D., lees dit. Lees het nogmaals. En dan nog een keer.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Leandra het volgende:
Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.
Zeker als je net begint te werken.
Nee, een klaploper is wat anders.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Oftewel er is een sterke correlatie tussen inkomen, sociale status en het kunnen krijgen van een relatie. De meeste vrouwen kiezen omwille van hun toekomst liever voor een hoogopgeleide man met een goed inkomen en een prestigieuze baan. Daarom als je aan de onderkant zit, weinig inkomen met een simpele baan de kans op afwijzing daardoor een stuk groter is.
Ik weet dat mijn eerste baan niet meteen perfect is of voor je leven lang. Als ik straks in de stad woon zijn er meer opties voor werk (die ik nu al bekijk) dus zolang ik inkomen heb kan ik, mocht ik het werk niet zo leuk vinden, uitkijken voor nieuw werk. Ik sta ook zeker niet tegen baantjes buiten mijn vakgebied de komende tijd.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
D., lees dit. Lees het nogmaals. En dan nog een keer.
Dit is de realiteit van het volwassen leven.
Ik ging na mijn studie journalistiek van callcenterbijbaantje via interne servicedesk, commerciële televisieredactie, congrescoördinator en tenslotte supervisor bij wederom een callcenter uiteindelijk pas op mijn 31ste min of meer in mijn studiegebied uit.
Hier en daar had ik tussendoor een schrijfklusje, soms onbetaald, waarmee ik een bescheiden portfolio kon opbouwen voor sollicitaties. En op een gegeven moment kan een balletje dan de goede kant op rollen.
D. is geen klaploper hoor. Waar het om gaat is dat hij misschien verwachtingen heeft die niet overeenkomen met de realiteit. Uiteindelijk zal hij zelf moeten gaan experimenteren en kijken waar hij zich het prettigst bij voelt, wat bij hem past en of hij daarin een toekomst ziet. Voordeel is wel dat hij wel hbo op zak heeft waarbij hij aan kan tonen dat hij over een bepaald werk- en denkniveau beschikt waardoor vrijwel alle mbo banen voor hem openliggen. Alleen is nog maar de vraag of zijn sociale vaardigheden toereikend zijn voor de banen die hij op het oog heeft. Als conducteur moet je bijvoorbeeld ook met zwartrijders en ander tuig om kunnen gaan.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, een klaploper is wat anders.
Hij moet actie ondernemen. Het maakt niet uit waar hij voor kiest. Ik ken de TS verder niet en of hij geschikt is als conducteur zal blijken uit een rollenspel etc mits hij voor deze baan wil gaan.quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:44 schreef 0906 het volgende:
[..]
D. is geen klaploper hoor. Waar het om gaat is dat hij misschien verwachtingen heeft die niet overeenkomen met de realiteit. Uiteindelijk zal hij zelf moeten gaan experimenteren en kijken waar hij zich het prettigst bij voelt, wat bij hem past en of hij daarin een toekomst ziet. Voordeel is wel dat hij wel hbo op zak heeft waarbij hij aan kan tonen dat hij over een bepaald werk- en denkniveau beschikt waardoor vrijwel alle mbo banen voor hem openliggen. Alleen is nog maar de vraag of zijn sociale vaardigheden toereikend zijn voor de banen die hij op het oog heeft. Als conducteur moet je bijvoorbeeld ook met zwartrijders en ander tuig om kunnen gaan.
Dat stel ik ook niet, ik reageer op jouw kortzichtige "vrouwen willen een man met geld".quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:44 schreef 0906 het volgende:
[..]
D. is geen klaploper hoor. Waar het om gaat is dat hij misschien verwachtingen heeft die niet overeenkomen met de realiteit. Uiteindelijk zal hij zelf moeten gaan experimenteren en kijken waar hij zich het prettigst bij voelt, wat bij hem past en of hij daarin een toekomst ziet. Voordeel is wel dat hij wel hbo op zak heeft waarbij hij aan kan tonen dat hij over een bepaald werk- en denkniveau beschikt waardoor vrijwel alle mbo banen voor hem openliggen. Alleen is nog maar de vraag of zijn sociale vaardigheden toereikend zijn voor de banen die hij op het oog heeft. Als conducteur moet je bijvoorbeeld ook met zwartrijders en ander tuig om kunnen gaan.
Het klopt dat ik niet zo snel een keuze maak. Wil er eerst achter staan, al kan ik soms wel vanuit intuïtie handelen als het moet. Vaak als ik spontaan ben roep ik wat en denk daarna pas na over de gevolgen.. ook niet zo handig.quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hij moet actie ondernemen. Het maakt niet uit waar hij voor kiest. Ik ken de TS verder niet en of hij geschikt is als conducteur zal blijken uit een rollenspel etc mits hij voor deze baan wil gaan.
Maar wat mij wel op valt in deze draad is dat hij niet snel besluiten kan nemen en daadkrachtig is. Laat dat wel een van de eigenschappen zijn die je moet bezitten. Je moet snel handelen en stabiel zijn. Twijfel bij een conducteur en al zeker bij een machinist is dodelijk. Maar dan ga ik uit van deze draad. Verder ken ik de persoon niet.
Dan neem je die twee uur reistijd voor lief. Je gaat toch niet vanwege 2 uur reistijd per dag een kans onbenut laten. Zelf woon ik in Zuid-Limburg maar heb standplaats Eindhoven. Ja, dat is een nadeel maar prima te handelen als het werk bevalt.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Verder zie ik inderdaad niet veel banen voorbij komen, of het is tegen de twee uur reistijd per dag aan maar daar wacht ik nog even mee, eerst dichterbij wat proberen te regelen
Niet om het een of ander, maar het is natuurlijk niet zo dat er in het oosten van het land helemaal geen banen zijn, misschien beperk je je blik teveel tot banen waarvan je denkt dat je ze wel wat vindt?quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Het klopt dat ik niet zo snel een keuze maak. Wil er eerst achter staan, al kan ik soms wel vanuit intuïtie handelen als het moet. Vaak als ik spontaan ben roep ik wat en denk daarna pas na over de gevolgen.. ook niet zo handig.Ik heb iig gereageerd dus wacht het af. Verder zie ik inderdaad niet veel banen voorbij komen, of het is tegen de twee uur reistijd per dag aan maar daar wacht ik nog even mee, eerst dichterbij wat proberen te regelen.
Twee uur enkel reis, dus vier uur op een dag. Ik ben vaak gewend om twee uur enkele reis te reizen, maar niet om 8+uur op een dag te werken en dan hoe (on)comfortabel ook pas laat thuis te zijn. Dan kom je weer in het riedeltje van: voor dag en dauw de deur uit en rond een uur of 20 thuis zijn, eten, slapen en dat vijf dagen in de week. Dan liever een baan dichterbij tegen een lager of zelfde salaris.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan neem je die twee uur reistijd voor lief. Je gaat toch niet vanwege 2 uur reistijd per dag een kans onbenut laten. Zelf woon ik in Zuid-Limburg maar heb standplaats Eindhoven. Ja, dat is een nadeel maar prima te handelen als het werk bevalt.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik moet iéts doen. Nu duurt het nog 3 weken tot ik de sleutel krijg, daarna een week of 3 klussen en dan is het weer november. Dus om nu 6 weken niks te doen is zonde. Vrijwillig is geen optie, want dat brengt geen geld op. En even een baantje nemen is ook lastig want ik heb concurrentie van (goedkope) studenten. Desnoods werk ik straks op het station in zo'n winkel, daar zie ik nog wel mensen op leeftijd staan want iedereen krijgt gewoon 't zelfde salaris.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar het is natuurlijk niet zo dat er in het oosten van het land helemaal geen banen zijn, misschien beperk je je blik teveel tot banen waarvan je denkt dat je ze wel wat vindt?
Hoe langer je zonder werk zit, hoe beroerder het voor je wordt.... nu zit je al 3 maanden met een diploma thuis, en dat diploma zou de sleutel worden tot het echte leven, maar we zijn 3 maanden verder en je hebt nog steeds amper actie ondernomen, dat je bij toeval wel uit huis kunt is meegenomen, maar dat lijkt nu de volgende sleutel tot het echte leven te zijn.
Ga wat doen, maakt niet uit wat, als het maar wat oplevert, en het levert nooit alleen maar geld op, ook ervaring en kennis, al was het alleen maar de kennis dat je weet dat je het nooit weer wilt doen.
Solliciterend vanuit een baan geeft je zoveel meer mogelijkheden, en je hebt het al niet mee dat je tijdens je opleiding nooit gewerkt hebt....
Je eerste (!) baan ga je geen 30 jaar doen. Een lange reistijd kan irritant zijn maar ik dacht dat je inmiddels een beetje door ging krijgen dat het je niet in de schoot geworpen krijgt en dat je moet investeren in je toekomst.quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:16 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Twee uur enkel reis, dus vier uur op een dag. Ik ben vaak gewend om twee uur enkele reis te reizen, maar niet om 8+uur op een dag te werken en dan hoe (on)comfortabel ook pas laat thuis te zijn. Dan kom je weer in het riedeltje van: voor dag en dauw de deur uit en rond een uur of 20 thuis zijn, eten, slapen en dat vijf dagen in de week. Dan liever een baan dichterbij tegen een lager of zelfde salaris.
Precies!quote:Op vrijdag 16 september 2016 12:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik moet iéts doen. Nu duurt het nog 3 weken tot ik de sleutel krijg, daarna een week of 3 klussen en dan is het weer november. Dus om nu 6 weken niks te doen is zonde.
Beer1quote:Vrijwillig is geen optie, want dat brengt geen geld op.
Beer2quote:En even een baantje nemen is ook lastig want ik heb concurrentie van (goedkope) studenten.
Is daar al één van je je acht solliciatiebrieven van de laatste drie maanden naartoe gegaan?quote:Desnoods werk ik straks op het station in zo'n winkel, daar zie ik nog wel mensen op leeftijd staan want iedereen krijgt gewoon 't zelfde salaris.
Waarom niet serieus nemen?quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:35 schreef broccoli. het volgende:
Als de TS ooit conducteur wordt dan ga ik echt niet meer voor diezelfde functie solliciteren, kan dat dan echt niet meer serieus nemen.
Ot: Wat iemand hierboven al zei... Minder nadenken helpt al een heleboel. Hoeveel beren zijn er nou al in dit topic voorbij gekomen?
Ps. Mijn broer zoekt nog mensen die een krantenwijk willen lopen in jouw stad. Ik heb het ongeveer 28 dagen gedaan en heb er 475 euro mee verdiend. Ik zeg doen
Kranten bezorgen is geen fulltime baan he?quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waarom niet serieus nemen?Wie weet verbaas je je nog over deze FOK!ker
Ik ga niet roepen dat kranten bezorgen geen optie is, want 475 euro is 475 euro, maar ik heb toch wat meer nodig voor de huur en andere vaste lastenKan uit ervaring spreken dat je fiets vaak kapot gaat, en die heb je nodig voor je job... Mocht ik echt niks kunnen vinden is het wél een optie want ik zie die advertenties ook vaak genoeg voorbij komen en het heeft nog wat mijn studierichting te maken ook
Weet je wanneer je ons pas zou verbazen als je 3 krantenwijken zou nemen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waarom niet serieus nemen?Wie weet verbaas je je nog over deze FOK!ker
Ik ga niet roepen dat kranten bezorgen geen optie is, want 475 euro is 475 euro, maar ik heb toch wat meer nodig voor de huur en andere vaste lastenKan uit ervaring spreken dat je fiets vaak kapot gaat, en die heb je nodig voor je job... Mocht ik echt niks kunnen vinden is het wél een optie want ik zie die advertenties ook vaak genoeg voorbij komen en het heeft nog wat mijn studierichting te maken ook
Sowieso pas over 3 weken, nu woon ik iets te ver uit de buurtquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:56 schreef Sarabi het volgende:
475 is niet meer dan de 0 euro die je nu krijgt?
Begin toch eens ergens.
Terwijl je op je sollicitaties wacht kan je mooi zoiets kleins doen.
Jij denkt dat als je nu reageert, dat je morgenvroeg moet beginnen?quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Sowieso pas over 3 weken, nu woon ik iets te ver uit de buurt
Dus over drie weken ga je het wel doen? Mooiquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Sowieso pas over 3 weken, nu woon ik iets te ver uit de buurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |