen?
Volgens mij meld je je eerst aan voor de box en kun je daarna gewoon wijzigen.
Dus wel eerst even bij recepten op de site kijken of er wat tussen zit voor komende week ;)
pi_165521743
Ah, thanks! Eens kijken wat ze allemaal hebben :9
pi_165525987
Heeft iemand een gratis MS voor me? Afgelopen weken de Allerhande geprobeerd maar een beetje op uit gekeken.
pi_165526182
Zojuist een mail dat ik nog een (eerste) gratis HF box kan "weggeven".
Te bestellen tot 28 sept.
Bij belangstelling graag je mailadres in pm/dm.

Vanavond gesmuld van de bulgur met aubergine en cherrytomsatjes en worstjes. :Y)
pi_165537352
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:57 schreef AnneX het volgende:
Zojuist een mail dat ik nog een (eerste) gratis HF box kan "weggeven".
Te bestellen tot 28 sept.
Bij belangstelling graag je mailadres in pm/dm.

Vanavond gesmuld van de bulgur met aubergine en cherrytomsatjes en worstjes. :Y)
Die hadden wij gisteren ook. Heerlijk! Vriend was iets minder gecharmeerd van de bulgur maar hij werd wel gelukkig van het feit dat ik er zo blij van werd :D
Maandag krijgen we weer HF, bij MS zat er weinig tussen komende week. Wel 3 maaltijden, 5 vind ik onhandig. Zijn vandaag niet thuis en morgen zijn niet alle ingrediënten van de vijfde maaltijd nog goed.... Maar heb zelf al een paprika en limoenen gekocht :)
pi_165537357
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:51 schreef Ludacriss het volgende:
Heeft iemand een gratis MS voor me? Afgelopen weken de Allerhande geprobeerd maar een beetje op uit gekeken.
PM je naam & mailadres maar
pi_165551279
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:51 schreef Ludacriss het volgende:
Heeft iemand een gratis MS voor me? Afgelopen weken de Allerhande geprobeerd maar een beetje op uit gekeken.
Niet gelukt. Zie PM.

@June: zie ook PM :)
pi_165551426
Ik heb nog MS en HF boxen in de aanbieding.

Zit nu aan de HF curry. Zelfs een half pepertje is te pittig :%
Gisteren de kasagna met spinzaie gehad, heerlijk O+En zo simpel om te maken, die gaat in mijn bewaarmapje.

Volgende week weer HF, ik heb de verrassingsmaaltijd besteld, ben benieuwd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165559791
Zelf heb ik inmiddels HF, MS, AH en Matthijs Maaltijdbox geprobeerd. Ik vind een box super fijn, omdat ik dan niet iedere week hoef na te denken over wat we eten. En nieuwe gerechten en ingre dienten uit te proberen. Zonder box verval ik toch snel in hetzelfde reportoire.
Mijn man is vaak eerder thuis en kookt dan. Hij leert steeds beter koken, mede door de Maaltijdbox! :)

Mijn ervaringen:
Hf, is al even geleden, toen kon je nog niet uit verschillende maaltijden kiezen. Vond dat er wel steeds dezelfde type gerechten langskomen. Verder werd ik een beetje moe van de Marketing terreur. Kwaliteit goed, hoeveelheid vaak precies goed.

Marley Spoon
Goede kwaliteit, ruim voldoende (kunnen er soms wel 2x van eten). Lekkere recepten. Eigenlijk erg tevreden.

Ah heeft lekkere recepten (snel makkelijk). Nadeel voor mij is dat er standaard vlees bij geleverd wordt (niet biologisch of lokaal,soms scharrel). Heel handig dat je je boodschappen mee kan laten leveren.

Matthijs
Lekker recepten. Hadden een paar keer gemarineerd/gekruid vlees en vis en dat vond ik niet fijn. Kruid het liever zelf. Daarom ook stopgezet.
pi_165561295
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:45 schreef Serinde het volgende:

[..]

Niet gelukt. Zie PM.

@June: zie ook PM :)
O+
Ben benieuwd, 8 oktober komt 'ie
Shine bright like a diamond.
pi_165562032
mensen met te weinig tijd, zou ik adviseren om eens in te lezen over een slowcooker, die zet je s'morgens aan en als je thuiskomt is het eten klaar.
pi_165562142
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:03 schreef THEFXR het volgende:
mensen met te weinig tijd, zou ik adviseren om eens in te lezen over een slowcooker, die zet je s'morgens aan en als je thuiskomt is het eten klaar.
En dan snij je al je groenten enzo smorgens?
Heb er al eens naar gekeken. Maar zag het voordeel er niet zo van.
Voor een bruin korstje moet je vlees eerst aanbraden in een pan.

[ Bericht 5% gewijzigd door agter op 25-09-2016 21:17:32 ]
Make my day!
pi_165563009
Ik vind het niet erg om een uurtje in de keuken te staan om een lekkere maaltijd op tafel te zetten. Ik vind het wel erg om naar de supermarkt te gaan. Ruim een jaar hebben we minstens 1x per week een nieuw recept geprobeerd maar het zoeken naar recepten, zoeken in de Plus naar iets dat er dan weer niet is en het niet kunnen kopen van de (kleine) hoeveelheid dat ik voor dat recept nodig heb, vind ik zonde van mijn tijd.
Daarom hebben we nu een jaartje MS (en nu als probeersel ook HF) :)
(Voor de boodschappen hebben we hier sinds kort Picnic O+ )
pi_165563888
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:06 schreef agter het volgende:

[..]

En dan snij je al je groenten enzo smorgens?
Heb er al eens naar gekeken. Maar zag het voordeel er niet zo van.
Voor een bruin korstje moet je vlees eerst aanbraden in een pan.
je kan het ook s'avonds snijden en dan in de koelkast zetten
pi_165563974
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan het ook s'avonds snijden en dan in de koelkast zetten
Waar zit die tijdswinst dan?
Vlees moet je ook eerst aanbraden enzo.
Make my day!
pi_165564608
Moet niet, kan. Na tig uur in de slowcooker merk je bij bijv kip echt het verschil niet meer.
Het verschil is dat je direct bij thuiskomst kunt eten.
En sommige dingen zijn ook gewoon superlekker na een dag in de slowcooker, dat bereik je niet in een half uur.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165564882
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:58 schreef agter het volgende:

[..]

Waar zit die tijdswinst dan?
Vlees moet je ook eerst aanbraden enzo.
Offtopic...

dat je niet hoeft te koken als je moe thuiskomt.
je hoeft niet alles aan te braden.
vb:
pi_165565297
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Offtopic...

dat je niet hoeft te koken als je moe thuiskomt.
je hoeft niet alles aan te braden.
vb:
Ja. Kip niet.
Maar wil je een korstje op je vlees wel. Toch?

Heb jij een slow cooker?
Eerlijke vraag: gaat niet alles qua smaak door elkaar?
Make my day!
pi_165565426
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 22:45 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Kip niet.
Maar wil je een korstje op je vlees wel. Toch?

Heb jij een slow cooker?
Eerlijke vraag: gaat niet alles qua smaak door elkaar?
zou je je vragen hier willen stellen?, anders wordt het zo offtopic. ;)
CUL / Slowcooker recepten deel 3
pi_165565506
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou je je vragen hier willen stellen?, anders wordt het zo offtopic. ;)
CUL / Slowcooker recepten deel 3
Done. :D
Make my day!
pi_165580995
eerste mathijs maaltijdbox ontvangen, ziet er zo op het eerste gezicht best goed uit:
Kreeg gisteren een sms dat de box vandaag rond 17:00 zou komen, om 16:55 was ie er, dus dat was netjes.
Alles bleef tot aan de deur in de koelbox en die werd pas geopend toen ik de deur open had gedaan.





en de fruitbox die je er gratis bij kreeg:
pi_165581284
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:54 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb nog MS en HF boxen in de aanbieding.

Zit nu aan de HF curry. Zelfs een half pepertje is te pittig :%
Gisteren de kasagna met spinzaie gehad, heerlijk O+En zo simpel om te maken, die gaat in mijn bewaarmapje.

Volgende week weer HF, ik heb de verrassingsmaaltijd besteld, ben benieuwd.
Zou ik een coda van de MS box mogen?
pi_165582776
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:51 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Zou ik een coda van de MS box mogen?
DM me maar een mailadres waarop ze mogen spammen en een voornaam.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165601653
Zondag werd er, met dank aan AnneX, een Hello Freshbox voor 3 personen voor 5 dagen afgeleverd. Gisteren de visschnitzel met Italiaanse groentes met pesto en gebakken krieltjes gegeten. Ik hou van makkelijk, dus ik heb de krieltjes niet voorgekookt, maar met wat olijfolie in de oven gedaan en na een kwartier heb ik de groentes erbij gedaan. Smaakte goed, en het was precies genoeg voor 3 personen, ik vond de portie vis zelfs aan de ruime kant.
Vandaag eten we de romige lasagne met rundergehakt en spinazie en blijft er waarschijnlijk een portie om in te vriezen over, want we zijn maar met z'n tweetjes. Ik ben erg benieuwd of ik de saus wat vind, kan me er nog niet zo veel bij voorstellen, ik heb nog een restje wijn wat er zeker doorheen gaat.
pi_165606119


Mogen het alleen maaltijdboxen zijn in dit topic?
Naast de maaltijdbox heeft de appie nu ook losse maaltijd voor een paar personen. Een verspakket noemen ze het.
Vandaag voor het eerst de italiaanse lasagne gemaakt en het smaakte nog goed ook. (Prijs ¤3,69)
Ze hebben verschillende varianten. (De indiaase tandori wraps staan als volgende op de lijst)
De losse maaltijden spreken mij meer aan omdat ik de ene week meer zelf kook als de andere en zo makkelijker mee kan nemen wat ik nodig heb.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165606293
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:03 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Mogen het alleen maaltijdboxen zijn in dit topic?
Naast de maaltijdbox heeft de appie nu ook losse maaltijd voor een paar personen. Een verspakket noemen ze het.
Vandaag voor het eerst de italiaanse lasagne gemaakt en het smaakte nog goed ook. (Prijs ¤3,69)
Ze hebben verschillende varianten. (De indiaase tandori wraps staan als volgende op de lijst)
De losse maaltijden spreken mij meer aan omdat ik de ene week meer zelf kook als de andere en zo makkelijker mee kan nemen wat ik nodig heb.
dat soort groentepakketjes heeft de Lidl ook liggen. Al weet ik niet of daar dan de lasagnebladen al bij in zitten, maar als je nog de helft van de maaltijd zelf moet toevoegen, dan vind ik het een beetje net niks.

Nou, mijn twijfel over de saus van de lasagne van Hello Fresh was terecht, het was een waterig zootje, het leek meer op een gebonden soepje dan op lasagne. De smaak was redelijk, het gehakt was het meest smaakvol, maar de derde portie is helaas toch in de vuilnisbak beland.
pi_165606305
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:03 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Mogen het alleen maaltijdboxen zijn in dit topic?
Naast de maaltijdbox heeft de appie nu ook losse maaltijd voor een paar personen. Een verspakket noemen ze het.
Vandaag voor het eerst de italiaanse lasagne gemaakt en het smaakte nog goed ook. (Prijs ¤3,69)
Ze hebben verschillende varianten. (De indiaase tandori wraps staan als volgende op de lijst)
De losse maaltijden spreken mij meer aan omdat ik de ene week meer zelf kook als de andere en zo makkelijker mee kan nemen wat ik nodig heb.
Dat hadden ze altijd al, de verpakking is alleen veranderd. Die zijn overigens ook prima als je snel boodschappen moet doen en snel wilt kiezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:15:36 #99
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165606328
Voor hoeveel personen zijn die dingen, en staan de voedingswaardes per portie op de verpakking?

HF lasagne ga ik vanavond maken. Maar doorgaans heb ik geen problemen met de bechamel bij HF.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165607138
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:12 schreef Doedezemaar het volgende:


Nou, mijn twijfel over de saus van de lasagne van Hello Fresh was terecht, het was een waterig zootje, het leek meer op een gebonden soepje dan op lasagne. De smaak was redelijk, het gehakt was het meest smaakvol, maar de derde portie is helaas toch in de vuilnisbak beland.
Ik vond het niet waterig maar vind hun aanduidingen met eetlepels voor een roux niet zo handig. De bouillon is heel precies in ml maar als je dan net te weinig bloem/boter hebt wordt het idd waterig denk ik...

Voor degenen die nog moeten, vocht langzaam toevoegen ;)
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:05:23 #101
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165607238
Ik heb er nog extra bouillon aan toegevoegd, omdat hij te dik was.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165607503
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dat soort groentepakketjes heeft de Lidl ook liggen. Al weet ik niet of daar dan de lasagnebladen al bij in zitten, maar als je nog de helft van de maaltijd zelf moet toevoegen, dan vind ik het een beetje net niks.

Ik vind het wel fijn dat het vlees er nog niet bij zit. Ik heb liever biologisch vlees en dat zit vaak niet in volledig samengestelde maaltijden. (Een vegetarier kan kiezen voor een vleesvervanger)


quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:15 schreef MutedFaith het volgende:
Voor hoeveel personen zijn die dingen, en staan de voedingswaardes per portie op de verpakking?

Volgens de verpakking voor 3 a 4 personen. Wij hebben hem met z n tweeen opgegeten :@ maar normaal zou ik minder eten omdat ik er graag een salade bij maak. (Was een beetje lui vandaag)
Voedingswaarde staat er ook op en staat ook online http://www.ah.nl/producte(...)t-italiaanse-lasagne
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165608340
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:00 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik vond het niet waterig maar vind hun aanduidingen met eetlepels voor een roux niet zo handig. De bouillon is heel precies in ml maar als je dan net te weinig bloem/boter hebt wordt het idd waterig denk ik...

Voor degenen die nog moeten, vocht langzaam toevoegen ;)
een lasagne moet stevig zijn, je moet 'm als taartpunten kunnen snijden, maar daarin schijn ik een beetje apart te zijn in de ogen van het gros van de Nederlanders.
pi_165609052
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

een lasagne moet stevig zijn, je moet 'm als taartpunten kunnen snijden, maar daarin schijn ik een beetje apart te zijn in de ogen van het gros van de Nederlanders.
Zo heb ik m ook t liefst :Y)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165609411
Wij hebben 'm niet, maar meestal vind ik de lasagnes van HF heerlijk!

Gisteren hadden we de visschnitzels met aardappels en groente. Lekker, en flinke porties vis inderdaad. Mijn kinderen delen altijd een portie, en dat zijn enorme visliefhebbers, dus normaal is dat wat weinig voor ze, maar nu hadden ze echt genoeg.

Vandaag de kippendij met copa di parma, boontjes en aardappels. Was heel lekker.

Morgen nog het Jamie-recep, ben ik heel benieuwd naar. En nu even kijken wat we volgende week eten.

Edit: dat wordt Allerhande volgende week; bij HF kom ik niet aan 3 recepten die voor ons geschikt zijn. Wel jammer dan AH zelden vegetarische recepten heeft; dat vind ik juist zo fijn aan HF.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bleie op 27-09-2016 20:56:55 ]
pi_165611112
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
een lasagne moet stevig zijn, je moet 'm als taartpunten kunnen snijden, maar daarin schijn ik een beetje apart te zijn in de ogen van het gros van de Nederlanders.
Valt of staat dat niet veelal ook met het laten afkoelen? Ik had geen zin om te wachten dus de lasagne gleed over m'n bord ;) rechtstreeks uit de oven. Maar de tweede helft zeg maar was zeker stevig genoeg / bleef in laagjes.

Ik vond het overigens wel de minste lasagne tot nu toe (maar nog steeds erg lekker)
pi_165611560
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:07 schreef Trusten het volgende:

[..]

Valt of staat dat niet veelal ook met het laten afkoelen? Ik had geen zin om te wachten dus de lasagne gleed over m'n bord ;) rechtstreeks uit de oven. Maar de tweede helft zeg maar was zeker stevig genoeg / bleef in laagjes.

Ik vond het overigens wel de minste lasagne tot nu toe (maar nog steeds erg lekker)
nee, het was echt waterige drab, het compleet afgekoelde restje is nog steeds geen echt geheel. Ach ja, ik heb m'n groentes weer binnen voor vandaag, morgen weer een dag.
pi_165632312
Wij hebben dankzij AnneX ook een gratis box van HF mogen ontvangen. Of wij er mee door gaan blijft nog een vraagteken. Tot nu toe nog niet echt verrast met hele lekkere recepten.

In ieder geval gister de Visschnitzel met pestogroenten. Wat toch wel lekker was en ook genoeg voor 3 personen.

Vandaag dan de ribeye met aardappelschotel + groenten. Viel toch wat tegen, het vlees was wel goed al zat er weinig smaak aan de aardappelschotel/groenten en wij het recept niet hebben aangepast.
pi_165632597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:07 schreef Trusten het volgende:

[..]

Valt of staat dat niet veelal ook met het laten afkoelen? Ik had geen zin om te wachten dus de lasagne gleed over m'n bord ;) rechtstreeks uit de oven. Maar de tweede helft zeg maar was zeker stevig genoeg / bleef in laagjes.

Ik vond het overigens wel de minste lasagne tot nu toe (maar nog steeds erg lekker)
Saus goed laten inkoken als die te vochtig is. _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165632911
zijn er ook mensen die voor zich alleen een box bestellen?
pi_165638351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:50 schreef THEFXR het volgende:
zijn er ook mensen die voor zich alleen een box bestellen?
Ja.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 29 september 2016 @ 08:09:10 #112
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_165640415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:50 schreef THEFXR het volgende:
zijn er ook mensen die voor zich alleen een box bestellen?
Yups
The Admirals......1995-2007
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:18:03 #113
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165684554
HF is helemaal de weg kwijt volgens mij. 2e bezorgdfail in een maand. Deze keer geven ze ons gewoon een doos die helemaal niet voor ons is. 3 dagen voor 3 personen ipv 5 dagen voor 2 personen. En ook nog precies de gerechten die ik niet wilde.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165686546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:18 schreef MutedFaith het volgende:
HF is helemaal de weg kwijt volgens mij. 2e bezorgdfail in een maand. Deze keer geven ze ons gewoon een doos die helemaal niet voor ons is. 3 dagen voor 3 personen ipv 5 dagen voor 2 personen. En ook nog precies de gerechten die ik niet wilde.
oh nee... Ze moeten jullie wel hebben
pi_165688591
Oh.
Ik was naar Mathijs Maaltijdbox aan het kijken omdat ik hier las dat het relatief goedkoop was en gratis fruitbox.
Heb wat gegevens ingevuld voor een account, niks betaald of definitief besteld, maar blijkbaar krijg ik toch een maaltijdbox maandag. A 29 euro.

Gek.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165688687
Zou dat nou gratis zijn? :7 Maar lijkt me iets niet in orde met hun website. Misschien even bellen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165688731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Zou dat nou gratis zijn? :7 Maar lijkt me iets niet in orde met hun website. Misschien even bellen?
Ja, maandag. Want nu zijn ze dicht. Maar maandag is blijkbaar ook bezorgdag.

Blijkbaar is op een button klikken met 'bestellen' en het invoere nvan je gegevens voldoende. Ik kreeg een mail met 'bedankt voor je bestelling, betalen kan achteraf als je het niet vooraf doet'
Maar daar heb ik natuurlijk overheen gekeken want ik ging er niet vanuit dat ik 'zomaar' besteld had.

Nou ja. Maandag even bellen en anders uh, heb ik voor 29 euro 3 x 2 persoonsmaaltijd en een fruitbox. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165688905
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, maandag. Want nu zijn ze dicht. Maar maandag is blijkbaar ook bezorgdag.

Blijkbaar is op een button klikken met 'bestellen' en het invoere nvan je gegevens voldoende. Ik kreeg een mail met 'bedankt voor je bestelling, betalen kan achteraf als je het niet vooraf doet'
Maar daar heb ik natuurlijk overheen gekeken want ik ging er niet vanuit dat ik 'zomaar' besteld had.

Nou ja. Maandag even bellen en anders uh, heb ik voor 29 euro 3 x 2 persoonsmaaltijd en een fruitbox. :')
29 euro? Was 24,95 toch?
pi_165688933
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

29 euro? Was 24,95 toch?
Variatiebox is normaal zelfs 39 euro. Maar nu 10 euro korting. En gratis fruitbox. Daarom klonk het wel interessant, maar ik besloot toch niet te doen en eigen boodchappen te halen (heb ik net gedaan. :') )
Kom ik terug, kaartje in de bus van Mathijs dat 'je eerste box maandag komt'
Oh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165689424
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Variatiebox is normaal zelfs 39 euro. Maar nu 10 euro korting. En gratis fruitbox. Daarom klonk het wel interessant, maar ik besloot toch niet te doen en eigen boodchappen te halen (heb ik net gedaan. :') )
Kom ik terug, kaartje in de bus van Mathijs dat 'je eerste box maandag komt'
Oh.
oh, dan hebben ze de prijs net aangepast zeker. Toen ik vorige week bestelde kreeg ik 15 euro korting en een gratis fruitbox
pi_165689910
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

oh, dan hebben ze de prijs net aangepast zeker. Toen ik vorige week bestelde kreeg ik 15 euro korting en een gratis fruitbox
ah. Ik 10 euro korting op variatie box en gratis fruitbox.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:25:46 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_165692545
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, maandag. Want nu zijn ze dicht. Maar maandag is blijkbaar ook bezorgdag.

Blijkbaar is op een button klikken met 'bestellen' en het invoere nvan je gegevens voldoende. Ik kreeg een mail met 'bedankt voor je bestelling, betalen kan achteraf als je het niet vooraf doet'
Maar daar heb ik natuurlijk overheen gekeken want ik ging er niet vanuit dat ik 'zomaar' besteld had.

Nou ja. Maandag even bellen en anders uh, heb ik voor 29 euro 3 x 2 persoonsmaaltijd en een fruitbox. :')
gek he, met een knop "bestellen" :D
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:01:57 #123
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_165711260
In 2013+2014 vrijwel elke week HF gehad, alleen er ging laatste maanden toen best wel vaak 'iets mis' en vond de producten en porties erg tegenvallen. Nu sinds paar maanden MS, super tevreden! Handig dat je zelf kan kiezen welke gerechten je wil ontvangen (kan bij HF nu ook?). Ook fruitbox erg fijn bij MS :-)

Nu een weekje geen MS en heb moeite te bedenken wat te koken 😂. Ik maak vandaag een recept van tijdje geleden ; https://marleyspoon.nl/ar(...)-atjar-en-pindarijst
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_165711410
Als ik een week geen maaltijdbox heb dan rol ik een random nummer voor een random recept uit mijn 10 favo kookboeken :@ Een soort HF, maar dan zelf de ingrediënten kopen O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:27:53 #125
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165711776
Vandaag mijn eerste HF box ontvangen. Zag er goed uit allemaal :9. Morgen met het eerste recept aan de slag, nu al zin in!
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:42:50 #126
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165712053
HF box vandaag alsnog ontvangen. Alleen met de tonijnpizza ipv de aardappeltortilla, want die was niet meer op voorraad.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165712293
De kip met coppa di parma en knoflookboontjes viel goed in de smaak. Ik heb de omwikkelde kip fijn in een ovenschaal ipv een pan gedaan en ook de rozemarijnaardappeltjes maakte ik in de oven.

Gigli met warmgerookte zalm was voor ons de topper van deze maaltijdbox, heerlijk. Makkelijk te bereiden, leuke variatie en erg goede kwaliteit zalm. Ik heb er een klein beetje koffiemelk doorheen gedaan voor de smeuïgheid. We hadden een kleine portie over, die heb ik vandaag als pastasalade als lunch gegeten.

De noedels met broccoli etc staan nu op het vuur. Ik had nog een kwart van de boontjes over van de kipmaaltijd, dus die heb ik er doorheen gedaan ipv een van de twee stronken broccoli. Morgen gebruik ik de laatste stronk broccoli wel in een roerbakgerecht.
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:11:48 #128
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165712523
Zowel de kip met coppa als de gigli met zalm waren hier ook heul goed bevallen.

De gerookte vis van HF doet t hier sowieso over t algemeen wel dikke prima.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165713108
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:57 schreef Doedezemaar het volgende:
De kip met coppa di parma en knoflookboontjes viel goed in de smaak. Ik heb de omwikkelde kip fijn in een ovenschaal ipv een pan gedaan en ook de rozemarijnaardappeltjes maakte ik in de oven.

Gigli met warmgerookte zalm was voor ons de topper van deze maaltijdbox, heerlijk. Makkelijk te bereiden, leuke variatie en erg goede kwaliteit zalm. Ik heb er een klein beetje koffiemelk doorheen gedaan voor de smeuïgheid. We hadden een kleine portie over, die heb ik vandaag als pastasalade als lunch gegeten.

De noedels met broccoli etc staan nu op het vuur. Ik had nog een kwart van de boontjes over van de kipmaaltijd, dus die heb ik er doorheen gedaan ipv een van de twee stronken broccoli. Morgen gebruik ik de laatste stronk broccoli wel in een roerbakgerecht.
We eten vanavond hetzelfde 8-) En de gigli was idd erg lekker. Wij vonden de lasagna ook super. Misschien ook omdat ik die ivm drukte al een dag van te voren had gemaakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165713192
Nou, die Thaise noedels waren ook niet voor herhaling vatbaar. Ach ja, ook nu geldt weer: we hebben onze portie groentes binnen. Het was niet vies, het was gewoon niks.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 oktober 2016 @ 19:57:15 #131
163650 Greys
pi_165714798
HELLO BOOR

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:44:14 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_165716201
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:57 schreef Greys het volgende:
HELLO BOOR

[ afbeelding ]
je moet er kattensate van maken? :D
pi_165716376
Kan weer drie gratis HF boxen weggeven, als je interesse hebt, PM me even je e-mailadres :)
pi_165716595
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:57 schreef Greys het volgende:
HELLO BOOR

[ afbeelding ]
O noes :o Had jij ook al zo'n foute levering zonder recept?
Ik heb destijds geklaagd op FB. Eindconclusie: excuus van HF en ik mocht de foutieve levering houden. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:20:45 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165719258
Voedselfraude

Beste lezer,

De afgelopen week waarschuwde het Voedingscentrum tegen de meiden van The Green Happiness, omdat hun dieet je gezondheid ernstig zou kunnen beschadigen. Tegelijkertijd rept de organisatie met geen woord over de bewerkte voedingsmiddelen van onder meer Unilever. De BBC meldde dat de halve wereld ondervoed is door de slechte bewerkte voeding die in de supermarkten is te vinden. Als klap op de vuurpijl publiceerde de consumentenbond een onderzoek waaruit blijkt dat er in Nederland op grote schaal met voedsel wordt gefraudeerd. Wat is er nu precies aan de hand?

Bij RTL Late Night schoof Sofie van den Enk van de Keuringsdienst van Waarde aan. Ze vertelde dat uit hun metingen blijkt dat de meeste kebab-kraampjes op de markt varkensvlees als lamsvlees verkopen. Oregano blijkt vaak gemalen olijfboomblad en kabeljauw blijkt eigenlijk de goedkope vissoort heek. Ze zijn niet op zoek naar deze misstanden, maar lopen er toevallig tegenaan.

De Consumentenbond heeft wel gezocht naar misstanden en concludeerde dat 20% van de etiketten in de supermarkt niet deugt. In veel gevallen klopt de informatie op de etiketten niet en maken voedselproducenten gebruik van goedkope minderwaardige vervangers. In het geval van olijfolie blijkt dat de term ‘Extra vierge’ meestal niet klopt, omdat de olie helemaal niet van de eerste persing is. Een ander ernstig exces zijn ook de potjes met ‘manukahoning’ waar helemaal geen spoor van manukahoning in te vinden is.

Dat etiketten niet kloppen, ontdekte ik al eerder bij supplementen. Vaak zitten er andere doseringen in dan is opgegeven, of blijken de supplementen vervuild te zijn. Recent bleek ook weer dat vele Ginkgo Biloba-supplementen zwaar vervuild zijn.

De oorzaak
Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen voor fraude met voedsel. In de meeste gevallen is het hoofdprobleem: geld. De producenten willen de kosten laag houden, soms uit winstbejag, maar soms ook uit noodzaak. Onze voedselketen is erg lang. Een product dat 3 cent kost om te produceren, kost in de supermarkt vaak 1 of 2 euro. De distributeur, de fiscus, de inkooporganisaties, de transportsector en uiteindelijk de supermarkt: allemaal willen ze er wat aan verdienen. De inkooporganisaties van supermarkten knijpen producenten op een schandalige manier uit. Daarbij wil de consument vaak niet investeren in een goed product. Als de smaak maar goed is. Naar de gezondheidswaarde wordt vaak niet gekeken.

De oplossing
Het beste kunnen we voedingsmiddelen met een label vermijden, want die hebben vrijwel altijd een bewerking ondergaan. Het mooiste is het om de tussensector uit te schakelen en rechtstreeks zaken te doen met de boeren. De boer krijgt dan een eerlijke prijs en wij een betere kwaliteit voor een lagere prijs. Het is alleen erg tijdrovend om alle boeren af te gaan en bovendien ook slecht voor het milieu: we moeten immers stad en land afrijden met de auto. Tegenwoordig zijn er steeds vaker organisaties die langs de boeren rijden om daarna hun producten efficiënt aan huis te brengen. Een bekend voorbeeld van zo’n organisatie is HelloFresh. Alleen presenteert HelloFresh zich als puur natuur, maar intussen verkoopt het niet-biologische producten en vlees van mishandelde dieren. Ik heb de maaltijdboxen van Beterbio en Beebox getest. Deze scoren het best op het gebied van diervriendelijkheid.

BeterBio versus Beebox
Zelf ben ik al jaren lid van BeterBio, maar laatst heb ik uit nieuwsgierigheid de Beebox geprobeerd. Beide krijgen van mij een dikke 10. Allebei de boxen hebben hun specifieke voordelen. BeterBio rijdt steeds vaker rond op milieuvriendelijk gas en je kunt er je persoonlijke allergieën doorgeven. Een ander voordeel van BeterBio is, dat je alle producten uit een normale biologische supermarkt erbij kunt bestellen. Beebox heeft weer als voordeel dat je koolhydraatarme groenten en een fruitbox kunt bestellen. Voor beide bedrijven geldt dat ze 100% biologisch zijn en dat de route van de boer naar je voordeur zo kort mogelijk is. Ze plannen de oogst zo kort mogelijk voor het bezorgen. Zo kan het voorkomen, dat je groente of fruit één of twee dagen daarvoor nog op het land stond. Bij Albert Heijn of andere supermarkten zal dat niet gauw gebeuren. Sperziebonen worden vaak ingevlogen en zijn daardoor al gauw een week oud. Ze knakken dan niet, maar buigen slapjes mee.

De voordelen van een maaltijdbox
Een maaltijdbox is superhandig, want de boodschappen worden aan de deur gebracht. Je hoeft niet per se thuis te zijn. Hierdoor bespaar je weer tijd. Verder zitten er allerlei soorten groenten in, die ervoor zorgen dat je afwisselt. Op de website van de box kun je lekkere en passende recepten vinden. Soms zitten er ook vergeten groenten in de mand, waardoor je kennis maakt met nieuwe groenten. Vooral het feit dat bij BeterBio en Beebox de groente supervers is, van het seizoen is en afkomstig uit de eigen omgeving, vind ik geweldig. De boeren krijgen daarbij ook nog eens een eerlijkere prijs. Het nadeel was altijd, dat deze boxen slechts in beperkte delen van het land beschikbaar waren, maar inmiddels hebben ze een landelijk dekkend netwerk.

Als we afscheid nemen van de geraffineerde producten en onbewerkte voeding omarmen, lopen we nog heel weinig risico om met gesjoemel geconfronteerd te worden. Ik maak zelf altijd mijn eigen sausjes en dressings, dus ik weet precies wat erin gaat. Stel je hebt kinderen, dan kun je in plaats van potjesvoeding ook zelf groenten en fruit pureren. Het voordeel is, dat de kinderen dan hun smaak beter ontwikkelen, want potjesvoeding is vaak gepasteuriseerd en smaakt daardoor erg vlak. Als je zelf je sausjes maakt, dan smaken ze elke keer een beetje anders, omdat de natuur zelf ook varieert. Ik vind dat juist spannend. Van mij hoeft het niet altijd hetzelfde te smaken, zoals bij pakjes en zakjes wel het geval is…

Een gezonde week,
Juglen Zwaan

http://app.mailerlite.com/n8r1n5/464040493517375460/i0t9/
Feyenoord!
pi_165719467
Ok
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165719513
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:20 schreef Japie77 het volgende:
Voedselfraude

Bla
Samenvatting?
pi_165719899
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Samenvatting?
Winkels knijpen de producent uit en die gaan dus sjoemelen.

Dus daarom moet iedereen alles maar rechtstreeks bij de boer halen, alleen dat is niet handig.

Daarom zijn er nu gelukkig maaltijdboxen die het gezonde eten komen brengen, alleen hellofresh doet zich voor als puur natuur terwijl ze ook vlees verkopen.
Daarom is er de beterbiobox en beebox die zogenaamd heel goed zijn uit haar ervaring


(is juglen een jongens of meisjes naam?)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165722627
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:57 schreef Greys het volgende:
HELLO BOOR

[ afbeelding ]
Gaaltje O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165722629
Mijn Mathijsbox komt vanavond. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 3 oktober 2016 @ 07:52:24 #141
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165722670
HF presenteert zich aan mij helemaal niet als 'puur natuur'.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165723689
Och, daar hebben we Japie weer :O
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:05:05 #143
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165725836
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Och, daar hebben we Japie weer :O
Och daar hebben we doedezemaar weer. :')
Feyenoord!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 oktober 2016 @ 12:19:11 #144
163650 Greys
pi_165726041
Heb gisteravond mijn eerste HF box ontvangen. Ik moet duidelijk nog even hiermee leren omgaan, want ik raakte enigszins in de war toen ik op één gerecht "als eerste eten!" las en de vier van de anderen gerechten "binnen 3 dagen eten". JA DAT KAN DUS NIET :D Ik kan geen 5 gerechten binnen 3 dagen eten. Nou ja het kan wel, maar het is niet de bedoeling.

Nooit aan gedacht dat je daar bij het kiezen van je gerechten online kennelijk rekening mee moet houden? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165726092
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:19 schreef Greys het volgende:
Heb gisteravond mijn eerste HF box ontvangen. Ik moet duidelijk nog even hiermee leren omgaan, want ik raakte enigszins in de war toen ik op één gerecht "als eerste eten!" las en de vier van de anderen gerechten "binnen 3 dagen eten". JA DAT KAN DUS NIET :D Ik kan geen 5 gerechten binnen 3 dagen eten. Nou ja het kan wel, maar het is niet de bedoeling.

Nooit aan gedacht dat je daar bij het kiezen van je gerechten online kennelijk rekening mee moet houden? :@
gewoon kijken welke groente je het minst lang kunt bewaren en daar je volgorde op baseren en dan eventueel vlees of vis invriezen als je denkt dat je niet uitkomt qua houdbaarheidsdatum op de verpakking. Geen paniek :*
pi_165731275
Nee, het valt allemaal wel mee, maar ik vind het ook weleens onhandig. Bij het kiezen van de gerechten kun je daar niet op letten volgens mij, dus ik heb ook weleens dingen die allemaal snel opmoeten. Nou ja, wij bestellen altijd maar voor 3 dagen, en dat redden we eigenlijk altijd wel.
pi_165731522
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:19 schreef Greys het volgende:
Heb gisteravond mijn eerste HF box ontvangen. Ik moet duidelijk nog even hiermee leren omgaan, want ik raakte enigszins in de war toen ik op één gerecht "als eerste eten!" las en de vier van de anderen gerechten "binnen 3 dagen eten". JA DAT KAN DUS NIET :D Ik kan geen 5 gerechten binnen 3 dagen eten. Nou ja het kan wel, maar het is niet de bedoeling.

Nooit aan gedacht dat je daar bij het kiezen van je gerechten online kennelijk rekening mee moet houden? :@
Geen paniek. Vooral even kijken naar houdbaarheid van vis en vlees, en daarvan evt wat invriezen. Vega is in het algemeen het langst houdbaar.
En zat groenten die het langer dan drie dagen in je koelkast redden hoor. :) ontdooi je het vlees erbij.

Ik doe ook altijd 6 á 7 dagen met mijn drie gerechten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 oktober 2016 @ 18:05:11 #148
163650 Greys
pi_165732018
Oké dank jullie voor de tips.

Dankzij HF ga ik zo voor het eerst van mijn leven bulgur eten. (Ja écht, voor het eerst..).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165732032
Ik wacht vol spanning op mijn Mathijs Box *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165733553
Wij hebben AH-box deze week. Die werd om 17.55 bezorgd, beetje laat met twee kleine kinderen, maar goed. Er zat een snelle pasta bij, dus die gemaakt. Was prima. Nog flink wat saus over voor in de vriezer.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:29:36 #151
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165733793
Ja. Ik pak dus geen Jamie Oliver gerechten meer he. Volgens meneer Oliver moest er van een hele facking citroen zowel t sap als de geraste schil door de bulgur/yoghurt/kip.

Daar heb ik al eens de helft van gepakt. En nog overheerste de citroensmaak echt alles in het hele gerecht.

Dus voor de mensen die de kipspiesjes met bulgursalade en citroenyoghurt nog moeten maken: Laat de citroen in de bulgur en op de kipspiesjes maar weg. De citroen alleen in de yoghurt is meer dan genoeg citroensmaak voor t hele gerecht.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165733857
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ja. Ik pak dus geen Jamie Oliver gerechten meer he. Volgens meneer Oliver moest er van een hele facking citroen zowel t sap als de geraste schil door de bulgur/yoghurt/kip.

Daar heb ik al eens de helft van gepakt. En nog overheerste de citroensmaak echt alles in het hele gerecht.

Dus voor de mensen die de kipspiesjes met bulgursalade en citroenyoghurt nog moeten maken: Laat de citroen in de bulgur en op de kipspiesjes maar weg. De citroen alleen in de yoghurt is meer dan genoeg citroensmaak voor t hele gerecht.
Jamie lijkt wel meneer citroen. Ligt het aan mij of draait het in meer dan de helft van zijn gerechten om citroen? Beetje saai.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 oktober 2016 @ 19:36:52 #153
163650 Greys
pi_165734066
Ik had dat gerecht dus ook net. De citroenrasp op de kip was echt zalig juist :o Ook het sap in de bulgur. Ik heb alleen het hele yoghurtcitroensausje laten zitten verder. Wel gemaakt maar niet gebruikt. Het geheel had smaak genoeg. Daarmee was het idd vast te citroenerig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165734753
Misschien zijn Britse citroenen wel minder zuur dan de onze? Het is mij in zijn kookboeken ook al vaak opgevallen: de helft van de genoemde hoeveelheid citroen is vaak ruim genoeg.
pi_165742510
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ja. Ik pak dus geen Jamie Oliver gerechten meer he. Volgens meneer Oliver moest er van een hele facking citroen zowel t sap als de geraste schil door de bulgur/yoghurt/kip.

Daar heb ik al eens de helft van gepakt. En nog overheerste de citroensmaak echt alles in het hele gerecht.

Dus voor de mensen die de kipspiesjes met bulgursalade en citroenyoghurt nog moeten maken: Laat de citroen in de bulgur en op de kipspiesjes maar weg. De citroen alleen in de yoghurt is meer dan genoeg citroensmaak voor t hele gerecht.
Ik vind serieus het team van HF veel lekkerdere gerechten verzinnen dan meneer Oliver :X Die vind ik doorgaans een beetje 'mjah'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165743468
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:36 schreef Greys het volgende:
Ik had dat gerecht dus ook net. De citroenrasp op de kip was echt zalig juist :o Ook het sap in de bulgur. Ik heb alleen het hele yoghurtcitroensausje laten zitten verder. Wel gemaakt maar niet gebruikt. Het geheel had smaak genoeg. Daarmee was het idd vast te citroenerig.
Wat vond je van de bulgur verder? Gezien het je eerste keer was? :P
And the druids turn to stone...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:43:50 #157
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165743515
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:36 schreef Greys het volgende:
Ik had dat gerecht dus ook net. De citroenrasp op de kip was echt zalig juist :o Ook het sap in de bulgur. Ik heb alleen het hele yoghurtcitroensausje laten zitten verder. Wel gemaakt maar niet gebruikt. Het geheel had smaak genoeg. Daarmee was het idd vast te citroenerig.
Ik vond de citroen in de saus de hele citroensmaak juist doseerbaar maken, terwijl de citroen in de rest ook zonder saus al enorm overheerste.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:47:40 #158
163650 Greys
pi_165743987
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:35 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Wat vond je van de bulgur verder? Gezien het je eerste keer was? :P
Ik voelde me per hap gezonder worden. En zo smaakte het is :+
Nee hoor niks mis mee. Vond het best lekker! Maar het wordt niet mijn lievelings, zeg maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:42:24 #159
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165744524
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik voelde me per hap gezonder worden. En zo smaakte het is :+
Nee hoor niks mis mee. Vond het best lekker! Maar het wordt niet mijn lievelings, zeg maar.
HF gaat om gemak niet om gezond eten. Hoezo voel je je gezonder worden?
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:53:55 #160
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165744699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

HF gaat om gemak niet om gezond eten. Hoezo voel je je gezonder worden?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar door HF ben ik gevarieerder, gebalanceerder en minder kant en klaar of afhaal gaan eten. Ergo: gezonder.

HF gaat zowel om gemak, als gezonder eten. Het gemak maakt het namelijk relatief eenvoudig om gezonder te eten voor mensen die het lastig vinden zelf voor variatie te zorgen of mensen die weinig tijd hebben om regelmatig boodschappen te doen of uitgebreid uit te zoeken hoe iets wat ze nog nooit gemaakt hebben bereid moet worden.

Dat HF niet biologisch is, en dat overigens ook niet pretendeert te zijn, doet daar niets aan af.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:28:33 #161
163650 Greys
pi_165745187
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

HF gaat om gemak niet om gezond eten. Hoezo voel je je gezonder worden?
Geloof me, als je het vergelijkt met wat ik normaal eet, eet ik nu veel gezonder. Meer afwisselend, veel meer groenten. Ik ging meestal voor lekker-en-makkelijk en daar kwamen heel andere keuzes uit..

Daarbij was het ook een beetje een grapje. :) At voor het eerst van mijn leven bulgur, had er even op gegoogled, las dat het gezond was en zo vond ik het ook smaken. In mijn geval is dat niet per se positief qua smaak dus, maar wel fijn dat ik eens wat anders at.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:31:29 #162
163650 Greys
pi_165745221
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:53 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar door HF ben ik gevarieerder, gebalanceerder en minder kant en klaar of afhaal gaan eten. Ergo: gezonder.

HF gaat zowel om gemak, als gezonder eten. Het gemak maakt het namelijk relatief eenvoudig om gezonder te eten voor mensen die het lastig vinden zelf voor variatie te zorgen of mensen die weinig tijd hebben om regelmatig boodschappen te doen of uitgebreid uit te zoeken hoe iets wat ze nog nooit gemaakt hebben bereid moet worden.

Dat HF niet biologisch is, en dat overigens ook niet pretendeert te zijn, doet daar niets aan af.
Dit dus, ja.
Ik at best vaak kant en klaar en als ik zelf iets maakte was het altijd sla vlees gebakken aardappels of pasta ofzo. Niet dat ik niet kán koken (ik ben degene die met kerst altijd voor de hele familie alles moet maken, kalkoen en rosbief en stoofperen en sushi en wat ze maar willen) maar ik koos dus voor mezelf altijd voor iets makkelijks en lekkers. Of ik haalde iets van de toko. Of bij de slager iets kant en klaars.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165745409
Staat dat citroenkip-recept ergens online toevallig? O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:51:39 #164
163650 Greys
pi_165749029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:47 schreef tombolafan het volgende:
Staat dat citroenkip-recept ergens online toevallig? O-)
Citroen raspen
Rozemarijntakje afritsen en klein hakken
Citroenrasp en rozemarijn door elkaar frummelen op je snijplank
Kipfilets er doorheen rollen

Klaarrrrrrrrrrrrrrrrrr!
(Nou ja, wel nog even braden :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165749882
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 05:55 schreef Najieto het volgende:

[..]

Als je mij een dm stuurt met je e-mailadres dan heb ik er 1 voor je.
Tnx! Vandaag werd hij bezorgd. Mijn vriend vind sowieso 1 optie met broodjes en geroosterde groenten oa maar niks. Mij lijkt het wel lekker!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:43:23 #166
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165751355
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:53 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar door HF ben ik gevarieerder, gebalanceerder en minder kant en klaar of afhaal gaan eten. Ergo: gezonder.

HF gaat zowel om gemak, als gezonder eten. Het gemak maakt het namelijk relatief eenvoudig om gezonder te eten voor mensen die het lastig vinden zelf voor variatie te zorgen of mensen die weinig tijd hebben om regelmatig boodschappen te doen of uitgebreid uit te zoeken hoe iets wat ze nog nooit gemaakt hebben bereid moet worden.

Dat HF niet biologisch is, en dat overigens ook niet pretendeert te zijn, doet daar niets aan af.
Ok fair enough. Er zitten inderdaad veel verschillende dimensies aan gezondheid.

Wat ik persoonlijk alleen irritant vind is dat mensen zo lyrisch doen over HF terwijl het een bedrijf is wat bepaalde dingen (maatschappelijk nuttige dingen) veel beter zou kunnen doen.
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:45:25 #167
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165751386
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Geloof me, als je het vergelijkt met wat ik normaal eet, eet ik nu veel gezonder. Meer afwisselend, veel meer groenten. Ik ging meestal voor lekker-en-makkelijk en daar kwamen heel andere keuzes uit..

Daarbij was het ook een beetje een grapje. :) At voor het eerst van mijn leven bulgur, had er even op gegoogled, las dat het gezond was en zo vond ik het ook smaken. In mijn geval is dat niet per se positief qua smaak dus, maar wel fijn dat ik eens wat anders at.
Je smaakpappillen hebben een paar weken nodig om te regenereren. Dus als je je voedingspatroon uit de ongezonde chemische suikertroep wilt halen heb je in feite maar 2 weken nodig om dat te doen. Mentaal zal het misschien wel wat langer vergen. Succes! ^O^
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:51:46 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165751506
Japie is nog steeds bezig zie ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:58:23 #169
163650 Greys
pi_165751617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ok fair enough. Er zitten inderdaad veel verschillende dimensies aan gezondheid.

Wat ik persoonlijk alleen irritant vind is dat mensen zo lyrisch doen over HF terwijl het een bedrijf is wat bepaalde dingen (maatschappelijk nuttige dingen) veel beter zou kunnen doen.
Dit was mijn allereerste HF box. Je zult mij voorlopig niet lyrisch zien zijn hoor. Dat ik me per hap gezonder voelde worden was dus gewoon een grap, aangezien ik Miss Turkse Pizza ben zeg maar. :+

En ze zullen als bedrijf vast veel dingen beter kunnen doen. Ik ben voor vlees bv weer heel erg voor koopeenkoe.nl en heb daar goede ervaringen én een goed gevoel bij. Het voordeel van HF (of een vergelijkbare box, heb hiervoor Marley Spoor geprobeerd) is dat je alle ingrediënten krijgt en in de goede hoeveelheid. Ik blijf dus niet met zes uien en drie bollen knoflook zitten als ik er eentje van elk nodig heb. Even een paar weken of maanden proberen. Het gaat zeker niet iets wekelijks worden, maar denk wel dat ik het om de zoveel tijd blijf nemen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:59:30 #170
163650 Greys
pi_165751633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Japie is nog steeds bezig zie ik.
Oh... Ik ken Japie niet. Had ik me in moeten lezen voor ik er op in ging? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165751764
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh... Ik ken Japie niet. Had ik me in moeten lezen voor ik er op in ging? :@
Ja.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:17:47 #172
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165751899
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit was mijn allereerste HF box. Je zult mij voorlopig niet lyrisch zien zijn hoor. Dat ik me per hap gezonder voelde worden was dus gewoon een grap, aangezien ik Miss Turkse Pizza ben zeg maar. :+

En ze zullen als bedrijf vast veel dingen beter kunnen doen. Ik ben voor vlees bv weer heel erg voor koopeenkoe.nl en heb daar goede ervaringen én een goed gevoel bij. Het voordeel van HF (of een vergelijkbare box, heb hiervoor Marley Spoor geprobeerd) is dat je alle ingrediënten krijgt en in de goede hoeveelheid. Ik blijf dus niet met zes uien en drie bollen knoflook zitten als ik er eentje van elk nodig heb. Even een paar weken of maanden proberen. Het gaat zeker niet iets wekelijks worden, maar denk wel dat ik het om de zoveel tijd blijf nemen.
Koopeenkoe is inderdaad super! Ik vind het zelf persoonlijk belangrijk dat je vlees eet van dieren die een goed leven hebben gehad en dat is bij koopeenkoe stukken beter geregeld dan bij HF. En die kritiek van mij op HF vinden een aantal users hier vervelend, die geven geen zier om idealen als milieu en eerlijkheid van vlees. Vandaar die reacties.

Vorm je eigen mening zou ik zeggen. :)
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:35:30 #173
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165752134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ok fair enough. Er zitten inderdaad veel verschillende dimensies aan gezondheid.

Wat ik persoonlijk alleen irritant vind is dat mensen zo lyrisch doen over HF terwijl het een bedrijf is wat bepaalde dingen (maatschappelijk nuttige dingen) veel beter zou kunnen doen.
Dat klinkt al heel anders dan je normale verhaal, over hoe HF iedereen stelselmatig voor zou liegen door te claimen dat ze biologisch, linksgedraaid en geitenwollensokkendragend zouden zijn.

HF is inderdaad een bedrijf, met een marketingstrategie en plannen voor toekomstige winsten. Dat ze op maatschappelijk gebied niet gehee naar jouw wens werken wil niet zeggen dat ze een waardeloos product leveren, of dat ze voor mensen die de lat op dat vlak minder hoog leggen niks toevoegen.

Ik weet zeker dat er legio mensen zijn die niet alleen zichzelf (qua gezonder, gevarieerder en regelmatiger eten), maar ook het milieu en de maatschappij een groot plezier zouden doen door de boxen van HF af te gaan nemen. Als ik kijk naar mezelf heeft HF ervoor gezorgd dat ik regelmatig vegetarisch eet, hoeveelheden koop/kook die ik ook werkelijk gebruik en zelfs met de grote kartonnen doos waarin t geleverd wordt erbij gerekend minder verpakkingsmaterialen hoef weg te gooien. HF maakt winst (nouja, nu niet echt door hun marketingstrategie; maar gaat in de toekomst winst maken), ik eet 'beter' en mijn afvalproductie is lager. Win-win voor iedereen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:52:32 #174
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165752403
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:35 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders dan je normale verhaal, over hoe HF iedereen stelselmatig voor zou liegen door te claimen dat ze biologisch, linksgedraaid en geitenwollensokkendragend zouden zijn.

HF is inderdaad een bedrijf, met een marketingstrategie en plannen voor toekomstige winsten. Dat ze op maatschappelijk gebied niet gehee naar jouw wens werken wil niet zeggen dat ze een waardeloos product leveren, of dat ze voor mensen die de lat op dat vlak minder hoog leggen niks toevoegen.

Ik weet zeker dat er legio mensen zijn die niet alleen zichzelf (qua gezonder, gevarieerder en regelmatiger eten), maar ook het milieu en de maatschappij een groot plezier zouden doen door de boxen van HF af te gaan nemen. Als ik kijk naar mezelf heeft HF ervoor gezorgd dat ik regelmatig vegetarisch eet, hoeveelheden koop/kook die ik ook werkelijk gebruik en zelfs met de grote kartonnen doos waarin t geleverd wordt erbij gerekend minder verpakkingsmaterialen hoef weg te gooien. HF maakt winst (nouja, nu niet echt door hun marketingstrategie; maar gaat in de toekomst winst maken), ik eet 'beter' en mijn afvalproductie is lager. Win-win voor iedereen.
Regelmatisch vegetarisch eten is inderdaad een pluspunt voor het milieu. De grote kartonnen doos en al de kleine plastic verpakkingen vind ik nou zeker geen sterk punt. Dat kan toch veel beter? De herkomst van de producten vind ik ook geen sterk punt. Niet biologisch en dus slechter voor het milieu en dieren welzijn. Verder komt ook veel uit het buitenland wat ook geen sterk punt is gezien de transportkosten. En verder levert het de boer niks meer op wat ook niet zorgt voor een eerlijkere voedselketen.

Dus er zit zeker een bepaald voordeel aan (maatschappelijk gezien) maar het kan stukken beter.

p.s. het zijn de studenten die HF aan de man brengen die mensen wel vaak voorliegen over dat het biologisch zou zijn.
Feyenoord!
pi_165752566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Koopeenkoe is inderdaad super! Ik vind het zelf persoonlijk belangrijk dat je vlees eet van dieren die een goed leven hebben gehad en dat is bij koopeenkoe stukken beter geregeld dan bij HF. En die kritiek van mij op HF vinden een aantal users hier vervelend, die geven geen zier om idealen als milieu en eerlijkheid van vlees. Vandaar die reacties.

Vorm je eigen mening zou ik zeggen. :)
Het is denk ik meer dat we een zich steeds herhalende langspeelplaat irritant gaan vinden :7
Die nu blijkbaar ook nog allerlei aannames heeft waarvan hij niet weet of die kloppen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:18:59 #176
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165752845
Ik geef t op.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:40:15 #177
163650 Greys
pi_165753170
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja.
Ah! Heb behoorlijk wat topics teruggelezen uit belangstelling voordat ik hier kwam posten maar dan heb ik dat topic gemist denk ik. ;)

Tot nu toe vind ik z'n reacties op mij hier gewoon vrij fair, dus zolang dat zo blijft doe ik ook normaal. En nee, ik zal niet zeggen dat jullie niet gewaarschuwd hebben als het ooit anders loopt. Beloofd. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165753223
HF weer binnen. Ik was vergeten dat ik ook Jamies citroenkip had uitgezocht _O-
Die kipfilets spiezen vind ik onzin, ik bak ze gewoon lekker op. Verder erg benieuwd of het niet te citroenig wordt. :+
Gezien de houdbaarheid ga ik het vanavond meemaken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:45:41 #179
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165753256
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Het is denk ik meer dat we een zich steeds herhalende langspeelplaat irritant gaan vinden :7
Die nu blijkbaar ook nog allerlei aannames heeft waarvan hij niet weet of die kloppen.
Het was gelijk bij de eerste reacties van me hier op het forum al raak toen ik bepaalde kritische punten aanstipte mbt HF. Dus wat jij zegt, is gewoon onjuist.

En mbt die aannames, dat concludeer ik uit de acties die mensen nemen.
Feyenoord!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:45:58 #180
163650 Greys
pi_165753261
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Regelmatisch vegetarisch eten is inderdaad een pluspunt voor het milieu. De grote kartonnen doos en al de kleine plastic verpakkingen vind ik nou zeker geen sterk punt. Dat kan toch veel beter? De herkomst van de producten vind ik ook geen sterk punt. Niet biologisch en dus slechter voor het milieu en dieren welzijn. Verder komt ook veel uit het buitenland wat ook geen sterk punt is gezien de transportkosten. En verder levert het de boer niks meer op wat ook niet zorgt voor een eerlijkere voedselketen.

Dus er zit zeker een bepaald voordeel aan (maatschappelijk gezien) maar het kan stukken beter.

p.s. het zijn de studenten die HF aan de man brengen die mensen wel vaak voorliegen over dat het biologisch zou zijn.
Eens dat het op de meeste genoemde punten beter kan, maar door dat hier (kennelijk?) te blijven roepen veranderen die dingen niet. Dan kan je beter HF mailen lijkt me. :)

En ik sluit me aan bij MutedFaith. Misschien kies ik in de toekomst wel voor een biologische box en ik blijf via koopeenkoe vlees kopen voor de weken dat ik geen box heb. Als je kijkt naar alle reeds genoemde punten (minder weggooien, minder verpakkingen, vaker vegetarisch, etc) is er bij mij milieuwelzijntechnisch (is dit een woord? :D ) vooruitgang tov hoe het hiervoor was. Dus op díe manier helpt HF mij en dus het milieu.

Ja. Het kan beter. Maar dat kunnen wij niet voor je veranderen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:47:06 #181
163650 Greys
pi_165753281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:43 schreef Cat22 het volgende:
HF weer binnen. Ik was vergeten dat ik ook Jamies citroenkip had uitgezocht _O-
Die kipfilets spiezen vind ik onzin, ik bak ze gewoon lekker op. Verder erg benieuwd of het niet te citroenig wordt. :+
Gezien de houdbaarheid ga ik het vanavond meemaken.
Ik heb de filets ook gewoon heel gelaten. Ga geen prikkers knippen, rijgen, snijden en daarna weer van een prikker afschuiven. Wat een onzin ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165753318
Met dank aan een code mijn eerste box bij MS besteld. Vrijdag de 14e komt hij binnen :)
pi_165753365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het was gelijk bij de eerste reacties van me hier op het forum al raak toen ik bepaalde kritische punten aanstipte mbt HF. Dus wat jij zegt, is gewoon onjuist.

En mbt die aannames, dat concludeer ik uit de acties die mensen nemen.
Je kreeg reacties toen je kritische punten aanstipte, klopt. Maar je punten blijven hetzelfde en je blijft ze herhalen, hence langspeelplaat. Inmiddels zul je gemerkt hebben dat mensen evengoed enthousiast blijven of HF en aanverwanten dus je zou je kunnen afvragen of je pleidooi zin heeft.

Wat betreft je tweede punt: omdat ik HF bestel geef ik geen zier om het mileu? Right. Jij weet NIKS van mijn leven en wat ik doe, buiten van tijd tot tijd maaltijdboxen bestellen. Aanname dus, sterker nog, beschuldiging zonder bewijs.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165753379
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb de filets ook gewoon heel gelaten. Ga geen prikkers knippen, rijgen, snijden en daarna weer van een prikker afschuiven. Wat een onzin ja.
Precies! Dan spaar ik liever een stukje boom O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:03:27 #185
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165753536
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je kreeg reacties toen je kritische punten aanstipte, klopt. Maar je punten blijven hetzelfde en je blijft ze herhalen, hence langspeelplaat. Inmiddels zul je gemerkt hebben dat mensen evengoed enthousiast blijven of HF en aanverwanten dus je zou je kunnen afvragen of je pleidooi zin heeft.

Wat betreft je tweede punt: omdat ik HF bestel geef ik geen zier om het mileu? Right. Jij weet NIKS van mijn leven en wat ik doe, buiten van tijd tot tijd maaltijdboxen bestellen. Aanname dus, sterker nog, beschuldiging zonder bewijs.
Ik kreeg van diverse users gelijk al dezelfde soort reacties. Dus het punt wat ik maakte dat bepaalde users hier het vervelend vinden dat er kritiek word geuit op HF lijkt me dan ook aangetoond toch? Dat mensen het daarnaast vervelend vinden dat ik die boodschap blijf herhalen doet er dan verder niet toe. Het effect is na 1 keer hetzelfde als na meerdere keren. En by the way ik kom hier heel af en toe eens langs. Het is niet zo dat ik hier elke week loop te zeuren.

Wat betreft het tweede punt. De conclusie die ik trek dat als je geen biologisch vlees koopt en dus meewerkt aan dit soort dingen http://www.varkensinnood.nl/ dat je dan niet zoveel geeft om "eerlijk eten" is toch niet zo raar? :?

Waarbij ik mensen trouwens niet wil veroordelen als ze niet biologisch kopen aangezien het financieel er ook uit moet kunnen natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Japie77 op 04-10-2016 18:32:08 ]
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:12:03 #186
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165753658
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb de filets ook gewoon heel gelaten. Ga geen prikkers knippen, rijgen, snijden en daarna weer van een prikker afschuiven. Wat een onzin ja.
+1
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165753672
De eerste maaltijd van Mathijs was kofte met courgette, paprika, lente ui en parelcouscous.

Ik heb me, natuurlijk, niet helemaal aan het recept gehouden want alle groente gebakken, maar het was lekker! Goed vlees wel. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:14:50 #188
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165753696
Je kreeg die reactie van mij vanaf t begin al trouwens, omdat je vanaf t begin al onwaarheden verkondigt. En omdat je al van t begin af ons allemaal benadert als heidenen en onwetenden die tot het nieuwe biologische geloof moeten worden bekeerd.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165753967
Ik zou dit ook wel eens willen proberen. Ben alleen geen ster in de keuken maar met die recepten erbij moet het wel te doen zijn toch voor een noob als ik ?
pi_165753973
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:33 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zou dit ook wel eens willen proberen. Ben alleen geen ster in de keuken maar met die recepten erbij moet het wel te doen zijn toch voor een noob als ik ?
Voor iedereen die kan lezen zijn de recepten te volgen.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:34:08 #191
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165753978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:14 schreef MutedFaith het volgende:
Je kreeg die reactie van mij vanaf t begin al trouwens, omdat je vanaf t begin al onwaarheden verkondigt. En omdat je al van t begin af ons allemaal benadert als heidenen en onwetenden die tot het nieuwe biologische geloof moeten worden bekeerd.
Zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik probeer gewoon dingen te posten of te vertellen die bij veel mensen onbekend zijn en ikzelf interessant vind om te weten en anderen misschien ook wel. Wat betreft de onwaarheden, dat is een loze beschuldiging.
Feyenoord!
pi_165754027
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Voor iedereen die kan lezen zijn de recepten te volgen.
Denk dat ik een box bij HF ga bestellen met 3 maaltijden om te kijken of het wat voor mij is.
pi_165754040
Nu wordt ik steeds benieuwder naar Hello Fresh! Heeft er toevallig iemand een code voor een gratis doos over?
pi_165754056
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Denk dat ik een box bij HF ga bestellen met 3 maaltijden om te kijken of het wat voor mij is.
Als je wil kan ik je een gratis box geven. Levert mij niks op en voor jou een gratis kans om kennis te maken. Wel even goed de kleine lettertjes lezen van de aanbieding, ik sta niet in voor de voorwaarden, al is het volgens mij nog steeds zo dat je meteen kunt opzeggen en niet aan een abonnement vastzit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165754078
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je wil kan ik je een gratis box geven. Levert mij niks op en voor jou een gratis kans om kennis te maken. Wel even goed de kleine lettertjes lezen van de aanbieding, ik sta niet in voor de voorwaarden, al is het volgens mij nog steeds zo dat je meteen kunt opzeggen en niet aan een abonnement vastzit.
Klinkt goed !
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:42:01 #196
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165754118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik probeer gewoon dingen te posten of te vertellen die bij veel mensen onbekend zijn en ikzelf interessant vind om te weten en anderen misschien ook wel. Wat betreft de onwaarheden, dat is een loze beschuldiging.
Misschien moet je je dan afvragen of een topic als deze daar dan de juiste plek voor is. En neem in die overweging ook zeker mee dat de mensen die je hiert probeert te 'informeren' tot nu toe niet echt de indruk geven dat ze heel erg op je 'informatie' zitten te wachten.

En niks loze beschuldiging. Je deelt hier regelmatig stukjes, al dan niet van anderen, waarin beweerd wordt dat HF weetikwatnietallemaal claimt en levert en doet. En uiteindelijk blijken ze toch melk van linksgrazende koeien te hebben en beschuldig je en passant gewoon maar even een user ervan die melk zelf gekocht te hebben.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:43:14 #197
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165754139
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je wil kan ik je een gratis box geven. Levert mij niks op en voor jou een gratis kans om kennis te maken. Wel even goed de kleine lettertjes lezen van de aanbieding, ik sta niet in voor de voorwaarden, al is het volgens mij nog steeds zo dat je meteen kunt opzeggen en niet aan een abonnement vastzit.
Klopt. Als je meteen opzegt krijg je alleen de gratis doos en is t daarna afgelopen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165754144
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klinkt goed !
O nee, boe! :(

Van HF mag ik in totaal maximaal 3 boxen weggeven en dat heb ik al gedaan. Kan je wel een kortingscode geven (jij 10 euro korting op je eerste box en ik 20 euro korting op de mijne) maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn die je wel een compleet gratis box kunnen geven.

Ik heb wel nog een box over van Marley Spoon. Die laten je gewoon een gratis box weggeven bij elke nieuwe box die je afneemt O+

Edit: ow, heb ik ook al niet meer :') Laatste twee keer HF besteld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:50:04 #199
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165754248
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:42 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Misschien moet je je dan afvragen of een topic als deze daar dan de juiste plek voor is. En neem in die overweging ook zeker mee dat de mensen die je hiert probeert te 'informeren' tot nu toe niet echt de indruk geven dat ze heel erg op je 'informatie' zitten te wachten.

En niks loze beschuldiging. Je deelt hier regelmatig stukjes, al dan niet van anderen, waarin beweerd wordt dat HF weetikwatnietallemaal claimt en levert en doet. En uiteindelijk blijken ze toch melk van linksgrazende koeien te hebben en beschuldig je en passant gewoon maar even een user ervan die melk zelf gekocht te hebben.
Het is nogal logisch dat mensen niet op dat soort info zitten te wachten. Dat is namelijk "ongemakkelijke informatie". Veel mensen willen niet weten waar hun stukje vlees vandaan komt omdat ze de harde waarheid liever niet horen. Mooie anekdote in de USA toen Mark Zuckerberg als goed voornemen had om alleen nog maar vlees te eten van dieren die hij zelf had geslacht. Nou toen stond Amerika op zijn kop hoor. Een storm van kritiek van mensen die riepen dat het wreed was wat hij deed en dat hij gewoon vlees in de supermarkt moest kopen zoals "normale" mensen. Er zijn helaas veel domme mensen in de wereld. Dus een beetje info op zijn tijd lijkt mij prima.

Dat stukje waar jij nu op doelt is waarschijnlijk het onderzoek van Wakker Dier. Als jij dat onderzoek niet vertrouwt moet je dat zelf weten. Een objectief persoon kijkt er waarschijnlijk anders naar.
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:50:53 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165754257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik probeer gewoon dingen te posten of te vertellen die bij veel mensen onbekend zijn en ikzelf interessant vind om te weten en anderen misschien ook wel. Wat betreft de onwaarheden, dat is een loze beschuldiging.
Niemand zit hier te wachten op jouw bijdragen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:52:50 #201
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165754304
Maar als niemand er op zit te wachten, dan deel je het dus toch met ons om ons te bekeren tot het biologisch eten. Dus dan kan je hele 'zo bedoelde ik het helemaal niet'-post ook rechtstreeks de prullenbak in.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165754346
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O nee, boe! :(

Van HF mag ik in totaal maximaal 3 boxen weggeven en dat heb ik al gedaan. Kan je wel een kortingscode geven (jij 10 euro korting op je eerste box en ik 20 euro korting op de mijne) maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn die je wel een compleet gratis box kunnen geven.

Ik heb wel nog een box over van Marley Spoon. Die laten je gewoon een gratis box weggeven bij elke nieuwe box die je afneemt O+

Edit: ow, heb ik ook al niet meer :') Laatste twee keer HF besteld.
Haha ok nouja niks aan te doen.

Als er nog iemand ander is met een gratis box dan bied ik mezelf daar graag voor aan :D

En anders ga ik voor zo'n eenmalige box. Alleen kan je dan geloof ik niet kiezen welke maaltijden je krijgt ?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:01:29 #203
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165754503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:52 schreef MutedFaith het volgende:
Maar als niemand er op zit te wachten, dan deel je het dus toch met ons om ons te bekeren tot het biologisch eten. Dus dan kan je hele 'zo bedoelde ik het helemaal niet'-post ook rechtstreeks de prullenbak in.
Wie zegt dat niemand er op zit te wachten?

Piet Verdriet? Dat is 1 hele zure oude man. Mag hopen dat hij niet voor iedereen spreekt.
Feyenoord!
pi_165754551
Dankzij het hele verhaal van japie ben ik overstag gegaan en heb een kennismakingsbox besteld.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:04:33 #205
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165754571
Ik denk dat dat uit de reacties die je hier krijgt toch wel duidelijk blijkt..

Dat enorme stuk eikenhout voor je kop, is dat wel biologisch gekapt?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165754646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ik denk dat dat uit de reacties die je hier krijgt toch wel duidelijk blijkt..

Dat enorme stuk eikenhout voor je kop, is dat wel biologisch gekapt?
_O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:17:02 #207
163650 Greys
pi_165754850
Waar ik wel oprecht benieuwd naar ben (sorry jongens...) is waarom Japie dan wel te spreken is (net als ik) over koopeenkoe. Uiteraard vanwege het feit dat de dieren het goed hebben gehad en je exact weet van welke koe je vlees komt en je er ook langs mag gaan enzo om te 'checken', maar ook zij leveren in grote kartonnen doos net als HF en elke portie vlees is apart in plastic verpakt. Waarom is dat bij HF een halszaak en bij koopeenkoe dan bv niet? :) Geen aanval. Nieuwsgierig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:17:39 #208
163650 Greys
pi_165754872
Oh en ik ben as we speak de fusili met forel aan het maken. Ben benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:51:48 #209
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165755796
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:17 schreef Greys het volgende:
Waar ik wel oprecht benieuwd naar ben (sorry jongens...) is waarom Japie dan wel te spreken is (net als ik) over koopeenkoe. Uiteraard vanwege het feit dat de dieren het goed hebben gehad en je exact weet van welke koe je vlees komt en je er ook langs mag gaan enzo om te 'checken', maar ook zij leveren in grote kartonnen doos net als HF en elke portie vlees is apart in plastic verpakt. Waarom is dat bij HF een halszaak en bij koopeenkoe dan bv niet? :) Geen aanval. Nieuwsgierig.
Bij HF is de halsszaak wat mij betreft dat het vaak uit het buitenland komt, niet duurzaam of bio is en alle poedertjes en frutseltjes in plastic aan worden geleverd. Dat een stuk vlees in plastic verpakt moet worden is een noodzakelijk iets. Het gaat gewoon om de hele intentie van een bedrijf. En imo is die intentie bij Koopeenkoe een stuk eerlijker en puurder dan bij HF.
Feyenoord!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:58:13 #210
163650 Greys
pi_165755967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Bij HF is de halsszaak wat mij betreft dat het vaak uit het buitenland komt, niet duurzaam of bio is en alle poedertjes en frutseltjes in plastic aan worden geleverd. Dat een stuk vlees in plastic verpakt moet worden is een noodzakelijk iets. Het gaat gewoon om de hele intentie van een bedrijf. En imo is die intentie bij Koopeenkoe een stuk eerlijker en puurder dan bij HF.
Oké. Maar even ter info, weet niet of er dan iets veranderd is maar in mijn eerste HF box zit er verdomd weinig in plastic. :) Alle gewone groenten enzo zitten los in het kartonnen doosje, ook de kleine dingetjes als knoflookteen. De forel zat wel in plastic maar dat is net als vlees noodzakelijk. Verder een stukje plastic van 2x2 in het zakje van het paprikapoeder dat verder van papier is.

Ik snap sommige van je punten wel hoor. Maar wie volledig bio wil neemt dan gewoon een andere boxleverancier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:09:16 #211
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165756257
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké. Maar even ter info, weet niet of er dan iets veranderd is maar in mijn eerste HF box zit er verdomd weinig in plastic. :) Alle gewone groenten enzo zitten los in het kartonnen doosje, ook de kleine dingetjes als knoflookteen. De forel zat wel in plastic maar dat is net als vlees noodzakelijk. Verder een stukje plastic van 2x2 in het zakje van het paprikapoeder dat verder van papier is.

Ik snap sommige van je punten wel hoor. Maar wie volledig bio wil neemt dan gewoon een andere boxleverancier.
Jij bent een van de enigste hier die zegt dat je die punten wel snapt. Verfrissend. ;)

Het verschilt nogal bij HF hoeveel er in plastic zit denk ik. En misschien zijn ze er ook wel op voorruit gegaan. Kan vast een HF regular beter inschatten.
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:33:17 #212
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165756793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Bij HF is de halsszaak wat mij betreft dat het vaak uit het buitenland komt, niet duurzaam of bio is en alle poedertjes en frutseltjes in plastic aan worden geleverd. Dat een stuk vlees in plastic verpakt moet worden is een noodzakelijk iets. Het gaat gewoon om de hele intentie van een bedrijf. En imo is die intentie bij Koopeenkoe een stuk eerlijker en puurder dan bij HF.


Juist.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:35:29 #213
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165756857
Ze gebruiken niet meer of minder plastic dan toen ik er in november vorig jaar mee begon. Alleen daar waar noodzakelijk voor de houdbaarheid.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:52:39 #214
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165757301
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Juist.
En hoe spreekt dat mijn punt tegen dan?
Feyenoord!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:59:42 #215
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165757475
Dat t vast 'toeval' is dat nu net mijn vlees uit Nederland komt, terwijl jij zonder enige vorm van onderbouwing en alleen gestoeld op onderbuikgevoelens roeptoetert dat HF dingen 'vaak' uit het buitenland komen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165757742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:59 schreef MutedFaith het volgende:
Dat t vast 'toeval' is dat nu net mijn vlees uit Nederland komt, terwijl jij zonder enige vorm van onderbouwing en alleen gestoeld op onderbuikgevoelens roeptoetert dat HF dingen 'vaak' uit het buitenland komen.
Rund is altijd Maas-Rijn-IJssel bij HF.
Make my day!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:11:18 #217
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165757804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:59 schreef MutedFaith het volgende:
Dat t vast 'toeval' is dat nu net mijn vlees uit Nederland komt, terwijl jij zonder enige vorm van onderbouwing en alleen gestoeld op onderbuikgevoelens roeptoetert dat HF dingen 'vaak' uit het buitenland komen.
Als HF wat transparanter was geweest hadden we er een beter zicht op gehad.

Wat jij nu roept is meer op onderbuikgevoelens gebaseerd. Aangezien vlees en groente uit het buitenland vaak goedkoper is is het logisch dat ze daar het meeste vandaan halen. Net als de supermarkt.
Feyenoord!
pi_165757966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als HF wat transparanter was geweest hadden we er een beter zicht op gehad.

Wat jij nu roept is meer op onderbuikgevoelens gebaseerd. Aangezien vlees en groente uit het buitenland vaak goedkoper is is het logisch dat ze daar het meeste vandaan halen. Net als de supermarkt.
Nee Japie.
Jij zegt "dat het vaak uit het buitenland komt, niet duurzaam of bio is en alle poedertjes en frutseltjes in plastic aan worden geleverd. "

Jij mag het onderbouwen.
Niet de bewijslast omdraaien. Dat is een goedkope truc.
Make my day!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:54:11 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_165759129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als HF wat transparanter was geweest hadden we er een beter zicht op gehad.

Wat jij nu roept is meer op onderbuikgevoelens gebaseerd. Aangezien vlees en groente uit het buitenland vaak goedkoper is is het logisch dat ze daar het meeste vandaan halen. Net als de supermarkt.
plastic is toch transparant?
pi_165759943
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:42 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Misschien moet je je dan afvragen of een topic als deze daar dan de juiste plek voor is. En neem in die overweging ook zeker mee dat de mensen die je hiert probeert te 'informeren' tot nu toe niet echt de indruk geven dat ze heel erg op je 'informatie' zitten te wachten.

En niks loze beschuldiging. Je deelt hier regelmatig stukjes, al dan niet van anderen, waarin beweerd wordt dat HF weetikwatnietallemaal claimt en levert en doet. En uiteindelijk blijken ze toch melk van linksgrazende koeien te hebben en beschuldig je en passant gewoon maar even een user ervan die melk zelf gekocht te hebben.
O+
Gewoon omdat het kan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:27:47 #221
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165760064
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Juist.
Wat ik trouwens wel weer mooi vindt om te zien. Jij gaat naar aanleiding van onze discussie op het pakje vlees kijken waar het vandaan komt.

Heeft het toch wat bereikt. :) ;)
Feyenoord!
pi_165760083
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is nogal logisch dat mensen niet op dat soort info zitten te wachten. Dat is namelijk "ongemakkelijke informatie". Veel mensen willen niet weten waar hun stukje vlees vandaan komt omdat ze de harde waarheid liever niet horen. Mooie anekdote in de USA toen Mark Zuckerberg als goed voornemen had om alleen nog maar vlees te eten van dieren die hij zelf had geslacht. Nou toen stond Amerika op zijn kop hoor. Een storm van kritiek van mensen die riepen dat het wreed was wat hij deed en dat hij gewoon vlees in de supermarkt moest kopen zoals "normale" mensen. Er zijn helaas veel domme mensen in de wereld. Dus een beetje info op zijn tijd lijkt mij prima.
En nog een O+
De missionarissen in donker Afrika zijn er niks bij. Wat hebben we toch geluk dat jij het als je morele plicht ziet om ons onwetenden te onderrichten in de Waarheid. O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:43:05 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165760597
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En nog een O+
De missionarissen in donker Afrika zijn er niks bij. Wat hebben we toch geluk dat jij het als je morele plicht ziet om ons onwetenden te onderrichten in de Waarheid. O+
Nou graag gedaan hoor. :)

Ben toevallig net een erg interessante lezing aan het kijken waar word gesteld dat de echte verandering altijd van de "gekkies" aan de flanken komt. En zeker niet in bv de politiek of een saaie kudde die niet verder kijkt dat zijn neus lang is.

Je weerstand zegt meer over jezelf dan over mij. Ik plemp hier alleen een andere kijk neer op de dingen. Dat het jou en anderen zo irriteert is iets wat in jezelf zit. Ga eens op zoek zou ik zeggen! ^O^
Feyenoord!
pi_165760817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:59 schreef MutedFaith het volgende:
Dat t vast 'toeval' is dat nu net mijn vlees uit Nederland komt, terwijl jij zonder enige vorm van onderbouwing en alleen gestoeld op onderbuikgevoelens roeptoetert dat HF dingen 'vaak' uit het buitenland komen.
dat is vast een zelfgekocht bakje vlees, en niet van Hello Fresh :P ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165760867
:D

Ik heb al in geen maanden een HF of wat voor box dan ook besteld, dus daar zal het niet zitten.

Uiteraard, dat jouw eenmansacties zoveel mensen tegen de haren in strijken ligt aan al die mensen, niet aan het ene individu.

Persoonlijk hou ik niet van overmatige principes en al helemaal niet van opgedrongen principes. Je komt over als een religekkie. Dat verkoopt niet.
Als je normaal in gesprek zou gaan zonder dat belerende ikweetwatgoedvoorjullieis toontje zou je een heel ander gesprek hebben. De weerstand hier zit niet op de inhoud, maar op je toon.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165760875
Mocht iemand nog een Marley Spoon box weg willen geven.. ik sta paraat!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:16:14 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165761545
Grappig dat de topic troll wel zeurt over biologisch, maar alles aan trollfeed graag tot zich neemt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:24:48 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165761745
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:51 schreef Vanyel het volgende:
:D

Ik heb al in geen maanden een HF of wat voor box dan ook besteld, dus daar zal het niet zitten.

Uiteraard, dat jouw eenmansacties zoveel mensen tegen de haren in strijken ligt aan al die mensen, niet aan het ene individu.

Persoonlijk hou ik niet van overmatige principes en al helemaal niet van opgedrongen principes. Je komt over als een religekkie. Dat verkoopt niet.
Als je normaal in gesprek zou gaan zonder dat belerende ikweetwatgoedvoorjullieis toontje zou je een heel ander gesprek hebben. De weerstand hier zit niet op de inhoud, maar op je toon.
Mijn toon kan verschillen. Ligt eraan met wie ik te maken heb. Op FOK zit nou eenmaal een bepaald slag mensen die zelf met verwijten en een bepaalde toon aankomen. Dan pas ik me aan. Dat belerende ikweetwatgoedvoorjullieis toontje zit waarschijnlijk in je hoofd want dat zeg ik nergens. Ik stel nou juist dat ik me goed voor kan stellen dat mensen niet bio eten en ook waarom.

Zoals ik al eerder zei, mensen horen nou eenmaal niet graag een ongemakkelijke waarheid. Geldt bv ook voor het eten van vlees. De vleesindustrie is de grootste milieuvervuiler op Aarde. Goeie tip voor je Cowspiracy.
Feyenoord!
pi_165762816
Ik heb dus zo'n eenmalige probeer box bestelt bij HF. Maar ik kan daarmee geen gerechten kiezen ?
pi_165762883
Laat maar heb het al gevonden. Maandag komt de box binnen met 3 gerechten. Ik ben benieuwd :D
pi_165762884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:39 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb dus zo'n eenmalige probeer box bestelt bij HF. Maar ik kan daarmee geen gerechten kiezen ?
Geen idee, maar je kan gerechten wijzigen door in te loggen op je account en dan naar 'jouw maaltijden' te gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165762885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:51 schreef Sjemmert het volgende:
Laat maar heb het al gevonden. Maandag komt de box binnen met 3 gerechten. Ik ben benieuwd :D
^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165763867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mijn toon kan verschillen. Ligt eraan met wie ik te maken heb. Op FOK zit nou eenmaal een bepaald slag mensen die zelf met verwijten en een bepaalde toon aankomen. Dan pas ik me aan. Dat belerende ikweetwatgoedvoorjullieis toontje zit waarschijnlijk in je hoofd want dat zeg ik nergens. Ik stel nou juist dat ik me goed voor kan stellen dat mensen niet bio eten en ook waarom.

Zoals ik al eerder zei, mensen horen nou eenmaal niet graag een ongemakkelijke waarheid. Geldt bv ook voor het eten van vlees. De vleesindustrie is de grootste milieuvervuiler op Aarde. Goeie tip voor je Cowspiracy.
nou doe je het weer, zomaar even terloops een belediging aan het adres van de vaste posters hier. Gewoon even, omdat het kan. Je bent echt zo respectloos bezig.
Zet alsjeblieft je kruistocht ergens anders voort
pi_165763892
^^ dat.
Je leest niet, je vult zelf in wat anderen denken al vertellen ze je duidelijk zelf wat ze vinden en je herhaalt alleen je eigen dogma, aangevuld met hier of daar een belediging.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:32:44 #235
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165770937
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 06:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nou doe je het weer, zomaar even terloops een belediging aan het adres van de vaste posters hier. Gewoon even, omdat het kan. Je bent echt zo respectloos bezig.
Zet alsjeblieft je kruistocht ergens anders voort
Even alle respectloze posts van jou en anderen op een rijtje van de laatste paar dagen naar mij toe:

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Och, daar hebben we Japie weer :O
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niemand zit hier te wachten op jouw bijdragen
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ik denk dat dat uit de reacties die je hier krijgt toch wel duidelijk blijkt..

Dat enorme stuk eikenhout voor je kop, is dat wel biologisch gekapt?
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

_O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat de topic troll wel zeurt over biologisch, maar alles aan trollfeed graag tot zich neemt
Zoals ik al eerder aangaf pas ik ik me aan aan de toon die ik krijg van iemand. Dat jij iemand het verwijt maakt "respectloos bezig" vind ik nogal ironisch aangezien jij mij totaal respectloos behandeld.

Als je last van me hebt waarom reageer je dan in hemelsnaam op me? Negeer me dan gewoon.
Feyenoord!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:40:29 #236
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165771059
Je past je aan aan mijn toon, maar quote dan wel een van mijn laatste posts na duizendhonderd keer heen en weer posten.

Juist.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165772361
Wat een gezeik zeg in dit topic...
pi_165772416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 15:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Even alle respectloze posts van jou en anderen op een rijtje van de laatste paar dagen naar mij toe:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Zoals ik al eerder aangaf pas ik ik me aan aan de toon die ik krijg van iemand. Dat jij iemand het verwijt maakt "respectloos bezig" vind ik nogal ironisch aangezien jij mij totaal respectloos behandeld.

Als je last van me hebt waarom reageer je dan in hemelsnaam op me? Negeer me dan gewoon.
Japie, Kun je weggaan uit dit topic?
Open een eigen topic. Maar vervuil hier niet zo.
Make my day!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 oktober 2016 @ 17:08:41 #239
163650 Greys
pi_165772526
Als iedereen die Japie z'n bijdragen niet waardeert hem nou gewoon negeert? Kleine moeite, af en toe even doorscrollen. Wij kunnen niet gaan bepalen wie hier wel en niet mag posten lijkt mij, persoonlijk.

Verder: de fusili met forel van HF vond ik erg lekker gisteren. Heb van mijn leven trouwens niet zoveel groenten en kruiden gehakt en gesneden als deze week, geloof ik. :@ :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:19:33 #240
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165772723
Dats mooi, want die staat hier vandaag op t menu.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165773652
Er lag nog victoriabaars in de vriezer, de aard waren nog goed, alleen een rode paprika en sperzieboontjes gehaald, want wij waren twee weken hf loos vanwege vakantie.
Samen met nog een resterende venkel in de groentela, was het een heerlijk smakende ovenschotel :Y)
in de romige saus. Prima zeg.

Inderdaad Greys: leuk hé, toch wel om daadwerkelijk te hakken en te snijden w/
pi_165773726
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:08 schreef Greys het volgende:

Verder: de fusili met forel van HF vond ik erg lekker gisteren. Heb van mijn leven trouwens niet zoveel groenten en kruiden gehakt en gesneden als deze week, geloof ik. :@ :')
Die leek me nou net lekker, maar vriendlief wil liever niet wekelijks vis :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165773806
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:08 schreef Greys het volgende:
Als iedereen die Japie z'n bijdragen niet waardeert hem nou gewoon negeert? Kleine moeite, af en toe even doorscrollen. Wij kunnen niet gaan bepalen wie hier wel en niet mag posten lijkt mij, persoonlijk.

Verder: de fusili met forel van HF vond ik erg lekker gisteren. Heb van mijn leven trouwens niet zoveel groenten en kruiden gehakt en gesneden als deze week, geloof ik. :@ :')
Pas maar op, het gaat je nog meer kosten!
Ik heb inmiddels twee raspen, knoflookpers (die wil je! Echt!), een citruspersding en een braadpan aangeschaft. :')
Speciaal punten gespaard bij de supermarkt voor een groter mes en vrijdag arriveert mijn mandoline :@

Fusili heb ik ook O+
En nog de courgette torentjes. Was het verrassingsgerecht deze week dus ik moet de geitenkaas er maar uit frommelen. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165773939
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:31 schreef Cat22 het volgende:

Pas maar op, het gaat je nog meer kosten!
Ik heb inmiddels twee raspen, knoflookpers (die wil je! Echt!), een citruspersding en een braadpan aangeschaft. :')
Speciaal punten gespaard bij de supermarkt voor een groter mes en vrijdag arriveert mijn mandoline :@

Fusili heb ik ook O+
En nog de courgette torentjes. Was het verrassingsgerecht deze week dus ik moet de geitenkaas er maar uit frommelen. :P
Oh, ik kies altijd het verrassingsgerecht en kijk dan op dinsdag of ik dat wel wil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165774292
De bbqsauskip, gebakken aardappeltjes en pompoen met rucola was zozo
Sterkheidsbaas van alles.
pi_165776544
Prima box vanAH deze week! Maandag een simpele spaghetti met courgette-tomatensaus, gisteren zelfgemaakte vissticks (pangasius gepaneerd met panko), met aardappels uit de oven, broccoli en ravigottesaus, en vandaag andijviestamppot, met heul lekkere worstjes en in madrascurry gestoofde worteltjes. Dik tevreden. Kinderen hebben ook heel goed meegegeten.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:44:54 #247
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165777304
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ik kies altijd het verrassingsgerecht en kijk dan op dinsdag of ik dat wel wil.
Same.

Het valt me wel op dat ze heel trots roepen dat je t winnende gerecht krijgt uit dat tv programma, maar dat ze het gerecht met de week meer verbouwen en onherkenbaar veranderen. Ze preseteren t nu zelfs al 2 keer achter elkaar om t voorgerecht in de box te duwen. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, maar wel als op tv al vrij duidelijk bleek dat van de 2 voorgerechten het voorgerecht van het winnende team (dat dus in de box zit) het mindere van de twee voorgerechten is. Maartje van HF noemde het gerecht dat we volgende week gaan krijgen op tv gewoon 'saai'. En ook Rudolph was er niet heel enthousiast over.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 oktober 2016 @ 21:55:00 #248
163650 Greys
pi_165779618
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pas maar op, het gaat je nog meer kosten!
Ik heb inmiddels twee raspen, knoflookpers (die wil je! Echt!), een citruspersding en een braadpan aangeschaft. :')
Speciaal punten gespaard bij de supermarkt voor een groter mes en vrijdag arriveert mijn mandoline :@

Fusili heb ik ook O+
En nog de courgette torentjes. Was het verrassingsgerecht deze week dus ik moet de geitenkaas er maar uit frommelen. :P
Geloof het of niet, maar ik had al een rasp en knoflookpers en braadpan (want draadjesvleesliefhebber) enzo :D Alleen geen citruspers. Maar die knijp ik dan zelf wel uit.

Mijn oven sputtert alleen nogal lately, dus de laatste twee gerechten met maïskolven en courgettedingen worden een uitdaging :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 oktober 2016 @ 21:56:07 #249
163650 Greys
pi_165779655
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:23 schreef AnneX het volgende:
Inderdaad Greys: leuk hé, toch wel om daadwerkelijk te hakken en te snijden w/
Heb me idd in tijden (of nooit...) zo keukenprinsesserig gevoeld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 oktober 2016 @ 18:59:06 #250
163650 Greys
pi_165793849
Dat stoofpotje met aardappel en winterpeen en komijn en kaneel en tijm en paprika en rozijnen en worstjes. Potver, die was lekker! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:25:04 #251
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165794502
Die worstjes zijn soberzo altijd lekker.

De risotto van orzo was ook weer een succes!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 oktober 2016 @ 19:40:29 #252
163650 Greys
pi_165795022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:25 schreef MutedFaith het volgende:
Die worstjes zijn soberzo altijd lekker.
Echt goede worstjes. Nul gespetter in de pan ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:49:11 #253
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165797327
Ik had vandaag de plaatpizza's met tonijn, waren goed te nassen :9. Morgen de orzo en en overmorgen dat stoofpotje met de worstjes. Nu al zin in :D. En morgen komt ook nog de MS box binnen. Week verliep niet helemaal zoals gepland dus alle maaltijden waren dus paar dagen doorgeschoven. Gelukkig heb ik een grote koelkast :7
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165809066
:o Geen box volgende week. Moet ik het zelf gaan bedenken.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:55:08 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165809258
Hai! Tijdje niet geweest hier! Ik heb een hulpvraag :) Mijn zus raadde me de fusilli met forel aan van deze week Hellofresh. Meteen even ingelogd, maar ... ik kan alle recepten van deze week downloaden, maar bij juist dit gerecht staat geen downloadknop! Zou iemand misschien een foto willen maken van de kaart? Dan ben ik heel blij!
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:58:29 #256
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_165809307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:55 schreef Aventura het volgende:
Hai! Tijdje niet geweest hier! Ik heb een hulpvraag :) Mijn zus raadde me de fusilli met forel aan van deze week Hellofresh. Meteen even ingelogd, maar ... ik kan alle recepten van deze week downloaden, maar bij juist dit gerecht staat geen downloadknop! Zou iemand misschien een foto willen maken van de kaart? Dan ben ik heel blij!
Werkt dit? https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)e-forel-e2dcc01b.pdf

Hij was lekker trouwens :Y
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_165809834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Werkt dit? https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)e-forel-e2dcc01b.pdf

Hij was lekker trouwens :Y
oh, die ziet er goed uit, bedankt
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:52:58 #258
163650 Greys
pi_165810062
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:49 schreef Diconnected het volgende:
Ik had vandaag de plaatpizza's met tonijn, waren goed te nassen :9. Morgen de orzo en en overmorgen dat stoofpotje met de worstjes. Nu al zin in :D. En morgen komt ook nog de MS box binnen. Week verliep niet helemaal zoals gepland dus alle maaltijden waren dus paar dagen doorgeschoven. Gelukkig heb ik een grote koelkast :7
Doe het wel iets langer stoven dan de aangegeven 20 minuten. Ik deed een half uur en dat was precies goed. Ik ga het dit weekend gewoon nog eens eten, het was zo lekker :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:15:26 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165810449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Werkt dit? https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)e-forel-e2dcc01b.pdf

Hij was lekker trouwens :Y
je bent een schat!
pi_165811059
Nogmaals veel dank aan AnneX voor de code van Hello Fresh. In een chaotische periode is het een uitkomst, zo'n box.
pi_165813535
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Nogmaals veel dank aan AnneX voor de code van Hello Fresh. In een chaotische periode is het een uitkomst, zo'n box.
O+

Zo ben ik er ook aan verwend geraakt :Y)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:30:25 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165822150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Werkt dit? https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)e-forel-e2dcc01b.pdf

Hij was lekker trouwens :Y
was erg lekker. tip: Jumbo heeft goede verpakte gerookte forel.
pi_165822638
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

O+

Zo ben ik er ook aan verwend geraakt :Y)
*stil*

*mooi*

O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:09:56 #264
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165839786
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Doe het wel iets langer stoven dan de aangegeven 20 minuten. Ik deed een half uur en dat was precies goed. Ik ga het dit weekend gewoon nog eens eten, het was zo lekker :D
Had ik dus gedaan, zonder jouw post te lezen hehe. Maar ik was de tijd vergeten dus had langer gestaan. Maar oh my wat was dat lekker zeg O+ O+ met al die kruiden enzo. Echt heerlijk. En de risotto was ook lekker, al was dat stoofpotje toch echt de beste van de drie.

Vriend was ook erg enthousiast, dus ben benieuwd naar de MS box, we beginnen morgen met de victoriabaars met cashewpesto :9.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165846916
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:09 schreef Diconnected het volgende: Maar oh my wat was dat lekker zeg O+ O+ met al die kruiden enzo. Echt heerlijk.
Heb echt het idee dat ik wat fout heb gedaan met dit recept, haha, vonden het maar matig ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 oktober 2016 @ 09:35:28 #266
163650 Greys
pi_165847022
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:21 schreef Trusten het volgende:

[..]

Heb echt het idee dat ik wat fout heb gedaan met dit recept, haha, vonden het maar matig ;)
Was de bouillon uiteindelijk wel helemaal in je groenten getrokken en de rest verdampt? En was het goed gaar?
Ik vond het bijzonder smaakvol en het huis rook nog een hele tijd naar kaneel en komijn :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 oktober 2016 @ 11:27:14 #267
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_165848376
Mweh, HF is de laatste tijd weer of echt kut of heel goed.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:28:01 #268
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165849310
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Was de bouillon uiteindelijk wel helemaal in je groenten getrokken en de rest verdampt? En was het goed gaar?
Ik vond het bijzonder smaakvol en het huis rook nog een hele tijd naar kaneel en komijn :D
Dat ja :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165857589
Vanavond de zalm met worteltjes uit de oven ban hf gegeten
De worteltjes heb ik volgens kay gemaakt.
http://www.kayotic.nl/blog/simple-oven-baked-carrots.

Simpel gezegd een theelepel tijm erbij gedaan.
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:10:37 #270
208890 June.
Seriously?
pi_165862428
Marley Spoon box inmiddels ook binnen, met dank aan Serinde O+

Inmiddels de kofte gemaakt en de orzo met kip. Beide echt superlekker. Porties waren ook prima, op tijd bezorgd en ook de groenten waren vers.
Shine bright like a diamond.
pi_165862613
Weet iemand in hoeverre halloumi lijkt op paneer qua smaak?

De palak paneer van volgende week klinkt goed maar ik hou absoluut niet van halloumi :)
pi_165863240
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:16 schreef Trusten het volgende:
Weet iemand in hoeverre halloumi lijkt op paneer qua smaak?

De palak paneer van volgende week klinkt goed maar ik hou absoluut niet van halloumi :)
Mijn ervaring is dat paneer minder 'squaky' is en vooral minder zout dan haloumi.
Zelf zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar haloumi. :9
And the druids turn to stone...
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:43:59 #273
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165863380
Nou ik heb vanavond de baars met kervelpesto gemaakt (van MS), wat een teleurstelling was dat zeg. Heel smaakloos, terwijl ik toch echt flink met de peper en zout aan de slag was geweest. Aardappelsalade was ook meh, was iets teveel ui naar onze smaak. Dus so far 3-0 voor HF.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165863643
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:43 schreef Diconnected het volgende:
Nou ik heb vanavond de baars met kervelpesto gemaakt (van MS), wat een teleurstelling was dat zeg. Heel smaakloos, terwijl ik toch echt flink met de peper en zout aan de slag was geweest. Aardappelsalade was ook meh, was iets teveel ui naar onze smaak. Dus so far 3-0 voor HF.
*O*
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:40:23 #275
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_165868587
Deze week lekker gegeten weer met MS :9 Alleen net als hierboven was het gerecht met baars erg mwah... Volgende week ook MS maar denk week daarna toch weer eens HF proberen, na anderhalf jaar :)
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:48:59 #276
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_165914627
Ik had in de MS box ook de rode linzen stoof met kofte en de ciabatta met geitenkaas en bietensalade. De rode linzen stoof was niet ons ding, zoals mijn vriend het noemde 'het vult je maag' :'). Ciabatta was lekker, zelf wel wat honing toegevoegd en de salade niet gemaakt want honger en geen zin in rauwe rode biet en rauwe spinazie :P.

Al met al wel fijn dat we beide boxen hebben kunnen proberen dankzij lieve fokkers O+. En onze voorkeur gaat uit naar HF, dus die box gaan we over 2 weken weer bestellen. ^O^
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165915249
Nu we MS hebben kunnen testen zijn we ook wel benieuwd naar HF.
Heeft er iemand een code over voor een gratis HF box?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 12:11:59 #278
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_165928103
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nu we MS hebben kunnen testen zijn we ook wel benieuwd naar HF.
Heeft er iemand een code over voor een gratis HF box?
Denk dat ik thuis nog wel een code heb liggen, zal vanmiddag even kijken.
The Admirals......1995-2007
pi_165928381
Gekopieerd uit de app. Heb nog geen link.

quote:
HelloFresh Blog -
DOOR FREDERIEKE
ACHTER DE SCHERMEN, NIEUWS
12 OKTOBER 2016
NIEUWS: VANAF NU ALTIJD KEUZE UIT 9 RECEPTEN
hf_header_9th_recipe_blog_800x400_nl

Yes, we hebben goed nieuws! Vanaf nu kun je elke week kiezen uit maar liefst negen recepten.


Het negende recept is wekelijks een van onze hoogst-gewaardeerde gerechten. Niet alleen door ons, maar vooral door jullie! Lees hier hoe het precies zit.

Jouw smaak, jouw box

Het menu dat wij wekelijks voor de verschillende boxen samenstellen is gezond, gevarieerd en verrassend. Maar misschien zit er zo nu en dan een keer een gerecht tussen dat niet jouw smaak is. Daarom kun je al sinds een paar maanden zelf kiezen wat er in jouw box zit.

De afgelopen weken kon je ook kiezen voor het gerecht van de winnende kookclub uit het kookprogramma ‘Over smaak valt te twisten’. Die extra keuzemogelijkheid is jullie duidelijk goed bevallen. Daarom hebben we besloten om vanaf nu altijd een negende recept aan te bieden.

Zo zit het precies

Dit gerecht is iedere week een recept wat door jullie in voorgaande weken als het allerlekkerst is bestempeld. Een echte aanrader dus!
Dit gerecht kun je zelf kiezen via je persoonlijke online account. Het zit dus niet automatisch in een van onze voorgeselecteerde menu’s.
Nu je zelf je maaltijden kunt kiezen, is het belangrijk om zelf goed op de houdbaarheidsdatum van de producten te letten. Als je hebt gekozen voor vis- of vleesgerechten kun je die het beste als eerste eten die week. Je kunt het vlees of de vis ook altijd invriezen om de gerechten alsnog aan het einde van de week op te eten.
Het is belangrijk dat je voor donderdag jouw keuze doorgeeft. We kunnen namelijk alleen de wijzigingen meenemen voor de volgende week, die tot en met woensdag zijn doorgevoerd. Doe je dit niet? Dan ontvang je de daaropvolgende week het door ons voorgeselecteerde menu.
We zijn benieuwd wat je hiervan vindt. Laat je het ons weten via een reactie onder dit artikel?
pi_165929757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:11 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Denk dat ik thuis nog wel een code heb liggen, zal vanmiddag even kijken.
Dank je. Zou fijn zijn.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:21:28 #281
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_165946823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dank je. Zou fijn zijn.
Heb even gekeken, maar heb helaas niet 1 meer, sorry.
The Admirals......1995-2007
pi_165947320
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:21 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Heb even gekeken, maar heb helaas niet 1 meer, sorry.
Helaas! Bedankt voor het kijken iig.
pi_165950311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:18 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Helaas! Bedankt voor het kijken iig.
Ik krijg net een mail dat ik 3 gratis boxen van HF mag weggeven. Als je nog interesse hebt kun je mij een dm sturen met je email adres.
pi_165958499
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:25 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ik krijg net een mail dat ik 3 gratis boxen van HF mag weggeven. Als je nog interesse hebt kun je mij een dm sturen met je email adres.
^O^ Dank je!
pi_165958571
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:25 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ik krijg net een mail dat ik 3 gratis boxen van HF mag weggeven. Als je nog interesse hebt kun je mij een dm sturen met je email adres.
Idem: 3 "gratis" hf boxen, eigenlijk twee voor de prijs van éen, toch?!
pi_165958757
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Idem: 3 "gratis" hf boxen, eigenlijk twee voor de prijs van éen, toch?!
Nee dat mag niet meer. Je kunt nu na je eerste box gelijk je account opzeggen
pi_165959130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:32 schreef Najieto het volgende:

[..]

Nee dat mag niet meer. Je kunt nu na je eerste box gelijk je account opzeggen
OK. Thx.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:47:29 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_165959208
Ik had een account gemaakt, maar ook direct weer opgezegd. Heb 2 kinderen die glutenvrij moeten eten, maar het aantal glutenvrije recepten is echt te beperkt en ook nog eens zeer onbetrouwbaar weergegeven. Hoe kun je vergeten om gluten bij de allergenen te zetten bij een pastagerecht?

Matig
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:47:40 #289
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_165966572
Mocht iemand een code voor gratis HF box over hebben hou ik me aanbevolen! Ben benieuwd na 2 jr zonder HF, er is veel veranderd sinds volgens mij.

Wij hadden gister de curry met kippendij van MS, echt mega lekker :9
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_165967360
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:47 schreef Heidi- het volgende:
Mocht iemand een code voor gratis HF box over hebben hou ik me aanbevolen! Ben benieuwd na 2 jr zonder HF, er is veel veranderd sinds volgens mij.

Wij hadden gister de curry met kippendij van MS, echt mega lekker :9
Klinkt goed. Die hebben wij vanavond :) hadden gisteren de rundergoulasch. Lekker naar wel wat knoflook er bij gedaan.
pi_165967375
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Idem: 3 "gratis" hf boxen, eigenlijk twee voor de prijs van éen, toch?!
Als je nog een code hebt hou ik mij aanbevolen :) Kijken wat het grote verschil met MS is.
pi_165967745
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:28 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Als je nog een code hebt hou ik mij aanbevolen :) Kijken wat het grote verschil met MS is.
Dm/pm je mailadres even dan...
pi_165975290
Nog twee hf boxen te geef... :{w

En de verwarming kan een graadje lager na het slurpen van de pittige thaise vissoep.
Zoals aangegeven zijn de noedels klein(er) gesneden.
Uiteiendelijk heb ik dat ook met de vis gedaan, ná het bakken.
Wat rauwe plakjes ramenas gesnipperd in de soep en venkelgroen eroverheen.
Slurp :Y)
pi_165975591
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:24 schreef AnneX het volgende:
Nog twee hf boxen te geef... :{w

En de verwarming kan een graadje lager na het slurpen van de pittige thaise vissoep.
Zoals aangegeven zijn de noedels klein(er) gesneden.
Uiteiendelijk heb ik dat ook met de vis gedaan, ná het bakken.
Wat rauwe plakjes ramenas gesnipperd in de soep en venkelgroen eroverheen.
Slurp :Y)
Ik heb de soep ook besteld, ben benieuwd. Slurpsoep O+
Om de een of andere reden blijkt mijn box pas dinsdag te komen ipv morgen, dus ik heb vandaag maar stoofschotel en stoofpeertjes gemaakt. Vervelend. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:47:25 #295
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_166001071
Vandaag bij mijn moeder gegeten (die al een paar jaar HF heeft). We aten kippendij met krieltjes, sperzieboontjes en bospaddenstoelenpesto. Erg lekker.

Weet iemand waar bospaddenstoelenpesto te verkrijgen is? Wil dit recept wel vaker gaan maken maar kan nergens bospaddenstoelenpesto vinden op internet.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_166001573
Neem je toch gewone pesto? of liever...maakt het zelf ( zonder de paddestoelen.

Trouwens...deze keer was de pesto wél met pijnboompitten! zag ik vanavond.,
pi_166001929
Ik vind HF de laaste maanden echt maar matig worden. Bijna alle recepten van de original box zijn kindvriendelijk. Tis niks speciaals meer. Als je perse kindvriendelijk wil neem dan lekker een familiebox ofzo
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:24:27 #298
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_166002389
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:00 schreef AnneX het volgende:
Neem je toch gewone pesto? of liever...maakt het zelf ( zonder de paddestoelen.

Trouwens...deze keer was de pesto wél met pijnboompitten! zag ik vanavond.,
Vond de paddenstoelen eigenlijk wel lekker erbij. Morgen maar eens op de markt kijken bij het delicatessenkraampje. Wellicht dat die het weet
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_166002900
Euh...ben ik het vergeten ? en geen zin om op te staan.
Geen paddestoel gezien -O-

Edit: toch even gekeken: 5 % paddestoel ...
pi_166018171
Erg lekker de HF Orzo met pompoen. Miste alleen wat kaas erin dus zekf er maar doorheen gedaan...
pi_166019765
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:24 schreef AnneX het volgende:
Nog twee hf boxen te geef... :{w

En de verwarming kan een graadje lager na het slurpen van de pittige thaise vissoep.
Zoals aangegeven zijn de noedels klein(er) gesneden.
Uiteiendelijk heb ik dat ook met de vis gedaan, ná het bakken.
Wat rauwe plakjes ramenas gesnipperd in de soep en venkelgroen eroverheen.
Slurp :Y)
Zo pittig was de soep eigenlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')