abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165322828
Je denkt echt nog als een student. Ga eens echt aan het werk en kijk dan waar je interesses liggen. Je hebt misschien het idee dat jouw hbo papiertje de heilige graal is van de arbeidsmarkt, maar dat valt in de praktijk tegen. Het is een startkwalificatie en je toont daarmee aan over een bepaalde kennis niveau te beschikken. Maar dat is het dan ook wel voor de meeste opleidingen. Maar waar je je brood echt mee gaat verdienen is je werkervaring en kennis/vaardigheden die je op het werkgebied opdoet.

Salaris op jouw leeftijd is echt niet zo heel relevant tenzij je misschien al een gezin van 3 en een hond moet onderhouden. Dat komt vanzelf wel. Doe eerst ervaring op, kijk waar je interesses liggen en ga daarvan uit verder. Stel jezelf wat meer open en denk minder in hokjes.
pi_165324130
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is dat zo?

[..]

Dat geldt ook voor de banen in je vakgebied.

[..]

Hate to say...
Nee, dat is flauw. Ik vind het knap dat je in dit topic eindelijk wat zelfinzicht gaat tonen en je ideeën en verwachtingen naar wat meer realistische beelden gaat bijstellen.
Ja, je zit nu in een lastige positie (al valt dat best mee, je hebt immers een nette financiële buffer om het de komende tijd te redden). Je woning heb je nu, dus laat dat je startpunt zijn. En laat dat idee van werken in je vakgebied echt los als enige mogelijk optie. Ga naar een jobcoach en ga daarmee uitzoeken waar je sterke kanten en interesses echt liggen. En tot die tijd solliciteer je op alle losse en vaste baantjes. Brood op de plank en werkervaring. En -belangrijker nog- levenservaring.
Geen gek idee, ik weet iig welke baantjes ik mezelf niet zie doen: in de bouw. kinderopvang, callcenter en de zakenwereld. Wil geen tijd kwijt zijn aan baantjes waar ik niet zou passen zoals volgens velen hier in een winkel.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:50 schreef Koral het volgende:
Je woont, als ik me niet vergis, in t midden van het land?

Ook als je in de grote steden woont zit je maar zo aan een uur reistijd naar je werk enkele reis van deur tot deur.

Als jij ook een uur reistijd als maatstaaf neemt vanaf midden nederland, welke kant dan ook op, dan heb je me toch een zoekgebied waarin je werk kunt vinden!

Sorry maar t komt op mij over als beperkingen zien terwijl je juist door je centrale locatie vollop mogelijkheden hebt.
Niet bepaald. Ongeveer een uur van Utrecht af, anderhalf van Amsterdam en bijna twee uur van Rotterdam/Den Haag af. Dus een baan minder dan 1,5 uur enkele reistijd is al mooi ;) En anders inderdaad het maar als een investering zien die 4 uur reistijd per dag.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:55 schreef Azpilicueta het volgende:
Je denkt echt nog als een student. Ga eens echt aan het werk en kijk dan waar je interesses liggen. Je hebt misschien het idee dat jouw hbo papiertje de heilige graal is van de arbeidsmarkt, maar dat valt in de praktijk tegen. Het is een startkwalificatie en je toont daarmee aan over een bepaalde kennis niveau te beschikken. Maar dat is het dan ook wel voor de meeste opleidingen. Maar waar je je brood echt mee gaat verdienen is je werkervaring en kennis/vaardigheden die je op het werkgebied opdoet.

Salaris op jouw leeftijd is echt niet zo heel relevant tenzij je misschien al een gezin van 3 en een hond moet onderhouden. Dat komt vanzelf wel. Doe eerst ervaring op, kijk waar je interesses liggen en ga daarvan uit verder. Stel jezelf wat meer open en denk minder in hokjes.
Klopt, dus jij zegt: alles binnen jouw vakgebied, ongeacht afstand of wat ze vragen, gewoon proberen en reageren?
pi_165324265
Het baantje wat je nu neemt hoeft niet de rest van je carrière vast te leggen.

Dus als jij lekker bij de NS wil werken, ga je dat toch voor een tijdje doen als je aangenomen word. Het is alleen maar extra ervaring, je laat geen gek gat achter op je CV en na een jaar kun je alsnog verder solliciteren als het hem toch niet word voor de rest van je leven?
pi_165324354
Als je in een bedrijf komt te werken, kom je in contact met klanten en relaties.
Dan is de kans aanwezig dat, als het contact met deze mensen goed is, er nieuwe kansen komen.

Vacatures opvullen is ook niet zo makkelijk voor werkgevers.
Van CV naar full time kracht ben je zo 3 tot 6 maanden bezig.
Hell To The Liars
pi_165324414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:55 schreef Fripsel het volgende:
Het baantje wat je nu neemt hoeft niet de rest van je carrière vast te leggen.

Dus als jij lekker bij de NS wil werken, ga je dat toch voor een tijdje doen als je aangenomen word. Het is alleen maar extra ervaring, je laat geen gek gat achter op je CV en na een jaar kun je alsnog verder solliciteren als het hem toch niet word voor de rest van je leven?
Dat ben ik met je eens. Sommige functies reageer ik ook alleen maar op om te kijken hoe ver ik kom, zoals bij de politie. Bij de NS lijkt me dan wel weer oprecht tof en je wordt er nooit slechter van.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:14:02 #156
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165326476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Bij de NS lijkt me dan wel weer oprecht tof en je wordt er nooit slechter van.
Natuurlijk wel. Met zulke acties zet je de toon voor de rest van je loopbaan.

Stel dat je een jaartje gaat conducteuren, en toch besluit om in je vakgebied te solliciteren. De eerste vraag die je gaat krijgen, als je uberhaupt wordt uitgenodigd, is dan natuurlijk: "waarom ben je niet meteen aan de slag gegaan?"

Bovendien is je stage-ervaring een stuk minder waard. Immers, bij je eerste baan gaan ze kijken naar je stage-ervaring. Bij je tweede baan gaan ze kijken naar je eerste baan (die waardeloos is voor je vakgebied).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165326766
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:14 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Met zulke acties zet je de toon voor de rest van je loopbaan.

Stel dat je een jaartje gaat conducteuren, en toch besluit om in je vakgebied te solliciteren. De eerste vraag die je gaat krijgen, als je uberhaupt wordt uitgenodigd, is dan natuurlijk: "waarom ben je niet meteen aan de slag gegaan?"

Bovendien is je stage-ervaring een stuk minder waard. Immers, bij je eerste baan gaan ze kijken naar je stage-ervaring. Bij je tweede baan gaan ze kijken naar je eerste baan (die waardeloos is voor je vakgebied).
Hmm om te kijken of het mij inderdaad wel tof leek en het ook een vrij beroep is en ik ben op mijn vrijheid gesteld. Voor mijn sociale skills kan zo'n baan zeker geen kwaad, het roept misschien juist hele andere aspecten op. Ik heb gewoon duidelijk in mijn hoofd waar ik aan de slag zou willen binnen mijn vakgebied en als dat niet lukt dan maar iets (totaal) anders. Ik zie mezelf niet ergens werken waar ik geen interesse in heb eerlijk gezegd. Ik ben gek op koffie en de variatie daarin, heel enthousiast en goed op de hoogte van die markt, maar als verkoper in Nespresso winkel werken gaat mij denk ik niet lukken, op de afdeling communicatie allicht wel.
pi_165327697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:55 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik vind dat werkervaring echt mateloos overdreven wordt.

In je studie leg je de basis waar je de rest van je loopbaan profijt van kan hebben. Je manier van werken, problemen benaderen/oplossen, fundamentele kennis vergaren, alles leer je (of kun je gaan leren), waar je alle tijd/mogelijkheden voor krijgt.

Tijdens het werken leer je vaak maar een beperkte set aan kunstjes sneller en beter uit te voeren, waar je ook maar beperkt aan zelfontwikkeling kan doen omdat je met tal van dubbele agenda's/afspraken te maken hebt.

Maarja, het is ook wat je er zelf van maakt. Je hebt hele goede en serieuze studenten, en matige studenten die na het afstuderen zich eigenlijk afvragen wat ze nou gedaan of geleerd hebben.
pi_165327937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Snepar het volgende:

[..]

In je studie leg je de basis waar je de rest van je loopbaan profijt van kan hebben. Je manier van werken, problemen benaderen/oplossen, fundamentele kennis vergaren, alles leer je, waar je alle tijd voor krijgt, in je studie.

Tijdens het werken leer je vaak maar een beperkte set aan kunstjes sneller en beter uit te voeren, waar je ook maar beperkt aan zelfontwikkeling kan doen omdat je met tal van dubbele agenda's/afspraken te maken hebt.

Maarja, het is ook wat je er zelf van maakt. Je hebt hele goede en serieuze studenten, en matige studenten die na het afstuderen zich eigenlijk afvragen wat ze nou gedaan of geleerd hebben.
Dan verschillen wij van mening. Als ik naar mijzelf kijk heb ik veruit het meeste geleerd op de werkvloer zelf. De theoretische kennis die je opdoet gedurende een opleiding is leuk, maar je leert ook heel veel dingen die je gelijk weer vergeet nadat het tentamen/examen voorbij is. Dat kan voor jou anders zijn, maar voor mij wel. Alles wat ik niet relevant vond of interessant genoeg ben ik lang en breed vergeten. Het hangt ook wel een beetje af van de soort opleiding natuurlijk.

Ik werk nu inmiddels 3 jaar fulltime na het behalen van mijn studie en het verschil van nu in vergelijking met waar ik stond toen ik net begon is als dag en nacht. Er is een groot verschil tussen het toepassen van je kennis en het een keer leren voor een opleiding.
pi_165328760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Snepar het volgende:

[..]

In je studie leg je de basis waar je de rest van je loopbaan profijt van kan hebben. Je manier van werken, problemen benaderen/oplossen, fundamentele kennis vergaren, alles leer je (of kun je gaan leren), waar je alle tijd/mogelijkheden voor krijgt.

Ligt aan welk vakgebied je zit.
Logistiek is een studie zo overdreven als beginpunt, ik heb leren vanuit de werkplek veel makkelijker ervaren.

Op mijn 27e kon geen student wat ik kon op die leeftijd qua reefercontainers, keuringen, kwaliteit en douanezaken.
Hell To The Liars
pi_165330534
Ik maak mezelf vooral gek met voorstellen hoe het is om ergens te werken terwijl ik nog niet eens een reactie terug heb :D Maar goed, de hele dag vacaturesites afstruinen is ook gewoon niet goed voor je.
pi_165335974
Heb je tijdens je studie nooit iets gedaan met kerncompetenties? Wat zijn die van jou en in wat voor beroep zou je deze het best kwijt kunnen?

Daarnaast lijkt conducteur me helemaal geen vrij beroep, je meldt je op plek x om tijd x en doet je werk en bent daarna klaar op plek x en tijd x. Niet eerder vrij kunnen nemen als het toch lekker weer blijkt te zijn etc.
  donderdag 15 september 2016 @ 11:01:23 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165336002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik maak mezelf vooral gek met voorstellen hoe het is om ergens te werken terwijl ik nog niet eens een reactie terug heb :D Maar goed, de hele dag vacaturesites afstruinen is ook gewoon niet goed voor je.
Hoeveel sollicitaties heb je inmiddels werkelijk verstuurd sinds je klaar bent met je opleiding?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 september 2016 @ 11:54:23 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165336983
Als je in een markt solliciteert waar veel meer vraag naar werk is dan er aanbod is, dan lijkt het mij zeer onverstandig om vacaturesites af te struinen. De kans dat een bedrijf een prijzige vacature hoeft uit te zetten is klein, ze kunnen die al op voorhand invullen vanuit hun eigen netwerk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 15 september 2016 @ 11:56:29 #165
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_165337025
Conducteur is denk ik niet iedereen geschikt voor. Je moet ook om kunnen gaan met zwartrijders, masturberende Marokkanen, baldadige voetbalsupporters, etc
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:20:05 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165337480
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:59 schreef sibella2 het volgende:
Heb je tijdens je studie nooit iets gedaan met kerncompetenties? Wat zijn die van jou en in wat voor beroep zou je deze het best kwijt kunnen?

Daarnaast lijkt conducteur me helemaal geen vrij beroep, je meldt je op plek x om tijd x en doet je werk en bent daarna klaar op plek x en tijd x. Niet eerder vrij kunnen nemen als het toch lekker weer blijkt te zijn etc.
Het is in die zin een vrij beroep dat je op die trein zelf invulling kunt geven. Er zijn natuurlijk richtlijnen zoals bijvoorbeeld ronde tijden etc, maar dan nog heb je de vrijheid om daar zelf invulling aan te geven. Bovendien heb je natuurlijk niet een manager om je heen hangen die je op de vingers kijkt. Tenzij in burger een manager even een steekproef houd. Maar dan nog. Ik denk dat dit bedoeld word met vrijheid.
Natuurlijk is het zo dat je niet tijdens je dienst zomaar kunt afsluiten en verlof nemen. Maar dat geld ook voor een projectmanager die nog rekening moet houden met een opdrachtgever. Ook die kan niet altijd zomaar even zijn taken afsluiten op de dag.

Maar als je in een beschikbaar rooster zit kun je wel voor de donderdagse weekindeling met een dienstindeler om de tafel gaan zitten welke diensten er nog in de bak liggen.

Verlof nemen is inderdaad zeer moelijk. Je kunt niet zomaar gegarandeerd verlof krijgen als je denkt, he deze week word het mooi weer ik wil graag verlof. Dat lukt niet. Je kunt je laten inschrijven maar ga er maar vanuit dat je geen verlof krijgt. Natuurlijk, heb je een calamiteit in je gezin dan kan een teammanager zorgen dat je bijzonder verlof krijgt.

Er is veel mogelijk juist omdat je met diensten werkt en al zeker als je in een beschikbaar rooster zit waardoor je behoorlijk wat flexibel bent in werktijden. Bovendien kun je ook met collega's ruilen. Zo werk ik regelmatig voor jongeren op de zaterdag zodat zij kunnen gaan stappen. En hij werkt dan voor mij op een andere dag. Het moet wel rooster technisch mogelijk zijn.

Nogmaals als je geschikt bent voor conducteur of machinist en je vind het zelf leuk heb je bij NS niets te klagen. Wie over de arbeidsvoorwaarden en salaris klaagt bij NS is gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 15-09-2016 12:34:11 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 15 september 2016 @ 12:31:40 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165337730
Vergeet ook niet dat er meer functies zijn binnen NS. Je stroomt in als conducteur en intern kun je verder sollicteren als de spoorweg branche je bevalt. Van persvoorlichting tot bijsturing tot team manager etc. Je wilt niet weten hoeveel mensen zijn binnengestroomd in de laagste functies maar nu een manager functie hebben. Daar moet je wel wat voor over hebben. Maar die mogelijkheid is er zeker.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:46:07 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165338041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:31 schreef Cherna het volgende:
Vergeet ook niet dat er meer functies zijn binnen NS. Je stroomt in als conducteur en intern kun je verder sollicteren als de spoorweg branche je bevalt. Van persvoorlichting tot bijsturing tot team manager etc. Je wilt niet weten hoeveel mensen zijn binnengestroomd in de laagste functies maar nu een manager functie hebben. Daar moet je wel wat voor over hebben. Maar die mogelijkheid is er zeker.
Van wat ik heb meegekregen van mensen die net begonnen met werken zijn bij de NS is het inderdaad een mooi bedrijf om voor te werken. Is er veel ondersteuning, training en doorgroei mogelijkheden plus veel collegialiteit onderling (althans, bij het rijdend personeel). De vakbond voor het rijdend personeel is ook opvallen actief en goed georganiseerd.

Ik vind de arbeidsvoorwaarden ook zeer redelijk. Zeker aangezien er nog veel mer toeslagen gewerkt wordt bovenop het reguliere inkomen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165338718
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel sollicitaties heb je inmiddels werkelijk verstuurd sinds je klaar bent met je opleiding?
Stuk of acht, waarvan ik bij twee op gesprek ben geweest maar het zelf heb afgekapt omdat ik het mij niet de hele dag zag doen of de omschrijving niet overeenkwam met de praktijk.

Overigens is op lagere baantjes solliciteren helemaal niet zo makkelijk want de meeste werkgevers en recruiters denken gezien je opleiding dat je snel weg bent als je wat beters of binnen je vakgebied kan krijgen, dus waarom zouden ze in je investeren? Conducteur is half jaar training, machinist een jaar. Moet je heel expliciet in je motivatiebrief melden waarom jij het graag wilt. Ik ben overigens wel op zoek naar een vrij beroep, maar niet als freelancer. Wil wel enige vastigheid.
  donderdag 15 september 2016 @ 13:17:19 #170
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165338721
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Van wat ik heb meegekregen van mensen die net begonnen met werken zijn bij de NS is het inderdaad een mooi bedrijf om voor te werken. Is er veel ondersteuning, training en doorgroei mogelijkheden plus veel collegialiteit onderling (althans, bij het rijdend personeel). De vakbond voor het rijdend personeel is ook opvallen actief en goed georganiseerd.

Ik vind de arbeidsvoorwaarden ook zeer redelijk. Zeker aangezien er nog veel mer toeslagen gewerkt wordt bovenop het reguliere inkomen.
Precies.
Die arbeidvoorwaarden zijn uitstekend. Dat merk je als je eerst jaren lang voor diverse ing. bureau's hebt gewerkt.
Maar goed de TS benoemd steeds het vak conducteur. Ik zou zeggen blijf niet malen maar spring erin. Niet geschoten is altijd mis. Tijdens die hele sollicitatie procedure zal een en ander wel duidelijk worden. Je hoeft je niet te schamen als hbo student dat het minderwaardig is(kijk nooit naar de buurman). Er zijn meer collega's die hoger opgeleid zijn die werken als machinist of conducteur. Nergens om je voor te schamen. Uiteindelijk gaat het erom hoe prettig je in je vel zit.
pi_165338833
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies.
Die arbeidvoorwaarden zijn uitstekend. Dat merk je als je eerst jaren lang voor diverse ing. bureau's hebt gewerkt.
Maar goed de TS benoemd steeds het vak conducteur. Ik zou zeggen blijf niet malen maar spring erin. Niet geschoten is altijd mis. Tijdens die hele sollicitatie procedure zal een en ander wel duidelijk worden. Je hoeft je niet te schamen als hbo student dat het minderwaardig is(kijk nooit naar de buurman). Er zijn meer collega's die hoger opgeleid zijn die werken als machinist of conducteur. Nergens om je voor te schamen. Uiteindelijk gaat het erom hoe prettig je in je vel zit.
Ik heb al gereageerd. Ben alleen bang dat ze me niet serieus nemen wegens bovengenoemde redenen. Machinist lijkt mij ook tof, maar dat is een stuk eenzamer en ben je minder met mensen en reizigers bezig.
pi_165338933
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Stuk of acht, waarvan ik bij twee op gesprek ben geweest maar het zelf heb afgekapt omdat ik het mij niet de hele dag zag doen of de omschrijving niet overeenkwam met de praktijk.

Overigens is op lagere baantjes solliciteren helemaal niet zo makkelijk want de meeste werkgevers en recruiters denken gezien je opleiding dat je snel weg bent als je wat beters of binnen je vakgebied kan krijgen, dus waarom zouden ze in je investeren? Conducteur is half jaar training, machinist een jaar. Moet je heel expliciet in je motivatiebrief melden waarom jij het graag wilt. Ik ben overigens wel op zoek naar een vrij beroep, maar niet als freelancer. Wil wel enige vastigheid.
Daar komen de eerste beren alweer tussen de bomen vandaan..

.. En eh.. Waar denk je dat de -motivatie- voor staat in het woord motivatiebrief?
pi_165338989
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is in die zin een vrij beroep dat je op die trein zelf invulling kunt geven. Er zijn natuurlijk richtlijnen zoals bijvoorbeeld ronde tijden etc, maar dan nog heb je de vrijheid om daar zelf invulling aan te geven. Bovendien heb je natuurlijk niet een manager om je heen hangen die je op de vingers kijkt. Tenzij in burger een manager even een steekproef houd. Maar dan nog. Ik denk dat dit bedoeld word met vrijheid.
Natuurlijk is het zo dat je niet tijdens je dienst zomaar kunt afsluiten en verlof nemen. Maar dat geld ook voor een projectmanager die nog rekening moet houden met een opdrachtgever. Ook die kan niet altijd zomaar even zijn taken afsluiten op de dag.

Maar als je in een beschikbaar rooster zit kun je wel voor de donderdagse weekindeling met een dienstindeler om de tafel gaan zitten welke diensten er nog in de bak liggen.

Verlof nemen is inderdaad zeer moelijk. Je kunt niet zomaar gegarandeerd verlof krijgen als je denkt, he deze week word het mooi weer ik wil graag verlof. Dat lukt niet. Je kunt je laten inschrijven maar ga er maar vanuit dat je geen verlof krijgt. Natuurlijk, heb je een calamiteit in je gezin dan kan een teammanager zorgen dat je bijzonder verlof krijgt.

Er is veel mogelijk juist omdat je met diensten werkt en al zeker als je in een beschikbaar rooster zit waardoor je behoorlijk wat flexibel bent in werktijden. Bovendien kun je ook met collega's ruilen. Zo werk ik regelmatig voor jongeren op de zaterdag zodat zij kunnen gaan stappen. En hij werkt dan voor mij op een andere dag. Het moet wel rooster technisch mogelijk zijn.

Nogmaals als je geschikt bent voor conducteur of machinist en je vind het zelf leuk heb je bij NS niets te klagen. Wie over de arbeidsvoorwaarden en salaris klaagt bij NS is gek.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk, lijkt me echt een fijne baan, mits je geschikt bent. Ik vraag me nu af wat TS bedoelt met vrijheid? TS?
pi_165339046
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:33 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Duidelijk, lijkt me echt een fijne baan, mits je geschikt bent. Ik vraag me nu af wat TS bedoelt met vrijheid? TS?
Redelijk dat. Werken binnen een vaste taak maar niet de hele dag op je vingers gekeken worden en redelijk afwisselend qua steeds andere mensen of omstandigheden als een verstoring of het weer of dat je je werk mee naar huis neemt.
  donderdag 15 september 2016 @ 13:42:24 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165339115
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik heb al gereageerd. Ben alleen bang dat ze me niet serieus nemen wegens bovengenoemde redenen. Machinist lijkt mij ook tof, maar dat is een stuk eenzamer en ben je minder met mensen en reizigers bezig.
Dat is moeilijk te zeggen en is afhankelijk van het gesprek en wie tegenover je zit. Dat gevoel had ik ook toen ik solliciteerde voor de functie machinist 14-15 jaar geleden met een HTSwtb en 17 jaar ervaring als constructeur en eindfunctie projectengineer. Uiteindelijk toch door die hele procedure gerold. Dit door aan te geven dat ik al vaker gesolliciteerd had bij NS voor een functie als machinist, liefhebber ben van de spoorbrance en uitvoerig de taken van een machinist kon uitleggen met alle voor en nadelen etc. En ik heb een klein beetje gelogen dat ik niet al te goed was als engineer en me daar ongelukkig in voelde en een hekel had om van 8 tot 5 te werken en het werken met diensten mij ontzettend aansprak. Dat laatste is bij mij zeker het geval. Ik zou niet meer van 8 tot 5 willen werken. Zo heb ik dat gesprek destijds gevoerd. Maar dat was 14-15 jaar geleden. Mogelijk verlopen de procedures nu anders. Maar ik zou me daar niet te druk om maken.

Nu stromen er genoeg hbo ers in als conducteur of machinst. Mogelijk dat NS deze kans ook grijpt omdat men ervan uitgaat dat een deel de ambitie heeft om door te groeien naar andere functies.
Je moet ambitie hebben als starter en service gericht zijn.
pi_165339144
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Redelijk dat. Werken binnen een vaste taak maar niet de hele dag op je vingers gekeken worden en redelijk afwisselend qua steeds andere mensen of omstandigheden als een verstoring of het weer of dat je je werk mee naar huis neemt.
Dat is zo breed. Ik werk zelf op kantoor, maar steeds op een andere locatie, mijn klanten hebben steeds andere cases en mijn manager en ik zien elkaae alleen op vrijdag. Volgens mij weet ik wat je gestudeerd hebt, en is dat juist een studie waarin je een baan kan krijgen waar je veel vrijheid geniet. Ik heb meer het vermoeden dat je bang denkt dat mensen zien wat je echt kan en doet, en denkt als conducteur vogelvrij te zijn.
pi_165339341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:43 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Dat is zo breed. Ik werk zelf op kantoor, maar steeds op een andere locatie, mijn klanten hebben steeds andere cases en mijn manager en ik zien elkaae alleen op vrijdag. Volgens mij weet ik wat je gestudeerd hebt, en is dat juist een studie waarin je een baan kan krijgen waar je veel vrijheid geniet. Ik heb meer het vermoeden dat je bang denkt dat mensen zien wat je echt kan en doet, en denkt als conducteur vogelvrij te zijn.
Hoe bedoel je die laatste zin? Ik weet dat ik waar ik voor gestudeerd heb ook goed kan uitvoeren in de praktijk, stage was ook prima bevallen enzo. Als ik bij een bedrijf/interessegebied van mijn voorkeur kom, voel ik mij wel op mijn plek. Maar ik heb het gevoel daar mij de hele dag te moeten bewijzen vanwege collega's die ook met goede onderwerpen komen, concurrentie is groot. En je moet steeds uitleggen waarom je onderwerp nog actueel is, of het niet ingehaald is door iets anders in de media want dan heb je uren/dagen in iets gestoken wat toch niks blijkt te worden. Met die teleurstelling moet je ook om kunnen gaan en dat is soms nog best lastig. En je moet heel sociaal kunnen zijn qua netwerken, je bent afhankelijk van bepaalde mensen/experts etc. Dat is dus wat mij minder aan de sector lijkt, haantjesgedrag, status gaat haast voor wat je echt kunt/doet. Soms moet je onderwerpen maken over andermans leed waar echt je tenen van gaan krullen. Mensen sabelen je best makkelijk neer, ieder voor zijn eigen hachje. En dat heb je bij een servicegerichte functie minder.
  donderdag 15 september 2016 @ 14:05:25 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165339639
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:33 schreef sibella2 het volgende:
Duidelijk, lijkt me echt een fijne baan, mits je geschikt bent
Dit
  donderdag 15 september 2016 @ 14:08:51 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165339711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die laatste zin? Ik weet dat ik waar ik voor gestudeerd heb ook goed kan uitvoeren in de praktijk, stage was ook prima bevallen enzo. Als ik bij een bedrijf/interessegebied van mijn voorkeur kom, voel ik mij wel op mijn plek. Maar ik heb het gevoel daar mij de hele dag te moeten bewijzen vanwege collega's die ook met goede onderwerpen komen, concurrentie is groot. En je moet steeds uitleggen waarom je onderwerp nog actueel is, of het niet ingehaald is door iets anders in de media want dan heb je uren/dagen in iets gestoken wat toch niks blijkt te worden. Met die teleurstelling moet je ook om kunnen gaan en dat is soms nog best lastig. En je moet heel sociaal kunnen zijn qua netwerken, je bent afhankelijk van bepaalde mensen/experts etc. Dat is dus wat mij minder aan de sector lijkt, haantjesgedrag, status gaat haast voor wat je echt kunt/doet. Soms moet je onderwerpen maken over andermans leed waar echt je tenen van gaan krullen. Mensen sabelen je best makkelijk neer, ieder voor zijn eigen hachje. En dat heb je bij een servicegerichte functie minder.
Dan begin je als conducteur en uiteindelijk zit je bij de persvoorlichting met je achtergrond zodra je wat werkervaring en levenservaring hebt. Heb je in alle rust je carriere kunnen opbouwen. Dat kan een doel zijn waar je aan kunt werken. Meer kan ik er niet van maken.
Nog een tip:
Als je de achtergrond hebt van journaille kun je als conducteur zorgen dat je bij de readactie komt van het vakbland voor personeel dat ook gemaakt word door het peroneel etc. Dat is dan een mooie springplank. Enfin ik wil je niet over de streep trekken, maar probeer de mogelijkheden te zien en blijf niet malen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 15-09-2016 14:19:14 ]
pi_165340215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je hebt teveel amerikaanse films gezien. Op kantoor werk je in een team, mijn collega's en ik werken niet allemaal op hetzelfde project, waar vervolgens alleen de beste input gekozen wordt en de rest neergesabeld. Je werkt SAMEN waarbij iedereen zijn eigen deel oppakt en waarbij iedereen oveel mogelijk doet waar hij goed in is.

Met jouw achtergrond zou je ook een researchfunctie in een kantooromgeving kunnen bekleden bijvoorbeeld.

Als jij denkt dat conducteur zijn, het ding voor jou is, prima, maar gezien je sociale angsten, lijk je mij niet geschikt om asociale passagiers terecht te wijzen.
pi_165340457
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:37 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Je hebt teveel amerikaanse films gezien. Op kantoor werk je in een team, mijn collega's en ik werken niet allemaal op hetzelfde project, waar vervolgens alleen de beste input gekozen wordt en de rest neergesabeld. Je werkt SAMEN waarbij iedereen zijn eigen deel oppakt en waarbij iedereen oveel mogelijk doet waar hij goed in is.

Met jouw achtergrond zou je ook een researchfunctie in een kantooromgeving kunnen bekleden bijvoorbeeld.

Als jij denkt dat conducteur zijn, het ding voor jou is, prima, maar gezien je sociale angsten, lijk je mij niet geschikt om asociale passagiers terecht te wijzen.
Sociale angst valt wel mee, het is alleen dat ik dagelijks niet meer zo snel onder de mensen kom terwijl ik het wel graag zou willen, dus elke nieuwe ervaring is mooi meegenomen.
pi_165340639
Je wil gewoon een 'makkelijke' baan omdat je bij de gedachte van een baan op niveau al moe wordt. Met zo'n weinig mogelijke inspanning het maximale willen verdienen. Ik kan je bij voorbaat al verzekeren dat je daar op de lange termijn niet gelukkig van gaat worden. Je zult telkens met de gedachte lopen dat het veel te laag gegrepen voor je is en dat doet niet goed aan je zelfbeeld.

Waar jij aan moet werken is je passieve houding.
pi_165340693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Sociale angst valt wel mee, het is alleen dat ik dagelijks niet meer zo snel onder de mensen kom terwijl ik het wel graag zou willen, dus elke nieuwe ervaring is mooi meegenomen.
Dan, ga ervoor. Maar kraak andere beroepwn en banen niet af omdat je teveel films gekeken hebt.
pi_165340870
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:06 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Dan, ga ervoor. Maar kraak andere beroepwn en banen niet af omdat je teveel films gekeken hebt.
Ik kraak andere beroepen niet af, maar de mensen die er werken wel. Ik voel me niet fijn tussen een groep telefonische/straat verkopers die slinkse trucjes gebruiken om mensen te lokken, daar zou ik dus nooit willen/kunnen werken bijvoorbeeld.
pi_165341192
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
Je wil gewoon een 'makkelijke' baan omdat je bij de gedachte van een baan op niveau al moe wordt. Met zo'n weinig mogelijke inspanning het maximale willen verdienen. Ik kan je bij voorbaat al verzekeren dat je daar op de lange termijn niet gelukkig van gaat worden. Je zult telkens met de gedachte lopen dat het veel te laag gegrepen voor je is en dat doet niet goed aan je zelfbeeld.

Waar jij aan moet werken is je passieve houding.
Ik denk dat het hem niet uitsluitend om het geld te doen is, anders had hij al genoeg andere baantjes gevonden waarbij hij van 9 tot 5 op kantoor zit en weinig onder de mensen komt. Eigenlijk toch best bijzonder, de meesten met een achtergrond die hij heeft geven de voorkeur aan een beschutte werkplek, dus afgezonderd van de rest i.v.m. prikkels.
pi_165341211
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik kraak andere beroepen niet af, maar de mensen die er werken wel. Ik voel me niet fijn tussen een groep telefonische/straat verkopers die slinkse trucjes gebruiken om mensen te lokken, daar zou ik dus nooit willen/kunnen werken bijvoorbeeld.
Wat weet je nu van bedrijven af zonder er gewerkt te hebben?
pi_165341303
Ergens vind ik het een beetje treurig. Je hebt een flink deel van je leven al het gevoel dat je niet alles er uit haalt, en nog blijf je zoeken naar een optie met zo weinig mogelijk weerstand binnen in jezelf?

Er wordt binnen elk bedrijf verwacht dat je presteert. Bij bijna elk bedrijf kun je elk jaar een functioneringsgesprek verwachten. Ook, of misschien zelfs juist, bij servicegerichte bedrijven.

Voor de autonome beroepen, die beroepen waar je minder constant in het zicht van een baas bent, of het nu bijvoorbeeld servicemonteur, buschauffeur,of iets commercieels in de buitendienst is, ze hebben allemaal 1 karaktereigenschap gemeen waar jij nu niet bepaald van overloopt: zelfvertrouwen. En dan laat ik lef, en geldingsdrang maar even achterwege. De meeste mensen die niet over dit soort eigenschappen bezitten zullen niet voor de banen kiezen met een hoge mate van zelfstandigheid. Daar is een reden voor!

Denk na jongen. Beter leer je met een beetje kritiek om te gaan en kies voor iets waar je hart echt ligt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165346158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Aannames, aannames...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165346432
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Aannames, aannames...
Een baan moet ook bij je persoonlijkheid / normen en waarden passen
  donderdag 15 september 2016 @ 19:53:02 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165346551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.
Zeker als je net begint te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165346811
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.
Zeker als je net begint te werken.
Dat.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165347221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En voldoende vrije tijd overhouden voor sociale activiteiten. Wat zijn je doelen voor de komende jaren behalve geld verdienen en werken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165348134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:18 schreef 0906 het volgende:

[..]

En voldoende vrije tijd overhouden voor sociale activiteiten. Wat zijn je doelen voor de komende jaren behalve geld verdienen en werken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral meedoen in de samenleving, sociaal worden en hopelijk een vriendin.
Mbt spoiler: tegenwoordig is iedereen in staat zichzelf te onderhouden...
pi_165348365
Maar wat voor studie heb je dan gedaan? Volgens mij kun je niet alle banen over één kam scheren ... Ik heb bij verschillende werkgevers exact dezelfde functies uitgevoerd, en toch leverde dat steeds compleet andere ervaringen op. De ene keer vond ik mijn werk super, bij een andere werkgever waar ik in principe hetzelfde deed, werd ik doodongelukkig. Dat lag aan collega's, arbeidsomstandigheden, management ...

Je klinkt op een of andere manier heel star, met 'de concurrentie' en 'mensen sabelen je neer' – want dat hoeft toch niet bij iedere werkgever zo te zijn? Het is als Kalimero tegen de grote boze wereld in zijn geheel, waar komt dat dan vandaan?
pi_165348598
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

hopelijk een vriendin.
Mbt spoiler: tegenwoordig is iedereen in staat zichzelf te onderhouden...
Ik denk daar anders over, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?

De meeste onderzoeken tonen aan dat juist mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten het moeilijkst aan een relatie komen, voornamelijk omdat vrouwen een man willen met geld en status.
  donderdag 15 september 2016 @ 20:52:40 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165348682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:51 schreef 0906 het volgende:

[..]

Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?

De meeste onderzoeken tonen aan dat juist mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten het moeilijkst aan een relatie komen, voornamelijk omdat vrouwen een man willen met geld en status.
Voornamelijk omdat vrouwen geen zin hebben in een klaploper.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165348724
quote:

[..]

Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?

Puhlease later we er hier geen R&P topic van maken. :')
Houd je relatie-issues daar, daar lijken jullie elkaar ook prima te kunnen vinden.
pi_165348839
quote:

[..]

Ik denk daar anders over, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?

Ben ik het niet mee eens. Lagere sociale milieus stikken van de baby's, scheidingen en relaties. Die hoppen snel.
pi_165349112
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat vrouwen geen zin hebben in een klaploper.
Oftewel er is een sterke correlatie tussen inkomen, sociale status en het kunnen krijgen van een relatie. De meeste vrouwen kiezen omwille van hun toekomst liever voor een hoogopgeleide man met een goed inkomen en een prestigieuze baan. Daarom als je aan de onderkant zit, weinig inkomen met een simpele baan de kans op afwijzing daardoor een stuk groter is.
pi_165349353
quote:
Meeste onderzoeken? Kun je mij een link geven van een gedegen onderzoek in 1 van die onderzoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')