abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165602642
Gesprek met een recruiter gehad over een mooie baan met snel uitzicht op vast dienstverband. Word dan ook intern opgeleid. Echt een geweldige kans.
Hij heeft me voorgesteld aan het bedrijf. Het is vandaag een week geleden, en nog niks van dat bedrijf gehoord. Recruiter heeft geinformeerd. Ze zeggen dat ze druk zijn, maar heb er niet echt een goed gevoel bij, anders had ik al iets vernomen? Anderzijds hadden ze me ook snel af kunnen wijzen... Ze zoeken iemand die 1 oktober start.. zucht
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:03:17 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165606107
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

En ik heb zelf wel eens meegemaakt dat dat niet het geval was. :')
Oef! Hoe is dat afgelopen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_165607432
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:55 schreef K44S het volgende:
Ik ben aangenomen *O* . Het idee is nog wat onwennig. Maar ik ben weg hier!

Succes aan de andere mensen! :Y)
^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165647100
Hmm afwijzing na afwijzing. Alleen nog een traineeship lopen, maar daar verdien je precies het minimumloon per maand en gezien de afstand en weinig reiskosten, vaste lasten en al, speel je het met geluk elke maand quitte zonder echt wat over te houden of te sparen... Maar ja dan ben je iig een jaartje aan het werk in je sector en heb je hopelijk straks een betere positie om een baan met een 'normaal' salaris te vinden (scheelt 1000 euro in de maand met wat je krijgt voor je traineeship en een normale werknemer daar verdient). Mocht ik door zijn, is dat wel iets om over na te denken, als het straks meer kost dan het oplevert heb je ook een probleem.
pi_165647354
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hmm afwijzing na afwijzing. Alleen nog een traineeship lopen, maar daar verdien je precies het minimumloon per maand en gezien de afstand en weinig reiskosten, vaste lasten en al, speel je het met geluk elke maand quitte zonder echt wat over te houden of te sparen... Maar ja dan ben je iig een jaartje aan het werk in je sector en heb je hopelijk straks een betere positie om een baan met een 'normaal' salaris te vinden (scheelt 1000 euro in de maand met wat je krijgt voor je traineeship en een normale werknemer daar verdient). Mocht ik door zijn, is dat wel iets om over na te denken, als het straks meer kost dan het oplevert heb je ook een probleem.
Krijg je afwijzingen op je brieven of word je wel uitgenodigd? Wat voor feedback krijg je bij die afwijzingen?
pi_165648461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:06 schreef Tjik het volgende:
Gesprek met een recruiter gehad over een mooie baan met snel uitzicht op vast dienstverband. Word dan ook intern opgeleid. Echt een geweldige kans.
Hij heeft me voorgesteld aan het bedrijf. Het is vandaag een week geleden, en nog niks van dat bedrijf gehoord. Recruiter heeft geinformeerd. Ze zeggen dat ze druk zijn, maar heb er niet echt een goed gevoel bij, anders had ik al iets vernomen? Anderzijds hadden ze me ook snel af kunnen wijzen... Ze zoeken iemand die 1 oktober start.. zucht
Klinkt alsof je 2e keus ben, maar dat hun eerste keus nog niet helemaal akkoord is ofzoiets.
pi_165648517
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:03 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Krijg je afwijzingen op je brieven of word je wel uitgenodigd? Wat voor feedback krijg je bij die afwijzingen?
Gewoon standaard afwijzingen. Andere mensen uitgenodigd die beter aan het profiel voldeden.. gekeken naar woonplaats, ervaring, opleiding etc. Opleiding is zelfde. Ervaring en woonplaats hebben ze een punt maar alle banen zijn ook aan de andere kant van het land dus 1,5 uur reizen is voor mij gebruikelijk, dat weet ik al vóórdat ik reageer dus voor mij geen issue.
pi_165648936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:59 schreef Tjik het volgende:
Gisteren bij een recruiter geweest voor een gesprek voor een super functie waarbij ik door kan groeien en na 3 maanden proef voor vast aan de slag kan gaan. Hij gaat me voorstellen aan het bedrijf en dan komen er 2 rondes.
Wat ik wel apart vond is dat hij zei dat ik na die 3 maanden proef wel een contract krijg voor bepaalde tijd. Maar sprak verder wel over de 'komende jaren' in deze functie voor mij.
Door de spanning en enthousiasme heb ik er niet meer naar gevraagd... Ivm privé redenen heb ik echt een jaarcontract nodig... Minstens.
Heeft iemand misschien verstand van deze manier van contracten aanbieden? Wordt het dan hoogstwaarschijnlijk eerst een halfjaar contract?

Ik ga het morgen nog wel even vragen aan hem, mits dat heel raar over komt..
Hoe lang loopt het contract? Bij contracten van korter dan 6 maanden geldt geen proeftijd namelijk. En de maximale proeftijd is volgens mij 2 maanden op basis van de wet.
  donderdag 29 september 2016 @ 16:40:34 #69
3542 Gia
User under construction
pi_165649079
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:46 schreef 0906 het volgende:

Een recruiter heeft op basis van schrijfstijl echt wel door of je op mbo of hbo werk- en denkniveau zit hoor. Het kan wel een goede reden zijn om je CV daarop te weigeren, daarom vragen veel werkgevers ook om een motivatiebrief.
Grappig dat jij, uitgerekend, zoiets post. Je vindt van jezelf dat je niet intelligent genoeg bent om een goede opleiding te volgen, en je beweert hier dat je opleidingsniveau uit je schrijfstijl valt op te maken.....
Nu heb ik van jou al hele epistels voorbij zien komen in perfect Nederlands. Nog geen d/t fouten.
pi_165649320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:52 schreef 0906 het volgende:

[..]

En op basis daarvan beoordelen ze je taalniveau, één foutje, schrijfniveau is niet hoog genoeg en je wordt afgewezen.
Dat is wel heel kort door de bocht. Als je iets met doen waarbij je vanuit je functie schriftelijk moet corresponderen dan is dat vast het geval. Maar tal van functies hoeft dat niet en zullen ze er ook niet moeilijk over doen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165649363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:06 schreef Tjik het volgende:
Tsja. Bedrijf heeft bij meerdere W&S-bureaus uit kunnen zetten en ontvangt mogelijk een lijstje met kandidaten. Daar pikken ze uit wat ze aanspreekt. Gewoon afwachten maar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165649397
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Je vindt van jezelf dat je niet intelligent genoeg bent om een goede opleiding te volgen, en je beweert hier dat je opleidingsniveau uit je schrijfstijl valt op te maken.....
Nu heb ik van jou al hele epistels voorbij zien komen in perfect Nederlands. Nog geen d/t fouten.
Je begrijpt toch ook wel dat een laaggeschoolde pauper het moeilijk op kan nemen tegen een academicus als het gaat om taalbeheersing en het schrijven van mooie brieven. Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen dat ze minder goed presteren, het zijn die recruiters die zo kortzichtig zijn en op basis van een paar kleine foutjes al meteen verregaande conclusies trekken dat de persoon in kwestie ongeschikt is voor de desbetreffende functie.

[ Bericht 2% gewijzigd door 0906 op 29-09-2016 17:04:05 ]
pi_165653463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:55 schreef 0906 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch ook wel dat een laaggeschoolde pauper het moeilijk op kan nemen tegen een academicus als het gaat om taalbeheersing en het schrijven van mooie brieven. Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen dat ze minder goed presteren, het zijn die recruiters die zo kortzichtig zijn en op basis van een paar kleine foutjes al meteen verregaande conclusies trekken dat de persoon in kwestie ongeschikt is voor de desbetreffende functie.
Eigenlijk geloof ik daar niks van, weet je. Ik heb genoeg studiegenoten die nog d/t-fouten en dergelijke maken, terwijl ik toch echt een universitaire master volg (nota bene een juridische master, waarbij een goede taalbeheersing een van de belangrijkste dingen is). Iedereen kan foutloos Nederlands leren schrijven, fouten maken in een sollicitatiebrief geeft vooral aan dat je onverschillig bent. Dat lijkt me nou juist geen goede eigenschap voor welke functie dan ook. Dan is het opleidingsniveau echt niet relevant meer. Liever iemand met een mbo diploma die een foutloze,nette brief schrijft dan iemand met een wo diploma die allerlei d/t-fouten in een brief maakt.
  donderdag 29 september 2016 @ 22:35:56 #74
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165659518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Eigenlijk geloof ik daar niks van, weet je. Ik heb genoeg studiegenoten die nog d/t-fouten en dergelijke maken, terwijl ik toch echt een universitaire master volg (nota bene een juridische master, waarbij een goede taalbeheersing een van de belangrijkste dingen is). Iedereen kan foutloos Nederlands leren schrijven, fouten maken in een sollicitatiebrief geeft vooral aan dat je onverschillig bent. Dat lijkt me nou juist geen goede eigenschap voor welke functie dan ook. Dan is het opleidingsniveau echt niet relevant meer. Liever iemand met een mbo diploma die een foutloze,nette brief schrijft dan iemand met een wo diploma die allerlei d/t-fouten in een brief maakt.
Dus jij denkt dat een laaggeschoolde vaker een foutloze brief zal schrijven dan een academicus? Denk je ook dat een laaggeschoolde over het algemeen een hoger IQ heeft dan een academicus?
pi_165659908
Wat is naast indeed een goede site met dezelfde functie? Alle vacatures bij elkaar.
pi_165660084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:47 schreef Tjik het volgende:
Wat is naast indeed een goede site met dezelfde functie? Alle vacatures bij elkaar.
Via LinkedIn kan je ook per vacature / functie zoeken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:27:38 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165688033
Medefokkers, ik heb even een advies(je) nodig van jullie.

Ik wil solliciteren op een functie van Gastvrouw/Receptioniste waarbij je o.a. beschikbaar moet zijn om collega's te vervangen bij ziekte of vakantie. Nu hebben ze bij voorkeur geen nevenfuncties, maar momenteel vervul ik die wel en de werkzaamheden komen in veel lijnen overeen met de functie waarop ik wil solliciteren maar komt te vervallen, zodra een betaalde baan zich aandient.

Hoe kan ik dat het beste verpakken?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165688130
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Medefokkers, ik heb even een advies(je) nodig van jullie.

Ik wil solliciteren op een functie van Gastvrouw/Receptioniste waarbij je o.a. beschikbaar moet zijn om collega's te vervangen bij ziekte of vakantie. Nu hebben ze bij voorkeur geen nevenfuncties, maar momenteel vervul ik die wel en de werkzaamheden komen in veel lijnen overeen met de functie waarop ik wil solliciteren en komt te vervallen, zodra een betaalde baan zich aandient.

Hoe kan ik dat het beste verpakken?
Verzwijgen lijkt me niet handig, dus dan moet je zorgen dat je goed uit kan leggen dat het de eventuele oproepdiensten niet in de weg gaat zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:48:55 #79
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165688418
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Verzwijgen lijkt me niet handig, dus dan moet je zorgen dat je goed uit kan leggen dat het de eventuele oproepdiensten niet in de weg gaat zitten.
En daar had je gelijk een mooi punt.
Ik heb nu aangegeven dat de functie gaat vervallen, zodra een betaald dienstverband zich aandient. (wat ook echt zo is)..
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:59:58 #80
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_165711216
Werk zoeken zal enige correlatie hebben met de ww-uitkering, dus daarom even mijn korte vraag hier... O-)
Hoe lang duurt/duurde het bij jullie ongeveer voordat de ww-uitkering werd gestort na het invullen van de inkomensopgave? Heb hem gisteren ingevuld voor september en het duurt max 10 werkdagen, maar ja, er zit nogal een verschil tussen dinsdag gestort en woensdag binnen of na 8 werkdagen eens een keertje.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 18:13:08 #81
446930 crew  ESF1Gamer
pi_165732183
Net afgestudeerd en druk op zoek naar mijn eerste echte baan

Iemand nog tips?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:35:11 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165732592
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:59 schreef MacorgaZ het volgende:
Werk zoeken zal enige correlatie hebben met de ww-uitkering, dus daarom even mijn korte vraag hier... O-)
Hoe lang duurt/duurde het bij jullie ongeveer voordat de ww-uitkering werd gestort na het invullen van de inkomensopgave? Heb hem gisteren ingevuld voor september en het duurt max 10 werkdagen, maar ja, er zit nogal een verschil tussen dinsdag gestort en woensdag binnen of na 8 werkdagen eens een keertje.
Kan zijn dat het er morgen op staat ..
Vorige maand zelfs al binnen 1 dag :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:36:07 #83
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165732609
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:13 schreef F1gamer het volgende:

Iemand nog tips?
Wat voor richting? En waarom begin je nu pas met zoeken? :o
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:42:56 #84
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_165732717
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Kan zijn dat het er morgen op staat ..
Vorige maand zelfs al binnen 1 dag :)
Fijn om te horen dat het zo snel gaat, thanks!
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_165733264
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:13 schreef F1gamer het volgende:

Iemand nog tips?
Hangt er vanaf wat je gedaan hebt.
En wat Maraca zegt:eigenlijk moet je tijdens je afstuderen/scriptie al beginnen met zoeken. En weten wat je precies zou willen natuurlijk.
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 19:27:50 #86
446930 crew  ESF1Gamer
pi_165733731
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat voor richting? En waarom begin je nu pas met zoeken? :o
Ik heb de opleiding Toegepaste Wiskunde gedaan. Ik ben al twee maanden op zoek naar werk. Alleen woon ik wel in een regio met weinig baankans (Regio Noord)

Ik heb wel wat lopen qua sollicitaties, maar ik wil zo graag aan het werk

[ Bericht 5% gewijzigd door ESF1Gamer op 03-10-2016 19:35:05 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:35:14 #87
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165734006
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:27 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik heb de opleiding Toegepaste Wiskunde gedaan. Ik ben al twee maanden op zoek naar werk. Alleen woon ik wel in een regio met weinig baankans (Regio Noord)
2 maanden is niks :@ zeker als de baankansen vrij laag zijn. Spreek als Tukker uit ervaring. :P Uiteindelijk maar naar de randstad verhuisd. Is dat eventueel een optie als je echt niks kan vinden?
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 19:41:33 #88
446930 crew  ESF1Gamer
pi_165734219
Ik ben bereid om te verhuizen. Alleen is dat zo duur om te doen en mijn spaargeld slinkt wel hard op dit moment.

Wat had jij gestudeerd, Maraca?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:55:06 #89
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165734631
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:41 schreef F1gamer het volgende:
Ik ben bereid om te verhuizen. Alleen is dat zo duur om te doen en mijn spaargeld slinkt wel hard op dit moment.

Wat had jij gestudeerd, Maraca?
Accountancy :) In Twente heb je wel accountantskantoren, maar niet precies wat ik wilde. Daar waren maar heel weinig vacatures van. In de randstad werden tientallen mensen gelijk aangenomen per vestiging _O- Nu inmiddels weer een andere baan en ga daar weer voor verhuizen. Ben het wel met je eens dat het een duur grapje is. Maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan en weer ga doen! (ondanks dat ik geen verhuisdoos meer kan zien :P)
pi_165739310
Zitten hier überhaupt wel MBO-ers? Gewoon met een simpele opleiding administratie.... :P
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')