abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217340420
Ze zijn bij HelloFresh nog steeds erg fan van wortels.. Ik hoop dat het menu de komende tijd weer wat aantrekt. De laatste weken is het veel herhaling en wel erg weinig ingrediënten per recept. Ook nu het mooier weer wordt merk ik dat een box toch een soort van verplichting geeft met 5 dagen in de week. Minder recepten per week is voor 1 persoon niet interessant qua kosten maar andere kant en klaar alternatieven zijn ook niet helemaal wat ik zoek.
pi_217340547
Wortels - en courgettes ! - zijn altijd wel populair geweest.
De laatste jaren een maatje kleiner!

Momenteel wissel ik af met green chef.
Er staat nu een ‘geheime korting’ klaar van hf.
pi_217341328
Helaas. Ook half mei is niet veel beter. Heel veel noedels, pasta en wraps. Was het altijd al maar laatste tijd echt elke week dezelfde dingen maar dan met een ingrediënt meer of minder. Lekker goedkoop voor ze. Met 10,80 per maaltijd zijn verspaketten of los ingrediënten kopen in bulk goedkoper maar ja daar moet je maar zin in hebben. Het is dat je nog betaald voor het gemak, bezorging en niet nadenken. Die kant en klaar maaltijden zijn ook stiekem van 2 naar 2,50 per portie gegaan. Dat zou voor mij dan 13 euro zijn, wie betaald dat in godsnaam voor 1 maaltijd? Ik denk dat HelloFresh bewust kiest voor kleinere recepten nu ook de vleesproducten steeds meer kosten. Je moet het allemaal niet meer per ingrediënt uitrekenen. Een losse ui, wortel en courgette is te verwaarlozen in de supermarkt. De laatste weken is een box die 54 euro echt niet altijd waard. Vaak kies ik tactisch en kan ik er 2 dagen van eten doordat groente etc wel gewoon voor 2 personen worden geleverd.
pi_217341939
Nu ben ik toch wel een gewoontedier. Dat ik geswitched ben naar green chef en nu af en toe wissel tussen hun is heel wat voor mij.

Zou Crisp anders een goeie afwisseling zijn? @IsItMeOrYou
pi_217545050
Komisch: fouten planning van mij.
Nu is een box hf en een greenchef box onderweg met dezelfde chauffeur. Goh.
Alleen rijdt hij in de apps op twee verschillende plaatsen.😂
pi_217591199
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 10:52 schreef AnneX het volgende:
Komisch: fouten planning van mij.
Nu is een box hf en een greenchef box onderweg met dezelfde chauffeur. Goh.
Alleen rijdt hij in de apps op twee verschillende plaatsen.😂
Lekker veel gegeten deze week? :)
pi_217597679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Lekker veel gegeten deze week? :)
Kwestie van plannen. Gaat prima. Groenten blijven goed in de koeling.
Toevallig deze keer meer vlees / kip dan anders. Drie porties in de vriezer.
Gisteravond heerlijk gegeten van weer een variatie van asperges bereiden. :Y)
pi_217617623
Blijkbaar moet HelloFresh weer bezuinigen of heb ik de memo gemist dat het deze week verkleinweek is. Halve puntpaprika, broccoli van amper 250 gram waarvan flink deel de stronk. Momenteel 500 gram voor 89 cent bij de AH dus het kost ze de kop niet bij HelloFresh. Rode uien die amper 1/3 zijn van een normale ui. En dan ook nog steeds vaker alle zakken op elkaar geplet waardoor de verse kruiden en slamix geplet is, koolrabi waarvan het loof kapot is.. het is dat ik geen zin heb om naar de supermarkt te gaan en je dan in bulk moet kopen als alleenstaande en als je er dan toch bent is het lastig niet te kiezen voor kant en klaar alternatief. Maar als het de komende weken zo blijft overweeg ik het wel sterk. Wel goed voor de lijn deze week :')
pi_217618666
Laat het ze weten! Dat zeggen hullie ook dat zij willen weten wat je ervan vindt…

Recepten met 2 uien vind ik ook maar zozo.
Guttegut wat zijn uien gezond. |:)
pi_217618784
Soms heb je inderdaad het idee dat ze met 50 ingrediënten al hun recepten in elkaar flansen. De prijs vind ik nog wel te rechtvaardigen. 7.50 pp voor vrijwel altijd lekker avondeten is prima.

Wel blijf ik me soms verbazen over waarom ze veel gerechten zo complex maken om te bereiden. Een stampot waarbij je de wortel eerst in de oven bakt bijvoorbeeld het verschil in smaak is mij de moeite echt niet waard.

Ook al die nieuwe 10 minuten gerechten, allemaal leuk en aardig maar vrijwel al die gerechten hebben zoveel bakjes en pannen en ander keukenspul nodig dat na 10 minuten je keuken 1 groot slachtveld is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Remco op 13-05-2025 14:37:47 ]
pi_217618892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:21 schreef Remco het volgende:
Soms heb je inderdaad het idee dat ze met 50 ingrediënten al hun recepten in elkaar flansen. De prijs vind ik nog wel te rechtvaardigen. 7.50 pp voor vrijwel altijd lekker avondeten is prima.

Wel blijf ik me soms verbazen over waarom ze veel gerechten zo complex maken om te bereiden. Een stampot waarbij je de wortel eerst in de oven bakt bijvoorbeeld het verschil in smaak is mij de moeite echt niet waard.

Ook al die nieuwe 10 minuten gerechten, allemaal leuk en aardig maar vrijwel al die gerechten hebben zoveel bakjes en pannen en ander keukenspul nodig dat na 10 minuten je keuken 1 groot slachveld is.
Sowieso is die 10 minuten altijd vrij optimistisch. Die tijd gaat pas in als het water aan de kook is en je de rest ook 'panklaar' hebt gemaakt en allemaal tegelijkertijd gaat bereiden.. het recept eerst 3 dubbel lezen is aan te raden ;)
pi_217618901
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef AnneX het volgende:
Laat het ze weten! Dat zeggen hullie ook dat zij willen weten wat je ervan vindt…

Recepten met 2 uien vind ik ook maar zozo.
Guttegut wat zijn uien gezond. |:)
Ooit eens gedaan en toen kreeg ik terug dat elke groente uniek is qua grootte en vorm, tja. De medewerker in het magazijn zal zelf wel grotere exemplaren kiezen in de supermarkt denk ik ;)

Als het echt verrot is meld ik het wel. Vooral de uien zijn vaak einde van de week al slap terwijl ik ze gewoon afgeschermd bewaar.
pi_217619146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:37 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ooit eens gedaan en toen kreeg ik terug dat elke groente uniek is qua grootte en vorm, tja. De medewerker in het magazijn zal zelf wel grotere exemplaren kiezen in de supermarkt denk ik ;)

Als het echt verrot is meld ik het wel. Vooral de uien zijn vaak einde van de week al slap terwijl ik ze gewoon afgeschermd bewaar.
Hihi. “Uniek”
Winterwortelen zijn zeker de helft van het formaat in de eerste jaren.
Bijna een groot uitgevallen wortel.
Ooit gemeld, dat uien giga waren. Sindsdien zijn ze toch wel een maat kleiner.
Alsof men de comments leest.
En ook geen gare exemplaren ui meer. Die worden per mud uitgevoerd naar Afrika n.b.
pi_217666082
De kookweek weer overleefd met als toppunt de surfburger.. aardappels in schijfjes snijden, koken, daarna bakken, komkommerslierten maken, gehakt en ui kneden en bakken.. etc. etc. 2 koekenpannen, 1 pan, oven, 2 schaaltjes en 1 kom verder. Hele keuken een ravage.. leuk bedacht door het culinaire team hoor maar die bereiding slaat nergens op. Een zakje aardappelschijfjes is volgens mij nog goedkoper ook dan een zak aardappelen. Zie nu ook voor volgende week een recept waar je de rode biet moet koken en daarna moet pureren. Er bestaat ook gewoon bietenspread.. toch altijd bijzonder hoe ze sommige makkelijke dingen zo moeilijk kunnen maken.
pi_217666594
Vermoedelijk hebben ze ook contracten met leveranciers, groothandel oid.
Dat bietenverhaal is wel een miskleun zeg.
Wie koopt er nog rauwe bieten? behalve uit een plattelandstuinwinkel en niet langs spoorlijn of A12.
pi_217666903
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 21:32 schreef AnneX het volgende:
Vermoedelijk hebben ze ook contracten met leveranciers, groothandel oid.
Dat bietenverhaal is wel een miskleun zeg.
Wie koopt er nog rauwe bieten? behalve uit een plattelandstuinwinkel en niet langs spoorlijn of A12.
Ja ze zijn altijd zo met het milieu begaan... Maar ondertussen mag je wel eerst 15 minuten gas verbruiken en daarna stroom voor de staafmixer :') en ondertussen de afwasmachine sneller vol door de vele gebruikte spullen..
pi_217669371
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 21:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ja ze zijn altijd zo met het milieu begaan... Maar ondertussen mag je wel eerst 15 minuten gas verbruiken en daarna stroom voor de staafmixer :') en ondertussen de afwasmachine sneller vol door de vele gebruikte spullen..
😂
pi_217696271
De box van deze week is beter gevuld maar het is toch wel treurig dat ik èèn losse rode biet van amper 50 gram krijg. Die dan schillen, snijden, koken en pureren blijft weinig over :') geef er dan 2 of zo'n zakje gekookte bieten. En waar halen ze die rode uien toch vandaan? Nu weer eentje die al half verlept lijkt op dag 1.
pi_217799803
HelloFresh lijkt een beetje op herhaling. De week van 7 juli staat er nu op en het is erg veel van hetzelfde. Zo erg zelfs dat het niet lukt om 5 recepten te kiezen. Je merkt echt dat ze steeds meer met dezelfde 25 ingrediënten en recepten gaan werken, zal wel goedkoper voor ze zijn. Recepten herhalen tegenwoordig elke maand, sommige zelfs identiek. Qua geld is het al niet echt voordeliger meer maar voor de afwisseling en niet nadenken houd ik het nog aan. Maar dat wordt steeds lastiger. Als ik niks vind pauzeer ik het een weekje, ik zag dat de prijs 1 euro omhoog is gegaan per week bij defintief opzeggen en weer lid worden. Ik betaal nu nog 54 voor 5 recepten. Zelfs een premium recept van 3,75 euro extra kan ik niet inzien waarom je dat zou moeten betalen, alle ingrediënten zaten voorheen gewoon 'gratis' in de normale box.
pi_217800484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
HelloFresh lijkt een beetje op herhaling. De week van 7 juli staat er nu op en het is erg veel van hetzelfde. Zo erg zelfs dat het niet lukt om 5 recepten te kiezen. Je merkt echt dat ze steeds meer met dezelfde 25 ingrediënten en recepten gaan werken, zal wel goedkoper voor ze zijn. Recepten herhalen tegenwoordig elke maand, sommige zelfs identiek. Qua geld is het al niet echt voordeliger meer maar voor de afwisseling en niet nadenken houd ik het nog aan. Maar dat wordt steeds lastiger. Als ik niks vind pauzeer ik het een weekje, ik zag dat de prijs 1 euro omhoog is gegaan per week bij defintief opzeggen en weer lid worden. Ik betaal nu nog 54 voor 5 recepten. Zelfs een premium recept van 3,75 euro extra kan ik niet inzien waarom je dat zou moeten betalen, alle ingrediënten zaten voorheen gewoon 'gratis' in de normale box.
Zelf switch ik tussen green chef en hf. Dan komt er vanzelf wel weer een aanbod qua ¤¤. van de een of de ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')