abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165398327
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is geen observatie maar een mening
Door het race to the bottom te noemen geef je een waardeoordeel.
Feit is gewoon dat Ierland succesvoller is dan de voormalige DDR
Er is geen sprake van race to the bottom, er is sprake van twee soorten beleid, duizenden miljarden aan subsidie versus belastingdeals.
Het is niets meer dan een constatering. Landen die in een onderlinge concurrentiestrijd beland zijn om hun belastingbeleid zo aan te passen dat bedrijven zich in hun land gaan vestigen is wel degelijk een race to the bottom. Jij erkende dat al expliciet door een topic te openen dat Nederland het bonussenbeleid moest afschaffen om de City hier heen te halen. Wat je verder van die belastingen vindt of hoe hoog ze daadwerkelijk moeten zijn doet er niet zoveel toe; het gaat erom dat landen zich laten chanteren door bedrijven en daarin een onderlinge wedstrijd aangaan. En zoals ik al zei: in die wedstrijd zijn zij die meebuigen op de korte termijn altijd het beste af. Dat is geen mening maar een constatering.

En zoals gezegd: daarom heeft het ook geen zin om een vergelijking te maken zoals jij dat doet. Sowieso is het pakken van twee casussen om daar de impact van subsidiëring vs. lage belastingen te meten niet echt robuust. Ook dat is slechts een constatering, maar met 'bewijs' heeft het niets te maken.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 18 september 2016 @ 10:32:56 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165398738
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is niets meer dan een constatering. Landen die in een onderlinge concurrentiestrijd beland zijn om hun belastingbeleid zo aan te passen dat bedrijven zich in hun land gaan vestigen is wel degelijk een race to the bottom. Jij erkende dat al expliciet door een topic te openen dat Nederland het bonussenbeleid moest afschaffen om de City hier heen te halen. Wat je verder van die belastingen vindt of hoe hoog ze daadwerkelijk moeten zijn doet er niet zoveel toe; het gaat erom dat landen zich laten chanteren door bedrijven en daarin een onderlinge wedstrijd aangaan. En zoals ik al zei: in die wedstrijd zijn zij die meebuigen op de korte termijn altijd het beste af. Dat is geen mening maar een constatering.

En zoals gezegd: daarom heeft het ook geen zin om een vergelijking te maken zoals jij dat doet. Sowieso is het pakken van twee casussen om daar de impact van subsidiëring vs. lage belastingen te meten niet echt robuust. Ook dat is slechts een constatering, maar met 'bewijs' heeft het niets te maken.
Voor jou is dus concurrentie een race to the bottom en wil je dat staten een kartel gaan vormen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165398804
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor jou is dus concurrentie een race to the bottom en wil je dat staten een kartel gaan vormen?
Eerste vraag: nee. Typisch gevalletje selectief lezen en woorden verdraaien van jou kant dit. Je zou bij PowNews moeten werken..

Tweede vraag: eenduidig belastingbeleid ontwerpen is geen kartelvorming. Belastingpolitiek is immers geen markt. Ben jij vanuit dit oogpunt tegen elke vorm van internationale politieke samenwerking? Is een Europees geörganiseerd veiligheidsbeleid een kartel tegen terroristen?

[ Bericht 6% gewijzigd door keste010 op 18-09-2016 10:43:10 ]
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_165406114
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten bedrijven nog steeds verlegen om geld. Het verieste rendement op eigen vermogen is hoger dan 0-0,5%. Daarnaast zijn (winst)belastingen gewoon kosten voor multinationals die ze niet hoeven te maken om hun productie in stand te houden.

Het is, met andere woorden, een bodemloze put geld waar geen rendement op wordt gemaakt. Je kunt nog beter werknemers een hoog salaris betalen dan je belastingafdracht te vergroten.
Met gratis geld maken ze rendement op de beurs. Iets dat gestuwd wordt voor overheidsbeleid, die de beurzen oppompen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165406580
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Feit is gewoon dat Ierland succesvoller is dan de voormalige DDR
Echt hoor. Petje af voor de mensen die het nog wel proberen. Maar wat mij betreft leidt dit tot niets. Dan moet men opeens allerlei zelfverzonnen, vergezochte, en volstrekt onnozele stellingen gaan verdedigen dan wel verwerpen. Ik ben er wel klaar mee. Het lijkt op discussiëren schaken met een duif.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 18-09-2016 16:35:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 september 2016 @ 16:56:12 #31
45206 Pietverdriet
pi_165407663
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Echt hoor. Petje af voor de mensen die het nog wel proberen. Maar wat mij betreft leidt dit tot niets. Dan moet men opeens allerlei zelfverzonnen, vergezochte, en volstrekt onnozele stellingen gaan verdedigen dan wel verwerpen. Ik ben er wel klaar mee. Het lijkt op discussiëren schaken met een duif.
Nul argumenten zie ik
pi_165407790
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nul argumenten zie ik
En dat doe je al 20 jaar ofzo hier. Waardoor ik afhaak. Niet wegens een gebrek aan mijn argumenten maar wegens de jouwe. Die volstrekt onnozele richting die jij op wilt met "Ierland is beter dan de DDR" geeft hier de doorslag. Het trekt op volkomen niets. Men beschrijft hier al heel lang dat jij degene bent zonder argumenten. En ik ben tot de conclusie gekomen dat dat klopt.
  zondag 18 september 2016 @ 17:30:06 #33
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165408570
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Een race to the bottom is gezond. De bodem is overigens nooit nul maar de uitkomst waar prijs en productiviteit in evenwicht zijn. Wat is er mis met 30% lager loon als goederen 50% in waarde dalen in dezelfde tijd?
Ook overheden moeten diensten en beprijzing in evenwicht brengen. De efficiëntste overheid doet het meest voor de burger voor het minste budget.
Daar kan toch niemand tegen zijn?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165408606
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een race to the bottom is gezond.
En deze wil ik dan nog even meenemen in de categorie "onnozele uitspraken".
  zondag 18 september 2016 @ 17:32:25 #35
379943 Paper_Tiger
pi_165408641
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En deze wil ik dan nog even meenemen in de categorie "onnozele uitspraken".
Natuurlijk niet. Dat is de essentie van concurrentie.
  zondag 18 september 2016 @ 17:35:25 #36
45206 Pietverdriet
pi_165408740
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat doe je al 20 jaar ofzo hier. Waardoor ik afhaak. Niet wegens een gebrek aan mijn argumenten maar wegens de jouwe. Die volstrekt onnozele richting die jij op wilt met "Ierland is beter dan de DDR" geeft hier de doorslag. Het trekt op volkomen niets. Men beschrijft hier al heel lang dat jij degene bent zonder argumenten. En ik ben tot de conclusie gekomen dat dat klopt.
Grappig dat je geheel niet ingaat op de originele post en de cijfers en argumenten daarin, net als alle anderen die daarover vallen.
  zondag 18 september 2016 @ 17:39:12 #37
45206 Pietverdriet
pi_165408838
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:37 schreef keste010 het volgende:

[..]

Eerste vraag: nee. Typisch gevalletje selectief lezen en woorden verdraaien van jou kant dit. Je zou bij PowNews moeten werken..

Tweede vraag: eenduidig belastingbeleid ontwerpen is geen kartelvorming. Belastingpolitiek is immers geen markt,
Aan de ene kant zeg je dat landen met elkaar concurreren in belastingenpolitiek maar nu zeg je dat het geen markt is. Daar spreek je jezelf tegen.
pi_165412965
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan de ene kant zeg je dat landen met elkaar concurreren in belastingenpolitiek maar nu zeg je dat het geen markt is. Daar spreek je jezelf tegen.
Nee, dat doe ik niet. Concurrentie vind je niet alleen op een markt.
pi_165413042
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een race to the bottom is gezond. De bodem is overigens nooit nul maar de uitkomst waar prijs en productiviteit in evenwicht zijn. Wat is er mis met 30% lager loon als goederen 50% in waarde dalen in dezelfde tijd?
Ook overheden moeten diensten en beprijzing in evenwicht brengen. De efficiëntste overheid doet het meest voor de burger voor het minste budget.
Daar kan toch niemand tegen zijn?
We hadden het over belastingontwijking. Daar is deze race to the bottom uiteindelijk schadelijk voor de landen en hun inwoners. Zij lopen belastinginkomsten binnen waar ze gewoon recht op hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 september 2016 @ 20:18:38 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165413220
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

We hadden het over belastingontwijking. Daar is deze race to the bottom uiteindelijk schadelijk voor de landen en hun inwoners. Zij lopen belastinginkomsten binnen waar ze gewoon recht op hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo simpel ligt het allemaal niet. Je adresseert bijvoorbeeld totaal niet het eventueel effect van belastingverhogingen op de productieprijs en de daarmee samenhangende verminderde koopkracht.

Daarnaast is je basisassumptie dat elke euro aan belasting een optimale besteding van die euro is. Dat kan je niet onderbouwen. Uiteraard worden er wegen mee aangelegd, maar anderzijds ook tal van faal projecten mee bekostigd. Zo zaligmakend is belastingheffing dus niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165413283
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het allemaal niet. Je adresseert bijvoorbeeld totaal niet het eventueel effect van belastingverhogingen op de productieprijs en de daarmee samenhangende verminderde koopkracht.

Daarnaast is je basisassumptie dat elke euro aan belasting een optimale besteding van die euro is. Dat kan je niet onderbouwen. Uiteraard worden er wegen mee aangelegd, maar anderzijds ook tal van faal projecten mee bekostigd. Zo zaligmakend is belastingheffing dus niet.
We hebben het hier over belastingontwijking he. Niet over belasting op zichzelf. Natuurlijk kan je je afvragen wat de optimale belastingdruk is, maar zodra die wetgeving er eenmaal is is het ten opzichte van burgers en vooral ook andere kleinere ondernemers gewoon nadelig dat overheden schimmige deals met multinationals maken.
pi_165413563
quote:
Corporate America rallies to Apple’s cause Financial Times.

Wow, this looks simultaneously silly and desperate. First, do you think any European leader gives a rat’s ass as to what the US Business Roundtable is upset about (or for that matter, the US multinationals that engage in Irish tax gaming, which are overwhelmingly Big Pharma and Silicon Valley cos, which create bupkis in the way of jobs in EU countries)? Second, the Apple ruling is clearly a special case. The competition commissioner targeted the way Ireland effectively gave Apple a sweetheart deal. This ruling isn’t a precedent for any other big co, so why the hysteria?
http://www.nakedcapitalism.com/2016/09/links-91716.html

:)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 18 september 2016 @ 21:37:31 #43
45206 Pietverdriet
pi_165415723
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:10 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Concurrentie vind je niet alleen op een markt.
Sorry, maar iemand die zijn eigen definities verzint ga ik verder geen energie in steken.
pi_165415784
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry, maar iemand die zijn eigen definities verzint ga ik verder geen energie in steken.
Misschien maar goed ook, gezien jouw stijl van discussieren. Waar je vandaan haalt dat concurrentie alleen een marktfenomeen is en niet een gewoon sociaal verschijnsel (ook in onze relaties concurreren mensen met elkaar) is mij een raadsel.
pi_165417874
Allemaal schuld van VVD en CDA. :Y
pi_165424738
De EC zet ondertussen haar klopjacht door. http://nos.nl/artikel/213(...)jard-verwachten.html

Wel weer een lekkere tactische poppenkast van de EC. Het gaat hier namelijk niet om belastingontwijking, maar om mededinging. Als alle bedrijven in Luxemburg 1,49 procent zouden betalen zou Vestager niets doen.

Maar goed, het resultaat is in ieder geval prima. Ben benieuwd hoe deze klopjacht zich gaat voortzetten (en wanneer Nederland aan de beurt is).
pi_165472210
ewaldeng twitterde op woensdag 21-09-2016 om 11:33:00 en burgers mogen voor de resulterende tekorten opdraaien https://t.co/wWLczypoLo reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165488700
Neelie Kroes duikt nu op.

Men moet maar eens dieper in de toegenomen dwarsverbanden tussen onder- en bovenwereld gaan graven. Het is bekend dat die er zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 22 september 2016 @ 10:06:29 #49
379943 Paper_Tiger
pi_165489239
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:32 schreef Klopkoek het volgende:
ewaldeng twitterde op woensdag 21-09-2016 om 11:33:00 en burgers mogen voor de resulterende tekorten opdraaien https://t.co/wWLczypoLo reageer retweet
Nee dat betekent meer ondernemingen en dus hogere belastingopbrengsten. Of de winst op het kantoor in Nederland maken en dus hogere belastinginkomsten.
pi_165489364
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee dat betekent meer ondernemingen en dus hogere belastingopbrengsten. Of de winst op het kantoor in Nederland maken en dus hogere belastinginkomsten.
De afgelopen 15 jaar bewijzen het tegendeel van je stelling.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')