Dat wel, maar Klaver kon zo zijn verhaal niet echt kwijt.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, hij bleef keurig overeind. Het pleit nog eerder in zijn voordeel dat hij zo rustig bleef.
Ik heb het programma van VNL nog niet gelezen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Op Jan Roos lijkt me wel lachen, lekker een beetje stoken in de tweede kamer
Turkse vrouwen hequote:Op woensdag 7 september 2016 00:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Erg storend dat Umar iemand niet uit kan laten praten...
Er is geen een partij waar ik met 100% in kan vinden. D66 heeft goede standpunten maar ik kom meer overeen met VVD. Dus beter gaan VVD en D66 regeren. CDA wordt ook wel lekker rechts. Ik ga VVD stemmen. Pvv is vies links.quote:
programmaboekjes zijn boring, Jan Roos nietquote:Op woensdag 7 september 2016 00:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik heb het programma van VNL nog niet gelezen.
Ik ken toch wat mooie turkse vrouwen. Omg, jammer dat ze turks en moslima zijn.quote:
Wat vind je zo goed aan de VVD? Dat ze bv banken geen strobreed in de weg leggen zodat deze lekker door kunnen gaan met het nemen van enorme risico's en wij ze weer uit de brand kunnen helpen als het weer mis gaat? (en dat het weer mis gaat staat vast want er is nog zo goed als niks veranderd)quote:Op woensdag 7 september 2016 00:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er is geen een partij waar ik met 100% in kan vinden. D66 heeft goede standpunten maar ik kom meer overeen met VVD. Dus beter gaan VVD en D66 regeren. CDA wordt ook wel lekker rechts. Ik ga VVD stemmen. Pvv is vies links.
Je kan vinden van haar mening wat je wilt, maar zo als ze door Klaver heen zat te schreeuwen was echt irritant.quote:
Mooi zijn ze wel, al kun je ze niet goed zien met de hoofddoek om, maar Jezus als die scheur open gaat, volgens mij is dat echt iets Turks, die vrouwen zijn allemaal ongelooflijk gebekt en ratelen aan een stuk door.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik ken toch wat mooie turkse vrouwen. Omg, jammer dat ze turks en moslima zijn.
D66 had mij bijna genaaid met lening voor studiequote:Op woensdag 7 september 2016 00:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er is geen een partij waar ik met 100% in kan vinden. D66 heeft goede standpunten maar ik kom meer overeen met VVD. Dus beter gaan VVD en D66 regeren. CDA wordt ook wel lekker rechts. Ik ga VVD stemmen. Pvv is vies links.
Ik vond haar mening best goed eigenlijk. Jammer inderdaad dat haar afkeer voor Klaver zo door schreeuwde.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je kan vinden van haar mening wat je wilt, maar zo als ze door Klaver heen zat te schreeuwen was echt irritant.
Meer economische vrijheid, meer naar defensie, strenge immigratie, kernenergie en minder overheid, zeer beknopt samengevat. De bankencrisis is niet te wijten aan een partij, wie er ook aan de mach was, het zou gebeuren want het systeem was verrot. Nu nog steeds maar minder.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat vind je zo goed aan de VVD? Dat ze bv banken geen strobreed in de weg leggen zodat deze lekker door kunnen gaan met het nemen van enorme risico's en wij ze weer uit de brand kunnen helpen als het weer mis gaat? (en dat het weer mis gaat staat vast want er is nog zo goed als niks veranderd)
Zelfs als je het met haar eens bent heeft ze daar kritiek op. Wat een dom wicht.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:10 schreef MakkieR het volgende:
Had Umar trouwens ook kritiek op het voetbal, ik zou het bijna denken, want ze heeft werkelijk overal kritiek op
De meeste turkse die ik ken dragen geen hoofddoek. Eigenlijk allemaal niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mooi zijn ze wel, al kun je ze niet goed zien met de hoofddoek om, maar Jezus als die scheur open gaat, volgens mij is dat echt iets Turks, die vrouwen zijn allemaal ongelooflijk gebekt en ratelen aan een stuk door.
Ik vind dat terecht. Stufie is niet meer van deze tijd.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
D66 had mij bijna genaaid met lening voor studie
Studiebeurs vind ik meer van deze tijd als je ergens heel goed in bent.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vind dat terecht. Stufie is niet meer van deze tijd.
Wat betreft de banken ben je niet zo goed op de hoogte. Het systeem is nog steeds zo verrot en een nieuwe bankencrisis kan ieder moment weer uitbreken. En de meeste VVD-ers zullen nooit een voorstel steunen om de macht van banken aan banden te leggen omdat hun politieke carriere een opstapje is naar een baan in de financiele sector waar ze het twintigvoudige verdienen van wat ze nu verdienen. Als ze tenminste een beetje goed geluisterd hebben naar de lobby van de financiele sector.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meer economische vrijheid, meer naar defensie, strenge immigratie, kernenergie en minder overheid, zeer beknopt samengevat. De bankencrisis is niet te wijten aan een partij, wie er ook aan de mach was, het zou gebeuren want het systeem was verrot. Nu nog steeds maar minder.
Mijn is altijd geleerd dat:quote:Op woensdag 7 september 2016 00:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat betreft de banken ben je niet zo goed op de hoogte. Het systeem is nog steeds zo verrot en een nieuwe bankencrisis kan ieder moment weer uitbreken. En de meeste VVD-ers zullen nooit een voorstel steunen om de macht van banken aan banden te leggen omdat hun politieke carriere een opstapje is naar een baan in de financiele sector waar ze het twintigvoudige verdienen van wat ze nu verdienen. Als ze tenminste een beetje goed geluisterd hebben naar de lobby van de financiele sector.
Waarom zou je kernenergie willen terwijl zonne en windenergie voor het oprapen ligt? Al de dingen die je noemt hebben totaal geen waarde als wij ons planeetje zo verklooien dat we niet meer normaal kunnen leven.
Lekker naïef , defensie afschaffen in deze tijd. China en rusland investeren tientallen miljarden erin, en als we het afschaffen blijven ze het doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat betreft de banken ben je niet zo goed op de hoogte. Het systeem is nog steeds zo verrot en een nieuwe bankencrisis kan ieder moment weer uitbreken. En de meeste VVD-ers zullen nooit een voorstel steunen om de macht van banken aan banden te leggen omdat hun politieke carriere een opstapje is naar een baan in de financiele sector waar ze het twintigvoudige verdienen van wat ze nu verdienen. Als ze tenminste een beetje goed geluisterd hebben naar de lobby van de financiele sector.
Waarom zou je kernenergie willen terwijl zonne en windenergie voor het oprapen ligt? Al de dingen die je noemt hebben totaal geen waarde als wij ons planeetje zo verklooien dat we niet meer normaal kunnen leven.
Meer economische vrijheid en minder overheid ben ik trouwens wel met je eens. Immigratie is een heel lastig onderwerp. Als je dat strenger gaat maken komen ze op een gegeven moment wel met geweld hier naar toe. En defensie mogen ze wat mij betreft totaal afschaffen.
Ja mij ook maar dat loopt tegenwoordig enorm door elkaar. PvdA is bv totaal niet meer voor de arbeiders. VVD, PvdA, CDA, D66 zijn echt machtspartijen die nooit iets wezenlijks zullen veranderen. Wil je verandering stem dan in ieder geval niet op 1 van die partijen. Als je, zoals ik, je vooral zorgen maakt over de banken, dan is er op dit moment maar 1 partij die daar echt iets aan wil veranderen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mijn is altijd geleerd dat:
VVD voor de rijken zijn
PVDA voor de arbeiders waren
CDA voor de gelovigen zijn
SP voor de armen zijn
Groenlinks voor de boom knuffelaars waren
CU voor de streng gelovigen zijn
SGP voor de zeer streng gelovigen zijn
50+ voor de ouwe lullen zijn
PVV voor de islam haters zijn
D66 voor de Eurofielen zijn
kom ik wel aardig in de buurt?
Denk je echt dat Rusland of China hier binnen zullen vallen? Zo nee, dan heb je dus helemaal niks aan defensie. Defensie is gebaseerd op angst en ik zie liever een land wat voorruit wil door technologie of andere alternatieven.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lekker naïef , defensie afschaffen in deze tijd. China en rusland investeren tientallen miljarden erin, en als we het afschaffen blijven ze het doen.
Thorium based nuclear power is een goedr vorm van energie. Stuk minder erg dan uranium based. Windenergie vind ik niets. Zonne-energie, geothermische energie en andere vormen van verduurzaming ben ik alleen maar voor.
De banken staan er nu een stuk sterker voor dan 2007-2008. Meer liquiditeit en de leningen op balans hebben meer gewicht op de schulden dus bij dezelfde ratios heb je meer onderpand nodig. Daarnaast zijn er geen subprime troep htpotheken meer in de us waar al die amerikaanse banken massaal inzaten en daar producten van maken die onze banken kochten.
Daarnaast, is onze bankaire en monetaire systeem in Nederland te verwoven met de rest van het westen, dus zelfs met SP aan de macht zouden we bij een meltdown evenveel naar de kanker gaan.
Dat ging over of aanhagers van Attaturk dan welkom waren bij GL. Volgens mij was het meer dat Ebru een grondige afkeer heeft van GL ofwel politiek links dat ze zo belachelijk reageerde telkens naar Klaver want richting Pauw was ze poeslief. Beetje zelfreflectie zou haar goed doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef N00dles het volgende:
Wat was dat grapje van Jesse nou waar Ebru zo humorloos op reageerde?
Ebru is echt zo iemand die het heerlijk vindt om zich lekker af te zetten tegen alles en iedereen, en vooral discussie en ruzie zoekt, ook bij mensen die het in principe eens zijn met haar.
Met thorium heb je geen kernrampen. Dat kan niet. Ook is er nauwelijks radioactief afval en het afval zelf is een stuk minder vervuilend voor de omgeving.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk je echt dat Rusland of China hier binnen zullen vallen? Zo nee, dan heb je dus helemaal niks aan defensie. Defensie is gebaseerd op angst en ik zie liever een land wat voorruit wil door technologie of andere alternatieven.
Waarom vind je windenergie niks? Daar is in Nederland behoorlijk wat mee te winnen. Wat betreft het verduurzamen van energie lopen we flink achter op Duitsland bv. Die zijn met zonne-energie al veel verder. En dan heb je van die atoomcentrales die elk moment een ramp op kunnen leveren zoals we pas nog wel gezien hebben helemaal niet nodig. Waarom risico nemen als het helemaal niet nodig is?
De maatregelen die je noemt zijn niet meer dan druppels op een gloeiende plaat. Er is wezenlijk helemaal niks veranderd. De redenen van de financiele crisis zijn nog steeds volop aanwezig. Het financiele stelsel is totaal "out of controll". De stimulansen voor banken om enorme korte termijn risico's te nemen zijn nog steeds aanwezig en ze weten dat we ze niet kunnen laten vallen dus er is een vangnet voor ze. Tip, lees het boek van Joris Luijendijk, Het kan niet waar zijn.
Dat laatste ben ik met je eens maar je zou wel bepaalde maatregelen kunnen nemen om de impact van een meltdown te verkleinen. Maar zelfs dat gebeurt niet. Banken opdelen in zakenbanken bv.
Goed voor de balans tussen links en rechts zoals je gister zag. De kritische sidekick.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:22 schreef Tagliano het volgende:
Wie bedenkt nou dat het leuk zou zijn om dat wijf twee keer achter elkaar uit te nodigen
Hooguit leuk voor de kijkcijfers, ofzo
Hmm, dan zou ze toch moeten overwegen om de ander uit te laten praten in plaats van na drie woorden IK VROEG JE WAT ertussendoor te knallenquote:Op woensdag 7 september 2016 17:25 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Goed voor de balans tussen links en rechts zoals je gister zag. De kritische sidekick.
Het wordt ook echt zo'n schreeuwerige non-discussiequote:Huseyin Sayilgan heeft voor de zomer aangifte gedaan in Turkije vanwege de uitspraken van Ebru Umar. Gisteren begon de eerste van drie strafzaken. GeenStijl zette een artikel online waarin de aangiftes staan tegen Umar, daarin werd ook expliciet de naam en het adres genoemd van Huseyin. Hij is woedend en verdenkt Umar ervan de lijst gelekt te hebben. Vanavond bij Pauw een debat tussen Huseyin en Ebru.
Gelukkig heb ik bier en chips in huis.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:39 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het wordt ook echt zo'n schreeuwerige non-discussie
Ik ga mijn dijen alvast maar larderen met spek zodat ze straks goed kunnen kletsen.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:39 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het wordt ook echt zo'n schreeuwerige non-discussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |