En dat kan niet in een mailtje met interne vacature?quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:03 schreef Barrah het volgende:
Of: Medewerker X gaat ons binnenkort verlaten. Wie wil er promotie maken?
(gelukkig is TS dan andere belangrijke dingen aan het doen)
(m.a.w. een overleg bijwonen hoeft niet alleen in het belang van de werkgever te zijn)
Dus de werkgever staat in zijn recht om om TS over te laten werken voor iets wat structureel, gepland en niet noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:11 schreef devlinmr het volgende:
Feit is gewoon dat de wg in zijn recht staat als hij je wil laten overwerken binnen de werktijdenwet.
2 uur per maand is niet structureel en dat het gepland is is niet van belang. Of het noodzakelijk is kan ik niet beoordelen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus de werkgever staat in zijn recht om om TS over te laten werken voor iets wat structureel, gepland en niet noodzakelijk is.
![]()
![]()
![]()
Ben je alweer beter Leandra?
Zuchtquote:Op dinsdag 6 september 2016 13:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
2 uur per maand is niet structureel en dat het gepland is is niet van belang. Of het noodzakelijk is kan ik niet beoordelen.
Alles hangt af van de CAO en/of contract van TS
https://www.cnv.nl/werk-en-prive/werktijden/overwerk/
En wie gaat dan in de winkel staan om die kringlooptroep te verkopen?quote:Op maandag 5 september 2016 19:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind 1 keer per maand rijkelijk veel voor zo'n zeversessie. Als het écht belangrijk is moet het maar gewoon onder werktijd.
Dan gaat TS maar een andere avond sporten.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:50 schreef mrPanerai het volgende:
Kan me niet voorstellen wanneer je weken van tevoren je sportavond een keertje annuleert je ook moet betalen.
Misschien geen dingen beweren als je er niets van snapt.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:46 schreef devlinmr het volgende:
2 uur per maand is niet structureel en dat het gepland is is niet van belang. Of het noodzakelijk is kan ik niet beoordelen.
quote:2. Overwerk zal in zeer bijzondere omstandigheden door de werkgever kunnen worden
verlangd.
Iemand die geen zin heeft om in de sportschool te staan met al die mensen die na het avondeten heengaan. Of iemand die met kinderen werkt die om 20:00 in bed horen te liggen etc.. etc..quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dan gaat TS maar een andere avond sporten.
Of later.
Wie gaat er nu tussen 17 en 19 sporten????????????
First world problems.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Iemand die geen zin heeft om in de sportschool te staan met al die mensen die na het avondeten heengaan. Of iemand die met kinderen werkt die om 20:00 in bed horen te liggen etc.. etc..
Een trainer van de D-tjes bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dan gaat TS maar een andere avond sporten.
Of later.
Wie gaat er nu tussen 17 en 19 sporten????????????
Welke CAO?quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien geen dingen beweren als je er niets van snapt.
Elke laatste woensdag van de maand is structureel.
Planning geeft aan dat het voorzien is.
Niet noodzakelijk want kan prima op andere uren.
Dus van de drie gronden welke nodig zijn om te bepalen of tot overwerken kan worden gedwongen word er aan geen één voldaan.
De CAO:
[..]
Klopt, dat is incidenteel en daar moet een sportavond wél voor wijken (mits noodzakelijk).quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Welke CAO?
Dus als werkgever op het laatste moment zegt "oh ja en morgen moet je overwerken" dan is het plotseling niet gepland
Ook al is het kleiduifschieten, dan nog kan wg niet eenzijdig zomaar over de vrije tijd van TS beschikken.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:21 schreef jogy het volgende:
Wat voor een sport is het? Fitness of een teamsport?
gezien de postgeschiedenis van TS zullen we misschien nog wel een paar maanden op het antwoord moeten wachten..quote:
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook al is het kleiduifschieten, dan nog kan wg niet eenzijdig zomaar over de vrije tijd van TS beschikken.
Ik zit in de detachering en ik schrijf toch echt elk uur op. Cursus van 17-20 of een of andere "tech event"?quote:Op maandag 5 september 2016 19:35 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Mensen met deze instelling gaan er zeker komen. Zelf zit ik in de consultancy, waar ik met regelmaat een verplichte of gevraagde training moet/mag volgen. Dan maak ik ook dagen van 8.00 tot 22.00.
Sla dat keertje sporten over, zeik niet en ga er heen. Dat sporten kan je waarschijnlijk de week erop of een ander tijdstip inhalen.
Doorbetaald tegen 200%.quote:Op maandag 5 september 2016 19:19 schreef TNA het volgende:
...Eén keer per maand een vergadering van 17 tot 19 uur...
Nee, tvt, zie op.quote:
tvt tegen een ander percentage is niet ongebruikelijk. 200% is wat overdreven dat zou je alleen zien op zon- en feestdagen. 150% lijkt me dan redelijk.quote:
Dus niet 'doorbetaald'quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
tvt tegen een ander percentage is niet ongebruikelijk. 200% is wat overdreven dat zou je alleen zien op zon- en feestdagen. 150% lijkt me dan redelijk.
In dit specifieke geval zal het wel gewoon 100% zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |