SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marley Spoon
http://www.marleyspoon.nl
Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39,90 euro
Vegetarisch mogelijk: ja
Aantal personen: 2-8
Maaltijden selecteren: ja
Aantal maaltijden: 2-4
Extra info: bij Marley Spoon kun je zelf kiezen uit 12 verschillende maaltijden per week. De maaltijden zijn altijd per 2 personen per gerecht verpakt, dus als je voor 4 personen bestelt krijg je voor elke maaltijd 2 verpakkingen.
Acties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Allerhande box
http://www.ah.nl/Allerhande_Box
Abonnement: nee
Prijs: vanaf 35 euro
Vegetarisch mogelijk: nee
Aantal personen: 2-4
Maaltijden selecteren: ja
Aantal maaltijden: 3
Extra info: de Allerhande box is een initiatief van de AH. Bij aanschaf van de Allerhande Box is de bezorging van je reguliere boodschappen gratis. Je kunt 3 maaltijden selecteren uit een keuze van 4.
De Familiebox, voorheen Matthijs Maaltijdbox
https://www.defamiliebox.nl/
Prijs: vanaf 35 euro.
Aantal personen: 2-4 volwassenen
Maaltijden selecteren: ja, keuze uit 12 gerechten + 3 kant en klaar
Aantal maatijden: max 4 pw
Extra info: Hebben ook keuze voor een (handgemaakt) broodbox en fruitbox. Je kan voor de foodbox ook een paar kant-en-klare gerechten kiezen, gemaakt door Pastafabriek al Dente te Amsterdam.
Beebox & Willem en Drees
https://willemendrees.nl/
Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39,00 euro.
Aantal personen: 1-4
Maaltijden selecteren: nee
Extra info: Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood- of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.
Willem en Drees hebben ook een webwinkel met voedingswaren die je met je box mee kunt bestellen.
De Krat
https://www.dekrat.nl/
Abonnement: Ja, flexibel lidmaatschap
Prijs: vanaf 39 euro.
Aantal personen: 2-4
Extra info: De Krat biedt ook een Weekendbox aan, die bevat verschillende ingrediënten en een aantal recepten ter inspiratie. Deze is ook voor 1 persoon bestelbaar. Tevens is er een optie om iemand een krat cadeau te doen.
Acties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Streekbox
http://www.streekbox.nl/
Prijs: vanaf 36 euro
Aantal personen: 2 of 4
Aantal maaltijden: 2, plus groentetas en/of streekspecials
Extra info: de Streekbox is ook eenmalig te bestellen. Ook af te halen bij Ekoplaza.
Kromme Rijn Krat
http://krommerijnfruit.luondo.nl/
Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap met opzegtermijn van 1 maand. De eerste keer betaal je 4 keer vooruit.
Prijs: vanaf 25 euro (maar alleen per 4 keer te bestellen, dus 100 euro)
Vegetarisch mogelijk: nee
Aantal personen: 2 of 4
Aantal maaltijden: 3/4
Extra info: De Kromme Rijn Krat bezorgt alleen in de regio Kromme Rijn (Bunnik, Odijk, Zeist en Houten). De kratten bevatten lokale producten waarmee 3 a 4 maaltijden bereid kunnen worden maar geen recepten.
Lekker Lokaal
http://lekkerlokaal.nl/
Abonnement: Met en zonder abonnement. Je kunt losse kistjes bestellen of een wekelijks abonnement nemen dat op ieder moment is op te zeggen.
Prijs: Afhankelijk van de inhoud. Statiegeld voor het kistje is ¤10.
Aantal personen: zelf te bepalen
Maaltijden selecteren: nee, geen recepten meegeleverd
Aantal maaltijden: zelf selecteren
Extra info: Lekker Lokaal levert vanuit het principe van duurzaamheid alleen in het Rijk van Nijmegen, en heeft alleen producten uit het Rijk van Nijmegen in het assortiment. Er zijn twee kistjes: Lokaal en Lokaal Biologisch. De keuze voor de inhoud en hoeveelheid is vrij. Zelf alles bepalen kan, maar de keuze aan Lekker Lokaal laten kan ook. Er zitten groente, aardappelen en fruit in het assortiment, maar ook diverse soorten zuivel, kaas, eieren, brood, vlees, vleeswaren en lokale delicatessen. Kistjes worden op woensdag bezorgd, er komen ook afhaalpunten aan. Er worden geen recepten meegeleverd.![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Inderdaad. Net de mail binnen. HelloFresh per 21 januari 2026: 60 cent per portie omhoog. Voor mij is dat inderdaad 3 euro per week (5 recepten). Mocht je met zijn 2en zijn is dit dus 1,20 euro per recept. Dat tikt dan toch aardig aan. Als je puur naar de ingrediënten kijkt moet het als alleenstaande denk ik wel lukken om voor minder dan die 57 euro per week te koken? Enige nadeel vind ik vaak dat het 1+1 gratis acties zijn zoals roerbakgroenten, dus dan moet je al meer koken of de ene dag dubbele pasta maken en de volgende dag dubbele bami om echt voordeliger te koken. Kant en klaar zit je ook rond de 8 euro per maaltijd en is 1 portie. Factor vind ik zelf de prijs niet waard.
Het hangt voor mij echt af van de komende weken qua recepten. Op zich vind ik het menu al weken meer van hetzelfde, en in de supermarkt heb je gewoon zakken van 200-400 gram groente ipv 150 gram pompoenblokjes of 100g bloemkoolroosjes wat zelfs als single best weinig is (ook met koken). Als het echt bij de rode ui, wortel, courgette en pasta blijft toch even verder kijken..![]()
Ik hou wel van die heerlijke verschillende gezonde maaltijden die al klaargemaakt zijn en je zo in kan vriezen en elke dag eentje eruit kan halen![]()
@IsItMeOrYou
Kijk eens wat voor prachtige exemplaren van venkels er waren afgelopen week.
Zo’n berg, dat ik van een halve een salade kon fiksen.
Eerder dit jaar heb ik eens geklaagd over een mini venkeltje…
Oh…deze zat in de box van Green Chef.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, bevalt het? Hoe betaalbaar en hoe vaak bestel je?quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:30 schreef GwaiLow het volgende:
Ik hou wel van die heerlijke verschillende gezonde maaltijden die al klaargemaakt zijn en je zo in kan vriezen en elke dag eentje eruit kan halen
Daar heb ik wel eens gekeken…het zijn 1 pp maaltijden toch?![]()
Maar je kunt uit 40 recepten kiezen, daar zit toch altijd wel iets bij?quote:
Ik vind de verhoging echt wel meevallen had hem hoger verwacht. De prijzen in de supermarkt zijn sterker gestegen.![]()
quote:Op zondag 4 januari 2026 22:04 schreef AnneX het volgende:
@:IsItMeOrYou
Kijk eens wat voor prachtige exemplaren van venkels er waren afgelopen week.
Zo’n berg, dat ik van een halve een salade kon fiksen.
Eerder dit jaar heb ik eens geklaagd over een mini venkeltje…
Oh…deze zat in de box van Green Chef.Ja je moet geluk hebben. De laatste weken ontvang ik nog steeds mini exemplaren. Ook de uien zijn altijd in amper een paar dagen snel minder terwijl als ik netje haal in de supermarkt deze weken goed blijven. Krijg toch het idee dat HelloFresh vaak vers inkoopt wat bijna b-keuze of tegen houdbaar aan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het valt mee, maar de laatste maanden is het aantal herhaalrecepten flink gestegen waardoor de keuze in feite minder is als er geen favorieten tussen zitten, en er zijn steeds meer premium opties en kant en klaar tussendoor. Als je heel goed kijkt zie je dat per recept het aantal ingrediënten is verminderd, of allemaal gestandaardiseerd. Voorheen had je meerdere bijzondere recepten per week, nu moet je echt moeite doen om een recept te kiezen zonder wortel, courgette of ui. Sommige recepten kan je beter zelf los kopen in de supermarkt, dat is goedkoper. Omdat HelloFresh per portie werkt kan je niet zomaar een extra tomaat of meer sperziebonen krijgen. Bij sommige recepten is het de moeite niet om 1 rode biet te schillen/koken en 1 tomaat te roosteren in de oven. Krijg je 1 mini worteltje terwijl je bij de AH een hele zak wortels hebt voor 1 euro. In dat opzicht is elke prijsverhoging er toch weer een die je anders laat kijken naar je maaltijd bereiden. Als ik nu tot februari kijk moet ik echt moeite doen om 5 recepten per week te kiezen. Niet omdat ik het niet lust maar omdat het in mijn geval geen 11 euro per maaltijd (1p) waard is of omdat het uiteindelijk toch best veel tijd/stappen kost steeds. Misschien over een tijdje wel weer. Op zich heb ik geen hekel aan koken en het zelf nadenken over je menu is ook niet altijd even makkelijkquote:Op zondag 4 januari 2026 22:07 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar je kunt uit 40 recepten kiezen, daar zit toch altijd wel iets bij?
Ik vind de verhoging echt wel meevallen had hem hoger verwacht. De prijzen in de supermarkt zijn sterker gestegen.![]()
![]()
Geen idee of het iets voor jou is? de 1 pp maaltijden uit de vriezer.
Moet je ook maar net ruimte voorhebben.
De buurvrouw is happy met ‘uitgekookt’ iedere week.
Zelf switch ik steeds vaker naar Green Chef. Met dit weer ben ik blij, dat ik de deur niet uit hoef voor eten.
Hooguit om een sneeuwpop te maken.![]()
Wat @AnneX zegt, zou je niet beter (goedkoper) 4 persoonsmaaltijden kunnen bestellen. Wel zo uitzoeken dat ze makkelijk ingevroren kunnen worden en makkelijk in de oven gedaan kunnen worden? Na een week of 3-4 heb je voldoende op voorraad om heel gevarieerd te etenquote:Op zondag 4 januari 2026 22:41 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ja je moet geluk hebben. De laatste weken ontvang ik nog steeds mini exemplaren. Ook de uien zijn altijd in amper een paar dagen snel minder terwijl als ik netje haal in de supermarkt deze weken goed blijven. Krijg toch het idee dat HelloFresh vaak vers inkoopt wat bijna b-keuze of tegen houdbaar aan is.
[..]
Het valt mee, maar de laatste maanden is het aantal herhaalrecepten flink gestegen waardoor de keuze in feite minder is als er geen favorieten tussen zitten, en er zijn steeds meer premium opties en kant en klaar tussendoor. Als je heel goed kijkt zie je dat per recept het aantal ingrediënten is verminderd, of allemaal gestandaardiseerd. Voorheen had je meerdere bijzondere recepten per week, nu moet je echt moeite doen om een recept te kiezen zonder wortel, courgette of ui. Sommige recepten kan je beter zelf los kopen in de supermarkt, dat is goedkoper. Omdat HelloFresh per portie werkt kan je niet zomaar een extra tomaat of meer sperziebonen krijgen. Bij sommige recepten is het de moeite niet om 1 rode biet te schillen/koken en 1 tomaat te roosteren in de oven. Krijg je 1 mini worteltje terwijl je bij de AH een hele zak wortels hebt voor 1 euro. In dat opzicht is elke prijsverhoging er toch weer een die je anders laat kijken naar je maaltijd bereiden. Als ik nu tot februari kijk moet ik echt moeite doen om 5 recepten per week te kiezen. Niet omdat ik het niet lust maar omdat het in mijn geval geen 11 euro per maaltijd (1p) waard is of omdat het uiteindelijk toch best veel tijd/stappen kost steeds. Misschien over een tijdje wel weer. Op zich heb ik geen hekel aan koken en het zelf nadenken over je menu is ook niet altijd even makkelijkWe have far more in common than that which devides us..![]()
Ook is een maaltijd in diepvries als voorraad makkelijker dan een verse HF maaltijd die met een week op’moet’.
Je geeft aan dat je op zich geen hekel aan koken hebt.
Edit: komt net een reclame voorbij.
Deze dus: https://every-foods.nl/?n(...)lEAAYASAAEgJbn_D_BwE
[ Bericht 67% gewijzigd door AnneX op 05-01-2026 00:14:33 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: