en omdat we samenwerken met anderen. Alleen red niemand het.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:24 schreef CarpeDiem het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik juist. Dat we zo ver gekomen zijn is omdat we uitgedaagd worden en we beloond willen worden voor onze inspanningen.
Yep. Samenwerken is in mijn ogen wat anders dan nivelleren.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en omdat we samenwerken met anderen. Alleen red niemand het.
hier geef je dus juist de noodzaak aan van dit soort plannen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:11 schreef CarpeDiem het volgende:
[..]
Niet specifiek een partij maar ik geloof niet in de maakbare mens. Eerlijk delen klinkt mooi maar uiteindelijk zit het ikke ikke diep in iedere mens.
In zekere zin is samenwerken absoluut niet anders dan nivelleren, want hierdoor zorg je voor een samenleving waarin iedereen kan participeren, en zorg je voor een stabiele en veilige samenleving.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:29 schreef CarpeDiem het volgende:
[..]
Yep. Samenwerken is in mijn ogen wat anders dan nivelleren.
De hele wereld is hier zo'n beetje op gebaseerd. Sinds we op 2 benen kunnen staan moorden we elkaar uit om macht en land. En de economie werkt ook niet anders. We kopen op internet omdat het goedkoper is, de maakindustrie is daar waar het 't goedkoopst is.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hier geef je dus juist de noodzaak aan van dit soort plannen.
en mensen doen vaak alsof het een godgegeven recht is, om je zelf via rijkdom boven alles uit te verheffen, als je de kans krijgt.
en we weten allemaal dat het een onrechtvaardige wereld is, zo.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:36 schreef CarpeDiem het volgende:
[..]
De hele wereld is hier zo'n beetje op gebaseerd. Sinds we op 2 benen kunnen staan moorden we elkaar uit om macht en land. En de economie werkt ook niet anders. We kopen op internet omdat het goedkoper is, de maakindustrie is daar waar het 't goedkoopst is.
Waar. En vandaar mijn opmerking.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en we weten allemaal dat het een onrechtvaardige wereld is, zo.
Nu is er wel wat aan te merken op de ambtelijke logica waar gepoogd wordt om een probleem in sector A (de advisering op de basisschool) aan te pakken in sector B (op het VO). Maar dat even terzijde, want dat de adviezen niet altijd kloppen is redelijk algemeen bekend en ook de specifiek hier genoemde punten.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:20 schreef 99.999 het volgende:
@Janneke
Het past binnen hun visie op het tegengaan van de toenemende tweedeling in de maatschappij.
[..]
Kan je best wat van vinden maar binnen die visie om met goed onderwijs het volk te verheffen en verdergaande tweedeling te voorkomen past het wel.
Ik had ook iets te snel gelezen, dus mijn opmerking is niet helemaal eerlijk. Maar wel een beetje: theoretisch is het mogelijk om een universitaire studie af te ronden zonder zelfs maar een havo van binnen te hebben gezien. Als ik kijk naar mijn eigen collega's, dan zijn er daarbij die via vmbo-t-mbo-hbo hun bevoegdheid hebben behaald. Gevolg is dat we een econoom hebben die niet kan differentiëren, want dat krijg je niet op het vmbo. Dus het punt staat wel een beetje, maar inderdaad niet helemaal.quote:[..]
Ik zie de link met diploma-inflatie niet zo. Zouden diploma's niet juist meer waard moeten worden als nu zonder aanvullende eisen geen doorstroming mogelijk is? Je hoeft niet altijd van het negatieve uit te gaan.
vraagje over die doorstroomrecht he, mbo'ers die niveau 3 en 4 hebben gehaald hebben toch al het recht om naar het hbo door te stromen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:25 schreef Tem het volgende:
Hoofdpunten
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n-economie~a4371592/
4, ja. Op basis van dit punt én het ding erboven over die tweejarige brugklassen kan ik me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat het een tijdje geleden is dat de schrijvers buiten de deur van hun kantoor geweest zijn. Ons hele onderwijssysteem is namelijk gebouwd op de doorstroommogelijkheden.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
vraagje over die doorstroomrecht he, mbo'ers die niveau 3 en 4 hebben gehaald hebben toch al het recht om naar het hbo door te stromen?
Ja en dat is toch terecht dat niveau 4 recht heeft op doorstroming? Anders krijg je van die niveau 2 mensen die even niks gaan bakken op het hbo.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
4, ja. Op basis van dit punt én het ding erboven over die tweejarige brugklassen kan ik me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat het een tijdje geleden is dat de schrijvers buiten de deur van hun kantoor geweest zijn. Ons hele onderwijssysteem is namelijk gebouwd op de doorstroommogelijkheden.
Als het ze gaat om het stijgende aantal onderwijsinstellingen dat er toch eisen aan stelt, dan moeten ze dat in hun program zetten. Op zich is dat een ander punt.
"Die ander betaalt".quote:Op woensdag 7 september 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:
Wat ik vooral mis is een financiële paragraaf, of zou ik die over het hoofd hebben gezien?
Klopt, maar er zijn steeds meer hbo's die eisen stellen op cijfers en/of vakkenpakket. En dat was oorspronkelijk niet het idee.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja en dat is toch terecht dat niveau 4 recht heeft op doorstroming? Anders krijg je van die niveau 2 mensen die even niks gaan bakken op het hbo.
Waarschijnlijk komt die paragraaf nog wel, bij de SP verscheen deze ook weleens wat later dan het verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:
Wat ik vooral mis is een financiële paragraaf, of zou ik die over het hoofd hebben gezien?
Met name op het gebied van het ER zorg ben ik wel benieuwd, zeker nu meer partijen daarvoor pleiten. Rechtstreeks de premie verhogen zal weinig mensen doen juichen, een inkomensafhankelijke premie zal onmiddellijk weerstand oproepen (is immers al geprobeerd) en het verstoppen in de belastingen zal ook gevolgen hebben.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hehe, ik neem aan dat ze er iets beter over na gaan denken dan dat
Eens, vind dat toch al een matig idee maar de financiële onderbouwing kan het goed een heel slecht idee makenquote:Op woensdag 7 september 2016 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met name op het gebied van het ER zorg ben ik wel benieuwd, zeker nu meer partijen daarvoor pleiten. Rechtstreeks de premie verhogen zal weinig mensen doen juichen, een inkomensafhankelijke premie zal onmiddellijk weerstand oproepen en het verstoppen in de belastingen zal ook gevolgen hebben.
Het zal allicht nog komen. Maar met een programma wat erg leunt op nieuwe investeringen en verlagen van allerlei lasten zou ik het sterker vinden wanneer ze dat op hoofdlijnen vast aanleveren bij de presentatie.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt die paragraaf nog wel, bij de SP verscheen deze ook weleens wat later dan het verkiezingsprogramma.
Niveau vier volgens mij wel.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
vraagje over die doorstroomrecht he, mbo'ers die niveau 3 en 4 hebben gehaald hebben toch al het recht om naar het hbo door te stromen?
Waar ben je benieuwd naar? De rest mag meer betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met name op het gebied van het ER zorg ben ik wel benieuwd, zeker nu meer partijen daarvoor pleiten. Rechtstreeks de premie verhogen zal weinig mensen doen juichen, een inkomensafhankelijke premie zal onmiddellijk weerstand oproepen (is immers al geprobeerd) en het verstoppen in de belastingen zal ook gevolgen hebben.
Ja, allicht. Maar als de premie omhoog gaat (en de zorgtoeslag niet verandert) dan gaat iedereen een absoluut bedrag meer betalen. Plannen via een inkomensafhankelijke verhoging of verwerking in de belastingen leggen de rekening nog meer neer bij de netto betalers. Daar zit nog wel verschil in.quote:Op woensdag 7 september 2016 22:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar ben je benieuwd naar? De rest mag meer betalen.
Die belangenorganisaties ook: miljoenen mensen worden gestraft omdat ze ziek zijn, dus weg met dat eigen risico. Dan worden mensen gestraft omdat anderen ziek zijn. Dat hoor je dan weer niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |