abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165367390
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij denkt dat als je nu reageert, dat je morgenvroeg moet beginnen?
Je kunt prima aangeven wanneer je wil starten. Misschien weet je dat niet, want je hebt nog nul praktijk ervaringen en tienduizendmiljoen vooronderstellingen.
Maar ik krijg het gevoel dat je ons nu wat belachelijk aan het maken bent. Prima hoor, ik ben niet degene zonder baan en sociale contacten.
Ik weet van die optie af, zet dat ook altijd in mijn brief als het nu niet uitkomt ;)
En ik reageer gewoon op vacatures hoor, maar wel wat mij enigszins ligt. Iets waar ik mij niet comfortabel bij voel verwacht ik ook niet het beste te kunnen leveren.
pi_165367462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik weet van die optie af, zet dat ook altijd in mijn brief als het nu niet uitkomt ;)
En ik reageer gewoon op vacatures hoor, maar wel wat mij enigszins ligt. Iets waar ik mij niet comfortabel bij voel verwacht ik ook niet het beste te kunnen leveren.
Er bestaat geen vacature waar jij je 100% comfortabel bij gaat voelen. Er is altijd een stuk spanning en onzekerheid als je aan een nieuwe baan begint. Dat heet knopen doorhakken en in het diepe springen en ervaringen opdoen.

Veilig aan de zijlijn zaken bekijken en alle mitsen en maren uitkauwen, dat levert daginvulling op :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:31:29 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165368829
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:22 schreef Droopie het volgende:
"Om dingen te krijgen die je nog nooit heb gehad, moet je dingen doen die je nog nooit hebt gedaan."
Mooi O+
*stil is*

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 16-09-2016 18:22:27 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165369156
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi O+
*stil is*
Dank je wel.. er ontbrak alleen nog een nooit in ;(

En je gaat soms op je smoel, en soms ook hard, maar je bent vooruit gegaan en dat is altijd goed.
Hell To The Liars
pi_165369263
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Er bestaat geen vacature waar jij je 100% comfortabel bij gaat voelen. Er is altijd een stuk spanning en onzekerheid als je aan een nieuwe baan begint. Dat heet knopen doorhakken en in het diepe springen en ervaringen opdoen.

Veilig aan de zijlijn zaken bekijken en alle mitsen en maren uitkauwen, dat levert daginvulling op :')
Laat ik het zo zeggen: wanneer het water mij straks aan de lippen staat en ik afwijzing op afwijzing krijg neem ik elke baan aan of ga ik de bijstand in. Voor nu reageer ik nog even op banen die mij wat lijken omdat het kan.
pi_165369340
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: wanneer het water mij straks aan de lippen staat en ik afwijzing op afwijzing krijg neem ik elke baan aan of ga ik de bijstand in. Voor nu reageer ik nog even op banen die mij wat lijken omdat het kan.
zo zien we maar mensen..
de lage sociale klasse kan ook gewoon een HBO opleiding hebben.

maar deze simpele MAVO klant ziet gewoon hoe TS in elkaar zit.
zo eenzaam, zo verdrietig, zo boos, nooit zijn schuld

alles durft hij op te schrijven om een beetje aandacht te generen
Hell To The Liars
pi_165369399
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

zo zien we maar mensen..
de lage sociale klasse kan ook gewoon een HBO opleiding hebben.

maar deze simpele MAVO klant ziet gewoon hoe TS in elkaar zit.
zo eenzaam, zo verdrietig, zo boos, nooit zijn schuld

alles durft hij op te schrijven om een beetje aandacht te generen
Rare reactie. Ik zeg alleen zolang ik nog een beetje vrijheid heb om te kiezen waar ik wil werken, gebruik ik dat. Vanuit een uitkering of zonder geld moet je sowieso ales aanpakken.
pi_165369423
quote:

[..]

Je instelling :r
Alsof alle banen na twee jaar hopeloos solliciteren (want je had toch nog voor twee jaar kapitaal) en je gat in je CV dus ook twee jaar groot is, je dan komen aanwaaien?
Of meneer 'kiest ervoor de bijstand in te gaan' :{w Jij wacht net zo lang met kiezen tot bijstand geen keuze meer is maar bittere noodzaak. Eens kijken hoe dat leventje je bevalt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165369447
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Rare reactie. Ik zeg alleen zolang ik nog een beetje vrijheid heb om te kiezen waar ik wil werken, gebruik ik dat. Vanuit een uitkering of zonder geld moet je sowieso ales aanpakken.
Nee, je zegt dat je geen enkele moeite doet om uit je comfort zone te komen tot de staat voor je mag gaan betalen. En voor jou gaat bepalen waar je gaat werken. Gezien je attitude naar werkplekken waarvan je meent dat die niet passen, gaat dat de hel voor je zijn. Houd zelf de regie!
pi_165369496
quote:

[..]

Dus nu is de bijstand opeens wel een optie voor je.
pi_165369515
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je instelling :r
Alsof alle banen na twee jaar hopeloos solliciteren (want je had toch nog voor twee jaar kapitaal) en je gat in je CV dus ook twee jaar groot is, je dan komen aanwaaien?
Of meneer 'kiest ervoor de bijstand in te gaan' :{w Jij wacht net zo lang met kiezen tot bijstand geen keuze meer is maar bittere noodzaak. Eens kijken hoe dat leventje je bevalt.
Nu ik op mezelf ga kan ik het waarschijnlijk tot mei/juni uithouden, eventueel iets langer. Inboedel kost ook wat geld Bijstand heb ik recht op dan maar geen fan van want alle aangeboden banen moet je accepteren, dus geen vrije keuze. Of je moet bewust op vacatures reageren waar je geen kans maakt zoals dierenarts of beddenverkoper. Vrijwilligerswerk als tegenprestatie kan ook maar feit blijft dat je als 1 persoon misschien kan rondkomen en wat overhoudt maar ideaal is het niet, ook niet om sociaal rond te bazuinen bij je nieuwe vlam.
pi_165369545
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dus nu is de bijstand opeens wel een optie voor je.
het is altijd een optie geweest omdat je er gewoon recht op hebt, maar ik zou het niet willen gebruiken. Heb ook nooit een Wajong aangevraagd terwijl ik er officieel recht op had terwijl klasgenoten dit wel deden en puur zagen als gratis geld. Dat stukje fatsoen had ik nog wel.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:20:11 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165369566
Als je in de bijstand zit, bieden ze je geen baan aan. Je wordt gewoon aan het werk gezet. Schoffelen en zo.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165369572
Ik denk dat hij zich beter eerst kan richten op zijn verhuizing, verbouwing en zelfstandig worden, dat zal wel even wennen zijn. Als hij éénmaal zijn plekje gevonden heeft rustig aan werken naar het vinden van een geschikte baan waar hij zich prettig bij voelt. Simpelweg een kwestie van gissen en missen.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:21:25 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165369582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:20 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat hij zich beter eerst kan richten op zijn verhuizing, verbouwing en zelfstandig worden, dat zal wel even wennen zijn. Als hij éénmaal zijn plekje gevonden heeft rustig aan werken naar het vinden van een geschikte baan waar hij zich prettig bij voelt. Simpelweg een kwestie van gissen en missen.
Waarom praat je over zijn hoofd heen?
pi_165369589
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Als je in de bijstand zit, bieden ze je geen baan aan. Je wordt gewoon aan het werk gezet. Schoffelen en zo.
Dat valt wel mee, meestal laten ze je met rust als je hen teveel tot last bent. Die bedrijven zitten ook niet te wachten op ongemotiveerd personeel.

Die vloggers hebben ook allemaal een uitkering (gehad).
pi_165369590
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Verschilt per gemeente, broer hoeft niks te doen met een verklaring van de dokter. Anderen hoeven alleen te solliciteren. Anderen mogen het opvullen met vrijwilligerswerk.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:23:04 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165369607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dank je wel.. er ontbrak alleen nog een nooit in ;(
Nu niet meer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165369617
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom praat je over zijn hoofd heen?
Omdat je hem overspoeld met allerlei info, geef hem nou eens rustig te tijd om alles op een rijtje te zetten en uit te voeren. Verhuizen en werk vinden doe je ook niet in 1 dag.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:23:55 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165369621
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Verschilt per gemeente, broer hoeft niks te doen met een verklaring van de dokter. Anderen hoeven alleen te solliciteren. Anderen mogen het opvullen met vrijwilligerswerk.
Maar ze bieden je dus géén baan aan.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:24:43 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165369631
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:23 schreef 0906 het volgende:

[..]

Omdat je hem overspoeld met allerlei info, geef hem nou eens rustig te tijd om alles op een rijtje te zetten en uit te voeren. Verhuizen en werk vinden doe je ook niet in 1 dag.
Ik overspoel hem met info? Waar doe ik dat? Met die ene post?
pi_165369635
Je komt niet zomaar in de bijstand. Je moet laten zien waar je spaargeld is gebleven en je moet laten zien dat je er alles aan hebt gedaan om wel een baan te krijgen.
pi_165369671
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij in een WorkFast gemeente. Dat is pas leuk; daar kom je niet weg met n briefje van de dokter. Google maar op WorkFast, misschien schrik je er zo van dat keuzes maken wat makkelijker wordt ;)
pi_165369693
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik overspoel hem met info? Waar doe ik dat? Met die ene post?
Ik bedoel het anders, dat het maken van keuzes extra lastig maakt vooral als je met meerdere dingen tegelijkertijd belast wordt.
pi_165369720
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:29 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik bedoel het anders, dat het maken van keuzes extra lastig maakt vooral als je met meerdere dingen tegelijkertijd belast wordt.
Zo ingewikkeld zijn zijn keuzes niet. Huis heeft hij, werk kan hij op solliciteren.
Het klopt dat TS daar meer dan gemiddeld moeite mee lijkt te hebben. Misschien zou hij hulp moeten zoeken? Is dat al eens gezegd in een of ander topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')