Je huur toeslag en zorg toeslag, je mag tot 300 euro bruto per maand bijverdienen zonder dat er verrekent wordt, je hebt verder natuurlijk nog belasting die je nooit hoeft te betalen en als je dan nog even invult dat je geld hebt uitgegeven aan boeken voor studie etc krijg je een stevig bedrag terug, tot 999 euro, je hebt je vakantie geld nog wat iets van 600 euro per jaar is en je hoeft geen gemeente belasting of wat dan ook te betalen. Je kosten beperken zich volledig tot je huur (die grotendeels gedekt wordt door de huur toeslag), je zorg kosten (waarvoor zorg toeslag) en dan heb je nog je gebruikelijke kosten voor telefoon, internet, eten etc. Hij heeft 't vaak genoeg uitgezocht, mag in principe aan de slag als docent maar tenzij hij 0.7 FTE of meer gaat werken kost het hem geld. Helemaal omdat hij er nu flink wat geld uit kan halen met zwart werken, iedere avond paar uurtjes bijles, paar uurtjes in het weekend erbij en je zit op een zeer riant inkomen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
Discussie is een beetje ontspoort inmiddels. Maar de strekking van de OP blijft hetzelfde: bent u achterlijk, gooit u graag uw geld in een bodemloze put, wilt u graag dat Afrika een verloren continent blijft, stemt dan Groenlinks!quote:Op woensdag 7 september 2016 14:08 schreef skrn het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat dit topic doet in NWS, en niet zoals gebruikelijk in POL. En waarom we de telegraaf als bron gebruiken, terwijl we het programma gewoon van de site van GroenLinks kunnen downloaden.
Ik vind het alleen een slap argument. Zwart bijwerken en een uitkering trekken is namelijk aantrekkelijker dan voor het minimumloon ergens aan een lopende staan, ongeacht de hoogte van de bijstand.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook niet zeggen, ik heb nergens gepleit voor verlagingen.
Maar ik snap die mensen wel degelijk ja en zou indd hetzelfde doen.
Klopt, die regeling bestaat dus inderdaad ook (maar overigens niet bij alle gemeenten!) maar deze persoon werkt dus wel, en zit niet alleen maar thuis op de bank.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je huur toeslag en zorg toeslag, je mag tot 300 euro bruto per maand bijverdienen zonder dat er verrekent wordt,
Dat is dus onjuist. Werken voor het minimumloon loont vrijwel altijd. Overigens lijk je te vergeten dat je ook met het minimumloon recht hebt op huur- en zorgtoeslag, maar ik weet niet zeker of je dit vergeet of niet.quote:'t is al vaker in het nieuws geweest ook, als je voor minimum loon gaat werken loont dat vrijwel nooit, kan je beter in de bijstand gaan zitten. Dat is natuurlijk een achterlijke situatie. Maar in dit geval is het alles behalve minimum loon en dan toch is het interessanter om niet te gaan werken.
quote:Als ideaalbeeld ziet de econoom een lastendruk van circa 40%, met een vermogensbelasting van 0% tot ¤ 1 mln vermogen, van 1% tussen ¤ 1 mln en ¤ 2 mln vermogen en 2% voor alles daarboven.
quote:Bovendien zou de vermogensbelasting in box 3 progressief moeten worden. Ofwel: het percentage moet hoger worden naarmate het vermogen groter is. Nu is het in 2001 vastgestelde percentage 1,2%, ongeacht het rendement. Klaver wil dat de werkelijke opbrengsten worden belast, met een tarief dat oploopt tot 50% voor vermogens boven een miljoen euro.
Ik dacht dat dat om 200 euro per maand ging en voor een termijn van 6 maanden en als het om een inkomen gaat waarbij de kans op herintreding vergroot wordt.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, die regeling bestaat dus inderdaad ook (maar overigens niet bij alle gemeenten!) maar deze persoon werkt dus wel, en zit niet alleen maar thuis op de bank.
Klopt, het heeft sowieso een maximumtermijn van 6 maanden inderdaad, het exacte bedrag heb ik zo niet meteen voor ogen, ik dacht zelf dat het lag rond de 250 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat om 200 euro per maand ging en voor een termijn van 6 maanden en als het om een inkomen gaat waarbij de kans op herintreding vergroot wordt.
Again: dan ga je uit van uitzonderlijke gevallen, niet van het gemiddelde. Die 300 euro mag alleen bijverdiend worden voor een termijn van 6 maanden en als een bijstandsgerechtigde aannemelijk kan maken dat het zijn kansen op werk vergroot.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag en daarnaast mag je tot 300 euro bruto bijverdienen voordat er wordt verrekent. Bij elkaar komt hij dan op bijna 1500 euro netto per maand.
quote:Mensen met problematische schulden gaan we helpen, zo nodig met kwijtschelding.
En waar legt Jesse de grens van de middeninkomens ?quote:8. Via een hogere arbeidskorting en inkomensafhankelijke combinatiekorting
worden de belastingen voor lage en middeninkomens fors verlaagd. Voor de laagste
inkomens die nauwelijks belasting betalen worden belastingkortingen uitbetaald
als een negatieve inkomstenbelasting: hun netto-inkomen stijgt. Topinkomens
worden zwaarder belast.
Zoals bij meer dingen, jammer dat er geen cijfers bijstaan.quote:Er komt een Piketty-belasting: een progressieve belasting op vermogen op basis
van reëel rendement. Wie veel vermogen heeft gaat meer betalen; mensen met
enkel wat spaargeld betalen minder.
Ja, iedereen massaal die pretstudie kiezen en dan over 4 jaar klagen dat er geen werk isquote:De toegankelijkheid van het hoger onderwijs wordt vergroot.
Toenemende selectie aan de poort bij hogescholen en universiteiten wordt gestopt.
Selectie aan de poort kan alleen bij uitzonderlijke opleidingen, zoals het conservatorium of bepaalde geneeskundestudies.
Het bindend studieadvies en de harde knip tussen bachelor en master worden afgeschaft.
En wie gaat dat betalenquote:De AOW als basispensioen wordt fors verhoogd. Hierdoor zal iedereen met
een klein of geen aanvullend pensioen later voldoende inkomen hebben
quote:Ouders kunnen na de geboorte van hun kindje de eerste zes maanden thuis voor
de baby zorgen. Daarna kan elk kind gratis naar de kinderopvang. We passen
daarom een aantal regelingen aan. Het kraamverlof voor vaders en meemoeders
gaat van twee dagen naar twee weken. Elke werknemer krijgt twee maanden
betaald ouderschapsverlof, bovenop het bestaande ouderschapsverlof. Zo kunnen
twee ouders elk een periode thuis zijn en samen het eerste half jaar de zorg voor
hun kind delen. Kinderopvang wordt een basisvoorziening: ieder kind tussen
zes maanden en vier jaar heeft recht op drie dagen gratis opvang per week. Voor
alleenstaande ouders geldt dit recht op kinderopvang vanaf het moment dat het
kind drie maanden oud is.
Oh, dus positieve discriminatie mag wel ? Waarom niet gewoon de beste kandidaat uitkiezen ?quote:Discriminatie door de politie en andere opsporingsinstanties gaan we tegen.
De politie krijgt een actief wervingsbeleid gericht op vrouwen, LHBTI’s en
minderheden.
Nog meer geld ?quote:Er komt meer geld voor talentontwikkeling, cultuur, kunst en het behoud van
erfgoed.
Nieuws, informatie, cultuur en educatie vormen de kerntaak van publieke
omroepen. Daar moet voldoende geld voor zijn
Hoiquote:Het kraakverbod wordt afgeschaft.
Arme Rotterdammers, nog langer in de filequote:Verdere versnippering van Nederland wordt tegengegaan. Dus geen
Blankenburgtunnel, Rijnlandroute, A13/A16 of verlenging van de A15. De bak van
Amelisweerd wordt niet verbreed.
Heeft ook zo goed geholpen de afgelopen 70 jaar he ?quote:Er gaat meer geld naar ontwikkelingssamenwerking. De bestedingen gaan omhoog
naar de internationaal afgesproken norm van 0,7% van het BNP. De kosten
voor opvang van asielzoekers worden niet betaald uit het ontwikkelingsbudget.
Klimaatsteun voor ontwikkelingslanden komt bovenop de uitgaven voor
ontwikkelingssamenwerking.
GL en Krakers hebben al decennialang vrij korte lijntjes met elkaar. Dit moet je meer als een ideologische vriendendienst zien.quote:
Maar kraken is gewoon crimineel.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
GL en Krakers hebben al decennialang vrij korte lijntjes met elkaar. Dit moet je meer als een ideologische vriendendienst zien.
Niet als het aan GL ligtquote:Op woensdag 7 september 2016 15:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar kraken is gewoon crimineel.
Geloof niet dat ze dat een tof idee vinden.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet als het aan GL ligt
Als ze knokploegen dan ook legaliseren vind ik het prima. Het recht van de sterkste, precies waar die anarchisten in de kraakbeweging altijd zo wild over zijn.
Die zijn er helaas. Maar zoals Ebru bij Pauw al zei: als je toch al weet dat je nooit aan regeren toe zal komen, dan kun je dit soort utopische standpunten gerust optekenenquote:Op woensdag 7 september 2016 15:09 schreef DaggerOne het volgende:
Die punten in dat partijprogramma zijn toch niet serieus te nemen? Zijn er serieus mensen met zo'n onrealistisch wereldbeeld?
Ik zie iedereen wel regeren. Zeker met de huidige peilingen. ChristenUnie kwam ook in een coalitie terecht.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:19 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Die zijn er helaas. Maar zoals Ebru bij Pauw al zei: als je toch al weet dat je nooit aan regeren toe zal komen, dan kun je dit soort utopische standpunten gerust optekenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |