Wel een sterke redenering: onze gekozen volksvertegenwoordigers (op basis van gelijkheid van stemmen van de Nederlandse bevolking) doen niet wat ik wil, dus moeten er andere manieren komen om te krijgen wat ik wil.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus met 4 referenda ben jij bang dat het land onbestuurbaar gaat worden?
Kom op zeg.
Hoe zou jij het vinden als volgend jaar Griekenland weer eens langskomt en dat wederom meer geld naar toe gaat en daarna aan de pensioenen wordt gezeten?
Lache he?
Het zal als het aan de PVV ligt vooral gaan over gezellige onderwerpen als een hoofddoekjesverbod of de dierenpolitie. Veel plezier met die referenda.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:04 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben warm voorstander van bindende referenda, dus ik zie wel wat in dit plan. Zeker als het om gewichtige zaken zoals bijvoorbeeld internationale verdragen gaat. Ik twijfel wel of vier per jaar een juiste frequentie is om referenda te houden. Een voordeel is dat mensen zo gewend raken aan referenda waardoor de maatschappelijk aandacht kan verschuiven van het referendum zelf naar het onderwerp van het referendum. Een nadeel lijkt mij echter dat er niet altijd aanbod is van kwesties die naar mijn idee geschikt zijn voor referenda, maar wellicht dat het nieuwsbericht in de OP te summier is om de omgang met dat facet van het plan te belichten.
En daar vraagt het volk al jaren om , maar toch doen ze het niet.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:16 schreef Gutmensch het volgende:
Politici moeten af en toe gewoon ook impopulaire maatregelen nemen om het land draaiende te houden.
Dan moet jij er een voorstander van zijn om Griekenland uit de EU te schoppen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:10 schreef Gutmensch het volgende:
De vrede en welvaart in Europa behouden is mij behoorlijk wat waard.
hoe in godsnaam kun je NIET de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van de EU, maar hoe in godsnaam kun je de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?
Zijn het de chemtrails die ons dom houden? Of zit het in de vaccinatie?
Echt, de gevolgtrekkingen raken kant noch wal. Dat je ergens last van hebt betekent niet dat alles wat ze hebben op de plek waar ze daar geen last van hebben automatisch beter is. Over wensdenken gesproken...
Zo zijn die anti-Wilders-gekkiesquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is wel de domste reactie die ik tijden heb gehoord
Je weet dat de PVV tegen de bezuinigingen in de ouderenzorg is ?
De domheid die jij in deze ene post ten toon spreidt is al genoeg reden om tegen referenda in elke vorm te zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En daar vraagt het volk al jaren om , maar toch doen ze het niet.
Immigranten binnenhalen is ook impopulair, maar daar hou je het land niet draaiende mee, dus dat bedoel je vast niet
[..]
Dan moet jij er een voorstander van zijn om Griekenland uit de EU te schoppen.
Wat heeft dit nou te maken met de onderhandelingen na de 2e kamer verkiezingen volgend jaar? Gaan ze soms eerst onderhandelen of er een minimum van 3 bindende referenda per jaar moet komen? Of toch maar 4 of zelfs 5. Of kan je toch maar beter overleggen of er uberhaupt bindende referenda gehouden moeten worden in de eerste instantie, en dan zonder nietszeggende voorwaarden als minstens 4x verplicht per jaar.quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onderhandelen over een x aantal maanden is voor jou vreemd. Denk jij wel langer over je eigen reacties na dan 15 seconden?
Vo;gens mij begrijp je niet helemaal wat de bedoeling is OF je doet het in je broek van angst zonder de EU.quote:Op woensdag 14 september 2016 01:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De domheid die jij in deze ene post ten toon spreidt is al genoeg reden om tegen referenda in elke vorm te zijn.
Omdat er geen causaal verband is. Wat jij zegt is hetzelfde als zeggen dat ze in Zwitserland beter stemmen omdat de Matterhorn er staat.quote:Op woensdag 14 september 2016 00:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
hoe in godsnaam kun je NIET de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?
Juist in een land als Zwitserland stelt dat vrij weinig voor. In alle opzichten (monetair, wetgeving, etc.) is Zwitserland gekoppeld aan de EU. Van de zogenaamde autonomie is vrij weinig sprake. Of ze 'verlichter' stemmen weet ik niet; het is in ieder geval belangrijk om de internationale consequenties van politieke keuzes mee te nemen. Iets wat je niet van elke kiezer kan vragen.quote:Op woensdag 14 september 2016 00:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
hoe in godsnaam kun je NIET de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?
Zwitserland is goed in klokken. In 'verlichting' is het een rampquote:Het actieve en passieve vrouwenkiesrecht werd pas in 1971 op federaal niveau ingevoerd. Op kantonnaal resp. gemeenteniveau is het slechts geleidelijk doorgevoerd; in 1990 werd het in het laatste kanton (Appenzell) ingevoerd.
http://www.landenweb.nl/zwitserland/samenleving/quote:Het actieve en passieve vrouwenkiesrecht werd pas in 1971 op federaal niveau ingevoerd. Op kantonnaal resp. gemeenteniveau is het slechts geleidelijk doorgevoerd; in 1990 werd het in het laatste kanton (Appenzell) ingevoerd.
2009 http://vorige.nrc.nl//bui(...)d_op_bouw_minarettenquote:Genève, 29 nov. Zwitserse kiezers hebben vandaag in een referendum hun goedkeuring gegeven aan een plan om de bouw van minaretten te verbieden. Ruim 57 procent van de kiezers heeft voor het verbod gestemd, meldt het Zwitserse persbureau ATS.
De uitslag van het referendum, waarbij de opkomst circa 54 procent was, geldt als een grote verrassing.
Een land wat in 1990 pas voor alle vrouwen actief en passief kiesrecht heeft, als lichtend voorbeeld beschouwenquote:Op woensdag 14 september 2016 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zwitserland is goed in klokken. In 'verlichting' is het een ramp
[..]
http://www.landenweb.nl/zwitserland/samenleving/
[..]
Er zijn er ook veel die Oost-Europa als het beloofde land zien, alleen omdat er bijna geen moslims wonen. Denk dat ze nog van een koude kermis thuis gaan komen als blijkt dat er naast moslims ook maar weinig sociale voorzieningen, weinig moderne infrastructuur en weinig tolerante meningen tegenover andersdenkenden te vinden zijn.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een land wat in 1990 pas voor alle vrouwen actief en passief kiesrecht heeft, als lichtend voorbeeld beschouwen
Denken mensen dat echt?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zijn er ook veel die Oost-Europa als het beloofde land zien, alleen omdat er bijna geen moslims wonen.
Hij past wel bij de orthodoxen daar.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jan met de Korte Achternaam bijvoorbeeld
Die zijn er genoeg. Ook voor Rusland. 'Leiders' die gewoon lekker stoer doen en overal lak aan hebben zijn het helemaal tegenwoordig. Waarom zou je je ook druk maken over wetten, verdragen en meer van die onzin?quote:
Wat heeft een minarettenverbod met verlichting te maken ?quote:Op woensdag 14 september 2016 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
Zwitserland is goed in klokken. In 'verlichting' is het een ramp
2009 http://vorige.nrc.nl//bui(...)d_op_bouw_minaretten
Je vergeet dan even dat je voor die sociale voorzieningen en moderne infrastructuur ook veel meer belasting betaalt.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
Er zijn er ook veel die Oost-Europa als het beloofde land zien, alleen omdat er bijna geen moslims wonen. Denk dat ze nog van een koude kermis thuis gaan komen als blijkt dat er naast moslims ook maar weinig sociale voorzieningen, weinig moderne infrastructuur en weinig tolerante meningen tegenover andersdenkenden te vinden zijn.
Soms vergeten mensen hoe waanzinnig goed het in Nederland geregeld is,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |