Alleen jammer dat het geluid er zo vaak ruk is.quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Paradiso verreweg de allermooiste concertzaal in Nederland. Dat dak, de ramen, de sfeer, fantastisch.
Daarnaast kan ik er binnen een kwartier komen. Ook handig.
Ik heb nu bij songkick mijn complete spotifybibliotheek ingeladen, en krijg nu mailtje als hij een artiest in de buurt spotquote:Op vrijdag 16 september 2016 13:06 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het geluid er zo vaak ruk is.
Overigens er niet eens aan gedacht om vandaag klaar te gaan zitten voor Bon Iver en Jaar. Maar weer hopen op ticketswap...
10:01 was het al klaar.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:58 schreef Tchock het volgende:
Bon Iver was wel een van de snelst verkopende concerten die ik me kan heugen. Eigenlijk waren direct alle tickets gereserveerd.
En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:58 schreef Tchock het volgende:
Bon Iver was wel een van de snelst verkopende concerten die ik me kan heugen. Eigenlijk waren direct alle tickets gereserveerd.
Dit werkt over het algemeen best aardig inderdaad.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:28 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ik heb nu bij songkick mijn complete spotifybibliotheek ingeladen, en krijg nu mailtje als hij een artiest in de buurt spot![]()
Ik ga de pijn verzachten met Weval op 29 december
Ik vond het geluid toen bij King Crimson prima daarquote:Op vrijdag 16 september 2016 14:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre.![]()
<--- jaloers. vanzelf.
Op de site van Tivre lees ik dat ze de zaal expres origineel gelaten hebben om de goede akoestiek.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vond het geluid toen bij King Crimson prima daar
Voor klassieke muziek ja.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de site van Tivre lees ik dat ze de zaal expres origineel gelaten hebben om de goede akoestiek.
Goede akoestiek wordt niet ineens slecht als je er gitaarmuziek in gaat draaienquote:
Stond op nicolasjaar.netquote:Op vrijdag 16 september 2016 12:48 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Wat was die presale dan? Iets met spotify ofzo?
Er is gewoon te veel galm, kerken (perfect voor klassiek) werken ook niet voor pop-gitaren. Maar wie ben ik, geen expert iig...quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede akoestiek wordt niet ineens slecht als je er gitaarmuziek in gaat draaienAlleen misschien bij bass-heavy muziek gaat dat op. Klassieke muziek heeft een ongelofelijk breed spectrum.
Ja, het hele vernieuwen van Vredenburg is wel één gigantische flop gebleken, benieuwd hoelang dat nog door gaat.quote:Op vrijdag 16 september 2016 14:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre.![]()
<--- jaloers. vanzelf.
Ja, het is echt een schande. Zo veel geld beschikbaar om een prachtige poptempel van te maken en dan zo opzichtig falen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 16:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, het hele vernieuwen van Vredenburg is wel één gigantische flop gebleken, benieuwd hoelang dat nog door gaat.
In juni 2014, vlak voor de opening:
"Geluidsdichtheid TivoliVredenburg nog steeds niet naar behoren"
In september 2014 nog steeds niet opgelost:
"TivoliVredenburg verplaatst vijftien concerten door geluidslek "
Vervolgens in oktober 2014:
"Geluidslek Tivoli/Vredenburg zou 11 miljoen kosten"
En na al dat, in mei van vorig jaar:
"Tweede geluidslek TivoliVredenburg"
En toen in mei van dit jaar:
"TivoliVredenburg heeft miljoenen extra subsidie nodig"En leuk detail: Ik sprak bij de heropening van Vredenburg toevallig de marketing manager (of zo) van het hele project over de toen eerste geluidslek en hij het allemaal rechtlullen dat het door de pers verkeerd geïnterpreteerd was. Juist ja.
Het gebouw is zo duur in gebruik dat die winst verdampt. Als de gemeente Utrecht niet veel meer gaat bijdragen wordt dat gebouw een spookhuis. Als TiVre failliet gaat is er niemand die het open kan houden ben ik bang.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:02 schreef Norrage het volgende:
Sowieso strookt het ook totaal niet met de begroting. Ze hebben zover ik weet VEEL MEER bezoekers dan ze hadden verwacht, maar toch krijgen ze de begroting niet rond.
Er was niet "een geluidslek". Het hele gebouw was zo lek als een mandje. Even wat citaten die ik tijdens het zoeken tegenkwam:quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik ben allerminst n expert, maar hoe kan n geluidslek zo ontieglijk veel geld kosten?
quote:'Te hopen valt dat er geen sprake is van een constructiefout', zegt geluidsdeskundige Ron Westerveld, die niet betrokken is bij het project. 'Want in dat geval moeten er vloeren en plafonds uit het gebouw worden gesloopt en dan ben je niet even snel klaar.'
quote:Vrijwel meteen na de opening van het bijna 150 miljoen euro kostende muziekcentrum bleek dat de geluiden uit de popzaal zeer goed te horen waren in de zaal voor kamermuziek daarboven.
Deskundigen hebben een constructie van rubberen veren in betonnen palen in de popzaal uitgedacht, die de dreun absorbeert. Wie de kostbare oplossing moet gaan betalen, is volgens Everhardt nog niet duidelijk.
Goederenlift
In de zomer wordt ook de herrie van de goederenlift aangepakt en krijgt het balkon van de popzaal geluidsisolerende platen. Het plafond in de Grote Zaal dat in april naar beneden viel, is eind mei gerepareerd.
Er loopt nog een onderzoek naar een tweede geluidslek tussen de jazz-zaal en de zaal voor kamermuziek. Everhardt verwacht de resultaten daarvan na de zomer.
quote:In de krant is te lezen dat lage tonen vanuit de jazz-zaal via het dak in de kamermuziekzaal terecht komen. Deze trillingen zouden de maximale norm overschrijden die de gemeente als eis heeft gesteld aan het gebouw. Een oplossing lijkt niet makkelijk gevonden. Aan het dak kan niets gebeuren omdat dit de stabiliteit van het gebouw ernstig in gevaar brengt.
Het verzwaren van de wanden in de zalen is wel een mogelijke oplossing laat Arnold Koopman van het adviesbureau aan het AD weten. Zo’n ingreep zou wel mogelijk duurder worden dan de werkzaamheden die op dit moment bezig zijn om het lek tussen de popzaal en de kamermuziekzaal te maken. De gemeente wilde nog niet reageren en wacht het definitieve onderzoek af.
quote:De gemeente Utrecht zegt dat het onderzoek naar een oplossing gaande is. In dat onderzoek wordt ook het geluidsprobleem van de goederenlift betrokken. Het gezoem van de motor trilt via de vloer door naar de wanden in het gebouw.
We vinden Angel Olsen wel om verschillende redenen goedquote:Op woensdag 14 september 2016 14:44 schreef DO2 het volgende:
Nieuwe van Angel Olsen is duidelijk n erg goede plaat, maar van echte ontroering - zoals bij BYFFNW - is hier vooralsnog geen sprake. Met uitzondering van het wonderschone Heart Shaped Face , dan. Die benadert zelfs Windows .
? BYFFNW is met up-tempo nummers als Forgiven/Forgotten, Hi-Five, High&Wild en Stars echt minder rustig dan Woman . Daar komt nog bij dat n aantal rustige nummers naar het einde toe in tempo en geweld toenemen, en dat de paar nummers die werkelijk rustig zijn tot haar allermooiste werk behoren. BYFFNW is ook veel rauwer en intenser, als je het mij vraagt. Met gitaren die soms de bocht uitvliegen en n Angel Olsen die het ene moment met haar mooiste stem haar woorden influistert en je het volgende moment haar zielepijnen toeschreeuwt. - Ik vind die plaat daardoor ook veel beter in balans, eigenlijk. Zowel de nummers, als het album als geheel. - Op Woman bestaat de tweede helft volgens mij louter uit introspectieve nummers die alle tijd nemen waarbij je nauwelijks van noemenswaardige tempowisselingen kan spreken. Allemaal erg mooi, hoor. Maar als geheel is het toch veel minder spannend dan BYFFNW.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:23 schreef ranja het volgende:
[..]
We vinden Angel Olsen wel om verschillende redenen goedIk vond de vorige tegen het eind wel wat te rustig, wat jij dan ontroerend noemt misschien, deze nieuwe heeft minder van dat soort momenten.
Voor mij is Sister verreweg het beste nummer van het album.
Nieuwe album komt ergens in oktober. Als je 'm besteld, krijg je 3 tracks gratis. Zit wel wat leuks bijquote:Op donderdag 15 september 2016 23:19 schreef kciR het volgende:
[..]
Super nummer inderdaad. Luister hem sinds je hem de laatste keer postte best vaak. Bell x1 is sowieso erg goed.
Weet jij wanneer het album komt?
Ah, mooi!quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Nieuwe album komt ergens in oktober. Als je 'm besteld, krijg je 3 tracks gratis. Zit wel wat leuks bij
Hij is goed he. Beter dan die vorige vind ik!quote:Op zondag 18 september 2016 00:26 schreef DO2 het volgende:
Preoccupations doet hier mee voor plaat van het jaar, hoor. - Mitski, Ital Tek, Kevin Morby en Parquet Courts hebben er n concurrent bij.
Tja. Dat de recensent er zo uitziet, is weinig verrassend te noemen:quote:Op maandag 19 september 2016 15:25 schreef Grobbel het volgende:
De Tinymixtapes-recensie van die Preoccupations-plaat is overigens net een vastgelopen platenspeler - de hele mening lijkt gekleurd te zijn door de Viet Cong controverse, en ze gebruiken de manier waarop de band ermee om ging zelfs als een metafoor voor hoe ongeïnspireerd ze de plaat vinden.
http://www.tinymixtapes.c(...)tions-preoccupations
Klinkt goed. Even album opspeurenquote:Op zaterdag 17 september 2016 23:23 schreef kciR het volgende:
[..]
Ah, mooi!
Heb je het album van het Belgische Amongster al gehoord? Ligt in het straatje van Bell X1.
Ik las ook dat veel songs al geschreven waren voor de tragische gebeurtenis, itt wat veel reviews insinueren. Cave zei wel dat hij de nummers veel minder afgewerkt heeft als hij anders zou doen. Dat hoor ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:38 schreef DO2 het volgende:
Treurig verhaal, vooral. - Maar goed, plaat nu 3x beluisterd, en hoewel de thema's nogal zwaar zijn ( verlies, eenzaamheid, dood, etcetera... ) en Nick Cave depressiever klinkt dan ooit ( en dat zegt nogal wat ) vind ik het vreemd genoeg geenszins n straf om naar te luisteren. Het klinkt zo nu dan wel dusdanig persoonlijk dat ik me bijna ongemakkelijk ga voelen. Alsof ik flarden van n gesprek opvang waarin confessies worden gedaan die niet aan mij gericht zijn.
Nee, de nummers zijn wmb helemaal af. Zo klinken ze ook. - Als dit onafgewerkte nummers zijn, doet ie er goed aan om ze in het vervolg nooit meer af te werken. - Dit zou weleens zijn sterkste album kunnen zijn. Nu ja, samen met The Boatman's Call, dan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:43 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik las ook dat veel songs al geschreven waren voor de tragische gebeurtenis, itt wat veel reviews insinueren. Cave zei wel dat hij de nummers veel minder afgewerkt heeft als hij anders zou doen. Dat hoor ik dan weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |