abonnement Unibet Coolblue
pi_165228107
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_165231044
Pff, even egopost, maar kan een peuter van 2,5 ineens verlatingsangst krijgen? Als ik er ben moet ik alles doen en daar wil ik als dat kan gewoon wel in mee gaan maar hij gaat gewoon niet meer slapen zonder dat ik er bij blijf zitten. En op het kdv werd hij vrijdag ook panisch toen we gingen. Hij is net ziek geweest (oorontsteking) en z'n oma is 3 weken op vakantie geweest maar verder is er niks anders. Hij lijkt ook echt in paniek dus ik wil hem niet afwijzen maar een uur op z'n bed zitten tot hij slaapt vind ik nou niet echt een fijne avondbesteding.

Ik lees wel mee met jullie maar reageren schiet er vaak bij in. Maar wat een schrik zeg Nikki! Gelukkig viel het allemaal mee!
pi_165232804
Ja, I heeft de laatste tijd ook weer wat last van verlatingsangst, volgens mij gaat dat ook in fases.
Denk dat ziek zijn en een persoon waar hij aan gehecht een paar weken niet zien, goede 'triggers' kunnen zijn. Ik vind het op deze leeftijd ook wel mooi hoe dat gaat: I wisselt echt voortdurend van groot zijn en groot willen zijn naar juist weer klein zijn. Onafhankelijk doen en dan weer bij je weg kruipen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165233565
Dot ziek zijn is hier altijd wel een reden tot 24/7 bij je willen zijn. Dat is dan altijd wel een fase en naar verloop van tijd, een paar dagen/weken gaat het dan weer beter.
Ziek zijn en de combi grootouders weg kan denk ik best voor dubbel zoveel onrust zorgen.
Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is dat je elke dag zo lang bezig bent met naar bed brengen, hopelijk is het echt een fase en daardoor snel weer voorbij. :*
pi_165240123
Hier opa en oma op vakantie enorme plak trigger! Een weekje prima 3 weken was drama!
pi_165240146
Hier ook gemis als opa en oma op vakantie zijn. Eergisteren zaten we in de auto en zei ze met een snik: "Ik mis opa en oma"
In de zomervakantie toen ze drie weken weg waren, merkte je het aan haar humeur ook
pi_165241182
Goedemorgen!
Wij hadden vrijdag een bruiloft, B logeerde bij oma en wij in een hotel. Gisterenavond weer thuis gekomen dus hoi! (was erg leuk en fijn om lekker uit eten te gaan, te feesten etc etc en B had het reuze naar zijn zin bij oma)

Ben dus spuit 11, sorry :@

Franny:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165241627
Exode kan mij die positie ook goed voorstellen dta het heel vervelend is. Lastig als zr steeds aan je plakken maar ook lastig als ze je juist niet willen en je wilt er voor ze zijn :*
pi_165242679
Exode, klinkt als een goed weekend.

Die afwijzing lijkt mij ook heel verdrietig, en lastig om mee om te gaan. Dank voor het delen van jouw ervaring. Het kost soms ook even moeite om je in elkaars positie te verplaatsen. :* . Het gaat de laatste dagen weer wat beter bij ons. Gisteravond bracht mijn vriend haar naar bed en dat ging zonder tegenstrubbelingen.

Verder speelt ze het liefst de he-le dag in de gezamenlijke binnentuin, samen met haar lievelingsbuurmeisje of alleen, dan vermaakt ze zich ook prima. Dat is aan de ene kant lekker voor ons, want wij kunnen gewoon rustig de krant lezen etc.. Aan de andere kant is het behoorlijk lastig soms om haar mee te krijgen als wij een keer iets anders willen doen. _O- . Gisteravond mocht ze ook nog pannenkoeken mee-eten bij de buren, nadat ze daar eerst een tijd op de kamer van het buurmeisje had gespeeld. Ik moet even wennen wel, aan deze nieuwe fase. Dat mijn kind gewoon onverwacht een paar uur weg is, omdat ze zich met anderen vermaakt. Het gaat zo hard. :o .
Ze spelen het liefst roodkapje. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het slaan en ruzie maken onderling, met de buurmeisjes, is sinds deze week ook ineens een stuk minder. De extra aandacht die wij en het kdv eraan hebben besteed, heeft volgens mij wel geholpen. Ze kunnen ineens veel beter speelgoed delen, en om de beurt dingen doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165243977
Zeg roodkapje waar ga je heene??

Lijkt mij ook een lastige situatie Exode.

Veel kleine veranderingen in korte tijd zijn hier ook een garantie op dwarsheid dot, bij mij en bij Saar. :')

NIKKI hoe is het met S.?

Slaapritueel is hier weer overgenomen door man, dat is duidelijk voor haar en hij is wat doortastender dan ik. :@
Hij laat haar even huilen en dan valt ze binnen 15 minuten in slaap terwijl ik vd week 2 uur bezig was.

Wij hebben sinds deze week weer 1 van onze honden in huis( In januari een nieuwe baas gezocht en gevonden, en begin deze week kreeg ik bericht dat ze hem niet kon houden en dat hij ws naar het asiel zou gaan, en dat wilde man en ik allebei niet, en zodoende is hij weer terug.

Gelukkig gaat het al veel beter tussen hem en Saar, we kunnen haar nu ook beter uitleggen dat ze dingen niet mag doen omdat toby dat eng vind.
Uitlaten is sinds deze week haar grote hobby.

S. 2014
J. 2016
pi_165247005
Exode wat naar die afwijzing. Hier gebeurt het in fases en zijn we beiden af en toe aan de beurt. Behalve tijdens het eten, dan is mijn man standaard degene naast wie ze NIET willen zitten. Er is dus elke maaltijd ruzie over wie er naast mama mag zitten. -O- Regelmatig wacht ik tot zij zitten en dan ga ik expres op de plek zitten waar mijn man normaal zit. Het vreemde is dat ze de situatie dan gewoon accepteren zoals hij is en dan is het gezeur over wie waar moet zitten instant over. :? Waarschijnlijk zijn ze dan zo overrompeld door mijn onverwachte actie dat ze gelijk klaar zijn met de discussie. :D

Franny wat wordt I toch groot! Ik moet er nog niet aan denken dat mijn peuters zomaar een tijdje ergens gaan spelen. :@

GM hopelijk blijft het zo goed gaan tussen Saar en de hond. Maar is het niet een beetje vreemd dat degene die hem had opgevangen hem ineens niet meer wil? :{ -O-
pi_165247161
Ja dat vinden wij ook NIKKI, hij reageert ook ineens anders op dingen die hier altijd normaal waren... We hebben er allebei een raar gevoel over maar kunnen onze vinger er niet opleggen.
S. 2014
J. 2016
pi_165247263
Oh Exode. Die situatie lijkt mij ook niet leuk :*

Franny, wat is I. toch leuk O+
En een tijdje samen spelen met het buurmeisje. O+

GM, leuk dat het het nu beter gaat met het hondje. Wel een vreemde situatie dat zijn nieuwe eigenaresse hem ineens niet meer wilde.

Nikki, goede oplossing voor het eten :D

Wij waren vandaag even naar de kinderboerderij. Was erg gezellig. Alleen nieste er een koe in Riley's gezicht. Dat vond ze niet zo tof

pi_165253675
Gewoonmezelf wat raar dat de hond opeens niet meer gewenst is en anders reageert...

Nikki irritant die discussie wie waar zit. Hier zit Jan op de kopsekant van de tafel en Teun naast mij op de lange kant ik zit dus tussen hun in. Jan is een klier qua avondeten dus vandaar dat hij op de kopsekant zit en dus tussen ons beiden in. Ze hebben beiden een eigen tripptrapp en er wordt gegeten op eigen stoel. Geen discussie.

Omen lieve foto's!
pi_165253767
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 10:17 schreef exode het volgende:
Goedemorgen!
Wij hadden vrijdag een bruiloft, B logeerde bij oma en wij in een hotel. Gisterenavond weer thuis gekomen dus hoi! (was erg leuk en fijn om lekker uit eten te gaan, te feesten etc etc en B had het reuze naar zijn zin bij oma)

Ben dus spuit 11, sorry :@

Franny:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same here. Ik heb Bram afgelopen woensdag gewoon op het kdv gelaten. Ik heb mn meiden meegenomen en hem in zn sop laten gaar koken. Hij wilde dat papa kwam halen, hij was er dus als allerlaatste, zat op de gang te wachten tot mijn man kwam. En hij vond het nog niet eens erg ook: " ik lekker op papa wachten he?"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165253780
Vandaag hier een thuis dagje dus de jongens hebben geholpen met bladerdeeg maken en daarna roomhoorntjes maken

Ze hadden beiden ook een stukje deeg om zelf mee te kliederen

pi_165253896
Lief Omen!

Wb dat anders reageren, Mijn man speelde altijd met hem,en dan deed hij zn hand omhoog en ging Toby vast op zijn rug liggen want dat betekende kriebelen op zn buik... Nu duikt hij ineen als man zijn hand omhoog doet. :'(

We komen er nooit achter wat er gebeurd is denk ik, en dat hoeft ook niet meer, Hij is nu weer bij ons en er moet iets geks gebeuren wil hij hier weggaan voor hij dood is..

Nieuwe mijlpaal, Saar ging vanavond zonder huilen en gekrijs met dr vader naar boven, wel mokkend maar al verbetering.
S. 2014
J. 2016
pi_165257660
Maar jullie hadden de hond toch ook niet voor niets weggedaan, gm? Of denk je dat het nu met de tweede anders zal gaan? Het lijkt me wel een lastige situatie trouwens, want naar een asiel brengen, wil je uiteraard niet.

Ticootje, :o .

Leuke foto's, Omen en Goitske!

Mijn dame vindt dat ze bewezen heeft zindelijk te kunnen zijn en daarmee is het wat haar betreft ook wel klaar. Elke keer als we voorstellen dat ze op het potje plast, zegt ze: 'Nee, dat heb ik al gedaan!' _O- . o|O .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 11 september 2016 @ 21:49:33 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165257868
Jeetje tico dat is wel heel erg :'(

En wat een leuke foto's allemaal O+ samen bakken zo tof!

Gm fijn dat het nu beter gaat met saar en de hond. Gaf de eigenaar nog een reden waarom hij weer weg moest?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165258307
Goitske wat leuk samen bakken. Dat moeten wij ook weer vaker gaan doen. Vroeger bakte mijn man elke vrijdag met L, maar sinds de komst van T en S komt het er bijna nooit van. Inmiddels zijn T en S best groot genoeg om ook mee te helpen. :)

Franny heerlijk die logica van I. _O- Dan sta je toch mooi even met je mond vol tanden. :D

Tico wat erg. :o Dan valt het hier nog wel mee met alleen ruzie over wie er naast wie zit tijdens de maaltijden.

Omen, een nies van een koe in je gezicht is ook niet leuk natuurlijk. Maar stiekem toch wel grappig. :D

Morgen gaat T naar het kdv, maar zijn hoofd mag niet nat worden en hij moet voorzichtig doen. Rustig doen en T gaan alleen niet samen. :') Hij heeft echt niets geleerd van zijn val. Hij rent nog steeds in huis, ondanks continue vertellen dat hij voorzichtig moet doen. }:| Ik plak morgen denk ik maar een extra pleister over de hechtpleisters, vraag de juffen of ze een extra oogje in het zeil willen houden en dan hoop ik maar dat het goed komt.
pi_165259341
Tico, dat lijkt mij echt erg :'( :*

Goitske, samen bakken. Wat tof O+

Nikki, ik hoop ook dat het goed gaat morgen met T. Wat een kleine wildebras :*
pi_165260074
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2016 21:43 schreef Franny_G het volgende:
Maar jullie hadden de hond toch ook niet voor niets weggedaan, gm? Of denk je dat het nu met de tweede anders zal gaan? Het lijkt me wel een lastige situatie trouwens, want naar een asiel brengen, wil je uiteraard niet.

Ticootje, :o .

Leuke foto's, Omen en Goitske!

Mijn dame vindt dat ze bewezen heeft zindelijk te kunnen zijn en daarmee is het wat haar betreft ook wel klaar. Elke keer als we voorstellen dat ze op het potje plast, zegt ze: 'Nee, dat heb ik al gedaan!' _O- . o|O .
We hebben toen de keuze gemaakt omdat het met 2 honden en saar gewoon niet meer ging, Dus in die zin is het een risico hoe het nu zal gaan, maar zo zonder zn broer is hij veel rustiger en beter te corrigeren (en saar ook doordat ze ouder is :P )
Toby heeft een lange geschiedenis in zn 3 jarig bestaan, maar we gaan ervoor dat hij nu hier kan blijven.(en anders gaat hij naar mn ouders, die hebben dat al aangegeven)

Chanty nee buiten de kosten en werk (wat niet anders is dan toen ze hem haalde, was er geen reden)
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 september 2016 @ 08:57:25 #23
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165265371
Apart Gm want lijkt me dat je daar van tevoren wel over nadenkt. Ik dacht dat je je hondjes kon onderbrengen bij mensen diebl je kende? Maar als ik t zo lees was dat niet het geval? Wel super fijn dat hij terug is. Is een van mijn grootste angsten dat die beesten weg moeten. Gelukkig trekken de katten het gedonderjaag van Lucas nog. Al waren ze geloof ik wel blij met onze week vakantie :')

Nikki wat een brokkenpiloot. Wel herkenbaar dat hardleerse :') hoe vaak ik wel niet zeg op een dag dat hij voorzichtig moet doen... En even later ligt hij alsnog. Tot nu toe zonder noemenswaardige schade.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165266221
Klinkt niet leuk Tico! Dan ga je ook met een blok in je maag weg bij het KDV lijkt me.
Met naar bed brengen en zo gaat het overigens prima, dat doen we aardig om en om. Dan kiest B ook altijd een boek om voor te lezen die ik leuk vindt :)

Een echte jongen dus Nikki.....hij slaapt wel goed?
(ik heb maanden geleden een vergelijkbare snee opgelopen in mijn voorhoofd. Iets met een autodeur en haast hebben. T gaat er een stuk stoerder mee om dan ik destijds....)

En dierenpark Amersfoort :) Kunnen jullie woensdag 05-10?
pi_165266592
Ik mag Luuk ook niet naar bed brengen, sterker nog, als hij thuis is mag ik niet eens op zijn kamer komen: "ga weg mama, jij mag niet op mijn kamer komen, Jij bent een meisje, ga weg meisje, ga van mijn kamer"

Ik breng hem dus ook alleen maar naar bed als mijn man niet thuis is, dan gaat het wel prima trouwens.
*poef* nu is het weg
  maandag 12 september 2016 @ 10:35:15 #26
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165266630
Heel herkenbaar, hier is zoonlief ook zo.
pi_165267088
Oh mensen wat lijkt me die voorkeur naar één ouder naar zeg! Hoop voor jullie dat het snel over gaat!

Hier brengt meestal man W en ik L naar bed (want die drinkt nog even aan de borst voor t slapen), heel soms vraagt W of ík haar naar bed wil brengen (zoals gisteravond, want spannend, morgen tracteren op kdv). Maar gelukkig hebben beide kinderen nooit een uitgesproken voorkeur voor de één of de ander gehad.

Gister met L en W heerlijk de speeltuintjes route gelopen (er zijn er nogal wat in de buurt). L op zijn "auto" (4wiel-loopfietsje) en W op de fiets zonder zijwieltjes en ik lopen (voor de grap strava aan, het was 4 km in totaal, maar veel speelstops dus onderweg). Tjee wat worden ze groot! W gaat vanaf woensdag naar school en L gaat dan over een maandje naar de peutergroep.. moet er wel aan wennen hoor, dan heb ik straks geen kleintjes meer.. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door watmoetikkiezen op 12-09-2016 11:13:16 ]
pi_165267222
KJ, reageer jij daar niet op? Ik zou het niet tof vinden als ik geweigerd zou worden door mijn geslacht en uitleggen dat jongens en meisjes dezelfde dingen mogen en kunnen :@

Watmoetikkiezen, ik snap dat je moet wennen. Tijd vliegt voorbij :*
pi_165267280
Ja, gek eigenlijk hè. Vóór ik zwanger werd vond ik kinderen onder de 6 niet leuk/te klein. Ik had bedacht dat eigen kinderen vast eerder leuk waren, maar dat ik ooit zou moeten wennen aan dat ze al zo groot zijn geworden terwijl ze krap 4 en bijna 2 zijn had ik nóóit gedacht!
  maandag 12 september 2016 @ 11:18:28 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165267414
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja, gek eigenlijk hè. Vóór ik zwanger werd vond ik kinderen onder de 6 niet leuk/te klein. Ik had bedacht dat eigen kinderen vast eerder leuk waren, maar dat ik ooit zou moeten wennen aan dat ze al zo groot zijn geworden terwijl ze krap 4 en bijna 2 zijn had ik nóóit gedacht!
En ze worden dan ook nog eens zó snel groot als ze op school zijn. Mijn kleuter gaat nu 2 weken naar school en ze is al 'anders', wijzer, slimmer, bijdehanter (leuk bijdehand wel) 'stoerder'. Echt al geen peuter meer. Niet eens een beetje.

Hier hebben beide meiden ook een echte voorkeursouders. We gaan er zoveel mogelijk in mee maar proberen het patroon ook bewust te doorbreken soms. Ik voel mij er eerlijk gezegd niet echt afgewezen bij omdat ik weet dat het een week later weer anders kan zijn en ik ook weet dat zij (in mijn geval mijn kleuter) mij ook echt wel heel erg lief vindt.
pi_165267535
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

En ze worden dan ook nog eens zó snel groot als ze op school zijn. Mijn kleuter gaat nu 2 weken naar school en ze is al 'anders', wijzer, slimmer, bijdehanter (leuk bijdehand wel) 'stoerder'. Echt al geen peuter meer. Niet eens een beetje.

Echt? Oh jee, nou ik ben benieuwd... Ik vind haar nu net zo leuk...
Maar dan zal het voor papa helemaal erg zijn straks, want volgende week zit hij een week in het buitenland en dan is dus haar eerste volle week school.
  maandag 12 september 2016 @ 11:27:47 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165267608
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Echt? Oh jee, nou ik ben benieuwd... Ik vind haar nu net zo leuk...
Maar dan zal het voor papa helemaal erg zijn straks, want volgende week zit hij een week in het buitenland en dan is dus haar eerste volle week school.
Ja, ik vind van wel! De eerste dag dat ik haar uit school kwam halen vertelde ik haar dat haar beste vriendje een broertje krijgt. Zegt ze: mam, dat méén je niet! :'). Had ze echt nog nooit zo gezegd _O-
pi_165268055
haha, da's ook echt zo'n tienermeisjes reactie Soesa..

ik vond haar nu ook al zo groot.. Samen met een vriendinnetje op de wipwap:
wipwap wipwap..
Vriendinnetje I: waar is kleine pop?
W: in de wasmachine..
I: Waarom is kleine pop dan in de wasmachine
W: Want hij was helemaal grijs, van de grond.
I: Had je m laten vallen?
W: ja, maar hij is vanavond weer droog en anders gaat hij in een washandslaapzakje slapen.

en dan tussen de zinnen door wipwappen en giechelen.. ze zijn nu al bijna van die tienermeisjes die op het schoolplein hangen en kletsen.. alleen wipwappen ze nu dan nog..
pi_165268841
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:08 schreef Omentielvo het volgende:
KJ, reageer jij daar niet op? Ik zou het niet tof vinden als ik geweigerd zou worden door mijn geslacht en uitleggen dat jongens en meisjes dezelfde dingen mogen en kunnen :@

Watmoetikkiezen, ik snap dat je moet wennen. Tijd vliegt voorbij :*
Neuh, het is zijn kamer en het gaat prima zo. Als mijn man er niet is is het helemaal prima als ik het doe. Hij heeft het momenteel even niet zo op meisjes.
Het scheelt ook dat ik er in de nacht (en dat is nog regelmatig) ook niet uit hoef O-)
*poef* nu is het weg
pi_165270113
Nou hier wordt altijd om papa geroepen, behalve op zaterdag om half 8 of als zn kont afgeveegd moet worden, nou stik daar dan ook maar in. Zoek het lekker zelf uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165270497
Ben je nu echt boos op je zoon, Ticootje? Het klinkt alsof je het hem echt kwalijk neemt, alsof hij het bewust doet om jou te sarren of zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 12 september 2016 @ 13:57:15 #37
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165270821
Ik kan me de frustratie goed voorstellen bij Tico. Die afwijzing is nog wel een tandje heftiger en die fase duurt naar ik begrepen heb ook al een poos. Het is natuurlijk makkelijk voor buitenstaanders om te zeggen dat het een fase is en dat het kind dat niet zo bedoelt, maar onderschat niet de emotionele impact van zo'n afwijzing.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 12 september 2016 @ 14:09:54 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165271137
Wij zijn vorige week een weekje weg geweest naar Normandie. Hebben niet veel gedaan. Gewoon wat keutelen in en om het huisje O+ Hadden een grote tuin daar en zaten in een prachtige omgeving in the middle of nowhere :) 1 dagje naar de dierentuin geweest waar we ook praktisch alleen waren :+

Lucas deed het bovenverwachting goed. De heenrit ging heel soepel (ook met madam), hij sliep prima in het huisje en hij was over het algemeen vrolijk. De terugrit was helaas een ramp met beide kinderen :') Amélie is al een aantal dagen uit haar hum, lijkt vandaag weer beter te gaan.

Voorlopig ben ik wel weer even klaar met vakantie want na vakantie MET kinderen ben ik toe aan vakantie ZONDER kinderen :+ Hoe lief ze ook zijn, ik vind het allemaal ergggg intensief met twee ukkies die toch echt de hele tijd aandacht behoeven (zo blij met de kdv-dagen :@).

[ Bericht 24% gewijzigd door Chanty op 13-09-2016 12:09:30 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165271714
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:40 schreef Franny_G het volgende:
Ben je nu echt boos op je zoon, Ticootje? Het klinkt alsof je het hem echt kwalijk neemt, alsof hij het bewust doet om jou te sarren of zo.
Bewust of niet, hij kan ook mooi de gevolgen leren van zn gedragingen. Het gaat namelijk best ver.

Ik hoef ook niet opeens op te springen van blijdschap omdat ik meneer zn kont mag vegen terwijl ik de rest van de dag gewoon wordt genegeerd. Hij zoekt het echt maar ff uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165271942
Ik kan mij de frustratie ook erg goed voorstellen inderdaad. Klinkt niet leuk Tico. Praat je er ook met je zoontje over?

Chanty, leuke foto's O+
En ik snap dat je blij bent met de kdv dagen. :*
pi_165272877
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 14:51 schreef Omentielvo het volgende:
Ik kan mij de frustratie ook erg goed voorstellen inderdaad. Klinkt niet leuk Tico. Praat je er ook met je zoontje over?

Chanty, leuke foto's O+
En ik snap dat je blij bent met de kdv dagen. :*
Ja dat wel, zn vader zegt het ook gewoon. zo is het niet erg leuk Bram, je moet ook gewoon luisteren naar mama.

Maar mannen zijn de baas.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165278147
Ik kan me de frustratie op zich wel voorstellen, maar de houding 'dan zoekt hij het zelf maar uit' zoals ook bij het ophalen van het kdv komt op mij wel heel hard over en bevestigt het gedrag misschien ook juist wel? Het is iets waar ik me in ieder geval moeilijk wat bij kan voorstellen, dat ik mijn kind ergens ophaal maar dan zonder hem wegloop omdat het gedrag me niet aanstaat, maar misschien ligt dat aan mij.

Chanty, het is ook super vermoeiend, zo'n vakantie met twee van die kleintjes. Respect dat je het gedaan hebt hoor. En top dat L. zo genoten heeft!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165278688
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2016 20:07 schreef Franny_G het volgende:
Ik kan me de frustratie op zich wel voorstellen, maar de houding 'dan zoekt hij het zelf maar uit' zoals ook bij het ophalen van het kdv komt op mij wel heel hard over en bevestigt het gedrag misschien ook juist wel? Het is iets waar ik me in ieder geval moeilijk wat bij kan voorstellen, dat ik mijn kind ergens ophaal maar dan zonder hem wegloop omdat het gedrag me niet aanstaat, maar misschien ligt dat aan mij.

Chanty, het is ook super vermoeiend, zo'n vakantie met twee van die kleintjes. Respect dat je het gedaan hebt hoor. En top dat L. zo genoten heeft!
Ik snap dat het hard overkomt. Maar iedereen reageert anders. Dit was de zoveelste keer op rij en geloof me, voor hem beter dat ik me dan omdraai.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165279124
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 20:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap dat het hard overkomt. Maar iedereen reageert anders. Dit was de zoveelste keer op rij en geloof me, voor hem beter dat ik me dan omdraai.
*schiet uit lurkstand tijdens avonddienst*

De eenkennigheid naar een of beide ouders is een volkomen normaal proces in de emotionele ontwikkeling van een kind.
Jammer dat je je afgewezen voelt, want eigenlijk is het een groots compliment.
Eenkennigheid naar de 'minst actieve' ouder, geeft aan dat het kind met de hoofdverzorger een veilige hechting heeft en op zijn eigen lompe, onvolmaakte manier probeert diezelfde band met de ander te verkrijgen.
Een kind heeft nog geen notie van omgangsvormen en doet dat dus een beetje bot, veelal gestuurd vanuit het primitieve brein.

Dit betekent overigens niet dat je er in mee moet gaan. In tegendeel, als er zaken niet anders zijn ( zoals het ophalen ) dan heeft het kind daar maar in mee te gaan.
Een kind achterlaten is in die zin niet wenselijk.
Ook moet je nooit je gevoel van afwijzing laten blijken, want het is écht geen afwijzing en je ongenoegen kan verwarrend zijn voor het kind.

Er zijn wel uitzonderingen op de regel. Bij sommige kinderen zie je dat ze tijdens ziekte of opname in een ziekenhuis ineens naar de andere verzorger ( papa ) trekken.
Ook dat is een normaal proces en moet je weer wel gewoon zijn gang laten gaan. Op dat moment is er sprake van een veiligheidsbehoefte die hij in één van de verzorgers herkent.

Het is niet persoonlijk. Echt niet.
  maandag 12 september 2016 @ 21:34:16 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165280530
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:42 schreef Repelsteeltje26 het volgende:

[..]

*schiet uit lurkstand tijdens avonddienst*

De eenkennigheid naar een of beide ouders is een volkomen normaal proces in de emotionele ontwikkeling van een kind.
Jammer dat je je afgewezen voelt, want eigenlijk is het een groots compliment.
Eenkennigheid naar de 'minst actieve' ouder, geeft aan dat het kind met de hoofdverzorger een veilige hechting heeft en op zijn eigen lompe, onvolmaakte manier probeert diezelfde band met de ander te verkrijgen.
Een kind heeft nog geen notie van omgangsvormen en doet dat dus een beetje bot, veelal gestuurd vanuit het primitieve brein.


Dit betekent overigens niet dat je er in mee moet gaan. In tegendeel, als er zaken niet anders zijn ( zoals het ophalen ) dan heeft het kind daar maar in mee te gaan.
Een kind achterlaten is in die zin niet wenselijk.
Ook moet je nooit je gevoel van afwijzing laten blijken, want het is écht geen afwijzing en je ongenoegen kan verwarrend zijn voor het kind.

Er zijn wel uitzonderingen op de regel. Bij sommige kinderen zie je dat ze tijdens ziekte of opname in een ziekenhuis ineens naar de andere verzorger ( papa ) trekken.
Ook dat is een normaal proces en moet je weer wel gewoon zijn gang laten gaan. Op dat moment is er sprake van een veiligheidsbehoefte die hij in één van de verzorgers herkent.

Het is niet persoonlijk. Echt niet.
Interessant! Kan ik daar ergens meer over lezen? Wetenschappelijk artikel oid?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165280978
Ik heb er een keer een artikel over gelezen van Janet Lansbury. Deze zin bleef mij toen wel bij

Our child only feels safe rejecting us because he or she is secure in our love. So, rejection is a back-handed compliment of sorts. We’re doing something right. Of course, it still feels crappy.

Link: http://www.janetlansbury.(...)n-prefer-one-parent/
pi_165280996
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:11 schreef exode het volgende:
Klinkt niet leuk Tico! Dan ga je ook met een blok in je maag weg bij het KDV lijkt me.
Met naar bed brengen en zo gaat het overigens prima, dat doen we aardig om en om. Dan kiest B ook altijd een boek om voor te lezen die ik leuk vindt :)

Een echte jongen dus Nikki.....hij slaapt wel goed?
(ik heb maanden geleden een vergelijkbare snee opgelopen in mijn voorhoofd. Iets met een autodeur en haast hebben. T gaat er een stuk stoerder mee om dan ik destijds....)

En dierenpark Amersfoort :) Kunnen jullie woensdag 05-10?
Ik zag net dat er bij ons Julianatoren abonnement kortingskaartjes zitten voor Amersfoort. Even kijken hoe het workwise geregeld kan worden want woensdag is normaal gesproken voor mij een werkdag (ochtend). En ik moet ook even opvang regelen voor mijn grote. Anders sluit ik (bij mooi weer dus geen regen) graag aan. Eerst maar even zien te regelen dat T en S een halve dag kdv kunnen wisselen, want anders houdt het al snel op. ;)

T slaapt overigens prima met zijn geplakte hoofd. De eerste nacht bij ons en nu gewoon in zijn eigen bed. We horen hem af en toe wel 's nachts, dan is hij wakker maar huilt verder niet gelukkig.
  maandag 12 september 2016 @ 23:30:20 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165283846
Gelezen want kon toch niet slapen. Interessant wel en t klinkt logisch. Ga proberen me dat te herinneren als het me emotioneel weer eens teveel raakt.

[ Bericht 76% gewijzigd door Chanty op 12-09-2016 23:42:50 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165283860
Fijn dat het goed gaat nikki!

Ooo en zoveel gegadigden voor Amersfoort O+
vind het lastig .. waarschijnlijk dan net bevallen en mijn man gewoon aan het werk. Maar mijn streven is om rond 1 november toch wel aan de slag te kunnen bij mijn nieuwe baan. Dus in oktober wil ik vooral nog even genieten O+

Ik houd hem in mijn achterhoofd though!
pi_165286329
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 23:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn dat het goed gaat nikki!

Ooo en zoveel gegadigden voor Amersfoort O+
vind het lastig .. waarschijnlijk dan net bevallen en mijn man gewoon aan het werk. Maar mijn streven is om rond 1 november toch wel aan de slag te kunnen bij mijn nieuwe baan. Dus in oktober wil ik vooral nog even genieten O+

Ik houd hem in mijn achterhoofd though!
Wil je echt al zo snel weer aan het werk? Wat een bikkel ben jij. :o

Mijn brokkenpilootje heeft afgelopen nacht de hechtpleistertjes die op zijn wondje zaten verloren. Daardoor kon ik een eerste blik werpen op hoe het geneest en volgens mij is het resultaat tot nu toe al heel aardig. Foto van het resultaat met net wakker hoofd in spoiler. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165286561
Mja zit al vanaf mei thuis he .. en dat ben ik behoorlijk zat :') .. Wat dat betreft ben ik een echt werkpaard. Maar, (lichamelijk) herstel gaat boven alles hoor, dat vindt mijn nieuwe werkgever ook. Dus als ik langer nodig mocht hebben, dan is dat geen probleem. Maar ik weet dat nog wel van de tijd na de geboorte van Djenna en Boaz, toen was ik ook al vrij vlug weer aan de slag. In ieder geval heb ik de 10 weken verlof niet vol gemaakt :')

En over bikkel gesproken .. jij bent toch ook zo'n harde werker? :D

De genezing ziet er netjes uit, toch?
pi_165286743
Gewoon dikke vette glimlachen erbij Nikki, wow!
Leuk als het je lukt om mee te gaan :)

Als het allemaal beter uitkomt voor iedereen, kan ik ook woensdag 28-09 overigens.

Interessant repelsteeltje!

Als ik Tico's verhalen lees is het met B ook wel een stuk minder heftig. B heeft eigenlijk altijd een voorkeur voor mijn vrouw gehad zeg maar. Het is dus geen fase of dat het volgende week ineens anders kan zijn. Het gaat wel beter dan maanden geleden overigens. Hij is nu ook blij om mij bij het KDV te zien. En wat wij wel heel erg proberen is juist als hij mij niet wil toch door te zetten. Maar met name 's nachts denk ik ook wel eens 'zoek het uit' en gooi mijn vrouw uit bed om er heen te gaan.

Oh en ik hou zo van die peuterhumor.... :D
B zegt wel eens 'Mama ik moet poepen' en dan zet ik hem dus op het potje of de wc. Gaat ie er 10 seconden later weer af zonder dat er iets in het potje/wc zit. Zegt ie met een grote grijns 'Het was een poepescheetje mama!' _O-
pi_165286854
Ik mis mijn peuter een beetje :{ Gisteravond thuis na een lang weekend weg met vriend dus lag hij al in bed. Nu aan't werk en hij sliep nog zo lief vanochtend dus heb ik hem niet wakker gemaakt. En vanavond logeert hij bij andere oma omdat ik morgen extra werk en vriend straks weer naar't buitenland vertrekt :{ Gelukkig straks wel 3 dagen weekend samen O+

Nikki, het geneest goed zo te zien! Je kleine brokkenpiloot :o

Twinkle, ik snap dat je graag weer wat gaat doen na zo lang thuis... maar je baby is dan nog zo klein! Ik had na verlof + 3 weken vakantie nog steeds moeite om hem bij het kdv achter te laten. Al vond ik het prima om weer te gaan werken. Lekker tegenstrijdig :s) :+
pi_165287497
Misschien komt dat ook wel omdat het de 3e is .. een beetje 'been there done that' ofzo. En heus als ik thuis ben dan ga ik er ook wel lekker mee kroelen hoor O+ .. en die avond-/nachtvoedingen doe ik ook met liefde. Ik vond dat heerlijke momentjes altijd samen met Boaz.

Maar ik geniet gewoon meer/intensiever en koester die momenten meer als ze niet 24/7 bij me zijn. Alle tijd die ik dan met ze heb (ook met djenna en boaz) is dan ook echt voor hen.

Net wat jij beschrijft Fazz. Enerzijds mis je je kleintje dan een paar dagen door de omstandigheden en bepaalde keuzes die je maakt. Maar als je je kleintje dan ziet .. O+

Ik heb altijd een beetje het gevoel dat dat voor mannen/papa's totaal geaccepteerd is maar dat mama's zich dan gelijk moeten verantwoorden ofzo als ze eenzelfde dagindeling als papa hebben :@ ..
pi_165287827
Twinkle :*
Ik was ook verbaasd toen ik las dat je al 1 november wil beginnen. Maar ik weet ook dat jij alles voor je kindjes doet en dat ze niks tekort komen :*
pi_165288218
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Misschien komt dat ook wel omdat het de 3e is .. een beetje 'been there done that' ofzo. En heus als ik thuis ben dan ga ik er ook wel lekker mee kroelen hoor O+ .. en die avond-/nachtvoedingen doe ik ook met liefde. Ik vond dat heerlijke momentjes altijd samen met Boaz.

Maar ik geniet gewoon meer/intensiever en koester die momenten meer als ze niet 24/7 bij me zijn. Alle tijd die ik dan met ze heb (ook met djenna en boaz) is dan ook echt voor hen.

Net wat jij beschrijft Fazz. Enerzijds mis je je kleintje dan een paar dagen door de omstandigheden en bepaalde keuzes die je maakt. Maar als je je kleintje dan ziet .. O+

Ik heb altijd een beetje het gevoel dat dat voor mannen/papa's totaal geaccepteerd is maar dat mama's zich dan gelijk moeten verantwoorden ofzo als ze eenzelfde dagindeling als papa hebben :@ ..
Wij vrouwen zijn dan ontaard. Maar ik snap je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 september 2016 @ 10:43:15 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_165288367
Nou ja, het is vooral "gek" denk ik dat je die zestien weken betaald verlof niet benut dan. Al gaat dat in jouw geval nu niet op natuurlijk ;)
disclaimer
pi_165288613
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, het is vooral "gek" denk ik dat je die zestien weken betaald verlof niet benut dan. Al gaat dat in jouw geval nu niet op natuurlijk ;)
Dat idd ook nog eens :Y
in dat geval had ik er waarschijnlijk anders in gestaan :Y
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:08:45 #59
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165290154
Toch wel respect voor je twink!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:28:44 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165290479
Ons kdv heeft ook het licht gezien en gaat starten met spelenderwijs Engels leren :{ 1 uur per dag gaan ze aandacht eraan besteden bv door Engelse liedjes, boekjes of Engels spreken. Ouders kunnen aangeven als zij dit niet willen.

Ik zit in dubio. Enerzijds heb ik het idee dat Lucas het wel erg leuk vindt en makkelijk oppikt. Hij kijkt graag Engelstalige filmpjes en kan steeds beter cijfer, vormen en kleuren in het Engels benoemen. Wij doen hier niks aan, hij pikt dit zelf op uit de filmpjes!

Ik maak me alleen zorgen over het niveau waarop Engels wordt gesproken (en dus aangeleerd). Een boekje voorlezen of liedje zingen komt vast goed, maar Engels praten met de kinderen... Mijn eigen Engels vind ik te gênant voor woorden ondanks dat ik op wetenschappelijk niveau vanalles kan lezen en verstaan. Toch zou ik geen Engels tegen mijn kinderen praten omdat het grammaticaal en qua uitspraak gewoon niet klopt :') zouden de juffen dat wel op orde hebben?

Ik vind het een lastig punt om aan te kaarten. Heb liever dat ze het praten achterwege laten en een Engelstalig filmpje opzetten dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chanty op 13-09-2016 13:26:23 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165290531
Het is toch juist met onderzoek duidelijk geworden dat een tweede taal op die manier leren maar weinig oplevert? Alleen als er structureel een tweede taal wordt gesproken in de omgeving van het kind zal het kind het op een natuurlijke manier leren, maar af en toe wat Engelse les, of een Engels filmpje of boekje op school of opvang is behoorlijk zinloos. Ze pikken dan wellicht wat op, maar die kennis is minimaal en beklijft niet goed en levert ook weinig voorsprong op als ze eenmaal wel echt Engelse les krijgen op de middelbare school of basisschool. Voor mij zou dit niet hoeven, ik zou liever hebben dat ze de tijd besteden aan andere zaken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165290822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Misschien komt dat ook wel omdat het de 3e is .. een beetje 'been there done that' ofzo. En heus als ik thuis ben dan ga ik er ook wel lekker mee kroelen hoor O+ .. en die avond-/nachtvoedingen doe ik ook met liefde. Ik vond dat heerlijke momentjes altijd samen met Boaz.

Maar ik geniet gewoon meer/intensiever en koester die momenten meer als ze niet 24/7 bij me zijn. Alle tijd die ik dan met ze heb (ook met djenna en boaz) is dan ook echt voor hen.

Net wat jij beschrijft Fazz. Enerzijds mis je je kleintje dan een paar dagen door de omstandigheden en bepaalde keuzes die je maakt. Maar als je je kleintje dan ziet .. O+

Ik heb altijd een beetje het gevoel dat dat voor mannen/papa's totaal geaccepteerd is maar dat mama's zich dan gelijk moeten verantwoorden ofzo als ze eenzelfde dagindeling als papa hebben :@ ..
+1 Mensen kijken mij altijd een beetje vreemd aan als ik zeg dat ik 40+ uur werk. En als ik dan ook nog vertel dat mijn man 32 uur werkt snappen ze het helemaal niet meer.

Ik ging bij L inderdaad ook al na 6 weken weer werken. Niet gelijk fulltime, maar ik vond het heerlijk. Ik snap je dus wel. ;)
pi_165291144
Ja hoi, mag ik even een knuppel werpen? O+

Persoonlijk denk ik niet dat het engelse taalgevoel van de gemiddelde (kdv)juf enorm veel gaat bijdragen aan de ontwikkeling van mijn kind. (Op de basisscholen in mijn stad is dit nu ook standaard; voor mij hoeft het niet.) Ik denk overigens ook niet dat het veel kwaad kan, om de redenen die Franny noemt, maar dan heb ik eigenlijk liever dat die energie gaat naar iets wat ze wél echt goed kunnen aanbieden.
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:18:19 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165291272
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:32 schreef Franny_G het volgende:
Het is toch juist met onderzoek duidelijk geworden dat een tweede taal op die manier leren maar weinig oplevert? Alleen als er structureel een tweede taal wordt gesproken in de omgeving van het kind zal het kind het op een natuurlijke manier leren, maar af en toe wat Engelse les, of een Engels filmpje of boekje op school of opvang is behoorlijk zinloos. Ze pikken dan wellicht wat op, maar die kennis is minimaal en beklijft niet goed en levert ook weinig voorsprong op als ze eenmaal wel echt Engelse les krijgen op de middelbare school of basisschool. Voor mij zou dit niet hoeven, ik zou liever hebben dat ze de tijd besteden aan andere zaken.
Het is sowieso al besloten dus ik kan hooguit zeggen dat Lucas niet meedoet. Maar dan plaats ik hem buiten de groep. Als de laatste inzichten daadwerkelijk zijn dat het geen voorsprong oplevert (wat ik totaal niet belangrijk vind overigens) dan zou je denken dat dingen verkeerd aanleren ook geen noemenswaardige invloed heeft.

Ik moet wel zeggen dat ik uit persoonlijke ervaring wel het idee heb dat een taal horen op jonge leeftijd bijdraagt aan de ontwikkeling van de woordenschat. Ik ben de eerste tien jaar in Duitsland opgegroeid waar alles nagesynchroniseerd werd. De eerste ervaring met de Engelse taal was dus toen ik naar Nederland verhuisde en ineens alles in het Engels en ondertiteld was. In mijn 3e jaar op de middelbare school bleek dat ik moeite had met Engels en slechter presteerde dan mijn klasgenoten. Ik moest harder leren en haalde zessen terwijl ik voor Frans met twee vingers in mijn neus negens haalde.

Mijn klasgenoten hadden een veel grotere passieve woordenschat en maakten zich dat ook sneller actief eigen waar ik nog heeeel veel woorden moest leren kennen. En nog steeds trouwens. Ik kan aan de hand van de context prima opmaken waar het over gaat maar weet vaak de specifieke betekenis van woorden niet. Laat staan dat ik ze actief kan gebruiken. Pas toen ik naar de universiteit ging is mijn Engels enorm verbeterd. Bij mijn eerste studie hadden we sporadisch Engelse literatuur en die sloeg ik over omdat ik niet begreep wat er stond. Op de uni moest ik wel.

Mijn broertje is in Nederland opgegroeid en spreekt veel beter Engels. Op jonge leeftijd kon hij gewoon al vertellen wat er gebeurde op tv ondanks dat hij de ondertiteling niet kon lezen.

Dus ja ik denk dat het wel wat doet. Maar of een beetje Engels op t kdv de doorslaggevende factor is, betwijfel ik idd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165291384
Ik denk dat het regelmatig op jonge leeftijd in aanraking komen met 'dunglish' eerder nadeel gaat geven voor het ontwikkelende taalgevoel dan voordelen. Of heb ik dat mis?
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:28:37 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165291436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:25 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat het regelmatig op jonge leeftijd in aanraking komen met 'dunglish' eerder nadeel gaat geven voor het ontwikkelende taalgevoel dan voordelen. Of heb ik dat mis?
Dat is dus precies mijn cruciale vraag :P als t wel een nadeel oplevert dan ben ik geneigd om te zeggen dat ik in ieder geval niet wil dat er Engels met hem gesproken wordt. Maarja... In de praktijk wordt dat natuurlijk een lastig iets.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165291439
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:13 schreef Crumpette het volgende:
Ja hoi, mag ik even een knuppel werpen? O+

Persoonlijk denk ik niet dat het engelse taalgevoel van de gemiddelde (kdv)juf enorm veel gaat bijdragen aan de ontwikkeling van mijn kind. (Op de basisscholen in mijn stad is dit nu ook standaard; voor mij hoeft het niet.) Ik denk overigens ook niet dat het veel kwaad kan, om de redenen die Franny noemt, maar dan heb ik eigenlijk liever dat die energie gaat naar iets wat ze wél echt goed kunnen aanbieden.
+1. Ik kijk om bovenstaande reden al op tegen de Engelse les die gegeven wordt vanaf groep 2, laat staan op een kdv.
T. pikt wat Engels (..Schots) op van mijn moeder en wat filmpjes, maar verder zoeken we het niet op.
pi_165291505
Ik wil niet dat mijn kind Engels spreekt, dan kunnen we niet meer over hem praten waar hij bij is.... _O-
pi_165291637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:25 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat het regelmatig op jonge leeftijd in aanraking komen met 'dunglish' eerder nadeel gaat geven voor het ontwikkelende taalgevoel dan voordelen. Of heb ik dat mis?
Ja dunglish is precies het probleem idd. Hilarisch, ja, maar niet wat we willen.
Overigens geloof ik helemaal niet dat die juffen het vol gaan houden. Als je niet echt vloeiend bent is het veel te makkelijk om terug te schieten in je eigen taal, zeker als er 14 tot 30 kinderen vragen stellen in het nederlands. Dan is het uurtje snel om.

Wij voeren een tweetalig huishouden dus over de verpestende kracht van dunglish maak ik me in dit geval weinig zorgen. Als hier dunglish wordt gesproken doet iedereen ineens luidkeels mee :').

  dinsdag 13 september 2016 @ 13:41:04 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_165291682
Mwah, ik zie er zeker bij zulke jonge kinderen niet zo veel kwaad in eerlijk gezegd. Het gaat dan vooral om herkennen van woorden en niet om perfect grammaticale zinnen ofzo. Op dat niveau is míjn kind in elk geval nog lang niet aanbeland :')
disclaimer
pi_165291752
Ik lees met verbazing over de afkeer van het vroeg aanleren van de Engelse taal :D .

Mijn oudsten hebben vanaf groep 1 Engelse les. Hun juf heeft zelf een lesprogramma ontworpen en heeft daar ook een prijs mee gewonnen, landelijk. ^O^ . Één keer per jaar hebben ze Engelse ochtend, dan gaat alles in het Engels. De juffen/meesters zijn ook een week naar Engeland geweest in het kader van bijscholing. En misschien nog wel het belangrijkste, s en r vonden en vinden de lessen erg leuk.

Ik denk bij dat soort dingen niet eens echt na over het nut voor later. Maar ik kan me serieus niet voorstellen dat het schadelijk is.
pi_165291805
Ook voor ons vak is niet alles helemaal correct zoals dat op de basisschool aangeleerd wordt, of ligt de nadruk soms heel anders. Maar echt, het is allemaal vrij makkelijk weer of nog bij te stellen, ook na groep 8 nog. Dat is althans mijn ervaring.
pi_165292446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik lees met verbazing over de afkeer van het vroeg aanleren van de Engelse taal :D .

Mijn oudsten hebben vanaf groep 1 Engelse les. Hun juf heeft zelf een lesprogramma ontworpen en heeft daar ook een prijs mee gewonnen, landelijk. ^O^ . Één keer per jaar hebben ze Engelse ochtend, dan gaat alles in het Engels. De juffen/meesters zijn ook een week naar Engeland geweest in het kader van bijscholing. En misschien nog wel het belangrijkste, s en r vonden en vinden de lessen erg leuk.

Ik denk bij dat soort dingen niet eens echt na over het nut voor later. Maar ik kan me serieus niet voorstellen dat het schadelijk is.
Het is ook niet schadelijk. Maar ik zie ook de meerwaarde niet genoeg in. Ik heb er veel vertrouwen in dat een kind dat in NL opgroeit in een toch al behoorlijk internationaal georiënteerde cultuur vrij gemakkelijk Engels oppikt, en dat als je goed onderwijs krijgt in die taal op de middelbare school je een voldoende basis hebt, die je verder kunt uitbreiden als je volwassen bent, een academische opleiding volgt, en/of een internationale baan krijgt.

Als ik moet kiezen of mijn kind op de basisschool les krijg in Engels of les krijgt in kunst/cultuurvakken of vakken die met burgerschapsvorming te maken hebben (op heel veel scholen zijn dit ondergeschoven kindjes, mede door de bezuinigingen op kunst en cultuur) dan kies ik voor de laatste opties, omdat die vakken naar mijn mening meer bijdragen aan de basisvorming van een kind en het ontwikkelen van bepaalde vaardigheden/talenten. Maar dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke visie vanuit ook mijn eigen vak, dus prima als mensen daar anders tegenover staan. Vandaar ook dat het goed is als je een basisschool kiest die goed bij je eigen wensen en visie past.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165292502
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:23 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is ook niet schadelijk. Maar ik zie ook de meerwaarde niet genoeg in. Ik heb er veel vertrouwen in dat een kind dat in NL opgroeit in een toch al behoorlijk internationaal georiënteerde cultuur vrij gemakkelijk Engels oppikt, en dat als je goed onderwijs krijgt in die taal op de middelbare school je een voldoende basis hebt, die je verder kunt uitbreiden als je volwassen bent, een academische opleiding volgt, en/of een internationale baan krijgt.

Als ik moet kiezen of mijn kind op de basisschool les krijg in Engels of les krijgt in kunst/cultuurvakken of vakken die met burgerschapsvorming te maken hebben (op heel veel scholen zijn dit ondergeschoven kindjes, mede door de bezuinigingen op kunst en cultuur) dan kies ik voor de laatste opties, omdat die vakken naar mijn mening meer bijdragen aan de basisvorming van een kind en het ontwikkelen van bepaalde vaardigheden/talenten. Maar dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke visie vanuit ook mijn eigen vak, dus prima als mensen daar anders tegenover staan. Vandaar ook dat het goed is als je een basisschool kiest die goed bij je eigen wensen en visie past.
Dit. Insert muziekvakken.
pi_165292529
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn cruciale vraag :P als t wel een nadeel oplevert dan ben ik geneigd om te zeggen dat ik in ieder geval niet wil dat er Engels met hem gesproken wordt. Maarja... In de praktijk wordt dat natuurlijk een lastig iets.
Dit is een interessant artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)maar-1623962-a472490
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165292816
Het gaat me ook niet om de grammatica, maar het taalgevoel wat je ermee aanleert. Als die basis verkeerd is, hoe moet je dan later beoordelen hoe je een woord op schrift uitspreekt, of hoe je een zin moet opbouwen. In dat artikel wat franny linkt, staat ook mooi beschreven dat die jonge kinderen juist intuïtief leren. En dat stukje lijkt mij nu juist het allerbelangrijkste als je later een andere taal goed wilt kunnen spreken.
Maar goed, als je kdv vol zit met native speakers, dan zeker doen.
  dinsdag 13 september 2016 @ 14:47:44 #77
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165292954
Interessant ja. Ik ga het vanavond maar eens met mijn man erover hebben. En zal sowieso eens vragen op het kdv hoe ze dat Engels praten met de kinderen precies voor zich zien.
Los van of het wel of geen voordeel oplevert, vind ik het wel weer een typisch voorbeeld van hoe we onze kinderen steeds eerder klaarstomen voor de prestatiemaatschappij ;( Ze moeten nu al.... want dat is goed voor later. Mogen ze ook kind zijn en domme spelletjes spelen? Moeten ons ook echt gaan oriënteren op het soort basisschool waar we Lucas naartoe willen brengen. Ik wil heel graag iets dat zich aanpast aan hem en niet hem aanpast aan de verwachtingen van de maatschappij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165295250
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:23 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is ook niet schadelijk. Maar ik zie ook de meerwaarde niet genoeg in. Ik heb er veel vertrouwen in dat een kind dat in NL opgroeit in een toch al behoorlijk internationaal georiënteerde cultuur vrij gemakkelijk Engels oppikt, en dat als je goed onderwijs krijgt in die taal op de middelbare school je een voldoende basis hebt, die je verder kunt uitbreiden als je volwassen bent, een academische opleiding volgt, en/of een internationale baan krijgt.

Als ik moet kiezen of mijn kind op de basisschool les krijg in Engels of les krijgt in kunst/cultuurvakken of vakken die met burgerschapsvorming te maken hebben (op heel veel scholen zijn dit ondergeschoven kindjes, mede door de bezuinigingen op kunst en cultuur) dan kies ik voor de laatste opties, omdat die vakken naar mijn mening meer bijdragen aan de basisvorming van een kind en het ontwikkelen van bepaalde vaardigheden/talenten. Maar dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke visie vanuit ook mijn eigen vak, dus prima als mensen daar anders tegenover staan. Vandaar ook dat het goed is als je een basisschool kiest die goed bij je eigen wensen en visie past.
Het hoeft niet of-of te zijn, toch? Ze hebben ook speciale techniekmiddagen en kunstles (beeldende kunst) van een gastdocente. Muziekles en drama is misschien nog wat onderbelicht, al hebben ze wel vieringen waar dat soort activiteiten weer centraal staan. En daar kan ik ook zelf buiten school voor zorgen natuurlijk.

Ik vind al dat soort dingen gewoon leuk, alle extra's naast de gewone taal- en rekenlessen. En of ze nou perfect voorbereid worden ergens op (het aantoonbare nut, naast plezier en oriëntatie)... op de een of andere manier maak ik me daar nooit zo'n zorgen over.
pi_165295695
O my god .... dat moment dat er woorden uit de mond van je kind komen rollen die je normaliter zelf gebruikt:

-Djenna wil jij even jullie bekers naar papa brengen in de keuken? Dan doet papa daar even nieuw drinken in voor jullie.

- Even wachten mama .. ik heb maar twee handjes!

:') :') :')
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:25:46 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_165297124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:47 schreef Chanty het volgende:
Interessant ja. Ik ga het vanavond maar eens met mijn man erover hebben. En zal sowieso eens vragen op het kdv hoe ze dat Engels praten met de kinderen precies voor zich zien.
Los van of het wel of geen voordeel oplevert, vind ik het wel weer een typisch voorbeeld van hoe we onze kinderen steeds eerder klaarstomen voor de prestatiemaatschappij ;( Ze moeten nu al.... want dat is goed voor later. Mogen ze ook kind zijn en domme spelletjes spelen? Moeten ons ook echt gaan oriënteren op het soort basisschool waar we Lucas naartoe willen brengen. Ik wil heel graag iets dat zich aanpast aan hem en niet hem aanpast aan de verwachtingen van de maatschappij.
http://speld.nl/2015/10/0(...)oor-op-arbeidsmarkt/
disclaimer
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:32:50 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165297289
quote:
:D gelukkig is het speld. Zodra dit realiteit wordt ga ik in de rimboe wonen (ja ondanks de spinnen :+)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:33:09 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_165297295
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D gelukkig is het speld. Zodra dit realiteit wordt ga ik in de rimboe wonen (ja ondanks de spinnen :+)
vergeet de teken niet :9
disclaimer
pi_165297731
Toen wij voor een nieuw kdv keken hebben we er ook een bezocht die een Engels programma hadden en ik kreeg zelfs stress van de druk die zij op de kinderen legden met hun VVE-programma's. Wij hebben dus ook bewust gekozen voor een plek waar de programma's pas vanaf 3 jaar worden aangeboden en alleen als ouders dit willen. Dit is dan ook een andere stamgoep.

Er is laatst een wetenschappelijk onderzoek geweest dat deze programma's niet bijdragen aan een snellere ontwikkeling later dus lekker laten spelen wat mij betreft :)
pi_165301985
Jemig.... wat is er mis met spelen vraag je je dan af he.
pi_165302176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Het hoeft niet of-of te zijn, toch?
Maar daar verschillen we precies over van mening volgens mij. Ik ben geen voorstander van 'én én' als het gaat om het onderwijsprogramma van een basisschool. Liever een wat beperkter aanbod maar wel met veel aandacht voor niveau, verdieping en differentiatie. En verder hecht ik dus veel waarde aan mens-en-maatschappij vakken en kunst en cultuur.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165302465
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:55 schreef Kyara het volgende:
Jemig.... wat is er mis met spelen vraag je je dan af he.
ik hoor ook van de gastouder dat ze min of meer de hoek in gedrukt worden van letters en cijfers al oefenen met de kinderen. Zij heeft zoiets als ze de interesse krijgen ga ik er mee zitten maar dwing ze niet em zeker niet met dit mooie weer! Lekker spelen, kinderboederij met waterspeelplaats vandaag en op het heetst van de dag een bord spelletje en knutselen ik vind het prima! Laat ze lekker spelen, leren ze ook van!

Ohja vandaag
Jan moet papa straks patatjes meenemen? Jaaaaa met chineze saus!!! (pindasaus, zit ook bij de chinees bij de sate stokjes) _O-
pi_165302509
Ik had net zo'n bizar momentje met I. Als ze naar bed gaat, vertel ik altijd een zelfverzonnen verhaaltje rond steeds dezelfde hoofdpersoon: 'Er was eens een meisje en ze heette I" Etc. I kiest er altijd eentje uit die ze al eens eerder heeft gehoord, maar vanavond zei ze ineens: het verhaal van I en de trap!

Ik begreep niet direct wat ze bedoelde. Nu is ze toen ze ruim een jaar was een keer van boven naar beneden van de trap gevallen bij ons thuis. En toen ik een beetje doorvroeg daarnet om erachter te komen of ze misschien een ander trapincident bedoelde (misschien was er iets op het kdv gebeurd vandaag) zei ze ineens: "Ja, thuis, trap gevallen. Mama ging mij oppakken, en ik had pijn hier" En ze wees exact de plek aan op haar voet waar ze toen inderdaad een wondje had. We hebben het er sindsdien niet meer zo expliciet over gehad, wel eens aan gerefereerd, maar niet in detail, en het is inmiddels al lang geleden, we hebben het er helemaal niet over gehad de laatste tijd. Dus het komt echt uit haarzelf. :o .
Het moet dus wel heel veel indruk hebben gemaakt. Ik heb het verhaal maar helemaal naverteld. Ze vond het niet eng om te horen, maar ze luisterde wel heel stil.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165302820
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:55 schreef Kyara het volgende:
Jemig.... wat is er mis met spelen vraag je je dan af he.
+1. Ik ben heel blij met ons kdv. Knutselen, spelen, dansen, gymmen en uitstapjes ^O^ De rest naat behoefte. Helemaal prima O+.

Donderdag nog een '10 minuten gesprek' gehad. Alles gaat prima, loopt met praten nog wat achter. Verder was het vooral fijn om de bevestiging te krijgen dat hij precies hetzelfde daar is als thuis.
De overstap naar deze opvang heeft hem veel goed gedaan, heerlijk!
pi_165302998
Wat fijn dat de overstap zo goed heeft uitgepakt en dat hij het zo goed doet GotC!

Ik ben ook erg blij dat mijn meiden van psz naar kdv konden overstappen. Past veel beter bij ze :Y
pi_165303014
Dan ben ik idd ook maar wat blij met het kneuterige kneuten bij de go hoor ^O^
pi_165304647
Bij ons kdv wordt er wel een voorschools educatieprogramma aangeboden, met uk en puk. De thema's passen bij de belevingswereld van peuters, denk aan warm/koud, ziek zijn, herfst (incl. paddenstoelen zoeken in het bos O+), vakantie, het weer, zindelijkheid, voeding etc. Ze knutselen heel veel bij de thema's en zingen veel liedjes, dat vinden mijn jongens ge-wel-dig. Thuis doen ze dat ook graag overigens.
Verder dan knutselen en prentenboeken voorlezen die over het thema gaan hoeft het van mij ook niet te gaan overigens. Het gaat mij er vooral om dat mijn kinderen plezier hebben en het fijn vinden op het kdv. Dat vind ik veel belangrijker dan dat ze op hun derde kunnen tellen in het Engels, of alle letters van het alphabet kennen. :)
pi_165306064
Bij ons doen ze ook Uk & Puk. Volgens mij vindt peuter vooral die pop heel leuk :+

En hier in de buurt is het vrijwel onmogelijk om een basisschool te vinden die niet al heel vroeg aan Engels doet. Terwijl ik ook m'n vraagtekens zet bij zowel het nut als het taalniveau van de meesters en juffen. Maargoed, hier thuis is Engels de voertaal en ik ben sowieso een taalsnob, dus ik ben wat bevooroordeeld ;)
pi_165307380
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:24 schreef Amsel het volgende:
Bij ons doen ze ook Uk & Puk. Volgens mij vindt peuter vooral die pop heel leuk :+

En hier in de buurt is het vrijwel onmogelijk om een basisschool te vinden die niet al heel vroeg aan Engels doet. Terwijl ik ook m'n vraagtekens zet bij zowel het nut als het taalniveau van de meesters en juffen. Maargoed, hier thuis is Engels de voertaal en ik ben sowieso een taalsnob, dus ik ben wat bevooroordeeld ;)
Ik weet toevallig dat de basisschool van mijn schoonvader daar wel native speakers voor inzet :Y

Verder heb ik de schurft aan Uk en Puk, maar dat komt van mijn ouwe kleuterjuf moeder, die de opkomst van dat soort dingen heeft meegemaakt. Het is gewoon een manier om leidsters en juffen die zelf niet goed zijn in inhoud en samenhang bedenken een houvast te geven. maar ik vind t verschralend, als kinderen aan een liedje over warm weer werken terwijl t grijs is en miezert in juni. Maar goed, je komt er niet meer omheen bijna, helaas. En natuurlijk zijn er ook hele goeie juffen en leidsters enzo, maar ik vind die pop gewoon stom :')
Kwak
pi_165310941
Bram zingt engelse liedjes, benoemt kleuren in het engels en telt in het engels.
Daar heb je geen voorschoolsprogramma voor nodig, enkel youtube.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165314041
Van mij zou voorschoolse Engelse educatie absoluut niet hoeven op peuterleeftijd,maar werd het gestart terwijl je kind al op dat kdv/psz zit zoals bij Chanty,zou ik er geen problemen mee hebben.
Bij mijn zoon op school hebben ze Engelse les vanaf groep 1 van een native speaker.
Mijn peuterdochter zit op een psz van de vrije school en daar is het vooral heel veel spelen,lekkere broodjes bakken en seizoenen intensief beleven met elkaar
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_165318922
14 September, 30 graden en wij kijken mickeys magische kerst. :D

Even rust want haar oren zitten dicht vandaag geloof ik :X
S. 2014
J. 2016
pi_165319130
Herkenbaar Gm, mijn peuter luistert ook bij voorkeur naar kerst- of sinterklaasliedjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
En natuurlijk zijn er ook hele goeie juffen en leidsters enzo, maar ik vind die pop gewoon stom :')
Eens.
En hier op het kdv worden die thema's net iets te dwingend gebruikt, zijn ze bezig met het thema "oef wat is het warm" terwijl het al weken miezert en nog geen 20 graden is. :')
pi_165319564
Wij hebben morgen op het kdv de dag van de leidster. Waar we andere jaren echt een hele dag vulden voor de juffen en kinderen is er nu alleen een dansworkshop die door een stel hippe meisjesmoeders georganiseerd is en mogen de kinderen verkleed komen. Laat ik nu geen verkleedkleren voor T en S hebben. -O- Ik vind het sowieso niets, een half uurtje dansen. Odanks dat mijn kinderen echt wel van dansen houden hoor, maar ik had echt liever gezien dat het een dag zou worden vol vermaak voor de juffen en kinderen. Oud hollandse spelletjes, cakejes bakken, kmutselen, dat soort dingen. Voor ieder wat wils dus, in plaats van één specifieke activiteit. Of had dan desnoods een indianendans gedaan en dat de kinderen zelf een tooi mochten maken, of een Mexicaanse dans met sombrero, zoiets. Of een knutsel met hun favoriete liedje erop, die in een map stoppen zodat de juffen dat boek tijdens de dagelijkse activiteiten kunnen gebruiken. En hoe tof is het dan als kind als jouw liedje gezongen wordt. O+ Anyway, juffendag frustratie dus. :') Misschien komt het ook een beetje omdat ik niet meer zelf in de OC zit. Ik ben er dit jaar uit gestapt omdat ik en de nieuwe leden niet echt op één lijn zaten qua ideeën.
pi_165320002
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben morgen op het kdv de dag van de leidster. Waar we andere jaren echt een hele dag vulden voor de juffen en kinderen is er nu alleen een dansworkshop die door een stel hippe meisjesmoeders georganiseerd is en mogen de kinderen verkleed komen. Laat ik nu geen verkleedkleren voor T en S hebben. -O- Ik vind het sowieso niets, een half uurtje dansen. Odanks dat mijn kinderen echt wel van dansen houden hoor, maar ik had echt liever gezien dat het een dag zou worden vol vermaak voor de juffen en kinderen. Oud hollandse spelletjes, cakejes bakken, kmutselen, dat soort dingen. Voor ieder wat wils dus, in plaats van één specifieke activiteit. Of had dan desnoods een indianendans gedaan en dat de kinderen zelf een tooi mochten maken, of een Mexicaanse dans met sombrero, zoiets. Of een knutsel met hun favoriete liedje erop, die in een map stoppen zodat de juffen dat boek tijdens de dagelijkse activiteiten kunnen gebruiken. En hoe tof is het dan als kind als jouw liedje gezongen wordt. O+ Anyway, juffendag frustratie dus. :') Misschien komt het ook een beetje omdat ik niet meer zelf in de OC zit. Ik ben er dit jaar uit gestapt omdat ik en de nieuwe leden niet echt op één lijn zaten qua ideeën.
Da's wel duidelijk ;)
Wij doen juist vermaak/verwennerij voor de juffen. Knutsels en lekkers voor hen... kost al moeite genoeg om knutsels te verzamelen, overdag kunnen wij er niet bij zijn. Er was immers een reden waarom onze kinderen op het kdv zitten ;)
  woensdag 14 september 2016 @ 16:35:15 #100
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165320021
Juffendag, heb er niks over gehoord en dat vind ik ook niet erg. Ik snap dat speciale dagen gedoe niet zo. Ze worden gewoon betaald om op mijn kind te passen. En ik bedank ze vaak genoeg voor de leuke dag die ze ervan hebben gemaakt of geef ze anderzins een compliment. En Lucas deelt tegenwoordig ook knuffels uit aan de juffen, lijkt me veel leuker en veelzeggender als juf dan een dag waarop er vanalles moet worden gedaan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165320313
Kan ook leuk zijn toch juist? Het feit dat ik betaald word voor mijn werk en (gelukkig) ook heel vaak bedankt word betekent niet dat ik een extra bedankje/kadootje/actie niet extrabijzondertof vind :+ (en dan werk ik doorgaans ook nog 's eenmalig met/voor mensen ;) )

En oh hai! Ik lurk hier alvast een beetje mee, teentjes in het water zodat de overgang over een paar weken ( :o ) soepeltjes gaat :W
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 14 september 2016 @ 16:57:37 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165320548
Maar die kiezen er zelf voor, dat vind ik heel anders dan wanneer het 'moet'
pi_165320647
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
14 September, 30 graden en wij kijken mickeys magische kerst. :D

Even rust want haar oren zitten dicht vandaag geloof ik :X
zat gisteravond dikkie dik en de kerstkransjes te lezen ;)
pi_165320889
Geen juffendag! Heerlijk geen verplichtingen! Ik moet zeggen mijn kinderen zijn dol op hun gastouder en uit mezelf doe ik wel eens iets leuks.
Voor onze vakantie een bosje bloemen gedaan en een x in het voorjaar waren de blauwe druifjes dermate in de aanbieding dat ik dacht ach neem ook eentje voor haar mee en 5 december is ze jarig dus dan kinderknutsel en een cadeautje
Vaak viert zij dan zwartepieten feest ene jaar in een gymzaaltje dat er een luchtkussen staat touwslingeren, klimmen etc alle broertjes en zusjes mogen dan ook komen en vorig jaar kwam zwarte piet bij hun thuis (ze door familie omstandigheden de gymzaal niet gereserveerd) kindjes mochten patatjes blijven eten etc
Ik moet zeggen begrijp wel dat er een dag is want ze krijgen wel vaak gezeik over zich heen, ze doen het altijd wel een x niet goed in de ogen van een paar ouders. Het is best zwaar werk dus in dat opzicht prima om in het zonnetje te zetten
pi_165321032
Ik als leidster vond het altijd wel erg leuk, het moet m.i geen verplichting zijn maar een keer een extra blijk van waardering vind iedereen leuk toch? Of je er nu wel of niet voor betaald word...

En haaj JM
S. 2014
J. 2016
  woensdag 14 september 2016 @ 17:49:05 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165321482
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:57 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar die kiezen er zelf voor, dat vind ik heel anders dan wanneer het 'moet'
Precies dat! Ik vind het een beetje nietszeggend om daarvoor een dag in het leven te roepen waar je dan aan mee moet doen. Hoe oprecht is dat? En anders laten we ook de dag van de reclasseringswerker invoeren (wij krijgen ook gezeik over ons heen :'( en bedreigingen). Lijkt me schitterend als mijn cliënten dansjes voor me doen en knutsels maken O+ :+

Ik ben van plan om de juffen rond de kerst iets te geven. Gewoon omdat IK dat wil.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chanty op 14-09-2016 18:05:00 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165322212
Chanty dat vind ik wel een mooi gebaar!

Ik vind secretaressedag leuk dat er even stil wordt gestaan dat wij niet alleen maar de pleur maar daar neer plek en afzeikpaal voor ouders.

Maar wat eigenlijk veel leuker is dat de arts waarvoor ik het meeste werk gewoon blij is als ik terug ben van vakantie, ook tegen anderen zegt vraag maar aan Goits want zij bepaald het uiteindelijk en vrijheid heb in mijn werk omdat zij het volle vertrouwen heeft in mij

Ik moet wel zeggen ben benieuwd wat ze bedacht heeft kreeg laatst de vraag rood of blauw (weet mijn antwoord niet eens meer haha) en kreeg nu te horen je bent de 19de jarig he! Jaaa daar was dat rood of blauw voor :o
  woensdag 14 september 2016 @ 18:32:42 #108
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165322262
Kijk dat bedoel ik dus! Dat is toch veel bijzonderder dan die vooraf afgesproken waardering op een dag. Nu weet je dat het oprecht is en niet omdat het nu eenmaal die dag is waarbij je niet achter kan blijven.

Ik kreeg van de cliënt die ik voor mijn vrijwilligerswerk begeleidde voor de geboorte van Amélie een zelfgemaakte kaars met haar naam en geboortedatum. Dat doet me echt heel veel O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165322302
Ik moet toegeven dat ik het als leerkracht wel fijn vind dat ik een keer per jaar d'r waardering krijg van de ouders en de kids op juffendag.
Tijdens de dag van de leerkracht krijgen we altijd iets van onze directrice.

Hier doen ze morgen wel aan de dag van de leidster. De kinderen mogen verkleed komen en er is bij de lunch pannenkoeken (waarvoor aan ouders toestemming wordt gevraagd).

Nu zijn m'n jongens er morgen niet, maar krijgen de leidsters maandag een tekening. Jesse is verder ook bijna jarig, dan krijgen ze wel iets kleins.
pi_165323204
Op mijn school geen juffendag :'( Dat zou wel ontzettend lachen zijn, al die stoere knullen die opeens leuke dingen gaan doen voor ons Ik werk op een HBO-instelling ;)

We profiteren dan wel weer mee van de 'dag van de leraar', maar dat komt vanuit de overheid...

J en F hebben vandaag tekeningen gemaakt voor 'oude opa en oma' (opa en oma van vriend) om op te sturen. Toen J toch bezig was heeft ie er ook meteen eentje gemaakt voor de PSZ leidsters. Kan ie die mooi morgen geven ;)
pi_165323520
Ik heb iets tegen al die dagen. Secretaressedag, juffendag, stratenmakersdag. Alles moet maar een dag hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165324258
Ja ik heb ook iets tegen dat stomme nieuwjaarswensen maja kom ik ook niet onderuit...
Na 6 januari roep ik mag niet meer het is 3 koningen geweest :D
pi_165326667
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:54 schreef Goitske het volgende:
Ja ik heb ook iets tegen dat stomme nieuwjaarswensen maja kom ik ook niet onderuit...
Na 6 januari roep ik mag niet meer het is 3 koningen geweest :D
Oh die vind ik ook altijd verschrikkelijk ja!
Probeer die eerste week van januari ook altijd vrij te zijn :')

Morgen bij ons wel dag van de leidster. Vanuit de OC hebben we wat gekocht voor alle leidsters en dat gaan we morgenochtend uitdelen. Geloof niet dat er iets speciaals verder wordt gedaan, niks over gehoord iig. Ik wilde ook nog wat kopen om door S te laten geven, maar ben ik vergeten :')
Maandag dan maar oO<

S zit in de prinsessenfase en wil elke dag hetzelfde rokje aan :')
Verder gedraagt ze zich regelmatig als een diva en lult ze echt de oren van je kop.
Ik ben zo op haar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165326960
Ik heb niets meegekregen van die dag van de leidster.. dus ik neem aan dat er niets aan gedaan wordt. Maar ik vrees nu ineens dat ik misschien een bericht gemist heb of zo. ;( .

Op mijn school werken we deze week weer met tropenrooster. We zitten in een oud monumentaal gebouw en in de kleine klaslokalen wordt het vanaf 11.00 echt heel benauwd. Daardoor ben ik wel nu al twee dagen om 13.30 vrij. _O_ . :+ . Ik heb wel werk liggen, maar dat haal ik dan volgende week maar even in. 8-) . Vandaag was mijn vriend thuis en we zijn om 15.30 nog richting strand gegaan. Wat was het lekker daar nu. I had het zo naar haar zin: de zee in, met schepjes in de weer, af en toe neerploffen en wat eten en drinken. O+ .

bf, je hebt echt een divaatje inderdaad! O+ . Wat leuk dat ze zo lekker aan het praten is ook!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165327615
Hmm ik heb ook niets meegekregen van de dag van de leidster. Geen idee of ze daar op't kdv iets mee doen :)

Butter, :D een echte diva zo met haar zonnebril O+

Ik baal echt van de timing van deze mooie dagen, vrijdag als ik wel vrij ben is het alweer voorbij :(

Vanavond zat F bij me op schoot en opeens slaat hij zo met z'n vingers in m'n oog. Ik schrok me rot en zag opeens niets meer. F schrok zelf ook en moest heel hard huilen. M'n oog is al wat minder rood nu maar in de spiegel zie ik wel wat geks op m'n hoornvlies (denk ik?) knipperen doet geen pijn maar ik voel het wel. Hopelijk is het morgen weer weg }:| Ik kreeg uiteraard wel veel kusjes op m'n oog, maar helpen deed het niet echt :')
  woensdag 14 september 2016 @ 21:49:46 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165327629
Haha bf die zonfoto's :D die tweede is wel überdiva O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165327872
Bf zonnebrillendiva 8-) _O-

Ik ben echt de meest onattente persoon ever op aarde en sla het liefste dat soort dagen ook over eerlijk gezegd :@

Heerlijk dat tropenrooster Franny!

Ik voel me mehh .. kan echt niks meer met mijn bijna 40-wekenpens en juist nu hebben B&D de aandacht hard nodig met dat warme weer. Daarom hebben we het er afgelopen weekend even goed van genomen met kinderboerderij/speeltuin/bootjes kijken/ijsjes eten/dierentuin/nog meer speeltuin. Ik kijk enorm uit naar oktober .. alles wat ik de afgelopen tijd wilde ondernemen met ze ga ik dan inhalen denk ik :@
pi_165327947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Bf zonnebrillendiva 8-) _O-

Ik ben echt de meest onattente persoon ever op aarde en sla het liefste dat soort dagen ook over eerlijk gezegd :@

Heerlijk dat tropenrooster Franny!

Ik voel me mehh .. kan echt niks meer met mijn bijna 40-wekenpens en juist nu hebben B&D de aandacht hard nodig met dat warme weer. Daarom hebben we het er afgelopen weekend even goed van genomen met kinderboerderij/speeltuin/bootjes kijken/ijsjes eten/dierentuin/nog meer speeltuin. Ik kijk enorm uit naar oktober .. alles wat ik de afgelopen tijd wilde ondernemen met ze ga ik dan inhalen denk ik :@
Ik heb de agenda ook al volgepland met uitjes voor na de bevalling. :P

Maar he je bent er bijna. O+ O+

Bf, kijk je Diva O+
S. 2014
J. 2016
pi_165327969
Ik heb ook verplicht geknutseld. Hier dus voor elke leidster. De meiden hebben 3 leidster en 2 gymleraren ;( M heeft 2 BSO leidsters (en ook2 gymleraren maar die was er klaar mee). Ik heb dus 9 klote hartjes lopen vouwen.

Morgen gaan ze naar het kdv, geen idee of er dan ook wat gepland is. In elk geval is papa morgen jarig. Daar hebben we niks voor kunnen knutselen ivm de klote hartjes.

Dus dat mogen ze morgen op het kdv regelen O-)

(en ik heb heel veel waardering voor het kdv en de leidsters. Mijn grootste blijk van waardering was dat ik M 1,5 jaar op het kdv heb gelaten zonder kot er voor terug te krijgen. Dat zegt ook wel genoeg denk ik zo)
pi_165327994
Zonnebrillendiva O+ O+
pi_165328135
Ja het zit hem al in kleine dingetjes als vingerverven of puzzeltjes maken of stoepkrijten of weet ik wat. Allemaal dingetjes die ze de afgelopen wrken samen met mij wilden doen maar ik kan echt niet merr fijn op een stoel zitten zonder pijn of harde buiken. Dus soms mochten ze dsn iets niet (vingerverf want geen toezicht) of moesten ze het zelf maar doen. Gewoon van die kleine kneuterige dingen.

Ik brn er idd bijna .. tis echt aftellen geblazen nu. Maja mijn ongeduld he :')

Ik zat gister nog met een goede vriendin aan de telefoon en die zei ook al: jouw kindjes komen echt niks tekort hoor! Die bevestiging is soms wel fijn. Diep vanbinnen weet ik dat ook wel maar gevoelsmatig is dat soms anders.

Gelukkig als mijn man thuis is dan krijgen ze de volle lading aandacht tot het bedtijd is en direct na de bevalling is hij ook minstens twee weken vrij :Y
pi_165328449
Oh vingerverf enz doe ik op m afgeplakte salontafel zodat ik op de bank kan zitten, Hier zit het meer in de uitstapjes naar buiten. Gelukkig vind ze toby uitlaten het einde dus het leed valt mee :P0
S. 2014
J. 2016
pi_165329923
Ja alleen heb ik er dan 2 die alle kanten op rennen en naar de wc moeten en de concentratie van een stoeptegel hebben dus binnen 10 minuten al 100 andere dingen vast hebben willen pakken :')

Uit zelfbescherming stellen we dat soort dingen dus uit tot het moment ik ietsie mobieler ben :D
pi_165332118
Voor "spelen met verminderd toezicht" vind ik aqua doodle helemaal geweldig. Ze gaat haar gang maar met die waterstift, kan niks mee gebeuren :)
pi_165333328
:O Ik zit hier met twee peuters die al gedoucht, aangekleed en ingesmeerd zijn. Heerlijk van die warme dagen, daar slapen ze zo lekker van uit. :')

Nu eerst c_/

Ze waren vast zenuwachtig voor het juffendag festijn. ;)
pi_165333338
Hier komt de eerste net zijn bed uit
pi_165333747
Ah Nikki heb je een lange dag.
Ik voel je pijn het gaat hier nu iets beter maar afgelopen nacht was er ook een wakker. En tot de eerste schooldag was er altijd een voor 06:00 wakker.

En nu we geen vakantie meer hebben moet ik er vaak een wakker maken.
pi_165334180
Wij hebben niets vanuit het KDV gehoord over dag van de leidsters maar wel een kleinigheidje meegegeven. Gewoon omdat we dat zelf leuk vinden.

Hier doen ze allemaal niets met Engels etc maar wel erg leuke andere dingen. Geen Uk&Puk maar het lijkt er wel erg op als ik zo lees. Elke maand een thema en dan doen ze ook activiteiten die daarmee te maken hebben.

BF, die 2e foto! O+
Ah Nikki, dan heb je wat aan je dag ;)

Gisteren weer de hele dag bij de M'veense Plassen gehangen. Helaas was het nu echt de allerlaatste keer, we hebben de vouwwagen weer opgeruimd ;(
Maar wat was het weer heeeeerlijk! B is echt een waterrat en vindt het daar zo fijn. Gisteren was er ook een meisje waar hij een paar weken geleden de hele dag mee heeft gespeeld. Dus het was meteen weer dikke liefde. O+ Hij was nu ook helemaal gebiologeerd door het kleine zusje van zijn vriendinnetje, een baby van 5 maanden. Hij bleef maar aaien en kletsen tegen haar.

Oh en om het visueel te maken: de M'veense Plassen is dus een grote zwemplas met gras en zand, veel speeltoestellen, een speeleiland en het is er vooral enorm druk. En dan heb je dus de dagcamping in een bocht van de plas en daar stond onze vouwwagen. Wat je dan hebt? Nou een privé strand voor je klapkar. _O-
pi_165334373
Boaz was ook errug vroeg wakker (en ikzelf ook maar dat kwam door de hitte). Dus ik trap er weer in om hem gezellig bij mij in bed te leggen in de hoop nog verder te slapen :')

Woahh Exode dat klinkt echt goed!

Nou ja ik ben weer 100 kusjes en knuffels en kroels rijker :') O+
da's ook wel een fijn begin van de dag. Mijn knuffelbeertje O+
djenna lijkt alleen maar beter te slapen met dit soort temperaturen :') ... die is bijna der bed niet uit te branden.

Ik zit met een dilemma en de oplossing is denk ik simpel maar misschien moet ik nog overgehaald worden ofzo :@
De werktijden van mijn nieuwe baan zijn officieel 8.30 - 17. Maar er is aangegevem dat eerder of later beginnen door omstandigheden geen probleem is. Opzich heel fijn die flexibiliteit natuurlijk, maar ik wil daar geen 'misbruik' van maken uiteraard.

Vanwege reistijd moeten we, in het geval ik om 8.30 wil beginnen, VSO gaan afnemen voor Djenna vanaf laten we zeggen 7.50 uur. Als ik structureel om 9 uur zou kunnen starten, dan hebben we niks met VSO te maken en kan ik Djenna fijn zelf naar school brengen vamaf na de herfstvakantie. Hebben we het nog niet eens over wat dat aan kosten bespaart. Dat kinderen niet gratis zijn wisten we uiteraard natuurlijk van tevoren. Maar het zou mooi zijn als we dat ons kunnen besparen uiteraard. Maar... denken jullie dat ik aan mijn nieuwe wg dit kan vragen? :@ .. ik wil geen misbruik maken van de loyaliteit en flexibiliteit die hij heeft naar zijn wn toe :@
pi_165334410
Gewoon vragen, Twinkle. Het is maar een half uurtje later, en er zijn misschien meer mensen die dit doen, je hebt ook goede redenen. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165334417
Je kunt toch vragen of je van 9-17.30 kan werken?
S. 2014
J. 2016
pi_165334611
Vragen staat toch vrij Twinkle! Kan het niet, dan niet :)

F was nog wel onder de indruk van wat er gisteren gebeurde. Vanochtend bij het afzetten op het kdv vertelde hij aan de leidsters dat hij mama had pijn gedaan. Met de vingers in de oog (op heel zielig toontje :D ) Er zit nog een rode vlek in m'n oog en het voelt nog wat gevoelig. Ach, kon er ook nog wel bij :+

Er was trouwens geen enkele aankondiging van de 'dag van de leidster' op het kdv dus mijn milde schuldgevoel was meteen verdwenen :D :+

Veel c_/ Nikki! F was voor zijn doen ook vroeg wakker vandaag, 7 uur. Kwam eigenlijk wel goed uit ;)

Klinkt heerlijk Exode, jammer he dat het nu toch echt voorbij is voor dit jaar. Hoe staat het eigenlijk met jullie verhuisplannen? De knoop was toch doorgehakt om te gaan?
  donderdag 15 september 2016 @ 09:31:15 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165334616
Of vragen of je werktijden van 9 tot 17 kunnen zijn, ik kan me voorstellen dat werken tot 17:30 ook niet ideaal is. Ik heb ook m'n werktijden aangepast van 8:00 uur beginnen naar 08:30 beginnen ivm wegbrengen naar school.
pi_165334670
Het geld boeit me overigens nog niet eens het meeste. Ik denk dat het voor haar gewoon het fijnste/rustigste is als we VSO niet nodig hebben :)

Anders krijgt ze gelijk vanaf schooldag 1 de volle lading: vso/school/bso en dat 4 dagen p.w. (op woensdag is ze vrij). Vroeg of laat zal ze daar ook wel aan wennen maar stiekem vind ik het best heftig klinken en probeer op dat soort momenten probeer ik maar naar langere termijn doelen te kijken en er het positieve van in te zien :@

Als jullie de vraag al heul niet gek vinden dan ga ik het gewoon vragen :Y)
pi_165334682
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:30 schreef Fazzoletti het volgende:

F was nog wel onder de indruk van wat er gisteren gebeurde. Vanochtend bij het afzetten op het kdv vertelde hij aan de leidsters dat hij mama had pijn gedaan. Met de vingers in de oog (op heel zielig toontje :D ) Er zit nog een rode vlek in m'n oog en het voelt nog wat gevoelig. Ach, kon er ook nog wel bij :+

Zeg, gaat lekker bij jou! Kijk je uit met je neus en mond, anders is er straks niets meer in tact :o
pi_165334868
Twinkle, gewoon vragen. Het is zelfs aangegeven. Dus dan kan het gewoon en dan maak je echt geen misbruik xxx

Ik zag een hele schattige diva O+

Fazz :*

Hier werden we vandaag half 8 wakker. Vannacht wilde ze verder bij mij slapen O+
pi_165335078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zeg, gaat lekker bij jou! Kijk je uit met je neus en mond, anders is er straks niets meer in tact :o
:D Heel bizar vind ik het; nooit ziek maar zodra ik zwanger ben zakt die hele weerstand als een kaartenhuis in elkaar :')
pi_165335114
Fazz, wat balen, zo alles tegelijk. Hopelijk ben je snel af van die uitslag of wat het ook mag zijn!
Ik herken het vooral van het eerste jaar ná de bevalling, toen had ik ook om de haverklap wat.
Wel schattig dat F nog zo onder de indruk was. Lief is dat als ze op het kdv meteen gaan vertellen over dingen die gebeurd zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 15 september 2016 @ 10:29:33 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_165335418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:18 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Oh die vind ik ook altijd verschrikkelijk ja!
Probeer die eerste week van januari ook altijd vrij te zijn :')

Morgen bij ons wel dag van de leidster. Vanuit de OC hebben we wat gekocht voor alle leidsters en dat gaan we morgenochtend uitdelen. Geloof niet dat er iets speciaals verder wordt gedaan, niks over gehoord iig. Ik wilde ook nog wat kopen om door S te laten geven, maar ben ik vergeten :')
Maandag dan maar oO<

S zit in de prinsessenfase en wil elke dag hetzelfde rokje aan :')
Verder gedraagt ze zich regelmatig als een diva en lult ze echt de oren van je kop.
Ik ben zo op haar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chillfoto's O+ O+
disclaimer
pi_165335584
Fazz, wat lief dat je het onthouden hebt :)
Wij zijn er wel echt druk mee bezig maar nou ja andere mensen zullen het vast langzaam vinden gaan. Volgende week donderdag een afspraak bij een andere hypotheekaanbieder dan waar we nu zitten. Wij krijgen maar niet in kaart wat een verhuizing ons eigenlijk gaat kosten. En dat is erg frustrerend. We zijn nu hard aan het sparen om überhaupt te kunnen verhuizen. En nou ja Brabant wordt wel erg realistisch, huizen in onze huidige omgeving zijn of niet te betalen voor ons of we gaan er niets op vooruit. 1 oktober is het open huizen dag en dan staan er wat huizen op ons lijstje om te gaan kijken.....Zoals het er nu naar uitziet is het een kwestie van tijd.

Het is overigens wel redelijk frustrerend omdat we het lastig vinden om vooruit te plannen. Zoals inschrijven voor zwemles (want ja dat moet hier al), PSZ, basisschool etc.

Oh en het feit dat begin 2017 een grote reorganisatie gaat plaatsvinden bij mijn werkgever nav weer een fusie, nou ja das best onhandig.
pi_165336195
Liever langzaam aan dan hals over kop toch? Het doorhakken van de knoop lijkt me al rust geven :)

Er zijn denk altijd wel mitsen en maren, met inschrijven voor psz/zwemles/school zou ik toch denken dat er, net zoals jullie naar een gebied gaan verhuizen, er ook mensen uit dat gebied zullen verhuizen en die ruimte er vanzelf wel komt ;) maar dat is misschien rationeel wat makkelijker.

Wij hebben vorig jaar juist besloten om nog minstens 5 jaar in ons huis te blijven. Dat gaf ook rust en ruimte om nu dus dingen aan te pakken :) Zo hebben we dit jaar een mooie inbouwkast laten maken en de tuin opgeknapt. Toch fijn dat we daar dan dus de komende jaren zelf nog van kunnen genieten :)
pi_165336603
Exode, wb psz en inschrijven, als B. In jullie huidige woonplaats naar psz gaat krijg je in je nieuwe woonplaats voorrang.

Fazz balen van je weerstand!

Vanmiddag intake kraamzorg en ik moet echt nog een beetje opruimen :+ maar geen zihinnn, en plakpeuter helpt ook niet echt mee.
S. 2014
J. 2016
pi_165337380
Dank voor jullie meedenken!
Het is meer dat waar we nu wonen overal wachtlijsten voor zijn. Waar we waarschijnlijk/misschien/wellicht naartoe verhuizen kennen ze het woord wachtlijst niet.
Dus als we in dit gebied blijven wonen, moeten we eigenlijk al voor veel dingen inschrijven.

Haha, dat is fijn GM ;) Kan plakpeuter niet even helpen? :D :P ;)
pi_165337424
We zijn overigens wel aan het 'klussen' in ons huis. Maar dat zijn dingen die we sowieso moeten doen als we gaan verkopen en als we er blijven wonen er zelf ook blij van worden.

(en ik ben een zeikerd maar het wordt ook stille verkoop, ik heb een massagepraktijk aan huis en een te koop bord in de tuin is niet echt stimulerend om nog naar mij te komen als ik over een paar maanden weg ben zeg maar)
  donderdag 15 september 2016 @ 12:49:37 #145
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338122
Vind ik alleen maar slim exode. En ik zou toch maar inschrijven dan voor t geval je toch nog wat langer dan verwacht zit.

Was met mijn jongste naar het cb en dus meteen even gevraagd hoe lang het duurt voor ik wat hoor mbt stevig ouderschap. Blijkt dat er niet eens iets in het systeem verwerkt is terwijl dat wel zou moeten -O- ze ging erachteraan. Over een kleine twee weken ga ik weer werken dus extra stressfactor dus zou fijn zijn als ik dan met iemand kan praten als het me hier teveel wordt.

Op zich gaat het wel beter de laatste weken. Ben vooral prikkelbaar als ik echt moe ben en Lucas en in een drakenbui is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165338221
Way off topic maar we gaan oa naar dit huis kijken, maar elke keer als ik de tekst lees van de makelaar moet ik lachen.
Het is blijkbaar een 'gezellig, verrassend, speels en bijzonder' huis wat erg tegenstrijdige informatie heeft online. Er is geen zwembad (meer) maar staat wel op de officiële foto's, staat al sinds 2010 (!) in de verkoop en wij houden het huis al langer in de gaten en de foto's wisselen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 september 2016 @ 13:12:08 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338621
Ik moet sowieso altijd lachen om de omschrijven op funda :') die overdaad aan bijvoeglijke naamwoorden veroorzaakt nogal wat jeuk. Is die makelaar van dat huis wat jij linkt ook goed in :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165366282
Gisteravond zijn F en ik na het eten toch nog even naar't strand geweest; laatste kans natuurlijk :+ Ik wilde even een duik nemen maar zodra ik in het water was stond hij te huilen aan de waterlijn, ik ben er dus niet lang ingebleven...

Toen hij eenmaal los kwam was hij niet meer uit het zwinnetje te krijgen :+ Een perenijsje als toet en voorbij was weer die mooie zomer O+
pi_165368084
Strand O+ groot gelijk fazz
pi_165378791
Hier vannacht Teun die moest overgeven, 2x het bed verschoond -O-
Verder nog in zijn slaap nog roepen en paar x gewoon wakker, jan vanmorgen om 6 uur naast mijn bed dus gelijk terug gestuurd want schaapje was nog niet wakker

Ik ben nu brak en vier mijn verjaardga vandaag moet nog veel doen -O-
pi_165378916
Teun komt beneden en heeft nergens meer last van *O*
pi_165379089
Mijn schoonvader heeft de afgelopen 2 avonden opgepast en Aiden naar bed gebracht maar hem geen luierbroekje aangedaan...is Aiden 2 nachten droog gebleven! :o

Nu maar hopen dat deze lijn zich doorzet *O*
pi_165379123
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 08:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonvader heeft de afgelopen 2 avonden opgepast en Aiden naar bed gebracht maar hem geen luierbroekje aangedaan...is Aiden 2 nachten droog gebleven! :o

Nu maar hopen dat deze lijn zich doorzet *O*
Ooih super!

teun komt ook al een paar nachten uit bed met een droge luier! Overdag wisselt het baar de wc gaan te veel nog
pi_165379149
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ooih super!

teun komt ook al een paar nachten uit bed met een droge luier! Overdag wisselt het baar de wc gaan te veel nog
Thuis gaat het overdag ook goed (alleen laatst ineens in de tuin plassen :? )
En op bezoek gaat het aardig (al moet ik hem wel zelf naar de wc brengen anders blijft hij spelen en is hij alsnog te laat).
Maar naar de winkel of als we zomaar gaan fietsen of wandelen durf ik dat nog niet zonder luier. Juist omdat hij soms afgeleid is en dan toch te laat is.
pi_165379169
@Butterflower. Ik zag je leuke fotos, is dat bij de Vlindertuin in Kwadendamme? :P
pi_165381743
We gingen net even schoenen kijken voor peuter, een paar gepast maar uiteindelijk niets gekocht. Daar was ze het niet mee eens: driftbui toen we de winkel uitliepen want ze wilde SJOENE KIJKUH!! :'( Duidelijk mijn kind O+
pi_165382746
Chanty, jij vroeg toch een hele poos geleden naar tips om poep uit het potje te krijgen, voor tegen de tijd dat L op het potje zou gaan? Zag zojuist een slimme tip: koffiefilter er in! Zo'n ronde zeg maar.

Amsel, winkelen zonder kopen zou ik ook van protesteren :{w En al helemaal als het om sjoene gaat!
pi_165382899
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:13 schreef vencodark het volgende:
@Butterflower. Ik zag je leuke fotos, is dat bij de Vlindertuin in Kwadendamme? :P
Die bovenste? Die is gemaakt bij Intratuin in Zevenhuizen.
Is een of andere dino speurtocht.
pi_165382916
Ik geloof dat we toch ook maar over moeten op een peuterbed.
S wilde net niet slapen.
Nu heb ik het matras op de grond gelegd, en slaapt ze wel oO<
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:58:38 #160
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165383160
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, jij vroeg toch een hele poos geleden naar tips om poep uit het potje te krijgen, voor tegen de tijd dat L op het potje zou gaan? Zag zojuist een slimme tip: koffiefilter er in! Zo'n ronde zeg maar.

Amsel, winkelen zonder kopen zou ik ook van protesteren :{w En al helemaal als het om sjoene gaat!
:D omnomnom c_/
Ik gooi er gewoon een paar vellen wc papier in. Tot nu toe plast hij alleen en maakt drukgeluiden :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165383170
Amsel ik snap het protest wel.
bf kan er een zijkant uit?
Wat knap van Aiden

Sac zei gisterenmorgen toen ik haar aan het verschonen was ik moet plassen. Dus met haar onderbroek op d'r enkels richting wc en idd een flinke plas. Daarna gewoon weer in d'r luier. Maar als er poep in zit moet ik het 9 van de 10x meteen verschonen.
pi_165385921
Dat je kind als baby geen speen wilde, waardoor gekregen spenen ongebruikt bleven, en dat hetzelfde kind van ruim 2,5 nu ineens een halve dag met een speen rondloopt omdat ze 'vadertje moedertje' speelt met de buurkinderen en zij 'de baby' is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165385944
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:51 schreef Franny_G het volgende:
Dat je kind als baby geen speen wilde, waardoor gekregen spenen ongebruikt bleven, en dat hetzelfde kind van ruim 2,5 nu ineens een halve dag met een speen rondloopt omdat ze 'vadertje moedertje' speelt met de buurkinderen en zij 'de baby' is.
Saar pikt de spenen van de baby als ik niet oppas... saartje baby mama? Wilde ze als baby ook niet.
S. 2014
J. 2016
pi_165386023
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:51 schreef Franny_G het volgende:
Dat je kind als baby geen speen wilde, waardoor gekregen spenen ongebruikt bleven, en dat hetzelfde kind van ruim 2,5 nu ineens een halve dag met een speen rondloopt omdat ze 'vadertje moedertje' speelt met de buurkinderen en zij 'de baby' is.
Herkenbaar
pi_165386296
We hebben vandaag een verjaardagsjurkje voor sac gekocht. Ze is echt bijna jarig :X
pi_165389000
Leuk, waar heb je het jurkje gekocht, f_r?

Ik voer tegenwoordig gesprekjes met I over het slaan. Het is duidelijk dat ze heel goed luistert naar tips die ze van ons en de leidsters van het kdv krijgt over hoe ze ruzietjes met andere kinderen anders kan oplossen. Het is al een stuk minder geworden en ze is er ook zelf mee bezig. Je ziet dat een eerste primaire reactie nog wel vaak slaan is, maar als ik dan naar haar toe ga, en haar eraan herinner dat je het ook anders kunt oplossen, dat je bijvoorbeeld best een ander kindje even jouw speelgoed kan geven en dat je kunt afspreken dat je het straks weer terugkrijgt, dan zie je dat ze dat dan zonder probleem doet en eigenlijk ook opgelucht is.

Maar die gesprekjes zijn soms wel hilarisch:

Ik: Dus als je met iets wil spelen waar een ander kindje mee aan het spelen is, dan vraag je 'mag ik daar even mee spelen?' En dan kunnen jullie om de beurt daarmee spelen, dan speel jij er even mee en dan geef je het weer terug.
I: Ja, mama, om de beurt. Dat ga ik doen, mama!
Ik: En als dat kindje dan 'nee' zegt, wat doe je dan?
I: Slaan!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165389101
Logisch Franny want netjes gevraagd en ik ben twee en accepteer geen nee.

Sac grijpt ean ook meteen vast als ze haar zin niet krijgt. Beide jaloers. Wij hebben straks ik ben drie en wat jij wilt doe ik nog steeds nie(t)

Jurkje komt bij lollypop vandaan en is van jottum
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:49:42 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_165389166
lollypop, daar verkopen ze toch alleen kleding van 300 euro per stuk? :D
disclaimer
pi_165389196
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
lollypop, daar verkopen ze toch alleen kleding van 300 euro per stuk? :D
Ook goedkoper no way dat ik ¤300,- voor een jurkje betaal.

Ze kregen wel een kaartje voor de draaimolen, waar ze dan weer niet uit willen :{

Marketing kennen ze wel.
pi_165391256
Hmm, peuter heeft het hier opeens telkens over haar dikke buik. Zal ze op het kdv opgepikt hebben, ik weet de context niet. Als ik iets zeg als "Nee gekkie, dat is geen dikke buik" krijgt ze een driftbui alsof ik haar buik wil afpakken :') Als ik zeg "Ja dat is jouw buik" dan is het prima. Op zich heb ik geen probleem met termen als dik en dun, zolang het gewoon een observatie is en geen waardeoordeel, maar ik vind het wel jammer dat iemand blijkbaar nu al de term bij haar geïntroduceerd heeft.

Franny, jij had een tijdje geleden toch ook zoiets met I?
pi_165397728
Zou ze niet jouw zwangere buik bedoelen? Die zit toch nog vers in haar geheugen?

Wij hebben een hele blije peuter. Boodschappen lukten gisteren even niet dus we hebben bijna niks in huis. Ontbijt is dus twee danoontjes :9
pi_165406167
Ik zou als peuter ook heel blij worden van een danoontjesontbijt Dot. :D

Ik vraag me af in hoeverre iemand haar iets heeft ingefluisterd over dikke buiken Amsel. Hier is de ervaring dat de peuters gewoon erg bezig zijn met groot/klein, lang/kort etc. Zo staan ze elke dag in de badkamer stoer te praten over wie de grootste piemel heeft, incl. piemel aan de 'concurrent' laten zidn om te bewijzen dat hij echt groter is. :') En datzelfde gebeurt met hun buik of billen, die zijn ook groot of dik. Ik laat ze voorlopig gewoon gaan, want ik geloof er op deze leeftijd niet in dat ze negatieve gevoelens hebben bij het feit dat ze een dikke buik of grpte billen hebben. Ze zijn eerder trots op hun 'dikke buik'.

Wij zijn vanmorgen bij het Monkeybos in Wassenaar geweest. Wat is het daar toch heerlijk. O+ De kinderen hebben zich uren vermaakt met klimmen en rennen en liggen nu uitgeteld op bed. Voor mensen die in de buurt van Wassenaar wonen is het echt een aanrader. Na het klimmen hebben we voor het eerst met zijn allen bij het pannenkoekenhuis aldaar geluncht en het was een groot succes. Dat is fijn om te weten, want dan kunnen we in de toekomst weer vaker ergens gaan lunchen met allen. Het feit dat de jongens nu wat groter worden is zo fijn, we beginnen onze vrijheid weer een beetje terug te krijgen en die heb ik stiekem toch best een beetje gemist. :@

Hier nog een kleine sfeerimpressie van vandaag.
pi_165412744
Ziet er geslaagd uit Nikki
pi_165413189
Nikki, ziet er gezellig uit O+
pi_165413298
Ziet er onwijs leuk uit Nikki (en in de buurt ;) )
Dus ook leuk voor een net peuter en bijna kleuter? :D
  zondag 18 september 2016 @ 20:27:54 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165413466
Dat ziet er tof uit Nikki!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165414195
Wat ziet dat er gaaf uit Nikki, goede tip!

Ik maak me verder trouwens niet druk om het dikke buik-verhaal hoor, maar vond het gewoon opvallend.

Sowieso is het opvallend hoeveel ze opeens praat. Ze haalt nu "slakkenhuis" en "ziekenhuis" door elkaar, zo leuk :D
pi_165414281
Goede tip, Nikki!

Wij ontdekten vandaag ook iets leuks, aan de andere kant van DH. Op de terugweg van een bezoekje aan opa en oma stopten we bij Ockenburgh, en daar is nu een erg leuk terras gekomen, met een zandbak. I heeft er heerlijk gespeeld. Ik vertelde haar dat ik in het bos veel kwam toen ik klein was, en dat herhaalde ze de hele tijd.
Er was ook nog wat jazz muziek waar I met haar neus bovenop ging zitten.

Bij mijn ouders heeft ze ook zo lief gespeeld de hele tijd. Ik herken wel wat je schrijft, Nikki, dat je je vrijheid weer meer terug krijgt. Dat merk ik ook. I kan nu zo goed zelfstandig spelen, ze gebruikt veel fantasie, en ze ging in het speeltuintje ook heel makkelijk naar andere kinderen toe.

Zelf boekje lezen bij oma.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, een heerlijke dag.

Amsel, het klopt: I had het een tijdje geleden ineens over haar 'dikke benen'. Het kwam voor ons uit de lucht vallen. Op het kdv begrepen ze ook niet zo goed waar ze het vandaan had. Het enige dat zij konden bedenken: er was een nieuwe glijbaan gekomen en de kinderen wilden dat de leidsters daar ook op gingen. Toen heeft een leidster iets gezegd in de trant van 'daar ben ik toch veel te groot/dik voor' en daar hadden ze grapjes over gemaakt. Het hoeft dus maar iets kleins te zijn, maar dat geven ze dan een eigen draai. Ik corrigeerde het gewoon steeds door te zeggen: 'Je hebt móóie benen' en het is vanzelf weer overgewaaid. De laatste tijd heeft I het ook wel eens over een dikke buik, maar dan gaat het dus altijd over een baby in je buik hebben. Daar zijn ze onderling erg mee bezig, ook met vadertje/moedertje spelen. Zoiets zou het ook kunnen zijn?

I ging dus van de week met haar pop op de bank zitten. Dat was haar baby en die moest 'borstje'. Ging ze met een heel ernstig gezichtje met de pop tegen haar borst aangedrukt een tijd zo zitten. O+ . :D .

Dat praten heeft hier ook weer een sprong gemaakt. Er komen hele volzinnen uit. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165414970
Leuk Nikki, je drietal vermaakt zich daar goed zo te zien! Laatste keer dat we daar waren kon F net lopen dus tijd om nog eens te gaan :)

Franny, klinkt als een heerlijke dag.

Hier merk ik ook steeds meer fantasie. Dat F dan zegt: 'ik ga even met het touwtje ( :') ) praten, oké?' Of met een eend of de kat :+
Er wordt hier ook veel de borst gegeven :D vandaag moest de 'baby' melk drinken bij hem, uit z'n navel :P
pi_165415070
Hallo! :W
Ik ga een zoveelste poging doen weer wat actiever te worden hier!
E.
  zondag 18 september 2016 @ 21:21:29 #181
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165415165
Wat wordt haar haar lang O+

Fazz :D uit zn navel hoe schattig!

Lucas is niet zo van het doen alsof :') doen alsof je iets drinkt uit je theeserviesje is niet leuk. Daar moet echt water/ melk in. En als wij dat niet doen dam fixt meneer dat zelf wel door zijn beker drinken over te gieten in de speelgoedbeker :X knoeiboel
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165415305
Wat een leuk uitje Nikki!

Ooh Franny, wat een mooierd is het toch. Die beentjes zo over elkaar O+

Hoi Spark! :W

Wij gaan eind van de week 2 dagen naar de efteling, met overnachting in het hotel. Ze kijken er enorm naar uit! (uiteindelijk durven ze nergens in en de meiden vinden het sprookjesbos al doodeng dus ik ben benieuwd....)
pi_165415496
Wat leuk Kyara! Heel veel plezier alvast!
E.
pi_165415605
Franny, O+

Chanty. Die Lucas :D

Hoi Spark :W m

Kyara, wat tof. Veel plezier
Wij gaan dinsdag naar de Efteling. Familieuitje. Een nicht van mij is 25 jaar getrouwd en ze wilden dat met de familie op deze manier vieren O+
pi_165416674
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 21:21 schreef Chanty het volgende:

Lucas is niet zo van het doen alsof :') doen alsof je iets drinkt uit je theeserviesje is niet leuk. Daar moet echt water/ melk in. En als wij dat niet doen dam fixt meneer dat zelf wel door zijn beker drinken over te gieten in de speelgoedbeker :X knoeiboel
Dat deed I ook een tijdje, Lekker kliederen. Als het gewoon water is, maakt het me niet veel uit. Maar ik heb I een keer uitgelegd dat je ook kunt doen alsof. En dat doen haar vriendinnetjes ook, en op het kdv doen ze dat ook voor, dus nu doet I dat ook steeds. Ik weet niet of het ook zo werkt bij L. Verder merk ik dat fantasie gebruiken op gang kwam vanaf 2,5, dus eigenlijk pas sinds kort. Ze is nu ook ineens van het verhaaltjes vertellen, en rollenspelletjes spelen, en datzelfde zie ik bij de kinderen van het kdv. Dus misschien is het ook een fase in ontwikkeling waar een kind op een gegeven moment vanzelf mee komt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165417123
Wat groeien die peuters toch hard, vooral in t koppie O+ Saar onthoud ook alles en komt er dan ook op terug, terwijl ik het dan alweer vergeten ben of er nog niet over nagedacht heb, zo had ze het vanavond over "boekie leze mama?" Mama poepriek mama poepriek... waarop ik zeg, mama zal een droge broek pakken, zij boos, want ze bedoelde gewoon het boek " De poepfabriek"
Fantasie is hier vooral gericht op het verschonen van de popjes en de knuffels... allemaal poep. :')

Veel plezier in de efteling dames!
S. 2014
J. 2016
pi_165418582
Wij zijn gisteren in de Efteling geweest :D
Zowel Eva als Rosalie wilden ineens in de bob (nog nooit in geweest dus waar het enthousiasme vandaan kwam?)
Ze vinden het geweldig! Bij het terugrijden van 'de slee' riepen ze gelijk dat ze nog een keer wilden. Mafkezen!

En ik heb hier groeispurt x2.
Precies op het goede moment zo met de wisseling van het seizoen. Rosalie is in 4 maanden tijd 5 cm gegroeid en 1.3 kg aangekomen!
Ze weegt nu evenveel als Eva 3 maanden terug :')

Maar goed dat is niet helemaal eerlijk want die is tussen februari en april behoorlijk ziek geweest en woog 14 kg (ze woog daarvoor net 15 kg hoor. Echt een lichtgewichtje).
Eva weegt nu 17 kg :o
  zondag 18 september 2016 @ 23:15:08 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165419206
Leuk boek is dat hè, GM! :D.
KuikenGuppy
pi_165420139
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 23:15 schreef Burdie het volgende:
Leuk boek is dat hè, GM! :D.
Ja! Leuke korte verhaaltjes.

De olifant en de muisjes zijn hier favoriet.

Groeispurt voor de dames van Danic! En wat leuk dat ze de bob zo tof vinden.
S. 2014
J. 2016
pi_165421489
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:21 schreef Loj het volgende:
Ziet er onwijs leuk uit Nikki (en in de buurt ;) )
Dus ook leuk voor een net peuter en bijna kleuter? :D
Ja hoor! Het is voor bijna kleuters/kleuters zelfs nog leuker dan voor peuters, want zij kunnen zelf hun gang gaan. Peuters hebben nog wel wat hulp nodig in het speeltuintje, maar in het bos gaat het prima. :)

Danic wat stoer dat ze allebei in de bobslee wilden. :o

Hihi oeps, ik zit even op het toilet en ik hoor uit de woonkamer komen: "Nee niet doen, mama boos." :') Ik ben benieuwd wat T nu weer aan het uitspoken is. :D

Oh en nog een tof uitje hier in de buurt: appels plukken bij Landgoed de Olmenhorst. En zelf dan even genieten van huisgemaakte appeltaart met een lekkere cappuccino daar. O+
Dit is ons jaarlijks terugkerende uitje en traditiegetrouw bakken we dan 's middags appeltaart van de geplukte appels. :9
pi_165421680
Leuk zo'n traditie Nikki, dat zijn mooie herinneringen voor later O+

Ik kom nog even een heule belangrijke ontwikkelingssprong melden: mevrouw accepteert opeens speldjes en elastiekjes in haar haar *)
pi_165421683
Ojee Nikki, wat hadden ze uitgespookt??

En de Efteling lijkt ons ook heeel tof, maar daar moeten we echt een keer een minivakantie van maken, want te ver :+

En franny, wat wordt ze groooot!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165421736
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 08:10 schreef JufMariska het volgende:
Ojee Nikki, wat hadden ze uitgespookt??

En de Efteling lijkt ons ook heeel tof, maar daar moeten we echt een keer een minivakantie van maken, want te ver :+

En franny, wat wordt ze groooot!!
Ik denk iets met de yoghurt die ze aan het eten waren. Waarschijnlijk iets als de lepel achterstevoren erin stoppen of iets dergelijks, maar ze waren niet van plan om mij in te lichten over hun snode plannen. :+
pi_165421751
O Kyara wat een tof vooruitzicht! O+
pi_165421778
Ziet er uit als een heerlijk uitstapje Nikki!

Ik wil volgend weekend iets met de meiden gaan doen. Iets anders dan strand, speeltuin of het rondje bos. Maar vind het toch moeilijk om iets te bedenken dat voor alle vier leuk is (9, 6 en 2x3). Efteling op nummer 1 natuurlijk. Maar ik ben alleen met ze en dat is gewoon niet handig. Maar wat dan...? Beekse Bergen deden we laatst, dus Dierentuin ben ik weer even klaar mee.

(en nog maar 8 weken legaal hier :o x100)
Met een meidenkwartet
pi_165421841
Jammer, was Aiden 3 nachten achtereen droog gebleven, was hij vanmorgen weer zeiknat. Vloer, lakens, knuffels en hijzelf natuurlijk ook.

Zou ik het vannacht maar weer wagen?
pi_165421907
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 08:29 schreef vencodark het volgende:
Jammer, was Aiden 3 nachten achtereen droog gebleven, was hij vanmorgen weer zeiknat. Vloer, lakens, knuffels en hijzelf natuurlijk ook.

Zou ik het vannacht maar weer wagen?
Verschonen en eventueel een extra molton, maar gewoon doorzetten. Ongelukjes zullen nog wel vaker voorkomen.
S. 2014
J. 2016
pi_165421925
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2016 21:25 schreef Kyara het volgende:

Wij gaan eind van de week 2 dagen naar de efteling, met overnachting in het hotel. Ze kijken er enorm naar uit! (uiteindelijk durven ze nergens in en de meiden vinden het sprookjesbos al doodeng dus ik ben benieuwd....)
Gaaf hoor! Als ik 1 dag ga sla ik het sprookjesbos over. Zoveel te doen O+
Maar met jullie overnachting is het zeker leuk om door het sprookjesbos te gaan. Heel veel plezier!
Met een meidenkwartet
  maandag 19 september 2016 @ 09:32:40 #199
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165422651
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 08:29 schreef vencodark het volgende:
Jammer, was Aiden 3 nachten achtereen droog gebleven, was hij vanmorgen weer zeiknat. Vloer, lakens, knuffels en hijzelf natuurlijk ook.

Zou ik het vannacht maar weer wagen?
Ik zou het nu wel doorzetten ja. Anders wordt het ook onduidelijk voor hem en heb je kans dat het vaker mis gaat. Ongelukjes horen er ook gewoon bij. Let er ook op wat hij nog drinkt voor het naar bed gaan.

En hoi, ik heb weer een peuter O+. M'n kleine Suusje was jarig afgelopen zaterdag en boy, wát was ze jarig zeg :D. Ze riep naar iedereen: S.uze jaaaaarig! En als je vroeg hoe oud ze was geworden riep ze steevast 4! Bijna goed ;).
pi_165422687
Eej Kyara wat leuk, wij hobbelen vrijdag in de Efteling :)
Wat een fijne foto's Nikki!
pi_165422714
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 08:29 schreef vencodark het volgende:
Jammer, was Aiden 3 nachten achtereen droog gebleven, was hij vanmorgen weer zeiknat. Vloer, lakens, knuffels en hijzelf natuurlijk ook.

Zou ik het vannacht maar weer wagen?
Wij geven de kindjes na 17 uur geen drinken meer, ze gaan altijd rond 18.30-19.00 naar bed. Djenna gaat altijd nog even goed plassen voordat ze haar bed in kruipt.

Ik vond het ook best spannend om door te zetten maar bij haar werkte het prima op deze manier. Een paar keer een nat bed gehad maar so be it.

We maken haar 's avonds niet meer wakker als we zelf naar bed gaan want dan hoeft ze nooit te plassen en ze wil ook niet echt wakker worden.

Gewoon uitproberen dus en zo uitvinden hoe het het beste voor jullie en het kind in kwestie werkt ^O^
pi_165422829
Het ligt er ook maar net aan wat je aanpak is. Als je aan het trainen bent, zou ik voor duidelijkheid gaan en dus doorgaan. Wij hebben met de oudste gewacht tot ze er zelf aan toe was en zodoende nog nooit een nat bed of een natte broek gehad. Overdag was ze met 2j11 maanden droog, 's nachts was ze met ong 3,5 droog.
pi_165423007
Veel plezier bij de Efteling deze week Kyara, Omen en Exode! Geliefd uitje zo te lezen :P :D

Gefeliciteerd nog Soesa *O*

Jammer Venco, geen tips want geen idee over hoe/wat met zindelijkheid. Ik sla alles wat ik hier lees erover op, voor ooit :+

We hebben F nog helemaal niet ingelicht over m'n zwangerschap, lijkt me nog zo abstract nu. Maar hij is wel erg into babies op het moment. Vandaag moest de babypop (mijn popje van vroeger, een witte monchichi) weer mee naar beneden, hij had hem in z'n trui gerold zodat de baby een dekentje had O+ En op weg naar het kdv moest z'n duikbril op, waarom niet he :')
pi_165423168
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 08:29 schreef vencodark het volgende:
Jammer, was Aiden 3 nachten achtereen droog gebleven, was hij vanmorgen weer zeiknat. Vloer, lakens, knuffels en hijzelf natuurlijk ook.

Zou ik het vannacht maar weer wagen?
Tot een jaar of 7 zijn ongelukjes 's nachts nog heel normaal, dus om die reden stoppen heeft denk ik niet zoveel zin. Ik zet mijn kleuter iedere avond nog op de wc voordat ik zelf ga slapen, op die manier is hij altijd droog 's nachts. Verder inderdaad opletten wat ze drinken, goede matrasbescherming gebruiken en accepteren dat de wasmachine wat vaker aan moet ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165423930
Ik kende het boek niet. Klinkt als een tof boek

Danic, wat een stoere dames

Nikki, jouw peuters :D
En dat appels plukken wil ik ook eens gaan doen.

Aiden, balen van het ongelukje. :*

Tante Soesa. Welkom met je peutertje *O*

Twinkle, ben jij al thuis. Mama van drie O+
pi_165424517
Oh en ik wilde nog een O+ momentje delen.

Ik werd vannacht wakker van de buikkrampen, die tijd van de maand zeg maar. (waar ik dus nooit last van heb gehad en mijn vrouw wel. Sinds B is het omgedraaid. Hoe kan dat??) :D

Ben om 05:30 maar op de bank gaan liggen en nutteloze tv gekeken. Na het ontbijt ging ik weer op de bank liggen, dit keer met een warme kruik op mijn buik. Kwam B bovenop me liggen met het Intertoys boek. Hebben we samen het hele boek doorgenomen in die houding. B vond de kruik ook wel lekker aan zijn buik. 'Fijn he mama, zo samen?' O+ O+ O+
Oh en hij wil alles hebben wat er in staat, behalve wat voor meisjes is.
pi_165425112
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

En ze worden dan ook nog eens zó snel groot als ze op school zijn. Mijn kleuter gaat nu 2 weken naar school en ze is al 'anders', wijzer, slimmer, bijdehanter (leuk bijdehand wel) 'stoerder'. Echt al geen peuter meer. Niet eens een beetje.
Ik wilde hier even op terugkomen. Mijn W is geen peuter meer, maar een heuse kleuter! En ik had het toch niet zo erg verwacht, maar je hebt helemaal gelijk. Tjee wat worden ze snel groot als ze ineens op school zitten!
Ze gaat nu sinds woensdag écht naar school en nu al een enorme verandering. Bijvoorbeeld dat ze gisteren met ons zonder klagen 5 km door het bos heeft gewandeld (de witte route was stiekem toch langer dan de rode, oeps) terwijl ze normaal na 500 m al moe was en niet meer wilde. Maar ook aan heel veel andere dingen merk je het..

Gelukkig zijn we maar heel even peuterloos in huis, want over drie weekjes wordt L 2 jaar..
pi_165425226
Hey Soesa, jij ook hier :+ ?

Ik kom ook binnenvallen met een peuter :o jemig, wat vlogen die eerste twee jaren voorbij zeg.

Ze had een heerlijk verjaardagsweekend, is schandalig verwend en zong de hele tijd "Langsalselefe inde voooolilaaaaa" O+ .

Vandaag is ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Met rugzakje dat natuurlijk helemaal niet af mocht daar, want "MIJ RUGZAK" :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga haar zo weer ophalen, ben heel benieuwd hoe ze het vond!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2016 11:40:03 ]
pi_165426593
Razz, welkom hier! :)
Jeetje wat is ze groot geworden :D
  maandag 19 september 2016 @ 12:57:33 #210
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165427066
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ik wilde hier even op terugkomen. Mijn W is geen peuter meer, maar een heuse kleuter! En ik had het toch niet zo erg verwacht, maar je hebt helemaal gelijk. Tjee wat worden ze snel groot als ze ineens op school zitten!
Ze gaat nu sinds woensdag écht naar school en nu al een enorme verandering. Bijvoorbeeld dat ze gisteren met ons zonder klagen 5 km door het bos heeft gewandeld (de witte route was stiekem toch langer dan de rode, oeps) terwijl ze normaal na 500 m al moe was en niet meer wilde. Maar ook aan heel veel andere dingen merk je het..

Gelukkig zijn we maar heel even peuterloos in huis, want over drie weekjes wordt L 2 jaar..
:D O+. Bizar wel he! Ze groeien heel hard zo. E. heeft nu, na 3 weken school, voor het eerst de juf een hand gegeven. Een echte hand. Helemaal uit haarzelf. Gewoon, in je eentje recht op de juf aflopen en een hand geven. Hiervoor durfde ze dat gewoon echt niet (of ging ze achter mijn rug staan en stak haar arm uit richting de juf zonder de juf aan te kijken :P). Groot kind O+

Razz, hoe schattig O+. Die rugzak heeft mijn grote kind ook. Ben heel benieuwd hoe ze het vond!
pi_165427762
Razz die rugzak. O+
Wat is ze gróót! :o Hoe is het gegaan op de psz?

Exode wat een lief momentje zo samen met B op de bank. O+
pi_165427921
Jemig danic, dat zijn wek groeispurtjes te noemen. Wat fijn. Ze konden het ook wel gebruiken.

Wat klinkt dat als een fijne traditie Nikki!

Wohhh Razz, wat is ze groot! Ze heeft zo'n lieve uitstraling O+

Hoi soesa, weer welkom met je peuter!

Venco, balen van het ongelukje. Ik zou ook gewoon doorzetten, geeft het meeste duidelijkheid.
E.
pi_165431269
Razz, ze lijkt inderdaad ook echt een peuter zo. Ongelooflijk he? Ging ze hiervoor ook al naar het kdv of niet? Het lijkt me een kind dat het daar helemaal geweldig vindt.

Ik heb vandaag een beetje een hangdagje. En I zei daarnet gewoon dat ze zin heeft om naar het kdv te gaan en te spelen met haar vriendjes. Met moeders zijn is maar booring. :') .

Veel eftelinggangers! Veel plezier Kyara!

Danic, dat is inderdaad fijn zeg. Ik begin me zo langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over het gewicht van I. Was er steeds heel relaxed onder, maar in februari toen ze precies 2 jaar was, woog ze bij het cb 11,2 kilo. Nu in september weegt ze 11,8. Dat is wel een heel minimaal verschil. Is het normaal dat ze op deze leeftijd zo vertragen in groei? Ze heeft ook wel echt een mager lijfje nu, vind ik. Ze eet overdag goed, alleen het avondeten is vaak niks, maar dat gaat wel een beetje in fases.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 19 september 2016 @ 16:46:17 #214
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165431494
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Razz, ze lijkt inderdaad ook echt een peuter zo. Ongelooflijk he? Ging ze hiervoor ook al naar het kdv of niet? Het lijkt me een kind dat het daar helemaal geweldig vindt.

Ik heb vandaag een beetje een hangdagje. En I zei daarnet gewoon dat ze zin heeft om naar het kdv te gaan en te spelen met haar vriendjes. Met moeders zijn is maar booring. :') .

Veel eftelinggangers! Veel plezier Kyara!

Danic, dat is inderdaad fijn zeg. Ik begin me zo langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over het gewicht van I. Was er steeds heel relaxed onder, maar in februari toen ze precies 2 jaar was, woog ze bij het cb 11,2 kilo. Nu in september weegt ze 11,8. Dat is wel een heel minimaal verschil. Is het normaal dat ze op deze leeftijd zo vertragen in groei? Ze heeft ook wel echt een mager lijfje nu, vind ik. Ze eet overdag goed, alleen het avondeten is vaak niks, maar dat gaat wel een beetje in fases.
Franny, bij V, die ook altijd zwaar ondergewicht heeft, gaat het eten ook altijd in fases. Ik heb het toen eens gemeten en na een fase goed eten groeide hij ook altijd veel.

Avondeten eet hij op dit moment alleen maar vissticks, doperwten, wortels, kale pasta met kaas, pangasiusfilet en.. Dat was het eigenlijk wel.

Bij ons is de regel dat hij moet proeven en lust hij het niet, mag het uitgespuugd worden en mag hij een boterham (of twee) met kaas.

Het is ook gewoon geen grote eter.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165431765
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef AwayTL het volgende:

Bij ons is de regel dat hij moet proeven en lust hij het niet, mag het uitgespuugd worden en mag hij een boterham (of twee) met kaas.
Ja, zoiets doen we ook, al geven we dan geen brood maar extra yoghurt en fruit. En ik merk dat ik nu om vijf uur, als ze ook iets mag, haar veel geef, als ze honger heeft. Dan eet ze bijv wel rauwkost en toastjes met pesto e.d. Is misschien weer niet zo handig want dan eet ze bij het avondeten daardoor ook weer minder, maar ja, wil vooral dat er wel wat ingaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 19 september 2016 @ 17:55:23 #216
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165432880
Eten jullie zo laat dat 5 uur ook nog een eetmoment is?

Je zou misschien ook kunnen proberen haar dan al te kunnen laten eten en de toastjes als alternatief als jullie avondeten?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 19 september 2016 @ 17:59:27 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165432941
5 uur is hier momenteel avondeetenstijd. Dreumes gaat anders op standje hysterisch, en peuter eet ook een stuk beter als we vroeg eten. Het moet maar even zo. Wachten tot 6 of half 7 zorgt hier voortwee huilende en dreinende kinderen en een chagrijnige mama.

Niet dat er zo veel gegeten wordt trouwens, peuter eet 5 happen en dan zit ie vol. Behalve als we pannenkoeken eten, die lust ie natuurlijk wel 3 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 19-09-2016 20:07:31 ]
pi_165434473
Ja, wij eten tussen kwart over zes en half zeven, ivm onze werktijden. Op kdv dagen halen wij haar om kwart over vijf op. Als ik dan thuis kom, dan heeft ze trek. Op vrije dagen kan het wel eerder en dat gebeurt ook wel eens maar het zit niet echt in ons systeem. Van moeheid heeft I op die momenten meestal ook niet echt last. Behalve als ze haar middagslaap heeft overgeslagen. Ze gaat ook 'pas' om acht uur naar bed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 19 september 2016 @ 19:40:12 #219
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_165434633
Hier ook zulke gewichten franny. We hebben net een periode gehad van goed eten en is ze ook wat gegroeid in gewicht en lengte. Nu is het eten weer prut -O-. Geen tips helaas.
pi_165435539
Exode, wat een geluksmomentje is dat O+

Welkom Razz. Wat een moppie is A toch O+

Franny, Riley was in die tijd 1 kilo zwaarder geworden over het hele jaar (dus cb bureau jan 2015 en cb 2016). En ze was nog net haar onderste lijntje aan het volgen.

Hier kwamen we net thuis en waren er wat buurkinderen aan het spelen. Dus heeft Riley even meegespeeld en ik lekker gekletst met de buurvrouwen. Gezellig O+
pi_165435842
Ik heb me heel lang heel druk gemaakt over wat en voornamelijk hoeveel de kinderen eten. Met de jongste heb ik een tijdje bij de kinderarts gelopen en die gaf aan dat kinderen dat heel goed zelf regelen. Mijn oudste is 5 jaar en net 16 kilo. De jongste 3 en tikt de 13,5 aan. Ze eten nu groenten (niet veel maar meer dan ze deden). De ene avond meer dan de andere. Maar echt druk maak ik me er niet om. Toen de oudste in een korte periode meer dan een kilo was afgevallen is ze onderzocht. Ze hebben niks kunnen vinden. Ze kunnen echt wel wat hebben en leven op een maar tomaatjes per week is mijn ervaring :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165436262
Bij mij op het werk zeggen de kinderartsen ook ga het gevecht met het eten niet aan, je verliest 100% zeker.
Zijn een paar dingen die je niet lukken als het kind het niet wil dat is poepen plassen en eten

Jan vind groenten (eigenlijk alles wat warm eten is behalve vlees) echt verschrikkelijk, Teun is makkelijker eet heel rustig zijn bordje leeg
pi_165436355
Oh ja dat eten :X ik probeer heel erg om daar Zen in te blijven, maar dat lukt ook alleen maar bij de gratie van de volle fles melk die er elke avond voor het slapen nog ingaat :@ . Met soms wat scheppen brinta als er weer eens niks in ging. Ze weegt nu 12 kilo maar dat is ook al tijden zo. Lucht en liefde toch..?

Wat werkt is inderdaad vroeg eten, dus als ik weet dat het laat wordt dan krijgt zij gewoon om 17:00 alvast warm eten. Pasta met wortels en erwtjes enzo, of een grote aardappel met bietjes en spekjes. Iets wat heel snel klaar is. En dat vooral geen groene dingetjes bevat want die zijn altijd "Voor mama" en worden met een heel vies gezicht op mijn bord gedeponeerd :') .
pi_165436618
En het ging heel erg goed op de PSZ *O* ! De juf vertelde dat ze heel kort en hard had gehuild toen wij weg waren, maar daarna lief ging spelen. En dat ze zelfs bleef zitten in de kring én het geduld kon opbrengen om te wachten met fruit eten tot iedereen een bakje had. (Het fruit wordt verzameld, gesneden en gemengd weer uitgedeeld). Liedjes gezongen, in de zandbak gespeeld. De tijd van haar leven, en ze wilde ook niet mee terug :') . Gelukkig wilde ze na een kleine opdegrondligkrijsbui toch de juf een handje geven en weer mee naar huis.

Ze is natuurlijk ook het KDV gewend inderdaad, daar ging ze nu pas sinds een maand niet meer heen omdat het niet meer nodig was en omdat ik het daar niet zo fijn vond. Dus ze is best gewend om ergens heen te gaan om te spelen. Dat scheelt wel denk ik.

Net nog de foto's uitgezocht van de verjaardag, kleine spam nog:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2016 20:48:45 ]
pi_165436635
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Razz, ze lijkt inderdaad ook echt een peuter zo. Ongelooflijk he? Ging ze hiervoor ook al naar het kdv of niet? Het lijkt me een kind dat het daar helemaal geweldig vindt.

Ik heb vandaag een beetje een hangdagje. En I zei daarnet gewoon dat ze zin heeft om naar het kdv te gaan en te spelen met haar vriendjes. Met moeders zijn is maar booring. :') .

Veel eftelinggangers! Veel plezier Kyara!

Danic, dat is inderdaad fijn zeg. Ik begin me zo langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over het gewicht van I. Was er steeds heel relaxed onder, maar in februari toen ze precies 2 jaar was, woog ze bij het cb 11,2 kilo. Nu in september weegt ze 11,8. Dat is wel een heel minimaal verschil. Is het normaal dat ze op deze leeftijd zo vertragen in groei? Ze heeft ook wel echt een mager lijfje nu, vind ik. Ze eet overdag goed, alleen het avondeten is vaak niks, maar dat gaat wel een beetje in fases.
Hoe ziet het eruit op de groeicurve?
pi_165436706
Razz, wat een lieve en mooie spam O+
pi_165436733
Ja, Razz, groen is evil. Ze worden schijnbaar blanco geboren, maar deze boodschap zat dan toch ergens in haar dna verstopt. Rapley heeft ook niet geholpen.

Wat een mooie foto's. O+ .Het is echt zo'n beauty.

Goede reminder: het gevecht is zinloos. Het kost vooral een hele hoop energie. Het is soms gewoon zo frustrerend om een bordje vol met vitaminen en vezels etc. etc. voor haar neus te hebben staan en dat zij gewoon niet wil eten. ;( .

Ze vertelde vanavond nog even iets aardigs, tussen het in bad en naar bed gaan. Ze wil graag naar de kapper, want al haar haartjes moeten eraf, he-le-maal. En die van mama ook. Want eigenlijk vindt ze haar haartjes niet zo mooi. En mama's haartjes zijn ook niet zo mooi. Dus die moeten er he-le-maal af. Net als bij papa. Dat is wél mooi. En de lange haren van de buurmeisjes zijn mooi, maar die van haar niet, en die van mama óók niet.

Tot dusver heb ik dus nog geen wannabe prinsesje in huis, maar Sinéad O' Connor. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165436835
Danic goede spurts en wat knap van de bob.

Spark welkom back.

Razz knap dat ze het bij de psz zo goed gedaan heeft.

Mijn duo eet weinig tot niets. Tot groot commentaar van so en sz dat we over ons heen laten lopen. En die van haar eten wel.

Sac is bijna jarig en ben iets aan het bedenken voor haar traktatie en afscheid bij het kdv.
pi_165436843
Franny. :D _O-
pi_165436892
Nou franny ze heeft wel ambitie hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 19-09-2016 21:09:42 ]
pi_165436920
Maar Razz, 12 kg is zo slecht toch niet :? F kan enorm bunkeren maar weegt met z'n 2j4M iets van 12,4 kg.

Vandaag had hij 2 borden warm gegeten op het kdv bij de lunch. Misschien dat het thuis daarom wel mee viel hoeveel er in ging :+

Franny :D Mooie verhalen van I _O-
pi_165437093
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:48 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe ziet het eruit op de groeicurve?
Voor zover ik het goed zie: tot twee jaar zat ze net onder het gemiddelde lijntje, nu buigt ze af naar de onderste lijn. Ik heb de WHO groeicurves bekeken en daar zitten meisjes van haar leeftijd gemiddeld op 13 kilo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165437100
I :D :') ! Goed fashion statement wel. Met zo'n hippe strik om je hoofd, kan best :7 .

Fazz, nee 12 kilo is ook geen probleem hoor. Maar ze weegt dat voor mijn gevoel al heel lang. Na die baby-dreumes-groeiexplosietijd is het soms wennen dat ze niet meer zo hard groeien, dat bedoelde ik meer.

Familie heeft hier eigenlijk geen commentaar op haar eten, gelukkig. Ze eet ook gewoon zelf en ik ga niet voeren ofzo, is ook kansloos. Als ik dat probeer kiepert ze zo haar bord op de grond. Met daarna een droog "Anne ete oppe sont vooit. Mama boos. Anne gang." . Kuch :@ .

Dat heb ik namelijk één keer gedaan, toen ik echt heel pissig was dat ze weer eens haar hele bord op de grond gooide. Dus Annie op de gang. Waar ze heel vrolijk met het lichtknopje ging spelen, ging roepen "GANG LEUK MAMA ANNE SPELE LICHT AAN HAHAHAHAHA" en vooral heel boos was toen ze de kamer weer in mocht. De deur moest namelijk dicht blijven. Sorry Jo Frost, mijn kind vindt de naughty spot hilarisch :+ .

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2016 21:04:32 ]
pi_165437208
Knap toch dat ze die verbanden al legt Razz :+

Commentaar op het eten van je kinderen lijkt me heel vervelend. Het is ook typisch zo'n onderwerp waarop iedereen het beter weet }:|
pi_165437220
Oorzaak en gevolg kun je tenminste aanvinken.

Sac tettert de hele dag met haar zeer aanwezige stem.
pi_165437388
Ergste nog
Ja wij hebbeb direcy alles aangeboden en hij/zij lust alles, heb je wel alles aangebkde?

Ja duh meneer werd 2 en vertikte opeens warm te eten! Heb nu zover dat aardappels macaronie en vlees weer gegeten wordt
pi_165437430
Haha, die Annie, Hier ook wel eens de gang geprobeerd, maar dat resulteert bij I juist in hysterie. Dan gaan al haar alarmbellen af: mijn moeder moet mij niet meer, ik word in de steek gelaten, nu ben ik voor altijd eenzaam en alleen. :'( . Dus dat werkt ook niet, want dan ben je een half uurtje bezig je kind te kalmeren en voel je je schuldig.

Zou wel grappig zijn om die beelden naast elkaar te zetten. :+ .

Bij onze buren hebben ze de regel: als je met eten gaat gooien, dan ga je naar bed. Toen ik dat hoorde, vond ik dat behoorlijk ver gaan. Maar ja, ieder zo z'n methoden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165437694
Jeetje, wat een eetverhalen.
B eet echt alles, met mes en vork, zonder te knoeien.

Haha nee dus. ;)

Hij heeft zijn buien, maar gooien met eten is een no go, net zoals voeten op tafel (jaja een echte vent) en expres knoeien. Als we trouwens zeggen dat zijn bord leeg moet, legt ie al zijn eten naast zijn bord. 'Zo bord is leeg mama'
pi_165437896
Ik ben wel blij dat de jongens met hun vork of lepel eten
Hun nichtje is iets ouder dan Teun eet bijna alles met de handen. Alles zit er onder, smakt etc heel smerig, klieder, mond te vol proppen onsmakelijk kortom ik vind het vreselijk bij haar aan tafel te zitten maar haar ene moeder doet dit ook brrrrr
pi_165438049
Franny, hier was Eva ook heel weinig aangekomen in een half jaar. Zo weinig dat de kinderarts haar bloed heeft laten onderzoeken op allerlei tekorten en coeliakie. Daar is niets in gevonden en na een paar maanden begon ze ineens te bunkeren en kwam ze ze 1,5/2 kilo aan en groeide ze 4 of 5 centimeter. Ze is nu iets minder dan 14 kilo.
Ik herken de stress wel, je wil toch dat ze goed groeien en goed eten. Maar ervaring hier is dus dat het echt lang stil kan staan en dan ineens super hard gaat.

Wat goed razz! Je knappe meiske O+
E.
pi_165438137
Ohh smakken, afschuwelijk! Ik kan absoluut niet tegen eetgeluiden en Eva smakt constant! Ik vraag dagelijks of ze met haar mond dicht wil eten maar het lijkt gewoon niet aan te komen. Aaargh!
E.
pi_165438513
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Razz, ze lijkt inderdaad ook echt een peuter zo. Ongelooflijk he? Ging ze hiervoor ook al naar het kdv of niet? Het lijkt me een kind dat het daar helemaal geweldig vindt.

Ik heb vandaag een beetje een hangdagje. En I zei daarnet gewoon dat ze zin heeft om naar het kdv te gaan en te spelen met haar vriendjes. Met moeders zijn is maar booring. :') .

Veel eftelinggangers! Veel plezier Kyara!

Danic, dat is inderdaad fijn zeg. Ik begin me zo langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over het gewicht van I. Was er steeds heel relaxed onder, maar in februari toen ze precies 2 jaar was, woog ze bij het cb 11,2 kilo. Nu in september weegt ze 11,8. Dat is wel een heel minimaal verschil. Is het normaal dat ze op deze leeftijd zo vertragen in groei? Ze heeft ook wel echt een mager lijfje nu, vind ik. Ze eet overdag goed, alleen het avondeten is vaak niks, maar dat gaat wel een beetje in fases.
Ik heb het even teruggezocht. Eva woog met 2 jaar 10.5 kg. Werd daarna ziek (griepje van een week) en viel nog af tot 9.8 kg. Cb over de flos natuurlijk :')
Met 2j9mnd zat ze op 11.9 kg

Rosalie woog met 2 jaar 11.9 kg en met 2j9mnd 13 kg.

Wij hebben ons er best druk over gemaakt. Uiteindelijk hebben we het zo goed als het ging, losgelaten. Je kan het er toch niet in proppen. En zolang ze niet bleek ziet, stopt met groein of constant ziek is, zou ik het wat laten gaan. Als ze honger hebben eten ze echt wel.

Nu, sinds ze in groep 2 begonnen is, wil ze ineens dingen proeven die ze niet kent. Vaak vindt ze het niet lekker, maar ze probeert het tenminste. En ze weet nu dat gerookte zalm wel heel lekker is :D
pi_165439250
Zoë probeert het wel. Féline gewoon niet. Als het voor haar vies er uit ziet of ruikt dan eet ze het gewoon niet. Ze hebben beide nooit met hun eten gegooid. Ik vraag elke ochtend aan ze wat ze willen eten en dat probeer ik vaak te maken. Soms kook ik wel 3 of 4 verschillende potjes. Want ik heb ook niet altijd zin in wat mijn man wil eten. Maar ik heb bijna altijd 3 keuzes :P
Ik vind het totaal niet erg zolang ze maar eten. En dan heb ik het niet of poffertjes, pannenkoeken of patat :')
Vandaag wilde ze beide brocolli eten. Nou prima! De ene wil dat met een kaassausje (zelfgemaakt want ze lusten niks uit zakjes of potjes) en de ander graag met knoflookboter. Hebben ze wel hun portie groenten vandaag ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165439460
Riley eet ook het liefst met haar handen. :@
Ik heb er best wel vertrouwen in dat ze voor haar dertigste netjes gaat eten.

Time-out heb ik haar nog nooit gegeven. Mezelf wel. Maar niet mijn leeftijd in minuten. Dat leek me (helaas) net te lang -O-

Franny, Riley was met net drie dagen drie 11,9 kilo. En ze zit nu steeds om en nabij dat gewicht nog.
pi_165440050
Mijn peuter eet doorgaans netter dan mijn zesjarige doet :')

Franny, als de curve afbuigt, dan kun je in elk geval stellen dat het afwijkend is. Maar of het zorgwekkend is, is natuurlijk een hele andere vraag. Als je daar een antwoord op wil, dan kun je het beste naar het cb om je twijfel te bespreken.
pi_165440776
Bedankt voor al jullie verhalen over het gewicht van de kinders! Het is gewoon fijn om te lezen dat dit bij meer kinderen voorkomt.

WupWup, ik heb het nog met mijn vriend besproken. I is zo energiek, nooit ziek, en klaagt ook nooit over honger, ze is ook niet opvallend veel moe of zoiets. Dus het lijkt ons niet nodig om een extra afspraak bij het cb te maken. We gaan weer wat vaker soep maken. Dat vindt ze wel lekker en daar kunnen we dan groenten in stoppen. En verder komt ze niets tekort, want overdag eet ze prima en alle andere gezonde zaken, zoals fruit, brood, vis en vlees, kaas, eieren en zuivel gaan er goed in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165440883
Onze jongste is met amper eten (hij eet kale pasta, slecht brood en patat/pannenkoeken/ poffertjes) sinds januari 3 kilo aangekomen... :? Ik heb geen idee hoe dat kan
*poef* nu is het weg
pi_165441454
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze jongste is met amper eten (hij eet kale pasta, slecht brood en patat/pannenkoeken/ poffertjes) sinds januari 3 kilo aangekomen... :? Ik heb geen idee hoe dat kan
Mijn dame eet ook voor een zieke kip en krijgt ook niet veel snoep en zooi maar is te zwaar... Ik kan mij er (zolang ik weet wat er in gaat) niet druk om maken.

Pasta en brood! Die 2 dingen vind ze lekker, ja en patat maar dat krijgt ze niet zo vaak.

Razz en Soesa welkom met jullie peuters! En nog gefeliciteerd!

De -niet meer slapen tussen de middag- fase is hier in volle gang en ze word er heel erg niet gezellig van... veel gillen en krijsen en dan geef ik mezelf ook even een paar minuten met de deur dicht in de bijkeuken, (ik dan, zij is in de kamer)
Maar tegelijk wil ze ook met alles helpen en alles samen doen, veel kjoelen en samen boekjes lezen. Ingewikkeld dat peuterbestaan.
S. 2014
J. 2016
pi_165442284
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Onze jongste is met amper eten (hij eet kale pasta, slecht brood en patat/pannenkoeken/ poffertjes) sinds januari 3 kilo aangekomen... :? Ik heb geen idee hoe dat kan
Mijn (echt heel) goed etende expeuter is daarentegen in een jaar tijd amper een kilo zwaarder geworden... Ook geen idee hoe dat kan :D
Haar babyvet is wel echt aan het verdwijnen (ze heeft eigenlijk altijd bovenin de curve gezeten).
pi_165444236
Werd gisteravond getipt dat Jan en Teun op de site van hhb staan bij extra _O-
En ook mijn roomhoorntjes
http://heelhollandbakt.om(...)olland-smikkelt-mee/
  dinsdag 20 september 2016 @ 07:54:24 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_165444492
Kindjes groeien voornamelijk op hormonen he. En ik kale pasta en brood zit ook aanzienlijk meer calorieën dan in groenten, fruit, vlees, vis en zuivel (uitgezonderd kaas). Dus an such is het niet heel raar dat kinderen die dàt prefereren niet heel mager zijn ;)
Ik ben iig nooit aangekomen op courgette in tomatensaus :+

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 20-09-2016 08:00:04 ]
disclaimer
pi_165444984
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Kindjes groeien voornamelijk op hormonen he. En ik kale pasta en brood zit ook aanzienlijk meer calorieën dan in groenten, fruit, vlees, vis en zuivel (uitgezonderd kaas). Dus an such is het niet heel raar dat kinderen die dàt prefereren niet heel mager zijn ;)
Ik ben iig nooit aangekomen op courgette in tomatensaus :+
Precies dat :D
Als je meer vetjes wilt kweken, dan juist voor koolhydraten kiezen. Roomboter op brood, volle melk, volle yoghurt, avocado, noten, vette vis, etc. Sowieso hebben kinderen tot een jaar of vier onwijs veel vetten nodig voor hun snelle hersenontwikkeling.
pi_165445091
B eet dus heel afwisselend, de ene dag vreet ie alles wat ie tegenkomt en de andere dag is het drama. Maar ik hoor dat van alle ouders om ons heen, dat gaat zoals alles in fases.

Er zijn 2 dingen die er 's avonds altijd in gaan: pizza en zelfgemaakte pasta bolognese. Van pannekoeken en friet moet hij niet zoveel weten vreemd genoeg.

Hij heeft wel de grap ontdekt om dingen van ons bord te pikken . 'Mama zit een spin op het plafond' dan moeten wij dus naar boven kijken en pakt ie wat van ons bord. En het is hilarisch als dat iets is wat ie niet lust, trots om de grap maar dat hoofd....zo van 'gadverdamme, maar ik eet door'.

Net zoals meerdere hier, pushen wij niet, er zijn wel regels aan tafel, maar als ie niets eet, eet ie lekker niets.
pi_165445603
Eens ff bijpraten ;)

Cathmar, is er geen leuke natuur/bouwspeeltuin in de buurt?

Hoe is t vannacht gegaan Venco? Ow was eerst een week 's nachts droog en daarna een paar dagen nat. Maar toen wou hij zelf wakker gemaakt worden en geen luier meer om. Nu durf ik wel te zeggen dag en nacht zindelijk.

Nog gefeliciteerd Soesa, Razz en wmik!

Franny, Ow heeft ook al sinds z'n geboorte ondergewicht. Hij eet prima (en af en toe een week een krentenbollendieet) dus ik probeer me er geen zorgen om te maken. Z'n vader is hetzelfde. Ik heb wel bedacht dat, als hij over +/-2 maanden nog steeds veel te licht is bij het cb, ik het laat checken bij een diëtist. Z'n broertje gaat trouwens dezelfde kant op, zat altijd netjes op de middellijn, maar de laatste keer bij de kinderarts was hij veel te weinig aangekomen.
Ze krijgen hier trouwens wel altijd een toetje, ook als ze niets gegeten hebben. Gelukkig houden ze allebei heel erg van yoghurt en fruit :)

Hier eten we trouwens ook pas tussen 6 en half 7. Eerder lukt niet qua werk.

Fijn dat het zo goed ging Razz.. Leuke foto's :)

Ik ben afgelopen weekend bij Trix (die t-rex) met m'n boys geweest. In het begin stonden wat bewegende dino's. Js vond ze fantastisch, maar Ow vond ze super eng. Het skelet vond hij wel fantastisch en hij wou alles weten. Daarna waren er nog veel doe dingen, vond Ow ook erg leuk. Voor ons was het wat saai, maar dat maakt niet uit.
pi_165449340
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Kindjes groeien voornamelijk op hormonen he. En ik kale pasta en brood zit ook aanzienlijk meer calorieën dan in groenten, fruit, vlees, vis en zuivel (uitgezonderd kaas). Dus an such is het niet heel raar dat kinderen die dàt prefereren niet heel mager zijn ;)
Ik ben iig nooit aangekomen op courgette in tomatensaus :+
Ja dat begrijp ik ook echt wel.Zo achterlijk ben ik ook weer niet. Maar ik kan er niet bij dat een kind aankomt op een keer of 3 per week 15 stukjes pasta.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:25:01 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_165449363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:23 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik ook echt wel.Zo achterlijk ben ik ook weer niet. Maar ik kan er niet bij dat een kind aankomt op een keer of 3 per week 15 stukjes pasta.
ik beweer ook niet dat je achterlijk bent :D maar dat van drie keer per week iets eten stond er niet bij. Dat is inderdaad erg weinig!
disclaimer
pi_165459712
Ik hoor hier over een paar weken ook thuis maar ik val meteen binnen met een vraag waar ik hier vast nog beter antwoord op krijg dan in het dreumestopic.

Met avondeten gooien en het bestek, en de beker met een klein laagje water, is bijna dagelijks aan de hand. Wij (vooral man) kan er totaal niet tegen en wordt er boos van. Dat vindt mijn zoon R. dus lachwekkend. Wat we proberen nu: bestek weggooien is dat bestek uit beeld, uiteindelijk dan maar met de handen eten of wij voeren.Onder het eten betrekken we hem er ook bij. Ik wil bijna het CB gaan vragen naar tips :o :P Hij heeft een uurtje ervoor fruit gehad en als we hem voeren wil hij zijn bakje met eten wel opeten.
Ik heb zo'n idee dat we ook eens gewoon moeten proberen: gooien is klaar met eten en dan maar wachten tot wij klaar zijn, dat krijgt hij dan vast snel genoeg door. Hij is pienter genoeg dat hij nu dondersgoed weet wat consequenties zijn.

Daarnaast ben ik ook heel erg benieuwd hoe jullie dat doen als een kind continu je pijn blijft doen (bijv. met zijn fiets bewust tegen je voet aanrijden). Dan geef je rustig aan dat dat pijn doet en dat hij op tijd moet remmen enzo, doet hij het nog een paar keer. Dan wordt ik echt boos en ruim ik de fiets op, dat hij daar niet meer mee kan spelen. (Oh en laatst ook iets van in de hoek achter gezet, even afgezonderd, maar dat vond ik zo knullig werken, ik had geen idee wat ik aan het doen was hahahahha.
Maar ik weet echt niet wat nou wijsheid is. Welke manier van terechtwijzen doen jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 20-09-2016 21:38:39 ]
pi_165460005
Hilmo, geen tips. Ik zou het op dezelfde manier doen als jij nu al doet :*

Hier vandaag een geweldige dag gehad in de Efteling. Riley vond dit keer de oude fordjes het leukst. Ze was zo trots dat ze zelf mocht sturen O+
pi_165460327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:28 schreef Hilmo het volgende:
Ik hoor hier over een paar weken ook thuis maar ik val meteen binnen met een vraag waar ik hier vast nog beter antwoord op krijg dan in het dreumestopic.

Met avondeten gooien en het bestek, en de beker met een klein laagje water, is bijna dagelijks aan de hand. Wij (vooral man) kan er totaal niet tegen en wordt er boos van. Dat vindt mijn zoon R. dus lachwekkend. Wat we proberen nu: bestek weggooien is dat bestek uit beeld, uiteindelijk dan maar met de handen eten of wij voeren.Onder het eten betrekken we hem er ook bij. Ik wil bijna het CB gaan vragen naar tips :o :P Hij heeft een uurtje ervoor fruit gehad en als we hem voeren wil hij zijn bakje met eten wel opeten.
Ik heb zo'n idee dat we ook eens gewoon moeten proberen: gooien is klaar met eten en dan maar wachten tot wij klaar zijn, dat krijgt hij dan vast snel genoeg door. Hij is pienter genoeg dat hij nu dondersgoed weet wat consequenties zijn.

Daarnaast ben ik ook heel erg benieuwd hoe jullie dat doen als een kind continu je pijn blijft doen (bijv. met zijn fiets bewust tegen je voet aanrijden). Dan geef je rustig aan dat dat pijn doet en dat hij op tijd moet remmen enzo, doet hij het nog een paar keer. Dan wordt ik echt boos en ruim ik de fiets op, dat hij daar niet meer mee kan spelen. (Oh en laatst ook iets van in de hoek achter gezet, even afgezonderd, maar dat vond ik zo knullig werken, ik had geen idee wat ik aan het doen was hahahahha.
Maar ik weet echt niet wat nou wijsheid is. Welke manier van terechtwijzen doen jullie?
Ha Hilmo, ik herken het allemaal wel, al zijn dit ook allemaal wel fases gebleken (met zo nu en dan een opleving). Wat betreft het eten: boos worden, kost je veel energie en werkt inderdaad vaak maar matig. Handiger is om samen met je man dus een aanpak te kiezen (spelen of gooien betekent dat je klaar bent met eten, dus dan zetten we het eten weg bijvoorbeeld, zoals je ook schrijft) en dat heel rustig en consequent uit te voeren. Ook dat zal niet altijd even goed gaan, maar ik heb gemerkt dat duidelijkheid hebben in hoe je op iets gaat reageren al veel meer rust geeft (en daardoor meestal ook meer resultaat). Het is een beetje zoeken en kijken wat bij jullie past, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165461012
Hilmo hier doet Djenna soms ook iets wat wij niet okay vinden, maar eigenlijk doet ze zoiets vooral als ze moe is. Desondanks, ook als ze moe is en het bv bijna bedtijd is, hoort ze dat gewoon niet te doen vind ik, PUNT. Dus doe ik wat jij doet, aangeven dat het niet fijn is en dat ik graag zie dat ze ermee stopt. En als ze ermee doorgaat, dat ik hetgeen wat ze dan doet, misschien maar moet afpakken en aan een ander kindje moet geven die er wel mee om weet te gaan. Gaat ze dan nog door, dan haal ik hetgeen weg. Dan heeft ze een aantal keren de kans gekregen om het gedrag te corrigeren en dan is het aan haar wat ze ermee doet.

Klinkt als een hele fijne dag Omen!

Djenna is zo'n lekker poppenmoederke O+
Boaz vindt de nieuwe baby bij vlagen interessant for a split second. Ik lig (bewust) nog veel boven met Sjuul en Djenna mag van ons alleen op en af van de trap. Dus die komt regelmatig even buurten en dan hebben we het heel gezellig samen O+ . Ze helpt de kraamhulp en ons mee waar ze kan en wij proberen haar ook overal bij te betrekken. We hebben ook een hele fijne kraam die dat goed oppakt.

Boaz speelt liever met zijn auto's _O-

Gisteren dacht ik nog: o my god wat een drukte gaat dat ooit goed komen? :D
Vandaag ging het alweer een stuk rustiger :Y

Ik ben een paar uurtjes onder geweest en ik merk wel dat de laatste dagen voor de kindjes natuurlijk ook erg rommelig en hectisch was. We moeten ze wat korter houden en weer even laten merken dat het niet alleen lang leve de lol is maar dat er ook regels zijn om het voor iedereen leuk en gezellig te houden. Maar ook dat gaat goed komen ^O^
pi_165462221
Twinkle, wat leuk dat Djenna regelmatig komt buurten O+
En Boaz met zijn auto's O+

Ik wilde Riley in de Efteling nog even spammen. Op een paddenstoel

pi_165462310
Ah wat lief! Mooi meisje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165462380
Wat een prachtige ogen heeft Riley O+
S. 2014
J. 2016
pi_165466357
Leuke foto van riley! Lekker vrolijk!

Twinkle nog van harte! En groot gelijk lekker extra in bed blijven!

Hilmo hier is het bij gooien ben je het kwijt, klooien met je eten prima eet je niet dan krijg je honger vervang het ook niet voor wat anders moet je maar eten. En dan bedoel ik dus dingen die ze zeker lusten.
Mijn pijn doen is bijv loopfiets kwijt en ga maar bij het muurtje zitten tot ik zeg dat je er weg mag, evt aantal keren terug zetten indien nodig. Ik waarschuw eerst wel natuurlijk bij doorgaan is er straf
pi_165466529
Ah wat een heerlijke foto van Riley! Mooi meisje O+
Ah kletsende Djenna, wat gezellig. Klinkt wel allemaal pittig zo, ik vind jochie al vermoeiend af en toe....
Hilmo, ik kan alleen vertellen hoe wij het aanpakken. Als hij iets doet wat echt niet mag, waarschuwen we hem en leggen uit waarom het niet mag. Maar wel rustig en de tijd nemend zeg maar, we geven hem de kans zich te corrigeren en even na te denken. We merken bij B dat zoiets eerst moet zakken, dat iets niet mag. Als we meteen 'boos' worden, wordt het alleen maar erger. Als hij dan toch nog doorgaat, gaan we tellen. Bij 3 moet ie op de gang. Dat werkt 9 van de 10 keer tenzij hij gewoon enorm moe is...dan werkt niets :D

Ik had gisteren bij een Kiala punt mijn Marktplaats aankopen opgehaald, graafmachines van Wader en een kiepwagen. (jaja hij had er nog niet genoeg) Dikke hit, mijnheer vindt echt alles met wielen fantastisch maar als het iets kan zoals graven of kiepen is helemaal tha bomb. Hij ontdekt ook steeds meer wat hij daar dan allemaal mee kan, zoals blokjes verplaatsen, zijn puzzelweg vervoeren etc etc.

Wij hebben een chill dagje vandaag, B is enorm moe. Zo even naar de bieb maar verder zijn we huismusjes vandaag.
pi_165466618
Lieve foto omen O+ !

Wat klink je Zen met drie kinders Twinkle! Ik sta nu met twee nog heel regelmatig met m'n handen in het haar wie ik nou in vredesnaam eerst moet helpen als ze allebei iets nodig hebben. Knap vind ik het!

Goede opbouw zit er in exode, dat moet ik bij Annie eigenlijk ook doen. Meteen op de gang is wel heel heftig ook, en dan snappen ze er niks van. Gek eigenlijk dat ik dat in lessen aan een klas van 31 pubers prima onder de knie heb, en dan bij m'n eigen dochter van twee dat heel moeilijk vind :') .

Ik moest zo lachten om haar. Papa is vandaag voor drie dagen naar Londen vertrokken. Heel serieus aan haar uitgelegd, uitgebreid geknuffeld. Waren we net bij de PSZ, vertelt ze aan de juf: "Papa is ballonnen halen!" :D . Ik snap de taalverwarring :+ .

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 10:02:29 ]
pi_165467088
Razz, ik vind het ook heel lastig, maar ik heb een vrouw die nou ja...dat verzint zeg maar. Ze staat voor groep 7 met 24 (!) jongens, dus 1 grote boef valt dan wel mee. Jij staat voor 31 pubers, pfffff, respect hoor!
Met name dat tellen werkt bij B erg goed, bij 2 heeft ie zichzelf 99% van de tijd al gecorrigeerd. En we doen het echt alleen als hij dingen doet waarvan wij zeggen 'dat kan gewoon echt niet'. Want erg streng zijn we geloof ik niet :@
pi_165467648
Nou ja de meest hulpbehoevende krijgt in eerste instantie de meeste voorrang. Een beetje afhankelijk van wat er moet gebeuren. En nu is de kraam er nog en mijn man heeft deze en volgende week vakantie.

Daarna zal ik het toch echt zelf moeten doen overdag dus dan zal er ook minder tijd zijn om hier rond te dwalen gok ik zo :+
pi_165479958
Met een ziek jongetje thuis moet ik nog even niet denken aan hoe ik dat zou moeten doen met 2 (of meer) kinderen :X

Gisteren de eerste pokjes gespot en vandaag waren het er al een stuk meer. Hoe is het verloop met waterpokken, kan het zijn dat er nog veel meer plekken bijkomen? Hij had er vandaag een op z'n bovenbeen gekregen die blijkbaar meteen gesprongen was; er zit nu een rode vlek van 5x5cm. Het ziet er zo naar uit :'( Hij wil alleen maar met mij 'kluffelen' en eten ging er moeizaam in.
Ik hoop dat het havermout bad en de kidsclin z'n werk zullen doen en hij wel lekker zal slapen vannacht en ik daardoor ook :+
pi_165480005
Wat een leuke foto Omen! Zo leuk om te zien dat ze steeds meer een dametje wordt :)
pi_165480405
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Met een ziek jongetje thuis moet ik nog even niet denken aan hoe ik dat zou moeten doen met 2 (of meer) kinderen :X

Gisteren de eerste pokjes gespot en vandaag waren het er al een stuk meer. Hoe is het verloop met waterpokken, kan het zijn dat er nog veel meer plekken bijkomen? Hij had er vandaag een op z'n bovenbeen gekregen die blijkbaar meteen gesprongen was; er zit nu een rode vlek van 5x5cm. Het ziet er zo naar uit :'( Hij wil alleen maar met mij 'kluffelen' en eten ging er moeizaam in.
Ik hoop dat het havermout bad en de kidsclin z'n werk zullen doen en hij wel lekker zal slapen vannacht en ik daardoor ook :+
Het virus is 's avonds en 's nachts het meest actief, dus grote kans dat er morgen weer wat bij zijn. Ze komen in golven, dus je kan al ingedroogde pokken hebben en net nieuwe pokken. Meestal komen er 3 dagen nieuwe bij.
Het indrogen van de pokken is het ergste qua jeuk :X, zodra ze zijn ingedroogd is het ergste voorbij.
Kunst is om eraf te blijven. Totaal duurt het ongeveer 10 dagen van eerste pok tot laatste eraf :).

Ze kunnen ook in je mond en keel zitten, vandaar dat eten naar kan zijn. :X

Succes!
pi_165480433
Succes en beterschap, Fazz, en hopelijk een goede nacht!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165482390
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:15 schreef GotC het volgende:

[..]

Het virus is 's avonds en 's nachts het meest actief, dus grote kans dat er morgen weer wat bij zijn. Ze komen in golven, dus je kan al ingedroogde pokken hebben en net nieuwe pokken. Meestal komen er 3 dagen nieuwe bij.
Het indrogen van de pokken is het ergste qua jeuk :X, zodra ze zijn ingedroogd is het ergste voorbij.
Kunst is om eraf te blijven. Totaal duurt het ongeveer 10 dagen van eerste pok tot laatste eraf :).

Ze kunnen ook in je mond en keel zitten, vandaar dat eten naar kan zijn. :X

Succes!
Ben jij er trouwens uiteindelijk een beetje ongeschonden vanaf gekomen nog?

Beterschap voor je Fje Fazz :*
pi_165482482
Dank voor de toelichting GotC! We zijn er dus nog wel even zoet mee :{ Heb morgen maar vrij genomen -O- Ik hoor hem nu al regelmatig kermen in z'n bedje, kan best zijn van de jeuk dus. Arme joch.

Heb jij het zelf toen ook gekregen GotC? :o
pi_165482511
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:06 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ben jij er trouwens uiteindelijk een beetje ongeschonden vanaf gekomen nog?

Beterschap voor je Fje Fazz :*
Redelijk, totaal 5 dagen isolatie in het ziekenhuis :) Ondanks niet krabben wel een paar lelijke littekens en weerstand heeft een flinke tik gekregen.
Maar kan altijd erger ^O^
  donderdag 22 september 2016 @ 12:22:48 #276
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165491538
Ik moest flink bijlezen en nu ben ik de helft alweer vergeten :@

Zag wel een leuke foto van Riley O+
Ohja! En van Annie! O+

Hoe gaat het met de pokjes, Fazz?
Ik las dat jij gelukkig wel antistoffen hebt, dat is gelukkig een zorg minder.
Dat is wel lastig als je al een kleine hebt rondlopen he, meer kans op aanraking met kinderziektes.

Hier tot nu toe ook een hangdagje. Nora was zondag t/m woensdag uit logeren bij opa en oma en volgens mij is ze er erg moe van. Veel drama, ze wil ook niet veel.
Misschien straks maar even met de auto ergens heen, dan kan ze even slapen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165497469
Slaapt ze thuis niet meer overdag Sylver?

Hoe is het met F Fazz?

Wij gingen vandaag pasfoto's maken van (8> en toen hebben we gelijk voor de opa's en oma's ook nieuwe van saar laten maken. O+

S. 2014
J. 2016
pi_165498563
Jemig GotC, klinkt niet fijn :X Gelukkig blijft dat me bespaard :@

De pokjes zijn inderdaad nog flink toegenomen en hij heeft er vooral in de nacht last van. Ik heb toch zeker 6x naast z'n bed gestaan vannacht ( :O ) omdat hij zo huilde en kermde. Vriend is nu weer thuis dus dat is fijn, als het weer zo'n drama nacht wordt dan kunnen we iig afwisselen :)
  donderdag 22 september 2016 @ 19:45:07 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165499342
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Slaapt ze thuis niet meer overdag Sylver?
Nee, sinds een paar weken helemaal niet meer. Eerst sliep ze nog wel eens op de bank als ze heel moe was, maar dat dat ze nu nooit meer. Alleen nog in vervoersmiddelen; auto, fiets (niet heel handig) en als we de buggy nog zouden gebruiken zou ze daar ook nog wel in slapen denk ik.

quote:
Wij gingen vandaag pasfoto's maken van (8> en toen hebben we gelijk voor de opa's en oma's ook nieuwe van saar laten maken. O+
Leuk! Ze kijkt ook zo vrolijk O+

Fijn dat je vriend weer thuis is, Fazz. Scheelt wel als je de nacht samen kan doen.
Ik kan me bij Nora idd ook nog herinneren dat de nachten het ergst waren. Dan ging ze ook onbewust krabben.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165501301
Leuke foto van Saar!
Ach, wat lijkt me dat sneu, Fazz, zo'n kermende jochie.

Ik had vanavond ook ineens een zieke I. En ze is dus echt nog nooit ziek geweest, op krampjes en kiesjesleed na. Ze heeft óf een buikgriepje óf het eten viel vanavond verkeerd. Na het eten had ze buikkrampen en toen ze een kwartier op bed lag, moest ze overgeven.

Ze zei drie dingen 'mama, ik ben ziek' 'Mama, toen Penelope ziek was, ging ze niet overgeven' en over haar bed 'nu is mijn bed vies en het was een cadeautje.' ;( .
Ze ligt nu wel weer als een roosje te slapen, ze had ook geen koorts, dus hopelijk blijft het hierbij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165501696
Nohh franny die laatste opmerking :'( ...wat sneu. Hopelijk knapt ze snel op!

Ik lees braaf mee maar tis een beetje druk hier :') .. dus reageren zal wat minder zijn. Maar tis zo gezellig hier! :s)
pi_165508862
Nohh Franny, S was ook zo verdrietig toen hij over zijn bed gespuugd had. Bijzonder hoe die kleine mensjes al zoveel waarde hechten aan iets wat ze hebben gekregen en zelf heel bijzonder vinden.
Beterschap voor I. :*
pi_165511327
Beterschap voor I.
Hoe is het nu fazz?

Ik heb de taart voor sac haar verjaardag gebakken. Straks vullen en versieren. Noh ze echt bijna jarig ;(
pi_165514081
Oh. Franny. Die laatste opmerking :'(

Fazz, hoe is het met jouw peuter?

Riley is de laatste tijd moe. Ze ligt nu ook op de bank smurfen te kijken. Ze gaat 7 uur naar bed en slaapt dan zo'n 12 uur. Ik denk een combinatie van weersverandering en psz en Efteling :D
pi_165514646
Ah wat sneu Franny. Die zorgen ook om haar bed! Hoe is het vandaag met haar?

Deze nacht was al wat beter, huilen rond 2 en daarna doorgeslapen tot 9 uur *O* Vandaag is hij lekker thuis met sm, wij zijn op een bruiloft :)

Wanneer is ze jarig FR, morgen?
pi_165514947
Morgen ja.
Altijd een beetje mweh gevoel deze dag.
pi_165514981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Omentielvo het volgende:
Oh. Franny. Die laatste opmerking :'(

Fazz, hoe is het met jouw peuter?

Riley is de laatste tijd moe. Ze ligt nu ook op de bank smurfen te kijken. Ze gaat 7 uur naar bed en slaapt dan zo'n 12 uur. Ik denk een combinatie van weersverandering en psz en Efteling :D
Sac slaapt ook veel ineens voor haar doen. Vanmorgen tot 07:51 :X
en ze geeft overdag vaak aan moe te zijn. Maar slapen 's middags ho maar.
pi_165530854
Jeetje wat was de Efteling leuk gisteren! Het was ook meer dan prima te doen wat betreft drukte. Langste wachttijd was bij Droomvlucht: 10 minuten.

B vond het geweldig :) Het Sprookjesbos was alleen niet zo'n succes, het was allemaal een beetje te spannend voor hem.
Land van Laaf, Carnavalsfestival (2x), Droomvlucht, de stoomtrein, speeltuin Kleuterhof, rondrennen, kijken etc etc. Het was top. Aan het einde van de dag gegeten bij Polles keuken: pannekoeken ook dat was een succes. (wat leuk gemaakt daar binnen!) en voor het restaurant zijn die waterstralen, tja....B was zeiknat _O- Het was einde van de dag dus omkleden en tevreden de auto in. Kortom *O*

Fotospam in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165531553
Al die efteling verhalen O+. Ik heb nog getwijfeld gisteren ook te gaan het was nl nog super mooi weer.

Vandaag het feestje van Sac dus nu maar gauw gaan douchen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:48:06 #290
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165531801
Gefeliciteerd met Sac, F_R! *O*

Leuke foto's exode! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165532436
Exode, leuke foto's O+
pi_165532886
Gefeliciteerd FR! *O*
pi_165533411
Gefeliciteerd met Sac *O*
pi_165533600
Gefeliciteerd met sac, fijne dag!
pi_165535245
Gefeliciteerd met Sac. *O*

Exode wat een toffe foto's van B in de Efteling. O+
pi_165538826
Van harte, f_r, ik hoop dat jullie een leuke dag hebben!

Exode, mooie foto's, wat een grote stoere jongen is het! (Maar dan wel het Sprookjesbos spannend vinden O+ .)

Nog bedankt voor de beterschapswensen. I was vrijdag weer helemaal in orde, dus het was denk ik iets met het eten dat verkeerd viel. En vandaag heeft ze echt een topprestatie geleverd. Ze deed mee met de Vredesloop in DH, de kinderloop van anderhalve km. En ze heeft bijna het hele eind daadwerkelijk gerend. Af en toe werd ze even afgeleid door een mooi blaadje op de weg, of een eikel die ze moest oprapen. :D . Ik ben zo trots op haar. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165539006
Franny, wat knap van haar. Jullie ondernemen zoveel leuke dingen met haar O+

Wij zijn vandaag naar de kermis gegaan. Was erg gezellig. Riley vond de trampoline het leukst O+
  zaterdag 24 september 2016 @ 19:40:13 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165539296
Gefeliciteerd fr! *O*

Franny wat knap van dr O+

Fazz sterkte met de pokken!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165539703
Gefeliciteerd F-R! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad :)

Wow Franny, 1,5 km, goed zeg!

Leuke foto's Exode O+ Grote B :)

F heeft z'n eetlust en z'n praatjes weer terug, volgens mij gaat het dus de goede kant op :+ Gisteren had hij nog 39 graden koorts maar vandaag was daar niets van te merken. Vanochtend op strand moest hij toch echt weer de zee in rennen, zout water doet de pokken vast goed :D
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:02:11 #300
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165539794
Wow, 1,5 km! Wat goed!

Volgens mij helpt zout water wel goed tegen de jeuk, Fazz :P Fijn dat het beter gaat!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165540308
Hoi ;)
Ik wil graag meningen hebben, maar zullen we dat ik het volgende topic doen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')