quote:
Op zondag 30 augustus 2020 10:47 schreef Idisrom het volgende:Ook Telesport had een foto met Robert Gesink
https://www.telegraaf.nl/(...)op-het-conto-van-uciIk vind het (dit keer) te gemakkelijk van Gesink om de UCI de schuld te geven. Renners kunnen zelf ook wel nadenken, en moeten weten dat wegen glad worden bij regen na een lange periode van droogte. De UCI hoeft toch de koers niet te wijzigen bij elke weersomslag.. Anders moet je gaan fietsen in een overdekt Thialf
Oneens. Ze hoeven niet bij elke weeromslag in te grijpen, maar de hoeveelheid val en glibberpartijen was voor mij reden om wat te doen.
Ik weet dat wielrennen een harde sport is, maar soms gaat het te ver. Zeker in een eerste touretappe na een seizoen waar iedereen even heet stilgestaan weet je dat er mensen zijn die te vee risico gaan nemen. Astana kreeg mooi karma wat dat betreft.
Ze hoeven echt niet bij elke scheet in te grijpen, maar als het parcours niet veilig (lees door zelf fatsoenlijk te sturen) te berijden is moet een organisatie de renners beschermen. Zorgplicht noem ik het maar even. Hard rijden, zelf een risicootje nemen, met pech vallen. Nu was het eerder geluk als een renner niet at random plat ging.