abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165167766
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Scuderia Ferrari
- Sahara Force India F1 Team
- Haas F1 Team
- Manor Racing MRT
- McLaren Honda Formula 1 Team
- Mercedes AMG Petronas Formula One Team
- Red Bull Racing
- Renault Sport Formule 1 Team
- Sauber F1 Team
- Scuderia Toro Rosso
- Williams Martini Racing


Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo)
03. Daniel Ricciardo
33. Max Verstappen


Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo
20. Kevin Magnussen
30. Jolyon Palmer


Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015)
26. Daniil Kvyat
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson
12. Felipe Nasr


Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo
94. Pascal Wehrlein
88. Rio Haryanto


Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo
08. Romain Grosjean
21. Esteban Gutiérrez

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- GP Update
- F1 Today
- Autosport.com
- Motorsport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

Nederlandse coureurs:
- Meindert van Buuren
- Robin Frijns
- Giedo van der Garde
- Daniël de Jong
- Nigel Melker
- Steijn Schothorst
- Kelvin Snoeks
- Ho-Pin Tung
- Max & Jos Verstappen
- Beitske Visser
- Nyck de Vries
- Renger van der Zande

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2016
160131_134184_kalender.jpg

Wijzigingen 2016 uitgelegd

Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165167773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 06:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wees blij. Liever Bernie dan dat ze een of andere Amerikaan doorschuiven die nooit wat met F1 gehad heeft. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet gerust op wat betreft deze overname.
Ik heb liever dat een nieuwe eigenaar en een nieuwe frontman eens wat anders proberen dan hetzelfde beleid voeren wat er onder CVC gebeurd is. Zoals dat alles achter de decoder is verdwenen, er nog meer zandbakraces bijkwamen etc...

Geen idee of het beter zal worden, zolang het maar anders is
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165169720
Gewoon een wereldwijde officiële stream invoeren die je kan kopen voor een redelijk bedrag zoals oa WEC en MotoGP doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 8 september 2016 @ 21:06:17 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_165183111
Nou ben benieuwd wat t wordt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2016 @ 21:09:45 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165183204
quote:
3s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik heb liever dat een nieuwe eigenaar en een nieuwe frontman eens wat anders proberen dan hetzelfde beleid voeren wat er onder CVC gebeurd is. Zoals dat alles achter de decoder is verdwenen, er nog meer zandbakraces bijkwamen etc...

Geen idee of het beter zal worden, zolang het maar anders is
Laat Bernie nog even lekker daar blijven. Ik was ook wel een redelijk voorstander van zijn vertrek, maar met deze Amerikaanse overname zou ik alles behalve blij zijn met een eventuele buitenstaander aan het roer.

De macht van de NBC bij de Olympische Spelen is ook uitzonderlijk achterlijk, zo zijn Amerikanen nou eenmaal.

Een gelukje is dat een overgroot deel van de omzet in Europa behaald wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165274130
De vraag is of Bernie blijft. Hij schijnt al een aanvaring gehad te hebben met John Malone, net zoals Sergio Marchionne.

Lagere ticketprijzen en meer races in Europa klinkt wel weer goed.

quote:
Bernie Ecclestone’s future at the helm of Formula 1 might not be as secure as it was earlier reported.

US media tycoon John Malone, whose ‘Darth Vader’ nickname was coined by Al Gore, was understood to have signed the F1 supremo to a new three-year deal as he moved to take over the sport’s commercial rights from CVC.

But Auto Bild claims that Ecclestone, 85, and 75-year-old Malone may already have clashed, with the current F1 chief executive now set to vacate his role after November’s season finale in Abu Dhabi.

The same report said Malone and Ferrari president Sergio Marchionne are also clashing, with the former wanting to end the fabled Italian team’s special annual bonus payments.

“Sue me!” Malone is quoted as having told Marchionne during recent negotiations. “I have the time and the money.”

But not everyone is unhappy with the deal. Auto Bild said Mercedes chairman Dieter Zetsche is interested in Malone’s offer that teams be able to buy into the commercial rights.

Mercedes is said to want 10 per cent, ahead of a forthcoming meeting between Zetsche and his Renault and Ferrari counterparts Carlos Ghosn and Marchionne. But another top team, Red Bull, is reportedly hesitating.

“We have to think about the price-performance ratio,” an official is quoted as saying. “If it is too expensive and with little influence, an engagement would not make sense.”

Meanwhile, Bild newspaper reports that Malone’s Liberty Media wants race ticket prices to drop dramatically for a grand prix weekend pass, whilst seeking to add more European races to the calendar.

Malone has legendary status in cable and television industry, apart from the Darth Vader moniker, he has also been portrayed by on a Wired magazine as Mad Max from The Road Warrior movie, while Wall Street traders, impressed with his cut-throat tactics, refer to him as the “swamp alligator”.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2016 @ 19:06:47 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165276857
Wordt het nog drukker op Spa :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165276967
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen :') het is ook nooit goed.
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 september 2016 @ 19:20:28 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165277080
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen :') het is ook nooit goed.
Zullen wel opvliegers zijn denk ik _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2016 @ 19:35:16 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165277403
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen :') het is ook nooit goed.
Ik heb nog nooit gezeikt over de dure kaartjes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 september 2016 @ 19:55:04 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_165277867
laat ik het zo zeggen: het filtert wel lekker het publiek (de prijs van de kaartjes).
Niks ten nadele van de TT maar zulke malloten zijn echt een uitstervend ras bij de F1.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_165277978
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:55 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165284682
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 19:55 schreef nils7 het volgende:
laat ik het zo zeggen: het filtert wel lekker het publiek (de prijs van de kaartjes).
Niks ten nadele van de TT maar zulke malloten zijn echt een uitstervend ras bij de F1.
Dat ook ja.

Leuk voor circuits die uitgestorven zijn, dat wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165284754
Spotprijs hoeft van mij ook niet. Maar weekend kaart op beetje oké tribune is nu al snel 300 euro. Dat mag wel de helft zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 september 2016 @ 00:13:39 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165284777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:11 schreef VacaLoca het volgende:
Spotprijs hoeft van mij ook niet. Maar weekend kaart op beetje oké tribune is nu al snel 300 euro. Dat mag wel de helft zijn.
Als een tribune is uitverkocht en ook echt vol zit, hoeft er niks te veranderen. Vraag en aanbod, en filtering.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165285696
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.

De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.

Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost :X :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165285699
Lijkt me overigens ook een toffe GP om eens te bezoeken. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit daar, het is volgens mij niet echt een circuit waar je makkelijk helemaal rond kan lopen.

Zijn daar bv uberhaupt wel bronzen kaartjes te krijgen? Volgens mij is alles tribune daar toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 13 september 2016 @ 04:24:47 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165285895
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als een tribune is uitverkocht en ook echt vol zit, hoeft er niks te veranderen. Vraag en aanbod, en filtering.
Dit is wel een bijzonder elitaire gedachte.

Het gaat er niet om wat ik zou kunnen betalen voor een toegangskaartje, maar meer wat het mij waard is om zo'n race te bezoeken. Zo vind in 500 S$ in Singapore ronduit belachelijk, maar ja, bedrijf betaalt, dus zeg ik geen nee. Omgerekend 50 Euro op Sepang 2 weken later vind ik dan weer heel redelijk en dus die tickets ook maar aangeschaft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165285923
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 04:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dit is wel een bijzonder elitaire gedachte.

Het gaat er niet om wat ik zou kunnen betalen voor een toegangskaartje, maar meer wat het mij waard is om zo'n race te bezoeken. Zo vind in 500 S$ in Singapore ronduit belachelijk, maar ja, bedrijf betaalt, dus zeg ik geen nee. Omgerekend 50 Euro op Sepang 2 weken later vind ik dan weer heel redelijk en dus die tickets ook maar aangeschaft.
Waar zit je? Ik had vorig jaar voor weekend ¤70,- betaald geloof ik. En keek uit op de 2 main straights + nog wat bochten die ervoor lagen
pi_165288107
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 02:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.

De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.

Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost :X :')
Duur zal best. Maar het is ook niet de bedoeling om in de stad te verblijven. Juist een stukje erbuiten en dan bijvoorbeeld met het OV.
pi_165288164
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 02:37 schreef Geralt het volgende:
Lijkt me overigens ook een toffe GP om eens te bezoeken. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit daar, het is volgens mij niet echt een circuit waar je makkelijk helemaal rond kan lopen.

Zijn daar bv uberhaupt wel bronzen kaartjes te krijgen? Volgens mij is alles tribune daar toch? :@
Op die heuvel ver boven de pits ingang en nog een plek. Zonder schermen dacht ik.
.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:39:46 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165290630
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 05:34 schreef opreis het volgende:

[..]

Waar zit je? Ik had vorig jaar voor weekend ¤70,- betaald geloof ik. En keek uit op de 2 main straights + nog wat bochten die ervoor lagen
Zitplaatsen in bocht 7
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 07:47:07 #23
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165547715
http://www.thecheckeredfl(...)c-2017-f1-promotion/

Waarschijnlijk geen promotie naar de F1 voor Leclerc volgend jaar. Wat ik eigenlijk wel stiekem gehoopt had.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165547951
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Het is best prijzig als je een tribuneplek wil, maar niet duurder dan Silverstone of Hockenheim bijvoorbeeld. Goedkoopste plekken zijn op een heuvel vanaf waar je op de stad uitkijkt en de race best goed kan volgen. Daar moet je dan wel rond een uur of zes 's ochtends zijn om nog een plekje te hebben.
Het is allemaal goed georganiseerd en vanaf het treinstation is er en duidelijke routing naar alle plekken.
Twee weken voorafgaand aan de F1 is er om het jaar ook de historische GP, met veel races en veel lagere ticketprijzen. Ik vond dat vanwege de sfeer en mindere drukte een veel betere keuze om naar toe te gaan.

Ticketprijzen voor F1 races blijven inderdaad bijzonder: dit jaar betaalde ik voor drie dagen toegang in Canada maar 40¤ en volgende ben ik in Maleisië voor drie dagen op de hoofdtribune ook maar 70¤ kwijt. Onvergelijkbaar met wat er i Europa gevraagd wordt.
pi_165547981
Waren de testdagen al gepost?

=> http://www.rtlgp.nl/item/(...)in_2017_in_barcelona

Verreweg de goedkoopste manier om wat van de F1 mee te krijgen in februari en maart; tien euro entree en je vliegt al naar Barcelona voor twintig euro retour als je een leuke aanbieding treft.
pi_165548255
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.
Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2016 09:35:10 ]
pi_165549288
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 07:47 schreef Rossdale het volgende:
http://www.thecheckeredfl(...)c-2017-f1-promotion/

Waarschijnlijk geen promotie naar de F1 voor Leclerc volgend jaar. Wat ik eigenlijk wel stiekem gehoopt had.
Was van de week al gezegd door Ted Kravitz. Antonio Giovinazzi lijkt de meest aangewezen kandidaat te zijn om naast Grosjean plaats te nemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_165549395
http://www.motorsport.com(...)debut-podium-829762/

Even iets anders, maar Robert Kubica is het racen ook nog niet verleerd. Hij pakte bij zijn eerste race in een Renault RS 01 (waarmee ook Max zijn vader even gek maakte op Spa), gelijk een podium. Zoveel talent, jammer dat hij echt nooit meer in een formule wagen zal kunnen rijden.
.
pi_165549647
Dat is inderdaad eeuwig zonde. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2016 @ 23:36:23 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165566541
De Mercedes-aandrijflijn zou in kwalificatiemodus mogelijk rond de 1000 pk leveren. In de race is dat 80 pk minder.

Ferrari is in racemodus ongeveer gelijk aan Mercedes qua pk, maar mist nog die kwalificatieboost. Renault en Honda lopen nog iets achter

http://www.motorsport.com(...)00bhp-barrier-829341
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 september 2016 @ 23:59:42 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165566939
Scorebordjournalistiek. 1000 klinkt leuk maar als de Mercedes dat al haalt is dat niet langer dan een paar seconden bij volle boost en alleen in kwalificatietrim.

De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10), de rest wordt opgevuld door de (relatief kleine) ERS-systemen. In de race zal het nooit boven de 800 komen.

Niet spectaculair dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165568500
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 23:59 schreef Fir3fly het volgende:

De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10),
Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.
pi_165569145
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 02:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.

De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.

Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost :X :')
valet parking is dat. :D
pi_165569166
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 09:31 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.
Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n
gewoon op het strand in een tentje
  maandag 26 september 2016 @ 09:14:47 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165569181
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 08:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.
Klopt inderdaad. Maar maximale turbo boost is beperkt tot een vaste waarde bovenop de de facto limiet die door de maximale brandstof flow wordt bepaald. De motor kan dus alleen voor die paar seconden echt op volle kracht blazen.

Maar vergeet ook niet dat de oude V8-en lange tijd bevroren waren, met meer ontwikkeling hadden die ook de 1000 kunnen halen en dan zonder hulp van ERS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165570574
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon op het strand in een tentje
Wat je wilt....
pi_165582451
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 09:14 schreef Fir3fly het volgende:
.
De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad. Dus zo kun je nog wel even bezig blijven.
pi_165582762
quote:
The exact amount of power delivered by the Bavarian four-cylinder was unknown, but according to Rosche: “It must have been around 1,400 horsepower; we don’t know for sure because the dyno didn’t go beyond 1,280 horsepower.”
http://gtspirit.com/2014/05/31/the-most-powerful-f1-car-ever/

_O_ _O_
  maandag 26 september 2016 @ 19:51:02 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165583763
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad.
Neen, ook daar zit natuurlijk een limiet op. En die motoren slurpten benzine als geen ander, dat kan al helemaal niet meer tegenwoordig.

De huidige motoren moet je ook niet bekijken in termen van pure paardekracht, maar eerder pk per liter verbruikte brandstof. Dat is vele malen indrukwekkender (nog steeds een stuk minder indrukwekkend dan een LMP1-motor, maar goed).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 september 2016 @ 20:37:38 #40
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_165585175
Het is wachten op een mooie race in de regen met veel 'wheel to wheel racing' tussen Max en Lewis om P1 :9~
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_165586325
Ik vraag me af hoe serieus dit artikel van Motorsport.com genomen moet worden. Vroeger konden ze met sound analysis exact het maximum toerental van de n/a motor ontdekken en aan de hand daarvan het vermogen uitrekenen. Tegenwoordig zegt het toerental niet zoveel en ook het geluidsvolume zegt weinig. Een sterke efficiente motor maakt juist weinig lawaai.

Als het zo leeg zijn wat getallen van f1technical getrokken, zoals de 80pk wat een schatting is hoeveel vermogen er nodig is om de turbo aan te drijven. Open je de wastegate en drijf je de turbo aan met de mgu-h, heb je 80pk extra aan de krukas. Ook de suggestie van brandbare additieven aan de olie is daar een keer geoppert.

In principe moet iedereen die 80pk kunnen opbrengen, de vraag is alleen voor hoeveel seconden. Als je dit enkele seconden aan het begin van een lang recht stuk kan genereren, kan het best een paar tienden schelen.
.
pi_165607572
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen?

Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.

quote:
F1 does not have any place in BMW’s plans. Discussions are now beginning to take place around the power units post 2020 with a number of engine builders pushing for an electrically driven front axle, which would add another 300hp to the 1000hp from the power unit driving the rear wheels.

One of Liberty’s first priorities should be to get involved in those discussions to shape F1’s future technology to appeal to the world’s leading automotive manufacturers and make F1 a series they cannot afford not to be in. But that looks some way off for the moment.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:41:46 #43
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165608041
Nou dat denk ik niet, ik snap wel dat Liberty de sport interessant wil maken voor alle autofabrikanten. Ze willen het terugbrengen naar de sport waar iedereen aan mee wil doen en waar iedereen naar wil kijken.

Dan begin je met het veld zo interessant mogelijk te maken en fabrikanten zoals BMW etc te strikken.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:19:47 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165609151
- offtopic -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 27-09-2016 20:26:09 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:29:51 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165609502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen?

Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.

[..]

Wat een innovatie zeg :O. Dat hebben LMP1 auto's al sinds 2012 (en die hebben daadwerkelijk meer dan 1000hp, ook tijdens een race). Als men daar denkt meer fabrikanten mee aan te trekken is men wel erg naïef.

En waar komt die 300hp vandaan dan? De huidige miezerige batterijtjes in een F1 kunnen nauwelijks de helft aan.

Met andere woorden, suggestieve rommel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165613194
AWD op een formuleauto? Denk van niet, misscien in 2030. Ben wel benieuwd waar we in 2021 naartoe gaan. Of we houden de huidige V6 nog even en schroeven er een grotere mgu-k aan (Uit de Formule E 200-300pk). Of we gaan nog kleiner, bijvoorbeeld een halve V6, 3-in-lijn 800cc, of 1100cc V4.
.
pi_165625757
De voorlopige kalender voor 2017:

quote:
March 26 Australia
April 9 China
April 16 Bahrain
April 30 Russia
May 14 Spain
May 28 Monaco
June 11 Canada*
June 18 Azerbaijan
July 2 Austria
July 9 Grest Britain
July 23 Hungary
July 30 Germany*
August 27 Belgium
September 3 Italy
September 17 Malaysia
October 1 Singapore
October 8 Japan
October 22 United States
November 5 Mexico
November 12 Brasil*
November 26 Abu Dhabi
* provisional
Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.

Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/

Edit: Duitsland en Canada zijn blijkbaar ook provisional.

[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 28-09-2016 20:33:52 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 28 september 2016 @ 15:59:39 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165626080
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165626115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
De voorlopige kalender voor 2017:

[..]

Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.

Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/
Laat de vakantieplanning maar beginnen... *O*
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2016 @ 16:09:56 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165626281
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
Hoe minder kijkers, hoe beter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')