Ik had deze man graag horen spreken!quote:Op woensdag 7 september 2016 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gisteren trouwens best wel interessante dingen gehoord op dat hardloopsymposium!
De eerste spreker was een filosoof, die had het over de hardloper en identiteit, en dan vooral de 'pure hardloper' voor wie lopen een lifestyle was en het dus ook echt een bedreiging voor de identiteit is als je geblesseerd raakt. Ik denk dat er wel velen hier daaronder vallen. En hij zei dat die pure loper eigenlijk per definitie geblesseerd zal raken, omdat hij altijd op zoek is om zichzelf te verbeteren en dus sowieso over grenzen zal gaan..
Ze is het zelf?quote:Op woensdag 7 september 2016 18:12 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Toch grappig dat juist jij de Fok!ker nog niet gespot hebt...
Fysiek contact. De horror.quote:
qft.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Sorry, maar andere mensen vind ik eng. Ik blijf lekker op mijn zolderkamer.
Ik was nu toch wel nieuwsgierig geworden en heb toch ongeduldig doorgebladerdquote:Op woensdag 7 september 2016 21:33 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Sssstttt!!! Ze wil het spannend houden!
Dat vind ik oprecht heel tof nieuws! Ooit ga ik weer met jullie door de Yorkshire snow banjeren.quote:Op woensdag 7 september 2016 21:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
qft.
Ik loop weer regelmatig (3x in de week). Het is heerlijk. Ik denk dat de filosoof van LT gelijk heeft.
Deze week en de week ervoor zelfs twee club runs van om en nabij 10km gedaan en vrijdag zelf nog 8km. Heb het gemist.
dat zou ik tof vinden!quote:Op woensdag 7 september 2016 21:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht heel tof nieuws! Ooit ga ik weer met jullie door de Yorkshire snow banjeren.
Huh? Je bedoelt dat het uit is met de vriend die je in ieder geval al hebt zolang ik je ken?quote:Op woensdag 7 september 2016 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik was nu toch wel nieuwsgierig geworden en heb toch ongeduldig doorgebladerd
Leuk! Alleen een beetje awkward dat ik het 3x over mijn vriend heb die nu dus mijn ex isWas alweer vergeten dat ik op die oproep gereageerd had!
Was lekker aanpoten inderdaad. Die trainer is cool. Niet miepen maar lopen-type. Hou ik vanquote:Op woensdag 7 september 2016 22:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Deze week trouwens al twee keer met een fokker gelopen. Maandag d'n YUR een mooie route door Zoetermeer laten lopen, met enkele verrassende stukken en één zware klim.
Vandaag liep Murmeli een proeftraining mee van mijn club. Het bleek een heuveltraining te worden. 4 Heuvels. 100 hoogtemeters. Ze kon goed meekomen. De training werd gegeven door een ex-militair, dus dan wordt er tenminste serieus getraind.
Kan ook aan verschil in drop van je nieuwe schoenen liggen. Als het verschil tussen en voorvoet en hiel wat minder is kan je wat meer last van je kuiten krijgen.quote:Op woensdag 7 september 2016 21:30 schreef Jovatov het volgende:
Vraag: Na een jaar dat ik 2/3 keer in de week liep en langzaam de afstand opbouwde kan ik nu 15km duurloop prima aan zonder problemen.
Een maand geleden heb ik mezelf daarvoor beloond oa met nieuwe schoenen en een hardloophorloge. Sindsdien loop ik nog net iets vaker, 3/4 keer in de week (om de dag)
Dat gaat eigenlijk heel goed. Alleen vorige week had ik na een training van 7km met 4km in hoger tempo de volgende dag wat pijn in mn rechterkuit. Niet heel veel en het voelde meer als spierpijn dan echt een verrekking ofzo. Besteedde er verder niet veel aandacht aan en heb zondag zonder problemen mijn lange duurloop gedaan en maandag ook nergens last van.
Gisteren heb ik toen mijn intervaltraining gedaan (7x 500m, plus nog paar km warmlopen/uitlopen) en tijdens het lopen had ik nergens last van maar 's middags voelde ik wel mn rechterkuit weer, iets erger dan vorige week, maar écht pijn deed het ook weer niet. Vandaag heb ik er dan weer helemaal geen last van, ook niet als ik er druk/spanning op zet.
Lang verhaal. Punt is dat ik eigenlijk morgen gewoon weer lekker wil trainen, maar ik vermoed dat ik beter toch nog wel een extra dagje rust kan pakken. Maar zou ik sowieso nog mn training komende week (?) wat beperken of kan ik t verder nog wel even aankijken?
Good to have you back!quote:Op woensdag 7 september 2016 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou ik tof vinden!
Post niet ultiem veel meer op FOK! door andere prioriteiten, maar lurk hier zo nu en dan weer. Het was alleen te pijnlijk om te lezen hoeveel plezier mensen hadden met de dingen die ik ook wilde doen![]()
T zijn in principe wel dezelfde schoenen als die ik had, alleen een nieuwer model (de vorige waren compleet uitgelopen).quote:Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan ook aan verschil in drop van je nieuwe schoenen liggen. Als het verschil tussen en voorvoet en hiel wat minder is kan je wat meer last van je kuiten krijgen.
Mjn Northburn training zal uit heel veel Nordic Walking bestaan.quote:
Ik had op het punt waar jij nu (denk ik) bent ook wat van dat soort klachtjes. Volgens mij hoort dat gewoon bij het verandertraject van je benen, van (in mijn geval dan) slappe kantoorbeentjes in iets sterkere lopersbenen.quote:Op woensdag 7 september 2016 23:13 schreef Jovatov het volgende:
[..]
T zijn in principe wel dezelfde schoenen als die ik had, alleen een nieuwer model (de vorige waren compleet uitgelopen).
Er zit ook wel een heuveltje in mn rondje, neem aan dat mn kuiten dat ook wat minder fijn vinden?
Ik sla morgen iig wel over, kijk ik vrijdag weer of ik er toch weer last van heb.
Als jij zoveel loopt dan zou misschien een extra paar schoenenom mee af te wisselen niet eens zo'n gek idee zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 23:13 schreef Jovatov het volgende:
[..]
T zijn in principe wel dezelfde schoenen als die ik had, alleen een nieuwer model (de vorige waren compleet uitgelopen).
Er zit ook wel een heuveltje in mn rondje, neem aan dat mn kuiten dat ook wat minder fijn vinden?
Ik sla morgen iig wel over, kijk ik vrijdag weer of ik er toch weer last van heb.
Ik heb zelf niet een voorkeur voor verschil in zachtheid in combinatie met de afstand, hooguit iets meer demping bij de langere afstanden.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
Gisteren weer mishandeld door de masseur, zodat ik vandaag met frisse benen kon testen of ik last heb van de nieuwe Hoka's of dat het door te veel squats kwam. Het blijken de schoenen te zijn.
Nu heb ik dus 2 paar oude schoenen (ook een paar NB's) die heerlijk lopen, maar echt aan vervanging toe zijn. En van beide zijn de nieuwere modellen veranderd.![]()
Van de NB heb ik het nieuwe model nog niet getest, maar die schijnt wat zachter te zijn. Dat wil ik voor de korte afstanden nou liever niet. Maar misschien is dat voor de M nog wel een optie.
Dat is wel een goede, even wat extra spieroefeningen tussendoor. Ik kan me goed voorstellen dat mijn spieren en pezen en dergelijke wat meer moeten wennen aan al die inspanning.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:06 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ik had op het punt waar jij nu (denk ik) bent ook wat van dat soort klachtjes. Volgens mij hoort dat gewoon bij het verandertraject van je benen, van (in mijn geval dan) slappe kantoorbeentjes in iets sterkere lopersbenen.
Bij teveel ongemak even gas terug, en wat krachtoefeningetjes doen zo nu en dan. Ik ben bijv. begonnen met touwtjespringen, zo nu en dan een paar minuutjes. Heb het idee dat dat wel hielp.
Blijven de klachten, dan zou je naar een fysio kunnen gaan natuurlijk.
Vanaf wanneer zou dat handig zijn? Ik loop maximaal om de dag, dus de schoenen hebben sowieso altijd 47 uur rust.quote:Op donderdag 8 september 2016 08:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als jij zoveel loopt dan zou misschien een extra paar schoenenom mee af te wisselen niet eens zo'n gek idee zijn.
Je wil niet weten hoeveel paar verschillende schoenen een aantal hier hebben. De afwasseling zelf tussen verschillende schoenen kan goed zijn. Zo ga je niet echt naar 1 paar schoenen lopen en je aanpassen naarmate je schoen ook steeds meer afslijt. Zelf loop ik op ongeveer 3 paar verschillende voor op de weg en daarnaast nog een aantal voor door de bossen.quote:Op donderdag 8 september 2016 08:45 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, even wat extra spieroefeningen tussendoor. Ik kan me goed voorstellen dat mijn spieren en pezen en dergelijke wat meer moeten wennen aan al die inspanning.
[..]
Vanaf wanneer zou dat handig zijn? Ik loop maximaal om de dag, dus de schoenen hebben sowieso altijd 47 uur rust.
Oké, handig/goed is het sowieso, dat kan ik me wel indenken.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel paar verschillende schoenen een aantal hier hebben. De afwasseling zelf tussen verschillende schoenen kan goed zijn. Zo ga je niet echt naar 1 paar schoenen lopen en je aanpassen naarmate je schoen ook steeds meer afslijt. Zelf loop ik op ongeveer 3 paar verschillende voor op de weg en daarnaast nog een aantal voor door de bossen.
Die schoenen heb je toch net nieuw? En laten aanmeten?quote:Op donderdag 8 september 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
Gisteren weer mishandeld door de masseur, zodat ik vandaag met frisse benen kon testen of ik last heb van de nieuwe Hoka's of dat het door te veel squats kwam. Het blijken de schoenen te zijn.
Nu heb ik dus 2 paar oude schoenen (ook een paar NB's) die heerlijk lopen, maar echt aan vervanging toe zijn. En van beide zijn de nieuwere modellen veranderd.![]()
Van de NB heb ik het nieuwe model nog niet getest, maar die schijnt wat zachter te zijn. Dat wil ik voor de korte afstanden nou liever niet. Maar misschien is dat voor de M nog wel een optie.
Sowieso loop ik niet twee dagen achter elkaar op schoenen, dus dat scheelt dus sowieso alquote:Op donderdag 8 september 2016 09:16 schreef La_Tramposa het volgende:
In principe zou het je op termijn niet meer moeten kosten, omdat je schoenen juist langer meegaan als je ze een dagje uit laat dampen na het lopen.. maar het kan wel een grote uitgave in één keer zijn ja.
Zou ik ook eens moeten doen ja...quote:Op donderdag 8 september 2016 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Één paar schoenen. Daar loop ik een km of 1000-1200 op en dan laat ik nieuwe aanmeten. Gaat prima.
Doen daar zoveel mensen aan mee?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:38 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een startnummer record: 62841 bij de Meppel City Run
Misschien gaat het wel beter als je een tweede paar aanschaft en afwisseld. Misschieen een mooi paartje trailschoenen erbij. Dan klaag je misschien wat minder dat het zo slecht ging.quote:Op donderdag 8 september 2016 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Één paar schoenen. Daar loop ik een km of 1000-1200 op en dan laat ik nieuwe aanmeten. Gaat prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |