Ik heb liever dat een nieuwe eigenaar en een nieuwe frontman eens wat anders proberen dan hetzelfde beleid voeren wat er onder CVC gebeurd is. Zoals dat alles achter de decoder is verdwenen, er nog meer zandbakraces bijkwamen etc...quote:Op donderdag 8 september 2016 06:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wees blij. Liever Bernie dan dat ze een of andere Amerikaan doorschuiven die nooit wat met F1 gehad heeft. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet gerust op wat betreft deze overname.
Laat Bernie nog even lekker daar blijven. Ik was ook wel een redelijk voorstander van zijn vertrek, maar met deze Amerikaanse overname zou ik alles behalve blij zijn met een eventuele buitenstaander aan het roer.quote:Op donderdag 8 september 2016 08:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik heb liever dat een nieuwe eigenaar en een nieuwe frontman eens wat anders proberen dan hetzelfde beleid voeren wat er onder CVC gebeurd is. Zoals dat alles achter de decoder is verdwenen, er nog meer zandbakraces bijkwamen etc...
Geen idee of het beter zal worden, zolang het maar anders is
quote:Bernie Ecclestone’s future at the helm of Formula 1 might not be as secure as it was earlier reported.
US media tycoon John Malone, whose ‘Darth Vader’ nickname was coined by Al Gore, was understood to have signed the F1 supremo to a new three-year deal as he moved to take over the sport’s commercial rights from CVC.
But Auto Bild claims that Ecclestone, 85, and 75-year-old Malone may already have clashed, with the current F1 chief executive now set to vacate his role after November’s season finale in Abu Dhabi.
The same report said Malone and Ferrari president Sergio Marchionne are also clashing, with the former wanting to end the fabled Italian team’s special annual bonus payments.
“Sue me!” Malone is quoted as having told Marchionne during recent negotiations. “I have the time and the money.”
But not everyone is unhappy with the deal. Auto Bild said Mercedes chairman Dieter Zetsche is interested in Malone’s offer that teams be able to buy into the commercial rights.
Mercedes is said to want 10 per cent, ahead of a forthcoming meeting between Zetsche and his Renault and Ferrari counterparts Carlos Ghosn and Marchionne. But another top team, Red Bull, is reportedly hesitating.
“We have to think about the price-performance ratio,” an official is quoted as saying. “If it is too expensive and with little influence, an engagement would not make sense.”
Meanwhile, Bild newspaper reports that Malone’s Liberty Media wants race ticket prices to drop dramatically for a grand prix weekend pass, whilst seeking to add more European races to the calendar.
Malone has legendary status in cable and television industry, apart from the Darth Vader moniker, he has also been portrayed by on a Wired magazine as Mad Max from The Road Warrior movie, while Wall Street traders, impressed with his cut-throat tactics, refer to him as the “swamp alligator”.
Zullen wel opvliegers zijn denk ikquote:Op maandag 12 september 2016 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen het is ook nooit goed.
Ik heb nog nooit gezeikt over de dure kaartjes.quote:Op maandag 12 september 2016 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen het is ook nooit goed.
Dat ook ja.quote:Op maandag 12 september 2016 19:55 schreef nils7 het volgende:
laat ik het zo zeggen: het filtert wel lekker het publiek (de prijs van de kaartjes).
Niks ten nadele van de TT maar zulke malloten zijn echt een uitstervend ras bij de F1.
Als een tribune is uitverkocht en ook echt vol zit, hoeft er niks te veranderen. Vraag en aanbod, en filtering.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:11 schreef VacaLoca het volgende:
Spotprijs hoeft van mij ook niet. Maar weekend kaart op beetje oké tribune is nu al snel 300 euro. Dat mag wel de helft zijn.
Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.quote:Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Dit is wel een bijzonder elitaire gedachte.quote:Op dinsdag 13 september 2016 00:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een tribune is uitverkocht en ook echt vol zit, hoeft er niks te veranderen. Vraag en aanbod, en filtering.
Waar zit je? Ik had vorig jaar voor weekend ¤70,- betaald geloof ik. En keek uit op de 2 main straights + nog wat bochten die ervoor lagenquote:Op dinsdag 13 september 2016 04:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dit is wel een bijzonder elitaire gedachte.
Het gaat er niet om wat ik zou kunnen betalen voor een toegangskaartje, maar meer wat het mij waard is om zo'n race te bezoeken. Zo vind in 500 S$ in Singapore ronduit belachelijk, maar ja, bedrijf betaalt, dus zeg ik geen nee. Omgerekend 50 Euro op Sepang 2 weken later vind ik dan weer heel redelijk en dus die tickets ook maar aangeschaft.
Duur zal best. Maar het is ook niet de bedoeling om in de stad te verblijven. Juist een stukje erbuiten en dan bijvoorbeeld met het OV.quote:Op dinsdag 13 september 2016 02:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.
De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.
Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost
Op die heuvel ver boven de pits ingang en nog een plek. Zonder schermen dacht ik.quote:Op dinsdag 13 september 2016 02:37 schreef Geralt het volgende:
Lijkt me overigens ook een toffe GP om eens te bezoeken. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit daar, het is volgens mij niet echt een circuit waar je makkelijk helemaal rond kan lopen.
Zijn daar bv uberhaupt wel bronzen kaartjes te krijgen? Volgens mij is alles tribune daar toch?
Zitplaatsen in bocht 7quote:Op dinsdag 13 september 2016 05:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar zit je? Ik had vorig jaar voor weekend ¤70,- betaald geloof ik. En keek uit op de 2 main straights + nog wat bochten die ervoor lagen
Het is best prijzig als je een tribuneplek wil, maar niet duurder dan Silverstone of Hockenheim bijvoorbeeld. Goedkoopste plekken zijn op een heuvel vanaf waar je op de stad uitkijkt en de race best goed kan volgen. Daar moet je dan wel rond een uur of zes 's ochtends zijn om nog een plekje te hebben.quote:Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.quote:Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Was van de week al gezegd door Ted Kravitz. Antonio Giovinazzi lijkt de meest aangewezen kandidaat te zijn om naast Grosjean plaats te nemen.quote:Op zondag 25 september 2016 07:47 schreef Rossdale het volgende:
http://www.thecheckeredfl(...)c-2017-f1-promotion/
Waarschijnlijk geen promotie naar de F1 voor Leclerc volgend jaar. Wat ik eigenlijk wel stiekem gehoopt had.
Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.quote:Op zondag 25 september 2016 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10),
valet parking is dat.quote:Op dinsdag 13 september 2016 02:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.
De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.
Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost
gewoon op het strand in een tentjequote:Op zondag 25 september 2016 09:31 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.
Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n
Klopt inderdaad. Maar maximale turbo boost is beperkt tot een vaste waarde bovenop de de facto limiet die door de maximale brandstof flow wordt bepaald. De motor kan dus alleen voor die paar seconden echt op volle kracht blazen.quote:Op maandag 26 september 2016 08:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.
Wat je wilt....quote:Op maandag 26 september 2016 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon op het strand in een tentje
De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad. Dus zo kun je nog wel even bezig blijven.quote:
http://gtspirit.com/2014/05/31/the-most-powerful-f1-car-ever/quote:The exact amount of power delivered by the Bavarian four-cylinder was unknown, but according to Rosche: “It must have been around 1,400 horsepower; we don’t know for sure because the dyno didn’t go beyond 1,280 horsepower.”
Neen, ook daar zit natuurlijk een limiet op. En die motoren slurpten benzine als geen ander, dat kan al helemaal niet meer tegenwoordig.quote:Op maandag 26 september 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad.
quote:F1 does not have any place in BMW’s plans. Discussions are now beginning to take place around the power units post 2020 with a number of engine builders pushing for an electrically driven front axle, which would add another 300hp to the 1000hp from the power unit driving the rear wheels.
One of Liberty’s first priorities should be to get involved in those discussions to shape F1’s future technology to appeal to the world’s leading automotive manufacturers and make F1 a series they cannot afford not to be in. But that looks some way off for the moment.
Wat een innovatie zeg . Dat hebben LMP1 auto's al sinds 2012 (en die hebben daadwerkelijk meer dan 1000hp, ook tijdens een race). Als men daar denkt meer fabrikanten mee aan te trekken is men wel erg naïef.quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen?
Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.
[..]
Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.quote:March 26 Australia
April 9 China
April 16 Bahrain
April 30 Russia
May 14 Spain
May 28 Monaco
June 11 Canada*
June 18 Azerbaijan
July 2 Austria
July 9 Grest Britain
July 23 Hungary
July 30 Germany*
August 27 Belgium
September 3 Italy
September 17 Malaysia
October 1 Singapore
October 8 Japan
October 22 United States
November 5 Mexico
November 12 Brasil*
November 26 Abu Dhabi
* provisional
Laat de vakantieplanning maar beginnen...quote:Op woensdag 28 september 2016 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
De voorlopige kalender voor 2017:
[..]
Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.
Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/
Hoe minder kijkers, hoe beter.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
alles om te voorkomen dat F1 coureurs meedoen aan de 24hquote:Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
ook weer direct na een overzeese race, terwijl het logistiek zoveel makkelijker zou zijn om het de week voor Oostenrijk te doenquote:Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
Ik las een tijdje terug dat het waarschijnlijk bewust is. Een inefficiënte kalender creëren zodat een aantal jaar later een efficiëntere kalender meer races kan bevatten zonder dat de teams gaan klagen omdat het dan niet veel meer tijd/geld kost. Ik zie Ecclestone er in ieder geval voor aan.quote:Op woensdag 28 september 2016 19:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ook weer direct na een overzeese race, terwijl het logistiek zoveel makkelijker zou zijn om het de week voor Oostenrijk te doen
Droeftoeterij van Ecclestone, alweer.
Zou het?quote:Op woensdag 28 september 2016 17:26 schreef Beach het volgende:
[..]
alles om te voorkomen dat F1 coureurs meedoen aan de 24h
Dat was toch juist afgeschaft omdat het compleet debiel was?quote:Gridpenalty’s moeten vanaf 2017 volledig ondergaan worden
29 september 2016 — De manier waarop een gridpenalty moet ondergaan worden zal vanaf volgend seizoen aangepast worden. De WMSC wil met de nieuwe regel het straffeloos aanleggen van een onderdelenvoorraad voorkomen.
Momenteel zit er nog een achterpoortje in het reglement van de gridpenalty’s. Wanneer een rijder tijdens een raceweekend verschillende gridpenalty’s krijgt worden deze opgeteld, maar vaak was het voor een rijder en team een handig hulpmiddel om extra motoronderdelen in gebruik te nemen zonder daadwerkelijk bestraft te worden.
Een mooi voorbeeld hiervan was Lewis Hamilton tijdens het raceweekend van de GP van België. Mercedes gaf de Brit toen verschillende nieuwe motoren, waardoor de gridpenalty van Hamilton opliep tot zestig plaatsen. Met slechts tweeëntwintig rijders op de startgrid profiteerden Hamilton en Mercedes van het achterpoortje in het reglement dat dergelijke bestraffingen niet worden meegenomen naar een volgend raceweekend.
Ook verschillende andere rijders hanteerden dit seizoen reeds hetzelfde achterpoortje maar dat zal vanaf volgend jaar niet langer het geval zijn. De WMSC heeft immers beslist dat een gridpenalty vanaf volgend jaar volledig zal uitgevoerd moeten worden. Wanneer een rijder bijvoorbeeld een gridpenalty krijgt van dertig plaatsen, dan zal het deel van de gridpenalty dat niet uitgevoerd kon worden tijdens de daarop volgende race of races uitgevoerd moeten worden.
Nee wat ze wel hebben afgeschaft is dat je geen extra penalty's meer krijgt tijdens een pitstop of volgende race.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was toch juist afgeschaft omdat het compleet debiel was?
Voor het wisselen van onderdelen bedoel ik dan he.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:45 schreef Geralt het volgende:
Penalties meenemen naar een volgende race hebben we toch al gehad, of ben ik nou gek?
Correct.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:45 schreef Geralt het volgende:
Penalties meenemen naar een volgende race hebben we toch al gehad, of ben ik nou gek?
Zoiets ja. Daarom grapte ik ook dat Hamilton dit jaar door de straffen in België eigenlijk zo ongeveer vanuit Pouhon had moeten starten in plaats vanaf de laatste startrij.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Correct.
Meenemen naar de volgende race zouden ze niet moeten doen. Gewoon echt zoveel plaatsen terug zetten. Maar omdat dat praktisch wat lastig uitvoerbaar is: uit de pitstraat starten met extra vertraging, b.v. 1 seconde per plaats. Dus als je dan 60 plaatsen straf krijgt, en er maar 20 op de startgrid kan invoeren, dan 40 seconden later uit de pitstraat starten.
of vanuit de pits starten en dan afhankelijk van het aantal plaatsen of in ronde 1 nog een keer door de pits of vijf tot tien seconden bij de eerste stop extra stil staan.quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:42 schreef nils7 het volgende:
Of het kan qua doctors auto weet ik niet.
Maar ze zouden zodra de lichten aan gaan op de Grid de auto uit de pits weg kunnen sturen als ie meerdere grid straffen heeft.
Dan begin ie gewoon met 3/4 rondje achterstand aan de race.
Dat is volgend jaar al. Als je er twee inzet, telt alleen de laatste. De eerste opnieuw inzetten betekent dat deze weer telt als nieuwe motor.quote:
quote:Op vrijdag 30 september 2016 18:51 schreef Meike26 het volgende:
Trouwens, ook zoiets.. De 14e September daalden we af in de Grand Canyon en onder, vlak na Black Bridge naar Bright Angel Campground toe (en erg vermoeide beentjes), hangt er achter glas een pamflet van een vermist persoon.. sinds de 12e September.. Dus vrij recentelijk ook nog. En dan denk je in eerste instantie, tijdens het lezen dat het om een recreant gaat.. Nope.. Dit is een Darwin Award waard.. !!Hallo lief dagboek....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Maar die reactie van buzz was ook weer niet nodig. Maar goed, zo kennen we hem.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:51 schreef Meike26 het volgende:
Kom er nu achter dat ik het in het verkeerde topic heb geplaatst..
Had in een 'rondreis door USA trv topic' geplaatst moeten worden..
Jij mij kennen? Goh, dan is er blijkbaar toch nog iets van mijn soms kritische opmerkingen in je bovenkamer blijven hangen. Verbaasd me wel, want zo hoog had ik je niet ingeschat. Zo en nu nog ff een half uurtje rondlopen voordat Q1 begint.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 07:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar die reactie van buzz was ook weer niet nodig. Maar goed, zo kennen we hem.
Ik mis juist die net op het laatste moment gebouwde, half geteste motoren, die 30pk moeten brengen en vervolgens in rook opgaan in de laatste ronde. Tegenwoordig wint degene die als eerste de eerste bocht uit komt.quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:14 schreef nils7 het volgende:
Gewoon 1 motor voor het hele seizoen, zet je meer dan 1 in dan je kwalificatie positie +1 (per motor en elke race waarin je die extra motor in zet).
Enkel hybride (x% van de power moet elektrisch zijn) en laat ze het verder uit zoeken.
Een motor met 1200 PK die een heel seizoen mee kan, laat maar komen!
twitter:CStevens_journo twitterde op zaterdag 01-10-2016 om 10:18:45 Perez set to stay at Force India. Announcement expected tomorrow #F1 #MalaysianGP reageer retweet
Als ze dan nog bestaan in F1.. Ze schijnen ook te kijken naar FormulaE..quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber rijdt volgend jaar weer achteraan. Ze blijven rijden met de Ferrari motor van 2016.
Het gerucht gaat dat ze in 2018 overstappen op Honda motoren.
http://m.gpupdate.net/en/f1-news/345354/
2017 nieuwe regels....is opzich de kans om ver naar voren te komen. Maarja niet met de oude motoren en zulke paupersfeer in je teamquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als ze dan nog bestaan in F1.. Ze schijnen ook te kijken naar FormulaE..
http://www.autosport.com/(...)ly-entered-formula-e
Artikel zegt dat ze het er naast willen doen, maar een achterhoede team, dat zo slecht presteert en dan er wat naast willen doen.. erg slechte combi. Volgend jaar zie ik het echt niet zomaar beter worden. Of die Xevi weet wat te vinden (heeft al kennis van de motor en chassis van ToroRosso).
En een of 2 paydrivers helpen ook nietquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:28 schreef Toekito het volgende:
[..]
2017 nieuwe regels....is opzich de kans om ver naar voren te komen. Maarja niet met de oude motoren en zulke paupersfeer in je team
Al is het de vraag of Gasly volgend jaar in de STR rijdt. Volgens Russische media zou Kvyat een nieuw twee-jarig contract getekend hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Vergne
En Gasly zit natuurlijk bij Red Bull, dus dat gaat ook niet gebeuren.
Ik geloof nooit dat Kvyat een tweejarig contract heeft. Echt niet.quote:Op zondag 9 oktober 2016 06:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al is het de vraag of Gasly volgend jaar in de STR rijdt. Volgens Russische media zou Kvyat een nieuw twee-jarig contract getekend hebben.
Als dat zo is kan Gasly wel eens weggaan bij Red Bull.
Lijkt me ook sterk. In principe zijn alleen op zoek naar echt wereldkampioen materiaal. Bij RB staan Ricciardo en Max er sowieso boven en ik heb ook het idee dat Sainz hoger aangeschreven wordt daar dan Kvyat. Het enige wat ik kan zien gebeuren is als ze Gasly nog niet klaar achten dat ze hem gewoon als opvulling gebruiken.quote:Op zondag 9 oktober 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat Kvyat een tweejarig contract heeft. Echt niet.
En de Russische media zitten er best vaak gigantisch naast.
Red Bull heeft echt een flinke groep in de juniorklassen. Als Kvyat aanblijft, dan is dat omdat ze daarop wachten. Even wachten tot die F4-jongens door zijn gestroomd naar de GP3/GP2.quote:Op zondag 9 oktober 2016 09:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk. In principe zijn alleen op zoek naar echt wereldkampioen materiaal. Bij RB staan Ricciardo en Max er sowieso boven en ik heb ook het idee dat Sainz hoger aangeschreven wordt daar dan Kvyat. Het enige wat ik kan zien gebeuren is als ze Gasly nog niet klaar achten dat ze hem gewoon als opvulling gebruiken.
Ze hebben er ook nog een paar in de F3. Kari en Sette Camara.quote:Op zondag 9 oktober 2016 09:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull heeft echt een flinke groep in de juniorklassen. Als Kvyat aanblijft, dan is dat omdat ze daarop wachten. Even wachten tot die F4-jongens door zijn gestroomd naar de GP3/GP2.
Vasseur nu al weg Die hebben zej uist binnen gehaald om het team op te bouwen naar een echt fabrikantenteam...quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 21:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Exklusiv: Hülkenberg auf Sprung zu Renault
• Bild meldt het gerucht dat Hulk een overstap zou gaan maken naar Renault in 2017.
• Wehrlein of Ocon naar FI.
• Interne politiek binnen Renault zou Ocon in de weg kunnen liggen om die stap te maken.
• Vasseur exit bij Renault.
• Jean-Eric Vergne en Pierre Gasly zijn in beeld voor het tweede Renault stoeltje.
Het gaat om geruchten hè.. en de bron is Bild.quote:Op zondag 9 oktober 2016 11:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vasseur nu al weg Die hebben zej uist binnen gehaald om het team op te bouwen naar een echt fabrikantenteam...
Mercedes zou ook teveel kapiteins hebben, heeft ze ondertussen wel al 3 WCC titels gebracht. En de 2016 wagen is ontworpen voor een Mercedes-drivetrain, nogal logisch dat die wagen als een zeepkist gaat.quote:Op zondag 9 oktober 2016 14:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het gaat om geruchten hè.. en de bron is Bild.
Maar Ted rapporteerde vorige week bij Sky in Maleisië ook al dat er onrust is binnen Renault. Teveel kapiteins op één schip momenteel.
En de druk vanuit Parijs om in 2017 beter voor de dag te komen.
Mocht Gasly GP2-kampioen worden (is nog maar de vraag natuurlijk) dan moet hij haast wel promoverne, anders komt hij sowieso te kort in hun ogen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 09:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull heeft echt een flinke groep in de juniorklassen. Als Kvyat aanblijft, dan is dat omdat ze daarop wachten. Even wachten tot die F4-jongens door zijn gestroomd naar de GP3/GP2.
Ik denk dat RB daar op wacht voor ze hun bezetting bekend maken. Gasly kampioen -> Kvyat weg. Geen kampioen -> Kvyat jaartje erbij.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Mocht Gasly GP2-kampioen worden (is nog maar de vraag natuurlijk) dan moet hij haast wel promoverne, anders komt hij sowieso te kort in hun ogen.
Gasly heeft zich sterk ontwikkeld dit jaar hè. Zeker een potentieel talent in de F1.quote:
Die Gio meer vind ik.quote:Op maandag 10 oktober 2016 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gasly heeft zich sterk ontwikkeld dit jaar hè. Zeker een potentieel talent in de F1.
Gasly rijdt al voor het tweede jaar in de GP2, voor Giovinazzi is dat pas het eerste jaar in de GP2. Hoop dat hij een plekje vindt in de F1. Eindelijk weer eens een Italiaan in de F1quote:Op maandag 10 oktober 2016 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gasly heeft zich sterk ontwikkeld dit jaar hè. Zeker een potentieel talent in de F1.
Haas toch?quote:Op maandag 10 oktober 2016 21:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die Gio meer vind ik.
Maar waar gaat die dan heen als die kampioen wordt?
Giovinazzi is niet gelieerd aan een team of junior programma. Al heeft hij wel in een Ferrari simulator gereden.quote:
Als Haas geen rookie wil moeten ze gitaarles ook maar weg doen, man man man wat is dat een talentloos mannetje, kunnen ze beter wel een rookie doen die wat beter presteerd, ze hebben grosjean al voor het ontwikkelwerk. Een ding is zeker leclerc of giovanazzi zal beter ontwikkelingswerk verrichten dan gitaarlesquote:Op maandag 10 oktober 2016 23:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Giovinazzi is niet gelieerd aan een team of junior programma. Al heeft hij wel in een Ferrari simulator gereden.
Maar Haas wil geen rookies. Daarom maakt Leclerc ook geen kans terwijl die al FP1's voor het team heeft gereden.
Het is te hopen van wel maar ik verwacht het niet.
Gutierrez heeft zijn afkomst en sponsoren mee helaas. Maar hij hoort inderdaad absoluut niet in de F1 thuisquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:46 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Als Haas geen rookie wil moeten ze gitaarles ook maar weg doen, man man man wat is dat een talentloos mannetje, kunnen ze beter wel een rookie doen die wat beter presteerd, ze hebben grosjean al voor het ontwikkelwerk. Een ding is zeker leclerc of giovanazzi zal beter ontwikkelingswerk verrichten dan gitaarles
A1GP niveauquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gutierrez heeft zijn afkomst en sponsoren mee helaas. Maar hij hoort inderdaad absoluut niet in de F1 thuis
Oh hehequote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Mark Webber gaat met pensioen:
https://newsroom.porsche.(...)torsports-13050.html
die zien we dus nooit meer terug in de F1quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
Mocht Kevin Magnussen niet bij Renault blijven, kan hij het weer proberen in de IndyCar.
Hij is in de running bij Andretti Autosport.
Jammer van Frijnsquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
Mocht Kevin Magnussen niet bij Renault blijven, kan hij het weer proberen in de IndyCar.
Hij is in de running bij Andretti Autosport.
Nou, voor de baby-aanbidders onder jullie...twitter:Susie_Wolff twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 10:38:31 Some happy news, a little Wolff is on the way... 👶🏻❤️😁 reageer retweet
Meteen duidelijk waarom ze vorig jaar wilde stoppenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:Nou, voor de baby-aanbidders onder jullie...twitter:Susie_Wolff twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 10:38:31 Some happy news, a little Wolff is on the way... 👶🏻❤️😁 reageer retweet
Leuk voor ze!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:Nou, voor de baby-aanbidders onder jullie...twitter:Susie_Wolff twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 10:38:31 Some happy news, a little Wolff is on the way... 👶🏻❤️😁 reageer retweet
Zwaai hier Gasly uitquote:Kvyat ook in 2017 bij Toro Rosso
Ook in 2017 zal Daniil Kvyat voor Toro Rosso uitkomen, zo is vandaag bekend gemaakt. Met het al bestaande contract van Carlos Sainz betekent dit nieuws dat de deur voor GP2 kampioenschapskandidaat Pierre Gasly om komend seizoen door te stromen naar de Formule 1 gesloten is. Kvyat heeft een éénjarig contract gekregen bij het Red Bull zusterteam.
Voor Kvyat was 2016 een teleurstellend jaar. Na zijn promotie naar Red Bull in 2015 boekte de Rus wisselvallige resultaten en een promotie van Max Verstappen eerder dit jaar betekende een degredatie terug naar Toro Rosso. Ook in het opleidingsteam kon de Rus moeilijk meekomen en al snel kwamen de geruchten op gang dat Gasly volgend jaar zijn zitje zou overnemen.
"Ik wil Red Bull, Dr. Marko en het hele team bedanken voor de steun en het vertrouwen die ik ontvangen heb sinds mijn terugkeer bij Scuderia Toro Rosso eerder dit jaar," zei Kvyat over het nieuws. "Ik ben erg blij dat ik kan blijven bij een team dat als een thuis voelt voor me. Ik kijk ernaar uit om de samenwerking in 2017 voort te zetten en leg de lat hoog. Ik geef altijd alles, tweehonderd procent, en ga alles geven. Ik ben hier heel blij mee."
Volgens teambaas Franz Tost was continuïteit een belangrijke reden om de huidige line-up te behouden. In 2017 komen er grote veranderingen en stabiliteit is volgens de Oostenrijker een belangrijke factor om sterk te kunnen zijn. "Er komen zoveel nieuwe aspecten in de Formule 1 en specifiek bij ons team, zoals de nieuwe motorenleverancier, dat dezelfde line-up een broodnodig portie stabiliteit en een uitgangspunt vormt. In de afgelopen races is duidelijk geworden dat Daniil terug in topvorm is. Ik heb altijd tegen hem gezegd dat hij een langer verblijf bij ons in eigen hand had en hij heeft met goede prestaties zijn stoeltje voor 2017 bij ons zelf veiliggesteld. We hebben voor komend jaar een zeer sterk en getalenteerd rijdersduo, waarmee we competitief verwachten te zijn."
Gasly kan volgende maand in Abu Dhabi de GP2-titel pakken. Mocht hij de strijd met zijn teamgenoot Antonio Giovinazzi winnen, is het uitgesloten dat hij ook volgend jaar in de GP2 mag uitkomen. Zijn rol bij Red Bull lijkt dan ook zwaar op de tocht te staan.
http://www.ad.nl/formule-(...)1-kalender~aa25bff2/quote:De toekomst van de Grand Prix van Maleisië staat deze week op het programma. In het Aziatische land gaan namelijk steeds meer stemmen op om de Formule 1-race op het circuit van Sepang te schrappen.
De Grand Prix wordt al sinds 1999 verreden, maar de bezoekersaantallen dalen flink. De laatste race, waarbij Daniel Ricciardo en Max Verstappen op plek 1 en twee eindigden, was maar voor 60 procent uitverkocht. Dat terwijl de MotoGP voor aankomend weekend volledig is uitverkocht.
..........
Red Bull heeft nu nog Total toch? Die zullen wel exclusief bij Renault willen blijven.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:55 schreef Geralt het volgende:
BP/Castrol/Honda. Klinkt logisch.
ExxonMobil/Red Bull klinkt minder logisch imo.
Iedereen weet toch dat die TagHeuer gewoon een Renault is?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Red Bull heeft nu nog Total toch? Die zullen wel exclusief bij Renault willen blijven.
Lijkt me ook stug inderdaad. Ik zie Wehrlein veel eerder naar Force India gaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Wehrlein een gerucht bij Haas Die word op handen gedragen door Mercedes, die zie ik niet wisselen.
Ocon acht ik wel hoger in dan Wehrlein.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:54 schreef Assassin92 het volgende:
Wehrlein lijkt stiekem toch wat tegen te vallen? Stond soms toch wel achter Haryanto en voor een coureur die halverwege het seizoen instapt is Ocon toch ook niet heel veel langzamer.
Renault wilde toch liever geen rookies?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:40 schreef franklop het volgende:
Gasley bij Renault zou toch niet zo gek zijn als extra deal met Red Bull?
ow geen idee. Maar zou niet gek zijn gezien dit jaarquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Renault wilde toch liever geen rookies?
Al in augustus ging het gerucht dat Haas geïnteresseerd was in Wehrlein. In hoeverre Mercedes dit toestaat is de vraag, maar Ocon als testrijder bij Renault vonden ze ook goed.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Wehrlein een gerucht bij Haas Die word op handen gedragen door Mercedes, die zie ik niet wisselen.
FI schijnt meer geïnteresseerd te zijn in Ocon dan in Wehrlein las ik op diverse sites.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Lijkt me ook stug inderdaad. Ik zie Wehrlein veel eerder naar Force India gaan eigenlijk.
ik vermoed dat Mercedes dat heeft afgedwongen omdat Renault het 3-jarig contract heeft laten ontbinden voor de Mercedes powertrain die Lotus had. En Ocon verplicht meerdere sessies laten rijden gedurende het jaar. Dan heeft die jongen lekker een jaartje in iemand anders zijn keuken kunnen mee kijken, heeft het ze niets extra's gekost, en wilden ze hem in 2017 in een klantenteam plaatsen afhankelijk waar er eventueel een plaatsje vrij zou komen. Enfin, mijn eigen hersenspinsels, nooit ergens iets van terug gezien in ieder geval.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al in augustus ging het gerucht dat Haas geïnteresseerd was in Wehrlein. In hoeverre Mercedes dit toestaat is de vraag, maar Ocon als testrijder bij Renault vonden ze ook goed.
[..]
Dat zou ook dan de enige reden zijn, want Celis heeft in de trainingen die hij gereden heeft bar weinig laten zien. Bovendien heeft hij lang niet de benodigde punten denk ik?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Outsider is Alfonso Celis, die af en toe vrije trainingen voor het team rijdt. Een volledige Mexicaanse bezetting zou koren op de molen zijn van sponsor Carlos Slim, van wie gezegd wordt dat hij mogelijk Force India zou willen kopen.
Celis had al een superlicentie (vanwege testen met Force India) voordat deze regeling in ging, net zoals Haryanto, dus ik denk dat hij wel zou mogen rijden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat zou ook dan de enige reden zijn, want Celis heeft in de trainingen die hij gereden heeft bar weinig laten zien. Bovendien heeft hij lang niet de benodigde punten denk ik?
Edit: Staat nu negende in het V8 3.5 kampioenschap, dus nog 38 punten nodig. Zelfs aan de titel heeft hij niet genoeg.
Dat zou erg mooi zijn Iemand met een enorme liefde voor de sport die snapt wat er mis mee isquote:Op dinsdag 1 november 2016 11:50 schreef sasquatsch het volgende:
'Brawn opvolger van Ecclestone'
Volgens het Duitse Auto Bild wordt Ross Brawn de opvolger van Bernie Ecclestone. Hij zou al een contract met Liberty Media getekend hebben.
Hij had aangegeven niet meer voor een team en zeker niet voor de FIA te willen gaan werken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
Verrassend. Had hem eerder in een regelgevende rol bij de FIA verwacht
Ben benieuwd....quote:F1 Ocon signs 2017 F1 Force India deal
Esteban Ocon has signed a deal to switch from Manor to Force India for 2017.
That is the claim of a Spanish publication Formula Rapida, amid a multitude of similar reports in the wake of the weekend’s Mexican grand prix.
Force India is looking for a replacement for the Renault-bound Nico Hulkenberg, and 20-year-old Frenchman Ocon would make sense given his backing by the team’s engine supplier Mercedes.
“It’s Vijay (Mallya)’s decision and we’ll start those discussions probably when we get back next week,” deputy boss Bob Fernley said at the weekend.
Germany’s Auto Motor und Sport agrees that Ocon is a leading contender, and the ‘oracle’ Eddie Jordan is also thinking the talented rookie is a likely choice.
“Ocon at Force India, (Felipe) Nasr at Renault and (Esteban) Gutierrez at Sauber,” Jordan is quoted as predicting.
Auto Motor und Sport said Ocon would come with a $3 million discount for Force India’s Mercedes engine deal, although Nasr and Jolyon Palmer are reportedly carrying about $16m in private sponsorship each.
Nasr is being particularly championed by Bernie Ecclestone, who wants a competitive Brazilian on the grid.
“We need to choose what is good for us, not what is good for others,” said sporting boss Otmar Szafnauer.
But the team is also not denying that commercial considerations will play into the decision.
“The 2017 cars will need to be developed constantly,” said technical boss Andy Green. “If you can’t do that, you’re gone.”
FI schijnt niet zo gecharmeerd e zijn van Wehrlein en liever Ocon te willen hebben. Wehrlein zou te weinig feedback hebben gegeven tijdens testen. Dit in tegenstelling tot Ocon.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:19 schreef Rossdale het volgende:
Dat is wel een beetje een klap in het gezicht van Wehrlein, als niet hij maar Ocon gepromoveerd wordt.
Daarnaast geloof ik nooit dat Gutierrez terug naar Sauber zou gaan.
Renault heeft het sponsorgeld van Nasr niet specifiek nodig en willen een topduo hebben. Zouden ze dan in plaats van een Perez of Bottas die ze graag wilden hebben, nu dan maar kiezen voor een Nasr? Tenzij ze echt enorm gedwongen worden door Bernie kan ik me ook dat moeilijk voorstellen.
Wehrlein heeft dan wel het enige puntje voor Manor gepakt, ik vind hem niet meer zo onderscheidend als eerder dit seizoen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:19 schreef Rossdale het volgende:
Dat is wel een beetje een klap in het gezicht van Wehrlein, als niet hij maar Ocon gepromoveerd wordt.
Daarnaast geloof ik nooit dat Gutierrez terug naar Sauber zou gaan.
Renault heeft het sponsorgeld van Nasr niet specifiek nodig en willen een topduo hebben. Zouden ze dan in plaats van een Perez of Bottas die ze graag wilden hebben, nu dan maar kiezen voor een Nasr? Tenzij ze echt enorm gedwongen worden door Bernie kan ik me ook dat moeilijk voorstellen.
quote:Born in Montreal, Canada in 1998, Stroll was bitten by the racing bug aged five when his father, eminent businessman and occasional amateur sportscar driver Lawrence Stroll, bought him a go-kart. He won his first race and championship three years later before being selected for Ferrari's prestigious Driver Academy in 2010 following more karting success. Stroll stepped up to single-seaters in 2014, competing in the Florida Winter Series before winning the Italian Formula 4 championship at his first attempt. Another title, in New Zealand's Toyota Racing Series, followed in early 2015 before a learning year in European F3 in which he finished fifth with one win, but also had a couple of heavy crashes. There would be no such problems in the same series in 2016 as, newly hired by Williams as a development driver, he triumphantly claimed the title, picking up 14 victories, 20 podiums and 14 pole positions along the way.
Waarschijnlijk de grote concurrent van Max voor de toekomstquote:Op donderdag 3 november 2016 12:22 schreef Gezicht het volgende:
Lance Stroll naar Williams komend jaar
http://www.formula1.com/e(...)illiams-in-2017.html
[..]
Vergeet Stoffel niet. Hopen dat met die instroom aan jonge coureurs een nieuwe wind (zoals Max die al aanwakkert) gaat waaien in de F1.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de grote concurrent van Max voor de toekomst
Ocon is ook een goeiequote:Op donderdag 3 november 2016 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de grote concurrent van Max voor de toekomst
Die gaat geen potten breken in z'n Manor hoor. Over hem al nieuws waar hij volgend jaar te verwachten is overigens? Manor zelf heeft nog niks laten weten als ik me niet vergis.quote:
Als het goed is gaat hij naar Force India, maar de officiële bevestiging is er nog nietquote:Op donderdag 3 november 2016 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die gaat geen potten breken in z'n Manor hoor. Over hem al nieuws waar hij volgend jaar te verwachten is overigens? Manor zelf heeft nog niks laten weten als ik me niet vergis.
Ik denk dat Manor en Sauber de kruimels wat betreft courreurs mogen oprapen nadat FI en Renault hun line ups klaar hebben.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die gaat geen potten breken in z'n Manor hoor. Over hem al nieuws waar hij volgend jaar te verwachten is overigens? Manor zelf heeft nog niks laten weten als ik me niet vergis.
http://www.mirror.co.uk/s(...)es-youngster-9186624quote:Williams have unveiled Formula One's youngster driver - and he hasn't even got a driving licence.
Canadian Lance Stroll only turned 18 last week and will replace Felipe Massa who is hanging up his driving gloves at the end of the 2016 season.
Stroll, the first Canadian to take to the grid since 1997 world champion Jacques Villeneuve departed the sport more a decade ago, will team up with Valtteri Bottas.
The Finnish driver will race for Williams for a fifth successive term.
Stroll dominated this year's Formula Three championship, winning the series by more than 100 points. He becomes the sport's youngest driver since Dutchman Max Verstappen made his debut, aged 17, last year.
"To be racing in Formula One in 2017 is incredible," Stroll said. "I can't thank Williams enough for showing faith in my ability.
"Racing in F1 was something I dreamt about as a young kid. When I began karting seriously, F1 was then the ultimate goal and especially when I started racing cars in 2014.
"2017 is going to be a big learning curve for me, but I'm eager to absorb everything Williams can share with me so that I improve.
"I'll be taking things on a race-by-race, lap-by-lap basis and hopefully progress with experience like I did when I entered Formula Four and then Formula Three."
Ik vraag me af of Villeneuve net zo kritisch zal zijn op zijn landgenoot als op Maxquote:Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/s(...)es-youngster-9186624
Precies. Ik zie Vandoorne, Verstappen, Wehrlein en Ocon wel als de grote vier voor de toekomst.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:30 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Vergeet Stoffel niet. Hopen dat met die instroom aan jonge coureurs een nieuwe wind (zoals Max die al aanwakkert) gaat waaien in de F1.
quote:Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Precies. Ik zie Vandoorne, Verstappen,Wehrleinstroll en Ocon wel als de grote vier voor de toekomst.
Als Lance net zo rijdt als in de F3 is daar genoeg reden toe..:quote:Op donderdag 3 november 2016 13:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Villeneuve net zo kritisch zal zijn op zijn landgenoot als op Max
En Sainz?quote:Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Precies. Ik zie Vandoorne, Verstappen, Wehrlein en Ocon wel als de grote vier voor de toekomst.
OMG! Maar dit zijn ook allemaal van die domme moves. Die 2e bijvoorbeeld, hoe kon dat ooit goed gaan?quote:Op donderdag 3 november 2016 14:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als Lance net zo rijdt als in de F3 is daar genoeg reden toe..:
Ben benieuwd of hij echt zo'n groot talent is.
http://www.gpblog.nl/9207(...)een-f1-vanwege-geld/quote:Op donderdag 3 november 2016 13:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Villeneuve net zo kritisch zal zijn op zijn landgenoot als op Max
Hoe zuur is die vent?quote:Op donderdag 3 november 2016 15:55 schreef Blik het volgende:
[..]
http://www.gpblog.nl/9207(...)een-f1-vanwege-geld/
Ja dus
Echtquote:Op donderdag 3 november 2016 15:55 schreef Blik het volgende:
[..]
http://www.gpblog.nl/9207(...)een-f1-vanwege-geld/
Ja dus
Hij klinkt als een tekenfilmfiguurtje.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:24 schreef Jane het volgende:
Filmpje bij Sky met een interview met Stroll.
http://www.skysports.com/(...)ady-to-prove-himself
Hij bedankt Max nog even dat hij de weg geplaveid heeft voor jonge coureurs in de F1.
Raar, half Brits accent heeft hij trouwens. Of zou dat kak-Canadees zijn? Of is hij Franstalig? Hij komt uit Montreal natuurlijk, maar z'n naam klinkt niet erg Frans.
Die is zijn eerste jaar F1 aardig opgehemeld (Al dan niet door Max fans, om Max nog beter te laten lijken), maar ik heb nog maar weinig bevestiging van superieuriteit gezien. Carlos lijkt verder te gaan waar die in junior klassen is gestopt: verder gaan naverhand de kwaliteit van zijn wagen. Is dat ding goed, is hij goed. Is dat ding middelmatig...... Vul maar in.quote:
Het helpt natuurlijk best wel als je vader miljardair is, dan gaan er best wel wat deuren open die normaal gesproken dicht zouden blijven. Maar geheel talentloos zal die ook niet zijnquote:Op donderdag 3 november 2016 16:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las dat er wel meer getwijfeld is over de kunde van Stroll. Want hij zou door geld van zijn pa meer testkilomters hebben kunnen rijden en zijn grootste succes komt door zijn tweede jaar in de beste auto. Het artikel van GPBlog lijkt nogal gekleurd over Jacques Villeneuve
Ik wist dat zijn pa loaded was, maar om even te jatten bij Reddit:quote:Op donderdag 3 november 2016 20:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk best wel als je vader miljardair is, dan gaan er best wel wat deuren open die normaal gesproken dicht zouden blijven. Maar geheel talentloos zal die ook niet zijn
Na ja als iemand hier die kans had, zouden we die allemaal ook niet grijpen?quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik wist dat zijn pa loaded was, maar om even te jatten bij Reddit:
• Williams seat rumored to be around 35 million dollar per year.
• Lance Stroll tested the FW36 from 2014 with two 2014 Mercedes engines only built for him
• He already drove in Silverstone, Budapest, Austria and Monza. He will be driving in Barcelona, Abu Dhabi, Austin, Sotchi and possibly Shanghai.
• Lawrence Stroll financed a new simulator for Williams, programmed for Lance to train for Formula 3. It is reprogrammed for F1 now, for next year's FW40. Meanwhile Bottas and Massa had to use the old simulator.
• Lawrence Stroll bought the entire F3 team Prema and the cars where tested in the windtunnel and new software for the engine was developed.
• His father, Lawrence Stroll, has an estimated fortune of 2.4 billion dollar. He owns (amongst others) Pierre Cardin, Ralph Lauren and Tommy Hilfiger.
Met zoveel geld blijft er geen enkele deur meer gesloten.
Ik val hem ook niet aan hè, ik geef hem groot gelijk, ik zou het ook maximaal benutten.quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja als iemand hier die kans had, zouden we die allemaal ook niet grijpen?
Ik denk wel dat je een onderscheid mag maken tussen de verschillende soorten pay-drivers.quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:54 schreef Beach het volgende:
Lauda en Schumi begonnen ook als paydriver. Ik zie het probleem niet.
Nou als mijn zoon dat zou willen en ik zat in die situatie natuurlijk geef je hem de best mogelijke start. En dat op een bootje dobberen klinkt leuk maar dat kunnen zij elke dag al doen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik val hem ook niet aan hè, ik geef hem groot gelijk, ik zou het ook maximaal benutten.
...maar mezelf kennende zou ik liever ergens op een privé jacht dobberen en feestjes afgaan.
[..]
Ik denk wel dat je een onderscheid mag maken tussen de verschillende soorten pay-drivers.
Een pay-driver die op vroege leeftijd opvalt door zijn talent en daardoor de nodige financiële sponsoren weet te vinden waardoor hij zijn jeugd carriere kan bekostigen is in mijn ogen niet te vergelijken met een coureur die een bodemloze familieput als achtergrond heeft.
Wat niets zegt over het talent van Stroll hè.. laat dat wel duidelijk zijn. Ik ben erg nieuwsgierig naar hem volgend seizoen.
Uiteraard, dat betwist ook niemand.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou als mijn zoon dat zou willen en ik zat in die situatie natuurlijk geef je hem de best mogelijke start.
Dat valt dus best wel mee, iemand op Reddit heeft de grid daarop ontleed en die info leert dat het grootste deel van de coureurs gewoon werkende ouders hebben.quote:De meeste racende mensen komen uit een vermogende families, dat is gewoon de realiteit..
quote:• Esteban Ocon's dad had a small garage where he sold cars and repaired them. Quote for Motorsport Magazine-“All the top drivers were in teams but we had a small truck, the same one my father worked with. At one point my father sold our house and we were living in a caravan. After the races I was sleeping in front of the school in the caravan, to go to school in the morning.”. Gravity Sports Management, a sister company of Renault F1 team backed him since he was 13 years old. Provided the money but his dad was still his mechanic
• Marcus Ericsson's dad was a house painter and mom worked in a bank. They had no contact to racing. Young Marcus broke a lap record his first time out in a kart leading to swedish racer, local kart owner Fredrik Ekblom to persuade his dad to get him a kart, which started his karting career. His parents could fund his karting career with his father being his mechanic. After karting he found sponsors to keep going into higher categories
• Fernando Alonso's mom worked at a department store(El Corte Inglés in Oviedo), his dad was a mechanic in an explosives factory and an industrial teacher. Local Kart track owner Genis Marco supported him, provided the karts and looked for sponsors. Ended up becoming a sponsor himself
• Sebastian Vettel's dad was a carpenter. RBR backed him since age 11
• Kimi's dad was a road builder, sometimes worked two or three jobs, drove taxi and was a doorman; mom was a secretary
• Stoffel Vandoorne's dad was an architect, designed a cafe at a kart track which led him to enter karting. The kart owner put him in a mini kart. He couldn't race earlier than he did because of low cash. Found sponsors and went to be runner up in Karting championship. Again didn't have sponsors to enter single seater racing(financial crisis at the time). End of 2009 he won a competition organised by the Royal Automobile Club Belgium. The prize was to fund a drive in F4 Eurocup 1.6 in 2010. Won the championship and used that money to pay for Formula Renault 2.0 in 2011. Joined Mclaren in 2013
• Valtteri Bottas's dad runs a small cleaning company and his mom is an undertaker. His parents funded his karting career. Welding company Kemppi has been his backer from 2007-2015. They funded his entry into single seater racing
• Nico Hulkenberg's dad has a shipping company-Hülkenberg Transporte GmbH, hulk trained as a shipping clerk and worked for his dad as a teenager
• Romain Grosjean's dad is a lawyer, owns a firm and junior slalom skier; mom is Marie-Helene Brandt who is a successful painter. Her grandfather was weapons designer, gallery owner, artist and founder of Brandt, Edgar Brandt. Grosjean's grandfather was 1950 Giant Slalom skiing second place finisher Fernand Grosjean
• Felipe Nasr's dad with his uncle(competed in the British Formula Ford series in the '80s) ran a F3 racing team. The sponsors for their team and his family backed his career. Interestingly I just found out he's of Lebanese decent through his dad
• Felipe Massa's dad is a former touring car driver. Grandfather was involved in organizing motorsport in interlagos. His single seater career pre f1 was backed by Riccardo Tedeschi.
• Sergio Perez's dad was a racing driver(won National Malboro Cup in '87), entrepreneur in car racing, works to get funding for national and international races, ran for local office. That's how they established the Carlos slim contact which led to Perez moving to the states when he was 14 to climb up the ladder
• Esteban Gutiérrez's dad is a successful business man in mexico. He's had backing by carlos slim too
• Rio Haryanto's dad was a local racer(so are his brothers), owns Indonesia's biggest stationary business-PT. Pure Solo Murni/KIKY which was his sponsor
• Pascal Wehrlein's dad is co-owner of Jurgen Dangel & Richard Wehrlein Ohg, a medium sized parts producer using CNC Machining
• Daniil Kvyat's dad was a politician, economist. Head of the Supervisory Council of the Prometey plant, a publicly-held corporation in Boryspil. Independent deputy. Multi-mandate electoral district, elected from the Progressive Socialist Party of Ukraine. Interestingly Kvyat went off to live in Rome at age 12 to build his career and is fluent in spanish and italian. Gained RBR backing at age 15
• Daniel Ricciardo's dad was founder of GR Engineering Services(company that is publicly listed) and director of Mineral Resources(Earth moving company). Quiet well off and funded his career including some of his single seater drives till RBR took him in '08.
• Nico Rosberg's dad is Keke Rosberg 1982 WDC
• Carlos Sainz Jr's dad Carlos Sainz is two time world rally champion(1990,1992). Became RBR junior in 2009 at age 15
• Max Verstappen's dad is Jos Verstappen, former F1 driver. Joined RBR in 2014 Jenson Button's dad John Button was rallycross driver
• Kevin Magnussen, son of Jan who has raced in CART, NASCAR, F1 and Le Mans. Kevin did work as a welder in a factory briefly when he didn't have a drive. He said in some interview that his dad was bad with finances. His dad funded his karting career. In 2008 he had no money so he went to work in a factory. Found a sponsor in 2009 and later became a McLaren junior
• Lewis Hamilton's dad Anthony Hamilton was a IT Manager, later contractor and then had his IT firm besides managing his son. Became a McLaren-Mercedes junior in 1997
• Jolyon Palmer's dad is Jonathan Palmer, former F1 driver, doctor, majority shareholder and chief executive of MotorSport Vision(owns a lot of circuits and organizes racing in multiple categories)
Dat ze de start hebben kunnen bekostigen bedoel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Uiteraard, dat betwist ook niemand.
Ik zou die 35 milj per jaar, simulator en specifiek gebouwde Mercedes motoren er ook voor over hebben.
[..]
Dat valt dus best wel mee, iemand op Reddit heeft de grid daarop ontleed en die info leert dat het grootste deel van de coureurs gewoon werkende ouders hebben.
Vaak ouders met een goede baan/eigen bedrijf die de start van de carriere van hun zoon hebben kunnen bekostigen, maar absoluut niet de financiële mogelijkheden om een F1 stoeltje te kopen (wat vermogende familie's wel kunnen).
Kijkend naar de laatste wereldkampioenen valt op dat Hamilton, Vettel, Button, Raikkonen, Alonso, Schumacher en Hakkinen allemaal uit Europese-middenklasse gezinnen komen. Villeneuve en Hill hebben race-vaders en de laatste twee wereldkampioenen die uit een vermogende familie kwamen waren Senna en Prost.
[..]
Blij dat hij er ook volgend jaar bij is. Nog blijer ben ik dat Gutierrez hopelijk weer van het toneel verwijntquote:Op woensdag 9 november 2016 12:17 schreef Beach het volgende:
Kmag naar Haas
http://www.motorsport.com(...)tch-for-2017-847812/
ik ookquote:Op woensdag 9 november 2016 12:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik las ergens dat het Stroll senior circa 80 miljoen heeft gekost om Lance in de F1 te krijgen.
80 miljoen Wtfquote:Op woensdag 9 november 2016 12:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik las ergens dat het Stroll senior circa 80 miljoen heeft gekost om Lance in de F1 te krijgen.
Een bizar bedrag inderdaad. Lance Stroll is een paydriver van een heel andere orde.quote:
Heb het niet gelezen, maar is dat voor heel zijn traject geweest?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik las ergens dat het Stroll senior circa 80 miljoen heeft gekost om Lance in de F1 te krijgen.
35 miljoen voor het stoeltje bij Williams de rest in het aanloop traject. O.a. op maat gemaakte simulator en gigantisch veel tests in een oude williams op tig f1 circuits over de hele wereld.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb het niet gelezen, maar is dat voor heel zijn traject geweest?
twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 09-11-2016 om 18:07:39 It's official. Jolyon Palmer will partner Nico Hulkenberg at Renault in 2017 https://t.co/6esV5hvPOS #SkyF1 https://t.co/rWTMes8O8i reageer retweet
quote:Op woensdag 9 november 2016 18:18 schreef motorbloempje het volgende:twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 09-11-2016 om 18:07:39 It's official. Jolyon Palmer will partner Nico Hulkenberg at Renault in 2017 https://t.co/6esV5hvPOS #SkyF1 https://t.co/rWTMes8O8i reageer retweet
Geld. Gok ik zo.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:25 schreef Sjemmert het volgende:
Wel een aparte move van Renault. Denk dat ze geen betere konden krijgen ofzo.
Magnussen zit daar al.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:25 schreef Sjemmert het volgende:
Wel een aparte move van Renault. Denk dat ze geen betere konden krijgen ofzo.
Waar? Niet bij Renault. Wel bij Haas.quote:
Magnussen naar Haas en Ocon dus naar Force Indiaquote:
Had komend seizoen toch liever Imola gezien, ook al is Monza een "klassieker".quote:Op woensdag 9 november 2016 12:31 schreef Geralt het volgende:
Imola heeft zich teruggetrokken. Die wilden een rechtszaak over overheidssteun aan Monza.
Ergo: Monza blijft zoals verwacht gewoon op de kalender
mja, op Imola is het lastig inhalenquote:Op woensdag 9 november 2016 18:51 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Had komend seizoen toch liever Imola gezien, ook al is Monza een "klassieker".
Had ik toch niet verwacht. Zullen wel niemand beters konden krijgen, en hij neemt volgens mij een leuk bedrag mee aan sponsorgelden.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:18 schreef motorbloempje het volgende:twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 09-11-2016 om 18:07:39 It's official. Jolyon Palmer will partner Nico Hulkenberg at Renault in 2017 https://t.co/6esV5hvPOS #SkyF1 https://t.co/rWTMes8O8i reageer retweet
Die heb ik gemistquote:Op woensdag 9 november 2016 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar? Niet bij Renault. Wel bij Haas.
Dat is wel waar. Heeft zich wel weten te verbeteren wat dat betreft. Voor hem wel te hopen dat die Renault voor volgend seizoen wat beter is.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:02 schreef Beach het volgende:
Eerlijk is eerlijk laatse paar races heeft Palmer wel meer laten zien dan Kmag.
Hij zit gezellig samen met 2015 Le Mans Winner Nico Hulkenberg. Dat staat zelfs in de tweet man.quote:
Ja, duh.... ging erom dat hij dus bij Haas zit.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij zit gezellig samen met 2015 Le Mans Winner Nico Hulkenberg. Dat staat zelfs in de tweet man.
quote:
Vorige paginaquote:Op woensdag 9 november 2016 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, duh.... ging erom dat hij dus bij Haas zit.
Ja maar dat zou Renault toch niet nodig moeten hebben. Ik dacht dat ze juist op zoek waren naar goede rijders voor na dit transitie jaar.quote:
Nasr was ook nog in de running. Maar die wilde misschien niet voor 1 jaar, want het gerucht gaat nog steeds dat Renault Bottas wil hebben. Is het niet voor 2017 dan wel 2018.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Had ik toch niet verwacht. Zullen wel niemand beters konden krijgen, en hij neemt volgens mij een leuk bedrag mee aan sponsorgelden.
Dat is het op Monza ook. Vind Imola een wat gevariëeerder circuit wat het m.i. interessanter maakt. Dat plus de straights op Monza zorgen er eigenlijk voor dat het team met de beste motor per definitie het podium al voor twee plekken bezet.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, op Imola is het lastig inhalen
Mooie stap voor hem. Ben benieuwd hoe FI het volgend jaar gaat doen. Ik verwacht een terugval.quote:
Sowieso terugval. De 4de plek is echt een wonder voor FI.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mooie stap voor hem. Ben benieuwd hoe FI het volgend jaar gaat doen. Ik verwacht een terugval.
Mja, als klopt wat gezegd wordt dan zal Wehrlein niet veel hogerop komen, omdat bij hem wat technische kennis ontbreekt om de auto beter te maken.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:31 schreef Funzel het volgende:
Guti gaat niemand missen nee. Qua verliezers, ja voor Wehrlein is het sneu. Die jongen heeft het best goed gedaan. Nasr zal wel gewoon bij Sauber blijven met Ericsson lijkt me, heeft 'ie tenminste een stoeltje.
Wehrlein is dan ook enorm gehypedquote:Op donderdag 10 november 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, als klopt wat gezegd wordt dan zal Wehrlein niet veel hogerop komen, omdat bij hem wat technische kennis ontbreekt om de auto beter te maken.
Vanaf komend seizoen is dat Stoffel natuurlijk; dat weet iedereenquote:Op vrijdag 11 november 2016 06:53 schreef Sunri5e het volgende:
Wehrlein werd begin dit seizoen nog als concurrent voor de toekomst van Max genoemd.
Tsja. Bij de start van het seizoen is Stoffel "al" 25 jaar. Max is dan pas 19. Dus of Stoffel de grote concurrent voor de toekomst wordt vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vanaf komend seizoen is dat Stoffel natuurlijk; dat weet iedereen
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat FI liever Ocon dan Wehrlein had. Niet omdat Wehrlein minder zou zijn, maar omdat hij minder vertelde over de Mercedes dan Ocon.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:46 schreef opreis het volgende:
Maar waarom zou mercedes nu nog blijven investeren in hem? Die hebben blijkbaar liever Ocon dan hem. Ik denk dat hij het straks ook zonder mercedes support moet gaan doen en dan is het nog maar de vraag of iemand hem wil
Goh, tenzij Monisha het team runt is er idd geen plaats voor 3twitter:EstebanGtz twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 02:34:53 Queridos amigos, quiero compartirles que no seguiré con @HaasF1Team para la próxima temporada. #EG21 https://t.co/mx89fWCzUZ reageer retweet
Ayajm Eyongam, zo iets?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:05 schreef Rossdale het volgende:
Hopelijk kan Giovanazzi wat sponsorgeld regelen voor een stoeltje bij Manor
Je kan prima mee tot zeg maar je 40e in motorsport.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tsja. Bij de start van het seizoen is Stoffel "al" 25 jaar. Max is dan pas 19. Dus of Stoffel de grote concurrent voor de toekomst wordt vraag ik mij af.
Ik zie Bottas volgend jaar wel naar Renault gaan en Wehrlein naar Williamsquote:Op donderdag 10 november 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, als klopt wat gezegd wordt dan zal Wehrlein niet veel hogerop komen, omdat bij hem wat technische kennis ontbreekt om de auto beter te maken.
Is dat wat?quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:05 schreef nils7 het volgende:
F1 2016 is er voor de iPhone!
¤ 9.99 valt me mee.
Mja ik weet het niet, er schijnen veel mensen laaiend enthousiast over te zijn maar ik kies liever voor een sony of samsung ipv een apple.quote:
Heb alleen nog time trial gedaan maar het ziet er wel oke uit.quote:
Als hij nu maar wegblijft bij Sauber en Manor.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:17 schreef Sinister-D- het volgende:Goh, tenzij Monisha het team runt is er idd geen plaats voor 3twitter:EstebanGtz twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 02:34:53 Queridos amigos, quiero compartirles que no seguiré con @HaasF1Team para la próxima temporada. #EG21 https://t.co/mx89fWCzUZ[ afbeelding ][ afbeelding ] reageer retweet
twitter:HaasF1Team twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 18:48:21 NEWS: @KevinMagnussen to drive alongside @RGrosjean beginning with the 2017 FIA #F1 World Championship. #HaasF1… https://t.co/cxYrdczTvt reageer retweet
Top, nah, ,quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:26 schreef heywoodu het volgende:
4 rijders op de shortlist bij Manor schijnbaar...en geen daarvan is Giovinazzi.
http://www.autosport.com/(...)manor-2017-shortlist
Wehrlein, Haryanto, Gutierrez en Nasr. Top.
quote:Ron Dennis could lose his position as McLaren’s chairman and CEO as early as next week after the Woking company rejected a takeover by Chinese investors. Report here>>>
Dennis has been fighting to retain his position after a boardroom fall-out with long time business partner Mansour Ojjeh.
In an effort to secure his future, Dennis reportedly put together a bid to takeover McLaren in conjunction with a Chinese consortium, worth an estimated £1.65 billion. It was, however, rejected.
“Long-serving McLaren boss Ron Dennis presented the offer for McLaren from a group of unidentified investors last week, a move which prompted his fellow shareholders to launch a plot to oust him as chief executive,” reported Sky News..
And that has now hurried Dennis’ departure from McLaren. According to Sky Sports, an emergency board meeting was called on Friday night and the 69-year-old could be gone as early as next week, placed on gardening leave until his contract expires in January.
Nasr naar Manor en Giovinazzi naar Sauberquote:Op zaterdag 12 november 2016 12:26 schreef heywoodu het volgende:
4 rijders op de shortlist bij Manor schijnbaar...en geen daarvan is Giovinazzi.
http://www.autosport.com/(...)manor-2017-shortlist
Wehrlein, Haryanto, Gutierrez en Nasr. Top.
Einde tijdperk.quote:
Ik heb geen idee wat dit voor het Honda project betekent.quote:
Ik denk dat de kwaliteit van Alonso het ook een beetje verbloemd. Die mclaren is echt niet beter dan de williams, maar toch heeft alonso meer punten dan massaquote:Op dinsdag 15 november 2016 22:26 schreef twiFight het volgende:
Toch rijden ze vaak genoeg in de top 10 puur op pace om te zeggen dat ze ook echt wel wat goede dingen in die auto hebben zitten. Dat zie je een Sauber, een Renault nog niet doen. Het gaat, voor zover mij opvalt, alleen nog te vaak fout op mechanische betrouwbaarheid, betrouwbaarheid in handling en afstelling. De wagen lijkt te wispelturig om consequent de goede richting mee op te gaan.
quote:Fernando Alonso has given his clearest indication yet that he will race in a Porsche LMP1 in the foreseeable future (Alonso is seen above in a visit to the Bahrain WEC paddock in 2015).
Speaking in a pre-recorded video message to Mark Webber at the end of season FIA WEC Gala in Bahrain, as the ex-F1 and now retired Porsche driver was honoured by colleagues past and present, the two time F1 World Champion said:
“You’ve had a fantastic career and now all your success with Porsche. You didn’t wait for me there, it would have been nice but you’ll still be around and I will ask you many things when I join your adventure.”
A 2018 Porsche deal is understood to be on the cards for the popular Spaniard
Peugeot komt wel weer terug.quote:Op maandag 21 november 2016 09:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Nice! Alleen jammer dat er door het wegvallen van Audi nu zo weinig concurrentie gaat zijn voor Alonso als het zover gaat komen.
laatste wat ik heb gelezen is dat er interesse was, maar dat een terugkeer enkel gebeurt als er een budget plafond komt.quote:
Vandaar dat ze de nieuwe regels voor 2018 uitgesteld hebben tot 2020.quote:Op maandag 21 november 2016 09:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
laatste wat ik heb gelezen is dat er interesse was, maar dat een terugkeer enkel gebeurt als er een budget plafond komt.
zou ik niet doenquote:Op maandag 21 november 2016 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ecclestone wil het WTCC format gaan gebruiken voor de F1. 2 races van 40 minuten en ertussen een pauze van 40 minuten.
http://www.motorsport.com(...)mula-1-races-852348/
Lijkt me niks.quote:Op maandag 21 november 2016 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ecclestone wil het WTCC format gaan gebruiken voor de F1. 2 races van 40 minuten en ertussen een pauze van 40 minuten.
http://www.motorsport.com(...)mula-1-races-852348/
Dat interview van hem met dinges waarvan ik zn naam steeds vergeet was wel goed vond ik. Oud coureur en commentator. Die voorheen op de grid zich overal tussendoor wurmde zegmaar.quote:
Dat hebben we al met GP2. Hoeft van mij niet in F1.quote:Op maandag 21 november 2016 13:16 schreef Geralt het volgende:
Sprintrace en een featurerace lijkt me wel wat
quote:Op maandag 21 november 2016 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
Maleisië verdwijnt in 2019 van de kalender.
het afpersingsbedrag was te hoog?quote:Op maandag 21 november 2016 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
Maleisië verdwijnt in 2019 van de kalender.
Jammer, vond het altijd wel een mooi circuit.quote:Op maandag 21 november 2016 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
Maleisië verdwijnt in 2019 van de kalender.
Zandvoort terug!quote:Op maandag 21 november 2016 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
Maleisië verdwijnt in 2019 van de kalender.
Ja dat probleem ga je dus wel krijgen als je als sport 20 races op de kalender wel + spannende circuits. Als er dan 1 wegvalt heb je er niet zomaar weer ééntje bij en is de kans groter dat Tilke weer mag klooien met potlood en lineaal.quote:Op maandag 21 november 2016 22:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zandvoort terug!
Sorry.
Een minstens zo mooie vervanger... Als ik helemaal los mag gaan: Indy. Niet het GP-circuit, maar de oval. Maar realistisch...
Laguna Seca.
Nogmaals sorry.
Doe maar eh... Ja, echt geen idee eigenlijk. Volgens mij rijden ze al op alle circuits die voldoen aan de moderne eisen die tegelijkertijd niet afschuwelijk saai zijn. Mugello is ook niet echt geweldig. San Marino ook niet. Turkije ook niet.
Lijkt mij wel gruwelijk in Las Vegasquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:37 schreef opreis het volgende:
Stratenrace werd geopperd voor america toch?
Kyalami Vette baan is dat!quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:14 schreef Geralt het volgende:
Zuid Afrika dan? Hoe ligt dat baantje er tegenwoordig bij?
De race in New Jersy is al 5 jaar uitgesteld ofzo inmiddelsquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:37 schreef opreis het volgende:
Stratenrace werd geopperd voor america toch?
quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:14 schreef Geralt het volgende:
Zuid Afrika dan? Hoe ligt dat baantje er tegenwoordig bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |