abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165349856
Als je iets wilt met weinig druk en prikkels kun je beter solliciteren voor een baantje op de sociale werkplaats. Hoef je ook niet zoveel te werken enzo.
  donderdag 15 september 2016 @ 21:25:22 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165350113
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Leandra het volgende:

Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.
Zeker als je net begint te werken.
D., lees dit. Lees het nogmaals. En dan nog een keer.
Dit is de realiteit van het volwassen leven.

Ik ging na mijn studie journalistiek van callcenterbijbaantje via interne servicedesk, commerciële televisieredactie, congrescoördinator en tenslotte supervisor bij wederom een callcenter uiteindelijk pas op mijn 31ste min of meer in mijn studiegebied uit.

Hier en daar had ik tussendoor een schrijfklusje, soms onbetaald, waarmee ik een bescheiden portfolio kon opbouwen voor sollicitaties. En op een gegeven moment kan een balletje dan de goede kant op rollen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 15 september 2016 @ 21:25:34 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165350125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Oftewel er is een sterke correlatie tussen inkomen, sociale status en het kunnen krijgen van een relatie. De meeste vrouwen kiezen omwille van hun toekomst liever voor een hoogopgeleide man met een goed inkomen en een prestigieuze baan. Daarom als je aan de onderkant zit, weinig inkomen met een simpele baan de kans op afwijzing daardoor een stuk groter is.
Nee, een klaploper is wat anders.

Maar we gaan behoorlijk offtopic, dus ik stel voor dat we het hierbij laten, ik ga in WGR namelijk geen dagboektopics of R&P topic faciliteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165350627
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

D., lees dit. Lees het nogmaals. En dan nog een keer.
Dit is de realiteit van het volwassen leven.

Ik ging na mijn studie journalistiek van callcenterbijbaantje via interne servicedesk, commerciële televisieredactie, congrescoördinator en tenslotte supervisor bij wederom een callcenter uiteindelijk pas op mijn 31ste min of meer in mijn studiegebied uit.

Hier en daar had ik tussendoor een schrijfklusje, soms onbetaald, waarmee ik een bescheiden portfolio kon opbouwen voor sollicitaties. En op een gegeven moment kan een balletje dan de goede kant op rollen.
Ik weet dat mijn eerste baan niet meteen perfect is of voor je leven lang. Als ik straks in de stad woon zijn er meer opties voor werk (die ik nu al bekijk) dus zolang ik inkomen heb kan ik, mocht ik het werk niet zo leuk vinden, uitkijken voor nieuw werk. Ik sta ook zeker niet tegen baantjes buiten mijn vakgebied de komende tijd.
pi_165360794
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, een klaploper is wat anders.
D. is geen klaploper hoor. Waar het om gaat is dat hij misschien verwachtingen heeft die niet overeenkomen met de realiteit. Uiteindelijk zal hij zelf moeten gaan experimenteren en kijken waar hij zich het prettigst bij voelt, wat bij hem past en of hij daarin een toekomst ziet. Voordeel is wel dat hij wel hbo op zak heeft waarbij hij aan kan tonen dat hij over een bepaald werk- en denkniveau beschikt waardoor vrijwel alle mbo banen voor hem openliggen. Alleen is nog maar de vraag of zijn sociale vaardigheden toereikend zijn voor de banen die hij op het oog heeft. Als conducteur moet je bijvoorbeeld ook met zwartrijders en ander tuig om kunnen gaan.
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:31:59 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165361640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:44 schreef 0906 het volgende:

[..]

D. is geen klaploper hoor. Waar het om gaat is dat hij misschien verwachtingen heeft die niet overeenkomen met de realiteit. Uiteindelijk zal hij zelf moeten gaan experimenteren en kijken waar hij zich het prettigst bij voelt, wat bij hem past en of hij daarin een toekomst ziet. Voordeel is wel dat hij wel hbo op zak heeft waarbij hij aan kan tonen dat hij over een bepaald werk- en denkniveau beschikt waardoor vrijwel alle mbo banen voor hem openliggen. Alleen is nog maar de vraag of zijn sociale vaardigheden toereikend zijn voor de banen die hij op het oog heeft. Als conducteur moet je bijvoorbeeld ook met zwartrijders en ander tuig om kunnen gaan.
Hij moet actie ondernemen. Het maakt niet uit waar hij voor kiest. Ik ken de TS verder niet en of hij geschikt is als conducteur zal blijken uit een rollenspel etc mits hij voor deze baan wil gaan.
Maar wat mij wel op valt in deze draad is dat hij niet snel besluiten kan nemen en daadkrachtig is. Laat dat wel een van de eigenschappen zijn die je moet bezitten. Je moet snel handelen en stabiel zijn. Twijfel bij een conducteur en al zeker bij een machinist is dodelijk. Maar dan ga ik uit van deze draad. Verder ken ik de persoon niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:00:53 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165362256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:44 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet, ik reageer op jouw kortzichtige "vrouwen willen een man met geld".
Maar goed; offtopic.

TS moet gewoon zien dat hij aan het werk komt, en het liefst verschillende baantjes waarin hij heel goed kan proeven wat hij wel of niet leuk vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165362345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij moet actie ondernemen. Het maakt niet uit waar hij voor kiest. Ik ken de TS verder niet en of hij geschikt is als conducteur zal blijken uit een rollenspel etc mits hij voor deze baan wil gaan.
Maar wat mij wel op valt in deze draad is dat hij niet snel besluiten kan nemen en daadkrachtig is. Laat dat wel een van de eigenschappen zijn die je moet bezitten. Je moet snel handelen en stabiel zijn. Twijfel bij een conducteur en al zeker bij een machinist is dodelijk. Maar dan ga ik uit van deze draad. Verder ken ik de persoon niet.
Het klopt dat ik niet zo snel een keuze maak. Wil er eerst achter staan, al kan ik soms wel vanuit intuïtie handelen als het moet. Vaak als ik spontaan ben roep ik wat en denk daarna pas na over de gevolgen.. ook niet zo handig. ;) Ik heb iig gereageerd dus wacht het af. Verder zie ik inderdaad niet veel banen voorbij komen, of het is tegen de twee uur reistijd per dag aan maar daar wacht ik nog even mee, eerst dichterbij wat proberen te regelen.
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:11:17 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165362520
TS, jij zou op zo'n punt waarschijnlijk gewoon blijven staan omdat de borden conflicterend zijn....

Je kunt nou eenmaal niet niets doen omdat je niet weet wat je wel wilt doen, je zult je moeten realiseren dat je iets moet doen, ook al is datgene niet iets dat je wilt doen.

Geen keuze maken is ook een keuze, maar vaak een keuze voor iets waar je net zo min achter staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:11:45 #210
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165362527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Verder zie ik inderdaad niet veel banen voorbij komen, of het is tegen de twee uur reistijd per dag aan maar daar wacht ik nog even mee, eerst dichterbij wat proberen te regelen
Dan neem je die twee uur reistijd voor lief. Je gaat toch niet vanwege 2 uur reistijd per dag een kans onbenut laten. Zelf woon ik in Zuid-Limburg maar heb standplaats Eindhoven. Ja, dat is een nadeel maar prima te handelen als het werk bevalt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:15:45 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165362625
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Het klopt dat ik niet zo snel een keuze maak. Wil er eerst achter staan, al kan ik soms wel vanuit intuïtie handelen als het moet. Vaak als ik spontaan ben roep ik wat en denk daarna pas na over de gevolgen.. ook niet zo handig. ;) Ik heb iig gereageerd dus wacht het af. Verder zie ik inderdaad niet veel banen voorbij komen, of het is tegen de twee uur reistijd per dag aan maar daar wacht ik nog even mee, eerst dichterbij wat proberen te regelen.
Niet om het een of ander, maar het is natuurlijk niet zo dat er in het oosten van het land helemaal geen banen zijn, misschien beperk je je blik teveel tot banen waarvan je denkt dat je ze wel wat vindt?

Hoe langer je zonder werk zit, hoe beroerder het voor je wordt.... nu zit je al 3 maanden met een diploma thuis, en dat diploma zou de sleutel worden tot het echte leven, maar we zijn 3 maanden verder en je hebt nog steeds amper actie ondernomen, dat je bij toeval wel uit huis kunt is meegenomen, maar dat lijkt nu de volgende sleutel tot het echte leven te zijn.

Ga wat doen, maakt niet uit wat, als het maar wat oplevert, en het levert nooit alleen maar geld op, ook ervaring en kennis, al was het alleen maar de kennis dat je weet dat je het nooit weer wilt doen.
Solliciterend vanuit een baan geeft je zoveel meer mogelijkheden, en je hebt het al niet mee dat je tijdens je opleiding nooit gewerkt hebt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165362637
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan neem je die twee uur reistijd voor lief. Je gaat toch niet vanwege 2 uur reistijd per dag een kans onbenut laten. Zelf woon ik in Zuid-Limburg maar heb standplaats Eindhoven. Ja, dat is een nadeel maar prima te handelen als het werk bevalt.
Twee uur enkel reis, dus vier uur op een dag. Ik ben vaak gewend om twee uur enkele reis te reizen, maar niet om 8+uur op een dag te werken en dan hoe (on)comfortabel ook pas laat thuis te zijn. Dan kom je weer in het riedeltje van: voor dag en dauw de deur uit en rond een uur of 20 thuis zijn, eten, slapen en dat vijf dagen in de week. Dan liever een baan dichterbij tegen een lager of zelfde salaris.
pi_165362736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar het is natuurlijk niet zo dat er in het oosten van het land helemaal geen banen zijn, misschien beperk je je blik teveel tot banen waarvan je denkt dat je ze wel wat vindt?

Hoe langer je zonder werk zit, hoe beroerder het voor je wordt.... nu zit je al 3 maanden met een diploma thuis, en dat diploma zou de sleutel worden tot het echte leven, maar we zijn 3 maanden verder en je hebt nog steeds amper actie ondernomen, dat je bij toeval wel uit huis kunt is meegenomen, maar dat lijkt nu de volgende sleutel tot het echte leven te zijn.

Ga wat doen, maakt niet uit wat, als het maar wat oplevert, en het levert nooit alleen maar geld op, ook ervaring en kennis, al was het alleen maar de kennis dat je weet dat je het nooit weer wilt doen.
Solliciterend vanuit een baan geeft je zoveel meer mogelijkheden, en je hebt het al niet mee dat je tijdens je opleiding nooit gewerkt hebt....
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik moet iéts doen. Nu duurt het nog 3 weken tot ik de sleutel krijg, daarna een week of 3 klussen en dan is het weer november. Dus om nu 6 weken niks te doen is zonde. Vrijwillig is geen optie, want dat brengt geen geld op. En even een baantje nemen is ook lastig want ik heb concurrentie van (goedkope) studenten. Desnoods werk ik straks op het station in zo'n winkel, daar zie ik nog wel mensen op leeftijd staan want iedereen krijgt gewoon 't zelfde salaris.
pi_165365211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:16 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Twee uur enkel reis, dus vier uur op een dag. Ik ben vaak gewend om twee uur enkele reis te reizen, maar niet om 8+uur op een dag te werken en dan hoe (on)comfortabel ook pas laat thuis te zijn. Dan kom je weer in het riedeltje van: voor dag en dauw de deur uit en rond een uur of 20 thuis zijn, eten, slapen en dat vijf dagen in de week. Dan liever een baan dichterbij tegen een lager of zelfde salaris.
Je eerste (!) baan ga je geen 30 jaar doen. Een lange reistijd kan irritant zijn maar ik dacht dat je inmiddels een beetje door ging krijgen dat het je niet in de schoot geworpen krijgt en dat je moet investeren in je toekomst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165365252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik moet iéts doen. Nu duurt het nog 3 weken tot ik de sleutel krijg, daarna een week of 3 klussen en dan is het weer november. Dus om nu 6 weken niks te doen is zonde.
Precies!

quote:
Vrijwillig is geen optie, want dat brengt geen geld op.
Beer1

quote:
En even een baantje nemen is ook lastig want ik heb concurrentie van (goedkope) studenten.
Beer2

quote:
Desnoods werk ik straks op het station in zo'n winkel, daar zie ik nog wel mensen op leeftijd staan want iedereen krijgt gewoon 't zelfde salaris.
Is daar al één van je je acht solliciatiebrieven van de laatste drie maanden naartoe gegaan?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165365528
't is zoals gewoonlijk weer veel denken en (te) weinig doen. Wellicht, indien je wat minder denkt dat je ook wat minder vermoeid raakt en je hand niet omdraait voor wat meer reistijd dan wenselijk is?

Alles begint met een stap. En dan nog een stap. Maar bij jou is het: "die stap wil ik niet, en die stap lijkt me ook niet leuk. Ik wacht wel totdat er een stap voorbij komt die aan die en die voorwaarden voldoet". En met sint-juttemis ben je nog steeds aan het prakkiseren, en dan ga je je opeens vergelijken met anderen die wel daadwerkelijk stappen hebben gezet.

"De eerste stap die je moet zetten om de dingen te krijgen die jij wilt in dit leven, is: besluiten wat jij wilt."

"Je verliest alleen maar energie als het leven in je geest saai wordt. Je geest verveelt zich en wordt daarom moe omdat het niets om handen heeft. Wordt enthousiast over iets. Wordt waanzinnig enthousiast over iets. Stap uit jezelf. Word iemand. Doe iets. Des te meer je in staat bent om je te verliezen in iets groters dan jezelf des te meer energie je krijgt."

"Een reis van 1000 mijlen begint met een enkele stap"

"De eerste stap naar succes is gezet als je weigert gevangene te zijn van je omgeving."

“De eerste stap om het huidige wereldbeeld te veranderen, is door het bestaande eerst af te breken.”

Pick one. Zet een stap! ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165366545
"Om dingen te krijgen die je nog nooit heb gehad, moet je dingen doen die je nog nooit hebt gedaan."

[ Bericht 3% gewijzigd door Droopie op 16-09-2016 17:54:05 ]
Hell To The Liars
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:35:34 #218
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_165366869
Als de TS ooit conducteur wordt dan ga ik echt niet meer voor diezelfde functie solliciteren, kan dat dan echt niet meer serieus nemen. :')

Ot: Wat iemand hierboven al zei... Minder nadenken helpt al een heleboel. Hoeveel beren zijn er nou al in dit topic voorbij gekomen?

Ps. Mijn broer zoekt nog mensen die een krantenwijk willen lopen in jouw stad. Ik heb het ongeveer 28 dagen gedaan en heb er 475 euro mee verdiend. Ik zeg doen ^O^
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_165367184
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:35 schreef broccoli. het volgende:
Als de TS ooit conducteur wordt dan ga ik echt niet meer voor diezelfde functie solliciteren, kan dat dan echt niet meer serieus nemen. :')

Ot: Wat iemand hierboven al zei... Minder nadenken helpt al een heleboel. Hoeveel beren zijn er nou al in dit topic voorbij gekomen?

Ps. Mijn broer zoekt nog mensen die een krantenwijk willen lopen in jouw stad. Ik heb het ongeveer 28 dagen gedaan en heb er 475 euro mee verdiend. Ik zeg doen ^O^
Waarom niet serieus nemen? :D Wie weet verbaas je je nog over deze FOK!ker

Ik ga niet roepen dat kranten bezorgen geen optie is, want 475 euro is 475 euro, maar ik heb toch wat meer nodig voor de huur en andere vaste lasten ;) Kan uit ervaring spreken dat je fiets vaak kapot gaat, en die heb je nodig voor je job... Mocht ik echt niks kunnen vinden is het wél een optie want ik zie die advertenties ook vaak genoeg voorbij komen en het heeft nog wat mijn studierichting te maken ook :')
pi_165367287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ga niet roepen dat kranten bezorgen geen optie is, want 475 euro is 475 euro, maar ik heb toch wat meer nodig voor de huur en andere vaste lasten ;) Kan uit ervaring spreken dat je fiets vaak kapot gaat, en die heb je nodig voor je job... Mocht ik echt niks kunnen vinden is het wél een optie want ik zie die advertenties ook vaak genoeg voorbij komen en het heeft nog wat mijn studierichting te maken ook :')
Kranten bezorgen is geen fulltime baan he? :') Kun je makkelijk nog iets naast doen. En je doet in ieder geval IETS. En als je fiets vaak kapot gaat heb je een brakke fiets.

Beren, beren....
pi_165367296
475 is niet meer dan de 0 euro die je nu krijgt?
Begin toch eens ergens.
Terwijl je op je sollicitaties wacht kan je mooi zoiets kleins doen.
pi_165367313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Weet je wanneer je ons pas zou verbazen als je 3 krantenwijken zou nemen.
Want je bent om 08.00 uur klaar en dan kan je een andere baan erbij nemen die zou kunnen dienen als opstapje.

Verbazen doe je ons wekelijks, echt heel bijzonder persoon ben je.
Hoewel ik er wel meer ken zoals jou, maar jij bent de schaamte echt voorbij
Hell To The Liars
pi_165367319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:56 schreef Sarabi het volgende:
475 is niet meer dan de 0 euro die je nu krijgt?
Begin toch eens ergens.
Terwijl je op je sollicitaties wacht kan je mooi zoiets kleins doen.
Sowieso pas over 3 weken, nu woon ik iets te ver uit de buurt :P
pi_165367364
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Jij denkt dat als je nu reageert, dat je morgenvroeg moet beginnen?
Je kunt prima aangeven wanneer je wil starten. Misschien weet je dat niet, want je hebt nog nul praktijk ervaringen en tienduizendmiljoen vooronderstellingen.
Maar ik krijg het gevoel dat je ons nu wat belachelijk aan het maken bent. Prima hoor, ik ben niet degene zonder baan en sociale contacten.
pi_165367366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dus over drie weken ga je het wel doen? Mooi ^O^ eens een stap voor uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')