Ik ben het hier helemaal mee eens. Individuele vrijheid is een belangrijk goed.quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het hele idee van belastingen, dat ze niet vrijwillig zijn, en die gaan op aan allerlei dingen waar jij en ik de meerwaarde niet van zien.
Wat is dan nog het verschil tussen wet en grondwet?quote:Als burgers zich voor een bepaalde maatregel uitspreken, zou dat meteen in de grondwet moeten worden opgenomen.
Dat krijg je als een land niet aan het EU-infuus ligt; dan wordt een land wat onafhankelijker en leert men er nadenken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:43 schreef DUTCHKO het volgende:
En schijnbaar zijn de Zwitsers wel volwassen en intelligent genoeg om dit aan te kunnen.
Dat is wel de domste reactie die ik tijden heb gehoordquote:Op dinsdag 13 september 2016 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
Referendum over de vraag of Wilders zijn beveiliging zelf moet betalen zodat er meer geld vrijkomt voor de verzorging van bejaarden die nu maar 1x in de week kunnen schijten.
Dat komt omdat de regering iets anders wil dan de burgers, zou niet moeten kunnen hé in een democratie ?quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:36 schreef Gutmensch het volgende:
Het werkt helemaal niet prima in Zwitserland, het verlamt vooral de regering.
Als de volksvertegenwoordigers er anders over denken dan het volk wat hun gekozen heeft dan doen ze hun werk niet goed, prima om dat tussentijds even te corrigeren.quote:Jeroen Hendrikx, student bestuurskunde en voorzitter van de JOVD Hart van Brabant, denkt daar anders over. Hij vindt dat de representatieve democratie met verkiezingen op verschillende niveaus prima werkt. "Het referendum werkt juist verlammend voor besluitvorming van soms heel belangrijke zaken. Mensen stemmen over zaken die al besloten zijn door de vertegenwoordigers die het volk zelf heeft gekozen... "
Dus de EU is schadelijk voor een land, zie je maar weer.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat krijg je als een land niet aan het EU-infuus ligt; dan wordt een land wat onafhankelijker en leert men er nadenken.
Ik ben geen voorstander van de EU, maar hoe in godsnaam kun je de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus de EU is schadelijk voor een land, zie je maar weer.
Volgens mij draaf je nu wel erg door.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van de EU, maar hoe in godsnaam kun je de conclusie trekken dat de burgers in Zwitserland verlichter stemmen omdat ze geen lid van de EU zijn?
Zijn het de chemtrails die ons dom houden? Of zit het in de vaccinatie?
Echt, de gevolgtrekkingen raken kant noch wal. Dat je ergens last van hebt betekent niet dat alles wat ze hebben op de plek waar ze daar geen last van hebben automatisch beter is. Over wensdenken gesproken...
Maar keldert het belang van de grondwet dan niet erg hard?quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:42 schreef freako het volgende:
Zolang er een toetsingsverbod in de Grondwet staat vind ik het prima dat een referendumuitkomst gelijk in de Grondwet wordt opgenomen.
De rechter mag wetgeving niet toetsen aan de Grondwet, dus dat heeft dan geen enkel effect.
Och, zolang politici er geen bezwaar in zien om allerlei proefballonnetjes te opperen die rechtstreeks tegen de Grondwet ingaan moet je je afvragen hoeveel belang er nu aan wordt gehecht.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar keldert het belang van de grondwet dan niet erg hard?
Nee maar wat deze Regering in 4 jaar heeft "gepresteerd" is indrukwekkend.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
De meest zuivere vorm van democratie hoeft nog niet de meest werkbare vorm te zijn hè.
Onder andere diverse internationale verdragen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens mij draaf je nu wel erg door.
Ik ben een groot voorstander van Democratie en referenda.
En wat de Zwitsers doen is de meest zuivere vorm van Democratie die ik ken.
Ik snap wel wat Wilders wil want die gaat meteen een referenda uitschrijven tegen asielzoekers, islam etc.
En daar zijn de meeste politici doodsbenauwd voor want stel je voor dat.....
Maar als de meerderheid van NL een bepaalde mening heeft wie zijn dan die politici om dit tegen te houden?
Juist.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onder andere diverse internationale verdragen.
Het zou dan ook bijzonder slecht zijn voor Nederland om uit de EU te stappen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Juist.
Er wordt nu al vaak gemopperd op Brussel met haar leuke wetgevingen dus daar zijn we dan ook meteen van af.
Uiteraard zal er een referendum komen tegen de EU en dat is helemaal de schrik van de politici.
Leg dat maar eens uit aan Henk en Ingrid.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het zou dan ook bijzonder slecht zijn voor Nederland om uit de EU te stappen.
Dat is nou typisch zo'n beslissing die zulke diepgravende consequenties heeft dat je die aan experts moet overlaten.
Evenals de meeste andere verdragen trouwens.
Jeetje wat een kul.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het zou dan ook bijzonder slecht zijn voor Nederland om uit de EU te stappen.
Dat is nou typisch zo'n beslissing die zulke diepgravende consequenties heeft dat je die aan experts moet overlaten.
Evenals de meeste andere verdragen trouwens.
De post na de jouwe geeft al aan dat dat onmogelijk is.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan Henk en Ingrid.
De aloude vraag: als men democratisch besluit de democratie op te heffen, moet dit dan kunnen?quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens mij draaf je nu wel erg door.
Ik ben een groot voorstander van Democratie en referenda.
En wat de Zwitsers doen is de meest zuivere vorm van Democratie die ik ken.
Ik snap wel wat Wilders wil want die gaat meteen een referenda uitschrijven tegen asielzoekers, islam etc.
En daar zijn de meeste politici doodsbenauwd voor want stel je voor dat.....
Maar als de meerderheid van NL een bepaalde mening heeft wie zijn dan die politici om dit tegen te houden?
Kijk eens heel goed naar de referenda welke gehouden werden in Zwitserland. Vele uitkomsten waren verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De aloude vraag: als men democratisch besluit de democratie op te heffen, moet dit dan kunnen?
Geen vluchtelingen en geen islam zijn katvangers. Lokkertjes om mensen op vrijheidsinperkende maatregelen te laten stemmen. Een referendum klinkt heel democratisch, maar is nog steeds een politiek instrument om bepaald beleid af te dwingen, niet door de burgers, maar door bepaalde partijen aan linker- en rechterkant die het volk voor het karretje spannen. Een simpele vraag die veel verregaander gevolgen heeft dan enkel de stem voor of tegen.
Op sommige punten weten mensen inderdaad niet wat goed voor hun is. Niet elk referendum is slecht of kan alleen maar een slechte uitkomst hebben. Maar alleen al de mogelijkheid dat er eentje tussen zit waardoor mensen zichzelf vrijheden af kunnen nemen is genoeg reden om ze niet te willen. Net als dat de doodstraf voor sommige mensen niet meer dan verdiend is. Maar de reden dat er daarmee een risico ontstaat dat je onschuldigen executeert is meer dan genoeg reden waarom wij de doodstraf niet kennen.
Dus met 4 referenda ben jij bang dat het land onbestuurbaar gaat worden?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:18 schreef Gutmensch het volgende:
Het is volslagen onzin dat er nooit genoeg democratie kan zijn.
Er kan wel degelijk teveel democratie zijn, dan wordt een land onbestuurbaar en gaan we er met z'n allen op achteruit.
De vrede en welvaart in Europa behouden is mij behoorlijk wat waard.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus met 4 referenda ben jij bang dat het land onbestuurbaar gaat worden?
Kom op zeg.
Hoe zou jij het vinden als volgend jaar Griekenland weer eens langskomt en dat wederom meer geld naar toe gaat en daarna aan de pensioenen wordt gezeten?
Lache he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |