Helemaal mee eens, waar het niet dat de WG van TS structureel die avond wil claimen eens per maand...quote:Op dinsdag 6 september 2016 00:38 schreef killerkip69 het volgende:
Doe niet zo moeilijk met je sport, sla je 'n keer over...
De man heeft wat te bespreken blijkbaar, dan hoor je daar even bij te zijn, wel zo netjes, of het nou verplicht is of niet.
Dat dus. Hij moet dan wel een verdomd goede reden hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2016 07:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, waar het niet dat de WG van TS structureel die avond wil claimen eens per maand...
En volgende maand weer, en de maand daarna weer?quote:Op dinsdag 6 september 2016 00:38 schreef killerkip69 het volgende:
Doe niet zo moeilijk met je sport, sla je 'n keer over...
De man heeft wat te bespreken blijkbaar, dan hoor je daar even bij te zijn, wel zo netjes, of het nou verplicht is of niet.
Wacht maar tot jouw werkgever je inplant op een tijd buiten werktijd, waar jij standaard andere plannen hebt.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:24 schreef devlinmr het volgende:
https://www.fnv.nl/mijn-v(...)en-om-over-te-werken
Verder... 2 uurtjes per maand die ook nog eens gecompenseerd worden... TS is een beetje een zeikerd en zijn WG lijkt best wel ok.
ik ken niemand die in de pauze doorbetaald krijgt. Krijg jij dat wel?quote:Op maandag 5 september 2016 22:30 schreef Barrah het volgende:
[..]
Strikt genomen krijgt TS dagelijks een half uur aan pauze doorbetaald. Dat is twee uur gratis loon per week Als de werkgever kwaad zou willen, zou hij eenvoudig kunnen stellen dat dit als voldoende compensatie gezien kan worden voor de twee uurtjes vergaderen per maand.
Dan werk ik daar omheen of suggereer een alternatief plan waarbij de vergaderingen de ene maand op de woensdag en de maand daarop op de donderdag worden gehouden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:43 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wacht maar tot jouw werkgever je inplant op een tijd buiten werktijd, waar jij standaard andere plannen hebt.
En dan valt het na 3 mnd op de verjaardag van je kind, of de trouwdag van je ouders of whatever ...quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan werk ik daar omheen of suggereer een alternatief plan waarbij de vergaderingen de ene maand op de woensdag en de maand daarop op de donderdag worden gehouden.
Als het een keer op een verjaardag valt dan valt daar met de wg vast over te praten, die begrijpt ook wel dat je niet altijd kunt.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En dan valt het na 3 mnd op de verjaardag van je kind, of de trouwdag van je ouders of whatever ...
Jammer, volgend jaar beter?![]()
Of op je vaste sport avond? Jammer ik zoek wel een andere hobby?
Vrije tijd is vrije tijd, en daar kan natuurlijk best wel eens een keertje van af geweken worden (dan is het overwerk, met de daarbij behorende compensaties), maar structureel vrije tijd inplannen door een werkgever is niet normaal.
Een werkgever kan je echt niet verplichten om structureel buiten je contract uren te werken. Incidenteel overwerk ja, staat ook in contract/cao/pers.handboek dan. Is het structureel dan moet ie of beter plannen of meer mensen aannemen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als het een keer op een verjaardag valt dan valt daar met de wg vast over te praten, die begrijpt ook wel dat je niet altijd kunt.
"vaste" sportavond kun je ook wijzigen die 6 keer per jaar als je om en om de vergadering houdt.
Feit is gewoon dat de wg in zijn recht staat als hij je wil laten overwerken binnen de werktijdenwet. De truc is om in overleg tot een voor iedereen aanvaardbare manier van werken te komen.
quote:Op maandag 5 september 2016 22:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk 8,5 uur per dag maar krijg er toch echt maar 8 betaald. Dat half uur pauze is gewoon voor mijn eigen rekening of ik het nu gebruik of niet. Hoe is het dan gratis loon?
quote:Op maandag 5 september 2016 22:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Strikt genomen is dit een veronderstelling zonder bron. En ook al zou het kloppen, dan mag het nog niet.
TS zegt 32 uren te werken, verdeeld over vier dagen van 9:00 tot 17:00 uur. Aangezien TS hierbij recht heeft op tenminste een half uur pauze, wordt deze pauze doorbetaald. Anders kom je bij de werktijden maar op 30 uur per week. Als jullie hier aan twijfelen kan TS misschien ophelderen hoe het nu precies zit.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik ken niemand die in de pauze doorbetaald krijgt. Krijg jij dat wel?
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een werkgever je mag laten overwerken binnen de richtlijnen zoals omschreven in de arbeidstijdenwet. En 1x per maand is incidenteel wat mij betreftquote:Op dinsdag 6 september 2016 10:35 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Een werkgever kan je echt niet verplichten om structureel buiten je contract uren te werken. Incidenteel overwerk ja, staat ook in contract/cao/pers.handboek dan. Is het structureel dan moet ie of beter plannen of meer mensen aannemen.
Het hele woord overwerk komt niet voor in de arbeidstijdenwet, en de arbeidstijdenwet gaat niet over overwerk.
TS wordt gecompenseerd voor het "overwerk" dmv tijd voor tijd. Prima geregeld dusquote:Als je een contract hebt voor X uur per week/dag en van uur A tot uur B dan is alles daarbuiten geregeld in een CAO/contract of personeelshandboek, en kun je incidenteel daarbuiten worden gevraagd te werken.
AJB keuken netjes achterlaten. Iets over de airco of de verwarming en dat die het niet goed doet. Iemands kind doet een sponsorloop en willen we die sponsoren? Gezeik over een teamuitje. (gok ik)quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kan dat overleg niet naar een andere dag verzet worden.
En wat wordt er in hemelsnaam besproken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |