abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2016 @ 01:54:05 #101
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_165192339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 01:44 schreef probeer het volgende:

[..]

(...)

Maar we zijn het toch hopelijk al wel allemaal bij voorbaat eens dat dit qua moraliteit niet te rechtvaardigen is? Of het de enige werkende oplossing is, dat is een tweede.
Ok, dan gaan jullie in het veilige NL lekker over moraliteit discussieren en misschien zelfs -heel spannend en vooral zeer effectief- kamervragen stellen.
In de tussentijd werken de mensen die eronder lijden dan wel aan de enige werkende oplossing.

Iedereen blij.
zonnig Brasil
pi_165192387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel drugsgebruikers steken mensen neer? Waar blijft in deze redenatie de proportionaliteit om alles dan maar over 1 kam te willen scheren.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat er daadwerkelijk onschuldige slachtoffers vallen twijfel ik geen moment aan en juich ik zeker niet toe.

[..]
:')

Quote dan op zijn minst je hele stukje, zodat duidelijk wordt dat hoewel je de slachtoffers betreurt, je ze wel meteen relativeert met een 'och, er waren anders ook mensen dood gegaan'

Het begint al met de definitie van onschuldigen. Ik zie drugsdealers en gebruikers die mensen neersteken voor een grammetje niet als onschuldigen, veroordeeld of niet. En dan kan je beginnen dat in een rechtstaat mensen onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen, dat klopt. Maar een rechtstaat is er nou eenmaal niet en die heb je ook niet zomaar even opgebouwd. Dat er daadwerkelijk onschuldige slachtoffers vallen twijfel ik geen moment aan en juich ik zeker niet toe. Die vallen er echter ook als je niks doet zoals de vorige regeringen. De vraag is waar de balans gaat staan de komende jaren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165192417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 01:54 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ok, dan gaan jullie in het veilige NL lekker over moraliteit discussieren en misschien zelfs -heel spannend en vooral zeer effectief- kamervragen stellen.
In de tussentijd werken de mensen die eronder lijden dan wel aan de enige werkende oplossing.

Iedereen blij.
Dat zeg ik toch ook? Dat dit geen kwestie is van moraliteit (want iedereen die zich serieus nog afvraagt of dit moreel te verantwoorden is, is niet goed bij zijn hoofd) maar van effectiviteit.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 9 september 2016 @ 02:05:14 #104
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_165192459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 02:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Dat dit geen kwestie is van moraliteit (want iedereen die zich serieus nog afvraagt of dit moreel te verantwoorden is, is niet goed bij zijn hoofd) maar van effectiviteit.
En waarom zou dit moreel niet te verantwoorden zijn ?
Afhankelijk van waar je je ter wereld bevindt, word je met drugs met rust gelaten, krijg je een boete, gevangenisstraf of de strop.
Het enige verschil is dat er in andere landen misschien een mannetje met toga is die dit alles beslist. Maar of dat nou de maatstaf voor al dan niet morele rechtvaardiging is .....
zonnig Brasil
pi_165193329
Ik heb me nooit onveilig gevoeld op de Filippijnen. Ik ken dan alleen Manilla en Palawan, maar ik vond juist opvallen hoe lief de mensen daar over het algemeen zijn.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:06:44 #106
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165193529
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik heb me nooit onveilig gevoeld op de Filippijnen. Ik ken dan alleen Manilla en Palawan, maar ik vond juist opvallen hoe lief de mensen daar over het algemeen zijn.
De mensen op de Filipijnen zijn zeer gastvrij. Palawan worden wel eens wat toeristen ontvoerd door Abu Sayaf en met speedboten weggebracht, maar geen dagelijkse praktijk. Manila hangt er vanaf waar je bent. Makati en dergelijke is prima, maar bepaalde buurten wil jij je echt niet begeven.
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:12:31 #107
396550 Richestorags
pi_165193577
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 02:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je je afvragen of het moreel te rechtvaardigen is. Stel dat de netto balans is dat het aantal moorden op straat evenredig omlaag gaat met het aantal doden gepleegd door de overheid maar de algehele veiligheid, economische omstandigheden en tevredenheid van mensen verbetert. Dan kan je spreken van een verbetering.

En vind jij niets doen, wat de vorige regeringen deden, dan wel gerechtvaardigd? Met niets doen heb je namelijk net zo goed bloed aan je handen.

Overigens wat qwerty_x al terecht zei: wat maakt het wel moreel gerechtvaardigd dat één of andere dude in een toga erover beslist? Dat accepteren we als normaal, maar is ook geen natuurwet.

De definitie van onschuldig wordt nu namelijk genomen als in: de rechter heeft ze niet schuldig verklaard, dus zijn ze onschuldig. Dat is leuk, maar in de praktijk is het overgrote deel gewoon criminelen dat wordt opgeruimd.
pi_165193603
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De mensen op de Filipijnen zijn zeer gastvrij. Palawan worden wel eens wat toeristen ontvoerd door Abu Sayaf en met speedboten weggebracht, maar geen dagelijkse praktijk. Manila hangt er vanaf waar je bent. Makati en dergelijke is prima, maar bepaalde buurten wil jij je echt niet begeven.
In Manilla verblijf ik altijd in Makati. Ayala Triangle, die omgeving (Burgos Street :') enzo) Op Palawan wordt afgeraden vanaf Puerto Princesa naar het zuiden te reizen. Ben wel een keer met de scooter een stukje zuidwaarts geweest, maar daar is niet zoveel aan en je kunt krokodillen tegenkomen. Er zit daar ook een croc farm en een open detentie centrum. Kun je beter gewoon wegblijven. Tussen Puerto en Sabang is het leuk touren. Echt een schitterende natuur. Dat je ff je scooter langs de kant van de weg zet om rond te kijken en de omgeving in je op te nemen. Kalksteenformaties enzo. Heel mooi.
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:44:57 #109
396550 Richestorags
pi_165193875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:16 schreef Kurovski het volgende:

[..]

In Manilla verblijf ik altijd in Makati. Ayala Triangle, die omgeving (Burgos Street :') enzo) Op Palawan wordt afgeraden vanaf Puerto Princesa naar het zuiden te reizen. Ben wel een keer met de scooter een stukje zuidwaarts geweest, maar daar is niet zoveel aan en je kunt krokodillen tegenkomen. Er zit daar ook een croc farm en een open detentie centrum. Kun je beter gewoon wegblijven. Tussen Puerto en Sabang is het leuk touren. Echt een schitterende natuur. Dat je ff je scooter langs de kant van de weg zet om rond te kijken en de omgeving in je op te nemen. Kalksteenformaties enzo. Heel mooi.
Als je er vaker bent geweest hoezo ben je dan alleen in Makati :)?

Overigens ben ik nooit in Palawan geweest, best stom eigenlijk.
pi_165193996
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als je er vaker bent geweest hoezo ben je dan alleen in Makati :)?

Overigens ben ik nooit in Palawan geweest, best stom eigenlijk.
Ik blijf nooit lang in Manilla hangen. Meestal een paar daagjes om bij te komen van de reis en wat te shoppen op Green Belt.
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:55:19 #111
396550 Richestorags
pi_165194042
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:52 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Ik blijf nooit lang in Manilla hangen. Meestal een paar daagjes om bij te komen van de reis en wat te shoppen op Green Belt.
Maar je gaat altijd alleen maar naar Palawan dus? Wordt het niet tijd om wat andere eilanden te gaan ontdekken dan ;)? Mindanao is erg mooi en nog het meest authentiek. Je moet alleen het zuiden en het noordwesten vermijden. Bohol is erg mooi, ook Cebu eiland is erg mooi. De hele central Visayas zijn erg mooi eigenlijk :)
pi_165194121
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar je gaat altijd alleen maar naar Palawan dus? Wordt het niet tijd om wat andere eilanden te gaan ontdekken dan ;)? Mindanao is erg mooi en nog het meest authentiek. Je moet alleen het zuiden en het noordwesten vermijden. Bohol is erg mooi, ook Cebu eiland is erg mooi. De hele central Visayas zijn erg mooi eigenlijk :)
Ik ken mensen in Puerto en Sabang. Die wil ik altijd wel zien als ik naar de Filippijnen ga en 3 weken zijn zo om.
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:04:44 #113
396550 Richestorags
pi_165195254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:00 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Ik ken mensen in Puerto en Sabang. Die wil ik altijd wel zien als ik naar de Filippijnen ga en 3 weken zijn zo om.
Aah ja. Wel, je kan gerust een keer een week naar een ander eiland :)
pi_165196209
De VS verliest Aziatische bondgenoten aan China

President van de Filipijnen Rodrigo Duterte © AFP

Vergeet de Verenigde Staten, China is de sleutel naar succes. Dat moet de ongepolijste Filipijnse president Duterte hebben gedacht toen hij Obama een 'hoerenzoon' noemde. 'Hoerenzoon.' Rodrigo Duterte heeft het woord eerder gebruikt. De eerste keer had hij het over niemand minder dan paus Franciscus. Destijds werd gedacht dat hij in de oer-katholieke Filipijnen zijn politieke doodvonnis had getekend. Het tegendeel bleek waar. De Filipino's hielden alleen maar meer van hem. Deze week gebruikte hij het woord opnieuw. Ditmaal tegen Barack Obama, president van de machtigste bondgenoot van de Filipijnen. En opnieuw komt hij ermee weg.

Filipijnse politie valt een huis binnen in een buitenwijk van Manila als onderdeel van de 'oorlog tegen drugs' die op dit moment gaande is in het land © AFP

De 'hoerenzoon'-toespraak was Dutertes spetterende opmaat voor zijn debuut op het internationale politieke toneel. De ongepolijste Filipijnse president stond op het punt naar Laos te vertrekken waar deze week de top van de ASEAN is gehouden: het verbond van Zuidoost-Aziatische landen. Obama was een van de wereldleiders die hij daar zou gaan ontmoeten.

Obama had de fout gemaakt aan te kondigen dat hij het met Duterte over de Filipijnse oorlog tegen drugs wilde hebben. Duterte noemde hem niet alleen een hoerenzoon maar ook een neo-koloniaal die zich zonodig met andermans zaken wilde bemoeien. Amerika had de afgelopen maanden vaker kritiek geuit op Dutertes bloedige 'oorlog tegen drugs', die al aan meer dan 2.400 mensen het leven heeft gekost. De Verenigde Staten stonden daarin niet alleen, ook de Verenigde Naties en een hele trits internationale organisaties en buitenlandse regeringen protesteerden tegen de manier waarop Duterte zijn oorlog voert. Verdachten van drugshandel of zelfs maar -gebruik worden zonder vorm van proces doodgeschoten. En dat is in strijd met internationaal recht, aldus Obama.

Tirade
Dat kwam hem te staan op een giftige tirade van zijn Filipijnse ambtgenoot. 'Ik ben president van een soevereine staat!', brieste Duterte, 'Niemand heeft het recht zich te bemoeien met wat wij in ons eigen land doen. De tijd dat wij een Amerikaanse kolonie waren ligt ver achter ons. Wie denkt hij wel dat hij is! Een hoerenzoon is hij. Ik zeg dat hier in alle openheid.' Dutertes tirade was zo erg dat Obama niet anders kon dan het geplande gesprek met zijn Filipijnse collega afzeggen.

Dat was vermoedelijk Dutertes bedoeling. Hij had geen zin in een moeilijk gesprek over de buiten-justitiële moordpartijen in zijn land. Toen de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon, om een gesprek vroeg, wees hij dat af met de reden dat hij het te druk had. Hij meed ook de meeste bijeenkomsten op de conferentie waar de Verenigde Naties bij aanwezig waren.

Het 'hoerenzoon'-woord leidde de aandacht af van een onderliggend probleem dat veel pijnlijker is voor de Verenigde Staten: het dreigt in de regio terrein te verliezen aan China. Tien jaar lang heeft Obama gewerkt aan de versterking van de handelsbetrekkingen, en heeft hij gezocht naar bondgenoten met wie de VS de enorme opkomst van de nieuwe economische grootmacht China zouden kunnen afremmen. Voor Obama was het bezoek aan Laos de afsluiting van zijn elfde en laatste Aziatische reis als president, en die reis had hij graag willen afsluiten met wat nieuwe bondgenootschappen.

Sympathie
Dutertes uitbarsting was niet zozeer een persoonlijke belediging als een bewijs dat het tegenovergestelde misschien het geval is. Obama dreigt ondanks al zijn inspanningen een heel goede bondgenoot tegen het oprukkende China kwijt te raken. Onder de vorige president, Benigno Aquino, waren de banden met de Filipijnen juist weer enorm aangehaald en werd zelfs de confrontatie met China gezocht.

Duterte heeft helemaal geen zin in ruzie met China. Hij nodigt de Chinezen zelfs uit om de Filipijnen te helpen met infrastructuurprojecten. Zijn anti-Obama-speech maakt duidelijk dat hij China misschien liever heeft dan de Verenigde Staten, en liever dan het hele Westen, dat steeds maar weer over die mensenrechten begint. Met China hoeft Duterte dat gesprek nooit te voeren. China is in alle opzichten een gemakkelijker partner voor een president die niet van kritiek houdt.

Dutertes tirade staat niet op zichzelf in Azië. Ook in Indonesië is buitenlandse kritiek onwelkom. Ook daar gebruikt de president, Joko Widodo, nadrukkelijk het woord 'inmenging'. Ook in die oud-kolonie heerst een diep wantrouwen jegens 'het Westen', dat gelijkgesteld wordt met kolonialen. Ook Indonesië keert zich sluipenderwijs richting China, dat zijn best doet het land met grootse infrastructuurprojecten te paaien.

Duterte kan minstens rekenen op een zekere sympathie in het naburige eilandenrijk. Ook zijn keiharde bestrijding van drugs heeft in Indonesië bewonderaars. Het hoofd van de Indonesische drugsbestrijding, Budi Waseso, heeft deze week gezegd Dutertes aanpak wel te willen overnemen.

De banden met Amerika zijn in beide landen nog altijd sterk, en zullen niet zo makkelijk breken, maar het machtige China heeft een voet tussen de deur bij de twee grootste bondgenoten die Obama dacht te hebben binnengehaald. Dat moet hem meer pijn doen dan dat scheldwoord dat door Duterte na een paar gemompelde excuses weer werd ingetrokken.

Obama en Duterte hebben elkaar zelfs de hand geschud en wat beleefdheden uitgewisseld, maar van dat gesprek is het nooit meer gekomen. Dat heeft Duterte handig ontlopen. Dat zal hij niet kunnen blijven doen. Het ASEAN-voorzitterschap van Laos is na de top afgelopen en schuift nu door naar het volgende land: de Filipijnen. Misschien dat Duterte nu ook in ASEAN een andere wind zal laten waaien. Amerika zal erg zijn best moeten doen om te voorkomen dat die wind in de richting van China blijft blazen.

Bron

Obama, obama, obama, man, man. Het leven van wat criminelen boven geopolitiek stellen. Het is niet tactisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_Zina op 09-09-2016 11:08:15 ]
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:08:12 #115
396550 Richestorags
pi_165196444
Dronebama staat flink buitenspel. Ik gaf het al aan, dit soort dingen zoals het uitschelden geeft gewoon aan dat de macht van de VS tanende is. Het flirten met China. Ook in het Midden-Oosten raken ze de grip kwijt. Veel landen beginnen zich te realiseren hoe onbetrouwbaar de VS als partner zijn.
pi_165196548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:08 schreef Richestorags het volgende:
Dronebama staat flink buitenspel. Ik gaf het al aan, dit soort dingen zoals het uitschelden geeft gewoon aan dat de macht van de VS tanende is. Het flirten met China. Ook in het Midden-Oosten raken ze de grip kwijt. Veel landen beginnen zich te realiseren hoe onbetrouwbaar de VS als partner zijn.
Het is niet minimaal wat Obama op het spel zet met zijn kritiek op Duterte. De Zuid-Chinese zee is een handelscorridor waar zowat 50% van de wereldhandel doorheen vaart. Van enorm strategisch belang voor de VS en de Filipijnen wordt als een springplank gezien net als Japan. Beiden dus heel belangrijk in de Pivot strategie van Obama maar hij heeft deze week niet naar gehandeld. De Filipijnen zijn hondstrouw aan de VS. Kunnen basissen oprichten en alle medewerking hebben ze van de Filipijnse regering. Die mensenrechtenclubjes hebben hem misschien op het verkeerde been gezet. Linkse rakkers.

https://en.wikipedia.org/(...)Obama_administration

[ Bericht 6% gewijzigd door George_Zina op 09-09-2016 11:33:30 ]
pi_165197061
quote:
Duterte: China helping Phillippines build Rehab Center in Nueva Ecija

China has made good on its promise to help the Philippines build a drug rehabilitation center, President Rodrigo Duterte revealed Friday. In a speech before the Filipino community in Indonesia, Duterte said that a drug rehabilitation center is being built in Fort Magsaysay in Nueva Ecija.

“China offered to build the rehab. I think they have already started in Magsaysay. They are bringing the materials there already ... only China ang magtulong sa atin,” he said. “I would like to thank China for being generous to us,” Duterte added. Duterte then explained that he has yet to build a rehabilitation center because he is operating on a budget approved by the previous administration. “The budget does not include treatment and rehabilitation for 3.7 million drug addicts,” he noted.
China is druk bezig met het paaien van Duterte...... Ze gaan een enorme rehab center bouwen in de Filipijnen waar verslaafden in de toekomst moeten afkicken. De materialen worden momenteel al getransporteerd richting Philipina. Het budget voor de behandeling van 3,7 miljoen verslaafden is nog niet aldus Duterte.

[ Bericht 9% gewijzigd door George_Zina op 09-09-2016 11:53:20 ]
pi_165197549
De USA zit ook niet stil. Donatie van twee C-23 Sherpa vliegtuigen in december aan de Filipijnen. Wel oud materiaal, maar goed, voor de Filipijnen prima bruikbaar. De VS hebben ze in 2014 uit de roulatie gehaald. Geopolitiek.

C-23 Sherpa planes

Bron
pi_165197574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:42 schreef George_Zina het volgende:

[..]

China is druk bezig met het paaien van Duterte...... Ze gaan een enorme rehab center bouwen in de Filipijnen waar verslaafden in de toekomst moeten afkicken. De materialen worden momenteel al getransporteerd richting Philipina. Het budget voor de behandeling van 3,7 miljoen verslaafden is nog niet aldus Duterte.
Goed gebaar, alleen zijn de grootste drugssyndicaten daar vaak Chinezen _O-
pi_165197622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:16 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Ah grappig, ik zit nu in Puerto sinds een paar maanden. :)
Edit: volgens mij heb jij het over Puerto Princessa dus? En daar hebben ze schijnbaar ook een Sabang.
Ik zit in Puerto Galera, en daar zit ook een Sabang naast.
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:23:09 #121
396550 Richestorags
pi_165197716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Edit: volgens mij heb jij het over Puerto Princessa dus? En daar hebben ze schijnbaar ook een Sabang.
Wat doe je daar als ik vragen mag?
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:23:51 #122
396550 Richestorags
pi_165197729
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Goed gebaar, alleen zijn de grootste drugssyndicaten daar vaak Chinezen _O-
Klopt. Ben benieuwd of Duterte daar ook achteraan gaat. Die gasten hebben ook al voor heel wat shit op Mindanao gezorgd.
pi_165197780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat doe je daar als ik vragen mag?
Ik ben niet zo lang geleden afgestudeerd, heb een jaar gewerkt, en nu ben ik een paar maanden hier aan het chillen. Doe niet zo veel bijzonders. Genieten van het weer, omgeving, etc.
pi_165197784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is waar die underground river zit. Misschien heb je er van gehoord.
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:27:34 #125
396550 Richestorags
pi_165197794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben niet zo lang geleden afgestudeerd, heb een jaar gewerkt, en nu ben ik een paar maanden hier aan het chillen. Doe niet zo veel bijzonders. Genieten van het weer, omgeving, etc.
Filipijnen zijn mooi man. Ik kan je echt aanraden om wat andere eilanden te checken zoals Mindanao, Bohol, Negros en Cebu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')