Zo te lezen heb je je optie al klaar staan....quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Verschilt per gemeente, broer hoeft niks te doen met een verklaring van de dokter. Anderen hoeven alleen te solliciteren. Anderen mogen het opvullen met vrijwilligerswerk.
Verhuizen is ie op dit moment toch niet aan het doen? Ik snap dat je dan even 1 of 2 dagen druk bent maar normale mensen moet daarna ook gewoon weer aan het werk ookal zijn ze nog met de verhuizing bezig.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:29 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik bedoel het anders, dat het maken van keuzes extra lastig maakt vooral als je met meerdere dingen tegelijkertijd belast wordt.
Dat hoef je mij ook niet te vertellen, ik woon immers al langer op mezelf dan jij. Sterker nog, ik ging op m'n 20e al samenwonen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waarom niet serieus nemen?Wie weet verbaas je je nog over deze FOK!ker
Ik ga niet roepen dat kranten bezorgen geen optie is, want 475 euro is 475 euro, maar ik heb toch wat meer nodig voor de huur en andere vaste lastenKan uit ervaring spreken dat je fiets vaak kapot gaat, en die heb je nodig voor je job... Mocht ik echt niks kunnen vinden is het wél een optie want ik zie die advertenties ook vaak genoeg voorbij komen en het heeft nog wat mijn studierichting te maken ook
Geen idee, er is wel een Werkbedrijf. Kan je een werkervaringsplek krijgen en de gemeente vult je salaris aan tot bijstandsniveau. Maar dus niet ideaal, want in feite werk je dan fulltime voor amper 1000 euro per maand terwijl het minimumloon 1500 euro is... Daarom snap ik dat mensen soms roepen dat thuiszitten voordeliger is.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij in een WorkFast gemeente. Dat is pas leuk; daar kom je niet weg met n briefje van de dokter. Google maar op WorkFast, misschien schrik je er zo van dat keuzes maken wat makkelijker wordt
Dat weet ik. Je moet een maand solliciteren, en pas dan nemen ze je aanvraag in behandeling. En spaargeld weet ik ook, je mag geen bank van 3000 euro kopen bijvoorbeeld. Maar daar maak ik mij geen zorgen om, huisje is sowieso budget ingerichtquote:Op vrijdag 16 september 2016 18:24 schreef Elvi het volgende:
Je komt niet zomaar in de bijstand. Je moet laten zien waar je spaargeld is gebleven en je moet laten zien dat je er alles aan hebt gedaan om wel een baan te krijgen.
Er moet sowieso een vloer in komen, wat schilderwerk, meubels in elkaar (kan 's avonds ook), maar ben daar sowieso wel 2 weken aan kwijt schat ik zo. Daarom wil ik ook pas vanaf november werken, maar je moet wel reageren op banen want vaak duurt het even voor je wat hoort. Andere baan kan je tot begin oktober reageren en daar werk je sowieso pas na de feestdagen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Verhuizen is ie op dit moment toch niet aan het doen? Ik snap dat je dan even 1 of 2 dagen druk bent maar normale mensen moet daarna ook gewoon weer aan het werk ookal zijn ze nog met de verhuizing bezig.
Dus omdat je 2 weken bezig bent met je huisje ga je maar ff een maand niet werken, grof gezegd?quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Er moet sowieso een vloer inkomen, wat schilderwerk, meubels in elkaar (kan 's avonds ook), maar ben daar sowieso wel 2 weken aan kwijt schat ik zo. Daarom wil ik ook pas vanaf november werken, maar je moet wel reageren op banen want vaak duurt het even voor je wat hoort. Andere baan kan je tot begin oktober reageren en daar werk je sowieso pas na de feestdagen.
Mijn hoofd staat er nu niet naar. Ik solliciteer wel, want het duurt vaak even voor je je contract voor je hebt liggen en daadwerkelijk aan de slag bent. Het is ook fijn als je weet dat je vanaf november een baan hebt bijvoorbeeld in plaats van pas in november eens actief te gaan solliciteren en pas na de feestdagen aan de slag kunt. Sowieso woon ik nu voor de meeste bijbaantjes niet ideaal, maar als ik wat zie reageer ik daar wel en vermeld ik wanneer ik daar woon.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:45 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dus omdat je 2 weken bezig bent met je huisje ga je maar ff een maand niet werken, grof gezegd?
Je vlucht voor het leven, die problemen hebben we allemaal.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Mijn hoofd staat er nu niet naar. Ik solliciteer wel, want het duurt vaak even voor je je contract voor je hebt liggen en daadwerkelijk aan de slag bent. Het is ook fijn als je weet dat je vanaf november een baan hebt bijvoorbeeld in plaats van pas in november eens actief te gaan solliciteren en pas na de feestdagen aan de slag kunt. Sowieso woon ik nu voor de meeste bijbaantjes niet ideaal, maar als ik wat zie reageer ik daar wel en vermeld ik wanneer ik daar woon.
Heb je wel vaker last van he? Paper schrijven, beoordeling scriptie afwachten, even vrije tijd na je afstuderen want je had zo druk afgewacht, twijfeltwijfel huisje huren of niet en waar solliciteren omdat je niet wist waar je ging wonen dus nog maar even niet schrijven .....quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Mijn hoofd staat er nu niet naar. Ik solliciteer wel, want het duurt vaak even voor je je contract voor je hebt liggen en daadwerkelijk aan de slag bent. Het is ook fijn als je weet dat je vanaf november een baan hebt bijvoorbeeld in plaats van pas in november eens actief te gaan solliciteren en pas na de feestdagen aan de slag kunt. Sowieso woon ik nu voor de meeste bijbaantjes niet ideaal, maar als ik wat zie reageer ik daar wel en vermeld ik wanneer ik daar woon.
Omdat ik al lastig keuzes maak, dus wel daar achter wil staan. Desnoods schoppen ze mij er na 4 weken uit, maar ik ga er niet met de intentie werken om 'even te kijken of het echt zo erg is'. Callcenters mensen dingen aansmeren bijvoorbeeld hoef ik niet eens te proberen, bij voorbaat weet ik dat het mij niet ligt en het bedrijf niks aan mij heeft. Voor een vakgerelateerde baan kan ik inderdaad uitproberen of 4 uur reistijd op een dag echt zo erg is, of de baan het zelf de moeite maakt om zo lang onderweg te zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je vlucht voor het leven, die problemen hebben we allemaal.
Betekent niet dat je overal in het diepe moet springen, maar probeer het desnoods.
Wat is het ergste wat je kan overkomen?
Je mag zelfs binnen 4 weken gewoon weglopen bij een bedrijf.
Jezusquote:Op vrijdag 16 september 2016 18:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Als je echt lastig keuzes maakt dan ga je jezelf niet voeden daarin, dan zorg je ervoor dat je minder lastig keuzes maakt.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Omdat ik al lastig keuzes maak, dus wel daar achter wil staan. Desnoods schoppen ze mij er na 4 weken uit, maar ik ga er niet met de intentie werken om 'even te kijken of het echt zo erg is'. Callcenters mensen dingen aansmeren bijvoorbeeld hoef ik niet eens te proberen, bij voorbaat weet ik dat het mij niet ligt en het bedrijf niks aan mij heeft. Voor een vakgerelateerde baan kan ik inderdaad uitproberen of 4 uur reistijd op een dag echt zo erg is, of de baan het zelf de moeite maakt om zo lang onderweg te zijn.
Ik sluit graag dingen uit, het liefst voor mij. Zo heb ik mijn eetstoelen in twee kleuren genomen, want ik kon niet kiezen en het staat eigenlijk nog best leuk ook twee van elke kleurquote:Op vrijdag 16 september 2016 18:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je wel vaker last van he? Paper schrijven, beoordeling scriptie afwachten, even vrije tijd na je afstuderen want je had zo druk afgewacht, twijfeltwijfel huisje huren of niet en waar solliciteren omdat je niet wist waar je ging wonen dus nog maar even niet schrijven .....
Dan snap ik best dat bij een verhuizing naar een huurhuis heel logisch is dat je ruim een maand niet gaat werken.
Dat is iets heel anders dan een baanquote:Op vrijdag 16 september 2016 19:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik sluit graag dingen uit, het liefst voor mij. Zo heb ik mijn eetstoelen in twee kleuren genomen, want ik kon niet kiezen en het staat eigenlijk nog best leuk ook twee van elke kleurIk heb echt een hekel aan de keuzeovervloed soms. Geef mij 3 smaken chips, zit er altijd wel een bij die niet lekker is. Geef mij 20 smaken chips en ik blijf maar gewoon dezelfde smaak kopen ipv eens een nieuwe te proberen. Wasmachine idem, te veel keuze maar je moet gewoon op specificaties en budget selecteren en daar dan ook achter blijven staan als je eenmaal een keuze hebt gemaakt.
Misschien zal het mijn 'reis' van de afgelopen 34 maanden zijn geweest, mijn contacten met andere verslaafden/ psychische klanten die met 10% van de middelen/ omgeving die jij hebt er 200% uitgehaald hebben door te bikkelen, knokken, janken en snoeihard werken.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Omdat ik al lastig keuzes maak, dus wel daar achter wil staan. Desnoods schoppen ze mij er na 4 weken uit, maar ik ga er niet met de intentie werken om 'even te kijken of het echt zo erg is'. Callcenters mensen dingen aansmeren bijvoorbeeld hoef ik niet eens te proberen, bij voorbaat weet ik dat het mij niet ligt en het bedrijf niks aan mij heeft. Voor een vakgerelateerde baan kan ik inderdaad uitproberen of 4 uur reistijd op een dag echt zo erg is, of de baan het zelf de moeite maakt om zo lang onderweg te zijn.
Ok.quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik sluit graag dingen uit, het liefst voor mij. Zo heb ik mijn eetstoelen in twee kleuren genomen, want ik kon niet kiezen en het staat eigenlijk nog best leuk ook twee van elke kleurIk heb echt een hekel aan de keuzeovervloed soms. Geef mij 3 smaken chips, zit er altijd wel een bij die niet lekker is. Geef mij 20 smaken chips en ik blijf maar gewoon dezelfde smaak kopen ipv eens een nieuwe te proberen. Wasmachine idem, te veel keuze maar je moet gewoon op specificaties en budget selecteren en daar dan ook achter blijven staan als je eenmaal een keuze hebt gemaakt.
Hier nog 1. Ik ben met 0% begonnen in dezelfde situatie als die van hem.quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien zal het mijn 'reis' van de afgelopen 34 maanden zijn geweest, mijn contacten met andere verslaafden/ psychische klanten die met 10% van de middelen/ omgeving die jij hebt er 200% uitgehaald hebben door te bikkelen, knokken, janken en snoeihard werken.
Dat jij mij zo triggert dat ik me geroepen voelt om te reageren en je schop onder je reet te verkopen.
(dom van mij, I know- bij deze alvast mijn excuus TS)
Werkbedrijf (UWV), WorkFast, en bijstand zijn 3 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Geen idee, er is wel een Werkbedrijf. Kan je een werkervaringsplek krijgen en de gemeente vult je salaris aan tot bijstandsniveau. Maar dus niet ideaal, want in feite werk je dan fulltime voor amper 1000 euro per maand terwijl het minimumloon 1500 euro is... Daarom snap ik dat mensen soms roepen dat thuiszitten voordeliger is.
[..]
Dat weet ik. Je moet een maand solliciteren, en pas dan nemen ze je aanvraag in behandeling. En spaargeld weet ik ook, je mag geen bank van 3000 euro kopen bijvoorbeeld. Maar daar maak ik mij geen zorgen om, huisje is sowieso budget ingericht
Hoe denk je dat werkende mensen dit doen? En hoe groot is dat huis als een vloer en schilderwerk twee weken duurt?quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Er moet sowieso een vloer in komen, wat schilderwerk, meubels in elkaar (kan 's avonds ook), maar ben daar sowieso wel 2 weken aan kwijt schat ik zo. Daarom wil ik ook pas vanaf november werken, maar je moet wel reageren op banen want vaak duurt het even voor je wat hoort. Andere baan kan je tot begin oktober reageren en daar werk je sowieso pas na de feestdagen.
90m2quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe denk je dat werkende mensen dit doen? En hoe groot is dat huis als een vloer en schilderwerk twee weken duurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |